Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> O Bohu a o životě s Bohem

Informace

Název: O Bohu a o životě s Bohem
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: Pavla119
Správci: Pavla119 , nika1 , Domecek
Založeno: 05.02.2020 16:10
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 11701x
Příspěvků:
513

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: O Bohu a o životě s Bohem - Na této diskuzi bereme existenci Boha jako fakt. Jako křesťané se chceme sdílet se svou vírou i s tím, jak prožíváme křesťanství v praxi. Používejme prosím slovník bez vulgarizmů, bez napadání diskutujících, respektujme názory křesťanů jiných denominací. Na osobní vzkazy použijte vzkazník, OT mažeme.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: nedávno jsem složila
30.08.20 14:04:44 | #762

Není to tím, že bych byla správná.
Není to tím, že bych byla čistá.
Ty ses však vzdal svého práva.
Odešel jsi z nebeského místa.

Ze slávy své odešel jsi sám,
abys na zemi žil proklínán.
A potom jsi byl křižován.
Ó, jak ty úžasný jsi Pán.


63
n/a

| Předmět: restaurace?
29.07.20 09:21:55 | #750

Tak přemýšlím, jestli je Buddha bar pouhá restaurace nebo jestli se jedná o něco okultního. Moje rodina tam má vouchery, tedy jídlo do určité částky zdarma. Co se týče restaurací, už neřeším oltáříky v asijských bistrech. Mají je snad ve všech. Ale tady prostě nevím. Hlavně nevím, jak říct rodině, že se mi tam nechce. Sotva o tom něco prohodím, tvářejí se nechápavě. ani se nedivím, že to nechápou. Mám už nějaké zkušenosti s lidmi, kteří upadli do okultismu a jasné biblické slovo, že si to Hospodin takhle nepřeje, nechápali. Mysleli si dokonce, že je to od Boha.


63
n/a

| Předmět: RE: restaurace?
29.07.20 15:41:51 | #751 (1)

Pokud tomu neuvěříš a nebudeš vzývat jiné bohy, tak je jedno kde pojíš :-) klidně i s oltářem


134
n/a
 #750 

| Předmět: RE: RE: restaurace?
29.07.20 16:08:57 | #752 (2)

Díky ratko. Nebyla jsem si jistá, ale teď mne napadlo, že i apoštol Pavel psal něco o tom, že křesťan klidně může jíst maso obětované modle, pokud si je vědom, že modla nic neznamená.


63
n/a
 #751 

| Předmět: RE: RE: RE: restaurace?
29.07.20 17:07:10 | #753 (3)

To by museli být lidé jiného vyznání nepřátelé, a to nejsou :-)


134
n/a
 #752 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: restaurace?
29.07.20 17:08:33 | #754 (4)

Můj názor je, že můžeme takové lidi potkávat s respektem a nevzbuzovat pohoršení třeba tím, že s nimi odmítneme jíst nebo budeme shazovat jejích ctěné obrázky a povyšovat se nad ně.


134
n/a
 #753 

| Předmět: RE: RE: RE: restaurace?
29.07.20 17:39:24 | #755 (3)

Popravdě jsem nepochopil, čeho konkrétně se bojíš?


-106
n/a
 #752 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: restaurace?
29.07.20 18:48:05 | #756 (4)

Spíš mi vrtalo hlavou, jestli se nebudu účastnit nějaké buddhistické jídelní seanse.


63
n/a
 #755 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: restaurace?
29.07.20 21:46:24 | #757 (5)

A byl by to problém? Proč by ne. Pokud tomu nevěříš, je to jen respekt k tradici jiných. Přece jim to nepopliveš.


134
n/a
 #756 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: restaurace?
30.07.20 08:53:43 | #758 (6)

Přesně tak!
A konkrétně o Domečka žádnou obavu nemám *13549*


n/a
n/a
 #757 

| Předmět: RE: restaurace?
30.07.20 08:59:40 | #759 (1)

Já si myslím že tam můžeš jít naprosto bez obav. Radka Ti to vysvětlila srozumitelně a hezky.
Já jenom dodám, že konkrétné o Tebe žádnou obavu nemám.
Vím, že Ty jsi pevně zakotvena v Kristu. Takže se Tě nic nedotkne - i kdyby jsi se "přinatrefila" k nějakému rituálu, respektuj druhé, s úctou k jejich tradici. Opravdu se Ti nic nestane.


n/a
n/a
 #750 

| Předmět: RE: RE: restaurace?
03.08.20 09:59:09 | #760 (2)

