Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: -
Správci: margo , abuka
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 121815x
Příspěvků:
9879

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět:
17.09.20 12:29:01 | #11195
*10501*

n/a
n/a

| Předmět: RE:
17.09.20 12:43:31 | #11202 (1)

klanis se trochu vlevo Meka je vis na pravo


115
n/a
 #11195 

| Předmět: takze
17.09.20 12:27:31 | #11192

kdo je podle SJ otcem Jezise? -- placate tady nesmysli - hlavne osobni a urazlive -- napiste konkretne k tematu -- Koho je Jezis synem ?? bez oblovani a v kratkosti otom je normalni slusna diskuze -- jednoduse -- Koho je Jezis synem -- Josefa - nebo Bozim synem : dik rad si prectu nez pujdu spat *17130*


115
n/a

| Předmět: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 10:47:44 | #11147

(Matouš 13:54 - 56)
A když přišel do svého domovského území, začal je vyučovat v jejich synagóze, takže žasli a říkali: „Kde dostal ten člověk takovou moudrost a takové mocné skutky? Což to není tesařův syn? Nejmenuje se jeho matka Marie a jeho bratři Jakub a Josef a Šimon a Jidáš? A nejsou všechny jeho sestry u nás? Kde tedy dostal ten člověk všechny tyto věci?“

Týkají se uvedená slova doslovných bratrů a sester?
Pokud ne, tak proč?


4
n/a

| Předmět: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:09:21 | #11156 (1)

Josef skutečný otec, Marie také skutečná, rak co ten zbytek?
Proč by běhali s cizími dětmi?


n/a
n/a
 #11147 

| Předmět: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:16:28 | #11157 (2)

Jsi normalni ? Josef je skuteny otec? --- a koho prosim? --- jenom nenapsi sousedovic syna -- ikdyz od tebe bych to bral -- jsi mimon


115
n/a
 #11156 

| Předmět: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:34:59 | #11159 (2)

To je dobrá úvaha. Rose. Nějak jsem ji v tom množství přehlídla, ještě že mě na ni Kiwi svými škleby upozornil. *20832*


n/a
n/a
 #11156 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:27:55 | #11193 (3)

Právě jsem smazal nekonečnou debatu na úrovni hospodské hádky.


4
n/a
 #11159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:32:11 | #11198 (4)

Dekujem! Pročistí to vzduch....


n/a
n/a
 #11193 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:37:50 | #11200 (5)

neni zac nadelal jsin tady toho hodne - tak vyvetrat se musi


115
n/a
 #11198 

| Předmět: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:38:02 | #11160 (1)

jednoducha odpoved - ty jako SJ mas bratry a sestry po celem svete a mozno i jine a neberes je jako bratry a sestry co jsou s tve kvrve - rodu a semenu tvych predku -- jsou to proste bratri a sestry diky vasemu prikazani co jsou zac a co musite uznavat. Vy neuznavate zkutecny rodokmen -- ikdyz se snazite u Adama -- chtel bych vedet jaky rodokmen maji vasi bratri a sestry v africe - cine - rusku americe s vama v CR?


115
n/a
 #11147 

| Předmět: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:48:07 | #11162 (2)

Jak říká jeden z Murphyho zákonů.
"Na každou otázku existuje řada jednoduchých, zaručeně špatných odpovědí."

V Písmu čteme, že Ježíšovi sourozenci v něho v té době nevěřili.


4
n/a
 #11160 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 11:53:15 | #11166 (3)

a v co veris Ty --- je Jezis syn Bozi nebo ne ?


115
n/a
 #11162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:29:13 | #11196 (4)

Řeč není o tom, jestli je Ježíš Boží syn, ale jestli měl sourozence.


4
n/a
 #11166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:31:37 | #11197 (5)

nevlani?


115
n/a
 #11196 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 -…
17.09.20 12:37:06 | #11199 (6)

Upřesním:
Měla Marie další děti?


4
n/a
 #11197 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13…
17.09.20 12:40:00 | #11201 (7)

to neni podstatne - Marie jako panna mela jedineho syna s Bohem a to Jezise -- nevim skym mela jine deti?


115
n/a
 #11199 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
17.09.20 12:43:35 | #11203 (8)

Třeba s Josefem?


4
n/a
 #11201 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:59:40 | #11208 (9)

to byl jeji manzel?oficialni ? jestli s Jozefem tak se nejedna o syny Bozi a jsou to deti lidske a ne Bozi -- jak to muzes srovnavat a ptat se nato? Deti Bozi a deti lidske sourozenci? Vis jakeho hrichu se dopoustis?


115
n/a
 #11203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 13:03:12 | #11209 (10)

Jde o to, ze Marie měla po Jezisi dalsi deti.....
Žádná věcná panna..


n/a
n/a
 #11208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:17:06 | #11303 (11)

rose, děláte katolíků totéž co já vůči vám.

Ty je také nenávidíš, jako píšeš o mně, když ukazuju Písmem, že se mýlíte A také jsou tvé jiné názory.....na­dávky.....?!

Ne, tady to tak není, když to děláte vy jiným !

