Rozcestník >> Náboženství a filosofie >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství a filosofie
Založil: -
Správci: margo , abuka
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 171046x
Příspěvků:
12554

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor. Kdo chce dát nějaký text k rozboru, napíše ho tučně a barevně, a já to přišpendlím.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: Micheáš 5:2
01.05.20 14:33:31 | #4993

Micheáš 5:2
A ty, Betléme Efrato, jsi příliš maličký, než abys patřil mezi judská města. Přesto mi z tebe vyjde ten, který bude vládnout v Izraeli a jehož původ je v dávných časech, ve vzdálené minulosti.



| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 14:35:50 | #4994 (1)

Někteří lidé tvrdí, že se nejedná o sídlo, ale o osobu. Co si o tom myslíte?
Splnilo se toto proroctví na Ježíšovi?

P.S.
Změnil jsem barvu úvodního biblického textu, aby byla příjemnější pro oči.



| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 14:38:50 | #4995 (1)

to už tu bolo asi pred mesiacom, mám výbornú pamäť:-)


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 15:57:57 | #4998 (2)

Přesně tak.
Je tedy dobrá příležitost to rozebrat a hlavně uzavřít.



| Předmět: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 21:14:35 | #5013 (3)

bolo to rozobraté i uzavreté...dokonca som uviedol exegetický výklad z Vulgaty i JB, a vy ste to schválili a urobili niekoľko poznámok, že *232*


n/a
n/a

| Předmět: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 20:52:27 | #5012 (1)

Ano osoba.
A aby to neplatilo,tak jste si to trochu "upravili".
*33684*
Micheáš 5 :
1 A ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných.
(mezi judskými rody)
*20*


100
n/a

| Předmět: RE: RE: Micheáš 5:2
01.05.20 22:03:05 | #5014 (2)

1. Použitý hebrejský výraz znamená "tisíc", tedy doslovný překlad by správně zněl "mezi judskými tisíci".
Překládá se jako společenství, rod, oddíl vojska atd.
Takže vyvozovat z toho, že se jedná o jméno zakladatele rodu, je silně na vodě.
Kromě toho jediný výskyt osoby toho jména se týká ženy, a ženy opravdu nebyly nositelkami rodového jména.
2. Jedná se jednoznačně o zeměpisný pojem, a sice o druhé jméno Betléma:
(1. Mojžíšova 35:19)
Ráchel zemřela a byla pohřbena na cestě do Efratu, což je Betlém.



| Předmět: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 09:08:51 | #5031 (3)

Ano,ale taky : význam může být skot, tisíc, velké množství, vůdce, rod, kmen.
Tak proč si nevybrat to co "sedí"
*145*
Zmínku o osobě zvané Betlém efratský - Efrata, otec Betlémských) - nalezneme i ve verších
1.par :
4 Penúel byl otec Gedóra a Ezer otec Chušího. To jsou synové Chúra, prvorozeného Efratina, otce Betléma.
(prvorozeného Efratina, otce Betléma)
*20*


100
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 09:19:23 | #5032 (4)

Ano, možností je víc.
Proto je třeba zvolit tu, na kterou ukazují další indície.
O Efratě se píše jako o druhém jménu Betléma.
Ježíš vzešel z Betléma Efraty tím, že se tam narodil, nepatřil do Efratova rodokmenu.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
02.05.20 13:40:30 | #5036 (5)

Není potřeba nic volit - co je proti zdravému rozumu - jednoduše toto proroctví není o Ježíšovi - vztahuje se na někoho jiného a jen některé směry náboženství to potřebují mít tak,aby to jako proroctví "sedělo".
*4475*
Mimochodem - z jekého je rodokmenu??
Z rodokmenu Josefova?
To by musel být jeho otcem - ale jak víme,tak není - tak ani pro toto to proroctví nemůže "sedět" na Ježíše.
To by znělo trochu jinak - "Mladá panna splodila s Jehovou vládce světa - nového židovského krále" - nebo tak nějak.
*33684* *20* *145*


100
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Micheáš 5:2
03.05.20 22:53:33 | #5047 (6)
  1. Na zdravý rozum bych se moc neodvolával, ten má každý svůj, a každý jiný.
  2. Když je to tak jednoduché, tam nám jistě prozradíš, na koho by se to proroctví mělo vztahovat, kdo z toho tvého "Efratova rodu" se měl stát králem Izraele.
  3. Ježíšův rodokmen je potvrzen nezávisle ve dvou evangeliích.

Bůh nesplodil s Marií potomka, ale vložil do ní život svého Syna.



| Předmět: Efezanům 6:14-18
27.04.20 22:58:16 | #4889

Efezanům 6:14-18
Stůjte proto pevně s bedry opásanými pravdou a mějte na sobě pancíř spravedlnosti, a s nohama obutýma výstrojí dobré zprávy o pokoji. Především uchopte velký štít víry, kterým budete schopni uhasit všechny ohnivé střely toho ničemného. Přijměte také přilbu záchranymeč ducha, to je Boží slovo, zatímco se při každé příležitosti v duchu budete stále modlit každým druhem modlitby a úpěnlivé prosby.

