Buď doma, nos roušku #chranimtebe - https://chranimtebe.cz/ Když nemusíte, nechoďte ven, když musíte, vemte si roušku. Pokuď roušku nemáte, můžete si ji zkusit ušít - Návod ZDE nebo na výše uvedeném odkazu.
Pokud nemáte možnost si roušku ušít, můžete zkusit jeden z těchto návodů - Rouška z trička nebo Rouška z jednorázových ručníků
Buďme k sobě ohleduplní a nepodceňujme situaci, společně to zvládneme.

Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: abuka
Správci: abuka , margo
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 14548x
Příspěvků:
2150

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor.

| Předmět: Efezanům 6:4
před 16 hodinami | #3214

"Efezanům 6:4"
A vy otcové, nedrážděte své děti, ale dál je vychovávejte v kázni a v Jehovově myšlenkovém usměrňování.


n/a
n/a

| Předmět: Matouš 23:5-10
31.03.20 08:33:18 | #3193

Matouš 23:5-10
Všechno dělají tak, aby je lidé viděli. Rozšiřují svá pouzdra s úryvky Písma, která nosí pro ochranu, a prodlužují si třásně oděvů. Mají rádi nejčestnější místa na večeřích a přední sedadla v synagogách. Líbí se jim, když je lidé zdraví na tržištích a oslovují Rabbi. Ale vy si nenechte říkat Rabbi, protože Učitele máte jen jednoho a vy všichni jste bratři. A nikoho na zemi nenazývejte otcem, protože máte jen jednoho Otce, toho nebeského. Ani se nenechte nazývat vůdci, protože váš Vůdce je jen jeden, Kristus.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 09:51:56 | #3194 (1)

vidím, že ste účelovo (vzhľadom na vedľ. forum) zvolili tento text - takže, aký je váš komentár?:-)


26
n/a
 #3193 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 09:57:16 | #3195 (2)

Účelově? *19364* Za jakým účelem? *3312*


n/a
n/a
 #3194 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 10:00:02 | #3196 (3)

franto ví, vy nemusíte...


26
n/a
 #3195 

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 12:46:13 | #3201 (1)

Ježíš varuje před formálností a okázalostí v uctívání.

1. Pouzdra s úryvky Písma (fylakteria) byly kožené schránky se 4 pasážemi Zákona. Začaly se používat po návratu ze zajetí, původně si je muži upevňovali při ranní modlitbě, ve svátečních dnech a o Sabatu. Bylo to na základě chybného doslovného pochopení pasáže v 5. Mo 6:6-8. Farizeové si z toho nejen udělali předmět v soutěženív okázalé zbožnosti, ale dokonce to používali jako talisman.
Navíc se o těch, kdo fylakteria nenosili vyjadřovali pohrdavě.

2. Okázalost v projevu, vyžadování projevů mimořádné úcty. záliba v titulech, to vše ukazovlo na povrchnost v uctívání zaměřeného na vnější projevy.


n/a
n/a
 #3193 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 13:14:42 | #3202 (2)

OK, ale to bolo u farizejov (v SZ), - aký to má vzťah k NZ, k NZ-ákonnému kňazstvu?, - to SJ chcú tvrdiť (zdá sa, že je to zámer SJ v tejto časti diskusie), že špecifické jednoduché oblečenie (a liturgické rituály) kňazov, či pastorov (v protestantizme) je to, čo poznáme u kňazov SZ s ich praktikami "zbožnosti"? - čo máte za lubom?, čo sa chce tým povedať?..


26
n/a
 #3201 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 13:40:18 | #3203 (3)

Kde se píše o NZ-kněžstvu?

Ano, mám na mysli okázalé exhibování v nejrůznějších církevních rituálech, manipulace s monstrancemi a další věci. Všechny ty předměty musí být co nejhonosnější, že?
A to "špecifické jednoduché oblečenie", to měl být vtip, že?

Líbání prstenů, vzdávání nejrůznějších poct, které u papeže mají často charakter masové hysterie.
A tituly? Jak je kdo nazýván v písmném styku, a jak "skromně a neokázale" má být označován v osobním kontaktu. Celá webová stránka je o tom. Všichni ti monsignorové, eminence, excelence... *735*

A ty máš tu drzost nám otloukat o hlavu "drahé kravaty"?


n/a
n/a
 #3202 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 14:30:51 | #3204 (4)

myslím, vidím u vás naprostý deficit v chápaní kresťanských (hlavne liturgických) rituálov:

  • tie nie sú okázalé, ony sú predpísané a zaužívané stáročia Cirkvou (tradícia), a nie sú to honosné predmety, - okrem monštrancie - tá je obyčajne zo zlata alebo ide o nejaký kov potiahnutý zlatom (čo je v Cirkvi znak vrcholnej úcty Krista v sviatosti oltárnej - svätostánku),
  • áno, ide o jednoduché oblečenie (biela dlhá košeľa, omšový ornát (ornát je len pri liturgii); kňaz má obyčajne 4 ornáty, na ktoré sa vo farnostiach zložia veriaci pri jeho vysviacke, alebo ich ušijú rehoľné sestry (ornáty nie sú drahé),
  • pápež (i biskup diecézy) má len jeden zlatý prsteň (dnes má zlatý prsteň každý ženatý/vydatá), a isto asň 50% ľudí/hlavne žien ,.. - pápežov prsteň je prsteň hlavy pozemskej Cirkvi s pečaťou, - ak ho veriaci políbí (nemusí to robiť, nie je to príkaz, ani odporúčanie), tak to robí z úcty k Cirkvi, akoby líbal Cirkev, nie pápeža, - pri tom nie je žiadna hysterie, vymýšľate si, - naopak, pokora pápeža/biskupa i veriacich (ktorý pri "líbání! často stiahne ruku, ak nejaká, hlavne staršia dáma, robí okolo toho príliš rozruch, a pod.,
  • tie tituly v oslovovaní cirkevných hodnostárov sú historické, symbolické, nemajú žiadny účel, nikto si to vecne nevšíma - podobne, ako keď pri promócii sú univerzitní hodnostári (rektor, dekan fakulty) oslovovaní titulmi "vaša magnificiencia, spectabilita, honorabilita, a pod.
  • nerobte z komára somára, účelovo si vymýšľate, za každú cenu dehonestovať Cirkev, jej hodnostárov, je to od vás nefér...som presvedčený, že to, čo Cirkvi v týchto veciach vyčítate, sám tomu ne veríte...

26
n/a
 #3203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 15:03:03 | #3206 (5)
  • každý kňaz farnostii má 1-2 obyčajne pozlátené kalichy, na ktoré sa tiež zložia farníci...

26
n/a
 #3204 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 18:48:10 | #3207 (6)

Na kolik pohárů se Ježíšovi následovníci složili Pavlovi? *19831*


n/a
n/a
 #3206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 19:01:47 | #3209 (5)

To je přesně ono - všechno je to uměle vytvořená tradice, úplně stejně jako u farizejů.
Pompézní roucha a rituály, davy tlačící se, aby na papeže mohli aspoň sáhnout, to je kolorit, který by Ježíše nejspíš přiměl, aby to znova vyčistil.
Nejde o to, jak si nechávají říkat univerzitní autority. Ty nejsou povinny se řídit Kristovými naomenutími.

Podívej, visitore, vůbec bych to neřešil, je to vaše věc, čím se necháváte zaslepovat.
Nemohu ale strpět, aby ses s takovou porcí másla na hlavě navážel do našeho vedoucího sboru a vysmíval se jejich kravatám a oblekům.


n/a
n/a
 #3204 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 21:27:48 | #3210 (6)

No přesně, Abuko!!! *20832*


n/a
n/a
 #3209 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
před 3 hodinami | #3217 (6)

Na tom právě nic pompézního neni. Visitor to srozumitelně vysvětlil. Děláš z komára somára.


14
n/a
 #3209 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
před hodinou | #3218 (7)

Okázalost a pompa, vytváření planých rituálů svázaných mnoha předpisy. Tím se vyznačovalo chování a učení farizeů, počínaje oblečením, přes různé tituly, a konče obřadnými modlitbami, a třeba rituálním mytí rukou.
Stejně jako kněží pohanských náboženství a kultů se farizeové toužili odlišit od "prostého lidu".
Já totéž nacházím u katolické církve.
Nemusíš se mnou souhlasit, klidně si ponech svůj názor


n/a
n/a
 #3217 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
před 11 minutami | #3219 (8)

Samozřejmě když chceš vidět v obřadném oblečení a titulech okázalost a pompu, tak jí tam uvidíš. Pokud nepostřehneš účel rituálů, budou pro tebe plané a zbytečné. S tím se nedá nic dělat. Ovšem ty charakteristiky tam vkládáš ty.


14
n/a
 #3218 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 15:01:18 | #3205 (4)

Kristus je Veľkňaz podľa rádu Melchizedechovho, a každý kňaz apoštolskej cirkvi je Kristvov kńaz (má svätenie od Krista a apoštolov)...


26
n/a
 #3203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
31.03.20 18:52:05 | #3208 (5)

Kdy se Ježíš stal tím veleknězem, a co znamená, že po způsobiu Melchidezecha?

Kde je v NZ použit výraz kněz v souvislosti s někým z křesťanů?


n/a
n/a
 #3205 

| Předmět:
29.03.20 08:36:21 | #3136

Naposledy psal, že přešel na diskuzi na Facebooku. ||Je tam prý lepší zábava. (Co tady furt s tebou, že? *33075* )


n/a
n/a

| Předmět: RE:
29.03.20 08:43:58 | #3142 (1)

Tak co třeba zkusit zadat do vyhledávače frázi "jen přidávám názor", možná bychom ho našli. *19837*


n/a
n/a
 #3136 

| Předmět: RE: RE:
29.03.20 08:45:57 | #3146 (2)

Dobrý nápad. Nebo "co je doma, to se počítá".


n/a
n/a
 #3142 

| Předmět: Skutky 8:30,31
28.03.20 08:39:21 | #3097

Skutky 8:30,31
Filip běžel vedle a slyšel ho, jak nahlas čte proroka Izajáše, a řekl: „Opravdu víš, co čteš?“ Řekl: „Skutečně, jak bych jen mohl, ledaže by mě někdo vedl?“ A snažně prosil Filipa, aby nastoupil a sedl si k němu.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Skutky 8:30,31
28.03.20 21:46:13 | #3106 (1)

Co z celé pasáže můžeme vyčíst?