Mas sve svedomi, jsou veci, kteee jsou pro krestana nevhodne a veci, ktere jsou otazkou svedomi druheho. Pokud se nekde budou konat obrady na ucitivani jineho Boha, jako krextan tam urcite nepujdu. Mam milovat jediného Boha celou mysli, srdcem, silou a zivotem....
Pokud bude budhisticke setkání bez jejich obřadu, klidně tam půjdu!
Ale vezmi si hebrejske mladence v ohnive peci zy Daniela. Odmitl se zucastnit obradu dalesnemu Bohu....
Něco te to naučit o výlučném uctívání jediného Boha!!! Co udělal Ježíš, když Satan chtel, aby se mu poklonil?


n/a
n/a
 #759 

| Předmět: RE: RE: RE: restaurace?
03.08.20 10:04:14 | #761 (3)

A co zavání okultismem, od toho pryč!

5. Mojžíšova 18:10–12
10 Neměl by se mezi vámi najít nikdo, kdo obětuje svého syna nebo dceru v ohni, kdo věští, kdo se zabývá magií, kdo hledá znamení, žádný kouzelník, 11 zaklínač, nikdo, kdo se radí se spiritistickým médiem nebo s věštcem, ani nikdo, kdo se dotazuje mrtvých. 12 Každý, kdo tyto věci dělá, je totiž Jehovovi odporný a kvůli těmto odporným zvykům Jehova, tvůj Bůh, ty národy před tebou vyhání.


n/a
n/a
 #760 

| Předmět:
16.05.20 15:55:14 | #731

Být křesťanem je tak nádherné! Pán jde se mnou do všeho, kam ho pozvu. Nevnucuje se. Vyčkává trpělivě, jestli o Jeho přítomnost budeme stát. S Ním se život stává nádhernou písní. Škoda jen, že ne všichni chtějí Pána znát. Pán má ale pro každého zvláštní, speciální, cestu, jak ho k sobě dovést. Modlím se, abych mohla být mnohým na té cestě průvodcem. Jenže při obyčejných rozhovorech mě skoro nikdy nenapadne, jak tomu druhému říct o Pánu.


63
n/a

| Předmět: RE:
16.05.20 22:07:39 | #732 (1)

Taky se mi to při běžném rozhovoru vždycky nepodaří.Ale lidé si všímají , jak věřící člověk jedná , mluví , reaguje
v různých situacích. A pak se ptají. Kolikrát jsem dostala otázku : Poslyš - co ty máš , co já nemám?
A potom mohu - a velmi ráda - mluvit o Pánu , čím pro mně je, a jak ho znám.


24
n/a
 #731 

| Předmět: RE:
19.05.20 11:27:08 | #733 (1)

ano, Pán dokáže obmäkčiť aj tie najzatvrdlivejšie srdcia, ale sú takí, ktorí ho odmietajú až do smrti.. *1254*


n/a
n/a
 #731 

| Předmět: RE:
19.05.20 12:56:19 | #734 (1)

Dpmečku, to je fajn že se modlíš, abys mohla být mnohým průvodcem na cestě k Pánu! A nad tím, že nedokážeš o Pánu mluvit se vůbec netrap!!!
Je na Pánu, kam a ke komu Tě pošle nebo koho k Tobě přivede, abys mu byla svědkem o Pánu!
Možná to vůbec nepoznáš!
Ty jenom "stůj pevně ve víře v Něj" - a nad ostatním se netrap!


n/a
n/a
 #731 

| Předmět: RE: RE:
19.05.20 14:40:29 | #735 (2)

Jo a ještě neco: "Průvodcem na cestě k Pánu", takovým milým souputníkem, přece již dávno jsi! Jistě i pro lidi ve Tvém sboru (to se jenom dohaduji) ale co vím naprosto jistě je, že jsi jím PRO MNE.


n/a
n/a
 #734 

| Předmět: RE: RE: RE:
20.05.20 18:17:08 | #736 (3)

Díky, Pavlo, to jsem ráda, že nejsem jenom "přijímač" Božích věcí, ale také "vysílač." Moc mě tvoje příspěvky potěšily.


63
n/a
 #735 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
22.05.20 00:25:17 | #737 (4)

Víš, nemusí být každý z nás kazatelem evangelia! To nechme těm, kteří jsou k tomu povoláni. My ostatní máme každý své místo v životě, na tom buďme a buďme připraveni vydat svědectví, když k tomu bude čas. V tom případě samozřejmě mluvme. Ale netrapme se nad tím, když nemáme k mluvení příležitost! Někdy je uvařené kafe či podaná ruka víc než precizní kázání.


n/a
n/a
 #736 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
22.05.20 07:25:06 | #738 (5)

Zcela souhlasím s Pavlou, kázání může druhé odradit... pokud se vnucuje.Nejlepší je vlastní příklad.


