Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Svědkové Jehovovi

Informace

Název: Svědkové Jehovovi
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: -
Správci: margo , abuka
Založeno: 10.01.2020 12:41
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 406551x
Příspěvků:
31418

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Svědkové Jehovovi - Na co byste se ptali jinde, když se můžete zeptat přímo "u zdroje" ? Za svědky Jehovovy tu jsou ABUKA a MARGO.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: Boží jméno je doloženo starověkým…
16.09.20 23:55:35 | #37470

Boží jméno je doloženo starověkým rukopisem

Ve videu také zaznělo:
(Jan 17:26)
A dal jsem jim tvé jméno na vědomí a dám je na vědomí, aby láska, kterou jsi mě miloval, byla v nich, a já ve spojení s nimi.“
(Skutky 15:14)
Symeon obšírně vyprávěl, jak Bůh poprvé obrátil svou pozornost k národům, aby z nich vybral lid pro své jméno.


3
n/a

| Předmět: RE: Boží jméno je doloženo starověkým…
17.09.20 07:43:04 | #37471 (1)

24 Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
25 Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal a také oni poznali, že jsi mě poslal.
26 Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich.“

První připomínka: Ne ve spojení s nimi, ale v nich! To je zásadní rozdíl, nemyslíš? Soustavně tak měníte smysl Ježíšových slov.
Druhá připomínka: Proč podle vás Ježíš nikdy neřekl: " Tata se jmenuje Jehova, koukejte si to zapamatovat a používat"! Nikdy to neřekl a nikdy žádný učedník tak Boha nejmenoval.
Třetí připomínka: Proč v tom videu zlehčujete význam slova Pán?


0
n/a
 #37470 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:00:55 | #37473 (2)

Jaký je faktický rozdíl mezi výtrazy "ve spojení" a "v nich"? Myslím tedy tady v tom případě. Výsledná myšlenka je jaká?


n/a
n/a
 #37471 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:04:21 | #37474 (3)

Ve spojení je třebas v telefoním spojení a v nich je přímo v nás, že námi může promlouvat a nebo i jinak se projevovat?


n/a
n/a
 #37473 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:08:07 | #37477 (4)

B
Jehova je s námi ve spojení svým duchem, jímž v nás může působit, jakkoli chce.


n/a
n/a
 #37474 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:09:34 | #37479 (5)

Ale tam se píše ty Otče ve mně a ja v nich.


n/a
n/a
 #37477 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:18:45 | #37484 (6)

Ke slovu překládanému jako ve:

Strong: G1722
ἐν [en]
(předl. s dat.) 1. (místo; i přen.) v(e), na; mezi; u; do (= εἰς); před; v přítomnosti; (přísahání) při ¦¦ ἐν ἡμῖν v nás; mezi námi ¦ ἐν ἐμοί ve mně; na mně; v mých očích (viz i 4.) ¦ ἐν Ἠλίᾳ (*Ř 11:2) (ve vyprávění) o Eliášovi ¦ ἐν τῷ Ἠσαΐᾳ τῷ προφήτῃ (*Mk 1:2) u proroka Izaiáše 2. (čas) během, za, v(e), při ¦¦ ἐν ᾧ (sc. χρόνῳ) zatímco, když 3. (nástroj a příčina) s (pomocí), pro, skrze; na základě; = instr. ¦¦ ἐν δόλῳ (*Mk 14:1) lstí ¦ ἐν τούτῳ πιστεύομεν (*J 16:30) proto věříme ¦ ἐν χαρᾷ s radostí 4. někdy jen podtrhuje dat.: δεδομένον ἐν ἀνθρώποις (*Sk 4:12) dané lidem ¦ ἐν ἐμοί mně, pro mne; skrze mne (sr. 1.) [2752]


n/a
n/a
 #37479 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:09:53 | #37480 (3)

"Ve spojení" zůstávájí pořád dva. "V nich" je už jenom jedno.


0
n/a
 #37473 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:10:53 | #37482 (4)

Jo dobře řečeno:-)


n/a
n/a
 #37480 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 09:11:24 | #37525 (4)

Z možných překladů si vybiras "v", aby se ti potvrdil predsudek trojice! To je zcela tvůj problem, ale jsi úplně mimo gramatiku!


n/a
n/a
 #37480 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:07:11 | #37476 (2)

Ježíš to nemusel říkat, protože mluvil k Židům, a ti všichni jméno svého Boha znali. Kromě toho nevěřím překladatelům, že taky neodstranili Boží jméno z NZ, když to udělali v SZ. Jen s Hallelujah a osobních jménech (např. Ježíšově) to neudělali, protože jim asi nedošlo, že taky obsahují Boží jméno Jehova.
Ježíš hodně citoval ze SZ, neumím si představit, že by nahrazoval jméno sného Otce nějakým "Hospodin".


n/a
n/a
 #37471 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:10:27 | #37481 (3)

Ale máme se modlit Otče náš a ne nějako jinak.


n/a
n/a
 #37476 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:15:05 | #37483 (3)

Ježíš vždycky mluvil o Otci. Čemu nevěříš, nebo co si neumíš představit, je uplně nepodstatné. Pravda je, že Ježíš nikdy nikomu nepřikázal, že mají Otci říkat Jehova. To je váš výmysl a mně je uplně jedno jak Bohu říkáte! Co mě vadí, je vaše obviňování a posuzování ostatních věřících, kteří tento tvar nepoužívají, nebo odmítají.


0
n/a
 #37476 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:21:32 | #37486 (4)

Nikoho neobviňujeme, ale věcně argumentujeme.
"Ste precitlivelý". *32742*


3
n/a
 #37483 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:26:53 | #37491 (5)

Nelži, že pokládáte katolíky, evangelíky, husity, pravoslavné za sobě rovné bratry ve víře!