Tak, kdo si troufne pohovořit o "duchovní výzbroji"? *18328*



| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 00:39:11 | #4890 (1)

Můžu začít? *11071*
První jsou "bedra opásaná pravdou". Pravdou je myšleno Boží slovo, A samozřejmě taky, že my budeme říkat vždycky pravdu. Představuju si muže, který se chystá k ěnjakému důležitému činu, či vojáka před bitvou, Jak vezmě široký pásek a utáhne si ho kolem pasu. Já z toho cítím připravenost, odhodlání, a taky oporu při boji za pravdu. *35094*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 20:03:04 | #4913 (2)

Tak já popřemýšlím o druhé části výzbroje. Pancíř byl kdysi moc důležitý v bitvě , chránil před zraněním.
Protože Písmo říká , že naše spravedlnost je jako poskvrněné šaty (Iz) , tak by nás moc nechránila.
Pancíř spravedlnosti, který potřebujeme je dar, Kristus nám nabízí svoji spravedlnost. Pro nás je moc důležité, abychom pochopili, jak se tato část výzbroje obléká. Je potřeba před každou bitvou a my bojujeme denně.že?
Takže kdo z vás ,bojovníci, si ráno než boj začne , vyhradí hodinku na modlitbu a setkávání s Pánem při studiu Bible , přemýšlením o jeho životě ? je psáno, že i Ježíš chodíval brzy ráno o samotě někam, kde byl sám ve společenství se svým Otcem a nabíral tak sílu k denním povinnostem. A když to potřeboval Boží Syn , oč víc to potřebujeme my?


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 22:03:12 | #4916 (3)

No, tak to je tedy výzva! Díky ti za ni., pokusím se. A ano, pancíř chrání srdce, což znamená naše city, pohnutky, tak takhle udržovaný pancíř spravedlnosti bude to srdce dobře chránit, například před světskými touhami... OK. *17625*


n/a
n/a

| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
28.04.20 08:36:14 | #4891 (1)

Mně se červená barva blbě čte.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
30.04.20 09:16:08 | #4957 (2)

Dej si červené brejlicky a ruda se ti odfiltruje!
Tak se dívá na nás Bůh, filtrem je Jezisovo krev.
„I kdyby se vaše hříchy prokázaly být jako šarlat, budou vybíleny právě jako sníh; i kdyby byly rudé jako karmínová látka, stanou se dokonce podobnými vlně.“ (Izajáš 1:18)


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
30.04.20 09:29:14 | #4959 (3)

A pak uvidíš houby, houbicky!


n/a
n/a

| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 02:17:21 | #4919 (1)

Takže na řadě jsou "nohy obuté výstrojí dobré zprávy o pokoji". *33018*
Voják ve špatných botách by toho moc nevybojoval, mohl by uklouznout, zakopnout, šlápnout na ostrý kámen...
Podobně nás kazatelská činnost chrání před duchovním zakopnutím.Tak jako voják si své boty musel pořádně upevnit, i my musíme mít jasno v tom, co kážeme, a to nás zpětně chrání.



| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 06:49:34 | #4920 (2)

Vidím v tom i toto: Když mám dobrou zprávu o Království obutou jako boty, budu ji sdělovat na na každém kroku, všude, kam přijdu. Může to znamenat připravenost ke kázání.

(Iz 52:7)
Jak krásné jsou na horách nohy toho, kdo přináší dobrou zprávu, kdo ohlašuje mír, kdo přináší dobrou zprávu o něčem lepším, kdo ohlašuje záchranu, kdo říká Sionu: „Tvůj Bůh se stal králem!“

(Ří 10:15)
A jak budou kázat, když nebyli vysláni? Je napsáno: „Jak krásné jsou nohy těch, kdo oznamují dobrou zprávu o dobrých věcech!“


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 11:51:43 | #4921 (3)

Já znám Boží výzbroj přes čtyřicet let a snažím se ji nosit. Mohla bych popsat celou stránku.

Ale nosí ji vojáci ! Nosí ji ti, kteří chodí jako dospělí s Bohem !

Ovšem, nejříve se musím narodit z Boha , Jan.1.kap.12-13, jako miminko. Pak se musím sytit slovem a růst.

Pokud se nenarodím jako křesťan, můžu se celý život učit, jak nosit výzbroj, mám to jen v hlavě.
Můžu se o to snažit tělesně, ale to nefunguje !

Je to duchovní výzbroj. To nestačí jen tak pojmenovat. Nejdříve musím být chrám Ducha a pak si můžu oblékat výzbroj Ducha.


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 11:56:24 | #4922 (4)

Nemám zájem nikoho napadat ani urážet. Píšu biblická fakta, jen jiná, než jste zvyklí.

Je mi líto, když lidé , jsou úpřímní a z celého srdce se snaží milovat Boha a poslouchat ho...……..a já vím, že je to omyl...…., který nevede k Bohu, ani do věčného života...…., to mám mlčet ? To nedokážu....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:12:24 | #4925 (5)

Ne, nemlč. My taky nemlčíme. *19753*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:11:30 | #4924 (4)

Chrám Ducha vypadá jeko ty? *35092*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:19:39 | #4926 (5)

Ano, jsem chrám Ducha.
Ale netvrdím, že takový chrám je dokonalý. To ty máš takovou představu.

Do konce života musím proměňovat svoji duši a tělo.

Ale na duchovní rovině je to vyřešeno ve větším rozměru. Ale taky to bude v plnosti až nebude překážet tělo. Budˇsmrtí nebo Kristovým příchodem.