Když to dělám já vám ..........tak nenávidím a nadávám.....?!

Proč máte dvojí metr .....na jiné a na vás.........?!


30
n/a
 #11209 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:19:01 | #11305 (12)

mas plus odemne a souhlas


115
n/a
 #11303 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:45:33 | #11313 (12)

Šetři oheň a siru. ....


n/a
n/a
 #11303 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:30:32 | #11369 (12)

Kdo "vy", Kjaro? *3199*


n/a
n/a
 #11303 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:44:22 | #11373 (13)

Margo, vy svědkové.

Vy tady také říkáte své jiné náboženské názory katolíkům.


30
n/a
 #11369 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:21:06 | #11377 (14)

Tak třeba já ti nepíšu, že nás nenávidíš.


n/a
n/a
 #11373 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 21:38:23 | #11398 (15)

Teď už ne.


30
n/a
 #11377 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:06:30 | #11410 (16)

A někdy jsem ti to psala? *16181*


n/a
n/a
 #11398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 09:42:22 | #11492 (17)

Margo, už je to déle, ale všimla jsem si, že se to změnilo a jsem ti za to vděčná.


30
n/a
 #11410 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 10:07:48 | #11498 (18)

Myslím, že o nenávisti jsem nepsala já.


n/a
n/a
 #11492 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 10:22:16 | #11505 (19)

Dobře Margo, zapomeň na to.


30
n/a
 #11498 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 18:27:43 | #11521 (20)

Už jsem zapomněla. *10235*


n/a
n/a
 #11505 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 13:38:08 | #11516 (19)

Já taky ne!!!


n/a
n/a
 #11498 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:31:53 | #11416 (15)

Ja to taký nikdy nenapsal. Rudo pred ocima ji to píše. ....


n/a
n/a
 #11377 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 09:47:03 | #11493 (16)

rose, zrovna jsi mi to řekl zase........

Rudo před očima je co.......?!

To bývá z jakého důvodu....?!

Já nemám rudo před očima, ať už z jakýchkoliv důvodů.......

Není to náhodou tak, že podle sebe soudím tebe ......


30
n/a
 #11416 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 13:04:48 | #11210 (10)

Nclituji snad Písmo? Víš, jaké chyby se dopouštís****?


n/a
n/a
 #11208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 13:05:50 | #11212 (11)

Dokonce hříchu!!!!!


n/a
n/a
 #11210 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 20:12:04 | #11231 (10)

Poč by Marie nemohla mít po Ježíšovi další děti, samozřejmě s Josefem?
Byli to bratři a sestry, protože je porodila stejná matka.


4
n/a
 #11208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 20:56:10 | #11232 (11)

Matouš 1:25
25 Ale neměl s ní pohlavní styk, dokud neporodila syna. A dal mu jméno Ježíš.

Proč je tam slovo dokud?


n/a
n/a
 #11231 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:17:43 | #11233 (11)

Před Ježíšem (teoreticky) děti neměla a po Ježíšovi by měla tedy mít 6 dětí. Kolik z nich se narodilo ještě předtím než vedla Ježíše do chrámu (to mu bylo 12 let) To by se možná psalo že šla s dětmi a Ježíšem do chrámu. Takže se narodili až poté, ale opět víme že když Ježíš působil, byly bratři a sestry již větší takže to nebyly miminka. Marie by tedy stihla v průběhu řekneme deseti let porodit minimálně 6 detí. Jistě je to teoreticky možné. Ale zdá se že to tak bylo že tedy rodila jak na běžícím pásu? A s Jozefem?


134
n/a
 #11231 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:33:07 | #11234 (12)

Pojďme na to.
Před Ježíšem děti opravdu neměla, protože Ježíše počala jako panna.
Pokud jde o výlet do Jeruzaléma, Lukáš popisuje to podstatné, totiž Ježíšovo působení v chrámu, a to, že chrám považoval za domov svého Otce. Popis události nevylučuje přítomnost mladších sourozenců, nebyli prostě důležití.
Já si naopak dovedu představit rodiče obklopené smečkou malých dětí, jak zapomenou na toho nejstaršího a tedy nejsamostatnějšího.
Ale to je jen spekulace.
Proč ne s Josefem? Kde je v Písmu psáno, že to byl kmet?


4
n/a
 #11233 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:37:14 | #11235 (13)

všecko jsou spekulace.


134
n/a
 #11234 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:41:59 | #11236 (14)

Kromě toho, co je přímo napsáno v Písmu.
Například někteří Ježíšovi sourozenci jsou přímo jmenováni.


4
n/a
 #11235 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:44:40 | #11237 (15)

Ono se to dá vysvětlit úplně jinak, přičemž netvrdím že jiné vysvětlení je pravdivé nýbrž pouze že je jiné.

