Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Římskokatolická církev (ŘKC)

Informace

Název: Římskokatolická církev (ŘKC)
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: visitor77
Správci: visitor77
Založeno: 13.01.2020 16:25
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 15615x
Příspěvků:
684

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Římskokatolická církev (ŘKC) - Římskokatolická církev (ŘKC/Latinská/Západní, asi 1,14 mld členů), běžně označováná jako katolická (všeobecná, univerzální) církev, je největší ze 24 autonomních katolických církví. Ostatních 23 katolických církví (asi 80 mil členů) jsou "východní katolické církve" s ŘKC sjednoceny ve věrouce, mravouce a papežství. ŘKC je největší křesťanskou církví (vice jako polovina všech křesťanů) a největší náboženskou organizací na světě. Společenství s římským biskupem/papežem, Kristovým zástupcem a nástupcem ap. Petra, jemuž Kristus předal pastýřskou moc, spojuje všechny katolické církve a tvoří Ř(KC), nebo „katolická“ (z řec. “katholikos” -„všeobecná“ nebo „univerzální“), tedy otevřená všem lidem z celého světa bez ohledu na jejich původ, rasu, národnost, etnikum, vzdělání, či postavení. https://cs.wikipedia.org/wiki/Katolick%C3%A1_c%C3%ADrkev....... Otázky: proč Ř(KC)? V čem se liší od ostatních křesťanských církví? Může být spása mimo církev? - Provokace a ataky ŘKC (i v smyslu domnělé pedofilie, apod.) tu nemají místo...
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: v kresťanstve slávime sobot? nedeľu?
20.02.20 10:51:50 | #972

Sobota vs needeľa, Pánov deň
z Písma vieme, že Ježiš je viac ako sobota, je nad ňou Pánom, je Pánom soboty - t.j. Ním sobota skončila a Pánov deň je nedeľa, deň jeho zmrtvýchvstania:

Mt 12, 8 Vždyť Syn člověka je Pánem nad sobotou.
Mk 2, 28 Proto je Syn člověka Pánem i nad sobotou.
Mk 16, 2 Brzy ráno prvního dne po sobotě, sotva vyšlo slunce, šly k hrobu.

Mk 16, 9 Když Ježíš ráno prvního dne po sobotě vstal, zjevil se nejprve Marii z Magdaly, z níž kdysi vyhnal sedm démonů.

Lk 24, 1 Prvního dne po sobotě, za časného jitra, přišly k hrobu s vonnými mastmi, které připravily.

Jn 20, 1 První den po sobotě, když ještě byla tma, šla Marie Magdalská k hrobu a spatřila, že kámen je od hrobu odvalen.
Lukáš 6, 5 A řekl jim: „Syn člověka je pánem nad sobotou.“

  • nedeľu ako sviatočný den Pánov prijalo celé kresťanstvo, v Písme čítame, že Ježiš vstal zmrtvých v nedeľu (deń po sobote), je to deň zmrtvýchvstania Krista, najväčší a najslávnejší deň v dejinách ľudstva, čo legimitizuje aj výrok ap. Pavla:

1 Kor 15, 17 Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná, ještě jste ve svých hříších,
Skutky 24, 21 kromě toho, že jsem mezi nimi zvolal: ‚Pro víru ve zmrtvýchvstání jsem dnes od vás souzen.‘“

  • sú to excelentné údaje z Písma o tom, že Kristus je Pánom soboty, - sobota tak stratila v NZ význam (chrámová opona sa roztrhla):

Mt 27, 51A hle, chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země se zatřásla, skály pukaly,
Mk 15, 38 Tu se chrámová opona roztrhla vpůli odshora až dolů.
Lk 23, 45 Chrámová opona se roztrhla vpůli
= koniec SZ, nastala nová Kristova doba, v ktorej naším Pánom je Kristus, - a to platí celý nový kresťanský ľud, ľud Kristov, sobota je už niečo staré, čo pominulo, a už to pre nás kresťanov neplatí...a tak tento slávny deň dejín a celého Vesmíru pochopiteľne Cirkev slávi a svätí ako sviatočný deň, čím je aj jeho legitimita aj v Desatore...


n/a
n/a

| Předmět: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 09:45:22 | #888

Ospravedlnenie Kristom, úkony pre spásu

  • ak chcem byť Kristom ospravedlnený, očistený z hriechu, musím urobiť niekoľko úkonov


1. prijať do srdca vieru v Krista (len skrze vieru sme spasení) - uveriť Kristovi, prijať jeho slovo - evangelium bezpodmienečne, naplniť sa Kristovým Duchom - Duchom Svätým,

2. dať sa pokrstiť v Cirkvi, pretože krstom prijímame aj Kristovho Ducha/Ducha Svätého, čím sa stávame aj Kristovými svedkami, jeho učeníkmi, šíriteľmi jeho evanjelia (dokážeme o ňom svedčiť pred ľuďmi),

3. ako kresťania (krstení) sme členmi Cirkvi/Mt 16, 18, 19 (v spoločenstve veriacich jednej viery), v ktorej žijeme, posilňujeme sa a modlíme, v ktorej po prijatí viery robíme sviatostné pokánie, a prijímame jeho živé telo a krv na odpustenie hriechov a večný život (Jn 6, 53-55)...v Cirkvi sa stále očisťujeme, lebo sme sále hriešni skrze prvý/dedičný(Adamov hriech,
4. bez Cirkvi nemôžeme byť právoplatnými a plnohodnotnými kresťanmi, sme len akýmisi "filozofujúcimi" kresťanmi" o Kristovi, možno filozofickými apologétmi Krista, čo je pre kresťana málo, a nevedie k spáse...


n/a
n/a

| Předmět: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 10:37:31 | #890 (1)

Niektoré činy su neospravedlnitelné.
Pokial ich Boh ospravedlní a takýto hriech odpustí - nieje to dobrý Boh.
*33684*


96
n/a
 #888 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 10:55:02 | #894 (2)

všetky činy sú ospravedlniteľné u Boha, ako hriešnik robí úprimné pokánie (ide o to, čo to ťažký hriešnik dokáže, je k tomu potrebná Božia milosť, a tú nemusí každý dostať , resp. nemusí na ňu odpovedať (je tak hlboko zakorenený v hriechu, že stratil aj svedomie) - preto miliardy zomreli v smrteľných hriechoch (nerobili pokánie) , a "nemajú" "v očiach ľudí" odpustenie (ale u Boha je však všetko možné, on vidí do minulosti, okolností, situácií, "génov", príčin skutkov, pohnútok, nútenie k hriechu (v neslobode), a pod....


n/a
n/a
 #890 

| Předmět: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 10:59:51 | #898 (3)

ad.: ad ap. Jána vieme, že Boh je láska, všetko odpúšťa, ako sa k nemu obrátime s úprimným (nie špekulatívnym) pokáním v srdci, a zaviazaním urobiť/dať jemu a blížnemu poškodenému satisfakciu podľa svojich maximálnych možností...


n/a
n/a
 #894 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 11:00:58 | #900 (3)

ad2: toto odpustenie (milost) máme od Boha skrze Kristovu obetu a zmrtvýchvstanie...


n/a
n/a
 #894 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 10:59:18 | #896 (2)

Naopak, všechny činy jsou ospravedlnitelné... kdyby nebyly, zlo by se táhlo dál a dál. Ospravedlněním se zlo zastaví. Kdyby to nešlo ospravedlnit .... tak by se vina táhla dál přes generace až do nekonečna.


