Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Svědkové Jehovovi

Informace

Název: Svědkové Jehovovi
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: abuka
Správci: abuka , margo
Založeno: 10.01.2020 12:41
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 225691x
Příspěvků:
23786

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Svědkové Jehovovi - Na co byste se ptali jinde, když se můžete zeptat přímo "u zdroje" ? Za svědky Jehovovy tu jsou ABUKA a MARGO.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #23801

Zobrazit vše

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.05.20 12:51:03 | #23801
Reakce na příspěvek #23791

Duše a duch jsou podle katolické nauky dvě různé věci.


n/a
n/a
 #23791 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.05.20 12:53:06 | #23805 (1)

to vím.


106
n/a
 #23801 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.05.20 12:54:37 | #23806 (2)

Píšeš "duše (duch)".


n/a
n/a
 #23805 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.05.20 12:59:03 | #23810 (3)

ano, duše ve smyslu těla je tělesná duše-tělo, ovšem pokud se duše přimkne k Duchu (narodí z Ducha) ,patří již Bohu. Neztratí se ani rozpadem těla, zůstane zaznamenaná v "paměti Boží"(metafora)


106
n/a
 #23806 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 13:35:14 | #24220 (4)

ratko, duše se nerodí z Ducha svatého, z Ducha svatého se rodí náš duch. Jan 3.kapitola 6. verš.


8
n/a
 #23810 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 13:41:01 | #24222 (5)

to chápu, ovšem duše jako naše lidská podstata se přimyká buď k pomíjivému tělu nebo k duchu.Jde o to k čemu lne. Nelze sedět na dvou židlích.


106
n/a
 #24220 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:22:21 | #24297 (6)

V tom se hodne pletes! Bible dusi definuje jako ziveho tvora, ktery musi mit hmotne telo. Duch nepotrebuje hmotne telo. Najsi si hebrejske slovo nefeš a uvidis...


n/a
n/a
 #24222 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:30:36 | #24301 (7)

nebudu si nic hledat, ale domnívám se že hmotné tělo je smrtelné a podléhá zákonům hmotného světa.


106
n/a
 #24297 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:34:00 | #24304 (8)

Tvé řešení. ....
Duše: (heb. neʹfeš [נֶפֶשׁ]; řec. psy·cheʹ [ψυχή]) použity v Písmu, ukazuje, že „duše“ je osoba, zvíře nebo život, který člověk či zvíře má.


n/a
n/a
 #24301 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:36:00 | #24306 (9)

to nepopírám. Přečti si co píšu.


106
n/a
 #24304 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:48:01 | #24317 (9)

A co Ruach?


n/a
n/a
 #24304 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 23:26:52 | #24327 (8)

Duchovní tělo je taky smrtelné. Ďábel a démoni zemřou navždy.


n/a
n/a
 #24301 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 13:50:30 | #24225 (5)

já někde psala že duše se rodí z Ducha svatého? Už jsem úplně doblblá.


106
n/a
 #24220 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 13:54:12 | #24228 (6)

pokud se duše přimkne k Duchu (narodí z Ducha)….to jsi napsala....třetí příspěvek nad tímto.....


8
n/a
 #24225 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 13:59:25 | #24230 (7)

aha, tak jsem to myslela jako duchovou duši... duch z Ducha. Jenom duch potřebuje také tělo. Tedy i Ježíšm mluví "kdo" a tedy o člověku (duši)
Cituji: Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, říkám ti: Kdo se nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království.


106
n/a
 #24228 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 15:05:51 | #24237 (8)

Co je duchová duše, prosím? Já vím, že už jsme to brali, ale nepamatuju si to.


n/a
n/a
 #24230 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 15:43:51 | #24245 (9)

použiju definici z katechismu:

Někdy se rozlišuje duše od ducha. Tak svatý Pavel prosí: „Sám Bůh kéž vás dokonale posvětí. Ať si uchováte ducha neporušeného a duši i tělo neposkvrněné pro příchod našeho Pána Ježíše Krista“ (1 Sol 5,23). Církev učí, že takové rozlišení nezavádí v duši dvojakost (dualitu). „Duch“ znamená, že člověk je už od svého stvoření zaměřen ke svému nadpřirozenému cíli a že jeho duše je schopna být bez vlastní zásluhy pozdvižena ke spojení s Bohem.