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:27:11 | #4927 (6)

Jak víš, jakou mám představu? Ptala ses mě? *16181*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 14:02:58 | #4931 (7)

Když mně vidíš kriticky......tak je to jasné....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 12:42:26 | #4928 (6)

Kjaro jen maličkost. Nikdy nedokážeš sama proměňovat svou duši a tělo. To může udělat jenom On.
Kristus řekl " beze mně nemůžete učinit nic"
Pavel píše " všechno mohu v Kristu",
Když bez něj nic a s ním všechno - tak jedině být co nejvíc s ním a o ostatní se postará On.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 12:50:16 | #4929 (7)

V té samé pasáži Ježíš říká: "8 Můj Otec je oslaven tím, že nesete mnoho ovoce a projevujete se jako moji učedníci. Jako Otec miluje mě, tak já miluji vás. Zůstaňte v mé lásce. Pokud budete dodržovat má přikázání, zůstanete v mé lásce, tak jako já dodržuji Otcova přikázání a zůstávám v jeho lásce".

Co si o tom myslíš?


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 13:16:03 | #4930 (8)

Plně s tím veršem souhlasím . Problém je v tom , že sám svou snahou to člověk se silnou vůlí dokáže jenom navenek , ten slabý třeba ani to ne. Nést ovoce může větev jenom pevně srostlá s kmenem.
Znáš jistě Ježíšovo přirovnání o vinné révě a ratolestech (větvích).
Bůh žádá změnu zevnitř , potom pronás nebude dodržování přikázání dřina , nebo povinnost , ale samozřejmost a největší radost. A tuto změnu Kristus slíbil .


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:03:08 | #4940 (9)

Já si to nemyslím, Niko. Člověk je schopen se změnit, začít jinak myslet a jinak cítit vlastním úsilím, třeba za podpory společenství, v němž žije, a to úplně bez víry s Boha. Křesťan má tu výhodu, že má Boha k pomoci, a že ví, co je u Bohba dobré, a kam by tedy měl snměřovat.Ale taky to musí vyjít z něj, musí o sobě přemýšlet a chtít na sobě změnit to či ono, jinak s ním ani Bůh nehne. Bůh chce, abychom byli duševně a duchovně aktivní, abychom vyvíjeli snahu. Znáš přece slova apoštola Pavla "tluču do svého těla a vedu je jako otroka..." *3455*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 11:16:04 | #4962 (10)

No vidíš ...."musí to vyjít z něj....musí chtít na sobě změnu..." To je ono.
Jak rozumíš verši Fil.2, 13. ?
" ....je to Bůh, který ve vás působí , že chcete i činíte, co se mu líbí..."


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:46:33 | #4965 (11)

Zkusím to podle svého příběhu:

Vždycky jsem chtěla dělat, co je dobré. Až se mi lidi smáli, že jsem naivní. Časem bych se asi nechala zkazit, protože jsem viděla, jak lidi kolem mě podvádějí, okrádají, hamtají, smilní..., a prochází jim to, a mají se líp, jsou v pohodě. Přestávala jsem vidět smysl. A ještě jedna věc: člověk tak nějak ani neví, co vlastně je dobré, a co je špatné, názory na to se různí. A pak jsem poznala Boha, a začala jsem poznávat, co je dobré, a co je špatné u něho. A začalo mi dávat smysl snažení o dobré, protože jsem to dělala pro něj a s jeho pomocí. Tak poznání Boha způsobilo, že jsem chtěla "činit, co se mu líbí", a kromě toho jsem Boha mohla prosit o pomoc, a on ji svým duchem poskytne a způsobí i radost a chtění..., v jednotě s ním. Neví, jestli jsem to vyjádřila pdobře, nemám asi tu schopnost.. *17625*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:49:46 | #4969 (12)

já tomu rozumím, Bůh dal tomu co děláš smysl.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:52:49 | #4970 (13)

Jo. Ale spíš obráceně: snažím se s Boží pomocí dělat to, co Bůh považuje za smysluplné, za dobré. Ale tak asi si rozumíme - i když u Kjary to jistě neprojde. *24581*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:36:22 | #5028 (14)

Margo, já jsem to měla kdysi podobně. Jen mi taky vadilo, že v každém státě mají to dobro nastaveno jinak.
Chtěla jsem poznat univerzální dobro, co platí pro každého stejně a byla jsem taky ráda, že jsem to našla v Bohu.
A dokonce mi to, že jsem mohla konečně žít podle toho, jak to udělal Bůh, určitým způsobem zachránilo život.
On mně udělal, tak ví co je pro mně dobré...……

To je jistě jedinečné a to nejlepší pro náš život tady na zemi.

Ale pak přišla doba, že to nešlo ani takto ….žít...….

Měla jsem v sobě hodně ran od lidí od dětství, co mně svazovalo a bralo mi schopnost fungovat.....a už i dýchat...…
Volala jsem leta k Bohu o pomoc až mi Kristus podal pomocnou ruku, moje břemena mi sejmul i s hříchy, protože on umíral přibitý i s našimi slabostmi a nemocemi.

A můj život se proměnil nejen vnějšně, ale hlavně vnitřně. A co se nejvíce proměnilo, byl můj vztah k Bohu.

