Buď doma, nos roušku #chranimtebe - https://chranimtebe.cz/ Když nemusíte, nechoďte ven, když musíte, vemte si roušku. Pokuď roušku nemáte, můžete si ji zkusit ušít - Návod ZDE nebo na výše uvedeném odkazu.
Pokud nemáte možnost si roušku ušít, můžete zkusit jeden z těchto návodů - Rouška z trička nebo Rouška z jednorázových ručníků
Buďme k sobě ohleduplní a nepodceňujme situaci, společně to zvládneme.

Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: abuka
Správci: abuka , margo
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 33994x
Příspěvků:
4415

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: 2. Timoteovi 2:14
11.05.20 22:00:18 | #5165

2. Timoteovi 2:14
Připomínej jim to a poučuj je před Bohem, aby se nehádali o slova, protože to není k ničemu, jen ke škodě těch, kdo naslouchají.


n/a
n/a

| Předmět: RE: 2. Timoteovi 2:14
12.05.20 13:48:56 | #5167 (1)

Pavel se o tomto nešvaru zmínil ještě minimálně 2x.
Verš 16: Vyhýbej se prázdným, bezbožným řečem, protože povedou ke stále větší bezbožnosti...
Verš 23: Kromě toho se nepouštěj do hloupých a nesmyslných debat, protože víš, že to vyvolává hádky.

Timoteus stál před těžkým úkolem nepřipustit ve sboru rozdělení, ktré pocházelo z malicherných sporů lidí, kteří se snažili zviditelnit hledáním "vší" na tom, co učili apoštolové.

Člověk by skoro řekl, že už tenkrát nějaká diskusní fóra musela existovat. *3168*


n/a
n/a
 #5165 

| Předmět: RE: RE: 2. Timoteovi 2:14
12.05.20 14:03:04 | #5168 (2)
*15238*

n/a
n/a
 #5167 

| Předmět: 2. Petra 1:5-8
10.05.20 12:07:12 | #5129

1. Petra 1:5-8
Právě proto vynaložte veškeré úsilí, abyste přidali ke své víře ctnost, ke ctnosti poznání, k poznání sebeovládání, k sebeovládání vytrvalost, k vytrvalosti oddanost Bohu, k oddanosti Bohu bratrskou lásku, k bratrské lásce lásku ke všem. Pokud to všechno totiž máte a překypuje to ve vás, zabrání vám to být nečinní nebo neplodní vzhledem k přesnému poznání našeho Pána Ježíše Krista.


n/a
n/a

| Předmět: RE: 2. Petra 1:5-8
10.05.20 23:46:26 | #5130 (1)

Minimálně z toho textu vyplývá, že není možné zaměřit se na jednu věc. Jedno vyplývá z druhého a jedno bez druhého nebude fungovat.
Být křesťanem je komplexní záležitost.


n/a
n/a
 #5129 

| Předmět: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 10:39:13 | #5131 (2)

to "přesné poznání" Krista znamená prvdivé poznání a viera v jeho božstvo - toho istého, aké má Otec i Duch Svätý ...inak je to poznání iného Krista, akého nám zjavuje Písmo*9388*


n/a
n/a
 #5130 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 10:57:17 | #5132 (3)

Možná to přesné poznání získáme právě tím, že si čteme Kristovy výroky a přemýšlíme o nich. A to včetně určení jeho identity. *3409*


n/a
n/a
 #5131 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:17:53 | #5142 (4)

Ano, ale zase to úsilí musíme vynaložit a pak další stavební prvky, ale až poté, co se narodíme znovu, jsou nám sejmuty hříchy a jsme smíření s Bohem !


4
n/a
 #5132 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:24:26 | #5143 (5)

Kde se dozvím, že to musí probíhat právě v tomto pořadí?


n/a
n/a
 #5142 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:30:41 | #5145 (6)

Už nemám čas Abuko, pokusím se k tomu vyhledat více. Ale je jasné, že nejdřív musíme přijmout Ducha a pak dělat skutky v Duchu. Ne si jen myslet, že ducha mám a dělat skutky tělesně.


4
n/a
 #5143 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 13:07:11 | #5133 (3)

V Písmu se dočteme, v čem spočívá božství Krista a jakého je druhu.
V tom máme jasno.


n/a
n/a
 #5131 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 13:15:50 | #5134 (4)

boždtví Krista je nejakého druhu? *9388* - božstvé Krista z Biblie je jasné, a to ignorujete:
Kol 2, 9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;

Fil 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,(EP)
Flp 2, 6 On, ač jeho údělem bylo božství, nelpěl žárlivě na stavu, jenž ho činil rovným Bohu.

Flp 2, 6 6ačkoli má božskou přirozenost, nic nelpěl na tom, že je rovný Bohu *7647*
..prečo s tým máte problém? kde je ten problém?


n/a
n/a
 #5133 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 13:45:13 | #5136 (5)

Zamysli se nad výrazem "roven Bohu". Proč tam není napsáno, že je Bůh, ale že byl Bohu roven, a to ještě způsobem bytí? Není to nelogičnost? Pokud by byl Bůh, musel by se rovnat sám sobě, ale z tohoto textu je jasné, že Bůh je někdo jiný, ke komu se Ježíš, když byl ještě v nebesích, mohl rovnat.


n/a
n/a
 #5134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:03:25 | #5139 (5)

Problém máme s tendenčností většiny překladů, které vyznívají tak, že se Kristus dobrovolně vzdal něčeho, co mu patřilo.
V řeckém textu je ovšem použito slovo harpagmos (loupež; lup, kořist; zisk, šťastný nález, vytoužená kořist), tedy něco, co se člověk snaží získat nebo dokonce uloupit.
Takže ve skutečnosti verš vyznívá tak, že by se Ježíš nesnažil božství získat nebo dokonce uloupit.
Proto např. KB zní takto:
Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu.
Podobně PNS:
který, i když existoval v Boží podobě, nepřemýšlel o tom, že by se něčeho zmocnil, tedy že by se stal rovným Bohu.

Toto znění koresponduje i s kontextem celé pasáže, kde Pavel vybízel křesťany, aby neusilovali o něco, co jim nepřísluší.
(Filipanům 2:3)
Nic nedělejte ze svárlivosti ani ze samolibosti, ale s pokorou považujte druhé za sobě nadřazené.


n/a
n/a
 #5134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:14:40 | #5140 (6)

Jejich vlastní překlady je usvědčují,


n/a
n/a
 #5139 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
11.05.20 14:27:45 | #5144 (7)

Ne Abuko, tady je jen drobně zveličeno to, že se Kristus sám ponížil na člověka.

Ano, přišlo období, že se musel ponížit pro člověka, pro celé lidstvo, aby ho zachránil

To bych počítala za loupež i já, kdybych byla v postavení Boha a jeho slávě, kdybych si to chtěla uchovat místo toho, abych spasila člověka !

Dá se to tak vyjádřit !!!

On tím nevyjadřoval, že by to byla loupež nárokovat si postavení, když mu nepatřilo !!!!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!

Jste schopni pochopit alespoň toto !!

Taky je psáno, že mu po položení oběti Bůh dal slávu, kterou měl před založením světa.
On si svoji slávu , své postavení Boha mohl nárokovat právem !


4
n/a
 #5140 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 13:17:58 | #5135 (4)

takže, ak sa to v Písmu dočtete, ste se dočetli, tak mi vysvetlit, ako chápete Kristovo "plnost božství" *9388*


n/a
n/a
 #5133 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 13:47:03 | #5137 (5)

Plně zrcadlil Boha. Byl jeho věrným obrazem, dělal to, co se od Boha naučil v nebesích, a přesně plnil jeho vůli. Tak mohl říct, že kdo viděl jeho, jako by viděl i jeho Otcr.


n/a
n/a
 #5135 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:50:52 | #5148 (6)

jo, "zrkadlil", bavíte - keď je tam napísané jasne, že "Ježiš má plhost božství" (nevidím tam žiadne zrkadlenie, jedine, žeby to bolo vidieť v zrkadlách VRO...tak mi to "zrkadlenie" nájdite v Písme!...zrejme nechápete, a v akom blude (vo vzťahu k božstvu Krista) žijete a celá spoločnosť SJ:-)


n/a
n/a
 #5137 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
11.05.20 15:01:51 | #5149 (7)

I mi máme mít plnost :
Kolosským 2
9V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
10v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.


n/a
n/a
 #5148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
11.05.20 15:04:52 | #5150 (7)

Vzťah k božstvu Krista?
Je nebiblický termín:
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=vztah+&search=Hledat


n/a
n/a
 #5148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
11.05.20 15:17:19 | #5151 (8)

Milovati máme Boha svého celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji myslí, celou svoji silou i celou svoji mocí a bližní své tak jako sebe, na tom stojí zákon celý i proroci.