Teď už zase já: Takže duše může být pozvednuta k Bohu.


106
n/a
 #24237 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:38:56 | #24308 (10)

Ten ketechismus je hodně mimo Bibli...
Žádný dualismus Bible nevyucujem je to Platonska filosofie!


n/a
n/a
 #24245 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 18:40:39 | #24309 (11)

Tohle nemá cenu rosé...


106
n/a
 #24308 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 08:46:02 | #24361 (12)

Stačí citovat verš pro dualismus a mas pravdu!
“ Biblický slovník A. Novotného (1956) pod heslem „Duše“ uvádí: „S[taro]z[ákonní] názor na duši . . . liší se podstatně . . . od názorů řecké filosofie . . . [V Gn 2,7] se nepraví, že člověk má duši, nýbrž že celý je duší . . . Kraličtí namnoze už překládají [neʹfeš] slovem lidé nebo slovem život.“ Jiný komentář k témuž textu říká: „[Člověk] nedostal živou duši, jak se pod vlivem řeckého myšlení často vykládá toto místo.“ (Nový překlad Písma svatého, sv. 1: Starý zákon — Genesis)


n/a
n/a
 #24309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 08:49:56 | #24365 (13)

Bible neříká, že máme nějakou duši. ‚Nefeš‘ je osoba sama, její potřeba jíst, dokonce krev v jejích žilách, její bytost.“
Člověk duši nedostal, ale spojení těla s principem života, který vydechl Bůh, se duší stal!!!!
Je rozdíl dostat psa a stát se psem????


n/a
n/a
 #24361 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 10:50:14 | #24391 (13)

Zase vytečkováno, takže zmanipulováno. Biblický slovník A. Novotného říká něco jiného:

„S[taro]z[ákonní] názor na duši není jednotný a liší se podstatně jak od názorů řecké filosofie, tak namnoze od názorů NZ.“
http://biblickyslovnik.pleva.info/#Du%C5%A1e

Kdy už to přestanete dělat?


-45
n/a
 #24361 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 11:44:08 | #24476 (14)

Každý si to může najít. Vždyť kdo te nutí to číst?


n/a
n/a
 #24391 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 12:52:56 | #24482 (15)

No právě! Každý si to může najít a přesvědčit se, že manipulujete citace. Tobě to ale nevadí, že? Tobě je jedno, že ta citace je lživá.


-45
n/a
 #24476 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:09:15 | #24498 (16)

Prosím, můžeš nám názorně ukázat tu manipulaci?


n/a
n/a
 #24482 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:37:09 | #24504 (17)

To je jednoduché, porovnej si ty dva citáty:

S[taro]z[ákonní] názor na duši ... liší se podstatně ... od názorů řecké filosofie ...
S[taro]z[ákonní] názor na duši není jednotný a liší se podstatně jak od názorů řecké filosofie, tak namnoze od názorů NZ.

Tučně je zvýrazněno, co bylo vynecháno. Dokázala bys říct proč?


-45
n/a
 #24498 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:01:34 | #24509 (18)

No normálně. Bylo vybráno to podstatné, aby bylo jasno, o jakou myšlenku nám jde. Kdyby to bylo citovánio celé, zabralo by to víc místa, a navíc by se k tomu musel přir´dat obsáhlá komentář, kterých slov a proč si má čtenář všimnout. Co ty tam vidíš v nepořádku? Je v té naší citaci nějaká nepravda?


n/a
n/a
 #24504 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:33:01 | #24515 (19)

No v nepořádku je přece to, že tohle ten Novotného slovník neuvádí. Novotný tam píše něco trochu jiného. Ten citát je použit jako argument, který má potvrzovat vaše pojetí slova duše, ovšem Novotného slovník s tím v souladu není a právě proto byly ty jednotlivá slova vynechána.