134
n/a
 #737 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
22.05.20 13:25:27 | #739 (6)

Ano. Nebo, když se někdo přímo zeptá na něco spojeného s Bohem.


63
n/a
 #738 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
22.05.20 18:06:17 | #741 (7)

Ano, když se přímo zeptá tak je potřeba pravdivě odpovědět. No a to se může stát třeba jenom jednou za život! Ale i to jedno svědectví je někdy potřebnější než tisíc kázání.


n/a
n/a
 #739 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
22.05.20 18:34:34 | #742 (8)

Stačí jednou za život, pokud předáme alespoň jednomu člověku svědectví. Díkybohu za to.


134
n/a
 #741 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.06.20 11:26:22 | #743 (6)

Proč tedy Ježíš chodil a kázal a vysílal i učedníky?


n/a
n/a
 #738 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.06.20 15:37:09 | #744 (7)

NĚKTEŘÍ lidé jsou misionáři. Kázání je jejich povoláním. Tak jako tomu bylo u apoštolů a NĚKTERÝCH Ježíšových učedníků. Jiní svědčí svým životem. Jsme lidé různí a Bůh každého povolává jinam.


63
n/a
 #743 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.06.20 10:46:01 | #745 (8)

V této souvislosti je zajímavá zpráva raného církevního historika: „Celsus, první písemný bojovník proti křesťanství, se vysmívá, že dělníci, ševci, rolníci, nevzdělaní a neotesaní lidé jsou horliví kazatelé evangelia.“


n/a
n/a
 #744 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.06.20 10:47:38 | #746 (9)

:„Přál bych si od Boha, abyste se — ať zakrátko či zadlouho — nejen ty, ale i všichni, kteří mne dnes slyší, stali tím, čím jsem já.“ (Ži) (Skut. 26:28, 29)


n/a
n/a
 #745 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.06.20 18:11:11 | #747 (9)

Co je na ní zajímavého?


-106
n/a
 #745 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.07.20 11:24:58 | #748 (10)

Ze to byli kazatele...


n/a
n/a
 #747 

| Předmět: Proste v mém jménu...
05.05.20 17:36:19 | #730

Jan 14, 13 : Začkoli budete prosit v mém jménu, já učiním."
Jan15,25.: Dosud jste o nic neprosili v mém jménu.Proste a dostanete....

Prosit v Ježíšově jménu neznamená jen vyslovit jeho jméno a začátku a na konci modlitby a čekat,
že se tak splní mé přání a jeho slib. To se pak stává Ježíšovo jméno magickou formulkou.
Pán sám vysvětlil, co to znamená :
Jan15,7 " Zůstanete-li ve mně a zůtanou -li slova má ve vás, proste oč chcete a stane se vám."
To znamená úplně se podřídit Jeho vedení, a dovolit mu, aby se "modlil v nás". Jestliže Ježíš vede můj
život, kdo potom motivuje moje modlitby? Jestli mně ovládá On, budu se modlit správnou modlitbu
a prosit ze správných důvodů. Jedině tehdy se mohu modlit v Ježíšově jménu, pokud se modlím v úplné závislosti na něm, a ve společenství s ním, tak jak se modlil Ježíš ke svému Otci. Pak budu prosit o to, co je v souladu s Boží vůlí a On to jistě udělá.


24
n/a

| Předmět: Spasení
02.05.20 17:58:20 | #723

Spasení je slovo, se kterým si dost lidí neví rady. Tak jsem se zajímala , co o tom teologové. A tady je výsledek.
Spasení = ospravedlnění + posvěcení + oslavení.
Pochopila jsem, že ospravedlnění mně opravňuje ke vstupu do Božího království , posvěcení mě uschopňuje v něm žít a oslavení znamená vstup do Božího království.
K ospravedlnění dochází , když člověk přichází ke Kristu. Posvěcení člověk prožívá , když zůstává s Kristem.
K oslavení dojde, až člověk vstoupí s Ježíšem Kristem do jeho království.
Ospravedlnění mně osvobozuje od důsledků hříchu, posvěcení mě osvobozuje z moci hříchu a oslavení mě vysvobozuje z prostředí hříchu.
To první koná Bůh pro nás, to druhé v nás , to třetí s námi.


24
n/a

| Předmět: RE: Spasení
02.05.20 18:09:08 | #724 (1)

je to tak" - len doplním: K ospravedlnění dochází , když člověk přichází ke Kristu..- a vyzná svoje hriechy pred Bohom v Cirkvi *13735*


n/a
n/a
 #723 

| Předmět: RE: Spasení
02.05.20 18:11:18 | #725 (1)

to je krásně srozumitelné, moc děkuji


134
n/a
 #723 

| Předmět: tři různé náhledy a spásu dle wikipedie
25.04.20 13:28:49 | #684

V křesťanství se objevilo několik druhů chápání podstaty Kristovy spásy.