Vztahy máme s bližníma.


n/a
n/a
 #5150 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
11.05.20 15:47:22 | #5152 (9)

kam vy všade odkloníte diskusiu, to sa rozum diví! - pre danú tému si urobíte prechádzku celou Bibliou *9388*


n/a
n/a
 #5151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.05.20 15:48:25 | #5153 (10)

To aby jste tady nikoho nebalamutil:-).


n/a
n/a
 #5152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:15:55 | #5141 (5)

Ve všech překladech Kol 2:9 je uvedeno, že ta plnost božství je přítomna tělesně.
Cituji:
Liddellův a Scottův Greek-English Lexicon však definuje výraz the·oʹtes v podstatě stejně jako definuje thei·oʹtes; dává mu totiž význam „božskost, božská přirozenost“.
A božská přirozenost není totéž, co Bůh.
V Kol 1:19 Pavel píše, že Bůh chtěl, aby v Kristu přebývala všechna plnost. To znamená, že Kristus byl od Boha plně vybaven k úkolu, který tady na zemi měl splnit.
Prostě a jednoduše:
Bůh je mimo Krista a pověřuje ho, propůjčuje mu své vlastnosti a moc atd.


n/a
n/a
 #5135 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:33:12 | #5146 (6)

Je mi líto, že už nemůžu odpovídat...…, snad Pán dá a půjde to jindy.....


4
n/a
 #5141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 14:46:45 | #5147 (6)

Efezsým 4
6 jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech.


n/a
n/a
 #5141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 15:52:16 | #5154 (6)

špatné chápanie! - tá "plnost božství" je jasne v rámci Kristovej telesnosti (Krista ako človeka) - teda Ježiša ako pravého Boha i pravého človeka v jednej bytosti...odkud máte tie nelogické a špatné výklady? *9388* ...viete, tie vaše slovníky, a prispôsobovanie si ich výkladov v prospech SJ doktrín, to je úsmevné *32299*


n/a
n/a
 #5141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
11.05.20 15:54:47 | #5155 (7)

A vy se Slovem božím děláte co?
Vždyť se to nedá ani číst co porád do diskuzí hrnete:-).


n/a
n/a
 #5154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
12.05.20 17:56:19 | #5175 (7)

Nabozenstvarsky zargon, ne biblicky...


n/a
n/a
 #5154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
12.05.20 17:57:16 | #5176 (7)

To už ani není usmevne!


n/a
n/a
 #5154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 16:24:39 | #5169 (6)

Ano Bůh je mimo Krista.

Abuko, lidská přirozenost..­.…...to znamená člověk...….


4
n/a
 #5141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
12.05.20 17:20:19 | #5172 (7)

Nikoli, lidská přirozenost jsou vlastnosti a projevy, které jsou lidem společné.
Člověk je bytost.


n/a
n/a
 #5169 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
12.05.20 17:40:01 | #5173 (8)

bytost je o niečom inom, pletiete si pojmy...Ježiš mal ľudskú prirodzenosť, t.j. bol človekom...mal však i božskú podstatu, teda bol i Bohom... *31319*


n/a
n/a
 #5172 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
12.05.20 19:56:56 | #5178 (9)
*33072*

n/a
n/a
 #5173 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
12.05.20 19:56:30 | #5177 (8)
*20832*

n/a
n/a
 #5172 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
13.05.20 02:37:28 | #5180 (7)

Bůh je mimo Krista a Kristus mimo Boha?
To se jako že míjejí?


n/a
n/a
 #5169 

| Předmět: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 17:16:38 | #5157 (1)

aby jste přidali ke své víře ..
primární je věřit a pak teprve můžeme přidávat a co znamená věřit ?
1 Janův 3:23 A to je jeho přikázání: věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista
takže ne věřit ve jméno Jehova, tady možná bude zádrhel, že je možné věřit i špatně


4
n/a
 #5129 

| Předmět: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 17:33:39 | #5158 (2)

A co třeba věřit v obě jména, to by nešlo? *33018*


n/a
n/a
 #5157 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 20:30:47 | #5161 (3)

Skutky apoštolské 4:11  Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným.
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni."


4
n/a
 #5158 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 20:50:12 | #5163 (4)

Skutky 3
6 Petr však řekl: „Stříbro ani zlato nemám, ale co mám, to ti dám: Ve jménu Ježíše Krista Nazaretského vstaň a choď!“

Jaké je jméno Ježíše Krista Nazaretského?
Jaké mu dal Bůh jméno?
Filipským 2
v podobě člověka
8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
9 Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno..


n/a
n/a
 #5161 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 21:20:22 | #5164 (5)

n/a
n/a
 #5163 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 07:39:58 | #5166 (4)

Je to tak, jak cituje kroky.
Záchrana skrze Krista = skrze jeho jméno je opatřením od Jehovy. To ostatně dokládají i další verše, z nichž nejznámější je Jan 3:16.
Vždyť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby nikdo, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl věčný život.
Nebo třeba Skutky 17:31.
Stanovil (Bůh) totiž den, kdy bude spravedlivě soudit svět prostřednictvím muže, kterého tím pověřil, a všechny o tom ujistil tím, že ho vzkřísil z mrtvých.“

Takže ano, Ježíšovo jméno je jedinečné a klíčové pro záchranu, ale je třeba za tím vidět Boží vůli.
Takže tvůj názor, že uctívat Boha a jeho jméno je chyba, je mylný a zavádějící.


n/a
n/a
 #5161 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 16:27:27 | #5170 (5)

Na dvou židlích nelze sedět......


4
n/a
 #5166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 17:10:34 | #5171 (6)

A co tím chceš říct?


n/a
n/a
 #5170 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1…
14.05.20 13:43:19 | #5189 (7)

Že není možné mít tyto dvě jména ve stejné rovině.

Ježíš zbytečně neříkal:

Až vyvýšíte Syna člověka, pak poznáte, že já JSEM ! Jan 8:27.

Vy Krista nevyvyšujete !

Snižujete ho na úroveň anděla !

Jak byste ho vůbec mohli poznat, a přitom je on ten kámen úhelný...…..a jen on má ta slova života.....

Pamatujete si z Písma, jak se Kristus radoval, když ho Petr poznal...….., jak to pro něj bylo důležité....


4
n/a
 #5171 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
14.05.20 18:51:09 | #5198 (8)

To se nedá ani číst... *3761*


n/a
n/a
 #5189 

| Předmět: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 18:33:31 | #5159 (2)

To ja věřím ve jméno JSEM :-) a je to jméno všech:-)


n/a
n/a
 #5157 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
11.05.20 18:39:00 | #5160 (3)

No jasně, máš to vychytaný! *35094*


n/a
n/a
 #5159 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 17:54:12 | #5174 (3)

*16124*
A od toho se nikam nedostane...


n/a
n/a
 #5159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Petra 1:5-8
12.05.20 19:57:30 | #5179 (4)

Jé, ten je pěkný!!! *3357*


n/a
n/a
 #5174 

| Předmět: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 08:53:30 | #5116

2. Tesaloničanům 3:7, 8
Sami víte, jak nás máte napodobovat, protože když jsme byli u vás, nechovali jsme se neukázněně ani jsme od nikoho nejedli jídlo zadarmo. Naopak, ve dne v noci jsme usilovně a tvrdě pracovali, abychom nikoho z vás nezatížili velkými výdaji.


n/a
n/a

| Předmět: RE: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 11:56:41 | #5118 (1)

2 Tes 3
1 A tak, bratří, modlete se za nás, aby se slovo Páně stále šířilo a bylo oslaveno jako u vás
3 Ale Pán je věrný; on vás posílí a ochrání od zlého.