  1. Etiopský eunuch byl v Jeruzalémě uctívat, byl to tedy proselyta. Jako takový nemohl být doslovným eunuchem, takže zřejmě zastával nějaký úřad, který byl většinou vyhrazen pro eunuchy.
  2. Poznáváme jeho vztah k Bohu, protože trmácet se z Etiopie do Palestiny kvůli návštěvě chrámu, to by možná neudělal leckterý Žid. Zkoumal Boží slovo a chtěl mu porozumět. Měl dostatek pokory k tomu, aby požádal o pomoce a nechal se poučovat.
  3. Mít někoho, kdo nás duchovně vede, je nejen užitečné, ale řekl bych, že i nutné.
  4. Bez působení Božího ducha to moc nefunguje.

n/a
n/a
 #3097 

| Předmět: RE: RE: Skutky 8:30,31
28.03.20 22:08:02 | #3113 (2)

Dost postřehů. A super!


n/a
n/a
 #3106 

| Předmět: RE: RE: Skutky 8:30,31
28.03.20 22:29:27 | #3116 (2)

ten Etiópčan-prozelyta zastával úrad (správca pokladu) etiópskej kráľovnej s titulom "kandaké" (podobne ako v Egypte bol úrad s titulom "faraón")...


26
n/a
 #3106 

| Předmět: RE: RE: RE: Skutky 8:30,31
29.03.20 08:28:30 | #3133 (3)

Přesně tak. Naše literatura k tomu uvádí toto:
Starověcí pisatelé včetně Strabóna, Plinia Staršího a Eusebia používají toto označení tehdy, když se odvolávají na královny Etiopie. Plinius Starší (asi 23–79 n. l.) napsal, že „město [Meroé, hlavní město starověké Etiopie] se skládalo jen z několika budov. Říkají, že mu vládne žena, kandake, což značí jméno, jež se předává mnoho let všem vládnoucím královnám.“ (Naturalis historia, VI, XXXV, 186)
A k označení "eunuch":
Pod Zákonem však do sboru Izraele nebyl přijat žádný vykastrovaný muž, a proto v tomto případě nebyl výraz eu·nouʹchos použit doslova, ale ve smyslu „dvorní úředník“. (Sk 8:26–39; 5Mo 23:1) Etiop Ebed-melek, který osvobodil proroka Jeremjáše z vězení v cisterně, byl eunuchem na dvoře krále Sedekjáše. Dá se předpokládat, že i zde jako na mnoha jiných místech je toto slovo použito ve smyslu úředník. Zdá se, že Ebed-melek byl vlivný muž. S prosbou za Jeremjáše se obrátil přímo na krále Sedekjáše a ten mu dal pod velení 30 mužů, se kterými potom provedl záchrannou akci. (Jer 38:7–13)

Důležitý je hlavně postoj toho úředníka, který si chtěl své poznání v oblasti Zákona rozšířit o porozumění úlohy Krista.
(Skutky 13:48)
Když to slyšeli lidé z jiných národů, začali se radovat a oslavovat Jehovovo slovo. Všichni, kdo měli správný postoj vedoucí k věčnému životu, uvěřili.


n/a
n/a
 #3116 

| Předmět: Jeremjáš 17:9
27.03.20 09:25:06 | #3054

(Jeremjáš 17:9)
Srdce je zrádnější než cokoli jiného a je schopné všeho. Kdo se v něm vyzná?


n/a
n/a

| Předmět: RE: Jeremjáš 17:9
27.03.20 09:58:46 | #3059 (1)

Kdo nemá peněz, je chudý. Kdo nemá přátel, je chudší. Ale kdo nemá srdce, je nejchudší na světě.
*3440*


44
n/a
 #3054 

| Předmět: RE: Jeremjáš 17:9
27.03.20 10:00:09 | #3060 (1)

Myslím,že není nejzrádnější.
*65*


44
n/a
 #3054 

| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 17:9
27.03.20 10:42:04 | #3063 (2)

Srdce je symbolickým centrem emocí a pohnutek.
Jeho zrádnost spočívá i v tom, že máme sklon si nepřipouštět, že jak emoce, tak pohnutky mohou být špatné.
Srdce ovlivňuje naše myšlení.
(Přísloví 4:23)
Víc než cokoli jiného střež své srdce, protože na něm závisí tvůj život.

Jak vidíš, Šalomoun tomu rozuměl dobře, i když to bylo právě jeho srdce, které ho nakonec od Jehovy odvedlo.


n/a
n/a
 #3060 

| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
27.03.20 15:35:51 | #3080 (3)

Už možná blbnu, nepamatuji si odpoledne co jsem psala ráno. neztratil mi náhodou nějaký příspěvek?


16
n/a
 #3063 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 08:34:55 | #3096 (4)

No jo, taky mám pocit, že toho tady bylo víc. *18328*
Ale my jsme nic nemazali.
Možná to bylo pověšené do jiného vlákna.


n/a
n/a
 #3080 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 09:13:58 | #3098 (5)

Mazala jsem já, a už to máme vyřešené. *24611*


n/a
n/a
 #3096 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 23:06:52 | #3125 (6)

občas sa sama vymažte, lebo sa to niekedy nedá čítať...


26
n/a
 #3098 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17…
29.03.20 08:35:03 | #3135 (7)

Nejlépe z povrchu zemského, viď? *3357*


n/a
n/a
 #3125 

| Předmět: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 22:37:13 | #3118 (1)

je to v kontexte s:
Mk 7, 21 Neboť zevnitř, z lidského srdce, vycházejí zvrhlé záměry: prostopášnosti, krádeže, vraždy,
výklad: pošpiňuje nás to, čo vychádza zvnútra/zo srdca človeka, nie to čo vchádza do človeka zvonka...


