Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Křesťanský výklad Svatého Písma

Informace

Název: Křesťanský výklad Svatého Písma
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: visitor77
Správci: visitor77
Založeno: 16.09.2020 08:28
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 227x
Příspěvků:
8

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Křesťanský výklad Svatého Písma - Na tomto foru se budeme zabývat výkladem/exegezí Bible SZ a NZ z pozice učení všeobecného křesťanství tak, jak je předkládajú klasické překlady Bible, hlavně NovaVulgata a Jeruzalémská Bible...na foru se bude polemizovat exegeze z pozice učení ŘKC, protestantských cirkví vs některých náboženských společností...je vítan každý, kdo přispěje svým pohledem k biblickému textu...
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: mal Ježiš vlastných súrodencov?
18.09.20 22:38:09 | #17

Mal Ježiš pokrvných bratov a sestry?
1. vieme, že stará hebrejčina male pre pojmy "bratr, bratranec, synovec" len bratr, čo sa dá dokázať z Genesis: aj Abram a jeho synovec Lót sa nazývajú "BRATMI", hoci ide o sjehop synovcov:

Gen 14, 12: "Vzali so sebou též Abramova SYNOVCE Lota s jeho jměním, sídlil totiž v Sodomě, a odtáhli". 

Gen 13, 8 "Tu řekl Abram Lotovi: "Ať nejsou rozepře mezi mnou a tebou a mezi pastýři mými a tvými, vždyť jsme muži BRATŘI.

Gen 14, 16: Všechno jmění přinesl zpět a nazpět přivedl též svého BRATRA Lota s jeho jměním, i ženy a lid".

Lk 8, 21 On jim odpověděl: „Má matka a moji bratři jsou ti, kdo slyší Boží slovo a podle něho jednají.“
2. z textov je evidentné, že Ježiš nemal vlastných súrodencov: - jeho "bratři a sestry" boli a sú tí, čo slyší Božie slovo, čo čítame v Písme
O Ježišových "bratoch" ďalej čítame:
Mt 12, 49 Ukázal na své učedníky a řekl: „Hle, moje matka a moji bratři.
Mk 3, 33 Odpověděl jim: „Kdo je má matka a moji bratři?“
Mt 13, 
55 Což to není syn tesaře? Což se jeho matka nejmenuje Maria a jeho bratři Jakub, Josef, Šimon a Juda?


Mat 27, 
56 mezi nimi Marie z Magdaly, Marie, matka Jakubova i Josefova, a matka synů Zebedeových,
Jn 19, 25 U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská,
Z uvedených textov jvyplýva, že Ježišovi domnelí „bratŕi“ Jakub a Josef, boli synovia sestry Ježišovej matky Marie Kleopasovej, a nie Ježišovej matky Márie
Mk 10, 35 Přistoupili k němu Jakub a Jan, synové Zebedeovi, a řekli mu: „Mistře, chtěli bychom, abys nám učinil, oč tě požádáme.“...
z textu vidíme, že Zebedejovi synovia sú Jakub a Jan, a nie Ježišovi pokrvní "bratři
Jn 19, 27 Potom řekl tomu učedníkovi: „Hle, tvá matka!“ V tu hodinu ji onen učedník přijal k sobě.
3 je absurdné, aby Ježiš dal svoju matku do opatery Janovi (do jej skonania, nie smrti - Mária nezomrela) ap. Jánovi, keď prý (podľa nekatolíkov) mal pokrvných súrodencov,...bolo by to morálne? kde boli jeho súrodenci? čo by to boli za súrodenci, keď nehali svoju matku Jánovi?
Lk 1, 48 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,
4. rodila by Mária ďalej svoje deti po tom,, keď vedela, že porodí (a porodila) Božieho Syna- Spasiteľa? - keď o sebe vyhlásila svoje blahoslavenstvo?:
z uvedených skutočností vyplýva, že Ježiš nemal vlastných súrodencov


n/a
n/a

| Předmět: RE: mal Ježiš vlastných súrodencov?
19.09.20 08:11:26 | #19 (1)

ad: aj z minulosti a súčasnosti je známy fakt, že manželia, ktorí sa dajú po vzájomnej dohode na duchovnú dráhu službe Bohu a blížnemu aj v manželstve - modlitbami, charitatívnou činnosťou, starostlivosťou o chorých, nevládnych, alebo sa sa môžu stať ako manželia rehoľníkmi (sú rehole, v ktorých môžu byť aj obaja manželia po vzájomnej dohode vzdať intímneho manželského života - a zvlášť Mária i Jozef, keď spoznali Božiu vôľu, že Mária sa stane matkou Božieho Syna-Spasiteľa - to nasvedčuje tomu, že Jozef a Mária, vedomí si tej obrovskej výsady, ktorú dostali od Boha, v manželstve ani pre počatím Ježiša ani potom nežili intímne, a už nemali deti - je to katolícke presvedčenie, na rozdiel od názorov protestantov a iných náboženských denominácií....


