Buď doma, nos roušku #chranimtebe - https://chranimtebe.cz/ Když nemusíte, nechoďte ven, když musíte, vemte si roušku. Pokuď roušku nemáte, můžete si ji zkusit ušít - Návod ZDE nebo na výše uvedeném odkazu.
Pokud nemáte možnost si roušku ušít, můžete zkusit jeden z těchto návodů - Rouška z trička nebo Rouška z jednorázových ručníků
Buďme k sobě ohleduplní a nepodceňujme situaci, společně to zvládneme.

Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Svědkové Jehovovi

Informace

Název: Svědkové Jehovovi
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: abuka
Správci: abuka , margo
Založeno: 10.01.2020 12:41
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 114511x
Příspěvků:
17371

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Svědkové Jehovovi - Na co byste se ptali jinde, když se můžete zeptat přímo "u zdroje" ? Za svědky Jehovovy tu jsou ABUKA a MARGO.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: Rossia
11.04.20 08:15:20 | #16365

9 bratrům zablokovali účty, jsou na seznamu teroristů a extremistů

Росфинмониторинг вносит в Перечень террористов и экстремистов девятерых фигурантов уголовного дела и блокирует их счета. Примечательно, что Сергей Логунов и Владимир Кочнев уже попадали в этот список в 2012 году, и их счета уже блокировались.

Кроме того, у четверых фигурантов есть несовершеннолетние дети: у Алексея Матвеева и Александра Суворова по одному ребенку, у Николая Жугина — двое, еще одна верующая воспитывает троих детей. По данным на апрель 2020 года, подобные санкции наложены более чем на 200 Свидетелей Иеговы по всей России.

Rosfinmonitoring zadává devět osob zapojených do trestního řízení do Seznamu teroristů a extremistů a blokuje jejich účty. Je pozoruhodné, že Sergey Logunov a Vladimir Kochnev již spadali do tohoto seznamu v roce 2012 a jejich účty již byly zablokovány.

Kromě toho mají čtyři obžalovaní nezletilé děti: Alexej Matveev a Alexander Suvorov mají každé dítě, Nikolai Zhugin má dvě děti, další věřící vychovává tři děti. Od dubna 2020 uložilo takové sankce více než 200 svědků Jehovových v celém Rusku.

https://jw-russia.org/cases/orenburg.html#20200401


n/a
n/a

| Předmět: RE: Rossia
11.04.20 08:17:32 | #16366 (1)

No jistě. Člověku se dnes dá život zničit i jinak než uvězněním.
A není to tak daleko "slyšet".


n/a
n/a
 #16365 

| Předmět: RE: RE: Rossia
11.04.20 08:24:56 | #16367 (2)
*6477*

n/a
n/a
 #16366 

| Předmět: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 12:07:18 | #16383 (3)

Teď mně došlo, že dva bratři se ocitli na seznamu těch, kterým byly zablokovány účty kvůli údajnému extrémismu, již v roce 2012, tedy několik let před zákazem.
Je vidět, že tahle špinavá hra se připravovala už delší dobu.


n/a
n/a
 #16367 

| Předmět: RE: Rossia
11.04.20 09:07:34 | #16369 (1)

aké boli dôvody, aká bola ich obžaloba?


n/a
n/a
 #16365 

| Předmět: RE: RE: Rossia
11.04.20 12:07:53 | #16384 (2)
*4266*

n/a
n/a
 #16369 

| Předmět: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 12:16:56 | #16387 (3)

pozeráme sa na to právne, nielen z pozície SJ....


n/a
n/a
 #16384 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 13:40:16 | #16393 (4)

Asi jako při inkvizičních procesech. To určitě znáš. Tak něco takového.. *3409*


n/a
n/a
 #16387 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 14:12:27 | #16401 (5)

čo si vy všetko navymýšľate, čo vy všetko s čím pospájate, to je neuveriteľné.­..žiadne zmysluplné argumentace...máte strašne málo informácií, filtrujete len tie, ktoré sa vám hodia, a naviac, manipuluje s Písmom (ak by ste mala/prijala iný preklad, aj odpovede by boli iné).... *2663*


n/a
n/a
 #16393 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 14:21:30 | #16402 (6)

Co ty máš v Bibli o stavu mrtvých?


n/a
n/a
 #16401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
11.04.20 14:22:42 | #16403 (6)