26
n/a
 #3054 

| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 22:39:35 | #3120 (2)

Ano, a ta zrádnost spočívá m.j. v tom, že si to srdce dokáže omluvit, nebo přinejmenším nevidět.


n/a
n/a
 #3118 

| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
28.03.20 23:08:36 | #3126 (3)

ano, skazené/zmani­pulované srdce, nie srdce čisté...


26
n/a
 #3120 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
29.03.20 08:38:31 | #3138 (4)

Zrádné je každé srdce, když ho člověk přestane kočírovat.


n/a
n/a
 #3126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
29.03.20 08:43:07 | #3140 (5)

Jen jestli ho kočíruje dobře, to člověk ani nemůže vědět.


13
n/a
 #3138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17:9
29.03.20 08:44:59 | #3143 (6)

Ale můž se snažit - podle poznání Božích věcí. Na druhou stranu - neukočíroval ho ani Šalomoun.


n/a
n/a
 #3140 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 17…
29.03.20 08:45:45 | #3145 (7)

Neboť kde je tvůj poklad, tam bude i tvé srdce. Mt 6, 21


13
n/a
 #3143 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:48:58 | #3148 (8)

Přesně tak. Pokud má člověk touhu po Božích věcech, spíš srdce ukočíruje než ten, kdo se u Boha drží zuby nehty neustálým bojem s různými žádostmi. Ale všechno má své "ale": "Kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby neupadl."


n/a
n/a
 #3145 

| Předmět: Skutky 17:29-31
24.03.20 07:32:42 | #2960

(Skutky 17:29-31)
Pokud jsme tedy Boží děti, neměli bychom si myslet, že se Božská bytost podobá zlatu, stříbru nebo kameni – něčemu vytvořenému lidskou zručností a důmyslem. Bůh sice toleroval období takové nevědomosti, ale teď oznamuje lidem, že by měli všichni všude činit pokání. Stanovil totiž den, kdy bude spravedlivě soudit svět prostřednictvím muže, kterého tím pověřil, a všechny o tom ujistil tím, že ho vzkřísil z mrtvých.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 08:12:31 | #2981 (1)

Pavel tady varuje, že skončilo období, kdy lidem z národů stačilo žít podle svého svědomí. Pokud někdo nepřijme evangelium, je pro den soudu "bez omluvy".


n/a
n/a
 #2960 

| Předmět: RE: RE: Skutky 17:29-31
27.03.20 16:34:40 | #3089 (2)

no, to by chcelo citaci...nie je to celkom tak, je jasné, že sú národy, ktoré nemajú Zákon, ale konajú podľa Zákona (napr. ktoré aplikujú budhizmus) , ktoré sa - vzhľadom na svoju niekoľkotisícročnú históriu, vieru, životný štýl, kultúru, tradície, - k viere v žido-kresťanského Boha, a hlavne viere v Krista, nedostanú, preto ap. Pavel použil aj "ospravedlňujúce" slová, ktoré vyjadril v Rim 2, 14, 15 - u nich je možnosť spásy (nevieme, v akom zmysle, nevieme podstatu spásy mimo viery v jedného Boha) aj skrze dobré svedomie/srdce a skutky lásky podľa dobrého svedomia/srdca...


26
n/a
 #2981 

| Předmět: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
27.03.20 21:49:24 | #3093 (3)

Ano, ta pasáž není moc jasná, zejména, když ji porovnáme se Skutky 17:30,31:
Bůh sice toleroval období takové nevědomosti, ale teď oznamuje lidem, že by měli všichni všude činit pokání. Stanovil totiž den, kdy bude spravedlivě soudit svět prostřednictvím muže, kterého tím pověřil, a všechny o tom ujistil tím, že ho vzkřísil z mrtvých.“
Z těch veršů je vidět, že "pohané" se svým pojetím víry nevystačí donekonečna.
Ale klíčové by pro nás mělo být, že Bůh "bude spravedlivě soudit svět".
Neměla by to ale být pobídka ke klidu, že "můj budhismus mi stačí". Tak to určitě není myšleno.


n/a
n/a
 #3089 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
27.03.20 22:17:54 | #3094 (4)

táto pasáž je jasná: Boh neodsúdi národy, ktoré nemajú Zákon, ale vo svedomí/srdci ho dodržiavajú (Rim 2, 14, 15)...


26
n/a
 #3093 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
28.03.20 07:47:50 | #3095 (5)

S těmi národy nesouhlasím.
Kristus jako pověřený soudce bude nejspíš postupovat individuálně. To ano.
Pavel napsal, že každý ponese svůj vlastní náklad. (Gal 6:5)


n/a
n/a
 #3094 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
28.03.20 23:05:18 | #3124 (6)

ak je v Rim 2, 14, 15 uvedené "národy", tak sa myslí možnosť spásy mnohých v rámci danej kultúry/nábožen­stva/filozofie (napr. v budhizme, t.j, budhizmus ako taký nie je paušálne odsúdený Kristom, a aj milióny v ňom môžu byť spasení)...