-45
n/a
 #24509 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 16:12:32 | #24518 (20)

Pojeti duse, ovlivněno řeckou filozofii přiznává..
O to jde!.


n/a
n/a
 #24515 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 16:46:05 | #24521 (21)

Kde to píše?


-45
n/a
 #24518 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 08:22:43 | #24563 (22)

S[taro]z[ákonní] názor na duši není jednotný a liší se podstatně jak od názorů řecké filosofie,


n/a
n/a
 #24521 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 22:21:05 | #24529 (21)

No ano. Nejde přece o celé pojednání Novotného o duši.


n/a
n/a
 #24518 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 01:28:16 | #24549 (22)

Pak to ale nelze prezentovat jako jeho názor.


-45
n/a
 #24529 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 06:52:02 | #24552 (23)

Jako jednu z jeho myšlenek.


n/a
n/a
 #24549 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 09:43:03 | #24577 (24)

Ne, prezentováno to máte jako jeho názor. Mimochodem s takovýmhle způsobem citování se nikde jinde nesetkáš. Když je někde citován názor nebo stanovisko nějakého autora, tak se vždy řádně uvede celý názor a ne jenom to, co podporuje názor můj. To není považováno za korektní, protože čtenář je tím klamán.


-45
n/a
 #24552 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 12:16:01 | #24607 (25)

Myslím, že nemáš pravdu. Už si to nepamatuju přesně, ale je ta citace uvedena podiobnými slovy jako "i Novotného slovník přiznává...". Přiznává? *19364* Ano. *20832*


n/a
n/a
 #24577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 17:31:49 | #24632 (26)

Máte tam, že uvádí. Uvádí ovšem i věci, které nejsou zcela v souladu s vaším prezentovaným názorem. Ty jste vytečkovali.


-45
n/a
 #24607 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 22:58:58 | #24651 (27)

Pojednání, v němž byla uvedena ona citace, s nezabývá Nivotného dílem, ani nechce dokázat, že Novotný měl na duši stejný názor jako my. PProstě "připustil" jednu věc, která nás zrovna zajímá. Ostatní vyjádření jsou neuvedena či vytečkována proto, že s daným tématem nesouvisejí nebo nejsou pro ně podstatná.


n/a
n/a
 #24632 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 01:07:48 | #24666 (28)

Ostatní vyjádření s daným tématem souvisejí a jsou pro něj podstatná. Pokud nemáte zájem o Novotného názor na duši, tak ho přirozeně ani nebudete citovat.


-45
n/a
 #24651 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:06:17 | #24692 (29)

To ale nechápu proč. My se z toho slovníku neučíme, nedokazujeme z něj biblické pravdy, jen prostě uvádíme zajímavou myšlenku z něj.


n/a
n/a
 #24666 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:28:43 | #24701 (30)

Používáte Novotného slovník jako podporu vašeho názoru. Říkáte jím "podívejte, on to říká taky!". Jenomže on říká něco trochu jiného. Nemůžeš si od autora vyzobat (doslova) jenom to, co se ti hodí, protože tím vytváříš falešný dojem, že autor tvrdí to samé, co ty.


-45
n/a
 #24692 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:50:43 | #24715 (31)

Ne, je to rtam ve smyslu, že slovník "připouští".


n/a
n/a
 #24701 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:56:49 | #24719 (32)

Ne, tam je napsáno, že slovník uvádí. Už jsme o tom mluvili.


-45
n/a
 #24715 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 09:00:52 | #24723 (33)

A neuvádí snad? Promiň, nemám čas to hledat zpětně. A taky nemám náladu to tady pitvat pořád dokola. Šlo o citaci myšlenky, zdroj je uveden a vynechaný text je vytečkován. |Já v tom problém nevidím, ty ano, protože jde o text z naší literatury, a s tím nic nenadělám. *3409*


n/a
n/a
 #24719 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 09:08:16 | #24726 (34)

Co je na tom špatně, jsem se vyjádřil. Ten citát je demagogie.