1. Spásu nám Kristus přinesl svým učením. Jedná se o tzv. gnozi. Podle tohoto starého křesťanského učení (jedné z prvních křesťanských herezí) spása spočívá v poznání tajemných skutečností, které nám Kristus zjevil; Kristovo vtělení, život a smrt jsou jen druhotné a pro vlastní spásu bezvýznamné. Toto učení nebylo křesťanskými církvemi přijato, nicméně se v průběhu dějin objevuje znovu a znovu.
2.Spásu nám Kristus přinesl svou smrtí na kříži. Jedná se převážně o teologii západní. Hřích, příčina bolesti a smrti, je chápán jako urážka Boží, Kristova smrt pak je zástupnou obětí, kterou Kristus usmířil svého Otce a ospravedlnil nás. To je chápáno jako předpoklad a jediný důvod lidského spasení a další věci, jako skutky víry, přicházejí až po tomto Kristově činu. Tento pohled se nazývá spasení pouhou milostí (sola gratia) a byl rozvinut zejména v luterství.
3. Spásu nám Kristus přinesl svým vtělením. Jedná se převážně o východní teologii. Platí zde stará formulace: Kristus (Bůh) se stal člověkem, aby se člověk mohl stát bohem. Kristova smrt a pohřeb jsou jen extrémními důsledky tohoto vtělení – jen tak se Kristus stal dokonalým, opravdovým člověkem. Kristus svým vtělením přinesl možnost zbožštění člověka, možnost obnovy jeho společenství s Bohem, které svým hříchem ztratil.

ta první mi přijde jako učení SJ
ta druhá jako učení které prosazuje Kjara
a to třetí mi je osobně nejbližší


134
n/a

| Předmět: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
25.04.20 15:41:23 | #685 (1)

mimochodom, z čoho čerpáte?...spása je v Kristovom umučení, smrti a VZKRIESENÍ...ak by Kristus nevstal zmrtvých, márna by bola naša viera, píše ap.Pavel - Cirkev slávi hlavne vzkriesenie Krista - dôraz na umučenie Krista je v protestantizme­...ne, ne, viera SJ je židovčiaca a apologeticky arianistická, popierajúca božstvo Krista (a i Ducha Svätého) ("bláznivé stádo Arianovo", ako sa vyjadril na koncile v Nicei/325 Atanáš), je to také pseudokresťan­stvo/na hrane kresťanstva, ako sa vyjadrujú teológovia, - nie gnoze, gnoze je o niečom inom, ...... *13735*


n/a
n/a
 #684 

| Předmět: RE: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
25.04.20 15:52:34 | #687 (2)

ad.: ratka, v RKC sa nikdy nevyjadrujeme "co je mi nejbližší", RKC nie je názorová demokracia, ani spolek rôznych názorov - v RKC sa vyjadrujeme: "taká je viera Cirkvi", ktorú osobne prijímam a rešpektujem:-) *13735*


n/a
n/a
 #685 

| Předmět: RE: RE: RE: tři různé náhledy a spásu…
26.04.20 11:58:30 | #700 (3)

Jeden moudrý muž řekl: "Zbožná osoba následuje učení své církve, zatímco duchovní osoba následuje vedení své duše."


13
n/a
 #687 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
26.04.20 12:24:11 | #701 (4)

a to druhé je správné. a co se tyče smrti a zmrtvych vstání tak asi tělo po smrti nevstane. Jestli je duše tak ta potom asi bude nesmrtná a možná se reinkernuje do dalšího života živé hmoty jestli to je pravda to bohužel nikdo potvrdit nemůže protože smrti se paměť maže a jestli se reinkernuje do nového života tak s prázdnou paměti


n/a
n/a
 #700 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
04.05.20 14:04:49 | #727 (5)

Ježíš Kristus vstal z mrtvých a nic se mu z mysli smrtí nesmazalo.


63
n/a
 #701 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
02.05.20 18:11:36 | #726 (4)

je to súčasne: "zbožná i duchovní osoba následuje vedení své duše, i súčasne následuje učení své církve *232*


n/a
n/a
 #700 

| Předmět: RE: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
25.04.20 18:13:10 | #688 (2)

napsala jsem nahoře odkud čerpám. Je to z wikipedie, dám raději odkaz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A1sa


134
n/a
 #685 

| Předmět: RE: RE: RE: tři různé náhledy a spásu…
25.04.20 21:57:00 | #690 (3)

Wikipedia tu (vieroučné veci, výklady Písma, a pod.) nie je relevantný zdroj, často to píšem, sú tam často nezmysly....Wi­kipediu píšu i neodborníci...


n/a
n/a
 #688 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
25.04.20 22:14:35 | #691 (4)

tady jde přece o rozlišování..­.napsala jsem jaké.