0
n/a
 #37486 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:29:24 | #37496 (6)

Ja jo i svědky:-)
Jen poněkuď zatoulané:-)


n/a
n/a
 #37491 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:31:52 | #37498 (6)

Asi ve stejné míře jako jmenovaní pokládají nás.


3
n/a
 #37491 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno…
17.09.20 08:53:17 | #37510 (7)

To je vyhýbavá odpověď. Ale nechme toho, já si svoje řekl, jako obvykle. Pokud budete trvat na tom že "ve spojení s nimi" a "v nich" je významově stejné, pak tu prostor pro další diskuzi nevidím.


0
n/a
 #37498 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží…
17.09.20 09:00:53 | #37514 (8)

To je slovickareni, uved, co tam bylo recky a proberem to akademicky !


n/a
n/a
 #37510 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží…
17.09.20 09:05:17 | #37519 (8)

Já jsem chtěla vědět, jak si představuješ konečný výsledek toho "v nich". Nemohl bys to nějak pojmout?


n/a
n/a
 #37510 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:11:23 | #37524 (9)

Třebas při každém nádechu?


n/a
n/a
 #37519 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:13:50 | #37526 (10)

vědomí, je v tvém vědomí... uvědomuješ si ho protože Duch.


134
n/a
 #37524 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:19:25 | #37530 (11)

Cože? *3199*


n/a
n/a
 #37526 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:19:49 | #37531 (11)

nikoliv že si uvědomuješ že Bůh je... to tím nemyslím. Spíše je to způsob JAK myslíš, odkud ty myšlenky se napájejí a co je jejích zdrojem... zda tělo, osobní já či Bůh (Duch svatý) a pak jistě je další krok, rozlišit co je z těla a co z Ducha a následovat to správné.


134
n/a
 #37526 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:20:47 | #37532 (12)

Tak to beru. *20832*


n/a
n/a
 #37531 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:24:13 | #37534 (11)

Jo a potom se stane že Ji,´,,


n/a
n/a
 #37526 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:25:56 | #37535 (12)

Něco takto se stane:
Matouš 6
6 Ale ty, když se modlíš, jdi do svého soukromého pokoje,+ a když zavřeš dveře, modli se k svému Otci, který je vskrytu;+ potom ti tvůj Otec, který se dívá vskrytu, oplatí.


n/a
n/a
 #37534 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 09:18:47 | #37529 (10)
*17622*

n/a
n/a
 #37524 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:40:58 | #37504 (6)

Kdo tobe napada ze lhaní?


n/a
n/a
 #37491 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno…
18.09.20 10:01:58 | #37653 (7)

Za lhaní jsou napadáni jenom lháři. Jinak je to pomluva.


11
n/a
 #37504 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:24:33 | #37488 (4)

Galaťanům 4:6
A protože jste synové, Bůh poslal ducha svého Syna do našeho srdce a ten volá: „Abba, Otče!“

Marek 14:36
Řekl: „Abba, Otče, pro tebe je možné všechno. Odeber mi tento pohár. Přesto ať se nestane to, co chci já, ale co chceš ty.“

Římanům 8:15
Vždyť duch, kterého jste dostali, nevede k otroctví a strachu, ale k vašemu přijetí za syny. Pod působením tohoto ducha voláme: „Abba, Otče!“


n/a
n/a
 #37483 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:26:00 | #37490 (5)

Vlastně kvůli tomuto jsem začala přemýšlet o tom že je Bůh i matkou když ja jsem dcera, to aby se nelhalo.


n/a
n/a
 #37488 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:27:54 | #37493 (6)

No protože Bůh je Duch a uctívat je mám v Duchu a v pravdě a ne ve lži:-).


n/a
n/a
 #37490 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 08:30:06 | #37497 (6)

Tvůj táta je tvojí mámou proto, že jsi jeho dcera??? *24590* *24590* *24590*


n/a
n/a
 #37490 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno…
17.09.20 08:33:02 | #37499 (7)

Ne jsou to rodiče a jsou jedno tělo přeci:-)


n/a
n/a
 #37497 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:25:18 | #37489 (4)

Ježíš mluvil o Otci a o Bohu, čemuž věřím. Když četl z Písem, věřím, že Boží jméno nevynechával. O jménu mluvil, a dokonce učil své následovníky modlit se o posvěcení jména jeho Otce. OK?
Ježíš kázal Židům, a ti, jak jsem psala, jmého svého Boha znali. Nemusel ho nijak zdůtrazňovat. Naopak potřeoval zdůrazňovat, že Bůh je jeho Otcem.
Nevymýšlíme si nic takového, že by Ježíš přikazoval říkat jeho Otci Jehova. Jak jsi na to přišel? *17622*
A poslední věta, to si asi děláš srandu, viď? Není to spíš tak, že ostatní pořád do nás najíždějí kvůli tomu, že Boží jméno používáme? *24590* *24590* *24590*


n/a
n/a
 #37483 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:38:08 | #37502 (2)

Ježíš je nemusel povzbuzovat, aby si Boží jméno zapamatovli. Oniu ho znali a používali.

V čem vidíš to zlehčování?
Snad ne v tom, že bratr připomněl, že významy obou slov jsou naprosto odlišné?