142
n/a
 #890 

| Předmět: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 12:19:53 | #904 (3)

Ospravedlněním se zlo zastaví?
Přiznám se, že bych potřeboval vysvětlení. *27946*


 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
17.02.20 12:28:35 | #906 (3)

Omyl!!!
Pokud se zlo bude ospravedlňovat, zůstane zde nadále, protože se bude spoléhat na to, že bude ospravedlněné.
*33648* *33684*


96
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 12:29:04 | #908 (3)

ano, nepokračuje dál. Dám příklad, někdo ti ublíží a tyto toto ublížení (zranění- hřích) předáváš dál. Nerozhoduje zda se dotyčný kaje nebo ne, může mezitím třeba i umře. Abys mohl se vnitřně vyléčit a zranění (hřích) nepředávat dál, musíš odpustit (třeba nezaslouženě) a tím se zranění zacelí. Takhle funguje odpuštění...jako milosti. Není závislá na tom jestli si to ten druhý zaslouží nebo ne. Odpuštěním zastavíš zlo (hřích)


142
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 12:56:39 | #916 (4)

Odpuštěním můžu zastavit zlo u sebe v tom smyslu, že ho v sobě neživím, nevracím nebo nepředávám dál.
Zlo šířené druhými dále pokračuje.


 #908 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 12:32:36 | #910 (3)

Dalko, hluboce věřím v sílu milosti, v tomhle mě nikdo nepřesvědčí o opaku ani že se mýlím. Takhle to je.

Přestupky zákona řeší soudy, ty mají za úkol stanovit trest a odsoudit stanovených pravidel. Ale pokud neodpustíš neseš toto zlo dál do své rodiny i do dalších generací a ono se šíří uvnitř jako vřed. I když toho kdo ti ublížil potrestají nebo zmizí z povrchu zemského, neodpuštěním již zasel zlo.


142
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 12:37:53 | #912 (3)

Jak bychom mohli čekat odpuštění od Boha, pokud bychom sami nechtěli odpouštět. I když to v některých situacích je tak těžké že můžeme spoléhat jen na sílu Boží. Ale je třeba vědět, být si jistý že je to jediná možnost a neživit v sobě nenávist.


142
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho…
17.02.20 12:47:52 | #914 (3)

to odpúšťanie (hlavne v rodinách) by malo byť: nech slnko nezapadá nad vaším hnevom"" - ap. Pavel tým povedal všetko, čo nám chce povedať aj Boh zjavený v Kristovi (= neprenášaj hnev do ďalšieho dňa, diabol potom pracuje, rehoce sa na vzájomne zatvrdlivosti, a odpustenie sa odkladá a odkladá, a nakoniec sa často ani neodpúšťa a ľudia zomiertajú v v zášti, hneve, v neodpustení, čo je tragédia duše - ako sa potom na takéto duše má pozerať Boh? ko toto má súdiť? - v rodine, a nevedeli si odpustiť, uff!...Boha z tváre do tváre budeme vidieť len vtedy, keď si vzájomne odpustíme - vždy a za každej okolnosti, nech by ma niekto urazil až "do krvi"! - ale čo sa deje?


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 14:17:44 | #918 (3)

zlo sa zastaví ospravedlnením + pred Bohom pevným predsavzatím v zle nepokračovať, resp. vynaložiť všetky sily sa ho strániť...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 16:26:36 | #920 (3)

ano, tak.


142
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho…
17.02.20 16:27:47 | #922 (3)

abuko, ano. Ovlivnit mohu to co šířím sama, za to taky odpovídám.


142
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 16:41:48 | #926 (3)

áno, ospravedlnením sa zlo zastaví - z viery (a úvahy vo viere skrze Písmo) viem, a som presvedčený, že rozhodujúcu otázku pri poslednom súde, ktorú nám Ježiš dá, bude: "odpustil si (blížnemu)?" - tu nastane totálne zdesenie! - kto neodpustil, toho Ježiš nepremení v novom oslávenom tele, a nezoberie so sebou! - uff!


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony…
17.02.20 18:49:34 | #928 (3)

Takhle ano, ale začátek debaty se nesl v obecné rovině.


 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
17.02.20 19:20:28 | #930 (3)

veriaci (kresťan) nemôže očakávať spásu, ak neodpustí blížnemu! - ako môže byť spasený v Božom kráľovstve ten, kto neodpustil? - byť v nebi s tým a vedľa toho, komu neodpustil? - nemožné! absurdné!


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho…
17.02.20 19:26:16 | #932 (3)

add: nenávisti, zášti neschopnosti odpustiť blížnemu sa musíme zbaviť (vyriešiť v láske) počas života v pokání, - Ježiš to pri poslednom súde už nebude zahladzovať, nebude to za nás riešiť...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
18.02.20 10:22:30 | #936 (3)

Visitore, Bůh řeší situaci tady tak, že nás skrze Kristovo dokonalé očištění přivádí na svého Království. Rodíme se tam z Boha, jsme tedy Bohem přijati a přecházíme ze smrti do věčného života.
Vkládá do nás svého Ducha a tím nám pomáhá k proměně našeho života, učíme se žít v Božím království.

Jan.1.kap.:
12Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
13Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha.

Jan.5.kap:
24Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.

Bůh neřeší zástavu zla tady na zemi. To bude řešit při svém druhém příchodu sám.

Daniel 2.kap.:
44Ve dnech těch králů dá Bůh nebes povstat království, které nebude zničeno navěky, a to království nebude předáno jinému lidu. Rozdrtí a učiní konec všem těm královstvím, avšak samo zůstane navěky,

Visitore, proč když my hlupáci co nejsou v KC mají jen filosofii, proč ode mně opisuješ jinde a tady to prezentuješ ?! Myslím o hříchu proti Duchu svatému !


34
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho…
18.02.20 10:24:07 | #938 (3)

A myslím, že neodpuštění není hřích proti Duchu svatému......tak to neřeš za Boha....


34
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony…
18.02.20 10:50:38 | #940 (3)

neodpustenie je súčasť hriechu proti Duchu Svätému /hriech proti duchu Svätému je celá plejáda hriechov proti láske a proti Božej milosti a milosrdenstvu)...ak neodpustím blížnemu, neuvidím Boha, to predsa vieme z Písma...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: úkony…
18.02.20 11:06:49 | #942 (3)

Cituj verš.