  • *9388* ap. Pavel píše Solúnčanom z Korintu, aby tam urobil koniec fámam, že Pánov deň je už blízko, a mnohí Solúnčania prestali pracovať a zaháľali, a tak Pavel chcel urobiť koniec tomuto ich prístupu k životu, - aby sa sa pričinili o to, aby sa neprestalo šíriť slovo Pánovo, a aby nezaháľali a obnovili si aj pracovnú disciplínu - Pavel operuje slovom Pán, lebo "Pán" vyslovujeme len v pravej viere v božstvo v Krista *9388*

n/a
n/a
 #5116 

| Předmět: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 16:33:37 | #5119 (2)

Jak ho širiš ty?


n/a
n/a
 #5118 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
10.05.20 09:07:32 | #5127 (3)

to je predmetom veci? *34709*


n/a
n/a
 #5119 

| Předmět: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 16:37:35 | #5120 (2)

V 2. Tesal3, Pavel vůbec nemluví o čekání konce. A mluví o tom, nevrátí se do cizích záležitostí...
Zase sis něco vyselektoval a vymyslel!


n/a
n/a
 #5118 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 17:33:08 | #5124 (3)

Oprava: nevrtani do cizich veci....


n/a
n/a
 #5120 

| Předmět: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
09.05.20 17:00:05 | #5122 (2)

Uniká mi souvislost, Visitore. Proč musí být Pán Bohem?


n/a
n/a
 #5118 

| Předmět: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
10.05.20 01:40:30 | #5125 (2)

Ano, Pavel varoval, před ničím nepodloženým očekáváním Pánova dne.
Upozornil, že nejprve musí nastat velké odpadnutí a zejména musí být zjeven člověk bezzákonnosti. (To je zajímavé proroctví, někdy se k němu vrátím)
Zmínka o pracovitosti s tím asi nesouvisí, spíše je to napomenutí těch bratrů, kteří měli nějaké odpovědné postavení a na to konto se nechávali živit.
Pavel poukázal na vlastní přiklad, kdy během své návštěvy v Tesalonice on a jeho společníci pracovali, aby místním ulehčil břemeno péče o ně.
Tady bych se na chvíli zastavil.
Pavel zřejmě šil stany, což bylo řemeslo, kterému se nejspíš vyučil u svého otce, když žili v Tarsu v římské provincii Kilikie. Tarsus bylo město proslulé výrobou stanové látky.
Velkým odběratelem stanů bylo římská armáda, a možná právě dodávky stanů Římanům vysvětlují, proč Pavlův otec získal pro sebe a svou rodinu římské občanství.


n/a
n/a
 #5118 

| Předmět: RE: RE: 2. Tes 3:7, 8
10.05.20 01:42:14 | #5126 (2)

Pán je jeden z titulů Ježíše Krista.


n/a
n/a
 #5118 

| Předmět: 5. Mojžíšova 30:19
07.05.20 17:22:51 | #5114

5. Mojžíšova 30:19
Dnes proti tobě beru za svědky nebesa a zemi, že jsem ti předložil život a smrt, požehnání a prokletí. Vyber si život, abys mohl žít, ty a tvoji potomci


n/a
n/a

| Předmět: RE: 5. Mojžíšova 30:19
08.05.20 10:56:23 | #5115 (1)

Toto je jeden z mnoha veršů, kde je ukázáno, že Bůh nikoho nenutí.
Každý má možnost volby.
Protože "Bůh je láska", přeje si, abychom se rozhodovali správně.


n/a
n/a
 #5114 

| Předmět: RE: 5. Mojžíšova 30:19
09.05.20 17:02:46 | #5123 (1)

Tedy pro mě je tohle o svobodě. Člověk má svobodu si vybrat mezi dobrem a zlem - samozřejmě i s následky *20832*


n/a
n/a
 #5114 

| Předmět: 1. Tim 6:9, 10
06.05.20 08:22:41 | #5102

1. Tim 6:9, 10
Ale ti, kdo chtějí zbohatnout, upadají do pokušení a léčky a podléhají mnoha nerozumným a škodlivým touhám, které vedou k jejich zničení a zkáze. Láska k penězům je totiž kořenem mnoha špatných věcí, a protože ji v sobě někteří živili, odvedlo je to od víry a způsobili si mnoho bolestí.


n/a
n/a

| Předmět: RE: 1. Tim 6:9, 10
06.05.20 21:11:07 | #5106 (1)

Výkladem je text samotný - není o čem diskutovat.
*33684*


76
n/a
 #5102 

| Předmět: RE: RE: 1. Tim 6:9, 10
07.05.20 07:11:49 | #5109 (2)

Zřejmě Pavel považoval za důležité na to upozornit.
I tenkrát asi byli mezi křesťany lidé, kteří "se rozhodli, že zbohatnou", jak říká jiný překlad.
A možná tak jednali na první phled z ušlechtilých pohnutek - zabezpečit rodinu. A mohli by se dokonce obhajovat jinými Pavlovými slovy:
(1. Timoteovi 5:8)
Pokud se někdo nestará o svou rodinu, a zvlášť o členy své domácnosti, zapřel víru a je horší než člověk bez víry.

Proto si myslím, že i v dnešní době jsou lidé, kteří by měli o čem diskutovat.
Nebo by měli mít.


n/a
n/a
 #5106 

| Předmět: RE: 1. Tim 6:9, 10
07.05.20 04:30:22 | #5107 (1)

Není špatné mít peníze, ale milovat je.....


n/a
n/a
 #5102 

| Předmět: Skutky 17:26, 27
05.05.20 17:49:23 | #5072

Podobné téma jako to předcházející, tentokrát z Pavlovy brilantní řeči na Areopagu.

Skutky 17:26, 27
Z jednoho člověka vytvořil všechny národy, aby žily na povrchu celé země, stanovil časová období a určil lidem hranice jejich přebývání, aby hledali Boha – jestli by ho mohli nahmatat a opravdu ho najít – i když vlastně není daleko od nikoho z nás.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Skutky 17:26, 27
05.05.20 18:02:44 | #5074 (1)

Můj oblíbený text. Říkám, že je v něm sdělen smysl lidského života. *17625*


n/a
n/a
 #5072 

| Předmět: RE: Skutky 17:26, 27
05.05.20 18:31:00 | #5076 (1)

Zajímavý je výraz "nahmatat".
Ukazuje na skutečnou blízkost.
V jednom našem článku jsem našel toto:
Můžeme si to znázornit na příkladu. V temné místnosti, kterou známe, se snažíme nahmatat vypínač nebo kliku u dveří, protože víme, že se nám to určitě podaří. A podobně, když upřímně hledáme Boha a snažíme se ho dopátrat, můžeme si být jisti, že naše úsilí bude odměněno. Pavel nás ujišťuje, že Boha ‚skutečně najdeme‘.


n/a
n/a
 #5072 

| Předmět: RE: RE: Skutky 17:26, 27
05.05.20 18:50:34 | #5077 (2)

Souhlas, to je pěkný výraz... zejména pokud jsme vytrvalí :-)


50
n/a
 #5076 

| Předmět: RE: RE: Skutky 17:26, 27
05.05.20 19:16:51 | #5078 (2)

Abuko, přesně tak, můžeme se dostat do Boží blízkosti, můžeme ho skutečně nahmatat, ovšem když hledáme na cestě, kterou Bůh sám přípravil…..

Pavel jistě po tomto úvodu, je to jen úvod Margo,....zvěstoval jistě kde hledat a jak hledat...…, stačí si přečíst jak pokračuje...…­..zvěstoval jim Krista.....!

Protože jen Kristus je ta cesta, pravda a život.


