Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: -
Správci: margo , abuka
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 118063x
Příspěvků:
9675

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 09:34:18 | #4219

1. Jana 1:15,16
Nemilujte svět ani věci ve světě. Jestliže někdo miluje svět, není v něm Otcova láska, protože všechno ve světě — touha těla a touha očí a okázalé vystavování prostředků, které má někdo k životu — nepochází od Otce, ale pochází ze světa.



| Předmět: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 09:35:25 | #4220 (1)

Co znamená "nemilovat svět"?



| Předmět: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 11:07:23 | #4223 (2)

samozrejme, že milujeme všetko, čo je dobré v tomto svete, Boh nás skrze Ježiša poslal do tohto sveta aby sme ho budovalo/naplnili zem a zveľaďovali v dobrom - ALE na ňom nelpíme, neodovdávame sa mu v otročení, nezapredávame mu telo, ducha, ani dušu, máme Ducha, v ktorom rozlišujeme, čo je dobré, a čo je zlé (mimochodom, dane a účty musíme platiť):-) *2663*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 12:09:29 | #4230 (3)

...a Boh dopúšťa v tomto svete aj zlo, ktoré si sami vyprodukujeme, ktorého sme pôvodcami," - aby nás skúšal, vyskúšal, utvrdil v dobrom a povolal pre svoje zámery a služby... - ale niekedy dopúšťa aj "zlo"?, aby sa ukázali jeho skutky (napr. padnutá veža v Siloe na nevinných)....


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 15:00:55 | #4240 (4)

Jaké Boží skutky se ukazují náhodnou smrtí nevinných?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 18:33:39 | #4243 (5)

máme to v Písme: keď sa ježiša židia pýtali, ako vysvetlí stratu životov, na ktorých padla veža v Silooe odpvedal:
Lk 13, 4 Nebo myslíte, že oněch osmnáct, na které padla věž v Siloe a zabila je, byli větší viníci než ostatní obyvatelé Jeruzaléma?
Jan 9, 3 Ježíš odpověděl: „Nezhřešil ani on ani jeho rodiče; je slepý, aby se na něm zjevily skutky Boží.
..tým Ježiš povedal, že to boli normálni (hriešni) ľudia (zabití vežouv Siloe, i rodičia slepého), ktorí sa nejako výnimočne neprevinili proti Bohu...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 18:49:11 | #4251 (5)

...i smrť nevinných je prejavom božích skutkov (jeho moci to dopustiť), pretože to vždy niečo znamená, niečo tým Boh sleduje a má v pláne, i keď tomu nerozumieme...Pán je i pánom všetkých situácií, i "náhody" sú v jeho moci, lebo je pánom i "náhod"...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
19.04.20 01:43:37 | #4258 (6)

Spíš je to tak, že: (Ka 9:11) Všechny je totiž postihuje čas a nečekané události. Nemůžeme na Boha svalovat utrpení světa.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1…
19.04.20 12:27:17 | #4284 (7)

visitore, ti, na které spadla věž v Siloe, nebyli nevinní !

Nevím, jak jsi na to přišel ?

Oni jen nebyli větší hříšníci, sám to dále píšeš,....tak nechápu o co ti jde....

Na tomto světě není člověk nevinný, proto Kristus musel zemřít pro všechny lid !

Skrze Adama jsme zdědili hřích a další děláme.

A hříšný člověk zasluhuje za hřích smrt, proto všichni umíráme.

Takže Bůh nikdy nemůže zabít nevinné !!!


29
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
19.04.20 12:43:12 | #4285 (8)

Lidi v Siloe zabil Bůh? *27946* *33684* *2003*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.…
20.04.20 09:26:21 | #4326 (9)

to máte odkud? - isto ich v Siloe nezabil Boh, ale dopustil to, aby sa ukázali jeho skutky - na to dopustenie mal isto dôvod, jeho myšlienky a skutky sú iné ako naše, pre nás často nepochopiteľné...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 14:30:07 | #4358 (8)

píšem v zmysle úa tak som sa dodatočne vyjadril), že neboli viní viac ako ostatní, teda veža v Siloe nespadla na tých, ktorí zhrešili viac ako iní...podobne je to s tým uzdravením slepého, ktorého rodičia nezhrešili viac ako ostatné židia...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
20.04.20 09:59:54 | #4329 (5)

Boh ukazuje svoju moc aj tak, že dopúšťa utrpenie a smrť i na nevinných - možno, že práve s nevinnými má svoje osobitné zámery, a my v Cirkvi vieme (vo viere) aké:-) *2663*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
20.04.20 10:06:19 | #4333 (6)

Tím ukazuje svoji moc? A nebo je to všechno normální náhoda, do které prostě Bůh nezasahuje?


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1…
20.04.20 14:31:28 | #4359 (7)

je to v jeho moci - má moc nad všetkým, i nad "náhodami" - náhoda (matematicky i vecne) tiež patrí do prírodných zákonov, ktoré stvoril...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 20:23:37 | #4363 (8)

Otázka nestojí, zda je v Boží moci působit "náhody".
Pokud Bůh něco připouští, nezasahuje do toho.
Také by mě zajímalo, jak se v náhodných událostech projevuje Boží moc.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.…
20.04.20 22:03:58 | #4366 (9)

náhoda je výsledkom stvorenia a prírodných zákonov mu daných Bohom - v Božej moci...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 07:18:56 | #4369 (10)

Takhle ano. Stvoření náhodu připouští.
Osobně ale v projevech Boží moci očekávám především záměr, který v náhodných jevech nevidím.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 08:26:56 | #4371 (11)

...to sa len tak javí nám, aj v náhode je apriori Boží zámer, hoci náhoda je od Boha ponechaná? "napospas" Božím- a prírodným zákonom - ale vie, ako dopadne aj náhoda *2663*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 08:33:27 | #4373 (12)

No dobře.
Tak konkrétně, jaký Boží záměr vidíš ve smrti lidí, kteří v Siloe byl ve špatné době na špatném místě?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 11:23:24 | #4382 (10)

visitore, veškeré zlo na zemi si způsobuje člověk svými důsledky chování. Zcela výjimečně vstupuje Bůh svými soudy.


29
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.04.20 16:35:42 | #4501 (11)

a tvrdím niečo iné?


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 20:53:51 | #4364 (8)

Jo jistě.
*2* *2* *33648*


91
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 20:53:52 | #4365 (8)

Jo jistě.
*2* *2* *33648*


91
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
22.04.20 17:49:52 | #4533 (6)

Bible vždy popisuje smrt jako nepřítele!