26
n/a
 #3095 

| Předmět: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 08:26:17 | #2983 (1)

I "černí/padlí andělé" jsou děti Boží!
*33684*
Ani tyto"své" děti nedokázal "ustrážit".
On je odpovědný za vše co tady "zpackal".
Tak proč trestá nás - své zpackané "dílo"??
*3440*


44
n/a
 #2960 

| Předmět: RE: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 08:31:13 | #2985 (2)

Ustrážit? Ano, mohl si vytvořit roboty bez vlastní vůle. Chtěl bys být robotem?


n/a
n/a
 #2983 

| Předmět: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 09:03:08 | #2987 (3)

Ale kdo tady píše o robotech.
Mohl nás udělat dokonalými, dle obrazu svého.
Nebo on taky není dokonalý.
Asi ne, když tak pozoruji svět.
*3440*


44
n/a
 #2985 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 09:12:46 | #2988 (4)

Dokonalá bytost má svobodnou vůli, ne? Pokud by ji neměla a musela by dělat jen to, co má naprogramováno, byla by robotem. Doknalým robotem. *447*


n/a
n/a
 #2987 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 09:27:48 | #2989 (5)

kto je dokonalá bytost?


26
n/a
 #2988 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
25.03.20 09:32:33 | #2990 (6)

Bůh Jehova, Ježíš, věrní andělé, Adam s Evou předtím, než upadli do hříchu, a taktéž Ďábel a jeho démoni, než padli do hříchu.


n/a
n/a
 #2989 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
26.03.20 09:41:07 | #3015 (6)

O Jehovovi čteme:
(5. Mojžíšova 32:4)
On je Skála. To, co dělá, je dokonalé, všechny jeho cesty jsou právo. Bůh je věrný a nikdy se nedopustí bezpráví, je spravedlivý a čestný.

Anděl je dokonalý podle jiných měřítek než žížala, ta je jinak dokonalá než magnetické pole Země, a to je zase jinak dokonalé než člověk.
Nedává smysl hledat nějakou absolutní definici dokolalosti.


n/a
n/a
 #2989 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17…
26.03.20 10:19:36 | #3016 (7)

to čteme o Bohu...


26
n/a
 #3015 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
26.03.20 10:23:45 | #3017 (8)

O co ti jde? Andělé snad nejsou dokonalí? Adam s Evou nebyli dokonalí? Perfect, Visitore, perfect! *17625*


n/a
n/a
 #3016 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
26.03.20 11:41:59 | #3020 (8)

Visitore, řekl jsem, že ti budu mazat příspěvky, ve kterých se budeš otírat o Boží jméno.
Když chceš oponovat, laskavě si předem ověř fakta.
Hned předchozí verš totiž zní:
(5. Mojžíšova 32:3)
Budu totiž oznamovat Jehovovo jméno. Mluvte o velikosti našeho Boha!

A vůbec se nepokoušej tvrdit, že ve tvé Bibli to není.
Všichni tady víme, proč tam není, že?


n/a
n/a
 #3016 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 11:55:56 | #3021 (9)

V Biblenetu je:
Deuteronomium 32
3 Hlásám Hospodinovo jméno, přiznejte velikost našemu Bohu!
4 On je Skála. Jeho dílo je dokonalé, na všech jeho cestách je právo. Bůh je věrný a bez podlosti, je spravedlivý a přímý.


13
n/a
 #3020 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 12:34:45 | #3022 (10)

To víme.
Proč to připomínáš?


n/a
n/a
 #3021 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 14:06:14 | #3024 (11)

Předmět diskuze: Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor *6763*


13
n/a
 #3022 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 14:09:02 | #3025 (12)

komentujte, ak niečo 1-2 verše skopírujete, už 100x vám to bolo pripomenuté...


26
n/a
 #3024 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 14:11:10 | #3027 (13)

Považuji to od Vás za šikanu.


13
n/a
 #3025 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 14:21:45 | #3028 (12)

V pořádku.
Jaký názor se ukrývá za vloženým biblickým veršem?


n/a
n/a
 #3024 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 14:26:22 | #3029 (13)

Názor asi ani ne ale obdiv :-)


13
n/a
 #3028 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 16:36:02 | #3090 (14)

tu hovoríme hlavne o názoroch, komentujeme názory...


26
n/a
 #3029 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
26.03.20 16:07:46 | #3030 (5)

Dokonalá bytost má svobodnou vůli, ne?
*33648*
Určitě!!
*65*
A tím pádem nemůže dělat chyby - v to je ta dokonalost.
Takže dokonalá bytost neexistuje.
Bůh taky udělal chyby - nedokázal stvořit dokonalou bytost.
*3440* *3440*


44
n/a
 #2988 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
26.03.20 16:17:40 | #3032 (6)

I litoval toho:-)


13
n/a
 #3030 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17…
26.03.20 16:19:30 | #3033 (7)

Genesis 6
6 Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.


13
n/a
 #3032 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
26.03.20 16:25:35 | #3034 (8)

4 Za oněch dnů, kdy synové božští vcházeli k dcerám lidským a ty jim rodily, vznikaly na zemi zrůdy, ba ještě i potom. To jsou ti bohatýři dávnověku, mužové pověstní.
*33684*
"Synové Božští" - ani své "syny nedokázal "uhlídat - jeho chyba - chyba dokonáleho.
*3440*


44
n/a
 #3033 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.03.20 16:31:36 | #3035 (9)

To se těžko hlídá když viděli jak půvabné jsou dcery lidské:-)


13
n/a
 #3034 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17…
26.03.20 19:32:25 | #3036 (7)

Hebrejské slovo o lítosti v sobě nese myšlenku změny záměru.
Bůh prostě přehodnotil svůj plán s lidstvem.


n/a
n/a
 #3032 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
27.03.20 07:48:48 | #3038 (8)

Slovo lítost v sobě nese myšlenku změny záměru.