4
n/a
 #5076 

| Předmět: RE: RE: RE: Skutky 17:26, 27
05.05.20 20:24:09 | #5084 (3)

To je přece jisté, ne? *3199*


n/a
n/a
 #5078 

| Předmět: Hebrejcům 11:6
04.05.20 07:08:42 | #5048

Hebrejcům 11:6
Bez víry není možné líbit se Bohu, protože ten, kdo se k Bohu přibližuje, musí věřit, že je a že odměňuje ty, kdo ho usilovně hledají.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 14:02:30 | #5049 (1)

No, a jaké máš ve svém životě Boží odměny? Dal ti Bůh nějaké dary Ducha? Mluvíš jazyky? Zakusil jsi Boží uzdravující moc na sobě či na někom jiném? Máš dar výkladu jazyků? Nebo dar prorokování? …
Já za sebe mohu říct, že mi Bůh daroval nebeský jazyk, ve kterém k Němu mohu promlouvat, i výklad, co vlastně říkám. Na vlastním kolenu jsem zažila uzdravení. Před modlitbami církve mě bolelo (prochladlo mi při koupání, tam na koupališti jsem ho začala cítit) a cítila jsem uvnitř kolena chlad. Při modlitbách jsem cítila v koleni oheň, který stále více sálal, a od té doby s kolenem nemám potíže.
I dar výkladu mi bůh jednou dal, když se někdo modlil v jazyku. Poprvé v životě jsem před sebou viděla symbolický obraz a zároveň jsem chápala, co která část obrazu znamená.


31
n/a
 #5048 

| Předmět: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 17:31:29 | #5050 (2)

Tím největším darem je naděje na věčný život. (Jan 3:16)
Přibližovat se k Bohu znamená m.j. usilovat o ovoce ducha: láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, mírnost, sebeovládání. Když se mi toto daří alespoň částečně a se střídavou úspěšností projevovat, považuji to za další velký dar od Jehovy.
(1. Kor 13:1,2)
Kdybych mluvil lidskými i andělskými jazyky, ale neměl lásku, byl bych jako dunící kov nebo řinčící činel. Kdybych měl dar prorokování a rozuměl všem posvátným tajemstvím a všemu poznání a kdybych měl tolik víry, že bych dokázal přemisťovat hory, ale neměl lásku, nebyl bych nic.
(1. Korinťanům 13:8)
Láska nikdy neselhává. Ale dary prorokování zaniknou, jazyky přestanou a poznání skončí.


n/a
n/a
 #5049 

| Předmět: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 18:15:41 | #5053 (3)

Ano, láska je nejdůležitější. Bez lásky ani ten nejúžasnější dar nic neznamená. Apoštol Pavel nás ale ve 12. kapitole (13. je o lásce), na konci 12. kapitoly vybízí, abychom o vyšší dary usilovali. Tedy, láska je nejvzácnější cesta, ale dary shůry nemáme zanedbávat.


31
n/a
 #5050 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 18:32:18 | #5054 (4)

Přesně tak.
Proto těm "darům shůry" nepřikládám vůbec žádný význam.
Ony totiž "zaniknou, přestanou a skončí".


n/a
n/a
 #5053 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 18:50:29 | #5055 (5)

"dary shůry" sú predsa dary zhora, od Boha, alebo sa mýlim? *232*


n/a
n/a
 #5054 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 19:00:03 | #5058 (6)

Dary shora jsou skutečně od Boha, ale jen pro ty, kteří se mu líbí.
Není to tedy tak, že se budu chlubit těmito údajnými dary, a bude se mi žalostně nedostávat například poznání nebo ovoce ducha.


n/a
n/a
 #5055 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
06.05.20 09:32:25 | #5103 (7)

Boží dary se nedávají za zásluhu.


4
n/a
 #5058 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 19:25:34 | #5059 (5)

Otázka je ale KDY zaniknou. Až plně poznáme. Dokud jsme na zemi, vidíme jen jako v zrcadle, které za Pavlovy doby nebylo tak čisté a jasné, jako jsou zrcadla dnes. A kdy poznáme plně, až uvidíme nebe. Zatím nám jsou nebeské věci zprostředkovány skrze dary Ducha. A Pavel končí svou kapitolu o darech vybidnutim, abychom o ně usilovali. Ne, abychom o nich tvrdili, že jsou na nic.


31
n/a
 #5054 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 21:50:21 | #5060 (6)

Možná mně budete kamenovat , ale prostě mi to nedá .
V Písmu jsem se dočetla , že dar jazyků byl dán proto , aby mohli apoštolé a potom další věřící zvěstovat evangelium . Sami neměli nastudované cizí jazyky , tak dostali tento dar . Každý dar Ducha byl dán pro hlásání
evangelia nebo vzdělávání církve. Ne pro potěšení jednotlivce , natož pro to , aby se chlubil. Vykladači byli vlastně překladatelé. Ap. Pavel stále znovu zdůrazňuje myšlenku , že jestliže nikdo nerozumí coříkáš, nikoho nevzděláváš a nikomu ani nepomáháš k duchovnímu růstu. A jestli mluví člověk v nějakém vytržení a neví co říká, nevzdělává ani sám sebe. A Bůh si přeje, abychom ho uctívali vědomě.

Když byl můj syn pověřený misijní službou v Ugandě , bylo tam dost nebezpečno. Různé kmeny proti sobě válčily . Jedna domorodá žena uvěřila v Ježíše Krista a její kmen ji vyhnal. to byl vlastně rozsudek smrti.
Každý kmen tam má svůj jazyk a kdo mluvil jinak, toho považovali za špeha a zabili ho. Ta žena nikdy neslyšela jinou řeč než tu svou. Když ji vyčerpanou a nemocnou objevili poblíž kmene, kde syn sloužil,
vzali ji pod ochranu. Největší překvapení bylo , že rozuměla cojí říkají a začala mluvit jako oni . Když se uzdravila, chtěla mluvit o Kristu i okolním kmenům , bez ohledu na nebezpečí. A opravdu byla schopna všemi těmi jazyky mluvit. Tak tohle považuji za pravý dar jazyků.


24
n/a
 #5059 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
04.05.20 22:01:41 | #5061 (7)

Ano, to je správný účel jazyků. I když tomu příběhu se opravdu podivuju.


n/a
n/a
 #5060 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 22:03:52 | #5062 (8)

Margo, ten příběh je pravdivý.


24
n/a
 #5061 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 08:20:17 | #5064 (9)

Jí ho nerozporuju.


n/a
n/a
 #5062 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
05.05.20 15:03:58 | #5069 (7)

Četla jsem o podobné zkušenosti. Jeden kazatel se svým týmem působil v nějakém městě a večer tam měl biblickou přednášku na nějaké duchovní téma. Jedna členka jeho týmu přitom cítila nutkání modlit se v jazycích. Po skončení přednášky za ní přišel chlap, co seděl hned před ní a povídá jí, že má nádhernou francouzštinu, dokonce se starofrancouzským přízvukem, který je málokdy slyšet. Odpovědělas mu, že se francouzsky nikdy neučila. A on na to, že citovala ve francouzštině biblické texty, které hned nato použil ve své promluvě kazatel. Takhle Duch svatý používá jazyky jako znamení pro nevěřící.
Existují totiž 4 druhy jazyků: Výše popsaný (lidský) jazyk, a potom andělské jazyky, mezi něž patří:

  1. modlitba v jazyku na shromáždění, kdy má někdo výklad
  2. modlitba v jazyku jako přímluva za druhé
  3. modlitba v jazyku jako budování sebe sama.

31
n/a
 #5060 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 17:36:17 | #5070 (8)

Mluvení jazyky a další zázraky bylo znamením pro nevěřící dříve.
V dnešní době lze těžko rozpoznat, kdo mluví "Z Boha" a kdo z úplně jiného ducha.
Dnes je klíčové usilovat o ovoce ducha, nikoli se chlubit nějakými mimořádnými dary, které ani nemusí pocházet od Boha.
Je opravdu zvláštní, že všichni takto obdaření, které jsem měl možnost poznat, byli většinou lidé arogantní, pyšní na své domnělé obdarování od Boha.


n/a
n/a
 #5069 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 17:48:59 | #5071 (9)

Proto nám taky Písmo radí ,abychom zkoumali ,jestli je to z Boha, abychom nenaletěli.1 Jan 4,1.
Podle Božího slova bude satan v poslední době napodobovat úplně všechno.