Ezekiel 18:23
23 ‚Mám snad radost ze smrti špatného člověka?‘ prohlašuje Svrchovaný pán Jehova. ‚Nejsem radši, když se napraví a zůstane naživu?‘


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1…
22.04.20 17:56:08 | #4534 (7)

„Představujete [si], že těch osmnáct, na něž spadla věž v Siloe a zabila je, se prokázalo jako větší dlužníci než všichni ostatní lidé obývající Jeruzalém?“ (Lukáš 13:4) Vinu za tyto smrtelné úrazy Ježíš nesváděl na žádný tajemný osud ani na Boží vůli, ani si nemyslel, že by oběti nesly v nějakém směru větší vinu než jiní lidé. Tragická nehoda byla jen dalším příkladem toho, jak působí čas a nepředvídaná událost.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 14:59:48 | #4239 (3)

To zní příliš vznešeně, mohl bys přidat trochu víc konkrétní přízemnosti? *33018*
Co například znamená "nemilovat svět"? Jak to pro sebe chápeš?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 18:26:33 | #4241 (4)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 18:36:06 | #4244 (4)

...nemilovať svet znamená neľpieť na tomto svete:-) *2663*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
19.04.20 01:52:53 | #4262 (5)

A "tímto světem" je myšleno co?


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
20.04.20 10:00:45 | #4330 (6)

to neviete. čo je "tento svet"? *2663*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1…
20.04.20 10:07:14 | #4334 (7)

Já se ptám ostatních. Tebe například. Co so pod tím výrazem představuješ ty?:


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 13:04:56 | #4345 (8)

tento svět se dá pojmout jako planeta Země... až budeme létat na jiné planety a do jiných galaxií, tak to bude zase ten celý známý svět.,.. je to šalamounsky řečeno.. v podstatě jde o universum


124
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.…
20.04.20 13:14:58 | #4347 (9)

na iné planety, tobôž do iných galexií nebudeme nikdy lietať...najbližšia hviezda (okrem Slnka) je vzdialená 4 svetené roky (Proxima Centauri), teda vzdialenos 86400 x 300000 x 365 x 4 (km.) (a nevieme, čo má planetárny systém)..nie je to ani sen, tobôž náznak skutočnosti...teda nikdy nezistíme, či je reálne vo Vesmíre život, tobôž intelektuálne stvorenie...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:18:28 | #4348 (10)

jad.: e možný život na "exoplanétach", ale tie nemajú dosah na sveteľnú energiu z hviezdy (ak myslíme na podstatu života, aký je na zemi - na báze fotosyntézy)...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:39:39 | #4351 (11)

ad.2: a pritom, ak sa nemýlim, najväčšia rýchlosť rakety, ktorá môže opustiť zem na ceste do Vesmíru, je 11,9 km/sek, tak si prepočítajte, za koľko by sa dostala k najbližšej hviezde Proxima Centauri (je to iste hodne tisíc rokov; teda raketa prejde: 11, 9 x 86.400 (prejde za 24 hod.) x 365 (prejde za 1 rok) x 100 (prejde za 100 rokov, max. dĺžka života človeka na zemi) - a porovnajte, aká je to len nepatrná čiastka vzdialenosti k najbližšej hviezde Proxima Centauri...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
18.04.20 21:18:42 | #4257 (2)

Já rozumím tomu verši takto:

Jestliže někoho miluju , dávám mu před všemi ostatními přednost. Vyhýbám se tomu, co by mu působilo bolest, nebo mu bylo protivné. Když jsou pro mne důležitější moje zájmy a přání , dávám najevo , že ( miluji sebe a potřebuji k tomu tebe).
Takže - cokoli stavím na první místo před mého nebeského Otce, cokoli mně od něho odvádí , cokoli je mu v mém jednání nepříjemné, co ho zarmucuje - a já se toho nechci vzdát , protože je to pro mně důležitější ,- to všechno považuji za "věci světa" .


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
19.04.20 02:47:02 | #4266 (3)

Myslím, že tyhle znaky z druhého odstavce tvého příspěvku by se týkaly spíš modly než světa. Z textu vlastně vyplývá, co je tím světem myšleno: svět odcizený Bohu, povrchní. chamtivý, neslušný... Člověk sice může být ve společnosti křesťanů, a přitom se honit za všelijakými pozlátky, aby ve společnosti něco znamenal, aby se mohl blýsknout tím, co si může dovolit, co všechno vlastní, snažit se zaujmout výstředním zevnějškem či výstřední zábavou, preferovat světské cíle před duchovními a tak. Je toho asi hodně, co takový svět či láska k němu obnáší, ani bych to všechno vypsat nedokázala. No ale to je můj pohled.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
19.04.20 10:11:50 | #4279 (4)

No však jo. Ani ve svém sboru nejsi chráněná před "věcmi světa". I tam můžeš chtít něco znamenat , blýsknout se tím, že umíš sloužit víc než jiný, upoutávat pozornost víc na sebe a svou náboženskou organizaci víc než na Jehovu,honit se za tím, abys byla náležitě oceněna.....atd. Tak se chovají všechny "děti světa" . Ve sboru je to to samé jenom uplatňované v jiném prostředí.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
19.04.20 13:06:54 | #4286 (5)

No to určitě, to je pravda. *20832*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
20.04.20 10:05:23 | #4332 (5)

no, to v Cirkvi nie je možné - ak sa to stane, je umravnený, Cirkev nie je demokracia, pri neumravnených uplatňuje svoju moc aj represie podľa CIC (zväzuje-rozväzuje, zakazuje-povoľuje v moci danej jej Bohom; Mt 16, 19)...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1:15,16
20.04.20 10:09:20 | #4335 (6)