n/a
n/a
 #17 

| Předmět: Náuka o milosti
16.09.20 09:23:36 | #8

Rim 5, 20 K tomu navíc přistoupil zákon, aby se provinění rozmohlo. A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost,
Rim 5, 21 aby tak jako vládl hřích a přinášel smrt, vládla ospravedlněním milost a přinášela věčný život skrze Ježíše Krista, našeho Pána

Kresťanská náuka o milost - výkladi: V teologii ap. Pavla ide o rozhodujúce kresťanské učenie o tom, ako si Boh človeka zamiloval už pred stvorením sveta skrze milost, ktorá sa zjavila v jeho Synovi, Ježišovi Kristovi-Vykupiteľovi sveta. Výraz “nezasloužená laskavost“, tak, ako ho uvádzajú niektoré preklady Písma, je nebiblický, v kresťanstve hovoríme o milosti (gratia gratum faciens - to, čo robí Boha milým). "nezasloužená laskavost“ je spíš antropomorfný pojem, kým milosť je pojem len v asociácii s Bohom (i keď ho používa aj ľudský právny systém), pramení priamo zo samotnej entity Boha, ktorý je láska. Milost znamená opsravedlnenie pred Bohom a večný život...
Účelom milosti je naproti tomu dobro samotného príjemcu milosti; ide teda o reálne pôsobenie Boha v duši človeka, vnútorné uzdravenie, zbavuje (skrze Kristovu obeť s zmrtvýcvhvstanie) hriechov, posväcuje a pomáha mu ku spáse. Z hľadiska kresťanskej vierouky, Božia milosť človeka vnútorne premieňa, nejde teda (na rozdiel od protestantského pohľadu) len o nejaké vonkajšie "prkrytie hriechu"...


n/a
n/a

| Předmět: RE: Náuka o milosti
17.09.20 02:48:12 | #10 (1)

Žádný protestant si nemyslí, že je milost jen vnějším přikrytim hříchu. Každý ví, že díky Boží milosti nám Bůh umožňuje spoustu věcí. Boží milost je i Boží vedení v některých situacích. Zkrátka milost má mnohem větší rozsah.


63
n/a
 #8 

| Předmět: RE: RE: Náuka o milosti
17.09.20 02:59:21 | #11 (2)

Apoštol Pavel píše: "Z Boží milosti jsem to, co jsem." Tím myslí, že díky Boží milosti se stal křesťanem.


63
n/a
 #10 

| Předmět: RE: RE: RE: Náuka o milosti
17.09.20 03:29:41 | #12 (3)

Ale píše o apoštolství:
1.Korint 15
7Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům.
8Naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně.
9Vždyť já jsem nejmenší z apoštolů a nejsem ani hoden jména apoštol, protože jsem pronásledoval církev Boží.
10Milostí Boží jsem to, co jsem, a milost, kterou mi prokázal, nebyla nadarmo; více než oni všichni jsem se napracoval – nikoli já, nýbrž milost Boží, která byla se mnou.


n/a
n/a
 #11 

| Předmět: RE: RE: RE: Náuka o milosti
17.09.20 10:08:34 | #14 (3)

ano, otázka zjednotenia (RKC vs protestantizmus) vo vierouke milosti je značne kľúčová v ekumenizme...mys­lím, že táto kauza je vyriešená, treba riešiť ďalšie rozdiely...


n/a
n/a
 #11 

| Předmět: RE: RE: Náuka o milosti
17.09.20 10:05:36 | #13 (2)

boli určite rozdiely v biblickom vnímaní milosti medzi katolíckou a všeobecnou protestantskou (evangelikálne cirkvi - ostatné sa touto kauzou nejak nezaoberajú) vieroukou o milosti - myslím, že v posledných desiatkach rokov táto vierouka bola značne zjednotená, i keď ostávajú niektoré malé rozdiely v ponímaní tejto veci (RKC ide v náuke o milosti teologicky veľmi hlboko, zaoberali sa ňou už cirkevní otcovia)....


n/a
n/a
 #10