3
n/a
 #37471 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 09:17:58 | #37527 (2)

Tys s nim byl, ze víš, ze nikdy Jehova neřekl?
Jozef Roháček Translation - Autorized Version Dušan Seberíni (SK)
© Dušan Seberíni - www.dobreslovo.sk
Lukáš 4
Je povedané: Nebudeš pokúšať JeHoVaHa, svojho Boha!13A keď dokončil diabol všetko pokúšanie, odišiel od neho - do času.14A Ježiš sa navrátil v moci Ducha do Galilee, a rozniesol sa o ňom chýr po celej okolnej krajine.15A on učil v ich synagógach zvelebovaný súc od všetkých.16A prišiel do Nazareta, kde bol odchovaný, a vošiel podľa svojej obyčaje, v sobotný deň do synagógy a vstal, aby prečítal.17A podaná mu bola kniha proroka Izaiáša, a otvoriac knihu našiel miesto, kde bolo napísané:18Duch Pána JeHoVaHa je nado mnou, a preto ma pomazal zvestovať chudobným evanjelium, poslal ma uzdravovať skrúšených srdcom, vyhlásiť zajatcom prepustenie a slepým návrat zraku, zlomených poslať na slobodu19a vyhlásiť rok JeHoVaHov príjemný.20A zavrúc knihu oddal ju sluhovi a sadol si. A oči všetkých v synagóge boly uprené na neho.21A začal im hovoriť: Dnes sa naplnilo toto písmo vo vašich ušiach.22A všetci mu prisviedčali a divili sa ľúbezným slovám


n/a
n/a
 #37471 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 09:29:28 | #37536 (2)

Pan je jenom titul, jako ty a ja, to neni zlehceni!


n/a
n/a
 #37471 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 09:41:46 | #37537 (3)

Rohacek, Dusan Seberiny
Řeč Petra na letnice:
Skutky 2
.20Slnce sa obráti na tmu a mesiac na krv, prv ako prijde deň JeHoVaHov, veľký a slávny.21A bude, že každý, ktokoľvek bude vzývať meno JeHoVaHovo, bude spasený.22Mužovia Izraeliti, počujte tieto slová: Ježiša Nazarejského, muža, od Boha pred vami presláveného mocami a zázraky a znameniami, ktoré skrze neho činil Bôh medzi vami, jako aj sami viete -23toho určenou radou a predzvedením Božím vydaného ste vzali a rukou bezbožných pripäli na kríž a zavraždili,24kto­rého Bôh vzkriesil oprostiac bolestí smrti, jako aj nebolo možné, aby bol ňou držaný.25Lebo Dávid hovorí vzťahom na neho: Vždycky som videl pred sebou Pána, lebo mi je po pravici, aby som sa nepohnul.26Preto sa rozveselilo moje srdce, a môj jazyk splesal, áno i moje telo bude stániť na nádeji,27lebo nezanecháš mojej duše v ríši smrti ani nedáš svojmu Svätému vidieť porušenie.28Dal si mi poznať cesty života a naplníš ma veselosťou so svojou tvárou!29Mužovia bratia! Patrí sa povedať vám prosto a smele o patriarchovi Dávidovi, že i zomrel, i pochovali ho, a jeho hrob je u nás až do dnešného dňa.30A teda súc prorokom a vediac, že sa mu Bôh zaviazal prísahou, že z plodu jeho bedier, podľa tela, vzbudí Krista a dosadí na jeho trón,31a vidiac to vopred hovoril o zmŕtvychvstaní Kristovom, že ani nebola zanechaná jeho duša v ríši smrti, ani jeho telo že nevidelo porušenia.32Toho istého Ježiša vzkriesil Bôh, čoho sme my všetci svedkami.33Vyvýšený súc tedy pravicou Božou a dostanúc zasľúbenie Svätého Ducha od Otca vylial toto, čo vy teraz vidíte a čujete.34Lebo Dávid nevstúpil na nebesia, ale on hovorí: Riekol JeHoVaH✦ môjmu Pánovi: Seď po mojej pravici


n/a
n/a
 #37536 

| Předmět: RE: Boží jméno je doloženo starověkým…
17.09.20 08:19:20 | #37485 (1)

Vidím, že debata opět sklouzává ke slovíčkaření, které odvádí řeč od podstaty příspěvku.
A tou je jasný důkaz, že řecká Septuaginta, ze které první křesťané citovali, ještě na přelomu letopočtu obsahovala Boží jméno. No a protože Ježíšovi následovníci neměli žádný důvod řídit se vznikající židovskou pověrou o nevyslovování Božího jména, minimálně tam, kde citovali ze SZ, Boží jméno používali.


3
n/a
 #37470 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:27:13 | #37492 (2)

Snad ty úhybky nejsou záměrné? *3409*


n/a
n/a
 #37485 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:28:46 | #37495 (2)

Kdo odvádí řeč , je margo. Položil jsem tři připomínky, začala se točit jen na jedné a k zodpovězení druhých dvou se nemáš ani ty!


0
n/a
 #37485 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:33:58 | #37500 (3)

Nemáš pravdu, Volmane, odpověděla jsem ti na dvě, a třetí jsem nezodpověděla proto, že jsem ještě neměla čas si to video připomenout. Asi bys po mně dost prudcě vyjel, kdybych si něco vycucala z prstu, viď?

A všimni si, že nepíšu, že lžeš, jen proto, že ses ve svém názoru spletl. *17622* *17622* *17622*


n/a
n/a
 #37495 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:40:27 | #37503 (2)

Je třeba uvést, že převážná většina textů, kde je v NZ uvedeno Boží jméno, jsou právě citace ze SZ.


3
n/a
 #37485 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 08:45:32 | #37507 (3)

Protože v NZ je již Otcem?


n/a
n/a
 #37503 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 09:06:07 | #37520 (4)

Jehova byl Otcem i pro Izraelity.


n/a
n/a
 #37507 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 09:09:40 | #37523 (5)

no jo vlastně k Mojžíšovi mluvil Bůh Otcůů..


n/a
n/a
 #37520 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 09:18:29 | #37528 (6)

To jsem nemyslela. Kdysi jsem sem Visitorovi dávaa texty, v nichž je Jehova nazvámn Otcem, ale nechtěj to, prosím, po mně znovu, jsem v časové tísni.


n/a
n/a
 #37523 

| Předmět: RE: Boží jméno je doloženo starověkým…
17.09.20 10:34:31 | #37538 (1)

Doloženo ovšem není v NZ. V SZ je doloženo i bez dotyčného rukopisu.
Celé to video se dá charakterizovat jako "přání otcem myšlenky".