*2* To nemyslíš vážně, viď? V KC jsou samí umravnění? *33072*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana 1…
20.04.20 10:54:43 | #4336 (7)

je rozdiel keď je niekto v hriechu ako je praktizujúci veriaci, . ten chodí k sviatostiam (spoveď, eucharistia), na rozdiel od laxného veriaceho, ktorých je väčšina, - ten nechodí k sviatostiam...tá "umravnenosť" je v tom, že ak veriaci dlhodobo (viac ako rok) nepristupuje k sviatostiam, je exkomunikovaný, presnejšie povedané sám sa z Cirkvi exkomunikuje (je to z moci Cirkvi, Mt 16, 19) spôsobom "latae sententiae", a návrat do Cirkvi je možný len obnovením sviatostného života (to je tá "umravnenosť")­...Cirkev nie je demokracia (v názoroch, vo viere a v mravoch) ani holubník...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1. Jana…
20.04.20 13:12:39 | #4346 (8)

ale no tak.. jakákoli svátost (církevní) je naprosté nic... je třeba rozmlouvatve svých myšlenkách s Bohem a nalézt řešení.. jedině ten může odpouštět.. tedy nabídnout nám ono řešení a tím nám odpustit... v podstatě si odpouštíme jen my sami a nikdo jiný... sami sobě si... až budeš stát u posledního soudu, také se budeš sám soudit.. ostatní jen budou přihlížet, zda jsi vážil na vahach spravedlnosti spravedlivě a nepodváděl... a koho? sebe? nezapřeš! není to v tvé moci.. vše bude vybaveno a podrobeno spravedlnosti.. dokonce se i sám odsoudíš... nesoudí bůh (ten na obláčku, ani kdokoli jiný), ale tvoje vyšší já (ty sám se), prozřetelnost či jak to chceš nazvat... sám si určíš další cestu... a věř mi, že to budou krušné chvilky, abys vyvážil... zajímavá je však jiná věc... to, co si sám neodpustíš, to se soudit nebude... co tě žere a nemůžeš nato zapomenout je vlastně váha hříchu duše... čin, který si vezmeš do hrobu...


124
n/a

| Předmět:
16.04.20 17:28:31 | #4101

najdi si ho sám :-) dočteš se že každý je jiný (odlišný)


134
n/a

| Předmět: RE:
16.04.20 17:31:09 | #4104 (1)

Sv.Augustin hledal rozlišení Otce, Syna a Ducha Svatého pomocí kategorie vztahu (nebyl prvním, toto řešení má svůj počátek v teologii sv. Řehoře Naziánského). V Bohu tak jsou subsistující vztahy otcovství, synovství a pasivního darování. Otec věčně plodí Syna a Syn „vydechuje“ Ducha Svatého, Syn je věčně plozen a „vydechuje" Ducha Svatého, Duch Svatý je věčně „vydechován“ Otcem a Synem. Mají společný, věčný a naprosto dokonalý úkon vědění, chtění a bytí. Jednají jako „jediný princip“.


134
n/a
 #4101 

| Předmět: RE: RE:
16.04.20 17:35:21 | #4106 (2)

Ja to znám jinak:
Jan 17
21aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno –
23já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
16.04.20 17:39:03 | #4108 (3)

Opět mohu jen říct, že se to nevylučuje... ten text který jsi dala známe všichni.


134
n/a
 #4106 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
16.04.20 18:12:33 | #4109 (4)

Jen je těch osob celkem mnoho, ne jenom tři.


n/a
n/a
 #4108 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:39:37 | #4169 (5)

Buh je pořád JEDEN!


n/a
n/a
 #4109 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:43:00 | #4171 (6)

Ale ve všech:-). Efezským 4/6


n/a
n/a
 #4169 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:46:33 | #4174 (7)

A milovati máme Boha svého a ne tamtoho ani trojjediného ,ale svého a bližní své tak jako sebe, ale lidi si velice rádi odstraňují to přiivlastńovací zájméno "svého" ze Slova božího, asi to tak nechtějí jak je o tom psáno.


n/a
n/a
 #4171 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 05:21:17 | #4214 (7)

„Naslouchej, Izraeli: Jehova, náš Bůh, je jeden Jehova.“ (5. MOJŽ. 6:4)
Ze svého ducha dává všem. Řeka dává vodu celemu městu, všem lidem, ale řeka zůstává na svém místě!


n/a
n/a
 #4171 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 11:05:31 | #4222 (6)

iste, - jeden v jednote troch *2663*


n/a
n/a
 #4169 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 07:41:43 | #4271 (7)

Ja si uplne stejne muzu vymyslet, ze Buh je dvanactice a ukzu ti tolik "explicitnych" dukazu, ze budes koukat.
Vyvoleny národ - 12 kmenu
Ježíš si vybral 12 apoštolů - zrádce museli nahradit, aby neutrpěla "boží uplnost". Aby do jeho dvanactice nic nechybělo.
brány a základy Nového Jeruzaléma: 12
Vyvolených 12×12 000.
„koruna z dvanácti hvězd“ (Zj 12:1)
Násobky dvanácti také někdy mají svůj význam. David zorganizoval čtyřiadvacet kněžských oddílů, aby postupně sloužily v chrámu, který později postavil Šalomoun. (1Pa 24:1–18) To nám pomáhá zjistit totožnost ‚čtyřiadvaceti starších‘, kteří seděli kolem Božího trůnu v bílých svrchních oděvech a měli na hlavách koruny. (Zj 4:4)

Pro trojici nemáš tolik důkazu, jako ja pro dvanactici... *35134*


n/a
n/a
 #4222 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 07:44:32 | #4272 (8)

Takhle to nevnímám...Existuje ten "kdo pomazává, kdo je pomazaný a pomazání samotné" to je tři nikoliv dvanáct.


134
n/a
 #4271 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 08:13:10 | #4274 (9)

Jezis si vybral 12 apoštolů! To je 12, nikoliv tři.
Andělé v Ezekielovy maji 4 obličeje! To je 4, nikoliv 3. A zobrazují něco o Bohu!


n/a
n/a
 #4272 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 08:15:28 | #4276 (10)

Rosé promiň, míjíme se. A to zcela.


134
n/a
 #4274 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 11:34:28 | #4280 (11)

Jestli si všimneš posloupnost, já původně psal Visitorovi! Sama ses vmisila.....


n/a
n/a
 #4276 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 12:01:56 | #4283 (12)

to je možné, příště si dám větší pozor. Taky se učím.


134
n/a
 #4280 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 15:55:07 | #4297 (7)

Všichni máme být jedno a ne jenom tři. (Jan 17/21-23)


n/a
n/a
 #4222 

| Předmět: RE: RE:
16.04.20 21:40:03 | #4113 (2)

Promiň, Radko, ale tio je děsné. *6578*


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
17.04.20 07:45:35 | #4142 (3)

Snažila jsem se zareagovat na tvrzení Rosého o Trojici, které považuji za nepravdivé. Nejde o sv. Augustina ale o to že nikdy ŘKC netvrdila že Otec, Syn a Duch svatí jsou stejní, naopak zdůrazňnovala jejích odlišnost. Otcové církve se pak snažili tuto odlišnost nějak (metaforicky) vyjádřit, zároveň ukázat že jsou si rovni v božské podstatě. Tak jako muž a žena si jsou rovni. Neni ani jeden víc nebo méně. Něco jiného je pak v rolích... nikoliv v podstatě.