34
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 11:08:26 | #944 (3)

Je psáno pouze, že když neodpustíme, ani on nám neodpustí. Je to řečeno všeobecně. Nechej to na Bohu a nedělej z toho 11té přikázání.


34
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 11:19:36 | #950 (3)

když nám on neodpustí, tak nie sme spasení, že...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 14:04:53 | #952 (3)

visitore, naše spasení nemůže záviset na nás...…..že my odpustíme...…

Spasení je milost, je to dar a dar se dostává pouze tím, že o něj poprosíme...…..!

Navíc, když jsme spaseni, jsme očištěni ze všech hříchů a to znamená právě spasení, že nás ---ČISTÉ.....Bůh přijímá domů, do svého království.

Ani ty nevíš, stejně jako svědkové, že jsme spaseni na úvod víry,...…..NE až na konci ze svých skutků....

Kdybys odpouštěl jako divý, spasený nebudeš...…...z návodu KC to není možné, stejně jako z návodu u svědků.
V kc to trošku možné je, když babička třeba nikam nechodí a v krizi volá Krista na pomoc, on ji spasí...….navzdory celému ranku KC, protože ho nepoužívá.....

U svědků to nejde, babička volá Jehovu......


34
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 14:08:07 | #954 (3)

když neodpostíš ,ani tobě nebude odpuštěno, sem zvědavej, jak by si se do nebe dostala s neodpuštěným hříchem?


-64
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 15:21:02 | #956 (3)

Kjara, motáte to jak motovidlo...když neodpustíme, Boh nám neodpustí - a když nám Boh neodpustí, nebudeme spasení - jednoduché, že...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.02.20 23:24:04 | #958 (3)

Zmatená Kjara, *4585* bez svého pastýře napadající KC. Ale spoléhat na to, že budeš masový vrah a stejně máš spasení to je hřích proti Duchu svatému.


-64
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.02.20 09:53:37 | #960 (3)

aj viacnásobný vrah má spasení - ale až po úprimnom pokání (v srdci) a satisfakcii Bohu a blížnemu...Boh je láska, milosrdný...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.02.20 10:05:35 | #962 (3)

No vidíš visitor a mne práve toto vadí.
Pár zdravasov,otčenášov a problém sa stratí.
Hlavně tý vrahovia detí.
Pre toto sa nemožem stotožňovat s tvojími výkladmi Biblie - toto tam napísanie nieje - sú to len umelo vytvorené výmysli z x prekladov Biblie - niečo vynechajme - niečo dodajme.
*33684* *33684*


96
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.02.20 11:14:47 | #964 (3)

nie je to tak, tu nejde o pár otčenášov ani zdravasov, to by ste boli veľmi prekvapení, aké je to martýrium pre odpustenie hriechu vrahovi, čo všetko musí urobiť a podniknúť - hotové duchovné a materiálne-finančné galeje smerom k odpusteniu Bohom v Cirkvi, ako aj adekvátne (možné) zadosťučinenie blížnemu...+ samozrejme mnohoročný kriminál - tam je to pre neho horšie ako galeje, zvlášť, keď ide o vraždy detí, čo mu väzni neskutočne spočítajú (hovorí sa, že väzni sú medzi sebou kamaráti, nech ide o akýkoľvek zločin, kým nejde o zločin proti bezbrannému a nevinnému - hlavne zločiny páchané na deťoch a ženách (znásilnenia, vraždy, pedofília, a i.)...


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.02.20 13:00:21 | #966 (3)

Dobrý Boh by nemal mať miesto pre takýchto - myslím,že bude mať dosť tých ,ktorí mu boli vždy verní - načo by mal takýmto odpúšťať - jedine v prípade,že si uvedomuje,že on sám niečo "pokazil".
(samozrejme v prípade jeho existencie)
*65*


96
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.02.20 16:10:34 | #968 (3)

naopak, Ježiš povedal krásny príklad: na tých 99 ovcách mu nebude až tak záležať, ako na tej jednej stratenej...a tú sa vydá hľadať...viac mu teda bude záleťať na tom vrahovi, aby robil pokánie, ako na tom, ktorý pokánie robí....


n/a
n/a
 #896 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
18.02.20 11:17:58 | #948 (2)

Dalko, Bůh nic nedělá automaticky a podle schématu.
Uklidni se.
Pro odpuštění si člověk musí sám přijít !
Bůh ti to odpuštění potvrdí nebo ne.
Odpuštění slouží k tomu, aby tě Bůh přijal., skrze očištění Kristem.
I když ti to odpuštění potvrdí a jsi vrah, tak to neznamená, že tě v Americe neodsoudí k smrti.

Takže klídek hochu, Boha nepřečůráš…..

A neptej se lidí, kteří o tom nic nevědí...…..nebo to děláš schválně, abys odpověď neslyšel ……?!


34
n/a
 #890 

| Předmět: RE: úkony veriaceho pre spásu
18.02.20 10:04:29 | #934 (1)

Až na to, že nám Bůh potvrdí sám, že nás přijal a narodíme se z Boha.


34
n/a
 #888 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
19.02.20 16:12:28 | #970 (2)

prečo to má Boh potvrdzovať? - ako to potvrdí? - to je predsa na nás, my mu to máme dokazovať, potrvrdiť! - vierou, pokáním, dobrými nezištnými skutkami...


n/a
n/a
 #934 

| Předmět: RE: úkony veriaceho pre spásu
18.02.20 11:11:54 | #946 (1)

Nejsou žádné úkony pro spásu ! Člověk se nijak nemůže podílet na spáse !

Je zapotřebí pouze přijít za Kristem a poprosit ho, jako životní rozhodnutí , o sejmutí hříchů a on to udělá nebo neudělá, podle toho co vidí v srdci.


34
n/a
 #888 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
20.02.20 12:05:39 | #974 (2)

naopak, človek pre spásu musí počas života urobiť mnoho úkonov (kráľovstvo Božie sa získava násilím, dobýja sa a len násilníci ho dosiahnu, ako čítame v Písme) - musí teda hlave uveriť v Boha (akt viery) zjaveného v Kristovi, milovať, robiť úprimné pokánie, robiť nezištné skutky lásky a milosrdenstva a non stop odpúšťať - ak to robí, počas celého života, a nielen na konci života (zneužívaním Božieho milosrdenstva, čo je jeden z hriechov proti Duchu Svätému), bude v Božom kráľovstve, spasený...


n/a
n/a
 #946 

| Předmět: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
20.02.20 13:03:19 | #978 (3)

Jenže člověk je tak porušený, že svojí silou toto všechno nedokáže.
"Neboť je to Bůh, který ve vás působí , že chcete i činíte co se mu líbí." FIL.2, 13.