-45
n/a
 #24723 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 11:48:23 | #24768 (35)

No jasně že. *5620*


n/a
n/a
 #24726 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:04:47 | #24734 (33)

Tady máš ten citát cely:
Biblický slovník A. Novotného (1956) pod heslem „Duše“ uvádí: „S[taro]z[ákonní] názor na duši . . . liší se podstatně . . . od názorů řecké filosofie . . . [V Gn 2,7] se nepraví, že člověk má duši, nýbrž že celý je duší . . . Kraličtí namnoze už překládají [neʹfeš] slovem lidé nebo slovem život.“ Jiný komentář k témuž textu říká: „[Člověk] nedostal živou duši, jak se pod vlivem řeckého myšlení často vykládá toto místo.“ (Nový překlad Písma svatého, sv. 1: Starý zákon — Genesis)

Podstatně pro nas je zajímavé, "nepraví, ze ma říše, nýbrž, celý je duší! Liší se od názoru řecké filozofie"


n/a
n/a
 #24719 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:14:37 | #24737 (34)

Oprava: má duši!


n/a
n/a
 #24734 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:28:09 | #24741 (34)

Jenže on se nevymezuje vůči řecké filozofii, jak to z takto upravené citace vyzní. On totiž stejně tak říká, že názor na duši není v SZ jednotný a že je i jiný než je názor NZ. Proto jste to vynechali, protože to odporuje vašim závěrům, k jejichž podpoře ten citát potřebujete.


-45
n/a
 #24734 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:43:54 | #24748 (35)

Kdo chce, si to lehce najde! Nejsme v Burian faso, bez sítě!


n/a
n/a
 #24741 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:49:28 | #24749 (36)

To je ale zhovadilá výmluva. *33395*


-45
n/a
 #24748 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:51:39 | #24751 (37)

To je všechno, co umis?


n/a
n/a
 #24749 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 19:02:09 | #24321 (11)

To mi říkal jeden filozof, že celé Janovo evangelium je platónská filozofie.


-45
n/a
 #24308 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.05.20 23:58:36 | #24330 (12)

soucet:
Tak osobně jsem toho názoru, že bojovat proti jehovismu by se mělo osvětou a ne represemi.

a:
Tak ty sem chodíš bojovat proti "jehovismu"?
Tak do toho, ty "osvěto". *16630* *16630*


n/a
n/a
 #24321 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 00:28:00 | #24333 (13)

Ne. Špatně si spojuješ věci.


-45
n/a
 #24330 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 00:35:44 | #24334 (14)

Myslím, že dobře.
Nechodíš sem diskutovat, ale bojovat.
Tuhle hru s tebou nehraju.


n/a
n/a
 #24333 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 01:05:09 | #24337 (15)

Onu hru sis teď vymyslel. Boj vypadá jinak, a kromě toho bych bojovat chodil jinam. V každém případě ti může být jedno, z jakého důvodu sem chodím. Platnost argumentů na důvodu nezávisí.


-45
n/a
 #24334 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 06:53:01 | #24343 (15)

No ale Abuko - ty děláš, jako bys to od samého počátku nevěděl. *24581* *3477* *447*


n/a
n/a
 #24334 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 08:55:44 | #24367 (10)

Jak vyplývá z kontextu, jsou Pavlova slova určea sboru jako takovému.
Duchem se rozumí nálada a nastavení sboru, duší je míněn vnitřní život a tělem fyzické osoby, ze kterých je složen.
Například, mohl Pavel přát jednotlivcům, aby si "uchovali svá těla pro příchod Ježíše Krista"?


n/a
n/a
 #24245 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 11:01:58 | #24394 (11)

Jaký je rozdíl mezi náladou a vnitřním životem?


-45
n/a
 #24367 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 15:17:04 | #24403 (12)

OK, zkusím to upřesnit:
Duch sboru můžeme chápat jako smýšlení a celkové nastavení (radostný, aktivní...)
Duší můžeme rozumět jeho život ve smyslu existence.
A co myslel Pavel tělem, můžeme pochopit z 1. Korinťanům 12:12, 13:
Vždyť jako tělo je jedno, ale má mnoho částí a všechny části toho těla, i když je jich hodně, tvoří jedno tělo, tak je to i s Kristem. Všichni jsme totiž byli pokřtěni jedním duchem, abychom vytvořili jedno tělo – ať Židé, nebo Řekové, ať otroci, nebo svobodní – a všichni jsme dostali napít jednoho ducha.


n/a
n/a
 #24394 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 15:42:31 | #24409 (13)

Takže tou duší je existence? To v tom výroku nějak nedává smysl.