Tohle tedy byla argumentace jako víno! *20832*


n/a
n/a
 #16401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Rossia
12.04.20 13:05:49 | #16424 (4)

Právně by jste měli balit kufry v Číně a neporusovat tam zakon! Nechteji Vas tam, to se příčí čínské kultuře a historii! Zamyslete se nad sebou!


n/a
n/a
 #16387 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
13.04.20 08:32:55 | #16457 (5)

asi 5x. príšem (už i to vaša excellencia ráčte zapamatovat) , že v Činé je to o inom: v Rusku je to pravoslávie vs SJ, v Číne čínska KS vs RKC...


n/a
n/a
 #16424 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
13.04.20 08:35:42 | #16459 (6)

Ha, to je závažné přiznání: v Rusku je to práce "etablované" církve! Ano, to jsou církevní praktiky na udržení moci, stejné jako po celou církevní historii. Gratuluju, Visitore! *34041*


n/a
n/a
 #16457 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
13.04.20 08:58:55 | #16474 (7)

x-krát sme o tom hovorili, je to ruský štát + PC vs SJ...písal som niekedy niečo iné?


n/a
n/a
 #16459 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
13.04.20 09:06:21 | #16475 (8)

No však. Všimněme si, jak se to dělá, když se církev prováže s politiky, pronikne do politických záležitostí, začne státu poskytovat různé úsluhy tak, aby ji stát potřeboval k upevňování politické moci..., a pak ta církev ovládne mocenský prostor - i tím, že začně krutě pronísledivat koholi, kdo se jí nehodí do krámu. To jsou ty pravé evangelizační postupy, jak to myslel Ježíš, viď? Nestydíš se za tu církev ani trochu, Visitore? *3422*


n/a
n/a
 #16474 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.04.20 11:05:50 | #16480 (9)

cirkev je vždy súčasťou štátu, lebo ju tvoria občania toho štátu, - je rovnako súčasťou histórie, tradície, viery, zvykovosti toho štátu - ak teda niečo nie je s týmto kompatibilné, štát si vytvorí, a má k tomu zákony, ktoré to, čo je nekompatibilné, vylúči zo života, alebo sankcionuje, prípadne toleruje, keď to vážnejšie nezasahuje do života štátu...ruský štát zrejme vyhodnotil, že činnosť a viera SJ je v ňom nekompatibilná s ruskou históriou, tradíciou, i vierou.....čo s tým?


n/a
n/a
 #16475 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.04.20 11:55:44 | #16487 (10)

Já si spíšv kladu otázku co s tebou... *15223*
Ano, tohle, co píšeš, je pochopitelné. Stejným způsobem nezapadal třeba Ježíš, tak ho zabili, ani jeho učedníci, tak je zabili, ani Hus, tak ho zabili... *33087* Zákony jsou přece k tomu, aby sloužily mocným. *3438* *19969*


n/a
n/a
 #16480 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.04.20 13:17:22 | #16493 (11)

zrovnávate nezrovnateľné, Ježiša do toho nemiešajte, pravoslávna viera je apoštolská, viera v Krista je na prvom mieste...je zvláštne vás čítať, ako miešate nemiešateľné, a nejdete do podstaty veci - o čom sa práve debatuje....


n/a
n/a
 #16487 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.20 08:48:27 | #16599 (12)

asi 5x. príšem (už i to vaša excellencia ráčte zapamatovat) , jde o pronasledovani křesťanů kvůli víře!
Cirkev přichází o peníze a vládu nad lidmi!
:„Lidé na vás vloží ruce a budou vás pronásledovat a vydávat vás do synagog a do vězení a budete vláčeni před krále a vladaře pro mé jméno. To se vám stane na svědectví. . . Dám vám proto řeč a moudrost, které žádný z vašich protivníků nebude moci odolat, ani se s ní přít. Nadto budete dokonce vydáváni od rodičů a bratrů a příbuzných a přátel a vydají některé z vás k smrti a budete předmětem nenávisti všech lidí pro mé jméno.“ — Luk. 21:12–17


n/a
n/a
 #16493 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rossia
15.04.20 08:56:28 | #16603 (8)