134
n/a
 #4113 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:45:38 | #4173 (4)

To v té definici není - jen že jsou si všichni rovní.


n/a
n/a
 #4142 

| Předmět: RE: RE:
17.04.20 06:16:28 | #4130 (2)

Neni zajímavý Augustin, ale co k trojici říká Bible.
Takové slovo v ni není a zoufalci dokonce připsali větu do 1. Jana 5:7, aby si splatili dukaz. Byla do nedávna i ve Vulgate.


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
17.04.20 08:14:13 | #4154 (3)

Jo milovati máme Boha svého, nikoliv trojjediného, Ježíš nepřišel proto aby spasil Trojici ale aby spasil hříšníky.


n/a
n/a
 #4130 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 12:10:57 | #4231 (4)

milovať máme Boha v jednote troch: Otca, Syna, Ducha Svätého....


n/a
n/a
 #4154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 15:53:41 | #4296 (5)

Jenomže to není takto napsaný v Bibli.


n/a
n/a
 #4231 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 17:20:30 | #4310 (6)

No, viď? Kde to ten Visitor vzal? *3199*


n/a
n/a
 #4296 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 15:57:21 | #4298 (5)

Znovu: Milovati máme Boha svého celým svým...a bližní své tak jako sebe.
Nelze přepisovat Bibli na něco jiného, vymýšlet si co v ní není.


n/a
n/a
 #4231 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 15:59:08 | #4299 (6)

Přepište dějiny! Česká republika vyhrála olympijské hry...! *31684*


-106
n/a
 #4298 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 16:13:08 | #4302 (7)

S některými zatvrzelými falešnými učeními je to opravdu maraton:-).


n/a
n/a
 #4299 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 16:16:31 | #4303 (8)

Přepište dějiny! Krokyna běhá maraton! *31684*


-106
n/a
 #4302 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 16:20:28 | #4304 (9)

Bůh to určitě vidí :-).


n/a
n/a
 #4303 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 17:21:53 | #4311 (7)

Cože??? *19364*


n/a
n/a
 #4299 

| Předmět: RE: RE:
17.04.20 06:24:51 | #4131 (2)

Ale pro mne není autorita Augustin, ale Bible!
Když už chceš ty svaté, tak cti:
Justin Mučedník, který zemřel kolem roku 165 n. l., nazýval předlidského Ježíše stvořeným andělem, který je „jiný než Bůh, jenž stvořil všechny věci“. Řekl, že Ježíš byl nižší než Bůh a „nikdy nedělal nic než to, co Stvořitel. . . chtěl, aby dělal a říkal“.

Irenaeus, který zemřel kolem roku 200 n. l., řekl, že předlidský Ježíš měl existenci oddělenou od Boha a byl nižší než on. Ukázal, že Ježíš není roven „Jednomu pravému a jedinému Bohu“, který je „svrchovaný nade vším a kromě něhož není žádný jiný“.

Klement Alexandrijský, který zemřel kolem roku 215 n. l., nazval Boha „nestvořeným a nezničitelným a jediným pravým Bohem“. Řekl, že Syn „je hned po jediném všemohoucím Otci“, ale není mu roven.

Tertullianus, který zemřel kolem roku 230 n. l., vyučoval o Boží svrchovanosti. Poznamenal: „Otec se liší od Syna, (jiného), jelikož je větší; jako ten, kdo plodí, se liší od toho, koho zplodil; ten, kdo posílá, se liší od toho, kdo je poslán.“ Řekl také: „Byla doba, kdy Syn nebyl. . . Přede vším byl Bůh sám.“

Hippolytos, který zemřel kolem roku 235 n. l., řekl, že Bůh je „jeden Bůh, první a jediný, Původce a Pán všeho“, který „neměl u sebe nic stejně starého. . . Byl však Jeden, sám o sobě; protože chtěl, povolal k bytí to, co předtím žádné bytí nemělo,“ například stvořeného předlidského Ježíše.

Origenes, který zemřel kolem roku 250 n. l., řekl, že „Otec a Syn jsou dvě podstaty. . . dvě věci, pokud jde o jejich jsoucnost“ a že „ve srovnání s Otcem je [Syn] velmi malé světlo“.


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
17.04.20 07:19:41 | #4134 (3)

To vpadá jak výňatky z vaší literatury :-)


134
n/a
 #4131 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 07:28:51 | #4135 (4)

Najdi si ty lidi a jejich knihy. Justina mučedníka jsem četl z jeho spisů! Je to tam!!!


n/a
n/a
 #4134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 07:34:10 | #4136 (5)

nezapomeň o čem byla řeč, ty jsi tvrdil že křesťané tvrdí že Otec, Syn a Duch svatí jsou stejní a já oodpověděla že nikoliv, že jsou si rovni (jeden Bůh) a zároveň se liší. To ostatní je tvůj boj.


134
n/a
 #4135 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 07:37:14 | #4138 (6)

Tak znovu:
ŘÍMSKOKATOLICKÁ církev stanoví: „Trojice je pojem používaný k označení ústřední nauky křesťanského náboženství. Slovy Athanasiánského vyznání tedy ‚Otec je Bůh, Syn je Bůh a Svatý Duch je Bůh, a přece to nejsou tři Bohové, ale jeden Bůh‘. V této trojici. . . jsou Osoby stejně věčné a sobě rovné: všechny nebyly stvořeny a jsou všemohoucí.“ — Katolická encyklopedie, angl.


n/a
n/a
 #4136 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 07:40:10 | #4139 (7)

Jo.


134
n/a
 #4138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 07:52:15 | #4144 (8)

sobe rovné! Vždyť to je hrozná nepravda!
Ani v moci, ani v trvání, ani ve věčnosti!!!


n/a
n/a
 #4139 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:02:31 | #4148 (9)

Dobře, tak se shodneme na tom že v tomhle se liší náš výklad. Pro křesťana je Syn Otec, Syn i Duch svatý věčný Bůh a v jednotě Otce, Syna a Ducha. Proto nelze mluvit o moci, nedává to smysl. Pokud je něco v jednotě, není to žádná hierarchie.