24
n/a
 #974 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre…
20.02.20 14:09:48 | #980 (3)

...človek musí k tomu vynaložiť všetky sily, Boh to vidí, či to urobí alebo nie (aké má/nemá k tomu pohnútky, okolnosti za/proti- či problémy) - ak sa mu to vždy nepodarí, Boh to taky vidí, vieme však o jeho milosrdenstve tam, kde je u človeka úprimnosť /jeho milosrdenstvo však nezneužívame, lebo to už hrešíme proti jeho Duchu) ....


n/a
n/a
 #974 

| Předmět: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
20.02.20 12:43:29 | #976 (2)

ano, je to proces nikdy nekončící... pořád se očišťujeme (a necháváme očišťovat Kristem) na cestě k Bohu


142
n/a
 #946 

| Předmět: RE: RE: RE: úkony veriaceho pre spásu
21.02.20 00:21:30 | #982 (3)

jednou skončí


-64
n/a
 #976 

| Předmět: Hrích proti Duchu Svatému
15.02.20 16:29:51 | #880

**Hřích proti Duchu Svatému
**
Mt 12, 31

31 Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.


  • tohoto hříchu se dopouští ten, kdo ze zjevné zlomyslnosti připisuje Boží díla ďáblovi, nikoliv jejich Původci a moci Boží. Toto „rouhání nebude odpuštěno", jak říká Ježíš Kristus - ne proto, že by ze strany Boží nemohlo být odpuštěno, ale ten, kdo se tohoto hříchu dopouští, sám znemožňuje odpuštění pro svou zvrácenou vůli.


- hřích proti Duchu Svatému je vždy spojen se skutečným pohrdáním nadpřirozených účinků, působených Duchem Svatým v duši,


  • hřích proti Duchu Svatému je skupina hříchů - jedná se vždy o hříchy proti božským ctnostem (víra, naděje, láska), jejichž objekt víry - Bůh je tímto hříchem bezprostředně znesvěcen buď vzdorným popíráním nebo zjevným pohrdáním...

n/a
n/a

| Předmět: RE: Hrích proti Duchu Svatému
15.02.20 16:34:55 | #882 (1)

Hřích(y) proti Duchu Svatému

  1. tvrdošíjní zamítání nebo popírání zjevených pravd, ačkoliv byly poznány;
  2. zoufalství: popírá se jím Boží věrnost, která slíbila kajícímu hříšníku odpuštění jeho hříchů,
  3. hříšné spoléhání na Boží milosrdenství: dopouští se ho ten, kdo hřeší proto, že Bůh odpouští; nedopouští se však tohoto hříchu ten, kdo při hříchu doufá, že mu bude odpuštěno;,
  4. tvrdošíjná nekajícnost: spočívá v záměrném rozhodnutí vůle neuznávat zlo hříchu, a proto se z něho nekát, jako by hřích nic nebyl nebo byl dokonce ctností;
  5. zatvrzelost srdce až do konce: spočívá v pevném rozhodnutí vůle zůstat až do konce života nekajícím a zemřít ve hříších;
  6. nenávistná závist Božího přátelství bližnímu: touto závistí se prohřešuje ten, kdo si přeje nebo tak jedná, aby v bližním zničil Boží lásku, tj. posvěcující milost, která mu na bližním vadí...

n/a
n/a
 #880 

| Předmět: p. František
15.02.20 15:16:35 | #876

n/a
n/a

| Předmět: RE: Římskokatolická církev (ŘKC)
15.02.20 10:05:32 | #870
Druhý vatikánský koncil deklaroval ve své konstituci "Lumen gentium" (čl. 8), že „jedna, svatá, katolická a apoštolská je řízena Petrovým nástupcem - papežem a biskupy ve společenství s ním. Římskokatolická církev sdílí s ostatními katolickými církvemi společenství ve svátostech a umožňuje věřícím z jednotlivých katolických církví za určitých podmínek změnu příslušnosti k této církvi, např. při migraci, svatbě. a pod.

Kde to co vy tvrdíte je napsáno v Bibli?
Kde je napsáno, že Petrovým nástupcem je papež?

Proč apoštol Pavel říká:
Skutky 20.:29Vím, že po mém odchodu mezi vás přijdou draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. 30I z vás samotných povstanou lidé, kteří budou překrucovat pravdu, aby strhli učedníky za sebou.

To i je vaše překroucena KC.


0
n/a

| Předmět: RE: RE: Římskokatolická církev (ŘKC)
15.02.20 11:28:58 | #874 (1)

je to napísané v Mt 16, 18, 19...R(KC) (RKC + 23 východných KC cirkví s ňou zjednotených) dostala moc od Krista "odmítnout vs přijmout" - a to odmítuté vs přijatéi bude i u Boha (pápež = Petrov nástupca):
Mt 16, 18, 19:
18 A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.
19 Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto v nebi , a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi."

  • takže prekrútené to máte v hlave vy....

n/a
n/a
 #870 

| Předmět: hřích a jeho vyznání pŕed Bohem
15.02.20 09:27:35 | #866

V kresťanstve/kres­ťanských cirkvách poznáme vyznanie hriechov:

  1. pred sebou (vlastným svedomím) - robíme tzv. spytovanie svedomia, kedy prechádzame vo viere svojím svedomím a analyzujeme svoje hriechy na základe hlavne Desatora a Božieho prikázania lásky - toto robíme v spolupráci vedomia a svedomia s Bohom v Duchu Svätom: prosíme Ducha Svätého, aby nám v tom pomohol,
  2. pred svojím blížnym - kedy sa vyznávame zo svojich hriechov, previnení pred veriacim človekom, ktorému vo viere dôverujeme (je tej istej viery), a nechávame si od neho poradiť,- je však vždy skôr akýsi "poradenský" rozhovor, kedy sa vyznávame a sťažujeme zo svojich problémov - aj to má pochopiteľne význam - Boh to iste berie, ale toto vyznanie hriechov nemá sviatostný charakter pred Bohom/Cirkvou,
  3. sviatostné vyznanie hriechov pred Bohom skrze Cirkev (v RKC a iných apoštolských cirkvách pred kňazom ako následníkom apoštolov) - len takéto vyznanie hriechov uschopňuje a disponuje hriešnika k prijímaniu tela a krvi Kristovej pre odpustenie hriechov, vzkriesenie a večný život, takéto vyznanie hriechov otvára nebo, ako to čítame v:

Jn 20 23: Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou.“

Jn 6, 53-56
53 Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.
54 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den.