On mi sice zachránil kdysi život tím, že mně naučil žít podle jeho vedení a dělat jeho skutky, takže jsem k němu i tehdy měla osobní vztah.
Ale tato druhá proměna mi dala možnost k němu vejít nablízko, tam kde už dnes je věčný život a jeho hmatatelná láska.
Dal mi nejen své návody, ale dal mi sebe...…...a to je mnohem více.....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:52:02 | #5029 (15)

No, a měla jsem pravdu - neprošlo! *3357*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 09:46:10 | #5033 (16)

Ale prošlo Margo, dokonce jsem se s tebou ztotožnila, ale Bůh nabízí mnohem více......


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
29.04.20 14:05:34 | #4932 (7)

niko, myslím, že ty bys mohla vědět, jak to myslím. Vždyť to tady vysvětluju svědkům denně, že proměna duše je možná jen zevnitřně v Duchu svatém.


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:01:51 | #4933 (8)

Já vím Kjaro , že se snažíš, ale mluvíš jazykem, kterému mnozí nero zumí. Nevědí co to je chrám Ducha,
co to je "na úvod víry, " , jak to funguje " zevnitřně v Duchu svatém". Ty jsi prožiila určitou zkušenost před léty ,ze které žiješ, ale jiným to nic neříká. Zkus vyprávět obyčejnými slovy , jak prožíváš svoje denní zkušenosti , jak rosteš , zkus chápat ty kteří věří trochu jinak než ty a modli se za ně. Velmi záleží na tom, jak evangelium přinášíš. Ani nejčistší vody se nikdo nenapije , když ji nepodáš v čisté sklenici.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:08:04 | #4934 (9)

Moc hezky řečeno, Niko.
Je zajímavé, že Písmo nestaví až tak na vyprávění prožitků, jako spíš na budování víry úsilím vlastním i v rámci sboru, samozřejmě s Boží pomocí.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:18:25 | #4935 (10)

Já vím ,abuko. Ale i to budování víry může být pro někoho příliš teologický pojem a potřebuje vědět, jak to funguje v praxi.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:27:16 | #4936 (11)

V praxi jednotlivce volá Bůh...a je na jednotlivci za si vybere ten nebo onen způsob "praktikování", tedy jakou cestou se k Bohu přiblíží co nejtěsněji. Já důvěřuji ŘKC, že cesta k Bohu a spáse. kterou nabízí je OK. Někdo si vybere metodisty, adventisty či Svědky Jehovovy, nebo je jen sám bez skupiny. Ale pořád je to jedna cesta, odpověď na vnitřní hlas, na volání Boží.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:51:04 | #4937 (12)

najistejšia cesta k Bohu a spáse je v RKC, u ostatných cirkví a spoločností je to problemetická, neistá cesta, tieto cirkvi a spoločnosti nemajú vo vieroučno-náboženskej praxi sviatostný život *30800*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:01:30 | #4939 (13)

Vizitore, není na nás abychom to posuzovali. Oni to vědí, mají informace, nevěří na svátostní život. Takž s tím se nic nenadělá. Bůh by j emusel oslovit tak aby je k svátostnímu životu dovedl. Aby po něm toužili. Nelze nikoho nutit ani přemlouvat.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:03:50 | #4941 (14)

A svátostný život je co, prosím? *3476*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:05:15 | #4942 (15)

svátostný život znamená nechat se posvěcovat svátostmi (křest, biřmování, zpověď, eucharistie, svátost manželství, pomazání nemocných)


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:33:22 | #4944 (16)

Další specificky katolický pojem, o kterém není v Písmu ani slovo.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:49:29 | #4946 (17)

ale je, len treba otvoriť oči a odfiltrovať zaujatosť rozumu... *34768*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:05:28 | #4950 (18)

To bych musel odfiltrovat CELÝ rozum, ne jen jeho zaujatost. *3168*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:07:44 | #4953 (19)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 22:07:01 | #4952 (18)

Zkus to někdy ty sám! *2108*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:50:44 | #4947 (17)

všetky tieto sviatosti sú v Písme, a jasne!:-)


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:55:32 | #4949 (18)

Tak kde třeba najdu zmínku o "svátosti biřmování"?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 08:03:36 | #4955 (19)

Vlastně bych měl začít od začátku, od samotného pojmu svátost, svátostní.
Kde najdu v Písmu tento výraz nebo nějaký jeho ekvivalent?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 21:51:28 | #4948 (17)

naviac, ako katolík, o sviatostiach by ste mali niečo vedieť: *232*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 09:25:54 | #4958 (18)

Jen cituj to birmovani, to mne zajjma!