134
n/a
 #4144 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:09:40 | #4149 (10)

Milovati ale máme Boha svého a bližní své tak jako sebe, to co ty píšeš si vymysleli lidi, v Bibli to není, kde je v Bibli o jednotě Otce, Syna a Ducha? Tak jistěže jsou jedno ale všichni máme být jedno a ne jenom tři.


n/a
n/a
 #4148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:11:12 | #4151 (10)

Jediný prostředník mezi Bohem a lidmi je Ježíš Kristus tak jak to že není hierarchie?


n/a
n/a
 #4148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:49:13 | #4175 (10)

V jednotě může být i hierarchie. Třeba model rodiny: táta jako hlava rodiny, táta s mámou autorita pro děti, děti podřízené rodičům - a přesto mohou žít a spolupracovat v naprosté jednotě. Stejně tak křesťané ve sborech mají různé opdpovědnosti a různá postavení jak ve sboru, tak v civilním životě, a přesto mají být jednotní.


n/a
n/a
 #4148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:11:58 | #4193 (11)

Takže Margo, je velký rozdíl mezi.....být jedno...…….a být zajedno, jak máte napsáno v PNS ! Ne, že je to totéž !


29
n/a
 #4175 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:40:36 | #4201 (12)

Vylož mi, prosím, rozdíl mezi oběma těmito výrazy. *3409*


n/a
n/a
 #4193 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 11:38:55 | #4188 (10)

vždyť ty sama říkáš něco jiného, nez co oficiálně učí vase cirkev.
jsou Osoby stejně věčné a sobě rovné: všechny nebyly stvořeny a jsou všemohoucí . To je v encyklopédie a ty rikas neco jineho! Kde mas v Pismu oznaceneho za vsemohouciho a vecneho Jezise a sd?


n/a
n/a
 #4148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 11:44:25 | #4189 (11)

cože? říkám to samé přece. Nezapomínej a to děláte u vás často, že Ježíš Kristus (Syn) byl plně Bůh a plně člověk. Jako člověk, tedy v lidském těle byl ponížen na úroveň člověka... získal přirozenost člověka. Nemůžeš přece srovnávat člověka a Boha. To jsou dvě různé přirozenosti.


134
n/a
 #4188 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:20:00 | #4195 (12)

Plně člověk by těžko "jakože" vstal z mrtvých.
Jako člověk pokud by věděl na jisto, že vstane z mrtvých - tak to není žádná oběť - za vojny se lidi obětovali za záchranu jiných i bez toho,že by vstali z mrtvých.
*3440*


91
n/a
 #4189 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:38:54 | #4200 (13)

Logicky dotaz! Ať se Radka trápí.....


n/a
n/a
 #4195 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:31:20 | #4198 (12)

A teď, když už je Ježíš v nebi? A předtím, než se stal člověkem? *17625*


n/a
n/a
 #4189 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.04.20 05:27:13 | #4215 (12)

Pro plně Bůh a plně člověk, nam určitě poskytnes Biblicky verš!


n/a
n/a
 #4189 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:30:05 | #4197 (11)

rose, kdo si myslí, že stojí, dej pozor, aby nepadnul...……

To, že pomíjíte všechno v Písmu co se vám nehodí, že z nové smlouvy používáte jen třetinu, to ostatní nečtete, tomu nerozumíte, , protože je to napsáno pro ty, kteří podle vás Budou kralovat nad vámi ….pohany....., podle zjevení !

To že KC má téměř všechno špatné, jsou v hříchu a stojí před soudem, z toho se nedá odpíchnou pro svoji vyvýšenost, jak já fantasticky rozumím Bibli a chovám se podle !

Dobře se bavíte nesmysly visitora a ratky,...…...a nevíte, že sami jste úplně mimo. Máte roušku a nejste schopni vidět základní věci !

Ty, kteří by vám to mohli ukázat v Písmu a vysvětlit to, blokujete a vyhazujete !

Jsem zvědavá, jak dlouho mně tady necháte psát.

Já nepotřebuju Konstantina, ani papeže, ani výroky koncilů, ani účelové citace z historie o trojici.

Bůh mi to ukázal osobně, když jsem přijala Ducha svatého a je to plně v souladu z Písma !

I když jsem předtím věřila něčemu naprosto jinému.

Ale nebudu tady házet perly...……...pro zašlapání...….a roztrhání...….

A navíc z této znalosti nikdo není spasený, jenom vy !

**Proto se držím evangelia, toho pravého, že naše hříchy mohou být teď přibity s Kristem a my tím teď smíření s Bohem !

Protože jen Evangelium je Boží moc ke spasení !!!!!**

Ne, výklad "jediný pravý", ten může hlavně taky …..VYPRÁZDNIT KRISTŮV KŮL !


29
n/a
 #4188 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 12:49:44 | #4207 (12)

Tak teď nevím, kdo se tady povyšuje a vyprazdňuje... *2108*


n/a
n/a
 #4197 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 15:23:58 | #4294 (13)

Říkám fakta a nebudu se o ně přetahovat, abych zvítězila.
Kážu jen evangelium a ten, kdo je vyvýšený z mých úst je Kristus,.....a právem !


29
n/a
 #4207 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 17:11:09 | #4308 (14)
*2108*

n/a
n/a
 #4294 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 14:39:13 | #4208 (12)

je otáxkou, či "Bůh mi to ukázal osobně, když jsem přijala Ducha svatého a je to plně v souladu z Písma" je skutočne tak, či opak nie je pravdou...podľa toho, ako sa nafúkane, dehonestujúco, jedovito a hádavo správate, s dehonestáciou KC, pápeža, koncilov, nemyslím si, že píšete a správate sa v súlade s Božím slovom....často (netvrdím, že vždy) píšete proti Písmu, sú to vaše osobné výjklady Písma, Cirkev má často iné... *2663*


n/a
n/a
 #4197 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 21:08:10 | #4210 (13)

Dehonestace svědků Jehovových ti nevadí? *3312*


n/a
n/a
 #4208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 21:34:38 | #4211 (14)

Kjara píše, že se zde bavíte na můj a Vizitorův účet. Že ona Vám ukáže v Písmu základní věci, ale že nemůže protože ji blokujete.
Já nevím, zajímala mě téma, diskutovala jsem a nechtěla jsem zde být zároveň za blbku.
Nikdy jsem nikomu nevnucovala své názory, ale napsala jsem je otevřeně i s rizikem že budu směšná.
K ateistům nejdu radějji vůbec, tam je to hrozné. Vlastně nemám kam jít. TAkže si dám pauzu. Hezký večer.