55 Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
56 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.


n/a
n/a

| Předmět: RE: hřích a jeho vyznání pŕed Bohem
15.02.20 09:58:36 | #868 (1)

add: sviatostné vyznanie hriechov Bohu pred Cirkvou skrze kňaza je v moci apoštolského úradu kňaza, ktorý sa odovzdáva svätením kňaza v Cirkvi v apoštolskej postupnosti na následníkov počas celých dejín Cirkvi... - bolo by absurdné, keby len apoštoli (podľa Jn 20 23) mali moc odpúšťať hriechy len vo svojej dobe (v dobe ich života), a rovnako absurdné, aby táto moc smrťou apoštolov zanikala,

  • ap. Pavel vysvätil biskupov Tita a Timoteja, a tí ďalej v apoštolskej postupnosti ďalšich biskupov, a tí svojich následníkov- biskupov, - tí svätili kňazov, a tí diakonov) v celých dejinách Cirkvi dodnes,

Poznámka: ani hriešny biskup/kňaz nemôže stratiť apoštolský úrad, ktorý dostal od Krista...- predstavme si napr., že by náš krst bol "neplatný", keby nás pokrstil kňaz, ktorý žije v skrytosti alebo verejne v nejakom osobnom hriechu, - to by milióny/miliardy ľudí nemali platný krst? - preto apoštolský úrad kňaza je nezrušiteľný, neodvolateľný ani samotným Bohom (kňazský Kristov stav podľa rádu Melchizedechovho! je naveky)...

  • naviac, laik nemá moc Cirkvi o "spovednom tajomstve" - kňaz je zaviazaný pred Cirkvou a Bohom, aby neporušil spovedné tajomstvo nikdy, ani pod hrozbou smrti (od jednotlivca/štátu), dokonca ho nesmie prezradiť, ani keby spovedal x-násobného vraha (v spovedi ho len vyzve, aby to povedal- a vzdal sa polícii - ak to neurobí, kňaz si to zistí na polícii, môže dať len nepriamo "tip", pričom sa poradí so svojím biskupom), akým smerom sa má polícia uberať/vyšetrovať, ale nikdy vraha neoznačí menom, ani miestom jeho bydliska, a pod....

n/a
n/a
 #866 

| Předmět: blahoslavení vs šťastní:
13.02.20 16:11:47 | #836

Blahoslavení vs šťastní: biblická polemika, čo je správne biblicky?
viaceré preklady Bible (spíš mimo Cirkvi) majú v Mt 5 namiesto "blahoslavení" výraz "šťastní" alebo "blaze těm", a pod.,
Blahoslavení vs šťastní (čo je v Biblii?, ako tomu rozumieme?)
blahoslavení - sú tí, ktorí sú v priazni a úcte Boha, oslávení Bohom, majú česť a úctu Boha za zásluhy života v láske, osobitne vyvolení Bohom, ktorí v živote plnili Božie prikázania, - sú spasení bez podmienky,
šťastní - atribúty "blahoslavených" nemajú alebo nemusia mať (otázka: čo je to šťastie? - každý vidí a cíti šťastie v niečom inom, má o šťastí inú predstavu), - tu ide o pocit, duchovné a duševné blaho, duchovnú/duševnú radosť na základe nejakých hmotných alebo duchovných atribútov....­.šťastný som, keď napr. vyhrám v Športke, alebo sa mi narodí dieťa, ale tým nie som/nemusím byť blahoslavený...


n/a
n/a

| Předmět: RE: blahoslavení vs šťastní:
13.02.20 16:25:38 | #838 (1)

Mt 5, 7 Blahoslavení milosrdní, neboť oni dojdou milosrdenství
Pojem Božieho milosrdenstva v prenesení do ľudského milosrdenstva:

- toto blahoslavenstvo je blahoslavenstvom srdca človeka, ktorý žije s Bohom, v Bohu a v Kristovi, a znamená neustále byť pripravený vnímať, chápať, odpúšťať blížnemu, hoci by nám i nesmierne ublížil, - znamená nestrácať dôveru v Boha, a vždy si zachovať vernosť a súcit k blížnemu, 


  • milosrdenstvo sa odlišuje od spravodlivosti, avšak neprotiví sa jej, niekedy je nad spravodlivosťou,
  • milosrdenstvo je hlavný aspekt lásky,
- znamená, že blahoslavení sú tí, ktorí nemajú túžbu ovládať iných, ale ktorí vždy odpúšťajú, majú súcit s druhými,
  • znamená zdieľanie utrpenia s druhými, a tiež ochotu vziať utrpenia iných na seba,


- milosrdenstvo žiada od nás, aby sme pomáhali tým, ktorí potrebujú pomoc - tí, ktorí to dokážu, tým sa tiež dostane od Boha súcitu, dosiahnu Božie milosrdenstvo,


  • ak sme milosrdní, máme istotu, že budeme vždy konať v súlade s Božou vôľou,

  • byť milosrdný k iným znamená aj posolstvo pre našu dobu, v ktorej vládne nezáujem o druhého, násilie, necitlivosť a krutosť, vykorisťovanie,

  • milosrdenstvo má byť pravidlo nášho chovania, len tak sa budeme v milosrdenstve podobať Otcovi, ktorý je k nám milosrdný...

n/a
n/a
 #836 

| Předmět: Boží-/Nebeské království
12.02.20 18:45:11 | #822

Božie/Nebeské kráľovstvo
Božie kráľovstvo nie je vláda Boha/Krista v zmysle nejakých príkazov/zákazov, ale Bohom ustanovený stav nebeskej blaženosti, a to na základe zásluh Ježiša Krista, Božieho Syna, - jeho obeti a zmrtvýchvstania,

  • Božie kráľovstvo dosiahnu tí, ktorí v úprimnosti a vo viere počas života plnili Božiu vôľu, Božie prikázania,

  • Božie kráľovstvo má tri aspekty/formy:

  1. "vnútorné" Božie kráľovstvo tých, ktorí osobne prijali vieru v Boha zjaveného v Kristovi, žijú v Duchu Svätom, Ježiš: Kráľovstvo Božie je medzi vami, vo vás,

  2. Božie kráľovstvo viditeľné - tí, ktorí žijú v Cirkvi - v pozemskom spoločenstve veriacich jednej viery - v spoločenstve spásy,

  3. Božie kráľovstvo neviditeľné pre nás, kým sme v tele - je to stav večnej blaženosti už spasených, ktorí vidia Boha a svätých z tváre do tváre, v zmysle:

1 Kor 2, 9\. Ale jak je psáno: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.‘


n/a
n/a

| Předmět: Modloslužba
11.02.20 18:05:07 | #746

Modloslužba/mo­dlárstvo (ido­latria z gréckeho ειδωλατρεια) vs úcta Boha skrze predmety
**Známky modloslužovníc­tva/idolatrie:
**

  • pri modloslužbe ide o prejav náboženskej úcty, uctievania a klaňania sa ("bohopocta") neexistujúcim bohom, samotným fyzickým modlám - predmetom: napr. sochám, obrazom, symbolom, - ide o praktizovanie polyteizmu, uctievanie zvierat alebo ľudí ako božstiev,


