Ono u té el. energie pro pohon vozidel jde nejen o likvidaci baterií a recyklaci palivových článků, ale také hlavně o to, kde ji brát v dostatečném množství, pokud časem nahradíme celý vozový park? Němci podle mě nesmyslně uzavírají jaderné elektrárny a u nás se někde dočteme, že musíme navyšovat kapacity, abychom se nemuseli bát blackdownu. To nic neřeší, natož ekologii. Navyšování znamená výstavbu nebo dostavbu jaderných, tepelných, vodních nebo jiných elektráren. Stejné je to s emisními limity. Zdá se mi, že jde především o to, jak udržet ekonomiku. Jsem toho názoru, že je lepší využít automobil do doby, než opravdu nebude pojízdný, než ho nahrazovat novým. Díky těmto limitům se zrychluje obměna vozového parku. Samotná výroba auta není rozhodně ekologickou záležitostí a likvidace také ne, i kdyby snaha o ní byla co největší. Uvažuji tak, že je lepší s jedním autem jezdit 20 let, než ho za tu dobu 4 krát nahradit jiným. Je to neekologické (z hlediska výroby a likvidace ojetiny) a jen plýtváme surovinami. Stejně to funguje třeba u počítačů nebo mobilních telefonů, kde je obmýtní doba (to jsem si vypůjčil od lesáků) už docela slušně pod třemi roky. Na trh přicházejí nové výrobky a současně svými novými komponentami… hmotnými i nehmotnými znevýhodňují ty staré – chybí tam často kompatibilita s těmi starými a nebo je omezená časem. Takže spotřebitel volí buď tu nejužitečnější variantu (podle stavu peněženky a podle toho, jak nutně sám potřebuje daný přístroj, třeba pro svou práci) a nebo dá na masivní reklamu. Můj názor.