Nemáte cit pro Čínskou kulturu, dějiny tam byli bez Vás, neprestavujte postavený stát s společenství. Oni mají svou víru, která jim vyhovuje. Neroste tam novou! Vždyť tam je budhismus a nikdo ho nezakazuje!
Nechteji Vas tam, to se příčí čínské kultuře a historii! Zamyslete se nad sebou!
Baste kufry! Vase vedeni by se melo z Číny stáhnout!


n/a
n/a
 #16474 

| Předmět: jedním tělem
11.04.20 07:55:17 | #16364

K zamyšlení:

Muž opustí otce a matku a přilne ke své manželce a stanou se jedním tělem. (1. Mojž. 2:24)

Jehova chce, aby manžel a manželka rozvíjeli jeden ke druhému tak silnou lásku, že potrvá celý život. (Mat. 19:3–6) Cizoložství je jedna z nejhorších věcí, které se člověk může dopustit. Jehova měl proto pádný důvod, proč sedmé z Deseti přikázání cizoložství zakazovalo. (5. Mojž. 5:18) Je to hřích „proti Bohu“ a krutá rána pro manželského partnera. (1. Mojž. 39:7–9) Nevinný partner může bolest z takové zrady cítit desítky let. Jehovovi také velmi záleží na tom, aby se dobře dařilo dětem. Rodičům přikázal, aby uspokojovali nejenom tělesné, ale i duchovní potřeby svých dětí. Měli využít každou příležitost, aby děti učili vážit si Zákona a milovat Jehovu. (5. Mojž. 6:6–9; 7:13) Rodiče neměli děti považovat za pouhý majetek, který můžou zanedbávat nebo s ním špatně zacházet. Měli je považovat za dědictví, za dar od Jehovy, o který měli pečovat. (Žalm 127:3) w19.02 21 ¶5, 7


n/a
n/a

| Předmět: RE: jedním tělem
11.04.20 13:42:28 | #16395 (1)

texty:

(Mt 19:3–6)
Tehdy k němu přišli farizeové a chtěli ho zkoušet. Proto se ho zeptali: „Má muž právo rozvést se s manželkou z jakéhokoli důvodu?“ 4 Odpověděl jim: „Nečetli jste, že ten, kdo lidi stvořil, stvořil je na začátku jako muže a ženu? 5 A nečetli jste, že řekl ‚Proto muž opustí otce a matku a přilne ke své manželce a ti dva budou jedno tělo‘? 6 Takže už nejsou dva, ale jedno tělo. Co tedy Bůh spojil, ať žádný člověk nerozděluje.“

(5Mo 5:18)
Nezcizoložíš.

(1Mo 39:7–9)
Potom se stalo, že manželka jeho pána nemohla z Josefa spustit oči a řekla mu: „Vyspi se se mnou.“ 8 Ale on to odmítl a řekl jí: „Můj pán si díky mně nemusí s ničím v domě dělat starosti a svěřil mi všechno, co má. 9 V tomhle domě nemá nikdo větší moc než já a můj pán mi neodepřel nic kromě tebe, protože jsi jeho manželka. Jak bych tedy mohl udělat tak špatnou věc a zhřešit proti Bohu?“

(5Mo 6:6–9)
Tato slova, která ti dnes přikazuji, měj ve svém srdci 7 a vštěpuj je svým dětem a mluv o nich, když budeš sedět ve svém domě, když půjdeš po cestě, když budeš uléhat a když budeš vstávat. 8 Uvaž si je jako připomínku na ruku a ať jsou pro tebe jako páska na čele. 9 Napiš si je na zárubeň svého domu a na své brány.

(5Mo 7:13)
Bude tě milovat a bude ti žehnat a rozmnoží tě. V zemi, o které přísahal tvým praotcům, že ti ji dá, ti požehná mnoha dětmi a bohatým výnosem tvé půdy, obilím, mladým vínem, olejem a telaty a jehňaty z tvých stád.