134
n/a
 #690 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
26.04.20 06:32:06 | #694 (5)

na věroučné otázky mám Katechismus a Bibli (ekumenickou), čtu si v nich pravidelně a objasňuji věci které jsou mi nesrozumitelné.

Tohle byla spíše snaha dát vedle sebe tři různé výklady, abych i sama porozuměla rozdílu mezi nimi, tedy v čem se liší. Snažím se porozumět sdělení.


134
n/a
 #691 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 07:55:53 | #695 (6)

tedy tři cizí výklady...z veřejného média.


134
n/a
 #694 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 19:09:44 | #702 (7)

Ty výklady jsou zjednodušené a nepřesné.


n/a
n/a
 #695 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři…
26.04.20 19:15:25 | #703 (8)

souhlas, jsou to šablony. Ale pro sebe si někdy takhle zjednodušuji věci taky abych porozuměla vůbec vocogo. Někdy mi úplně unika o čem to vlastně je řeč. Musím si to zjednosdušit a osekat na úplnou dřeň a pak zase přibírat detaily.


134
n/a
 #702 

| Předmět: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
25.04.20 21:06:00 | #689 (1)

Dívám se na tyto 3 názory přes Písmo.

1. Tento názor nemohu přijmout , protože Kristovo vtělení, život a smrt nejsou pro spásu druhotné ani bezvýznamné, ale základní.
2.Ve druhém případě mi vadí zdůrazňování pouze Kristovy smrti. Jistě, jeho oběť , jeho krev nás očišťuje.
Ale Jeho vzkříšení celý plán spásy završuje. To je konečné vítězství - nad smrtí i hříchem.
3. Třetí názor je učení východních náboženství , smíchané s křesťanstvím. I když se Boží Syn stal člověkem,
člověk se nikdy nestane bohem. Společenství s Bohem , které jsme hříchem ztratili , bude obnoveno , ale
žádné "zbožštění" člověka. Proč mi to připomíná větu " budete jako bohové" ? Kdopak to tenkrát v ráji
člověku sliboval?


24
n/a
 #684 

| Předmět: RE: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
25.04.20 22:15:34 | #692 (2)

je tam pak dodáno v dalším odkazu, že se jedná o tzv. oslavení


134
n/a
 #689 

| Předmět: RE: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
26.04.20 08:01:48 | #696 (2)

přemýšlím nad tím, že Bůh se k nám přibližuje a sklání a dotýká se nás způsobem, které je mu vlastní. Tedy v duchu. Nic víc tím "bohové" myšleno není. Jen ž je třeba se produchovnit a tím Bohu umožnit se nás dotýkat, je to vzájemné. Bez Krista který přijal na sebe tělesnost (stal se jedním z nás) a zároveň byl plně v duchu Bohem. tím jsme my, kteří se hlásime ke Kristu jako jeh učedníci (a údy Jeho) těla, získali účast na jeho božství v Jeho oslaveném těle. Anebo to pořád nechápu, tedy principiálně :-) ale snažím se, přemítám nad tím a toužím porozumět podstatě spásy.


134
n/a
 #689 

| Předmět: RE: RE: RE: tři různé náhledy a spásu…
26.04.20 09:22:05 | #697 (3)

tak! inkarnáciiou Slova, ktoré bolo Boh sa Kristus stal Bohom (v plnosti božstva) i človekom (v plnosti človečenstva, Jn 1, 1; Jn 1, 14), čím sa sa Boh sklonil k človeku, stal sa človekom, a tým je jedným z nás - a rovnako v vo svojom božstve i človečenstve vstal zmrtvých a vystúpil do neba, kde je v sláve Otcovej - takto sme v Kristovi (ako čítame v liste Ef) vykúpení, - a v Duchu Svätom sme dostali pečať božstva, že patríme Bohu, a stali sa dedičmi Božieho kráľovstva pre slávu Otca a jeho Syna...


n/a
n/a
 #696 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
26.04.20 09:37:23 | #698 (4)

ad.:
Ef 1
12 abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.

13 V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha Svatého..
14 jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl k chvále své slávy.


n/a
n/a
 #697 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé náhledy a…
26.04.20 19:16:36 | #704 (5)

třeba mi není jasné co znamená stát se chválou jeho slávy.