134
n/a
 #4210 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.04.20 22:09:49 | #4212 (15)

Věříš tomu, co Kjara píše? Nikdy jsem tě nepovažovala za blbku, přestože s tvými názory většinou nesouhlasím. Jasně, někdy se situace vyhrotí, ale to u diskuzí bývá. I my sem chodíme se stejným rizikem jako ty. Doufám, že tu pauzu dlouho nevydržíš. *20280*
Zatím se měj. *10235*


n/a
n/a
 #4211 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.04.20 18:52:09 | #4252 (14)

nikto (ani ja) vás nedehonestuje, len nesúhlasím(e s vašimi vieroučnými doktrínami, ako aj s manipuláciou Písma, ako aj mnohými vašimi výkladmi Písma, generovanými na základe vášho interného prekladu a mu poplatnými ...


n/a
n/a
 #4210 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 01:46:25 | #4259 (15)

Napsal jsi Kjaře: "ako sa nafúkane, dehonestujúco, jedovito a hádavo správate, s dehonestáciou KC, pápeža, koncilov, nemyslím si, že píšete a správate sa v súlade s Božím slovom...." Ty si neuvědomuješ, že stejně se chováš ty ke svědkům Jehovovým? *3199*


n/a
n/a
 #4252 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 01:48:50 | #4260 (16)

A jedeš si to pořád dokola jako kolovrátek, aby ses utvrdil že je to snad pravda. *17622* *32456*


n/a
n/a
 #4259 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 14:25:00 | #4356 (14)

SJ (osoby) nikto nedehonestuje, sú len tvrdé vážne výhrady k ich doktrínam, lebo sú nekresťanské,, vyčlenené z kresťanstva, resp. mimo praktizovania všeobecnej kresťanskej viery...


n/a
n/a
 #4210 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 15:10:15 | #4390 (15)

Srovnávat je potřeba s Písmem, a nikoli s naukami "všeobecné křesťanské víry" (které se navíc církev od scírkve liší).


n/a
n/a
 #4356 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 15:14:00 | #4392 (16)

vy máte taky svůj výklad a svoji nauku viz například pravidla kolem rozvodů, nebo pravidla kolem příjmu derivátu krve, pravidla co se smí a co nesmí slavit etc. Tedy pokud je pak řeč o Písmu, díváte se na něj z pohledu svých pravidel které chcete obhájit. ŘKC se dívá zase z pohledu své věrouky. I když Písmo je stejné, pokud nebereme do úvahy že máte svůj překlad.


134
n/a
 #4390 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.04.20 04:43:17 | #4409 (17)

To není naše, to je biblické...


n/a
n/a
 #4392 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 07:02:12 | #4217 (10)

To v mém pojetí není křesťan, kdo si plete Ježíše s Bohem!


n/a
n/a
 #4148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 17:25:28 | #4401 (11)

Aby si tě rose nespletl Kristus, když nebudeš označen pečetí Ducha......


29
n/a
 #4217 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 20:27:47 | #4405 (12)

Včas uvidíš, kdo to rozhodne!!!


n/a
n/a
 #4401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.04.20 04:56:16 | #4413 (12)

Aby si se nespletla Ty, kdo si Tě vlastně opecetil!


n/a
n/a
 #4401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:21:20 | #4159 (7)

Vytvořili si Trojiční modlu a přidali k tomu ještě Panenku Marii královnu nebes a je vymalováno, Panteon jak vyšitý..


n/a
n/a
 #4138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:31:09 | #4164 (8)
*4371*

n/a
n/a
 #4159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
20.04.20 14:26:13 | #4357 (8)

pozrite sa do zrkadla a vidíte tú antikresťanskú utáranú podobu modly *2663*


n/a
n/a
 #4159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
20.04.20 14:39:19 | #4360 (9)

To není tak jak si to představujete.


n/a
n/a
 #4357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
20.04.20 15:24:56 | #4362 (9)

1.Jan 4.
12 Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
13 Že zůstáváme v něm a on v nás, poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha.
14 A my jsme spatřili a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, aby byl Spasitelem světa.
15 Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.


n/a
n/a
 #4357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 05:35:17 | #4216 (6)

To není můj boj, ale boj rozumu a Bible proti dogmatu!!!


n/a
n/a
 #4136 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:13:55 | #4153 (4)

A kdyby byly, tak co? Znamenalo by to, že jsou falešné, nebo co tím chceš říct, Ratko? *17622*


n/a
n/a
 #4134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:23:37 | #4161 (5)

často upravená slova, vytržené z kontextu, doplněné o vlastní komentář a otočené tak aby to vyhovovalo vašemu pojetí. Je třeba znát toho kdo to psal a čemu věřil, pak se dá i rozumět co psal a proč. Vytrhávat citace je o ničem.


134
n/a
 #4153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 08:29:40 | #4163 (6)

Dokaž to! *17622* *17622* *17622*


n/a
n/a
 #4161 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 12:24:59 | #4233 (4)

áno, sú to /tieto tvrdenia o cirkevných otcoch) zmanipulované produkty SJ literatury: vyseletkované len to, čo je pre SJ vhodné, vytrhnuté z kontextu + lživo zmanipulované­....stačí sa začítať do portálu Theofil, a tam čítame niečo iné...uf, na SJ treba mať nervy, aby človek nevybuchol, a táto kačička *2663* ma upokojuje...


n/a
n/a
 #4134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 14:54:11 | #4236 (5)

Tak si tu kachničke vezmi do vany, aže budeš příště koupat.
Jistě nás rád usvědčíš z vytrhávání z kontextu, že?


 #4233 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
22.04.20 09:14:48 | #4422 (4)

ratka súhlasím, SJ nikdy neuvedú celý odstavec daného autora v kontexte...okrem Tertuliána a Origenesa, ostatní si v RKC kanonizovaní svätí, a tak /ako je selektívne uvedené) sa nemohli vyjadrovať, alebo ak by sa pokračovalo v kontexte ich vyjadrení, zmysel by bol iný...SJ, čo sa týka cirkevných otcov, resp. učiteľov Cirkvi, ráčte citovať z portálu "Theofil" (včetne odkazu z ktorého diela daného cirkevného otca je citované), tieto texty z jw.org sú zmanipulované....


n/a
n/a
 #4134 

| Předmět: RE: RE: RE:
17.04.20 08:12:32 | #4152 (3)
*20832*

n/a
n/a
 #4131 

| Předmět: RE: RE:
17.04.20 07:34:40 | #4137 (2)

Substituce vztahů, je osobní přání někoho, ne Biblicky výklad.....


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
17.04.20 07:46:46 | #4143 (3)

je to metafora... ale zapomeň na to.


134
n/a
 #4137 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 11:14:12 | #4185 (4)

Ja Ti můžu napsat takovou hyperbolu i parabolu, to ale NENI dukaz ničeho!!!


n/a
n/a
 #4143 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 11:24:56 | #4186 (5)

Taky nic nedokazuji, to by nebylo správné.Nechci nikoho přesvědčovat.