24
n/a
 #5070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 18:01:48 | #5073 (10)

Přesně. *20832*


n/a
n/a
 #5071 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.05.20 00:32:59 | #5098 (9)

To máš pravdu, protože Jidas měl také dar vymýtat démony (když Ježíš poslal učedníky po dvou), ale ne pěstoval ovoce Ducha, proto nakonec selhal. Ovoce a dary musí být v rovnováze.


31
n/a
 #5070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.05.20 07:11:50 | #5100 (10)

Jidáš plnil svůj úkol. kdyby Ježíše neudal, nebyl by Kristus zatčen atd,, to Ježíš ho k tomu konání poslal., řekl mu jdi a učiň to co máš učinit.


n/a
n/a
 #5098 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.05.20 07:15:39 | #5101 (11)

Jan 13
..Ježíš mu řekl: „Co chceš učinit, učiň hned!“
28Nikdo u stolu nepochopil, proč mu to řekl.
29Protože měl Jidáš u sebe pokladnici, domnívali se někteří, že ho poslal nakoupit, co potřebují na svátky, nebo dát něco chudým.
.


n/a
n/a
 #5100 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.05.20 06:53:11 | #5099 (9)

To někde v německu ve středověku byli pekař s pekařkou, ona se od někuď přistěhovala a pekli dobré housky a závistiví lidi jim záviděli a tak je obvinili z čarodějnictví, byli mučeni a nakonec upáleni a tak nebylo dobrých housek ni pekařů..


n/a
n/a
 #5070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 22:14:41 | #5063 (6)

Netvrdím, že jsou k ničemu.
Tvrdím, že tyto dary nejsou jen ty zázračné, ke kterým se řada lidí upírá, ale i takové ty běžné. Pavel například psal o schopnosti vést, vyučovat atd.
A opět musím zdůraznit, že tyto dary jsou až za tím, jak kdo oplývá ovocem ducha.
Řečeno polopaticky:
Pokud je někdo arogantní posměvač a šiřitel pomluv, tak možná bude mít dary ducha, ale pochybuji, že toho Božího.

Pavel končí svoji řeč pobídkou, abychom usilovali o VĚTŠÍ dary, než je mluvení jazyky, uzdravování atd. Tím měla být láska, o které píše následující kapitole.


n/a
n/a
 #5059 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
05.05.20 19:28:33 | #5079 (7)

Dary Ducha jsou dány v rámci částečného poznávání Boha. Není možné jimi pohrdat a odmítat je, jen proto že je není možné rozlišit.
Když je Bůh dává, jistě dává i schopnost rozlišit, jestli jsou od Boha nebo z démona.

Taky je nesmysl je srovnávat s ovocem Ducha.Všechno má svoji hodnotu !

A dary Ducha skončí až budeme stát tváří v tvář je psáno v této 13.kapitole 1.Korinstským.
A pohrdat jimi, že stejně skončí je naprostý nesmysl, protože skončí i víra a poznání i Bible, protože budeme stát tváří v tvář Kristu !!
Nebude zapotřebí už ho částečně poznávat, když ho uvidíme a uslyšíme, budeme se ho moci dotknout.
Dary Ducha neskončí, protože jsou méněcenné, ale nebudou zapotřebí.


4
n/a
 #5063 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 19:41:08 | #5080 (8)

.Nika píše: A jestli mluví člověk v nějakém vytržení a neví co říká, nevzdělává ani sám sebe....

Pavel opravdu píše, že dar proroctví je lepší, než dar jazyku, protože vzdělává jiné...…

Ale není pravda, že dar jazyků nevzdělává nás,.....1.Kor.14:

4Kdo mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.
5Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví

Boží dary nejsou nikdy bez užitku...…...


4
n/a
 #5079 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:18:14 | #5082 (9)

Záleží na tom, co si kdo pod darem jazyků představuje. Byla jsem svědkem mluvení "v jazyku". Ten člověk byl při tom jako v tranzu , a když se probral, ptal se :Co to bylo? Když nevěděl co mluvil a že vůbec mluvil - jaký to mělo
pro něho užitek? Bůh přece nikdy neobchází mysl člověka. Zato ten zlý to dělá velmi často. Byla bych v této věci velmi opatrná.


24
n/a
 #5080 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:23:34 | #5083 (10)

Vždycky je zapotřebí rozsuzovat. Satan napodobuje. Jen není dobré pak odmítat podstatu a důvod, proč dává Bůh jazyky.


4
n/a
 #5082 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:36:27 | #5093 (11)

jinak niko, nádherný příběh i když hodně bolestný.....

Já sama jsme zažila, jak Bůh dal porozumět někomu, když jsem mluvila v jazyku v jeho rodném jazyku, který neumím.
Bůh si to použije tehdy, kdy se nedá udělat nic jiného a situace je naléhavá...…..


4
n/a
 #5083 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:47:07 | #5095 (12)

Já jsem zase zažila, jak přišli nějací z "křesťanského společenství" k nám na shromáždění a při úvodní modlitbě bašeho staršího si začali drmolit cosi nesrozumitelného pro sebe. Ještě jednou nám to udělali, když si přišli popovídat o víře, chtěli, aby se manžel pomodlil, a zase do toho žbrblali, až manžel modlitbu skončil. Mně to přišlo spíš jako nějaké zaříkávání proti nám. Velmi nepříjemné. *6578*


n/a
n/a
 #5093 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 21:33:52 | #5096 (13)

...no,modlili sa priamo uprostred vás možno za vaše obrátenie:-)


n/a
n/a
 #5095 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 22:05:16 | #5097 (14)

Já myslím, že hráli divadlo. Nanejvýš šlo o nějaké zaříkávání.


n/a
n/a
 #5096 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.05.20 09:36:21 | #5104 (15)

Margo, nešlo o zaříkávání, jen o nevhodné používání jazyků. Je psáno, že když není vykladač jazyka, máme se modlit jen pro sebe, ne nahlas.


4
n/a
 #5097 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:35:30 | #5092 (10)

Ano. Líbí se mi tvůj přísup. *10235*


n/a
n/a
 #5082 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.05.20 20:32:36 | #5088 (8)

Já to mám takhle, Kjaro: Jistě budeš souhlasit, že dary ducha může zneužít i Ďábel, stejně jako všechno. Ježíš dal dobrý příklad, jak máme rozlišovat, když byl zkoušen Ďáblem na poušti. Znal dobře slovo svého Otce, a tak pokaždé, když mu Ďábel něco nabídnul a tvářil se přitom, jako by šlo o dobrou věc, Ježíš to srovnal s tím, co zná od svého Otce, prokoukl Ďábla a odpověděl: "Je psáno..." A tak to mám podobně: Když někdo projevuje něco jako zázračné dary ducha, řeknu si, proč by to nemohlo být, že? Klidně. Ale zkoumám, jestli ten člověk projevuje pravou víru, tedy zvěstujeto, co je skutečně od Boha. A pokuiano, budu mu věřit i ty dary.


n/a
n/a
 #5079 

| Předmět: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 17:49:24 | #5051 (2)

Ja mám dar Ducha rozumět Písmu ale nikdo si toho asi že vůbec neváží :-)


n/a
n/a
 #5049 

| Předmět: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 18:10:01 | #5052 (3)

Podle čeho se dá takový dar poznat?


n/a
n/a
 #5051 

| Předmět: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
04.05.20 18:51:38 | #5056 (3)

milé, gratulujem, že máte dar Ducha rozumět Písmu *232*


n/a
n/a
 #5051 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 19:42:56 | #5081 (4)

visitore, je dobré rozsuzovat.....

Nejen Bůh dává dary,...…...démoni umějí napodobovat.....