134
n/a
 #698 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 20:05:30 | #705 (6)

Rozumím tomu tak , že když jsme Krista poznali a máme v něm naději na život , máme Boha chválit a oslavovat.
Když to neděláme jenom slovy, ale celým svým životem , stáváme se my sami chválou pro něho.


24
n/a
 #704 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 20:07:38 | #706 (7)

hmm, nevím. Přijde mi ten obrat velice zvláštní až tajemný. Oslavovat Boha životem, slovy, činy, myšlením... ale nevím, nejsem si jista zda je tím myšleno tot.


134
n/a
 #705 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 20:12:52 | #707 (7)

nika *1254*


n/a
n/a
 #705 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři různé…
26.04.20 20:14:47 | #709 (7)

tak díky, když to je potvrzené od dvou oso, beru to :-)


134
n/a
 #705 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři…
28.04.20 08:32:25 | #710 (8)

Já s tím mám tak trochu problém, protože to je tak individuální jako máloco! Ano, máme se snažit žít "k Boží chvále", jenže to má další faktory, dané naší povahou, rodinou ve které žijeme, okolím... a ne vždycky se to daří! Někdy to fakt není možné poznat! Za svůj život jsem viděla tolik lidí, kteří vypadali že žijí k Boží chvále ale pak se ukázal opak a na druhou stranu zase úplně opačně! Těžko se v tom vyznat a hlavně: nesoudit....


n/a
n/a
 #709 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři…
29.04.20 10:52:00 | #711 (9)

Rozumím ti. Ani mně se to často nedaří. Ale už jsem pochopila proč.
Když se budu opravdu snažit , mohu VYPADAT , že žiju k Boží chvále. To chce změnu zevnitř , a pak se ta změna ukáže i navenek .Ale to sama nikdy nedokážu.
Pán Ježíš řekl "beze mně nemůžete učinit nic".
Ap.Pavel píše "všechno mohu v Kristu " Takže jediná pomoc je být stále s Ním .
Problém je, že si někdy myslím, že zvládnu situaci sama , že to už přece jako dlouholetá křesťanka dokážu.
A zrovna tehdy udělám kopanec .


24
n/a
 #710 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tři…
29.04.20 11:22:56 | #712 (9)

nejde mi teď o hodnocení lidí či nějaké konkrétní chování,jako spíše o parozumění co ten výraz vlastně znamená. Jak si ho mám (pro sebe) vyložit.


134
n/a
 #710 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 12:28:19 | #713 (10)

Může to být i tak , že lidi, které si Bůh "vydobyl" , tedy vykoupil ,zachránil... budou zvláštní chválou Boží slávy tady i na věčnosti. Protože ani andělé ho nemohou Boha chválit jako spasený člověk. Nepoznali hříšný stav .
Mohou Boha chválit , protože je chvály hoden , ale slavit Boží milost může jenom člověk...


24
n/a
 #712 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 12:33:29 | #714 (11)

Boží chvála je také možná jásavý stav absolutní radosti, Bůh skrze lidi prožívá to co oni. Tedy možná :-) A Bůh si přeje prožívat radostnou blaženost.


134
n/a
 #713 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 12:40:30 | #715 (11)

:-) zaujímavé mnyšlienky, ale až tak do exrtému rozdielnosti chvlály a slávenia Boha spaseným človekom vs anjelmi, by som si nedovolil ísť...ale z Písma sa dá pochopiť, že spasení i anjeli vidia a chvália Boha rôznym spôsobom, ale to neznamená, že spasení chvália Boha a slávía Boží milost ako "víc hodni", víc, ako anjeli...nika, to by chcelo z Písma dokázat, ale je to zaujémavý (i keď neviem či pravdivý) postreh. *1254* .....


n/a
n/a
 #713 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 12:51:15 | #716 (12)

Vizitore , ne víc než andělé , ale jinak . Andělé jsou stále v Boží přítomnosti stále mu vzdávají chválu.
Ale pochop, může anděl chválit Pána za vysvobození z hříchu , od smrti ? Za tu úžasnou milost , kterou dostal člověk, bude ta vděčnost a chvála přece jen na jiné úrovni.


24
n/a
 #715 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 14:25:57 | #717 (12)

Napadá mně Zj.14 .1-5.
Nechci spekulovat o tom , kdo tvoří tento zástup spasených. Jen to je mi jasné , že jsou to vykoupení ze země.
Nikdo neumí zpívat tu píseň.... Ani andělé, ani jiné duchovní bytosti. Víš proč? protože je to píseň jejich vítězství ,jejich osobní zkušenost, prožitek jenom těch , kteří byli vykoupení, vděčnost za milost ....