134
n/a
 #4185 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:00:09 | #4190 (6)

A to jako proč?
Skutky apoštolů 18
a 4 Každý sabat přednášel v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.


n/a
n/a
 #4186 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:04:21 | #4191 (7)

Skutky 28:23, 24
23 Dohodli se, kdy ho navštíví, a když za ním v určený den přišli, bylo jich ještě víc. Od rána do večera s nimi mluvil, vydával jim důkladné svědectví o Božím království a přesvědčoval je o Ježíšovi na základě Mojžíšova zákona i Proroků. 24 Někteří jeho slovům uvěřili, jiní ne.


n/a
n/a
 #4190 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:19:25 | #4194 (7)

v ekumenickém překladu je to jinak:

Každou sobotu mluvil v synagóze a snažil se získat židy i pohany...
OK, můžeme tedy říct že je zde snaha šířit učení Kristovo. Nikoliv se snažit druhému vnutit svůj výklad.


134
n/a
 #4190 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:41:56 | #4203 (8)

Když se je snažíš získat, tak je nepřesvědčuješ? *3409*


n/a
n/a
 #4194 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:43:09 | #4204 (9)

význam

uvádět argumenty na podporu svého názoru, se snahou, aby ten, kdo měl původně odlišný, jej přijal za svůj


n/a
n/a
 #4203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:46:36 | #4205 (8)

Sk 18:4

CSP Každou sobotu rozmlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.

MPCZ a po všechny soboty rozmlouval v synagoze, přesvědčuje i Židy i Řeky.

ZP Každé soboty rozmlouval v synagoze a snažil se přesvědčovat Židy i Řeky.

OP Každou sobotu pak mluvil v synagóze a snažil se přesvědčit Židy i pohany.

BKR1 I hádal se v škole na každou sobotu a k získání přivodil i Židy i Řeky.

B21 a každou sobotu hovořil v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.

JB Každou sobotu mluvil v synagoze a snažil se přesvědčit Židy i Řeky.

NK Ale vykládal veskrze v synagoze podle každého sabatu, přesvědčuje i Judy i Řeky.

COL Každou sobotu rozmlouval v synagoze [a do rozmluv vkládal jméno Pána Ježíše] a přesvědčoval židy i pohany.

KLP Každou sobotu pak mluvil v synagóze a snažil se přesvědčit židy i pohany.

SYK Promlouval však v sobotu, vykládaje jméno Pána Ježíše, a přesvědčoval židy i pohany.

SKR Každou sobotu pak promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.

ROH A hovoril v synagóge každú sobotu a presviedčal Židov i Grékov.

SKP Každú sobotu hovoril v synagóge a presviedčal Židov i Grékov.

SEP Každú sobotu potom viedol rozhovory v synagóge a presviedčal Židov i Grékov.

SEVP Každú sobotu viedol rozpravy v synagóge a presviedčal Židov a Grékov.

BOT Každú sobotu hovoril v synagóge a presviedčal Židov i Grékov.


n/a
n/a
 #4194 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 12:04:09 | #4228 (9)

diky za vypsání jiných překladů! *32842*


n/a
n/a
 #4205 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:40:49 | #4202 (7)

My te jen žádáme o logický důkaz!

Skutky 9:22
22 Ale Saul kázal čím dál mocněji a Židy v Damašku uváděl ve zmatek, když logicky dokazoval, že Ježíš je Kristus


n/a
n/a
 #4190 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.04.20 12:49:37 | #4206 (8)

Děláme to stejně, podle apostolskeho vzoru!


n/a
n/a
 #4202 

| Předmět: RE: RE:
17.04.20 08:44:08 | #4172 (2)

Ratko, a tohle ti přijde normální a přijímáš to jako biblickou pravdu? *24581*


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
18.04.20 11:15:41 | #4227 (3)

je to normálne, lebo nežije v sektárskych bludoch *1*


n/a
n/a
 #4172 

| Předmět: RE: RE:
18.04.20 11:13:01 | #4225 (2)

od Gregora Naziánskeho (vynikajúc ranokresťanský teolog, apologéta sv. Ttrojice, je to vyborné priblíženie Trojice, ale nie každý to pochopí, pochopí to len v Duchu Svätom (mimochodom, ak to máte z Theofila, skúste vždy zacitovať, aby sme sa to dozvedeli trochu viac, v kontexte)...


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE:
18.04.20 18:30:46 | #4242 (2)

Tebe to, Ratko neděsí? Jeden je věčně plozen, a zároveň spolu se svým ploditelem věčně vydechuje třetího... Takovéhle absurdity dokážeš akceptovat svou vírou? *20574* Mluví Písmo o něčem takovém? *20280*


n/a
n/a
 #4104 

| Předmět: RE: RE: RE:
18.04.20 18:36:17 | #4245 (3)

vůbec ne, je to hezky vyjádřené


134
n/a
 #4242 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 18:46:57 | #4249 (4)

Možná to vidíš jako poetické, ale zapni rozum: je to pravda? O co se takové myšlenky opírají, když ne o Boží slovo?


n/a
n/a
 #4245 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
18.04.20 18:57:10 | #4253 (5)

Opírají se o Boží slovo a vyjadřují se obrazně.


134
n/a
 #4249 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 01:51:09 | #4261 (6)

O co z Božího slova se opřeli tady? Prosím, můžeš mi říct, co z Božího slova je oporou pro tuhle naukovou teorii? *5620*


n/a
n/a
 #4253 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 07:23:27 | #4267 (7)

Na mnoha místech Bible se píše o Otci, Synu a Duchu svatém, který z Otce i Syna vychází. Tedy jak Otec tak i Syn působí Duchem svatým. Místa jste už dávali i vy i my.


134
n/a
 #4261 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 07:27:15 | #4268 (8)

až mi vyjde čas, mohu to trochu rozpracovat blíže. Tedy jednotu Otce i Syna (a Ducha který z nich vychází neboli kterým oba působí)


134
n/a
 #4267 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 14:04:37 | #4288 (8)

Jasně, Ratko. Protože svého ducha dal Bůh Ježíšovi k používání pro své následovníky poté co Ježíš předložil svou oběť Bohu v nebesích. Nejde ovšem o osobu, ale o duchovní sílu. Nepamatuju si taky, že by o Ježíšovi bylo psáno, že Božího ducha vydechuje.

(Heb 9:24)
Vždyť Kristus nevstoupil do svatého místa udělaného rukama, které je jen napodobeninou toho skutečného, ale do samotného nebe, aby se teď za nás objevil před Bohem. (Dosl. „před Božím obličejem“).