13
n/a
 #3036 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17:29-31
26.03.20 19:36:32 | #3037 (6)

Absolutně dokonalý je pouze Bůh.
Ostatní jeho díla jsou dokonalá v rámci omezení, která jsou dána například hmotnou podstatou, nebo třeba u některých živých tvorů schopností prožívat emoce.


n/a
n/a
 #3030 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 17…
27.03.20 07:50:31 | #3039 (7)

Bůh neprožívá emoce?


13
n/a
 #3037 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
27.03.20 08:41:43 | #3041 (8)

Člověk byl stvořen k Božímu obrazu.
Dokonalý obraz není totéž co zobrazený objekt.


n/a
n/a
 #3039 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 10:06:56 | #3062 (9)

Můžeš to nějak doplnit? co tím myslíš...


16
n/a
 #3041 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 10:45:28 | #3064 (10)

Je rozdíl mezi trojrozměrným objektem a například jeho fotografií.
Tak i člověk jako obraz Boha, byť stvořený dokonalý, je limitován svou hmotnou existencí, takže i jeho dokonalost bude kvalitativně i kvantitativně jiná.


n/a
n/a
 #3062 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 10:51:46 | #3067 (11)

..z prachu země že ..


13
n/a
 #3064 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:01:33 | #3068 (12)

Ano, řečeno obraznou orientální řečí.
Prach země = prvky země.


n/a
n/a
 #3067 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:26:01 | #3070 (13)

prach zeme je prach zeme (vysušená/imokrá pôda, čo v Biblii/Cirkvi znamená, že mŕtve telo sa premení na tento "prach" zeme...na popolcovú stredu sme kňazom označení (popolom) slovami: človeče, si z prachu zeme, a na prach sa premeníš - je to aj symbolilka, aby sme v živote stále pamätali na smrť a boli pred Bohom stále pripravení, lebo hocikedy nás môže "povolať" (v zmysle telesnej i duchovnej smrti)...


26
n/a
 #3068 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:31:01 | #3071 (14)

Řeč je o stvoření, nikoli o zániku...


n/a
n/a
 #3070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:32:36 | #3072 (15)

prach zeme je v Biblii hlavne o zániku živého: na prach sa premeníš...


26
n/a
 #3071 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:40:30 | #3075 (16)

Genezis 2
7I vytvořil Hospodin Bůh člověka, prach ze země, a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk živým tvorem.

7 A Jehova Bůh přistoupil k tomu, aby vytvořil člověka z prachu*+ zemské půdy+ a aby vdechl do jeho chřípí dech života,+ a člověk se stal živou duší.

7 Hospodin Bůh vytvořilt9 člověka z prachut10 ze země,t11

7 I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou

7 Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.


13
n/a
 #3072 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:45:34 | #3078 (17)

Ano, ve všech překladech čteme o prachu.
Ta to tak asi bude, že? *32742*


n/a
n/a
 #3075 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 11:47:05 | #3079 (18)

Když on visitor mne malinko rozčilil svou nevědomostí:

visitor77
před 13 minutami | #3072
Reakce na příspěvek #3071
"prach zeme je v Biblii hlavne o zániku živého: na prach sa premeníš..."


13
n/a
 #3078 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.03.20 16:39:14 | #3091 (17)

OK, ten "prach zeme" je v Biblii pochopiteľne v oboch zmysloch - si stvorený z prachu zeme a povolaný/určený do prachu zeme - tu sa zrejme zhodneme, že:-)...


26
n/a
 #3075 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 09:16:01 | #3099 (18)

No jasně: člověk není z jiných materiálů než z těch, které jsou součástí země. Po smrti se zase na tyto prvky rozloží a nic z něho nezůstane.


n/a
n/a
 #3091 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 15:42:23 | #3100 (19)

podle čeho je tedy vzkříšen Bohem k životu, když nezůstane vůbec nic...


16
n/a
 #3099 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 16:21:08 | #3101 (20)

Myslím, že tohle pro Boha není problém.
.....před Bohem, který dává život mrtvým a povolává v bytí to, co není...Řím. 4, 17


19
n/a
 #3100 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 16:56:57 | #3103 (21)

to ano, ale povolá něco nového... s tím starým to pak nemá žádnou souvislost. pokud ze starého nezbylo vůbec nic.


16
n/a
 #3101 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 17:55:48 | #3104 (22)

Však jo , stvoří člověka znovu. Jak to udělá - tomu jako člověk nerozumím , ale věřím mu. Vím, že si mně Bůh pamatuje. A kdekoli se v bibli píše o vzkříšení , vždycky je jasné, že to bude ten konkrétní člověk.
Vytrvej až do konce. Pak odpočineš , ale na konci dnů povstaneš ke svému údělu." Dan.12, 13.
Já vím, že vykupitel můj je živ a jako poslední se postaví nad prachem.....mé oči ho uvidí , ne někdo cizí ."
Job 19,25-27


19
n/a
 #3103 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 17:59:57 | #3105 (23)

Víš že si tě Bůh pamatuje. Takže něco zůstane. Otisk v paměti Boží.


16
n/a
 #3104 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.03.20 22:11:37 | #3114 (24)

Ano, Ale otisk v měti Boží není nějaké samostatně nehmotné fluidum pokračující v životě osoby, z nížpo jejím smrti uniklo. *3499*


n/a
n/a
 #3105 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 07:14:03 | #3132 (25)

to určitě žádné fluidum není, tomu věří asi ezoterikové.