(Ža 127:3)
Děti jsou dědictví od Jehovy, plod lůna je odměna.


n/a
n/a
 #16364 

| Předmět: RE: jedním tělem
13.04.20 08:40:32 | #16464 (1)

Takovou zradu si neumím představit!
Ani jestli to člověk dokáže odpustit.


n/a
n/a
 #16364 

| Předmět: RE: RE: jedním tělem
13.04.20 08:42:13 | #16465 (2)

Jakou zradu? *19364*


n/a
n/a
 #16464 

| Předmět: RE: RE: RE: jedním tělem
15.04.20 08:42:20 | #16598 (3)

Manželskou!


n/a
n/a
 #16465 

| Předmět: Svévole ruských vyšetřovatelů
10.04.20 13:19:15 | #16349
| Předmět: Jednota
10.04.20 10:18:54 | #16343

K zamyšlení:

Prosím..., aby všichni byli jedno. (Jan 17:20, 21)

Během poslední večeře s apoštoly si Ježíš dělal starosti o to, aby jeho učedníci byli jednotní. Když se s nimi modlil, vyslovil přání, aby všichni jeho učedníci byli jedno, stejně jako je on jedno se svým Otcem. Jednota Ježíšových učedníků měla být pro lidi jasným důkazem, že Ježíše poslal na zem Jehova. A pravé Ježíšovy učedníky lidé měli rozpoznat podle toho, že se budou mít rádi. (Jan 13:34, 35) Tato láska je měla ještě víc stmelovat. Je pochopitelné, že Ježíš ten večer mluvil o jednotě hodně. Všiml si totiž, že apoštolové zcela jednotní nejsou. Například se zase hádali o to, „který z nich se zdá být největší“. (Luk. 22:24–27; Mar. 9:33, 34) Jindy Jakub a Jan poprosili Ježíše, aby jim ve svém království dal významná místa. (Mar. 10:35–40) w18.06 8 ¶1, 2


n/a
n/a

| Předmět: RE: Jednota
10.04.20 10:19:45 | #16344 (1)

(Jan 17:20, 21)
Prosím nejen za ně, ale také za ty, kdo ve mě uvěří díky jejich slovu, 21 aby všichni byli jedno, stejně jako jsi ty, Otče, v jednotě se mnou a já v jednotě s tebou, aby také oni byli v jednotě s námi. Tak svět uvěří, že jsi mě poslal.

(Jan 13:34, 35)
Dávám vám nové přikázání, abyste jeden druhého milovali. Jako jsem miloval já vás, tak i vy milujte jeden druhého. 35 Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci – když budete mít mezi sebou lásku.“

(Lk 22:24–27)
Také však mezi nimi došlo k ostrému sporu, kdo z nich je největší. 25 Ale řekl jim: „Králové národů nad lidmi panují a ti, kdo mají moc, jsou vychvalováni jako dobrodinci. 26 Vy ale takoví nemáte být. Ten, kdo je mezi vámi největší, ať se stane jakoby nejmladším a ten, kdo vede, ať je jako ten, kdo slouží. 27 Kdo je totiž větší: ten, kdo je u stolu, nebo ten, kdo obsluhuje? Není to ten, kdo je u stolu? Já jsem ale mezi vámi jako ten, kdo obsluhuje.

(Mr 9:33, 34)
A přišli do Kafarnaum. Když byl v domě, dal jim otázku: „O čem jste se to cestou dohadovali?“ 34 Mlčeli, protože se cestou dohadovali o tom, kdo z nich je největší.

(Mr 10:35–40)
Přistoupili k němu Zebedeovi synové Jakub a Jan a řekli mu: „Učiteli, chceme, abys pro nás udělal, o co tě poprosíme.“ 36 Řekl jim: „Co chcete, abych pro vás udělal?“ 37 Odpověděli: „Dovol nám, abychom se ve tvé slávě posadili jeden po tvé pravici a druhý po tvé levici.“ 38 Ale Ježíš jim řekl: „Nevíte, o co prosíte. Můžete pít pohár, který piji já, nebo být pokřtěni křtem, kterým jsem křtěn já?“ 39 Odpověděli: „Můžeme.“ Řekl jim na to: „Pohár, který piji, budete pít a křtem, kterým jsem křtěn, budete pokřtěni. 40 Ale to, kdo se posadí po mé pravici a po mé levici, nezávisí na mně. Ta místa patří těm, pro které jsou připravená.“


n/a
n/a
 #16343 

| Předmět: RE: Jednota
10.04.20 10:26:09 | #16345 (1)

takze posledni vecere plna hadky a starosti a zadosti o dobre bydlo? Jindy Jakub a Jan poprosili Ježíše, aby jim ve svém království dal významná místa.