-45
n/a
 #24403 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 15:45:47 | #24412 (14)

Mně to smysl dává.
Pavel prostě Tesaliničanům přál, aby jejich sbor nepřestal existovat, ale naopak prosperoval.


n/a
n/a
 #24409 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 15:50:47 | #24413 (15)

Ať si uchováte smýšlení neporušené a existenci i tělo neposkvrněné pro příchod našeho Pána Ježíše Krista.

To ti dává smysl?


-45
n/a
 #24412 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 15:53:37 | #24415 (16)

Ano.
Příchod Ježíše Krista byl, je a bude pro křesťany meta, které chtějí dosáhnout To je možné jen v rámci fungujícího sboru.


n/a
n/a
 #24413 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 16:02:29 | #24416 (17)

A co to je neposkvrněná existence?


-45
n/a
 #24415 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 16:20:30 | #24417 (18)

Sbor, který není znečištěný modlářstvím, hmotařstvím, případy smilstva nebo jiným nekřesťanským chováním.


n/a
n/a
 #24416 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 16:50:29 | #24418 (19)

Jak poznáte znečištění hmotařstvím?


106
n/a
 #24417 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 17:00:54 | #24419 (20)

Hmotařství dobře popsal Pavel v 1. Timoteovi 6:9, 10:
Ale ti, kdo chtějí zbohatnout, upadají do pokušení a léčky a podléhají mnoha nerozumným a škodlivým touhám, které vedou k jejich zničení a zkáze. Láska k penězům je totiž kořenem mnoha špatných věcí, a protože ji v sobě někteří živili, odvedlo je to od víry a způsobili si mnoho bolestí.

Pokud se popisovaný postoj ve sboru rozšíří, lze mluvit o znečištění hmotařstvím.


n/a
n/a
 #24418 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 17:07:20 | #24420 (21)

To ale nevíš že je ten druhý hmotař pokud ti to neprozradí.


106
n/a
 #24419 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 17:25:25 | #24422 (22)

Myslím, že pokud jsem s někým v dlouhodobém kontaktu, poznám, jestli je "na prachy".


n/a
n/a
 #24420 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 19:07:43 | #24431 (23)

A když to poznáš, tak ho vyloučíš?


106
n/a
 #24422 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 23:02:19 | #24432 (24)

Asi moc chodíš do kina.


n/a
n/a
 #24431 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 17:10:43 | #24421 (19)

Tohle už přece vyjadřuje předchozí obrat o neporušeném duchu. A navíc jsi psal, že duše znamená život ve smyslu existence, tedy existování, načež tady jsi ale podal jiné pojetí toho slova.


-45
n/a
 #24417 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.05.20 17:28:26 | #24425 (20)

Význam formulací v nějakém výčtu se přece může částečně překrývat. Bibličtí pisatelé to občas používají pro zdůraznění nějaké vlastnosti nebo podobně.


n/a
n/a
 #24421 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 05:43:29 | #24442 (21)

Jenže tady ti z toho vychází, že duch a duše je jedno a to samé. A z původního tvého vysvětlení slova duše coby existence tu nezbylo nic.


-45
n/a
 #24425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 07:06:02 | #24443 (22)

OK, tak já to ještě jednou zopakuji.
(1. Tesaloničanům 5:23)
Kéž vás zcela posvětí sám Bůh pokoje. A ať jsou váš duch a duše a tělo zachovány v každém ohledu zdravé a bezúhonné při přítomnosti našeho Pána Ježíše Krista.