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 10:15:14 | #4960 (19)

takže pár slov k biřmování:
zdroj: https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/svatost-birmovani-zakladni-informace

Svátost biřmování (z latinského confirmatio) znamená posílení, upevňování. Touto svátostí se naplňuje křestní milost - biřmovanci je udělena křesťanská dospělost. Zároveň je biřmovanec dokonaleji spojen s církví a obdařen zvláštní silou Ducha svatého.
Křesťan je biřmováním označen pečetí Ducha svatého, která znamená, že naprosto patří Kristu, že je navždy k jeho službám a že má příslib Božské ochrany. Svátost biřmování křesťana hlouběji vtahuje do Božího synovství, pevněji ho spojuje s Kristem, rozmnožuje dary Ducha svatého a poskytuje sílu šířit a bránit víru slovem i skutkem.
Sestoupení Ducha svatého na Ježíše (v podobě holubice, která je od té doby symbolem sv. Ducha) ve chvíli, kdy byl pokřtěn Janem Křtitelem v řece Jordánu (Lk 3,21-22; Jan 1,29-34), bylo znamením, že On (Ježíš) je Mesiášem a Božím Synem.
Rovněž Ježíšovi učedníci (apoštolové) po Ježíšově nanebevstoupení tráví 9 dnů na modlitbách (Sk 2,1-4) a Duch svatý na ně sestupuje v podobě ohnivých jazyků a dokonale je proměňuje. Apoštolové plni Ducha svatého začínají hlásat velké Boží skutky (Sk 2,11). Apoštol Petr prohlašuje, že toto sestoupení Ducha svatého je znamením mesiášské doby. Ti lidé, kteří uvěřili kázání apoštolů a dali se pokřtít, dostali dar Ducha svatého (Sk 2,38) vkládáním rukou na hlavu křtěného (děje se tak dodnes).
Svátost biřmování uděluje biskup nebo, s jeho svolením, kněz. Při udělování svátosti biskup vkládá ruku na biřmovance, maže ho na čele křižmem a říká: "Přijmi pečeť daru Ducha svatého." Při tomto úkonu stojí za biřmovancem jeho kmotr, který má svou pravou ruku na jeho pravém rameni. Tím stvrzuje, že bude biřmovanému duchovní oporou (viz KKC 1299).
Svátost biřmování se uděluje pokřtěnému pouze jedenkrát v životě. Věřící dostává svátost nejdříve v době, kdy začíná rozumem rozlišovat. Pouze v nebezpečí smrti mají být biřmovány i děti, které nedosáhly ještě schopnosti rozlišovat.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:49:28 | #4968 (20)

Rose chtěl nějaký biblický podklad tohoto ituálu.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:56:20 | #5030 (21)

*Margo:Rose chtěl nějaký biblický podklad tohoto ituálu.
*
Proč si děláte srandu z katolíků. Dobře víte, že nic takového v Písmu není.

Proč nemluvíte čestně a na rovinu !

Všechny svátosti jsou výmysl katolíků a jsou naprosto neúčinné !

Navíc je v tom, že Kristus tuto moc delegoval a vy to máte stejně neúčinné ve své organizaci taky.

Kristus nikomu nesvěřil prostřednictví a vůdcovství a už vůbec mu nesvěřil všechen svůj majetek v roce 1914, kdy měl údajně přijít a nepřišel. Údajně pro to, že bylo pár lidí nejvěrnější a nelépe o jeho majetek pečovalo.

Byli to lidé ještě hluboce v egyptologii, kteří ještě ani nestačili o něco mít péči !

Tak se alespoň neposmívejte.­....!!!


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 10:19:37 | #4961 (9)

Niko, tak to je trochu sprosté, co jsi napsala.
Kárání, že to musí udělat Kristus v nás, ne my sami píšu každý den. A Boží slovo v tomto termínu zrovna říká, že máme.....spasit své duše skrze vsáté slovo......Takže někdy člověk může použít tuto terminologii....

A věci Ducha svatého jsou všechny pro přirozeného člověka bláznovstvím.­..…..používám Chrám Ducha......a termíny z Písma, o kterých vím, že svědkové znají, že tam vůbec jsou.

niko, já rozhodně nehodlám žít leta vedle člověka, který je náboženský, to znamená že věří v Boha, ale není vykoupený krví Krista, není spasený , ale žije jen podle Bible, jako tady svědkové i jiní... a neříct mu, že není křesťan, jak se to dělá v denominacích a v tendenci k ekumenismu desateronásobně.

Já jsem žila nábožensky patnáct let a nikdo mi nic neřekl.

A člověk se nezmění mnou, mým taktem, mým příkladem, to možná manželský druh,...tam nemůžu říkat každý den evangelium...,..ale jiný člověk se může měnit jen evangeliem, jen ono je Boží moc ke spasení.

Jestli podle tebe nejsem dost čistá...…….a to z tohoto důvodu...….tak to je mi líto...…..ale na tom nic nezměním.....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 11:31:28 | #4963 (10)

Milá Kjaro , marně přemýšlím, co jsem napsala sprostě. Možná jsi mně špatně pochopila , *chtěla jse*m tě jen upozornit , že tady na diskuzi někteří lidé nerozumí těm teologickým termínům. Jestli se tě to nějak dotklo, odpusť mi , prosím.
Jestli jsi nebo nejsi "dost čistá", to nemám právo posuzovat. To ví Bůh.
Podáváním čisté vody v čisté sklenici chápu zvěstování evangelia bez používání vulgarizmů a ponižování jiných. Ostatní na vzkazníku.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 11:47:29 | #4964 (11)

je dobré a bohumilé sa ospravedlňovať za svoje chyby, ale Kjara musí najprv vstúpiť do svojho svedomie a ospravedlniť sa iným....


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:48:14 | #4967 (12)

Zkus udělat totéž. *18535*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:47:23 | #4966 (11)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 12:56:28 | #4971 (11)

Sprosté bylo to, že verš o duši zní v Písmu.....spaste svoje duše, skrze vsáté slovo....a ty jsi mně napomenula, že to nemůžu udělat já, ale jen Kristus ve mně...…, i když je ti jasné že to neustále tak píšu jindy....