Když sv. Lukáš ve 2. kap. (41–52) popisuje pouť sv. rodiny do Jeruzaléma a scénu dvanáctiletého Ježíše v chrámu, vyplývá z toho jasně, že Ježíš byl jediným dítětem Marie a Josefa (pěstouna). Jinak by se totiž nedalo vysvětlit, proč nevzali Maria a Josef na pouť do Jeruzaléma taky své další děti (vždycky podle zvyklostí putovala celá rodina), a jestliže ano, tak proč se o tom evangelista nezmiňuje? Předpoklad, že by Lukáš zamlčel v této souvislosti Kristovy sourozence, by byl násilný, nepřirozený a téměř absurdní. Ježíš tedy ve svých 12 letech bratry a sestry určitě neměl. Pokud by měli Maria s Josefem po Ježíši ještě další děti, tak až po Jeho 12. roce života, což je ale málo pravděpodobné. Ostatně nikde v evangeliích se nemluví o někom, kdo by byl „synem“ nebo „dcerou“ Marie a Josefa. Kdyby Maria měla kromě Ježíše ještě jiné potomky, zcela určitě by ji Pán na kříži svěřil některému z nich, neboť zákon v Izraeli předpisoval, že pouze děti mají absolutní povinnost postarat se o svou ovdovělou matku, nesvěřil by ji tedy úplně cizímu Janovi (Jan 19,25–27).

Dále si Jeroným všímá zpráv evangelistů o ukřižování Páně. Sv. Matouš a sv. Marek píší, že pod Ježíšovým křížem stála mj. i „Maria, matka Jakuba mladšího a Josefa“ (Mt 27,56; Mk 15,40). Podle sv. Lukáše (24,10) „Maria, matka Jakubova“ šla s ostatními ženami v sobotu ráno k Ježíšovu hrobu. Jan (19,25) uvádí, že se jednalo o „sestru matky jeho, Marii, manželku Kleofášovu“. Slovo „sestra“ tu opět znamená „příbuzná“ (nemohly se přece rodné sestry jmenovat úplně stejně). Podle zprávy církevního spisovatele Hegesippa ze 2. stol. byl Kleofáš (nazývaný též Alfeus) fyzickým bratrem sv. Josefa. Panna Maria a Maria, manželka Kleofášova, matka Jakuba (apoštola Páně) a Josefa, byly tedy švagrové. Šlo o jednu z žen, které Krista doprovázely a již evangelisté nazývají „druhou Marií“ na rozdíl od Marie Magdalény. Jeroným však dává s tím do souvislosti další zprávu Matoušova a Markova evangelia (Mt 13,53–58; Mk 6,1–6) a sice tu o nevěře obyvatel v Nazaretě, v níž se praví, že Nazareťané se divili nad Ježíšovou moudrostí a říkali: „Copak to není tesař, syn Marie a bratr Jakubův a Josefův a Judův a Šimonův? Cožpak nežijí i jeho sestry mezi námi?“

Jakub a Josef jsou nejspíš titíž mužové, jejichž matka, „sestra“ (ve skutečnosti švagrová) Panny Marie stála na Kalvárii pod křížem Páně. Nemohli být tedy fyzickými bratry Ježíšovými, ale jeho příbuznými, konkrétně bratranci (sv. Josef, i když byl pěstounem a nikoli fyzickým otcem Pána Ježíše, byl před zákonem jeho otcem, proto příbuzenstvo z jeho strany bylo i Kristovým příbuzenstvem). Totéž platí i o dalších vyjmenovaných „bratřích“ Páně a jeho „sestrách“, které pocházely od jiných příbuzných buď Panny Marie, nebo sv. Josefa. Kdyby se totiž byť i jen u některých z těchto uváděných osob jednalo o fyzické sourozence Kristovy, pak by se museli narodit až po 12. roce Jeho života, neboť podle Lk 2,41–52 v tomto věku fyzické bratry a sestry neměl. Protože víme, že začal veřejně působit ve stáří cca 30 let, museli by být potom tito jeho „sourozenci“ všichni buď ještě dětmi nebo nezletilými osobami. Pak by ovšem Nazareťané nemluvili o jeho „bratřích“ a „sestrách“ jako o postavách obecně známých, což předpokládá, že šlo o dospělé lidi a nikoli o děti. Jestliže mezi nimi „žily“ Ježíšovy „sestry“, znamená to, že žily samostatně (nejspíš jako manželky a matky) a měly svou domácnost. Kdyby se jednalo o nezletilé, žily by přece s rodiči, potom by ale Nazareťané zcela logicky říkali: „Cožpak nežijí s jeho matkou i jeho sestry?“ a nikoliv „Cožpak nežijí i jeho sestry mezi námi?“

Více zde: https://farnost-vpavlovice.webnode.cz/news/mel-jezis-telesne-sourozence-/


134
n/a
 #11236 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 21:46:02 | #11238 (16)

Jeroným, vynikající filolog, který pořídil latinský překlad Písma sv. pod názvem „Vulgáta“, zde dokazuje, že v hebrejštině a aramejštině slova „bratr“ a „sestra“ namenají nejen fyzické sourozenectví, nýbrž i příbuzenství v boční linii. Biblický termín„ bratr“ a „sestra“ tak mohl stejně dobře představovat bratrance nebo sestřenici, nebo i ještě vzdálenější příbuzenství. To bylo ostatně všeobecně známé, už ze Starého zákona víme o případech, kdy příbuzný je označen termínem „bratr“ (např. „bratři“ Abraham a Lot, ačkoliv Lot byl ve skutečnosti synovcem Abrahamovým).