  • R(KC), pravoslávna cirkev (ako i iné východné apoštolské cirkvi) majú v chrámoch vystavené a používajú pri svojich bohoslužbách predmety: kríže, obrazy, kadidlo, kalichy, Bibliu, sviečky, ostatky, a i. - tu v podstate púheho (len) predmetu ide však len o "prázdne formy" predmetov,
  • ale ak tieto predmety symbolizujú alebo predstavujú osoby alebo predmety, ktorým Cirkev z rôznych dôvodov (ako vzory viery, hrdinstvo vo viere, mučeníctvo, ako i predmety pri bohoslužbe symbolizujúce nejaký posvätný akt, napr. kríž, kadidlo, a i., prejavuje úctu (nie Bohopoctu), tieto predmety sú Cirkvou označované za objekty naplnené Božou slávou a mocou, ktorých obsahom sa stane Boh - uctievanie týchto samotných predmetov ("prázdnych foriem") ako takých, je v Cirkvi zakázané (je to modloslužba), avšak uctievanie Boha "naplňujúceho" tieto predmety (prísne Cirkvou vybrané a definované) je však Cirkevou pri rôznych príležitostiach povolené a ž nariadené,
  • Cirkev tiež definuje vonkajšiu podobu uctievania týchto predmetov rôznymi spôsobmi, - kresťanský spôsob úcty týchto predmetov v Cirkvi (v ktorých sa uctieva Boh) slúži k úcte Boha, lebo úcta "preukazovaná" predmetu prechádza na Boha, 


Pozn.: je známe, že pohania neuctievali samotné predmety, ale falošných bohov skrze tieto objekty...


n/a
n/a

| Předmět: RE: Modloslužba
11.02.20 20:33:19 | #754 (1)

Pravý Bůh se také nemá uctívat skrze předměty, to je snad jasný ne?


n/a
n/a
 #746 

| Předmět: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 21:03:59 | #824 (2)

KC neuctívá Boha skrze předměty ale přímo Boha který naplňuje ty předměty. A smotné předměty také neuctivá.


-64
n/a
 #754 

| Předmět: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 06:07:54 | #826 (3)

Ale obraz Boha a podobenství Boha je člověk, muž a žena, nikoliv předměty.

Skutkové 17
28 Nebo jím živi jsme, a hýbeme se, i trváme, jakož i někteří z vašich poetů pověděli: Že i rodina jeho jsme.
29 Rodina tedy Boží jsouce, nemámeť se domnívati, že by Bůh zlatu neb stříbru neb kamenu, řemeslem aneb důvtipem lidským vyrytému, byl podoben.


n/a
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 06:10:35 | #828 (3)

Bůh právě že předměty nenaplňuje, ale člověka jo.


n/a
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 09:13:41 | #830 (3)

Kdyby si nebyla vzpurná a poslouchala co ti KC říká, tak by si nemusela říkat tvůj mylný soukromý názor, že nenaplňuje. Neřídíš se biblí nemůžeš mít Ducha. Založ si novou církev a tam si můžeš vychovat heretiky, podle svého obrazu.


-64
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 09:21:17 | #832 (4)

je to v každém Desateru i v tom vašem.


n/a
n/a
 #830 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 15:23:26 | #834 (3)

ty si povídáš o čem co je jako v desateru ?


-64
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 17:05:33 | #840 (4)

"KC neuctívá Boha skrze předměty ale přímo Boha který naplňuje ty předměty."

2. Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho..


n/a
n/a
 #834 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 17:53:12 | #842 (3)

18  Potom zhotovíš dva cheruby ze zlata; dáš je vytepat na oba konce příkrovu.
19  Jednoho cheruba uděláš na jednom konci a druhého cheruba na druhém konci. Uděláte cheruby na příkrov, na oba jeho konce.
20  Cherubové budou mít křídla rozpjatá vzhůru; svými křídly budou zastírat příkrov. Tvářemi budou obráceni k sobě; budou hledět na příkrov.


-64
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 17:56:29 | #844 (4)

No a proč byli Ti cherubové dva?


n/a
n/a
 #842 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 17:56:51 | #846 (3)

Panna Maria porodíla Ježíše a tím dokonale zobrazila Boha.


-64
n/a
 #824 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 20:32:23 | #848 (3)

nezobrazila Boha,...Ježiš je ako zrodený s otca skrže ženu verným obrazom Boha-Otca v podstate i vizuálne (však ho splodil!)


n/a
n/a
 #824 

| Předmět: RE: Modloslužba
11.02.20 20:37:56 | #756 (1)

Keď tak niekedy prepínám TV cez NOE,tak pri sledovaní Rúženca - to neustáleho opakovania toho istého - žasnem.
Tomu hovorím - "mierne" zfanatizovaný dav.
*33772*


96
n/a
 #746 

| Předmět: RE: RE: Modloslužba
11.02.20 20:48:42 | #758 (2)

Jojo na Noe je to často vidět že si i kleknou před nějaké předměty a modlej se, sochy a obrazy jsou tahákem za kterými jezděj i choděj..


n/a
n/a
 #756 

| Předmět: RE: RE: Modloslužba
11.02.20 22:29:55 | #760 (2)

modlitba ruženca je najkrajšia mariánska modlitba (prímluva a orodovanie Panny Márie u svojho Syna, ktorý je nič neodoprie), je absolútne biblická - desiatky ruženca radostného, slávnostného a bolestného...ob­sahuje desiatky zo života Krista a Panny Márie... táto modlitba je nesmierne populárna v RKC, zachraňovala a zachraňuje osoby, rodiny, národy z najväčších utrpení, válek...vyskúšajte, zachráni aj vás z pazúrov zlého, ktorý sa usiluje o dušu...Panna Mária nikdy nesklamala, a nesklame, je to veľmi účinná modlitba...


n/a
n/a
 #756 

| Předmět: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 10:00:25 | #768 (3)

kroky:
V Bibli ale Růženec není.., co s tím?
visitor77:
je, - je celý naprosto biblický, každý desiatok a invokácie (prosby k desiatku) k nim sa dajú podložiť z Pásma, skontrolujte si to...a prečítajte si niečo o tom, i napr. z Wikiny...


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 10:26:09 | #770 (4)

Jo studuju to, studuju, něco jo, ale všechno z Bible není..


n/a
n/a
 #768 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 10:45:41 | #772 (3)

co není?


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 10:50:18 | #774 (4)

"Ježíš, který tě, Panno, do nebe vzal
Ježíš, který tě v nebi korunoval"


n/a
n/a
 #772 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 11:15:23 | #776 (3)

jo, tieto dve udalosti nemáme v Bibli - je to však tisícročná viera Cirkvi skrze vnuknutia Ducha Svätého Cirkvi - pramenia z Magnifikatu (Lk 1, 46-55) - oslava blahoslavenstva Panny Márie Bohom, ako aj z udalosti zo svadby v Káne Galilejskej, kde Ježiš splnil priania Márie (nemajú víno, "délej něco!")......