Vulgarismus vůči katolíkům je omyl, mluvila jsem jakoby za svědky na mém tématu. Nebyl to můj výrok.
A dovoluju si připomenout, že i apoštol Pavel považoval za...……..celý svůj předchozí život.


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 14:14:47 | #4972 (12)

zatluokat môžete, to je vaša metoda,...je fakt, že ste ku katolíkom verbálne drzá...drzá proti veriacim, proti viere RKC, proti inštitúcii RKC, proti pápežovi...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 14:15:53 | #4974 (12)

Psala jsem ti vzkaz.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.04.20 14:16:45 | #4975 (13)

To bylo pro Kjaru


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 08:31:23 | #4977 (12)

Kjara:
Vulgarismus vůči katolíkům je omyl, mluvila jsem jakoby za svědky na mém tématu.
a:
Kdo ti dal právo mluvit za svědky a plácat naším jménem nesmysly?



| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 21:46:09 | #4945 (1)

OK, pojďme dál...
Štít byl pro antického vojáka životně důležitou součástí výzbroje. Jím odrážel šípy i údery mečem.
V souvislosti s vírou bych se rád zmínil o jedné taktice římského vojska, kde hrál štít klíčovou úlohu.
formace želva

Není nad to, když máme možnost budovat a projevovat víru společně.
(Hebr 10:24,25)
Zajímejme se jedni o druhé, abychom se podněcovali k lásce a dobrým skutkům, a nezanedbávejme naše shromáždění, jak to někteří mají ve zvyku, ale navzájem se povzbuzujme, a to tím víc, když vidíte, jak se ten den blíží.



| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 22:06:07 | #4951 (2)

Takže na diskuzi výhradně se štítem! *15238*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
29.04.20 22:08:33 | #4954 (3)

Jasně.
Tady těch střel lítá...
Naštěstí jsou hodně mimo. *19837*



| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
30.04.20 09:05:22 | #4956 (1)

V té době, i mužský běhali v satickach. Když potřebovali pracovat, nebo bojovat, potřebovali pásek, zadní cip šatů si protáhli do předu a strčili za pás a uz jim šaty neplandaly. Vyrobili si sortky. Bez pásu, by se nepřipravili.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 18:13:02 | #5003 (2)
| Předmět: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 08:57:19 | #4978 (1)

Přilba záchrany
Apoštol Pavel psal o duchovní výzbroji několikrát. Co myslel tou přilbou záchrany vysvětlil zde:
(1. Tesaloničanům 5:8)
Ale my, kdo patříme dni, uvažujme střízlivě a oblečme si pancíř víry a lásky a jako přilbu naději na záchranu.

Přilba chrání hlavu, tedy myšlenky.
Podle 2. Petra 3:12 nás jistota naděje na příchod Božího království udržuje v bdělosti.
Je logické, že Satan má velký zájem, aby naděje na Boží království byla přehlušena hlasitým sváděním různých oblastí života v tomto systému věcí.
(Zjevení 13:14)
Těmi zázraky, které mu bylo dovoleno dělat před očima divokého zvířete, svádí obyvatele země. Říká obyvatelům země, aby tomu divokému zvířeti, které mělo ránu od meče, ale uzdravilo se, postavili sochu.
(2. Kor 4:3,4)
Jestliže je tedy dobrá zpráva, kterou oznamujeme, skutečně zahalená, pak je zahalená mezi těmi, kdo hynou, mezi nimiž bůh tohoto systému věcí zaslepil mysl nevěřících, aby [ji] neprozářilo osvícení slavnou dobrou zprávou o KRISTU, který je Božím obrazem.



| Předmět: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 10:09:41 | #4979 (2)

No a já bych přidala ten meč Ducha - Boží slovo . Pokud máme tuto zbraň používat , musíme se naučit s ní zacházet. A protože je to zbraň , musíme ji používat ve správný čas a na správném místě.
Vidím to tak , že se nenabifluju verše , kterými bych druhé bila po hlavě , protože jak ap.Pavel připomíná - není naše bojování proti lidem, ale proti "duchovním mocnostem."


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 11:22:39 | #4980 (3)

Souhlasím.
Apoštol Pavel také povzbuzoval Timotea, aby se "před Bohem prokázal jako schválený, jako dělník, který se nemá za co stydět a správně zachází se slovem pravdy." (2. Tim 2:15)
a:
Možná bys nám mohla vysvětlit, co si představuješ pod obratem "bít někoho po hlavě biblickými verši", a naopak, co znamená s nimi správně zacházet.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 11:56:05 | #4981 (4)

my to mámetrochu inak:
2 Tim 2, 15 Usiluj o to, aby ses před Bohem osvědčil jako dělník, který se nemá zač stydět, protože správně zvěstuje slovo pravdy.
...to "schválený" v Bibli nie je, je to zámerná vsuvka SJ, - zrejme SJ sú tými "schválenými"­...vidíte, ako sa s Bibliou dá "hrať" svoju hru? *9388*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 12:23:37 | #4982 (5)