16
n/a
 #3114 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:31:37 | #3134 (26)

Co to je, když je to neviditelné, ale schopné samostatného života, myšlení, cítění, bez těla, ale bytost to není? Dokážeš to pojmenovat?


n/a
n/a
 #3132 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:37:27 | #3137 (27)

No co to je? Já nevím, kdyby to bylo schopné samostatného života, nebylo by nutné to křísit k životu věčnému. Tedy nevím co máš na mysli. řeč byla o otisku v "Boží mysli", tedy něco trvalého a duchovního.


16
n/a
 #3134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:42:59 | #3139 (28)

Otisk v Boží mysli chápu jako Boží paměť. Tohle je dobrý postřeh: "kdyby to bylo schopné samostatného života, nebylo by nutné to křísit k životu věčnému". Protože to vyvrací katolický pojem duše jako něčeho, co pokračuje po smrti člověka a může to např. trpět v pekle nebo napravovat své hříchy v očistci, případně to žít s Bohem v nebi, a přitom čekat na vzkřísení. *3499* Nebo to máte nějak? Takhle jsem to pochopila z Visitorových příspěvků na toto téma.


n/a
n/a
 #3137 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:43:36 | #3141 (29)

(místo "nějak" má být "jinak")


n/a
n/a
 #3139 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:47:08 | #3147 (29)

Já myslel, že podle katolické nauky jsou mrtví vzkříšeni hned po smrti.
Ti spravedliví jdou v tzv. oslaveném těle k Bohu. Ti ostatní jsou v očistci nebo v pekle, ale jaké tam mají tělo, to nevím.


n/a
n/a
 #3139 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:55:14 | #3149 (30)

Taky nevíme, mluví o oslaveném těle Kristově. víme jen že tělo se rozpadá v prach a životní pouť v prostoru a čase zde na zemi končí, v jaké podobě "pokračuje" jsou spekulace již z podstaty věci. čas není :-) takže jak pokračuje... když čas není. Jakékoliv vidiny či popisy jsou představy lidí, podobenství či nějaké zobrazování myšlenek daného člověka. Věříme tomu co je v bibli, nadto nejdu. Věčný život je věčný život, život mimo prostoru a čas přesahuje naší lidskou představivost. Takže žádné fluidum, to je něco časově a prostorově vymezeného.


16
n/a
 #3147 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 08:58:59 | #3150 (31)

Nepíšu o věčném životě po vzkříšení, ale o jakési duši, která má přežívat po smrti člověka a čekat v pekle, očistci či nebi na vzkříšení. Taková myšlenka je Bibli cizí, ro jsi tam nemohla číst.


n/a
n/a
 #3149 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 09:03:24 | #3151 (32)

řeč je o duchové duši... tedy jedná se o ducha v Duchu, to pasuje spíše na ten Boží otisk. Nespekulovala bych moc. Lidé mají příliš bujnou představivost. Duchová duše je OK, nějak to popsat je třeba... ten otisk prostě JE, podle něčeho je nový člověk tvořen. Kdyby nic neexistovalo ani žádný otisk... vůbec nic, tak prostě by nic nebylo. Takový člověk není...mizí v nicotě. Nechci se v tom patlat. Pro mě je důležité číst Bibli a tato slova si udržovat v srdci. Duch svatý to člověk nějak osvítí.


16
n/a
 #3150 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 09:10:47 | #3152 (33)

Co je duchová duše??? *19364*


n/a
n/a
 #3151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 09:13:51 | #3153 (34)

Podle čeho tě Bůh vzkřísí?


16
n/a
 #3152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 13:22:26 | #3154 (35)

Podle informace ve své paměti, pro kterou nepotřebuje žádný "nosič".


n/a
n/a
 #3153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 16:59:52 | #3156 (36)

nepotřebuje, to je právě ta duše. Není to nosič, je to paměť Boha nebo jak píše Vizitor Kniha života. Nikdo z nás neví z jaké je "látky". Určitě žádné fluidum, nic od Boha oddělené to není.


16
n/a
 #3154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.03.20 22:15:07 | #3157 (37)

Takže žádná duše, která jde do nebe nebo do pekla?


n/a
n/a
 #3156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 08:52:18 | #3158 (38)

ale ano, jistě že ano. TAdy krásně vidíš dvě varianty. Jedna obrácena k Bohu v Bohu (ve věčném těle Krista) Vy tomu říkáte paměť Boha nebo otisk.
Druhá odvrácená od Boha, tedy zánik.


16
n/a
 #3157 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:11:18 | #3165 (39)

Aha, takže už jen ten očistec zbývá vyřešit. *17625*


n/a
n/a
 #3158 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:33:22 | #3169 (40)

tam není co řešit.


16
n/a
 #3165 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:55:27 | #3171 (41)

Tam má přece duše trpět, aby odčinila své hříchy. To jako součást Boží paměti? Opravdu?


n/a
n/a
 #3169 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:58:02 | #3174 (42)

ty toho nějak moc víš... spíše to chápu tak, že Boží paměť si drží jen "to svoje" Božské. Nic co tam nepatří... se tam nedostane a musí být očištěno.


16
n/a
 #3171 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:03:52 | #3179 (43)

A co tedy trpí v pekle a v očistci?


n/a
n/a
 #3174 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:06:29 | #3181 (44)

Nevím více něž je v Bibli. Asi člověk když umírá, nevím... možná poslední vteřina (tisícína či miliontina) života je vnímaná jako věčnost. Ale to teď fabuluji, ptáš se a já vím jen tolik co je v Bibli. Víc nevím.