18
n/a
 #16343 

| Předmět: RE: RE: Jednota
10.04.20 11:00:01 | #16346 (2)

A zrady.


n/a
n/a
 #16345 

| Předmět: RE: RE: RE: Jednota
10.04.20 13:46:39 | #16350 (3)

No jistě. Stačí mít cit pro tvar. *20832*


n/a
n/a
 #16346 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jednota
10.04.20 14:45:12 | #16351 (4)

Ono by stačilo, když už člověk plácne kravinu, nehájit ji za cenu vlastního ztrapnění. *2003*


n/a
n/a
 #16350 

| Předmět: RE: Jednota
10.04.20 21:27:26 | #16362 (1)

důkaz dvou Božích osob a také to že je ježíš Bůh


 #16343 

| Předmět: RE: RE: Jednota
11.04.20 07:45:59 | #16363 (2)

Cože? *35092* Kde to vidíš? *3199*


n/a
n/a
 #16362 

| Předmět: RE: RE: RE: Jednota
11.04.20 11:55:23 | #16378 (3)
*5583*

n/a
n/a
 #16363 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jednota
13.04.20 08:46:42 | #16468 (4)

Aby všichni byli jedno - to je kolik osob v Bohu?


n/a
n/a
 #16378 

| Předmět:
10.04.20 10:14:39 | #16341

Já pouhým okem.


n/a
n/a

| Předmět:
10.04.20 10:13:51 | #16340

Koho? *19364*


n/a
n/a

| Předmět: Sedmibolestna
10.04.20 09:29:29 | #16328

Sedmibolestna nejvic pracuje v Africe, je tam nejvic státu bezcovid19!


n/a
n/a

| Předmět: RE: Sedmibolestna
10.04.20 09:51:43 | #16335 (1)

vysmech?


18
n/a
 #16328 

| Předmět: RE: Sedmibolestna
13.04.20 05:01:59 | #16447 (1)

A take v arabskych zemich. Jizni Sudan - 4 nemocni, 0 mrtvych!!!


n/a
n/a
 #16328 

| Předmět: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 09:22:11 | #16323

Židé používali lunisolární kalendář s časovou korekcí, neboli některé měsíce měli 29 i 30 dní.
Jednou za čas byl vkládán 13. měsíc zvaný veadar nebo také druhý adar.
Počátek měsíce určovalo novoluní, neboli den, kdy se objevil srpek měsíce, což bylo jednoznačnější, než zkoumání úplňku.
Pokud byla oblačnost, určil počátek měsíce sanhedrin.
Úplněk byl tedy 14. dne měsíce, proto svátek pesach, který Ježíš použil pro ustanovení připomínky jeho smrti a uzavření Nové smlouvy se prostě konal 14. nisanu.
Ještě je třeba připomenout, že Izraelité neměli dny v týdnu pojmenované, označovali je pořadovým číslem po nebo před sabatem.
Takže všechny ty středy, čtvrtky, pátky atd. nedávají moc smysl.
Ostatně, výročí jsou vždy určena dnem v měsíci, nikoli v týdnu.


n/a
n/a

| Předmět: RE: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 09:32:55 | #16329 (1)

hmmmmmmmmmm to zni docela rozumne la vzhledem k tomu, ze mesicni faze neni 30ti denni tak to v nasem kalendari nevychazi presne na den to znamena, ze zidovske svatky nejsou presne v ten sami den ale pokazde jinak -- takze v dnesni dobe se nemuzeme ridit podle mesice - jinak nam ztoho vychazi galamatias -- jak rika tchyne *17130* prvni slunovrat na jare je neurcity den.


18
n/a
 #16323 

| Předmět: RE: RE: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 09:37:22 | #16332 (2)

uplnek - sorry *10156*


18
n/a
 #16329 

| Předmět: RE: RE: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 10:00:18 | #16338 (2)

Hezký pokus, ale opět úplně mimo realitu.
První jarní úplněk (14. nisan) byl jasně daný, stejně jako dnes.


n/a
n/a
 #16329 

| Předmět: RE: RE: RE: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 10:07:07 | #16339 (3)

nemoch to nejde - byl urceny jednou a potom se dorzoval ale jak pisu lidske oko nepozna presny uplnek - ten je lidskemu oku nerozeznatelny 8 dni - ustup zemskeho stinu v posledni fazy a jehoi navrat v druhe fazi nerozeznas - takze v tech oslavach moch bit nekolikadenni rozdil - ja vim neni to podstatne - zidi si to urcili a tim to konci