Více zde: https://farnost-vpavlovice.webnode.cz/news/mel-jezis-telesne-sourozence-/


134
n/a
 #11237 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 22:38:38 | #11240 (17)

Není řeč o hebrejštině a aramejštině, ale o řečtině.


4
n/a
 #11238 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 22:36:11 | #11239 (16)

Právě proto, že bylo zvykem cestovat jako rodina, nepovažoval Lukáš za důležité vyjmenovávat i ty členy rodiny, kteří pro příběh Bible neměli žádný význam, alespoň ne v té době.
Bůh inspiroval pisatele, aby zapsali to důležité.
Jak to, že se o dětech Marie a Josefa nikde nemluví?
Zopakujme si to:
(Marek 6:3)
Což to není ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba a Josefa a Jidáše a Šimona? A nejsou snad tady u nás jeho sestry?“

Ježíšovi bratři byli v době jeho popravy možná věkem nezpůsobilí k právním úkonům, navíc Ježíšovi určitě záleželo na tom, aby bylo o jeho matku postaráno i po duchovní stránce.
Ženy vstupovaly do manželství v daleko nižším věku než muži, mohli tedy z pohledu Nazareťanů být "mezi nimi".

Pokud jde o postavení bratranců, hebrejština sice měla pro bratra i bratrance stejný výraz, řečtina ale nikoli.
bratr - a·del·fosʹ
bratranec - a·ne·psi·osʹ
Výraz bratranec se v NZ vyskytuje pouze v Kolosanům 4:10 a není to v žádné souvislosti s Ježíšem.

Ježíšovi sourozenci nefigurují v událostech během Ježíšova života a smrti, protože v něho neuvěřili.
Až později nalézáme v Galaťanům 1:19 zmínku o "Jakubovi, Pánově bratru", který nemá nic společného s apoštolem Jakubem.
Opravdu nevidím důvod, proč by Ježíš nemohl mít vlastní sourozence v zemi, kdy bylo zvykem mít třeba i deset dětí.


4
n/a
 #11237 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 08:14:32 | #11250 (17)

O dotyčném Jakubovi máme informaci i z mimobiblického zdroje:
Podle židovského dějepisce Josepha dal velekněz Ananus, saduceus, předvést Jakuba a jiné muže před Sanhedrin a dal je ukamenovat. Josephus píše, že k této události došlo po smrti římského prokurátora Festa, ale před příchodem jeho nástupce Albina. (Židovské starožitnosti, XX, 197–203 [ix, 1])


4
n/a
 #11239 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:32:58 | #11370 (14)

Spekulací je, že Marie už další děti neměla a že je nemohla mít s J|osefem. *17622*


n/a
n/a
 #11235 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:34:21 | #11371 (14)

A ještě Mariino neposkvrněné početí - to taky není spekulace?


n/a
n/a
 #11235 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 13:38:49 | #11372 (15)

je to axiom, dogma.


134
n/a
 #11371 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:22:50 | #11378 (16)

Dogma nevychází ze spekulace? *3199*


n/a
n/a
 #11372 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 11:34:14 | #11332 (12)

Proč se jim Ježíš ztratil? Kdyby neměli hafo práce s jinými dětmi, jedinacka si uhlídají....


n/a
n/a
 #11233 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
17.09.20 12:55:38 | #11205 (8)

Marek 6:3

3 Copak to není ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba, Josefa, Jidáše a .Šimona? A nežijí snad jeho sestry tady u nás?“ Bránilo jim to, aby v něj uvěřili.


n/a
n/a
 #11201 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 12:57:28 | #11206 (9)

Matouš 13:55
55 Copak to není syn toho tesaře? Nejmenuje se jeho matka Marie a jeho bratři Jakub, Josef, Šimon a Jidáš?*


n/a
n/a
 #11205 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 14:04:21 | #11224 (9)

takže podle tebe měl minimálně 6 sourozenců, tedy jich bylo minimálně 7?


134
n/a
 #11205 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 17:13:14 | #11227 (10)

Správně!


n/a
n/a
 #11224 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 17:14:32 | #11228 (11)

Běžné u židů te doby....


n/a
n/a
 #11227 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.09.20 20:00:20 | #11229 (10)

Ano.
Bratři jsou uvedeni jmény, dále se tam mluví o sestrách, byly tedy minimálně dvě.
A jak píše rose, takto početné rodiny byly tehdy běžné.


4
n/a
 #11224 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:24:24 | #11379 (11)

Děti jsou pčehnání, a Marie byla hodně požehnaná! *18535*


n/a
n/a
 #11229 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
17.09.20 12:00:13 | #11172 (3)

Dekuji rad ti to pripomenu -- uz jsem si uschoval to modro co se na tebe hodi *30907* dik


115
n/a
 #11162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 20:25:00 | #11380 (4)

Abuka je modrej? *3357*


n/a
n/a
 #11172 

| Předmět: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:17:26 | #11251 (1)

Je opravdu zajímavé sledovat, kolik úsilí a vymýšlení bylo věnováno popření existence Mariiných dětí.
A to všechno kvůli upevnění mariánského kultu.