A to máš pravdu, s Biblí se dá hrát spousta her.
Jedna z nich se jmenuje "Ověř si znění v několika překladech". *19837*
Tak například JB:
Usiluj sa predstaviť sa Bohu ako človek osvedčený, ako robotník, ktorý sa nemusí hanbiť a správne podáva slovo pravdy.
Je zde použit řecký výraz δόκιμος, [dokimos], s významem 1. vyzkoušený, osvědčený 2. uznávaný, vážený.
Ale abych zbytečně nedráždil tvůj pověstný vytříbený cit pro český jazyk, mohu tě ujistit, že revidovaný PNS uvádí v poznámce k "schválený" rovněž význam "osvědčený".
Předpokládám, že k tématu debaty tě nic smysluplného nenapadá. *2003*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 13:03:51 | #4983 (6)

to "schválený" tam nie je...to jasne inklinuje k účelovej vsuvke...všímam si, že "schválený" máte často v PNS, resp. ho často používate s účelom "schválenia SJ Jehovom" ...pojem "schválený" je lingvisticky/prin­cipiálne o niečom inom ako "osvedčený/uz­návaný/vážený" *32299* proste hráte sa s Písmom účelovo...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
01.05.20 13:06:00 | #4984 (7)

ad.: Duch Boží učí aj rozlišovať pojmy a slová, niekto tento dar nemá, a tak sa hrá so slovami, pojmami a výrazmi, ako sa mu to hodí- i účelovo, a myslí si, že iný to nevidí *232*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 18:08:27 | #5002 (8)

Prosáím, mohl bys mi napsat, jaký je význam každého z tebou uvedených slov, a to ve smyslu toho textu?


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 18:14:16 | #5004 (9)

A všiml sis, jak jsi to téma zase rozsekal? *3455* Ty fakt nemáš co říct k tématu? *17622*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 13:11:48 | #4985 (6)

ad.: viete, \písmo NZ viem takmer naspamäť, poznáme biblicko-hermeneutický a kontextuálny výklad Písma (hlavne NZ), poznám PNS, a tak okamžite, ako uvediete nejaký text z PNS, vidím, či je/nie je súlade s klasickým prekladom (okamžite mi udrie do očí "nevhodné" slovo/výraz) , a či je aj v súlade s kresťanskou exegézou *32299*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
01.05.20 14:15:08 | #4986 (7)

Nejspíš budeš opravdu specialista na hledání "vší" v PNS.
Škoda, že tě to zaměstnává natolik, že tě nezajímá diskuse k tématu, o kterou tady jde především.
Mě zase nezajímají tvoje zaujaté "rozbory" českých výrazů.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 14:23:22 | #4988 (8)

sú to aj slovenské výrazy, a česky mluvím, jak říká moje svokra (z Vysočiny) , výborně...takže nič mi neujde...práve aj na tých"vších" čato stojí rozdielny výklad Písma, a tak nedorozumenia..a PNS je v tom majster, je to majstrovské dielo i lingvistických "múch/vší" *232* .....


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 18:15:41 | #5005 (9)

Ty jsi, Visitore, prostě KING! *35094*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 14:25:59 | #4989 (8)

ad. už som povedal, budem reagovať, ak budete predkladať verše z ČEP (mnohokrát ste píseali, že vám nevadí, a že ho máte dokonca obľúbený), inak sú to vždy prenice a hádky o tie "vši":-)


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 14:28:57 | #4990 (9)

Ano, to vidíme, "lingvisto". *4266*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 16:01:36 | #5000 (9)

Máš možnost předložit k rozboru biblický text z překladu, který uznáš za vhodný. Připíchnu ti ho nahoru a dáme se do toho.
Zatím jen štěkáš za vraty.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 18:04:09 | #5001 (5)

To už vážně není normální, Visitore. *500*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 14:31:18 | #4991 (4)

Tak vysvětlím, co myslím "bít po hlavě biblickými verši".

Příklad : Ve sboru jsme měli sestru , která ráda lhala. Mohla bych ji uzemnit veršem Zj. 21,8. ....všichni lháři
najdou svůj díl v jezeře, které hoří ohněm..." Je to boží slovo? Je. Je pravdivé? samozřejmě. Ale kdybych
teď použila ten "meč" tímto způsobem, tak bych ji mohla duchovně zabít.
Šly jsme společně na kolena a prosily o dar pokání. 1.Jan 1,9 ...jestliže doznáváme hříchy ....věrný je Bůh ...
aby nám odpustil a očistil nás..." Ale to čist srdce nesmí zůstat neobydlené. Musí se v něm zabydlet Kristus,
jinak se zlo vrátí (Mat. 12, 43 -45). Satan je duchovní bytost a zvítězit nad ním může zas jenom ducho


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 14:38:55 | #4996 (5)

Satan je duchovní bytost ,a zvítězit nad ním může zas jen duchovní bytost.
Kristus řekl :...beze mne nemůžete učinit nic.Jan 15, 5.
Ap.Pavel píše :všechno mohu v Kristu , který mi dává sílu Fil.4,13

Takže když bez Krista nic, a sNím všechno - pak nezbývá než být stále s Ním. Denní společenství - však už jsem o tom tady psala. Sestra má radost že to funguje a chválí Boha a já s ní.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 19:53:07 | #5007 (6)

Podstatné je, jestli už nelže.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
01.05.20 19:57:33 | #5008 (7)

není to podstatné.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 20:26:30 | #5011 (8)

Vyjádřil jsem svůj názor.
K účinnému pokání patří pevné rozhodnutí a snaha se již hříšných skutků nedopouštět.
Jistě, člověk do toho může spadnout znova, a třeba opakovaně, ale neměl by svoji laxnost v boji s hříšným sklonem "obracet v omluvu pro nevázané chování a prokazovat se [jako] falešný vůči našemu jedinému Majiteli a Pánu, Ježíši Kristu." (Juda 4)
A druzí by ho v takovém postoji neměli podporovat názory, že "o nic nejde".