18
n/a
 #16338 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: úplněk ve starém Izraeli
10.04.20 13:15:16 | #16348 (4)

Už den po úplňku se dá rozeznat, že nejde o pravidelný kruh.


n/a
n/a
 #16339 

| Předmět:
10.04.20 08:58:46 | #16303

Ano, vždyť tady o tom pořád píšeme. A neslavíme Velikonoce (velkou noc), ale poslední Ježíšovu večeři, která se odehrála 14. nisana židovského lunárního kalendáře, tedy ve dni prvního jarního úplňku, což byl každoroční den slavení Pasach.


n/a
n/a

| Předmět: RE:
10.04.20 09:14:15 | #16316 (1)

zidovsky lunarni kalendar pise o uplnku ale ten moch byt kdykoliv v rozmezi 8 dni - tehda uz ti to pisu po nekolikate se presny uplnek nedal urcit - pouhym okem - to je nemozne.


18
n/a
 #16303 

| Předmět: RE: RE:
10.04.20 09:15:59 | #16319 (2)

jinak vidis ted mesic? nebo jinak prriste az bude uplnek tak si to zjisti vlasnim poznanim a poznas, ze mam pravdu ikdyz to nikdy nepriznas to nevadi hlavne aby jsi poznala.


18
n/a
 #16316 

| Předmět: RE: RE:
11.04.20 11:49:15 | #16377 (2)

Díky, kiwi. doteď jsem si myslela, že mám špatný zrak, když nevím přesně, který den je skutečný úplněk.


30
n/a
 #16316 

| Předmět: RE:
10.04.20 09:14:31 | #16317 (1)

a prijímate aspoň v tento deň telo Pánovo? - alebo sa len dívate na toho//tých (neviem koľkí sú to) čo sú takto "vyvolení!?


n/a
n/a
 #16303 

| Předmět: RE:
10.04.20 09:18:34 | #16321 (1)

my slávim Krista, nie Pesach - i keď tieto udalosti sa odohrali v rámci židovských sviatkov....


n/a
n/a
 #16303 

| Předmět: RE: RE:
10.04.20 09:26:29 | #16326 (2)

A tobě nějak není známo, jak Pasah souvisí s poslední večeří?


n/a
n/a
 #16321 

| Předmět: RE: RE: RE:
10.04.20 09:35:25 | #16331 (3)

vime staci kdyz si prectem tebe ---
-
můj Otec uzavřel smlouvu se mnou, 30 abyste jedli a pili u mého stolu v mém království a seděli na trůnech a soudili 12 izraelských kmenů. *17130*


18
n/a
 #16326 

| Předmět: RE: RE: RE:
10.04.20 16:01:13 | #16352 (3)

Pesach je židovský sviatok, spoločný s Kristovou Poslednou večerou má len časový (ten istý) termín, nič iné...


n/a
n/a
 #16326 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
10.04.20 16:12:29 | #16354 (4)

Mluvím o tom, co je psáno v Písmu.
Překlad by měl být přesný, nebo ne?
Hebrejský výraz by měl být ponechán, nikoli nahrazen novějším, významově zcela odlišným pojmem.
Když se Ježíše ptali, kde kde chce s nimi sedět, použili výraz Pesah, nebo ho "inovativně" nazvali Velikonocemi?


n/a
n/a
 #16352 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
11.04.20 09:11:04 | #16370 (5)

vieme, čo je v Písmu, ja hovorím o podstate (kresťanských) Velikonoc, nie o židovskom Pesachu (v ktorého termíne/čase Ježiš oslávil seba, nie Pesach - Ježišove udalosti sa udiali v čase slávenia židovského Pesachu, ale ide nám o ne, nie o ten Pesach - kto tvrdí iné, židovčí)....


n/a
n/a
 #16354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.04.20 05:37:28 | #16413 (6)

Pohanským svatkem zidovcis, Visitore:
Jozuova slova v knize Jozue 24:14 ukazují, že Izraelité byli během svého dočasného pobytu v Egyptě do určité míry ovlivněni tamním falešným uctíváním, a ze slov Ezekielových je patrné, že takové pohanské praktiky sužovaly Izrael ještě dlouho potom. (Ez 23:8, 21)