4
n/a
 #11147 

| Předmět: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:25:29 | #11255 (2)

Oni mají Marii pannou i po porodu jako že navždycky, proto nesmí mít Ježíš sourozence a tak udělali z nich bratrance.


n/a
n/a
 #11251 

| Předmět: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:36:19 | #11256 (2)

řekla bych to takhle, v Bibli není jednoznačně napsáno ani tak a ani onak. Je to otázkou víry, tak jak věříme že Marie našla Milost u Boha, tak věříme že je Pannou. Z významu textů nelze odvodit, kdo byli bratři, kdo bratranci a jeví se velice nepravděpodobné že by Marie měla 7 dětí a nakonec ji Kristus svěřil do péče Janovi. žeby o těchto jejích dětech nebyla nikde ani zmínka a naopak se mluvilo o švagrových a bratrancích. Tedy je věcí víry, zda věříme že Marie měla minimálně 7 dětí (a více) nebo zda byla pannou.


134
n/a
 #11251 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:38:36 | #11257 (3)

Ano, je to věc víry, v případě katolíků na základě přijetí církevního dogmatu.


4
n/a
 #11256 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:41:11 | #11258 (3)

Noe taky našel milost u Boha a není kvůli tomu oanic:
Genezis 6
8 Ale Noe našel u Hospodina milost.


n/a
n/a
 #11256 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:44:35 | #11259 (4)

Nemá cenu tady různě vypisovat útržky z Bible, prostě věříme že Marie je Pannou. Tečka. A nevěříme že měla 7 a více dětí, taky tečka. To nemá s Noem nic společného. našla Milost, je Pannou.


134
n/a
 #11258 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 09:10:09 | #11262 (5)

Jo ale říká se tomu slepá víra.


n/a
n/a
 #11259 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 09:11:52 | #11265 (5)

To mám Bibli zahodit?


n/a
n/a
 #11259 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 09:13:44 | #11267 (5)

Potom NOE je taky panic, tečka:-)


n/a
n/a
 #11259 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 -…
18.09.20 09:22:06 | #11273 (6)

Můžeš to klidně tak nechat. Je to jedno.


134
n/a
 #11267 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 20:27:29 | #11381 (5)

Milost může mít jen panna?


n/a
n/a
 #11259 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 08:45:45 | #11260 (4)

Nejde o to jestli byl Panic, nýbrž zda se z Něj narodil Spasitel... to bych řekla že nikolilv jelikož muž nedonosí dítě.


134
n/a
 #11258 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 - 56
18.09.20 09:08:52 | #11261 (5)

Ale proč musí být pannou i po porodu?
Když o tom Bible vůbec ani nemluví, sám Ježíš syn říká svoji matce ženo, proč si jako vymýšlet něco jinak než je v Bibli?
.


n/a
n/a
 #11260 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 -…
18.09.20 09:13:06 | #11266 (6)

ŘKC si nic nevymýšlí, pro ní je Marie Pannou, vymezuje se teprve v momentě když začnou do ní rýt a vymýšlet si různé teorie o Marii. V ten moment řekne vždy Pannou. Ovšem nejde o věroučnou (zásadní pro spásu) otázku nýbrž jen nimrání se. Prostě vím že Kristus se narodil z Marie Panny a mělo by nám to stačit a neryt dál. Uspokojit se tím sdělením.


134
n/a
 #11261 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13…
18.09.20 09:16:54 | #11269 (7)

Ale mnoho lidí nechce ztratit zdravý rozum a uctívat že po porodu zůstane žena pannou, nemá to ani nijaký smysl snad jen nějaký modlářský.


n/a
n/a
 #11266 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13…
18.09.20 20:32:22 | #11382 (7)

No jasně. A proč potom potřebujete tvrdit, že Marie byla pannou celý život a že neměla žádné další děti? K čemu je dobré učit něco takového? A přitom je psáno, že neměla s Josefem styk, dokud neporodila.


n/a
n/a
 #11266 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
18.09.20 20:51:42 | #11388 (8)

to psáno není, o žádném styku jsem nečetla.


134
n/a
 #11382 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:59:33 | #11435 (9)

Vzdyt byli oba zdravi a milovali se! Pismo pisd o dalsich detech, to uz tady bylo moc x!!!!
Je v Božích očích panna svatejsi, než dobrá matka 3 děti?


n/a
n/a
 #11388 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:00:31 | #11437 (10)

Taky mi rozum něbere tohle jejich uvažování... *24581*


n/a
n/a
 #11435 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:05:12 | #11442 (11)

Proč pro záchranu v arse, vybral Noema a jeho nepanenskou matku 3 děti?


n/a
n/a
 #11437 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13:54 -…
18.09.20 09:15:15 | #11268 (6)

To snad vis proc ji rika zeno -- nebo ne? -- Jezis jako syn Bozi se zrodil z Marie to vubec nevylucuje ze nezustala panno -- nebo si myslis, ze Buh by to nedokazal zaridit? Co si vubec o Bohu myslis? Neschopny?