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 14:43:37 | #780 (3)

kroky, nemusíte tu kopírovať celé texty, my ich poznáme, a pozná ich každý, stačí odkaz, jo? - inak to tlačí príspevky na druhú stranu...


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 15:04:14 | #782 (3)

Zdrávas Maria,
milosti plná,
Pán s tebou;
požehnaná ty mezi ženami
a požehnaný plod života tvého,
Ježíš.
*33772*
Toto počúvať 100-200-300 x po sebe,tak by som asi zošalel.
*33684*


96
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 15:48:07 | #784 (3)

na toto ti nikdo co se to modlí neodpoví, jednak to nemá smysl a hrozí tu od tebe urážka víry. jediné ti řekni nemáš o té modlitbě základní informace.


-64
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:07:10 | #792 (4)

No necpu si do hlavy dlouhé modlitby no..
Připadala by jsem si jako opakující se oslík:-).
Už tak že se dost často opakuji:-).


n/a
n/a
 #784 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 16:14:21 | #786 (3)

Vůbec ne, naopak. J to velice uklidňující. Když jsme šli jako skupina poutníků pěšky do Mariazellu, měli jsme trasu rozdělenou do růženců... jeden růženec byla asi půl hodina cesty. A jak rychle uběhla :-)

buddhisté si zase opakují dokola třeba: Gaté, gaté, paragaté, parasamgaté bódhi svahá a taky to dává smysl.


142
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:04:05 | #790 (4)

Sou to mantry, jak vytěsnit jiné myšlenky z hlavy, ale zase je i psáno:
Matouš 6
7 Při modlitbě pak nemluvte naprázdno jako pohané; oni si myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov.


n/a
n/a
 #786 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 16:54:31 | #788 (3)

Matouš 7:6  Nedávej DalkoviT, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.


-64
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:08:19 | #794 (3)

verš 7 neplatí na Růženec nehovoří se v něm naprázdno. nepochopila si základní vlastnosti této modlitby nastuduj si to


-64
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:12:37 | #798 (4)

Ja se jinej text než je Bible nehodlám učit, v růženci jsou zavádějící slova.. dala jsem sem o tom ta biblická a Visitor mi je smazal..


n/a
n/a
 #794 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:10:52 | #796 (3)

áno, Zdravas Mária/Ave Maria, je nádherné oslovenie Márie anjelom, ktorý je zvestoval, že porocdí Božieho Syna, Spasiteľa...ja sa ju modlím nahlas (neuvedomukjúc si) latinsky (odporúčam, je to zvláštny zážitok) aj v kostole (je vždy na konci omše, hlavne tej, ktorá je na poludnie, lebo táto modlitba nepatrí do liturgie), a susedia sa vždy ku mne otáčajú, čo to počujú:-)


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
12.02.20 17:17:27 | #800 (3)

ad.: práve to opakovanie "Zdravas" má neskutočný účinok pre vžitie sa deja reprezentujúceho celé dejiny spásy - taký je ruženec, nádherná to modlitba, ktorú sa modlia denne miliardy ľudí v RKC i v apoštolských cirkvách s ňou zjednotených vo viere...skrze túto modlitbu sa dejú osobne, v rodinách, v spoločenstvách, v národoch zázraky - nezačnú sa- a ukončujú sa války, zjednocujú sa rodiny, končí sa, alebo zoslabí utrpenie, jednotlivci, skupiny, spoločenstvá, či celé národy sa znova obracajú/vracajú k viere......


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 17:18:22 | #802 (3)

tak řekni jaká slova a nekličkuj


-64
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 17:30:11 | #806 (4)

Ja:
"Ježíš, který tě, Panno, do nebe vzal
Ježíš, který tě v nebi korunoval"

visitor:
jo, tieto dve udalosti nemáme v Bibli - je to však tisícročná viera Cirkvi skrze vnuknutia Ducha Svätého Cirkvi - pramenia z Magnifikatu (Lk 1, 46-55) - oslava blahoslavenstva Panny Márie Bohom, ako aj z udalosti zo svadby v Káne Galilejskej, kde Ježiš splnil priania Márie (nemajú víno, "délej něco!")......

A ja sem dala (Lk 1, 46-55) i svatbu v Káni aby se vědělo o čem to je.


n/a
n/a
 #802 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 17:23:37 | #804 (3)

opakujem, citujte, nekopírujte rozsiahla texty, tie poznáme....


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 17:31:42 | #808 (4)

Co ste mi to zase smazal?
On tam byl dlouhej text?


n/a
n/a
 #804 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:13:28 | #810 (3)

ponechávam kopírované 1-2 biblické texty, len keď priamo podporujú nejaký relevantný názor priamo vyslovený v texte, - texty kopírované bez komentára (jenom tak) mažem, sorry, naťahuje to stránku (zvlášť v dlhšom vlákne), a mnohé kvalitné príspevky sa tak rýchlo strácajú, dostávajú "do stratena" - na druhú stránku - tak si to konečne odvyknite, nikto to nerobí, a vy tu (ani na žiadnom inom fore) nemáte žiadne prvilégium, nespolkli ste všetku biblickú moudrost světa, že...je to od vás púhy egoizmus...


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:16:59 | #814 (4)

Musela sem to sem dát protože jste napsal "Márie (nemajú víno, "délej něco!") ale v Bibli je to jinak.


n/a
n/a
 #810 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:20:40 | #816 (4)

(Lk 1, 46-55) je taky o něčem jiném, tak sem to sem dala aby se vědělo o čem.


n/a
n/a
 #810 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:15:24 | #812 (3)

o tom (tie dva desiatky ruženca) som sa vyjadril už vyššie, tak neviem, prečo to znova tu dávate!?


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:22:53 | #818 (4)

odpovídala jsem na #802


n/a
n/a
 #812 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.02.20 18:24:49 | #820 (3)

stačí citace, všetci Písmo (hlavne NZ) poznáme...iste, 1-2 bibl. kopírované verše na podporu nejakého závažnejšieho tvrdenia/názoru sú oprávnené...skúste to,a by som nemusel zasahovať vymazávaním siahlodlhých textov....


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Modloslužba
13.02.20 20:58:50 | #852 (3)
Visitor - Ave Maria som možno vedel latrinsky skor než ty - v mladosti sa mi páčil (aj teraz) tato pesnička a tak som si ju spieval až som sa ju celú naučil. *4475* Dobré nie? Ja ateista.

96
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 21:47:09 | #856 (3)

ja som ju už vedel v 7 rokoch ako miništrant, p. farár nás ju skúšal (po omšiach sa pred II. vatokánskym koncilom (1962-1965) po omši táto modlitba modlila len latinsky...