Kniha Curiosities of Popular Customs (Zvláštnosti lidových zvyků) vysvětluje, že přístupem „Církve [bylo] dát křesťanský význam takovým pohanským obřadům, které nebylo možné vykořenit. V případě velikonoc bylo přizpůsobení obzvláště snadné. Radost z toho, že slunce ožilo a příroda se probudila ze smrti zimy, se stala radostí z ožití Slunce spravedlnosti, ze vzkříšení Krista z hrobu. Také některé pohanské obřady, které se odehrávaly kolem 1. května, byly přesunuty na den, kdy se slaví velikonoce. Mnoho nových rysů bylo přidáno.“


n/a
n/a
 #16370 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.04.20 05:42:41 | #16414 (7)

Slovník Abingdon Dictionary of Living Religions ohledně velikonoc uvádí: „Prapůvodní oslava byla ve skutečnosti výroční připomínkou (14. nisana podle židovského lunárního kalendáře) smrti Ježíše.


n/a
n/a
 #16413 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
10.04.20 19:21:03 | #16361 (4)

No to by ses dost pletl. Termín ano, a ten by se slušelo dodržet, ale taky beránka mají oba svátky společného. Ježíš zemřel namísto beránka pasah. Po dlouhá staletí Izraelité v ten samý den v roce obětováním beránka oznamovali příchod Beránka Krista. Ježíš ten rituál změnil na každoroční připomínku jeho oběti a smlouvy o Království, dokud to království nepřijde.


n/a
n/a
 #16352 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
11.04.20 09:14:06 | #16371 (5)

vidím, že stále nechápete, o čo podstatne ide na Veľkonočné kresťanské sviatky - nie o Pesach, ale o oslavu Krista, hlavných udalostí spásy, v ktorých sa Ježiš sám oslávil a rovnako ho oslávil jeho Otec....obdobie židovského Pesachu bolo len obdobie, kedy sa to všetko stalo, Pesach ako taký, je mimo podstaty slávenia Velikonoc...


n/a
n/a
 #16361 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
11.04.20 09:39:01 | #16375 (6)

No tak Velikonoce, ty jsou mimo podstaty křesťanství vůbec. Ale pokud je řeč o Ježíšově poslední večeři a smlouvě o Království, tak to tedy z Pasachu přímo vyplývá. Samozřejmě neslavíme Pasach, ale Krista, ale nemůžeme ty dvě věci od sebe oddělit, protože Ježýíš sám je nazván naším Beránkem Pasach. Taky z této historie vycházíme při vypočítávání data Památné slavnosti.


n/a
n/a
 #16371 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
11.04.20 10:46:09 | #16376 (7)

Ježiš je NZ-nný Beránek, a nemá nič spoločné so SZ beránkem (a inými obetnými zvieratmi (kozy, holyby, a i.)...na kresťanské velikonoce slávime NZ-nného obetného Beránka, Krista-Spasiteľa, ktorý zomrel ana kríži a vstal zmrtvých ako prvotina zomrelých a vzkriesených.­..Pesach je o niečom inom, je to o vyslobodení Židov zo zajatia v Egypte, - my (kresťania) sú túto udalosť pripomíname pri liturgických čítaniach Veľkého Piatku, ale je to len pripomienka židovských dejín, aké skutky vykonal Jahve so židovským národom...na Velikonoce je to úplne/podstatne o niečom inom - o tom /Kristovi), ktorého židia neuverili, a doteraz neveria, a preto nad nimi lamentuje ap. Pavel, ktorý by sa dal aj zatratiť, aby židia uverili veľkonočného NZ-nného Beránka - ale ich srdca sú zatvrdnuté...


n/a
n/a
 #16375 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.04.20 06:12:17 | #16415 (8)

V knize The Two Babylons (Dva Babylóny) od Alexandra Hislopa čteme: „Co znamená samotné označení velikonoce [anglicky Easter]? To není křesťanský název. Jeho chaldejský původ je patrný na první pohled. [Anglické Easter] není nic jiného než Astarté, jeden z titulů Beltis, královny nebes, jejíž jméno. . ., jak je nalezl Layard na asyrských pomnících, je Ištar. . . Taková je tedy historie velikonoc [anglicky Easter]. Lidové zvyky, které stále provázejí jejich oslavu, hojně stvrzují dějinné svědectví o jejich babylónské povaze. Teplé jidášky na Velký pátek a barvená vajíčka na velikonoční neděli se vyskytovaly v chaldejských obřadech stejně jako dnes.“ — New York, 1943, s. 103, 107, 108; srovnej Jeremjáše 7:18.