115
n/a
 #11261 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13…
18.09.20 09:17:51 | #11270 (7)

Jo hned po tobě:-)


n/a
n/a
 #11268 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
18.09.20 09:25:56 | #11275 (8)

to neni odpoved ale vytacka - proc to delas odpovez jestli by Buh dokazal aby Marie po narozeni jeho syna zustala pannou -- dokazal nebo nedokazal?


115
n/a
 #11270 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:27:44 | #11276 (9)

Promiň ale hlouposti nehodlám řešit


n/a
n/a
 #11275 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 13…
18.09.20 09:20:49 | #11272 (7)

To by ji říkal Panno a ani nezdělil že máme uctívat jeho matku ani jako Pannu, to je to tak těžký naslouchat tomu co říká Ježíš?


n/a
n/a
 #11268 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
18.09.20 09:25:35 | #11274 (8)

Pannou, Bohorodičou se stává teprve po dovršení spasitelského úkolu, završení dějin. Je třeba vidět cele dílo počátku a završení dějin jako celek, jako uzavřený cyklus. Píšu o tom vedle. První Adam a Eva, druhý Adam a Eva. Skrze Krista a Marii jsou završeny dějiny spásy, Kristus se narodil ze ženy a zároveň Bůh z Boha. Tedy došlo k sjednocení Nebe a Země. Tuto panenskou (neporušenou) Zemi symbolizuje Marie.


134
n/a
 #11272 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:29:58 | #11277 (9)

Jenom že Ježíš říká že jeho bratrem, sestrou i matkou je kdokoliv kdo slyší slovo boží a plní je, je to ve třech evangeliích..


n/a
n/a
 #11274 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:30:49 | #11278 (10)

Tak, přesně. Proto je zcela zbytečné řešit kolik měl kdo sourozenců či dětí.


134
n/a
 #11277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:33:10 | #11280 (11)

A nebo že neměl:-)


n/a
n/a
 #11278 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:38:23 | #11283 (12)

presne tak v Bibli neni nikde zadny dukaz otom, ze Marie mela vice deti. Tim to konci a nejake snad mozno asi je mlaceni prazne slamy


115
n/a
 #11280 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:40:54 | #11284 (13)

Není tam že neměla další děti.


n/a
n/a
 #11283 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:43:11 | #11286 (14)

Ale je -- je tam jasne napsano, ze porodila syna Boziho a nic vic a nic min o porodu a jinych deti - mela jedineho syna - syna Boziho a tim to konci.


115
n/a
 #11284 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:44:40 | #11287 (15)

Píše se tam že to by její prvorozený syn, což je první v pořadí..


n/a
n/a
 #11286 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:49:29 | #11293 (16)

uz jsem ti psal prvorozeny je pro Marii - prvorozeny muze byt i posledni - prvorozeny neni prvni ale zacatek a nekdy i konec -- Marie nikdy predtim nerodila tak byl proni jako prvorozeny a zaroven posledni. Porad nic?


115
n/a
 #11287 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:56:27 | #11295 (17)

To by byl jednorozený.


n/a
n/a
 #11293 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:58:54 | #11296 (18)

ale porad prvorozeny kdyz nemela porod predtim tak je to zakonite prvorozeny dite


115
n/a
 #11295 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:00:50 | #11298 (19)

Kdyby měla jenom jednoho syna bylo by to v Bibli napsáno že syna jediného,


n/a
n/a
 #11296 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:03:37 | #11299 (20)

bylo napsáno jednorozený


134
n/a
 #11298 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:06:20 | #11302 (21)

Otce je to jednorozený, Mariin prvorozený.


n/a
n/a
 #11299 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:45:58 | #11385 (22)

Dobře bojuješ, Kroky. Přesně tak. *20832*


n/a
n/a
 #11302 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:36:20 | #11307 (21)

Stvořen jedním, při jeho stvoření Bůh nikoho jiného neměl. Všechno ostatní je stvoření pro něho a skrze něho....
Tak to říká Písmo!


n/a
n/a
 #11299 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:45:46 | #11288 (15)

A-- Buh ji uchoval cistou a neposkvrnenou Pannou jako pred pocetim v tom se uni nic nezmenilo - Jasne? nebo porad nic?


115
n/a
 #11286 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:47:47 | #11291 (16)

V Bibli nic takovéhoto není tak nevim proč to řešíš.


n/a
n/a
 #11288 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:04:11 | #11300 (16)

Mohl by ji začít přemýšlet o těchto verších?
Matouš 1
24 Když se Josef probudil, udělal vše tak, jak mu přikázal Boží posel, a oženil se s Marií.
25 Ale nežil s ní manželsky až do doby, kdy se jí narodil syn, kterému dal jméno Ježíš.


n/a
n/a
 #11288 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:48:56 | #11386 (16)

No co jiného ti zbude, než nás utloukat dogmaty. *19969*
A nemáš pravdu, Písmo nic takového neříká, ani to z ničeho nevyplývá.


n/a
n/a
 #11288 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:04:13 | #11301 (11)

Ano, pro stoupence mariánského kultu je to nejen zbytečné, ale přímo nežádoucí.