4
n/a
 #5056 

| Předmět: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 08:51:29 | #5065 (1)

Možná se nám z těch úvah vytratila jedna důležitá základní myšlenka.
Totiž, že největší odměnou je možnost vůbec Boha najít.
Pro mnoho lidí je to totiž něco nemožného nebo dokonce zbytečného.


n/a
n/a
 #5048 

| Předmět: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:26:02 | #5085 (2)

Abuko, nevypadlo to důležité, Boha najít...…..Dary Ducha slouží k částečnému poznávání Boha. Stejně jako Bible, jako modlitba. I Dary Ducha dávají možnost Boha poznávat více.


4
n/a
 #5065 

| Předmět: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:27:28 | #5086 (3)

Já jsem napsala už dříve kroky, že ji pověřil čtením Písma démon...…..a myslím si to stále.....


4
n/a
 #5085 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:32:58 | #5090 (4)

Jo jistě :-) Bůh živých JSEM je démon:-)


n/a
n/a
 #5086 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
07.05.20 04:32:31 | #5108 (5)

Zase ten špatný překlad, ty na to dojedeš.....


n/a
n/a
 #5090 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
07.05.20 10:41:04 | #5110 (6)

Tak vy tam máte to JSEM přeložen na:
‚PROKÁŽI SE BÝT"

Ale ten přítomnej čas víc k tomu Bohu živých sedí..


n/a
n/a
 #5108 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
07.05.20 16:36:37 | #5111 (7)

To není úplně to nejdůležitější.
Podstatné je, že Bůh v těch verších o sobě říká dvě věci.

  1. Byl, je a bude, a svoji existenci prokáže svou činností.
  2. Sám oznámil své jméno, které má být používáno "generaci za generací" - Jehova/Jahve.

n/a
n/a
 #5110 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.05.20 16:50:14 | #5112 (8)

To mi to takto v Bibli nemáme:-)


n/a
n/a
 #5111 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům…
09.05.20 16:39:06 | #5121 (7)

Nechápe A nebude, to je zbytečný rozhovor, teď bude běhat v kolečku......


n/a
n/a
 #5110 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:34:01 | #5091 (4)

A jak to poznáš?


n/a
n/a
 #5086 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:42:45 | #5094 (5)

To je od ní jenom slepá závist:-),


n/a
n/a
 #5091 

| Předmět: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 09:32:02 | #5066 (1)

Ač jsem jen chudý, nevýznamný člověk, všemocný Bůh o mne pečuje.
Žalm 40,18


n/a
n/a
 #5048 

| Předmět: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:32:47 | #5089 (2)

kroky, věřím, že přesto tě Bůh miluje a pečuje o tebe.....


4
n/a
 #5066 

| Předmět: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 09:46:52 | #5067 (1)

No to je samozřejmost - jinak by to "nešlo".
*3440*


76
n/a
 #5048 

| Předmět: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 13:00:48 | #5068 (2)

Opravdu by to nešlo.
Poznal jsem několik lidí, kteří se rozhodli prozkoumat Boha s "profesionálním nadhledem", a bylo jim to k ničemu.


n/a
n/a
 #5067 

| Předmět: RE: RE: RE: Hebrejcům 11:6
05.05.20 20:31:34 | #5087 (3)

Promiň Abuko, ten váš přístup k prozkoumání Písma mi připadá jako něco podobného.

Víš ono věci Ducha svatého jsou přirozenému člověku bláznovstvím...……

A vám to pořád musí logicky a lidsky sedět...…., pasovat do sebe...…

To je zcela opačný způsob, jak se dá Bůh nalézt...…..nep­řipadá ti....?!


4
n/a
 #5068 

| Předmět: Micheáš 5:2
01.05.20 14:33:31 | #4993

Micheáš 5:2
A ty, Betléme Efrato, jsi příliš maličký, než abys patřil mezi judská města. Přesto mi z tebe vyjde ten, který bude vládnout v Izraeli a jehož původ je v dávných časech, ve vzdálené minulosti.


n/a
n/a

| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 14:35:50 | #4994 (1)

Někteří lidé tvrdí, že se nejedná o sídlo, ale o osobu. Co si o tom myslíte?
Splnilo se toto proroctví na Ježíšovi?

P.S.
Změnil jsem barvu úvodního biblického textu, aby byla příjemnější pro oči.


n/a
n/a
 #4993 

| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 14:38:50 | #4995 (1)

to už tu bolo asi pred mesiacom, mám výbornú pamäť:-)


n/a
n/a
 #4993 

| Předmět: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 15:57:57 | #4998 (2)

Přesně tak.
Je tedy dobrá příležitost to rozebrat a hlavně uzavřít.


n/a
n/a
 #4995 

| Předmět: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 21:14:35 | #5013 (3)

bolo to rozobraté i uzavreté...dokonca som uviedol exegetický výklad z Vulgaty i JB, a vy ste to schválili a urobili niekoľko poznámok, že *232*


n/a
n/a
 #4998 

| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 20:52:27 | #5012 (1)

Ano osoba.
A aby to neplatilo,tak jste si to trochu "upravili".
*33684*
Micheáš 5 :
1 A ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných.
(mezi judskými rody)
*20*


76
n/a
 #4993 

| Předmět: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 22:03:05 | #5014 (2)

1. Použitý hebrejský výraz znamená "tisíc", tedy doslovný překlad by správně zněl "mezi judskými tisíci".
Překládá se jako společenství, rod, oddíl vojska atd.
Takže vyvozovat z toho, že se jedná o jméno zakladatele rodu, je silně na vodě.
Kromě toho jediný výskyt osoby toho jména se týká ženy, a ženy opravdu nebyly nositelkami rodového jména.
2. Jedná se jednoznačně o zeměpisný pojem, a sice o druhé jméno Betléma:
(1. Mojžíšova 35:19)
Ráchel zemřela a byla pohřbena na cestě do Efratu, což je Betlém.


n/a
n/a
 #5012 

| Předmět: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 09:08:51 | #5031 (3)

Ano,ale taky : význam může být skot, tisíc, velké množství, vůdce, rod, kmen.
Tak proč si nevybrat to co "sedí"
*145*
Zmínku o osobě zvané Betlém efratský - Efrata, otec Betlémských) - nalezneme i ve verších
1.par :
4 Penúel byl otec Gedóra a Ezer otec Chušího. To jsou synové Chúra, prvorozeného Efratina, otce Betléma.
(prvorozeného Efratina, otce Betléma)
*20*


76
n/a
 #5014 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 09:19:23 | #5032 (4)

Ano, možností je víc.
Proto je třeba zvolit tu, na kterou ukazují další indície.
O Efratě se píše jako o druhém jménu Betléma.
Ježíš vzešel z Betléma Efraty tím, že se tam narodil, nepatřil do Efratova rodokmenu.


n/a
n/a
 #5031 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 13:40:30 | #5036 (5)

Není potřeba nic volit - co je proti zdravému rozumu - jednoduše toto proroctví není o Ježíšovi - vztahuje se na někoho jiného a jen některé směry náboženství to potřebují mít tak,aby to jako proroctví "sedělo".
*4475*
Mimochodem - z jekého je rodokmenu??
Z rodokmenu Josefova?
To by musel být jeho otcem - ale jak víme,tak není - tak ani pro toto to proroctví nemůže "sedět" na Ježíše.
To by znělo trochu jinak - "Mladá panna splodila s Jehovou vládce světa - nového židovského krále" - nebo tak nějak.
*33684* *20* *145*


76
n/a
 #5032 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
03.05.20 22:53:33 | #5047 (6)
  1. Na zdravý rozum bych se moc neodvolával, ten má každý svůj, a každý jiný.
  2. Když je to tak jednoduché, tam nám jistě prozradíš, na koho by se to proroctví mělo vztahovat, kdo z toho tvého "Efratova rodu" se měl stát králem Izraele.
  3. Ježíšův rodokmen je potvrzen nezávisle ve dvou evangeliích.

Bůh nesplodil s Marií potomka, ale vložil do ní život svého Syna.


n/a
n/a
 #5036 

| Předmět: Efezanům 6:14-18
27.04.20 22:58:16 | #4889

Efezanům 6:14-18
Stůjte proto pevně s bedry opásanými pravdou a mějte na sobě pancíř spravedlnosti, a s nohama obutýma výstrojí dobré zprávy o pokoji. Především uchopte velký štít víry, kterým budete schopni uhasit všechny ohnivé střely toho ničemného. Přijměte také přilbu záchranymeč ducha, to je Boží slovo, zatímco se při každé příležitosti v duchu budete stále modlit každým druhem modlitby a úpěnlivé prosby.