Pavel mluví ke sboru. Jednotlivcům by těžko přál, aby jejich život a tělo vydržely do přítomnosti Ježíše Krista, když sám několikrát zdůraznil, že "nevíme, kdy Pán přijde".
Kromě toho, pokud Pavel píše jednotlivcům, tak je jmenuje, nebo svá slova adresuje nějaké skupině - mužům, ženám, starším, mladším atd.

Duchem rozumí smýšlení, atmosféru, nebo podobně. Ostatně i dnes sbory projevují např. ducha spolupráce, radosti, horlivosti, pohostinnosti. nebo naopak pasivity, škrobenosti atd.

Duší rozumíme život ve smyslu existence sboru. Pavel prostě přeje Tesaloničanům, aby se jejich sbor nerozpadl třeba kvůli pronásledování nebo vnitřním rozporům.

A tělem se rozumí "kolektivní" tělo všechčlenů sboru. (viz 1. Kor. 12:12, 13)

Všechny tři atributy mají zůstat nejen zachovány, ale i zdravé a bezúhonné.
Není důvod v tom hledat nějaké složitosti nebo dokoncce záludnosti, proto nevidím důvod stále dokola vytahovat jednotlivé pojmy.


n/a
n/a
 #24442 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 08:03:35 | #24444 (23)

Já ten důvod vidím, protože nemám vágní myšlení a tak mi tedy není jasné, co by mělo znamenat, že se má zachovat existování/bytí sboru zdravé a bezúhonné. Spojení těchto přívlastků s pojmem existování mi zní nesmyslně. Nevím, co si pod tím mám představit.

Jinak, Pavel sice nevěděl, kdy Pán přijde, ale zase očekával jeho brzký příchod. Mluvil ke sboru, k bratrům, ale z kontextu je jasné, že se vyjadřuje ke každému jednotlivému bratru.


-45
n/a
 #24443 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 08:25:19 | #24445 (23)

abuko, po pravdě a před Bohem mi řekni, jestli to vidíš i cítíš taky tak ty, nebo jen citujes co tě naučili, co ti člověk vysvětlil. Tak to dle tvých příspěvků vypadá, že jen vypisujes co máš ve svém záznamníku.

Přece každý člověk vi že slovo " duše " je mnohoznačné slovo. Není první ani poslední.

Teď si představ, co by si o mě myslel lékař, kdyby mi řekl " ukaž jazyk" a já bych mu přinesla botu a ukázala mu jazyk u boty. Tvrdila bych mu, že jazyk v ústech nemám. Že jazyk je jen u boty. No co by si o mě pomyslel?

A to stejné vy děláte. O duši jako takové, která je součást člověka, je v Biblí tolik veršů. Vysvětlí mi za jakým účelem, jste tu duši " vygumovali " z Bible. Vždyť právě duše patří Bohů, je to jeho část. Naše tělo je obrazně kruh v kruhu. To znamená tři kruhy ( pro představu ) Nejdříve je tělo, to je ten největší kruh. To tělo má pět smyslu,sluch, zrak... uvnitř toho kruhu ( těla) je duch, tam je znovu pět smyslů, představivost, myšlenka..... a ještě uvnitř těch kruhu, je čast, kterou si pro sebe rezervoval Bůh a to je duše. Tam se nachází víra. To je to místo, které volá v nás po Bohů. Kdyby tam nebyla, tak, tělo ani Duch po Bohů nebude volat. Tam se musíš znovu narodit, to je to co myslel Ježíš, když říkal Nikodemovi, musíš se znovu narodit. Ne v těle v Duchu, ale v duši. A tam musí přijít pak Duch Svatý, který když něco uděláš špatně, ihned zareaguje, rozsvítí se " červené světlo" Musíš to přece cítit taky, jestli jsi Boží Syn. To nereaguje tvé tělo, ani tvůj duch, ale tvá duše.

No a tady mi vysvětlí, jak může Joba opouštět duše. Co na to vy znovu říkáte.