16
n/a
 #3179 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:12:24 | #3185 (45)

V Bibli je, že člověk si po své smrti nic neuvědomuje, že se obrací v prach, přestává existovat.


n/a
n/a
 #3181 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:14:15 | #3187 (46)

Ve Starém Zákonu, žejo. Ježíš ale přinesl Nový Zákon a naději ve věčný život.


16
n/a
 #3185 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:16:13 | #3189 (47)

Ano, naději na věčný život. Tím se snad s mrtvými začalo dít něco jiného než ve starozákonní době? POkud vím, tak Ježíš nezměnil stav mrtvých, ale přinesl naději na vzkříšení k životu.


n/a
n/a
 #3187 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:58:33 | #3175 (42)

nie odčinila svoje hriechy, ale dala zadosťučinenie za už odpustené hriechy...Kniha života sa otvorí pri Parúzii, a tam už očistec bude irelevantný, on zanikne II. príchodom Krista...


26
n/a
 #3171 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:02:55 | #3177 (43)

Jaké zadostiučinění?

Debatujeme tady io tom, co je to duše. Jeden z názorů byl, že je to otisk člověka v Boží paměti. Vznikají tady otázky, co je potom duše, která trpí v očistci nebo v pekle. Ta přece není součástí Boží paměti - tak co to je?


n/a
n/a
 #3175 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:08:24 | #3183 (44)

Bohužel duše která není součástí Boží paměti mizi v nicotě...a to s tím, že vysvětlení ti nedám. nevíme co se děje lidským vědomím v okamihu smrti.


16
n/a
 #3177 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 10:38:10 | #3159 (38)

Kniha života je v ZJ - je to akási nepísaná encyklopedie nášho života, niektoré teológovia hovoria, že ide aj o kýsi "panoramatický barevný film" nášho života, ktorý bede expresne premietnutý (čas už vtedy nebude) pred našou tvárou a dušou, a na základe tohto "filmu" sa duša bude pri II. príchode Krista súdiť sama, a Kristus len potvrdí to, čo duša vidí, a to ako sa sa sama spravodlivo rozhodne...je to neuveriteľné, ale pri druhom Ježišovom príchode sa možno budeme súdiť sami pod "tlakom" informácií z knihy života...


26
n/a
 #3157 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 12:20:51 | #3160 (39)

Možno. Proto je předčasné popisovat detaily příštích časů... ŘKC to nedělá, nechává to na bibllckém sdělení: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.


16
n/a
 #3159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 13:16:09 | #3161 (40)

ano, Cirkev nikoho nesúdi, - ale je pravda, že teologicky rozoberá i Parúziu, ako to asi bude vyzerať - silné indície k tomu máme v Mt 25...


26
n/a
 #3160 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:13:59 | #3166 (39)

To ti tedy nezávidím! *15238* Sám sebe posílat do pekla, až budeš číst, co všechno jsi za ta léta nacintal na diskusní fóra... *6578*


n/a
n/a
 #3159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:32:42 | #3168 (40)

to není vtipné, dočkáš se.


16
n/a
 #3166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:57:51 | #3173 (41)

Není vtipné? Tak promiň. Já už na Visitora jinak neumím reagovat než nějakou srandičkou, abych se z něj nezbláznila. Jestli jsem vás nerozveselila, tak jsem aspoň ulevila sobě. *6084*


n/a
n/a
 #3168 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:09:47 | #3164 (37)

Jo? A ta paměť Boha trpí v očistci nebo v pekle? Chápu, ž za každou cenu chceč dostát katolické nauce, ale tohle jsi poněkud přepískla, Ratko.


n/a
n/a
 #3156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:32:13 | #3167 (38)

Nepřepískla... pokud v tom nevidíš souvislost, nic s tím nenadělám. Paměť Boží, Kniha života a duchová duše je jedno a to samé.


16
n/a
 #3164 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:54:16 | #3170 (39)

Co je to za pojem "duchová duše"? Nškde se o tom dočtu?


n/a
n/a
 #3167 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:56:18 | #3172 (40)

Je to lidská duše (člověk) obrácený k Bohu, patřící Bohu


16
n/a
 #3170 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 17:59:14 | #3176 (41)

Někde v Bibli se o duchové duši píše?
A člověk obrácený k Bohu se stává součástí Boží paměti?


n/a
n/a
 #3172 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:02:58 | #3178 (42)

Ptáš se jak v mateřské školce, přečti si Bibli a nejak si to dej dohormady. Člvěk se má během života obrátit, nechat pokřtít, kát a nechat se očistit (Bohem) od svých hříchů... jedině tak má naději. V jaké formě si ho Bůh pamatuje nevíme... říká se tomu Boží paměť nebo nesmrtelná duchová duše nebo Kniha života, opravdu ti detaily neřeknu. My máme duchovou duši, vy máte paměť Boží, ale pořád je to jedno a to samé.


16
n/a
 #3176 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.03.20 18:06:46 | #3182 (43)

Není to to samé, Ratko. V Boží paměti je pro nás člověk tak, že si ho Bůh prostě pamatuje. Určitě ale nic z toho člověka nežije, nevnímá a nekoná, natož aby to mohlo trpět za hříchy. Duchová duše není biblický pojem a zatím jsem se moc nedozvěděla,co si pod tím představujete.


n/a
n/a
 #3178