-106
n/a
 #37470 

| Předmět: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 10:49:05 | #37539 (2)

Rané židovské písemnosti dosvědčují, že křesťané židovského původu používali Boží jméno ve svých spisech. Tosefta, psaná sbírka ústního zákona dokončená kolem roku 300 n. l., se zmiňuje o křesťanských spisech, které se pálily o sabatu. Říká: „Před ohněm nezachraňují knihy evangelistů a knihy minim [pravděpodobně označení pro židovské křesťany]. Ale nechají je shořet tam, kde jsou, je a zmínky o Božím jménu, které jsou v nich.“ Tentýž zdroj cituje rabína Joseho Galilejského, který žil na začátku druhého století n. l. Ten údajně řekl, že jiné dny v týdnu „se zmínky o Božím jménu, které jsou v nich [zjevně v křesťanských spisech], vyříznou a uschovají, a zbytek shoří“.


n/a
n/a
 #37538 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 10:51:56 | #37540 (3)

Když milovati máme Boha svého a bližní své tak jako sebe tak v konečném důsledku se každý nějako jmenujeme?


n/a
n/a
 #37539 

| Předmět: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 10:55:12 | #37542 (3)

To pořád nedokládá, že bylo Boží jméno použito ve spisech NZ, tj. spisech inspirovaných Duchem svatým.


-106
n/a
 #37539 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je doloženo…
17.09.20 10:58:08 | #37543 (4)

Spisy SZ nebyly inspirovány?


3
n/a
 #37542 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 10:58:52 | #37545 (5)

Byli, no a?


-106
n/a
 #37543 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno je…
17.09.20 11:02:40 | #37546 (6)

Přístup na Tosefta online:
https://www.toseftaonline.org/?s=Minim
Boží jméno JVHV křesťané běžné používali....


n/a
n/a
 #37545 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno…
17.09.20 11:06:32 | #37547 (7)

J e to jasné:
Exodus 3
14Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“

v PNS je :
13 Mojžíš nicméně řekl [pravému] Bohu: „Dejme tomu, že jsem nyní přišel k izraelským synům a opravdu jim říkám: ‚Poslal mě k vám BŮH vašich praotců‘, a oni mi řeknou: ‚Jak se jmenuje?‘+ Co jim mám říci?“ 14 Na to Bůh řekl Mojžíšovi: „PROKÁŽI SE BÝT TÍM, ČÍM SE PROKÁŽI BÝT.“*+ A dodal: „Tak máš říci izraelským synům: ‚PROKÁŽI SE BÝT mě k vám poslal.‘“


n/a
n/a
 #37546 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží…
17.09.20 11:09:59 | #37550 (8)

Ano, je to jasné.
15. verš pokračuje:
Potom Bůh ještě jednou řekl Mojžíšovi:
„Tak máš říci izraelským synům: ‚Jehova, BŮH vašich praotců, BŮH Abrahamův, BŮH Izákův a BŮH Jákobův, mě k vám poslal.‘ To je mé jméno na neurčitý čas a to je má památka pro generaci za generací.


3
n/a
 #37547 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:14:26 | #37553 (9)

V BK je to jenom něco jako dodatek:
15 Řekl ještě Bůh Mojžíšovi: Takto díš synům Izraelským: Hospodin, Bůh otců vašich, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův, a Bůh Jákobův poslal mne k vám; toť jest jméno mé na věčnost, a tať jest památka má po všecky věky.

Z toho se nestřílí:-)


n/a
n/a
 #37550 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:16:03 | #37554 (10)

V tom případě není o čem mluvit.
Stejně je to mimo téma.
Nenechám tě zaplácat diskusi debatou o ničem.


3
n/a
 #37553 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:23:50 | #37557 (11)

Promiň že se k tomu ještě vracím ale v PNS je zvýrazněno co?
https://www.jw.org/cs/knihovna/bible-online/bi12/knihy/2-Moj%C5%BE%C3%AD%C5%A1ova/3/


n/a
n/a
 #37554 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:19:14 | #37555 (10)

No jestli je ti jedno, že někdo ve tvé Bibli odstranil jméno jejího Autora a nahradil ho neosobním Hospodin=Pán, je to tvoje věc. Nám na pravosti Písma záleží a záleží nám i na jmonu našeho Boha.


n/a
n/a
 #37553 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží…
17.09.20 11:26:46 | #37558 (8)

Although Christian scholars after the Renaissance and Reformation periods used the term Jehovah for YHWH, in the 19th and 20th centuries biblical scholars again began to use the form Yahweh. Early Christian writers, such as St. Clement of Alexandria in the 2nd century, had used a form like Yahweh, and this pronunciation of the tetragrammaton was never really lost. Many Greek transcriptions also indicated that YHWH should be pronounced Yahweh.

https://www.britannica.com/topic/Yahweh


n/a
n/a
 #37547 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:31:03 | #37561 (9)

Ty jsi na anglickém diskuzním foru?


n/a
n/a
 #37558 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:38:24 | #37567 (9)

No vida, správnější je Jahve a ne Jehova. *29716*


-106
n/a
 #37558 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:42:16 | #37570 (10)

Důležité je používat NĚJAKOU verzi.