n/a
n/a
 #16376 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
11.04.20 12:10:28 | #16385 (4)

A ze ten svátek byl staletí předobrazem Krista, to s nepochopil?
A proč ho Jan Křtitel nazval beránkem? Proč poslední noc, jedl Ježíš beránka a pak zidovsky svátek nahradil vzpomínkou ny svojí smrt? A jakou smlouvu uzavřel se svými účedníky?


n/a
n/a
 #16352 

| Předmět: couvani
10.04.20 08:50:40 | #16295

tady to mas dokonce v cestine - v prvni tabulce mas jasne napsano kdy zacne mesic couvat s uplnku -- ucit se ucit se ucit se -- od zida Lenina -- https://www.meteogram.cz/mesic-casy-kalendar/


18
n/a

| Předmět: RE: couvani
10.04.20 08:54:01 | #16298 (1)

jasne tam vidis, ze podle odborniku je porad faze uplnku jak jsem psal takze at se rose jde doucit a ty oslavy co onich pise at dodrzuje on.


18
n/a
 #16295 

| Předmět: RE: couvani
10.04.20 08:55:15 | #16299 (1)

Když začne měsíc couvat, tak už asi není úplněk, ne? Kiwi, prosím tě, co je úplněk, ví každý školák. *5620*


n/a
n/a
 #16295 

| Předmět: RE: RE: couvani
10.04.20 08:57:21 | #16301 (2)

kdyz zacne couvat tak konci uplne ale dneska v patek je porad uplnek couvat zacne az v nedeli


18
n/a
 #16299 

| Předmět: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:01:30 | #16305 (3)

¨Tvar měsíce se liší každý den, hned po úplňku se z kruhu postupně ukrajuje. Prosím, někde si to zjisti, ať tady netrapníš, přijdu si jako učitelka ve školce. *6640*


n/a
n/a
 #16301 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:06:08 | #16309 (4)

ja to vim az moc dobre ale tve oko to na obloze nepozna - pokud nemas teleskop to nejde - proc teda jsou mezicni faze rozdeleny na 4 -- jasne tam mas od odborniku napsano kdy zacne mesic s uplnku couvat v nedeli


18
n/a
 #16305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:10:37 | #16313 (5)

Vidíš, a Židé to dokázali určit velmi přesně. Dokonce i dneska to "odborníci" přesně rozlišují a v kalendářích máš DEN úplňku vyznačený takovým kulatým měsíčkem. *19753* |Nemohla bych uvěřit, že takhle jako ty uvažuje dospělý člověk, ale ve tvém případě už jsem si zvykla. PV podstatě co tvůj názor, to omyl těžkého kalibru. *6578*


n/a
n/a
 #16309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:54:26 | #16336 (6)

*27179* *27179* *27179* hlane je potom nezapomente soudit *27179*


18
n/a
 #16313 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: couvani
11.04.20 12:14:08 | #16386 (7)

Budeš muset přepsat astronomii, blbí vědci si doteď mysleli, ze je to jedinou noc!!!!

https://link.chatujme.cz/redirect?url=http%3A%2F%2Fmesic.astronomie.cz%2Ffaze-mesice.htm


n/a
n/a
 #16336 

| Předmět: RE: RE: couvani
10.04.20 08:58:59 | #16304 (2)

tak kdyz vis skolaku tak v jake je ted fazi mesic? kdyz souvat zacne az v nedeli?


18
n/a
 #16299 

| Předmět: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:04:17 | #16307 (3)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: couvani
10.04.20 09:09:52 | #16312 (4)

presne tak uplnek je jednou s fazi mesice a ta je rozdelena na 4 uz jsem ti to psal ten nepatrny stin zeme na mesici neni videt par dni pred uplnym uplnkem a par dni po takze uplnek je 8 dni jako takovy co natom nechapes?


18
n/a
 #16307 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: couvani
12.04.20 05:24:10 | #16411 (5)

Hhahaha!!! *5527*


n/a
n/a
 #16312