Tak, kdo si troufne pohovořit o "duchovní výzbroji"? *18328*


n/a
n/a

| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 00:39:11 | #4890 (1)

Můžu začít? *11071*
První jsou "bedra opásaná pravdou". Pravdou je myšleno Boží slovo, A samozřejmě taky, že my budeme říkat vždycky pravdu. Představuju si muže, který se chystá k ěnjakému důležitému činu, či vojáka před bitvou, Jak vezmě široký pásek a utáhne si ho kolem pasu. Já z toho cítím připravenost, odhodlání, a taky oporu při boji za pravdu. *35094*


n/a
n/a
 #4889 

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 20:03:04 | #4913 (2)

Tak já popřemýšlím o druhé části výzbroje. Pancíř byl kdysi moc důležitý v bitvě , chránil před zraněním.
Protože Písmo říká , že naše spravedlnost je jako poskvrněné šaty (Iz) , tak by nás moc nechránila.
Pancíř spravedlnosti, který potřebujeme je dar, Kristus nám nabízí svoji spravedlnost. Pro nás je moc důležité, abychom pochopili, jak se tato část výzbroje obléká. Je potřeba před každou bitvou a my bojujeme denně.že?
Takže kdo z vás ,bojovníci, si ráno než boj začne , vyhradí hodinku na modlitbu a setkávání s Pánem při studiu Bible , přemýšlením o jeho životě ? je psáno, že i Ježíš chodíval brzy ráno o samotě někam, kde byl sám ve společenství se svým Otcem a nabíral tak sílu k denním povinnostem. A když to potřeboval Boží Syn , oč víc to potřebujeme my?


24
n/a
 #4890 

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 22:03:12 | #4916 (3)

No, tak to je tedy výzva! Díky ti za ni., pokusím se. A ano, pancíř chrání srdce, což znamená naše city, pohnutky, tak takhle udržovaný pancíř spravedlnosti bude to srdce dobře chránit, například před světskými touhami... OK. *17625*


n/a
n/a
 #4913 

| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 08:36:14 | #4891 (1)

Mně se červená barva blbě čte.


n/a
n/a
 #4889 

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
30.04.20 09:16:08 | #4957 (2)

Dej si červené brejlicky a ruda se ti odfiltruje!
Tak se dívá na nás Bůh, filtrem je Jezisovo krev.
„I kdyby se vaše hříchy prokázaly být jako šarlat, budou vybíleny právě jako sníh; i kdyby byly rudé jako karmínová látka, stanou se dokonce podobnými vlně.“ (Izajáš 1:18)


n/a
n/a
 #4891 

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
30.04.20 09:29:14 | #4959 (3)

A pak uvidíš houby, houbicky!


n/a
n/a
 #4957 

| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 02:17:21 | #4919 (1)

Takže na řadě jsou "nohy obuté výstrojí dobré zprávy o pokoji". *33018*
Voják ve špatných botách by toho moc nevybojoval, mohl by uklouznout, zakopnout, šlápnout na ostrý kámen...
Podobně nás kazatelská činnost chrání před duchovním zakopnutím.Tak jako voják si své boty musel pořádně upevnit, i my musíme mít jasno v tom, co kážeme, a to nás zpětně chrání.


n/a
n/a
 #4889 

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 06:49:34 | #4920 (2)

Vidím v tom i toto: Když mám dobrou zprávu o Království obutou jako boty, budu ji sdělovat na na každém kroku, všude, kam přijdu. Může to znamenat připravenost ke kázání.

(Iz 52:7)
Jak krásné jsou na horách nohy toho, kdo přináší dobrou zprávu, kdo ohlašuje mír, kdo přináší dobrou zprávu o něčem lepším, kdo ohlašuje záchranu, kdo říká Sionu: „Tvůj Bůh se stal králem!“

(Ří 10:15)
A jak budou kázat, když nebyli vysláni? Je napsáno: „Jak krásné jsou nohy těch, kdo oznamují dobrou zprávu o dobrých věcech!“


n/a
n/a
 #4919 

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 11:51:43 | #4921 (3)

Já znám Boží výzbroj přes čtyřicet let a snažím se ji nosit. Mohla bych popsat celou stránku.

Ale nosí ji vojáci ! Nosí ji ti, kteří chodí jako dospělí s Bohem !

Ovšem, nejříve se musím narodit z Boha , Jan.1.kap.12-13, jako miminko. Pak se musím sytit slovem a růst.

Pokud se nenarodím jako křesťan, můžu se celý život učit, jak nosit výzbroj, mám to jen v hlavě.
Můžu se o to snažit tělesně, ale to nefunguje !

Je to duchovní výzbroj. To nestačí jen tak pojmenovat. Nejdříve musím být chrám Ducha a pak si můžu oblékat výzbroj Ducha.


4
n/a
 #4920 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 11:56:24 | #4922 (4)

Nemám zájem nikoho napadat ani urážet. Píšu biblická fakta, jen jiná, než jste zvyklí.

Je mi líto, když lidé , jsou úpřímní a z celého srdce se snaží milovat Boha a poslouchat ho...……..a já vím, že je to omyl...…., který nevede k Bohu, ani do věčného života...…., to mám mlčet ? To nedokážu....


4
n/a
 #4921 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:12:24 | #4925 (5)

Ne, nemlč. My taky nemlčíme. *19753*


n/a
n/a
 #4922 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:11:30 | #4924 (4)

Chrám Ducha vypadá jeko ty? *35092*


n/a
n/a
 #4921 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:19:39 | #4926 (5)

Ano, jsem chrám Ducha.
Ale netvrdím, že takový chrám je dokonalý. To ty máš takovou představu.

Do konce života musím proměňovat svoji duši a tělo.

Ale na duchovní rovině je to vyřešeno ve větším rozměru. Ale taky to bude v plnosti až nebude překážet tělo. Budˇsmrtí nebo Kristovým příchodem.


4
n/a
 #4924 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:27:11 | #4927 (6)

Jak víš, jakou mám představu? Ptala ses mě? *16181*


n/a
n/a
 #4926 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 14:02:58 | #4931 (7)

Když mně vidíš kriticky......tak je to jasné....


4
n/a
 #4927 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:42:26 | #4928 (6)

Kjaro jen maličkost. Nikdy nedokážeš sama proměňovat svou duši a tělo. To může udělat jenom On.
Kristus řekl " beze mně nemůžete učinit nic"
Pavel píše " všechno mohu v Kristu",
Když bez něj nic a s ním všechno - tak jedině být co nejvíc s ním a o ostatní se postará On.


24
n/a
 #4926 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 12:50:16 | #4929 (7)

V té samé pasáži Ježíš říká: "8 Můj Otec je oslaven tím, že nesete mnoho ovoce a projevujete se jako moji učedníci. Jako Otec miluje mě, tak já miluji vás. Zůstaňte v mé lásce. Pokud budete dodržovat má přikázání, zůstanete v mé lásce, tak jako já dodržuji Otcova přikázání a zůstávám v jeho lásce".

Co si o tom myslíš?


n/a
n/a
 #4928 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 13:16:03 | #4930 (8)

Plně s tím veršem souhlasím . Problém je v tom , že sám svou snahou to člověk se silnou vůlí dokáže jenom navenek , ten slabý třeba ani to ne. Nést ovoce může větev jenom pevně srostlá s kmenem.
Znáš jistě Ježíšovo přirovnání o vinné révě a ratolestech (větvích).
Bůh žádá změnu zevnitř , potom pronás nebude dodržování přikázání dřina , nebo povinnost , ale samozřejmost a největší radost. A tuto změnu Kristus slíbil .