(Heb 9:11, 12)
Když ale přišel Kristus jako velekněz dobrých věcí, které už teď nastaly, vstoupil do většího a dokonalejšího stanu, který nebyl udělaný rukama, tedy který nepatřil k věcem vytvořeným na zemi. 12 Do svatého místa vstoupil jednou provždy, a to ne s krví kozlů a mladých býků, ale se svou vlastní krví, a získal pro nás věčné osvobození.

(Skutky 1:32,33)
Toho Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky.  A protože byl vyvýšen k Boží pravici a dostal od Otce slíbeného svatého ducha, vylil ho na nás, jak vidíte a slyšíte.


n/a
n/a
 #4267 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 14:48:00 | #4289 (9)

Jan 20:22
"A když to dopověděl, DECHL na ně a řekl jim: "Přijměte Ducha svatého … "


63
n/a
 #4288 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
19.04.20 14:57:57 | #4290 (10)

Dík. Znamenalo to snad, že na ně dýchl nějakou bytost? Taky z toho vyplývá, že ducha nevydechoval neustále, že? A vůbec, kde se takováhle nauka o nepřetržitém vydechování jedné osoby dvěma dalšími osobami vylíhla? Víš to?


n/a
n/a
 #4289 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 15:59:53 | #4300 (11)

to "dýchání" nie je v zmysle dýchania pľúcami, je to "emanace" v zmysle "vyzařování", keď Duch Svätý je Duch Otca i Syna, vychádza z Otca i Syna, je to láska tvoriaca jednotu Otca so Synom a Syna k Otcovi (já a Otec jsme jedno, kdo vidí mne, vidí Otce), ..pochopiteľne, je to pre nás tajomstvo vnútorného života sv. Trojice...Duch Svätý je v univerzálnom kresťanstve osobný, osoba, čo sa dá potvrdiť viacerými veršami z Písma...


n/a
n/a
 #4290 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 16:07:58 | #4301 (12)

Jan 17
21 aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22 Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno –
23 já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.


n/a
n/a
 #4300 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 17:24:38 | #4312 (12)

Osoba vydechovaná dvěma jinými osobami, z nichž jedna je neustále plozena tou první? A ještě navíc jsou všechny ty tři osoby jednou bytostí? No to musí být zahaleno obrovským tajemstvím, aby se z toho jeden nezvencnul... *500*


n/a
n/a
 #4300 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 17:25:50 | #4313 (13)

Jo a zajímá mě: Byl Ježíš neustále plozen Otcem i v době, kdy byl člověkem?


n/a
n/a
 #4312 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 19:52:36 | #4314 (14)

to "plození" zśamozrejme nie je v biologickom zmysle slova, ale ide o "vyžarovanie" lásky Otca k Synovi a Syna k Otcovi,- lásky, ktorou je Duch Svätý...vy tam málo rozumiete Bibli!


n/a
n/a
 #4313 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 20:37:30 | #4318 (15)

Tak že Otec miluje Syna a Syn Otce a tou láskou je Duch a s křesťanstvím to má společného co?


n/a
n/a
 #4314 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 21:15:09 | #4322 (16)
*19753*

n/a
n/a
 #4318 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.04.20 21:10:32 | #4319 (15)

A kde se to v Bibli dočtu? Kromě toho věčně plozen má být Syn. A Syn s Otcem společně vydechují Ducha. Ty tak málo znáš katolická dogmata! *15238*


n/a
n/a
 #4314 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 10:56:24 | #4337 (16)

to je nad vaše zmysly, rozumiem, že to nechápete...


n/a
n/a
 #4319 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 11:11:59 | #4338 (17)

Ono se to toziž pochopit nedá. Ale stačilo by mi, kdybys napsal, kde pro to najdu podklady v Bibli. Jsou? Nejsou? *32594*


n/a
n/a
 #4337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 12:42:17 | #4341 (18)

"A Bůh byl to Slovo …" "A to Slovo bylo u Boha." "jediný zplozený Syn" Všechno najdeš na začátku 1. kapitoly Janova evangelia.


63
n/a
 #4338 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:38:10 | #4349 (19)

Zplozený - nikoli plozený. Rozdíl mezi dokonavým a nedokonavým slovesem se snad nemusíme vysvětlovat.
Že Duch je Láska mezi Otcem a Synem, taky někde najdeme?
A nepřetržité vydechování osoby Ducha Otcem a Synem taky?


n/a
n/a
 #4341 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:38:55 | #4350 (19)

Jestli to slovo bylo u Boha, nebylo tím Bohem, ne?


n/a
n/a
 #4341 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 12:43:52 | #4342 (18)

A chápeš, co se děje s ohněm, když máš 3 svíčky? Jak se plamen rozděluje a nebo naopak sjednocuje? To je takové přirovnání k Bohu a třem osobám.


63
n/a
 #4338 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:41:06 | #4352 (19)

Jo, přirovnání by se možná našla a možná by byla i trefná, ale ta se najdou na cokoli, co si vymyslíš. Spíš nějaký biblický argument by to chtělo. *32594*


n/a
n/a
 #4342 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 13:58:12 | #4353 (19)

domecek, je to možno prirovnanie, ale nie dobré - tie tri plamene sú de facto tie isté plamene, kdežto v Bohu sú tri RÔZNE božské osoby, majú stejnú len božkú podstatu (a to je iné ako identita osôb, ich identita je rôzna))...lepšie priblíženie (nie prirovnanie) je trojlístek napr. jetelu/ďateliny - tri rôzne lístky (tri rôzne osoby), ale vyživované, v jednote lásky/výživy rovnako ako celý list/trojlist (Boh v jednote 3 rôznych osôb) *2663*...takto evajelizoval (v trojičnej viere) 100%-ne Írsko sv. Patrick v 5. st.


n/a
n/a
 #4342 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 14:17:46 | #4354 (20)

A JÉJE, ZASE JETEL! *6084*


n/a
n/a
 #4353 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.04.20 14:22:22 | #4355 (21)

pre vás to stále treba pripomínať, kým sa vám rozjasní ako tej káčenke *2663*


n/a
n/a
 #4354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 15:07:45 | #4389 (22)

KAŽDÁ KAČENKA VÍ, NA CO JE JETEL. *3476*


n/a
n/a
 #4355 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 16:26:15 | #4398 (23)
*3168* *3168* *33121*

 #4389 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.04.20 04:57:47 | #4414 (23)
*3449*

n/a
n/a
 #4389 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.04.20 18:45:37 | #4403 (12)

Najednou chápe, ze něco není doslovně, ale to, ze Bůh má obličej, je doslovně!
*34258*


n/a
n/a
 #4300 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.04.20 00:13:35 | #4406 (13)

Dokonce tři. *2108*


n/a
n/a