3
n/a
 #37567 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:43:12 | #37571 (11)

Hm a každej jinou:-)


n/a
n/a
 #37570 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:52:10 | #37573 (12)

Nikoli.
Když odhlédneme od jazykových mutací, odborníci se přiklánějí pouze ke dvěma verzím.


3
n/a
 #37571 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:55:07 | #37575 (13)

A kteří odborníci?
Ä i tak :-) Co mi je po ních?
V srdíčku když klíčí Pravda, tak co mi po odbornících:-)


n/a
n/a
 #37573 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:00:43 | #37577 (14)

Eh·yeh´, is from the root Hebrew verb ha·yah´ however, many believe that in Exodus 3:15 the Almighty God's name comes from the kindred Hebrew verb ha·wah´, which is understood to be the indefinite causative form meaning "causes to become" or "proves to be".
http://www.angelfire.com/ok3/chester/imagedir/yahawah.htm

The translation of the Twenty-Four Books of the Holy Scriptures, (by Rabbi Isaac Leeser, Exodus 3:14) reads: And God said unto Moses, I WILL BE THAT I WILL BE: and he said, Thus shalt thou say unto the children of Israel, I WILL BE hath sent me unto you.

The Pentateuch and Haftorahs, (by Dr. J. H. Hertz, C. H., Soncino Press, London, 1950 Exodus 3:14 footnote) reads: Most moderns follow Rashi in rendering ‘I will be what I will be’; i.e. no words can sum up all that He will be to His people, but His everlasting faithfulness and unchanging mercy will more and more manifest themselves in the guidance of Israel. The answer which Moses receives in these words is thus equivalent to, ‘I shall save in the way that I shall save.’ It is to assure the Israelites of the fact of deliverance, but does not disclose the manner.

Překlad čtyřiadvaceti knih Písma svatého (Rabbi Isaac Leeser, Exodus 3:14) zní: A Bůh řekl Mojžíšovi: BUDu BÝT, ŽE BUDu BÝT: a on řekl: Takto řekneš syny Izraele, BUDU vás poslal k vám.

The Pentateuch and Haftorahs, (Dr. J. H. Hertz, C. H., Soncino Press, London, Exodus 3:14, poznámka pod čarou z roku 1950) zní: Většina moderních následuje Rašiho v tom smyslu, že „budu tím, čím budu“; tj. žádná slova nemohou shrnout vše, čím pro svůj lid bude, ale Jeho věčná věrnost a neměnné milosrdenství se budou stále více projevovat v vedení Izraele. Odpověď, kterou Mojžíš obdrží těmito slovy, se tedy rovná: „Zachráním způsobem, který zachráním.“ Má to Izraelity ujistit o osvobození, ale nezveřejňuje způsob.


n/a
n/a
 #37575 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:01:57 | #37578 (15)

Většina moderních následuje Rašiho v tom smyslu, že „budu tím, čím budu“; tj. žádná slova nemohou shrnout vše, čím pro svůj lid bude, ale Jeho věčná věrnost a neměnné milosrdenství se budou stále více projevovat v vedení Izraele.


n/a
n/a
 #37577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:05:35 | #37580 (15)

W. F. Albright (Albright, FSAC 261) states: "The enigmatic formula in Ex 3:14 which in biblical Hebrew means 'I am what I am,' if transposed into the form in the third person required by the causative Yahweh, can only become Yahweh asher yihweh (later yihyeh), 'He Causes to be what Comes into Existance'").

WF Albright (Albright, FSAC 261) uvádí: „Zahadna formula v Ex 3:14, který v biblické hebrejštině znamená„ Jsem tím, čím jsem, “pokud bude proveden do podoby ve třetí osobě vyžadované původcem Yahwehem, může se stát pouze Yahweh asher yihweh (později yihyeh), „Způsobuje to, co přichází do existence“ “).


n/a
n/a
 #37577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:06:23 | #37581 (16)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:18:33 | #37586 (17)

The Emphasised Bible, (by Joseph B. Rotherham, Exodus 3:14) reads: And God said unto Moses, I Will Become whatsoever I please. And he said - Thus shalt thou say to the sons of Israel, I Will Become hath sent me unto you.
The footnote on this verse says, in part: "Hayah [the word rendered above ‘become’] does not mean ‘to be’ essentially or ontologically, but phenomenally. . . . What he will be is left unexpressed - He will be with them, helper, strengthener, deliverer."

Zdůrazněná Bible (od Josepha B. Rotherhama, Exodus 3:14) zní: A Bůh řekl Mojžíšovi: Stanu se, cimkoliv se mi zlíbí. I řekl: Takto řekneš synům Izraelským: Stanu se, poslal mě k vám. Poznámka pod čarou v tomto verši zčásti říká: „Hayah [slovo vykreslené výše„ stát se “] neznamená„ být “v zásadě nebo ontologicky, ale fenomenálně ... To, čím bude, zůstane nevyjádřeno - bude s je, pomocník, posilovač, doručovatel. “


n/a
n/a
 #37581 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:20:50 | #37588 (18)

Pro fajn smekry:

Hebrew Exodus 3:14

vajo'mer 'elohijm 'elmoseh 'ehjeh 'aser 'ehjeh vajo'mer koh to'mar livnej jisra'el 'ehjeh slachanij 'alejkem
Note the Hebrew reads: eh·yeh´ a·sher´ eh·yeh´ and eh·yeh


n/a
n/a
 #37586 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:23:58 | #37589 (19)

In Exodus 3:14-15 the verb is the Hebrew verb "to be," which, while it affirms existence, much more means "active presence." Hence, "I am the actively present One, as, when and how I choose to be." In Exodus 3:14-15 the first person singular of the verb "I am" ('ehyeh) modulates into the third person singular, "He is" (yahweh). The Lord can say, "I," but his people will say, "He." The divine name,

then, affirms presence and action, but raises rhe question: what sort of action?