24
n/a
 #715 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 14:38:25 | #718 (13)

to může být výraz z Jana 15:11: To jsem vám pověděl, aby moje radost byla ve vás a vaše radost aby byla plná."

Ptala jsem se jednou faráře, co je to plná radost. Nevěděl mi odpovědět. Myslím že my ještě nevíme, co je plná radost, neprožíváme plně radost. Občas nám do toho vleze nějaká starosst či nedůležitá myšlenka a odvádí nás od plné radost.
Celý ten verš Jana je úžasně mystický, život v plnosti... radost v plnosti, život v Bohu našem Pánu.


134
n/a
 #717 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:38:20 | #719 (14)

Představ si,ratko , jestli sis kdysi se svým milým telefonovala , nebo psala. Každý dopis nebo telefonát ti působil radost , ale jak jiná byla ta radost z toho když jste mohli být spolu?

Dnes si můžeme s Pánem vyprávět jenom v modlitbě a čtením jeho dopisu (Písma)
Představ si tu radost , až pro nás přijde , budeme mu moct osobně poděkovat za to co pro nás udělal, a žít napořád v jeho blízkosti. Pak bude naše radost plná.


24
n/a
 #718 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:42:02 | #720 (15)

pak... nikoliv teď


134
n/a
 #719 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 13:55:31 | #721 (16)

Čím jsem starší tím méně řeším to "PAK". Zajímá mne to stále méně. Dnes bych řekla že vůbec - protože - "ani ucho... ani oko... ani na srdce lidské nevstoupilo...." znáte to, že? Tak proč nad tím spekulovat?
Tady - a - teď.
S Pánem - bez přestání. V radosti i ve smutku.
Ono to fuguje den ode dne lépe.


n/a
n/a
 #720 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 15:25:51 | #722 (17)

však právě, Nika psala pak... život se žije teď. "Pak bude naše radost plná."


134
n/a
 #721 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.05.20 17:55:21 | #740 (18)

Ta radost se týká míry naplnění, ne vlastnosti radostí. Podívej se ba jiné preklady.

11 Tyto věci vám říkám, abyste v plné míře prožívali takovou radost jako já.


n/a
n/a
 #722 

| Předmět: RE: RE: tři různé náhledy a spásu dle…
26.04.20 11:56:39 | #699 (2)

to je nepochopení pojmů, to je takové to doslovné chápání textů, bez kontextu, bez souvislostí bez širších znalostí, sám Ježíš přece říká:

34 Ježíš jim řekl: „Ve vašem zákoně je přece psáno: ‚Řekl jsem: jste bohové.‘ 35 Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy – a Písmo musí platit – 36 jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn?


13
n/a
 #689 

| Předmět: RE: RE: RE: tři různé náhledy a spásu…
26.04.20 20:14:24 | #708 (3)

ak uvádzame biblické texty, tak citujeme....


n/a
n/a
 #699 

| Předmět: Co je hřích?
20.04.20 20:09:55 | #676

Kjara na některých diskuzích psala o sejmutí hříchů. Jako odpověď následovala většinou otázka : " A ty už žádný hřích nemáš ?"
To mně vedlo k přemýšlení , co je vlastně hřích ? Tohle slovo je mezi věřícími často vyslovované - ale víme vůbec
co to je?


24
n/a

| Předmět: RE: Co je hřích?
20.04.20 21:20:09 | #677 (1)

Hřích se někdy překládá i jako minutí cíle. Minutí Boha...jakobychom kolem něj prošli a nespatřili ho, prosstě šli dál někam pryč.


134
n/a
 #676 

| Předmět: RE: RE: Co je hřích?
20.04.20 22:11:41 | #678 (2)

človek si to môže ľahko overiť: v hriechu priamo nemyslí na Boha, Boh akokeby z povedomia zmizol, stratil sa, ľudské vedomie ho vypudí a svedomie je rovnako oslabené (robí to diabol, knieža hriechu)...až pokáním sa do vedomia a svedomia "vracia" Boh, začne sa "aktivovať" vo svedomí Duch Svätý, svedomie začne intenzívnejšie pracovať a začne vyčítať hriech:-)...


n/a
n/a
 #677 

| Předmět: RE: RE: RE: Co je hřích?
20.04.20 22:14:41 | #679 (3)

ano, prakticky to tak funguje... a nejen to, fakticky úplně zmizí touha to zopakovat. Jakoby se vypařila...právě tím poznáním (zvnitřněním a uvědoměním si).


