Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty

Informace

Název: Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: visitor77
Správci: visitor77 , soucet
Založeno: 09.01.2020 20:14
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 217830x
Příspěvků:
13935

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty - Pojem biblického/filosofického Boha: Co je ateismus? teismus? Vznikl svět a Vesmír jako výsledek náhody? Big Bang-om?, jako nevyhnutnosť z náhody? - nebo byl stvořen nějakou sílou, či rozumovým osobním principem?...Zjevil se Bůh človéku, nebo si ho sám vytvořil? Je/není Bible Boží slovo/zjevení osobního Boha?...Má/nemá žido-křesťanská víra v Boha nějaký význam? historický nebo biblický Ježiš? Jaký je/není význam víry v Boha zjeveném v Kristu? ..Je/není ateismus/teismus založený na vědě?...kreacionismus? evolučný kreacionismus? theistický evolucionismus? evoluce druhů? náhoda jako nevyhnustnost? - je pro evoluci druhů dostatek věděckých důkazů?..jaká je-, a co znamená víra v jiných náboženstvích?, sektách?...Forum je pro smysluplné a obohacující příspěvky a reakce k dané tématice, je tu vítán každý - je přípustná i konfrontační argumentační diskuze bez dehonestace diskutníka...pozn.: forum není pro úzce náboženské doktrinární/reklamní/propagandistické/pomlouvační/konspirační články a videa s antikatolickou/antikřesťanskou tématikou a propagandou...prosím, na začátek fora dávat jen novou tému s prezentací svého názoru...navíc, v případě použití Bible a internetovských odkazů, prosím současně o jejich krátký komentář, podstatu, hlavní myšlenku...
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #13800

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.09.20 11:06:56 | #13800
Reakce na příspěvek #13798

Spíše folklóru staletí po Kristu
Možná vás překvapí poznatek, že v prvním století po Ježíšově smrti byla myšlenka Nanebevzetí Marie myšlení křesťanů naprosto cizí. Katolický teolog Jean Galot o tom píše v listu L’Osservatore Romano: „Zpočátku se s křesťanskou obcí nespojovala žádná vzpomínka na Mariinu smrt.“

Když se však stalo oficiální církevní naukou učení o Trojici, začala být Marii připisována stále důležitější úloha. Marie začala být nadšeně označována tituly jako „Matka Boží“, „počatá bez hříchu“, „Prostřednice“ a „Královna nebe“. Teolog Galot vysvětluje, že během doby „skutečnost, že tradice v počáteční době nic neříkala o Mariině smrti, nemohla plně uspokojit ty křesťany, kteří uznávali Marii jako dokonalou a chtěli ji uctívat. Tak se začaly vytvářet popisy Nanebevzetí, které byly výsledkem lidové představivosti.“


n/a
n/a
 #13798 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.09.20 11:09:02 | #13801 (1)

Až celkem donedávna zůstávala otázka nevyřešena. Jezuita Giuseppe Filograssi vysvětluje, že v souvislosti s teorií o Nanebevzetí vydávali katoličtí učenci ještě v první polovině našeho století „studie a pojednání, jež nevyznívají vždy příznivě“. I papežové, například Lev XIII., Pius X. a Benedikt XV., „byli v této věci spíše rezervovaní“. Ale 1. listopadu 1950 zaujala církev definitivní stanovisko. Papež Pius XII. oznámil: „Prohlašujeme za dogma zjevené Bohem to, že neposkvrněná Matka Boží, Marie, jež zůstala Pannou, byla vzata s tělem i duší do nebeské slávy, když skončil běh jejího pozemského života.“ — Munificentissimus Deus.


n/a
n/a
 #13800