V Exodu 3: 14–15 je slovesem hebrejské sloveso „být“, které, i když potvrzuje existenci, mnohem více znamená „aktivní přítomnost“. Proto: „Jsem aktivně přítomný, jako, kdy a jak se rozhodnu být.“ V Exodu 3: 14–15 první osoba singuláru slovesa „Já jsem“ ('ehyeh) moduluje do třetí osoby singuláru „On je“ (yahweh). Pán může říci: „Já,“ ale jeho lid řekne: „On.“ Božské jméno, pak potvrzuje přítomnost a akci, ale vyvolává otázku: jaký druh akce?


n/a
n/a
 #37588 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:35:52 | #37590 (20)

Jsem je absolutně špatný překlad, bez pochopení hebrejstiny!!!

The Hebrew verb ha·yah´, from which the word ´Eh·yeh´ is drawn, does not mean simply "to be" rather, in the imperfect state, first person singular, it means "causes to become"; or, " proves to be". For the first occurrence of God’s personal name

Genesis 2:4: Hebrew Douay Rheims (Catholic) Bible 1899
These are the generations of the heaven and the earth,
when they were created, in the day that the Lord God
made the heaven and the earth:

Hebrejské sloveso ha · yah, ze kterého je odvozeno slovo „Eh · yeh“, neznamená jednoduše „být“, spíše v nedokonalém stavu, v první osobě jednotného čísla, znamená „způsobuje stát se“; nebo „se ukáže být“. Při prvním výskytu Božího osobního jména

Genesis 2: 4: Hebrejská Douay Rheims (katolická) Bible 1899
Toto jsou generace nebe a země,
když byli stvořeni, v den, kdy Pán Bůh
učinil nebe a zemi:


n/a
n/a
 #37589 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 14:22:39 | #37600 (21)

Slovo hayah znamená také být, existovat. viz https://biblehub.com/hebrew/1961.htm


-106
n/a
 #37590 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 14:27:40 | #37602 (21)

Je to boží přítomnost, tady a teť, lépe to vystihnout nelze, Bůh je přítomný..což lze vyjádřit slovem JSEM, přeložili to moc dobře:-)
Bůh není včera a zítra tu zase nemusíme být mi, ale ve JSEM se nacházíme neustále:-)v Boží přítomnosti:-).


n/a
n/a
 #37590 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 17:09:18 | #37603 (22)

To je mimo!


n/a
n/a
 #37602 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 17:17:57 | #37604 (23)

Jo mimo, mimo minulost a budoucnost:-)


n/a
n/a
 #37603 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:08:54 | #37582 (16)

To je pěkný „Způsobuje to, co přichází do existence“


n/a
n/a
 #37580 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:54:40 | #37574 (11)

Hodnotnější je používat tu správnější. Na druhou stranu je lepší zprofanovat tu méně správnou než tu správnější, takže nakonec je dobře, že jste si zvolili tento tvar.


-106
n/a
 #37570 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:14:54 | #37584 (12)

Ona není jedna správnější.
Pro obě svědčí určité důkazy.


3
n/a
 #37574 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží jméno…
17.09.20 11:08:09 | #37549 (7)

Otázka ale zní, jestli ho použili pisatelé inspirovaní Duchem svatým v novozákonních spisech.


-106
n/a
 #37546 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Boží…
17.09.20 11:11:17 | #37551 (8)

Je nějaký důvod se domnívat, že nepoužívali?
Byli pisatelé starozákonních spisů inspirováni jiným duchem?


3
n/a
 #37549 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:32:13 | #37563 (9)

Důvod je jednak ten, že o tom nemáme žádný doklad, a jednak teologický důvod může být ten, že křesťanství už nebylo národním (židovským) náboženstvím, mělo se rozšířit do celého světa, takže nemělo smysl používat charakteristiky Boha, kterým by neznalec hebrejštiny nerozuměl (JHVH je významové slovo, ne prostý identifikátor jako je třeba Pepa či Karel). S tím souvisí i to, že spisy NZ mluví o svém Bohu jako o jediném existujícím BOHU, takže takto pojato by ani nemělo smysl používat nějaké slovo coby identifikátor Boha.


-106
n/a
 #37551 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:40:16 | #37568 (10)

To je dost nepodařená spekulace.
Právě používání Božího jména bylo potvrzením kontinuity židovského a křesťanského uctívání a potvrzovalo, že se stále jedná o jediného Boha.
Naopak se Boží jméno moc nehodilo do trojiční nauky.
Proto je v křesťanských spisech jeden PÁN přes druhého, takže bez kontextu nelze rozeznat, kdy je řeč o Jehovovi, a kdy o Ježíšovi.
"A vo tom to je". *33084*


3
n/a
 #37563 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:51:09 | #37572 (11)

Boží jméno není potřeba k zachování kontinuity uctívání Boha. Samotný akt uctívání ani není vázán na jméno Boha. Takovouto kontinuitu daleko spíše zajišťovala víra v Ježíše Krista coby Božího Syna (syna tohoto BOHA).

Hledat nějakou souvislost s trojiční naukou je dost nepodařená spekulace.


-106
n/a
 #37568 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 11:56:47 | #37576 (12)

(Izajáš 43:10)
„Jste moji svědkové,“ je Jehovův výrok, „ano můj sluha, kterého jsem vyvolil, abyste poznali a věřili ve mne a abyste rozuměli, že jsem Týž. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a po mně nadále nebyl žádný.

Kdy tohle přestalo platit?
(Jakub 1:17)
Každý dobrý dar a každé dokonalé obdarování je shora, neboť sestupuje od Otce [nebeských] světel, a u něho není změna v otáčení stínu.