Teď už mě ale duše opouští, zmocňují se mě dny soužení.
Job 30:16 B21


15
n/a
 #24443 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 08:36:59 | #24446 (24)

Konwalinko, Konwalinko. a kde jako Ježíš mluví o těch kruzích? *20280*
Kde se mluví o duši jako o části uvnitř těch kruhů,části, kterou si pro sebe rezervoval Bůh a kde se nachází víra?
Ano, o duši se v Bibli mluví hodně, ale nikdy ne v tom smyslu, že je to něco, co pokračuje v smostatném životě po smrti člověka či zvířete.
Psali jsme tu, že duš má taky význam "život". Joba opouštěl život. Co třeba texty o tom, že po smrti si človšk nic neuvědomuje, nemůže konat, myslet, prostě spí?


n/a
n/a
 #24445 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 09:14:50 | #24449 (25)

Margo, jedu teď do terénu. Takže později, jen chci
podotknout, že duši zvířata nemají. Ty se nemůžou narodit znovu. Ježíš neumírá za zvířata, ony si nejsou vědomé hříchu ani nepřijdou na soud.
To znamená, že i v tom máte mezery.
Nejsem katolička, nikdy jsem nebyla, takže nejsem katolicismem ovlivněna. To já bych znovu mohla psát, kým jsi ty ovlivněná. Myslím, že si nemáte co vyčítat.

Kde je psáno v Biblí o kruzích. Nikde milá margo. To bylo jen přirovnání, tak jak s tím jazykem v botě. Řekněme, že to bylo podobenství. Jak říkal Ježíš. Někomu je to dané pochopit přímo k jiným Ježíš mluvil v podobenstvích.


15
n/a
 #24446 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 09:20:50 | #24450 (26)

Jak mi potom vysvětlíš, že o zvířecích duších se v Bibli píše stejně kao o lidských?


n/a
n/a
 #24449 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 09:22:30 | #24452 (26)

Nepsala jsem, že jsi katolička, ale že přijímáš katolické dogma, a že bych ti na to konto mohla napsat něco podobného, co ty Abukovi.


n/a
n/a
 #24449 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 09:24:31 | #24454 (26)

I podobenství musí mít nějaký pevný základ.


n/a
n/a
 #24449 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 11:00:28 | #24466 (25)

A co třeba Zj 6,9:
Když otevřel pátou pečeť, viděl jsem pod oltářem duše zavražděných pro Boží slovo a pro svědectví, jehož se drželi.


-45
n/a
 #24446 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 11:53:44 | #24478 (26)

Hlavně operuj s podobenstvím jako s důkazy....
A jak asi ty duše vypadali, nechceš je nakreslit?
Stvoření jasne ukazuje, co je duše. Byly tak nazvani i zvířata.


n/a
n/a
 #24466 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 12:55:10 | #24483 (27)

Tak prázdně neřečni a ten verš mi vysvětli.


-45
n/a
 #24478 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:02:32 | #24494 (28)

Normálně, Součte: jsou to lidi, kteří už zemřeli. Nemůžou se dočkat vzkříšení a Božího krílovství.

Kontext:
9 Když rozlomil pátou pečeť, uviděl jsem pod oltářem duše těch, kdo byli zabiti kvůli Božímu slovu a kvůli svědectví, které vydávali. 10 Silným hlasem volaly: „Svrchovaný pane, svatý a pravý, kdy už budeš soudit ty, kdo žijí na zemi, a pomstíš naši krev?“ 11 A každý z nich dostal bílé roucho a bylo jim řečeno, aby ještě chvilku počkali, dokud se nenaplní počet jejich spoluotroků a bratrů, kteří mají být stejně jako oni zabiti.

Když jsem hledala ten text, přišla jsem na velmi zajímavou vysvětlivku ke slovu "duše":
Zjevně šlo o jejich životodárnou krev vylitou u oltáře.
A to v souvislosti s tímto textem:
(3Mo 17:11)
Život (*duše) tvora je totiž v krvi a já jsem vám ji dal na oltář, abyste se se mnou mohli usmířit, protože je to krev, která usmiřuje prostřednictvím života v sobě.


n/a
n/a
 #24483 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:14:34 | #24499 (29)

A jak je možné, že ti mrtví lidé mluvili a dostali roucha (snad to nemluvila ta krev)?