4
n/a
 #11278 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:32:26 | #11279 (10)

souhlasim -- ale nechapu proc nechces resit schopnosti Bozi a nazyvas je hloupostma?


115
n/a
 #11277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:37:00 | #11282 (11)

Schopnosti Bozi nazývám hloupostí ?
Za hlouposti považuji to co cpeš do diskuzí.., nechci s tebou vést řeč..


n/a
n/a
 #11279 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 09:41:31 | #11285 (12)

Ja se slusne zeptal jestli by Buh dokazal zaridit aby Marie zustala panno i po porodu jeho jedineho syna ?
staci kdyz napises ano nebo ne -- ty jsi zacala stim, ze nemohla zustat pannou po porodu - nevim proc ne kdyz splodila syna Boziho.


115
n/a
 #11282 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:50:35 | #11387 (13)

Dokázal by, ale NEUDĚLAL TO! *2527*


n/a
n/a
 #11285 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 10:39:35 | #11308 (9)

ratko, je velmi závažné říct, že skrze Krista a Marii jsou završeny dějiny spásy.

To je završeno jen a jen zásluhou Krista !!

A takovéto výroky a chápání dalších věcí o Marii zastiňují Krista !

Klekání před ní a modlitby k ní jsou modlářstvím !

Zastiňování a odsouvání Krista je základní činnost toho Zlého !

U svědků se činí neméně vydatně, ovšem tady zvolil jiný způsob !

Takže se nemáte o co hádat...můžete si klidně podat ruce, jste na tom stejně.....


30
n/a
 #11274 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:52:02 | #11389 (10)

A ty máš taky dost, vi\ď? *4585*


n/a
n/a
 #11308 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 20:55:32 | #11391 (10)

Klaníme se jen Bohu, kdyby Marie neřekla "Fiat" Kristus by se nemohl stát tělem a pobývat mezi námi.

To je vše co k tomu mám. Nehádám se, nemám ráda hádky.


134
n/a
 #11308 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 21:41:16 | #11399 (11)

ratko, nemyslím si. Bůh si mohl klidně vybrat deset dalších......­..žen.....


30
n/a
 #11391 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.09.20 21:45:13 | #11400 (12)

Já si nemyslím, že si mohl vybrat kteroukoliv ženu. to by se dávno stalo.


134
n/a
 #11399 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 03:34:03 | #11403 (13)

Přeci je ona byla z rodu Davidova asi že..


n/a
n/a
 #11400 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 06:51:23 | #11405 (14)

Kolik asi tak v tehdejší době bylo žen z Davidova rodu? *3476*


n/a
n/a
 #11403 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:38:38 | #11419 (15)

Ale když našla milost u Boha tak to nebylo pro nic za nic, Noe ji taky neměl pro nic za nic, to Bůh ví i vidí do koho může a nebo má investovat.


n/a
n/a
 #11405 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:41:10 | #11420 (16)

No to je jasnék, proto si vybral právě ji, že věděl, že je biohabojná a že svůj úkol splní na jedničku. Ale kdyby taková nebyla, nemusel by Jehova celý plán pro spásu lidstva zahodil, ale našel by si jinou takovou pannu.


n/a
n/a
 #11419 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:44:25 | #11423 (17)

Bůh lidi vychovává i generačně.., několik generací dozadu ..


n/a
n/a
 #11420 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:48:21 | #11425 (17)

zahodit určitě ne, prostě by musel čekat až čas "nazraje", tedy Marie představuje dovršení časů, umožnila příchod Ježíše Krista na zem. Kdyby to mohlo být dříve a tedy mohla by to být jiná žena, stalo by se to. A kdyby Marie neřekla Fiat, bylo by třeba čekat a hledat dál.


134
n/a
 #11420 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:54:06 | #11428 (18)

Klidně si vybere jinou, čas pro příchod Jeho syna uz nazral, nebyl zavisly od zraní Marie.....


n/a
n/a
 #11425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:56:16 | #11432 (18)

Nestalo by se to dřív, protože se to mělo stát právě v tuto skrze Daniela předpovězenou dobu. Vlastně Židé v tomto období Mesiáše očekávali.


n/a
n/a
 #11425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:12:59 | #11451 (18)

Bylo to načasováno, co mám tak zkušenosti věci se dějí tak, jak se mají stát v pravý okamžik, vůle boží je taková i proto je i rok 2020 po Kristu, celé lidstvo.


n/a
n/a
 #11425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:14:15 | #11452 (19)

Ne presne 2020. Lidske výpočty jsou nedokonale.....


n/a
n/a
 #11451 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:19:33 | #11454 (20)

No jo no tak nějako:-) od včera studuji židovský kalendář neb dnes je prý 1. den roku 5781, dozvěděla jsem se to v tomto pořadu https://www.ceskatelevize.cz/…de/ na 12:46


n/a
n/a
 #11452 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:27:13 | #11455 (21)

n/a
n/a
 #11454 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:41:03 | #11461 (20)