3
n/a
 #37572 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:03:57 | #37579 (13)

Hádám, že nikdy. Pouze by to křesťanský Bůh formuloval jinak.


-106
n/a
 #37576 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:12:57 | #37583 (14)

Vaši pozorností uniká, ze On je pořád Týž....
Ježíš otevřeně říká: „Nemyslete si, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky. Nepřišel jsem je zrušit, ale naplnit.“ (Matouš 5:17)

V BIBLI je o Bohu napsáno: „U něho není změna v otáčení stínu.“ A Bůh sám řekl: „Já jsem Jehova, nezměnil jsem se.“ (Jakub 1:17; Malachiáš 3:6)


n/a
n/a
 #37579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:43:22 | #37591 (15)

A jaká je pointa?


-106
n/a
 #37583 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:17:09 | #37585 (14)

On je křesťanský Bůh někdo jiný než hebrejský?


3
n/a
 #37579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:44:42 | #37592 (15)

jistě že není


-106
n/a
 #37585 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:45:56 | #37593 (16)

Takže s příchodem Krista na zem ztratil Bůh své jméno?


3
n/a
 #37592 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:47:41 | #37594 (17)

Neztratil, mluví někdo o něčem takovém?


-106
n/a
 #37593 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 13:27:38 | #37595 (18)

Křesťanská řecká písma navazují na Hebrejská písma a jsou také inspirovaná Bohem, takže by nebylo logické, kdyby jméno Jehova z textu najednou zmizelo. Asi v polovině prvního století n. l. učedník Jakub řekl starším v Jeruzalémě: „Symeon vyprávěl, jak Bůh poprvé obrátil svou pozornost k jiným národům, aby z nich vybral lid pro své jméno.“ (Skutky 15:14) Tato slova by postrádala smysl, kdyby v prvním století Boží jméno nikdo neznal nebo nepoužíval.


n/a
n/a
 #37594 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 13:43:27 | #37596 (19)

Stejně nechápu proč se z JHVH musí a nebo muselo udělat něco jiného.


n/a
n/a
 #37595 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 08:59:36 | #37627 (20)

Co jiného? *3199*


n/a
n/a
 #37596 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 14:01:46 | #37597 (19)

dávala smysl, pokud chápeš pod jménem toho kdo to vyslovuje. Tedy


134
n/a
 #37595 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:02:06 | #37630 (20)

Ano, a ten je spojen s velmi konkrétním jménem. Nebo ne? Každá osoba, každý domácí mazlíček, dokonce i věci mají své jméno, jen Bůh ho mít nemá, či dokonce nesmí? *24590*


n/a
n/a
 #37597 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:03:27 | #37631 (21)

NIkoliv nesmí... nýbrž tím že se oslovuje jménem tak se fakticky snižuje na něco stvořeného (naší řečí a naším jménem) že Boha neoznačujeme Jménem je znakem respektu.


134
n/a
 #37630 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:24:50 | #37661 (22)

Když si Bůh dál jméno, jak můžeš vzít do úst, ze se fakticky snižuje?????
Řekl ještě Bůh Mojžíšovi: Takto díš synům Izraelským: Jehova, Bůh otců vašich, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův poslal mne k vám; toť jest jméno mé na věčnost a tať jest památka má [můj titul, Nová anglická bible 1970] po všechny věky. Jdi, a shromáždě starší Izraelské, mluv jim: Jehova, Bůh otců vašich, ukázal mi se, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.“ — 2. Mojž. 3:13–16.

Na věčnost, je na jak dlouho?


n/a
n/a
 #37631 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:30:27 | #37662 (23)

Navždy, věčnost je věčné teď. Tedy řekl Jsem, který jsem nebo jak to překládá jiný překladatel a to není důležité... tedy jde o toto věčné JÁ JSEM, jsem si vědomý, uvědomuji si a to co si uvědomuji to se stává... (skrze tvoření)


134
n/a
 #37661 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:36:28 | #37666 (24)

Znovu opakuju: zústává mi rozum stát nad tím, co všechno dokážou vymyslet ti, kteří se snaží zbavit pravého Božího jména. *500*


n/a
n/a
 #37662 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:02:30 | #37672 (25)

Mi to máme v Biblích tak jak to píše Ratka


n/a
n/a
 #37666 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:43:48 | #37706 (25)

Nejsi jediná, komu zůstává rozum stát.


-106
n/a
 #37666 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:47:46 | #37667 (24)

Nedrzte se špatného překladu a dostanete se dál.......


n/a
n/a
 #37662 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:54:45 | #37668 (25)

Kam dál?


134
n/a
 #37667 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:01:11 | #37670 (26)

Od bytí k činnosti......


n/a
n/a
 #37668 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:05:04 | #37675 (27)

V Exodu 3: 14–15 je slovesem hebrejské sloveso „být“, které, i když potvrzuje existenci, mnohem více znamená „aktivní přítomnost“. Proto: „Jsem aktivně přítomný, jako, kdy a jak se rozhodnu být.“ V Exodu 3: 14–15 první osoba singuláru slovesa „Já jsem“ ('ehyeh) moduluje do třetí osoby singuláru „On je“ (yahweh). Pán může říci: „Já,“ ale jeho lid řekne: „On.“ Božské jméno, pak potvrzuje přítomnost a akci, ale vyvolává otázku: jaký druh akce?


n/a
n/a
 #37670 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:06:22 | #37676 (28)

Ja jsem uplně stačí.., potom se už každej nějako jmenuje, je to Bůh živých


n/a
n/a
 #37675 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:05:57 | #37694 (29)
*2527*

n/a
n/a
 #37676 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:41:26 | #37704 (30)