24
n/a
 #4929 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:03:08 | #4940 (9)

Já si to nemyslím, Niko. Člověk je schopen se změnit, začít jinak myslet a jinak cítit vlastním úsilím, třeba za podpory společenství, v němž žije, a to úplně bez víry s Boha. Křesťan má tu výhodu, že má Boha k pomoci, a že ví, co je u Bohba dobré, a kam by tedy měl snměřovat.Ale taky to musí vyjít z něj, musí o sobě přemýšlet a chtít na sobě změnit to či ono, jinak s ním ani Bůh nehne. Bůh chce, abychom byli duševně a duchovně aktivní, abychom vyvíjeli snahu. Znáš přece slova apoštola Pavla "tluču do svého těla a vedu je jako otroka..." *3455*


n/a
n/a
 #4930 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 11:16:04 | #4962 (10)

No vidíš ...."musí to vyjít z něj....musí chtít na sobě změnu..." To je ono.
Jak rozumíš verši Fil.2, 13. ?
" ....je to Bůh, který ve vás působí , že chcete i činíte, co se mu líbí..."


24
n/a
 #4940 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:46:33 | #4965 (11)

Zkusím to podle svého příběhu:

Vždycky jsem chtěla dělat, co je dobré. Až se mi lidi smáli, že jsem naivní. Časem bych se asi nechala zkazit, protože jsem viděla, jak lidi kolem mě podvádějí, okrádají, hamtají, smilní..., a prochází jim to, a mají se líp, jsou v pohodě. Přestávala jsem vidět smysl. A ještě jedna věc: člověk tak nějak ani neví, co vlastně je dobré, a co je špatné, názory na to se různí. A pak jsem poznala Boha, a začala jsem poznávat, co je dobré, a co je špatné u něho. A začalo mi dávat smysl snažení o dobré, protože jsem to dělala pro něj a s jeho pomocí. Tak poznání Boha způsobilo, že jsem chtěla "činit, co se mu líbí", a kromě toho jsem Boha mohla prosit o pomoc, a on ji svým duchem poskytne a způsobí i radost a chtění..., v jednotě s ním. Neví, jestli jsem to vyjádřila pdobře, nemám asi tu schopnost.. *17625*


n/a
n/a
 #4962 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:49:46 | #4969 (12)

já tomu rozumím, Bůh dal tomu co děláš smysl.


50
n/a
 #4965 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:52:49 | #4970 (13)

Jo. Ale spíš obráceně: snažím se s Boží pomocí dělat to, co Bůh považuje za smysluplné, za dobré. Ale tak asi si rozumíme - i když u Kjary to jistě neprojde. *24581*


n/a
n/a
 #4969 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:36:22 | #5028 (14)

Margo, já jsem to měla kdysi podobně. Jen mi taky vadilo, že v každém státě mají to dobro nastaveno jinak.
Chtěla jsem poznat univerzální dobro, co platí pro každého stejně a byla jsem taky ráda, že jsem to našla v Bohu.
A dokonce mi to, že jsem mohla konečně žít podle toho, jak to udělal Bůh, určitým způsobem zachránilo život.
On mně udělal, tak ví co je pro mně dobré...……

To je jistě jedinečné a to nejlepší pro náš život tady na zemi.

Ale pak přišla doba, že to nešlo ani takto ….žít...….

Měla jsem v sobě hodně ran od lidí od dětství, co mně svazovalo a bralo mi schopnost fungovat.....a už i dýchat...…
Volala jsem leta k Bohu o pomoc až mi Kristus podal pomocnou ruku, moje břemena mi sejmul i s hříchy, protože on umíral přibitý i s našimi slabostmi a nemocemi.

A můj život se proměnil nejen vnějšně, ale hlavně vnitřně. A co se nejvíce proměnilo, byl můj vztah k Bohu.

On mi sice zachránil kdysi život tím, že mně naučil žít podle jeho vedení a dělat jeho skutky, takže jsem k němu i tehdy měla osobní vztah.
Ale tato druhá proměna mi dala možnost k němu vejít nablízko, tam kde už dnes je věčný život a jeho hmatatelná láska.
Dal mi nejen své návody, ale dal mi sebe...…...a to je mnohem více.....


4
n/a
 #4970 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:52:02 | #5029 (15)

No, a měla jsem pravdu - neprošlo! *3357*


n/a
n/a
 #5028 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 09:46:10 | #5033 (16)

Ale prošlo Margo, dokonce jsem se s tebou ztotožnila, ale Bůh nabízí mnohem více......


4
n/a
 #5029 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 14:05:34 | #4932 (7)

niko, myslím, že ty bys mohla vědět, jak to myslím. Vždyť to tady vysvětluju svědkům denně, že proměna duše je možná jen zevnitřně v Duchu svatém.


4
n/a
 #4928 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:01:51 | #4933 (8)

Já vím Kjaro , že se snažíš, ale mluvíš jazykem, kterému mnozí nero zumí. Nevědí co to je chrám Ducha,
co to je "na úvod víry, " , jak to funguje " zevnitřně v Duchu svatém". Ty jsi prožiila určitou zkušenost před léty ,ze které žiješ, ale jiným to nic neříká. Zkus vyprávět obyčejnými slovy , jak prožíváš svoje denní zkušenosti , jak rosteš , zkus chápat ty kteří věří trochu jinak než ty a modli se za ně. Velmi záleží na tom, jak evangelium přinášíš. Ani nejčistší vody se nikdo nenapije , když ji nepodáš v čisté sklenici.


24
n/a
 #4932 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:08:04 | #4934 (9)

Moc hezky řečeno, Niko.
Je zajímavé, že Písmo nestaví až tak na vyprávění prožitků, jako spíš na budování víry úsilím vlastním i v rámci sboru, samozřejmě s Boží pomocí.


n/a
n/a
 #4933 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:18:25 | #4935 (10)

Já vím ,abuko. Ale i to budování víry může být pro někoho příliš teologický pojem a potřebuje vědět, jak to funguje v praxi.


24
n/a
 #4934 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:27:16 | #4936 (11)

V praxi jednotlivce volá Bůh...a je na jednotlivci za si vybere ten nebo onen způsob "praktikování", tedy jakou cestou se k Bohu přiblíží co nejtěsněji. Já důvěřuji ŘKC, že cesta k Bohu a spáse. kterou nabízí je OK. Někdo si vybere metodisty, adventisty či Svědky Jehovovy, nebo je jen sám bez skupiny. Ale pořád je to jedna cesta, odpověď na vnitřní hlas, na volání Boží.


50
n/a
 #4935 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:51:04 | #4937 (12)

najistejšia cesta k Bohu a spáse je v RKC, u ostatných cirkví a spoločností je to problemetická, neistá cesta, tieto cirkvi a spoločnosti nemajú vo vieroučno-náboženskej praxi sviatostný život *30800*


n/a
n/a
 #4936 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:01:30 | #4939 (13)

Vizitore, není na nás abychom to posuzovali. Oni to vědí, mají informace, nevěří na svátostní život. Takž s tím se nic nenadělá. Bůh by j emusel oslovit tak aby je k svátostnímu životu dovedl. Aby po něm toužili. Nelze nikoho nutit ani přemlouvat.


50
n/a
 #4937 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:03:50 | #4941 (14)

A svátostný život je co, prosím? *3476*


n/a
n/a
 #4939 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:05:15 | #4942 (15)

svátostný život znamená nechat se posvěcovat svátostmi (křest, biřmování, zpověď, eucharistie, svátost manželství, pomazání nemocných)


50
n/a
 #4941 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:33:22 | #4944 (16)

Další specificky katolický pojem, o kterém není v Písmu ani slovo.


n/a
n/a
 #4942 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:49:29 | #4946 (17)

ale je, len treba otvoriť oči a odfiltrovať zaujatosť rozumu... *34768*


n/a
n/a
 #4944 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:05:28 | #4950 (18)

To bych musel odfiltrovat CELÝ rozum, ne jen jeho zaujatost. *3168*


n/a
n/a
 #4946 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:07:44 | #4953 (19)
*2*

n/a
n/a
 #4950 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:07:01 | #4952 (18)

Zkus to někdy ty sám! *2108*


n/a
n/a
 #4946 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:50:44 | #4947 (17)

všetky tieto sviatosti sú v Písme, a jasne!:-)


n/a
n/a