Učenci nyní uznávají, že Ježíš se narodil dříve, než se předtím myslelo, což znamená, že klíčový bod kalendáře není přesný. Názory na dobu Ježíšova narození se sice rozcházejí, ale biblická chronologie poukazuje na rok 2 př. n. l.


n/a
n/a
 #11452 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:42:16 | #11463 (21)

Jo jo tak nějako přesně se to neví..


n/a
n/a
 #11461 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:43:06 | #11465 (22)

Přesně by se mohlo vědět datum jeho ukřižování ?


n/a
n/a
 #11463 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 09:01:06 | #11474 (23)

A nebo kdyby se zachovalo to sčítání lidu na které šli do Betléma, jistě to byl nějaký záznam o tom ..


n/a
n/a
 #11465 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:34:27 | #11457 (19)

Hahaha

Jak byl vytvořen systém datování „př. Kr.“ a „A. D.“

Na začátku šestého století n. l. pověřil papež Jan I. mnicha jménem Dionysius Exiguus, aby vytvořil systém výpočtu, který by církvím umožňoval stanovit oficiální datum Velikonoc.

Dionysius se pustil do práce. Počítal zpět v čase až k Ježíšově smrti a šel ještě dál až k roku, o němž se domníval, že se v něm Ježíš narodil, a od toho bodu potom očísloval každý následující rok. Období po Ježíšově narození Dionysius označil „A. D.“ (Anno Domini — „léta Páně“). I když Dionysius měl v úmyslu navrhnout jen spolehlivý základ pro každoroční výpočet Velikonoc, bezděky zavedl myšlenku počítání let od Kristova narození.

Přestože se většina učenců shoduje na tom, že Ježíš se nenarodil v roce, který Dionysius použil jako základ pro své výpočty, jeho systém chronologie nám umožňuje umístit události v proudu času a pochopit jejich vzájemnou souvislost.


n/a
n/a
 #11451 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:16:39 | #11453 (18)

"Marie představuje dovršení časů",: jojo a taky se jako první žena objevuje v rodokmenu http://biblenet.cz/app/b?book=Matt&no=1&search=Otev%C5%99%C3%ADt


n/a
n/a
 #11425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 06:50:39 | #11404 (13)

Proč by si měl vybrat jinou ženou, když Marie dala souhlas?


n/a
n/a
 #11400 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:43:56 | #11422 (14)

Někde níže píše kdosi že to mohlo být dalších deset žen


134
n/a
 #11404 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:52:30 | #11426 (15)

Vzdyt to je pravda!!!!
Kdyby Marie nesouhlasila, vybere si jinou....


n/a
n/a
 #11422 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:53:37 | #11427 (16)

ale ne v ten samý čas. řeč je o naplnění času, dovršení dějin spásy.


134
n/a
 #11426 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:55:56 | #11431 (17)

Možná bychom museli čekat dalších tisíc let, kdoví... to fabuluji ale všimněte si jak všichni spolupracovali a jak vše spělo ve vzájemné sounáležitosti k cíli. Musel tam být Josef, cesta do Nazarethu, útěk, zasvěcení v chrámu, Jan Křtitel který připravuje cestu... je to celý soubor dějů který spěje ke završení dějin na kříži.


134
n/a
 #11427 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:59:50 | #11436 (18)

No jasně, všechno bylo předpovězeno a Jehova sám to řídil. Zasadil svůj děj do té správné situace. Všichni protagonisté byli na svých místech - včetně Heroda.


n/a
n/a
 #11431 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:54:30 | #11430 (15)

V případě, že by Marie úkol nepřijala.


n/a
n/a
 #11422 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 07:56:16 | #11433 (16)

Anebo Jozef ne.


134
n/a
 #11430 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:02:15 | #11439 (17)

To jistě. Ale Jehova věděl, jak se k tomu oba postaví.


n/a
n/a
 #11433 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:05:51 | #11443 (18)

Když to věděl, tak nelze nad nimi jen tak mávnou rukou že to mohl být kdokoliv jiný! Mám je v úctě oba.


134
n/a
 #11439 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:07:43 | #11446 (19)

I my je máme v úctě. A nikdo tu něpsal, že to mohl být kdokoli jiný, ale že to mohla být jiná bohabojná panna, kdyby Marie ten úkol na sebe nevzala.


n/a
n/a
 #11443 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:08:28 | #11447 (20)

tak opravuji na jinou bohabojnou pannu a jiného bohabojného muže ochranitele.


134
n/a
 #11446 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:09:42 | #11449 (21)

OK.


n/a
n/a
 #11447 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 08:11:21 | #11450 (19)

Kdo tady mava?
Uctu a velkou máme taky, ale i pro Boží úkol, chce Bůh souhlas člověka!
Tvůj duch /rozhodnutí/, musí s Božím duchem souhlasit. Buh si ceni svobodne vule, kterou cloveku dal!

Římanům 8:
16 Sám duch svědčí spolu s naším duchem, že jsme Boží děti.


n/a
n/a
 #11443 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 09:37:48 | #11491 (20)

My si toho souhlasu velice ceníme, i proto jsou nám jak Maria tak Josef příkladem bohabojných lidí.


134
n/a
 #11450 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.09.20 10:01:20 | #11496 (21)