Tak je to o něčem jiném než učí církve ale co už no :-)
Ale co když je to Pravda?
Proč jinak s tím jsou takové dohady, tajnosti i rozporuplnosti?
Třebas je to tak, máme být sloupy a nebo kamení živé v chrámě božím..


n/a
n/a
 #37694 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 15:33:04 | #37711 (31)

Jestli je to pravda, si lehce ověříš v Bibli. *32594*


n/a
n/a
 #37704 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 15:38:16 | #37715 (32)

Tak ja nic jiného 35 let nečetla :-)


n/a
n/a
 #37711 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:06:46 | #37677 (28)

Hebrejské sloveso ha · yah, ze kterého je odvozeno slovo „Eh · yeh“, neznamená jednoduše „být“, spíše v nedokonalém stavu, v první osobě jednotného čísla, znamená „způsobuje stát se“; nebo „se ukáže být“. Při prvním výskytu Božího osobního jména

Genesis 2: 4: Hebrejská Douay Rheims (katolická) Bible 1899
Toto jsou generace nebe a země,
když byli stvořeni, v den, kdy Pán Bůh
učinil nebe a zemi:


n/a
n/a
 #37675 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:09:33 | #37679 (29)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:54:47 | #37684 (29)

God's reply in Hebrew was: ´eh·yeh' ´asher' ´eh·yeh', the Hebrew verb hayah, from which the word ehyeh is drawn, does not mean simply "be", it can also mean "He causes to become," or " prove to be."

Boží odpověď v hebrejštině byla: „he · yeh‚ ´asher '´eh · yeh', hebrejské sloveso hayah, ze kterého je odvozeno slovo ehyeh, neznamená jednoduše „být“, může také znamenat „způsobí, že se stane „“ nebo „prokázat se.“


n/a
n/a
 #37677 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:09:49 | #37680 (27)

ale tu činnost vykonávají lidé.


134
n/a
 #37670 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:38:33 | #37681 (28)

Způsobuje stát se, koná Bůh!
Nebo stvoření provedli lidé?


n/a
n/a
 #37680 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:41:01 | #37682 (29)

PNS
Efezanům 4
6 jeden Bůh+ a Otec všech, který je nade všemi a prostřednictvím všech a ve všech.


n/a
n/a
 #37681 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:52:54 | #37683 (29)

nerozumíš principiálně co chci říct... nemá to cenu dál diskutovat. Když se díváš kolem tak vše stvořené podléhá fyzikálním zákonům. Tedy v souladu s fyzikou, existuje vesmír... ovšem navíc díky Duchu vdechnutemu do našeho chřípí (prosím jedná se o metaforu) jsme... tedy jsem si vědomi sebe sama a máme potenciál - možnost se stát obrazem Božím.


134
n/a
 #37681 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:56:48 | #37685 (30)

A ja mluvím principiálně o Božím jménu, ze On se nazval působícím všechno!
Dal si to jméno, váží si ho a neponechá ho nikomu!


n/a
n/a
 #37683 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 12:34:49 | #37688 (31)

Nemůže ho ani nikomu ponechat, kdokoliv se tímto jménem prokazuje... žije v omylu. Tohle je třeba si uvědomit, zvnitřnit to.


134
n/a
 #37685 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 12:51:59 | #37691 (32)

Vnitřní to, ze Buh si dál takové jméno a váží si ho. Jeho syn také. Ve svém jménu, sám nosil jméno Jehova!


n/a
n/a
 #37688 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 12:53:09 | #37692 (33)

Zvnitri, oprava.


n/a
n/a
 #37691 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:10:27 | #37697 (32)

Uvedom si, kdo je v omylu:
„Otče, ať je posvěceno tvé jméno.“ (Luk. 11:2)


n/a
n/a
 #37688 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:12:08 | #37699 (32)

Chtěla bych vidět toho smělce, který by se chtěl prokazovat jménem Jehova! *35094*


n/a
n/a
 #37688 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:03:09 | #37673 (25)

To je vynikající překlad:-)


n/a
n/a
 #37667 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:31:33 | #37663 (23)

Řekl ještě:-)
A to před tím není prvořadé?


n/a
n/a
 #37661 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:33:25 | #37664 (23)

Proč se uchylujete až k druhému výroku Boha kvůli jménu?
Ten první výrok Boha neplatí?


n/a
n/a
 #37661 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:35:19 | #37665 (24)

Když si přečteš nějakou opravdovou Bibli, zjistíš, že téměř 7 000krát je v ní Bůh jmenován jak Jehova, nikoli jako Jsem. *24590*


n/a
n/a
 #37664 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:01:16 | #37671 (25)

Ja tam mám Hospodin a mně to tak vyhovuje neb mohu být hospodinka:-)


n/a
n/a
 #37665 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:58:17 | #37669 (23)

Ezekiel 39:7
7 Své svaté jméno proslavím mezi svým lidem Izraelem a už nedovolím, aby bylo znesvěcováno. A národy poznají, že já jsem Jehova.

Kdy toto přestalo platit?


n/a
n/a
 #37661 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:03:55 | #37674 (24)

Jo jo : "já jsem"..


n/a
n/a
 #37669 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:04:28 | #37693 (25)

Kroky, nemůžu si pomoct, tohle je fakt stupidní přístup. *2527*


n/a
n/a
 #37674 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:07:44 | #37695 (26)

Yes yes, nemá to smysl! Tma.....


n/a
n/a
 #37693 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:15:50 | #37700 (26)

Zatím vede kiwak s tim, že Marie byla Josefovi neverna a on byl do manželství násilím nastrkan andělem a nezenil se z lásky!
To je zatím TOP1


n/a
n/a
 #37693 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:42:21 | #37705 (26)

Nejsem? *33767*


n/a
n/a