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 21:48:50 | #858 (3)

kto si zaspieva túto modlitbu latinsky, už nie je ateista - Mária mu zničí v srdci jeho ateizmus:-)


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 21:52:07 | #860 (3)

..jo je to Schubertova verzia Ave Maria...


n/a
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.02.20 22:25:29 | #862 (3)

No tak to si ju vedel skor ako ja.
*65*
Na moje "srdce" je i Mária "prikrátká"
Na to mi siahol iba chirurg.
*3440* *20*


96
n/a
 #760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.02.20 08:53:27 | #864 (3)

Doporučil bych ti se nikdy nepomodlit růženec jelikož jak to uděláš staneš se křesťanem a přestaneš pomlouvat katolíky. Což by ti nevyhovovalo. *10167*


-64
n/a
 #760 

| Předmět: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 07:57:57 | #714

Mt 5,8: „Blahoslavení tí, kdo mají čisté srdce, neboť oni uzří Boha
Čo znamená blahoslavenstvo čistého srdca?


  • čisté srdce je láskavé, dobrotivé, dobroprajné, oprostené od falošnosti, lži a pokrytectva, je naplnené otvorenosťou, obetavosťou, statočnosťou a úprimnosťou, stále odpúšťa, ospravedlňuje sa, keď cíti, že to má urobiť, nevŕta sa v nečistej (svojej a iných) minulosti, díva sa do perspektívy dobra,


- čisté srdce je disponované stále k dobru svojmu a iných, nepraje zlo iným, v Duchu Svätom rozlišuje dobré a zlé veci, o zlých a nečistých veciach ani nerozmýšľa, nepodsúva ich iným, nepraje zlo iným, nie je zákerné, neuráža, nepomlouvá, neosočuje, neintriguje, nie je sliedičom, nevyužíva a nezneužíva slabosti iných, je vždy láskavé a milosrdné,


  • čisté srdce nežiada to, čo mu nepatrí podľa práva, netúži po- a nepremýšľa o nečistých veciach, počúva čisté a nezmanipulované svedomie, vie rozlišovať, čo je morálne/eticky dobré, a čo je zlé,

  • čisté srdce nie je škrupulózne/pre­citlivelé, nevŕta sa v minulosti svojej a iných, neobviňuje sa, neobviňuje blížneho, vždy a za každých okolností odpúšťa...

n/a
n/a

| Předmět: RE: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 08:02:26 | #716 (1)

Ž 51,12: „Stvoř mi, Bože, čisté srdce, obnov v mém nitru pevného ducha,

Mt 15, 18: "To však, co z úst vychází, jde ze srdce, a to člověka znesvěcuje", 

Mt 15, 19: "Neboť ze srdce vycházejí špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilství, loupeže, křivá svědectví, urážky". 

Mt 15, 20: "To jsou věci, které člověka znesvěcují; ale jíst neomytýma rukama člověka neznesvěcuje“, 

Z týchto textov vidíme, že kvalita srdca určuje mravnú kvalitu človeka, a že nie to, čo vchádza do človeka, ho poškvrňuje, človeka poškvrňuje to, čo vychádza z jeho srdca...


n/a
n/a
 #714 

| Předmět: RE: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 08:31:33 | #718 (1)

No pěkné, musím Vám to pochválit ale porád nevim co to je to "škrupulózne", slovníci o tom mlčej, včera sem koukala na pěkné:
https://www.tvnoe.cz/index.php/porad/26458-jak+potkavat+svet+s+janem+zasterou
a našla si i Osek:
https://obrazky.seznam.cz/?q=oseck%C3%BD%20kl%C3%A1%C5%A1ter#utm_content=lista&utm_term=oseck%C3%BD%20kl%C3%A1%C5%A1ter&utm_medium=link&utm_source=search.seznam.cz
Taky pěkné..


n/a
n/a
 #714 

| Předmět: RE: RE: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 08:38:47 | #722 (2)

Nevíš, co je "škrupulózne" a slovníky o tom mlčí?? Nemlčí. Jenom je ptřeba trochu MYSLET.

skrupulózní >> úzkostlivý; úzkostlivá pochybnost, rozpaky, domněnka že jde o mravně nedovolenou věc.


n/a
n/a
 #718 

| Předmět: RE: RE: RE: blahoslavenství čístého…
10.02.20 10:01:14 | #724 (3)

teť sem našla : http://blog.zbysek.net/?p=35


n/a
n/a
 #722 

| Předmět: RE: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 10:29:23 | #726 (1)

je zaujímavý (a súčasne radostný i zdrcujúci) ten dodatok:...".­.uvídí Boha!" čo je pre všetkých obrovská výzva...kto z nás uvidí Boha? máme čisté srdce v podobe, o akej píšem? - náni zamak, sotva...uff, kto z nás bude spasený a uvidí Boha? málokto! - Bože, buď milosrdný, mne úbohému s nečistým srdcom!


n/a
n/a
 #714 

| Předmět: RE: RE: blahoslavenství čístého srdce
10.02.20 10:31:51 | #728 (2)

odkud čerpáš? Tedy odkud je to zkopírované


142
n/a
 #726 

| Předmět: RE: RE: RE: blahoslavenství čístého…
10.02.20 10:36:59 | #730 (3)

nie je to skopírované, mám to z vlastnej hlavy, dlho som nad tým premýšľal - Duch Boží hovorí niekedy to, čo chce ústami iných - sám som bol (milo) prekvapený, najprv som si to neuvedomil, (písal, že sa mi prsty nezastavvili), čo som napísal až po prečítaní - hezké, že:-) ...(absolvoval som aj exegézu NZ na TF, to mi hodne pomáha vo vnímaní Božieho slova)....


n/a
n/a
 #728 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: blahoslavenství čístého…
10.02.20 11:10:13 | #734 (3)

ano, je to pekné. Jen seTi objevují takové podivné znaky na začátku a konci textu. Takž je jasné, že odněkud to nakopírované je, tedy není to psané přímo do komentáře. Možná z nějakých osobních textových dokumentů.


142
n/a
 #728 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: blahoslavenství…
10.02.20 11:47:41 | #736 (3)

už som o tom asi pred pol rokom písal, mám to v databáze svojich vlastných príspevkov (dlhšie prácnejšie príspevky si ukladám)...je to len z mojej vlastnej hlavy, do bodky/tečky...


n/a
n/a
 #728 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: blahoslavenství…
10.02.20 11:49:19 | #738 (3)

to nezpochybňuji :-)


142
n/a
 #728 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: blahoslavenství…
10.02.20 11:50:47 | #740 (3)

možno, že kopírovaním mojich uložených "unformated" príspevkov vznikajú na začiatku a konci textu takéto "divné" znaky, ja ich nevidím...


n/a
n/a
 #728 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: blahoslavenství…
10.02.20 14:00:33 | #742 (3)

ne možno, určitě :-))


142
n/a
 #728