-45
n/a
 #24494 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:15:06 | #24500 (30)

VIDĚNÍÍÍÍÍÍ! *2527*


n/a
n/a
 #24499 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:16:42 | #24501 (31)

Ve zjevení třeba taky smrt jezdí na koni nebo je vhozena do gehenny. Jak je to možné, viď? *24581*


n/a
n/a
 #24500 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 14:41:46 | #24505 (32)

No a, že je to vidění? Smrt je personifikovaná, protože je to abstraktní pojem. Jakou to má souvislost?


-45
n/a
 #24501 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:02:37 | #24510 (33)

No dost velkou. Dokázal bys říct proč? *447*


n/a
n/a
 #24505 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:10:41 | #24512 (34)

Nedokázal, proto se tě ptam.


-45
n/a
 #24510 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:12:51 | #24514 (35)
*2*

n/a
n/a
 #24512 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 15:59:59 | #24517 (36)

To jsou veškeré argumenty?


-45
n/a
 #24514 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.06.20 22:28:15 | #24532 (37)

A co ti na to mám říct? Život je taky abstraktní pojem.


n/a
n/a
 #24517 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 01:34:43 | #24551 (38)

No a? Kdo tam pod tím oltářem jedná?


-45
n/a
 #24532 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 06:54:50 | #24554 (39)

No a? Prostě že to od tebe nebyl korektní argument.


n/a
n/a
 #24551 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 09:45:32 | #24579 (40)

Kdo pod tím oltářem jedná?


-45
n/a
 #24554 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 12:27:42 | #24610 (41)

To je něco podobného, jako když Jehiva řekl o zabitém Abelovi, že jehio krev k němu křičí ze země.


n/a
n/a
 #24579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 12:29:05 | #24612 (42)

Jehova, jeho


n/a
n/a
 #24610 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 17:45:12 | #24638 (42)

Znova: kdo tam pod tím oltářem jedná?


-45
n/a
 #24610 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.06.20 23:21:59 | #24655 (43)

Mrtví.


n/a
n/a
 #24638 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 01:14:07 | #24669 (44)

Jsou mrtví a přesto jednají? Jak je to podle tebe možné?


-45
n/a
 #24655 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:16:30 | #24696 (45)

Podobenstvíííí! *2527* Viděníííí! *2527* Znázorněnííííí! *2527*


n/a
n/a
 #24669 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:50:33 | #24714 (46)

Takže tam nakonec nikdo nejedná a nikoho tam neoblečou, protože je to přece Podobenstvíííí! *2527* Viděníííí! *2527* Znázorněnííííí! *2527*
*34019*


-45
n/a
 #24696 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 08:54:33 | #24716 (47)

*2*
Duše jsou lidi. Stejně jako třeba Boží kralování je znázorněno postavou sedící na trůně, tak ti životy těch zabitých jsou znázorněny jako nějaké postavy. Duše ve vašem pojetí je nehmotná, nebyla by vidět a ani by se nedala obléct. Máš problém. *3477*


n/a
n/a
 #24714 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 09:02:43 | #24724 (48)

To jsi se do toho pěkně zamotala. Takže tam jsou životy zabitých lidí, právo tam křičí a nikoho tam neoblékají. *27179*


-45
n/a
 #24716 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:17:01 | #24738 (49)

Smrt ma byt vhozena do ohniveho jezera, podle Zjeveni. Mam stejny dukaz, proto, ze smrt je horlavá, jako ty, pro živé duše!


n/a
n/a
 #24724 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:35:09 | #24744 (50)

To nic není proti tomu, když jsou pod trůnem oblečeny postavy, které tam vůbec nejsou. *32299*


-45
n/a
 #24738 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:53:13 | #24753 (51)

A smrtka a hlad jezdí na koni!
To je dukaz, ze jsou živé bytosti?


n/a
n/a
 #24744 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 10:55:35 | #24754 (52)

Ježíš a Satan taky jezdí na koni!
To je dukaz, ze jsou živé bytosti?


-45
n/a
 #24753 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.06.20 11:01:42 | #24758 (53)

A co ta smrt a hlad?


n/a
n/a
 #24754