134
n/a
 #678 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Co je hřích?
20.04.20 22:26:21 | #680 (4)

.. aj po pokání diabol stále pracuje, a ešte viac núti zopakovať si hriech, hrešiť viac, a dokonca v rôznych hriešnejších a sofistikovanejších variantách...preto stále musíme byť ostražití, naplňovať sa Duchom Svätým - v pokore, eucharistii, modlitbe, a i v pôste - to sú najlepšie prostriedky pre boj s hriechom/diablom, vyhýbať sa hriechu (i keď sa mu nikdy nevyhneme)...:-)


n/a
n/a
 #679 

| Předmět: RE: RE: RE: Co je hřích?
21.04.20 13:32:38 | #681 (3)

Zaujalo mně toto:
V ev.Jana 16,9 Pán ježíš slibuje, že Duch svatý bude usvědčovat svět z hříchu. Pak vysvětluje: "Hřích je v tom, že ve mně nevěří."
Vzhledem k tomu, že hřeší i věřící , se jistě nejedná o víru , že Kristus existuje , ale spíš o nedůvěru. Člověk nechce být závislý na Kristu, ale chce být sám sobě bohem. Podstatou hříchu je tedy snaha být závislý sám na sobě a to vede k odloučení od Boha. Co potom uděláme špatně, je vlastně už důsledek hříchu.


24
n/a
 #678 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Co je hřích?
23.04.20 09:52:14 | #682 (4)

Taky musíme pochopit rozdíl mezi chvilkovým zaváháním , kdy přestaneme hledět na Pána a proto uděláme chybu - a mezi vědomým rozhodnutím , že nechceme aby Bůh řídil a usměrňoval náš život. To první si třeba ani neuvědomíme. ke druhé situaci dochází , když se od Boha odloučíme a nechceme se s ním denně setkávat.


24
n/a
 #681 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Co je hřích?
23.04.20 09:59:55 | #683 (5)

...to prvé je stále viera,t o druhé je už akt neviery (vedomé odmietanie viery), straty viery, odlúčenia sa od Boha (ateismu)...


n/a
n/a
 #682 

| Předmět: RE: Co je hřích?
25.04.20 15:43:34 | #686 (1)

Kjara nemá správne vedomosti o všeobecnej kresťanskej viere, vyjadruje sa na blancuje na hrane kresťanstva/sek­társtva...nie je to apoštolská viera...


n/a
n/a
 #676 

| Předmět: poslechněte si
18.04.20 21:39:33 | #672
| Předmět: RE: poslechněte si
18.04.20 21:44:32 | #673 (1)

Přiznám se, že tomuhle vůbec nerozumím...


24
n/a
 #672 

| Předmět: RE: RE: poslechněte si
18.04.20 21:56:34 | #674 (2)

Zjevení Sv. Jana.
Hudební skupina Berani, rok 1976


n/a
n/a
 #673 

| Předmět: RE: RE: RE: poslechněte si
19.04.20 08:32:18 | #675 (3)

To není muzika pro mě :-)


134
n/a
 #674 

| Předmět: Vzkříšení
12.04.20 15:24:11 | #666

Celý křesťanský svět si dnes připomíná , že náš Spasitel vstal z mrtvých.
Ježíš žije a proto budeme žít i my. Žije, aby se za nás přimlouval. Buďme Bohu vděčni a držme se této
naděje. je v ní naše jistota a záchrana.


24
n/a

| Předmět: RE: Vzkříšení
12.04.20 16:10:22 | #667 (1)

1 Kor 15, 17Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná, ještě jste ve svých hříších,


n/a
n/a
 #666 

| Předmět: Ježíšova modlitba
10.04.20 18:22:49 | #663

Pročítám si znovu Ježíšovu modlitbu za učedníky, která je zaznamenaná v ev, Jana 17 kapitole.
Zvlášť mně zaujal jeden úžasný verš : " Neprosím však jen za ně, ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne uvěří..." Ježíš před svým utrpením myslel i na nás ,kteří jsme uvěřili v naší době..... Když si uvědomím, že vlastně prosil i za mně .....vede mně to na kolena a cítím takovou vděčnost a lásku , že to neumím ani vyjádřit....


24
n/a

| Předmět: RE: Ježíšova modlitba
11.04.20 09:15:33 | #664 (1)

Niko, z tvých příspěvků mně rozbolí srdce...…...v dobrém.....


29
n/a
 #663 

| Předmět: RE: Ježíšova modlitba
11.04.20 09:21:47 | #665 (1)

tak, 17. kapitola Janova je vrchol čítania evanjelia, je veľmi odporúčaná pre kresťanov i pre tých, ktorí by chceli prijať vieru v Krista...v nej sa Ježiš nádhernými slovami lásky zjednotol s Otcom i s nami, aký je jeho vzťah k Otcovi, a aký má byť tiež náš vzťah...


n/a
n/a
 #663