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 22:27:45 | #5015 (9)

Souhlasím. Pokání není jen to, že hříchu lituju, ale že s ním skončím. Ale za léta snažení, bojů a prohrávání jsem se naučila toto : Kristus řekl, že ten Utěšitel kterého pošle Otec v jeho jménu , bude usvědčovat z hříchu. Pak vysvětluje, že " hřích je v tom , že nevěří ve mne". To není víra , že Kristus existuje , ale důvěra, víra že je schopen splnit všechno co slíbil. Naučila jsem se z Písem nejen, co udělal pro nás ,ale že slíbil něco udělat vnás. To vysvětlil podobenstvím ,že větev není schopna nést ovoce ,pokud není pevně srostlá s kmenem.
V té závislosti na něm můžeš získat vítězství nad hříchem. Kdykoli si pomyslím, že už to po tolika letech zvládnu sama , zákonitě prohrávám. Život prožívaný nezávisle na Bohu je ten hřích. Cokoli pak udělám špatně, je vlastně důsledek hříchu.
Pokud sestra přestane udržovat osobní společenství s Pánem na modlitbě a nad Písmem , přestane brát sílu
a začne lhát znovu.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 22:37:28 | #5016 (10)

Říkáš to jinými slovy, ale rozumím a souhlasím.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 22:46:16 | #5017 (10)

"Cokoli pak udělám špatně, je vlastně důsledek hříchu" - ak je myslený dedičný hriech, tak OK...ale nie všetko, čo urobíme špatne je dôsledok hriechu...špatné zvyky/návyky (i v rámci danej kultúry) nemusia byť hriech...hriech je definovaný ako slobodné a vedomé porušenie Božieho príkazu, - proti Bohu, ktorý hovorí v našom dobrom (nie škrupulóznom) svedomí/srdci...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 07:58:12 | #5022 (11)

Spíš, myslím, je hřích úplně všechno, co se májí s Bohem, i to, o čem nevíme, neuvědomujeme si.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 22:48:22 | #5019 (10)

a pokud znovu uzná chybu a je ji to líto, opět ji bude odpuštěno. Ono je to tak že nejsme automaty, někdy se uklouzneme i když věříme a důvěřujeme Kristu. Prostě děláme chyby i když se upřimně snažíme. Apoud vím o sobě že tu chybu dělám i když si opravdu dávám předsevzetí a snažím se (například pořád hledám brýle) a kaju se, jednou za měsíc ty brýle zase hledám.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:13:05 | #5024 (11)

No tak to je jasné. Jde o to, abyčlověk svoje špatné sklony nepřehlížel vědomě - s tím, že mu přece Bůh zase odpustí.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 11:39:17 | #5034 (12)

Ale Margo co nás je do toho? Proč to máš řešit ty?


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 23:43:34 | #5037 (13)

Každý řeší sám sebe, ne? Jen uvažuju o myšlence - je tu diskuzní fórum. *10235*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 07:23:38 | #5038 (14)

Jasně, ale ihned ve smyslu co ten druhý má nebo bude dělat špatně. Tedy připraven ihned vytýkat chyby, i když je jasné že dotyčný vnitřně bojuje s nějakým problémem.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 22:04:44 | #5045 (15)

Fakt nevím, o co ti jde, Ratko. *24581*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 20:03:22 | #5009 (6)

no nika, my sme v tele, nie sme "duchovné" bytosti, sme telsné bytosti naplnení Duchom, a tak bojujme s diablom v tele...iste, s Kristom si vytvárame denné spoločenstvo, ale je otázka, aké je to spoločenstvo, keď nie sme s ním intímne zjednotení v eucharistii/pri lámaní chleba? (Jn 6, 53-55)... *1254*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6…
01.05.20 22:47:11 | #5018 (7)

Vizitore , to je právě pro tebe problém pochopit. Při lámání chleba "zvěstujeme smrt Páně, dokud On nepřijde"
K tomu, aby Kristus žil ve mně, nestačí sníst nekvašený chleba , nebo ve tvém případě oplatku. I když ve své církvi věříš, že přijímáš tělo Kristovo , přijímáš ho pouze do žaludku. Kristus musí žít ve tvém srdci , mysli ,prostě v tobě. To může udělat jenom tehdy , když mu to dovolíš. Jenom ve stálém společenství s ním se můžeš spojit jeho silou , myšlenky se podřídí Boží vůli , a budou se měnit i tvoje pohnutky . Při eucharistii si připomínáš, co udělal Kristus pro tebe . Ale to co píšu , chce udělat v tobě.On to slíbil a svoje sliby plní.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 22:53:04 | #5020 (8)

Niko, je to problém pochopit protože stejně jako Kjara vsouváte do svého myšlení že "jen jíme oplatku" A Kristus v našem srdci nežije. Ale jakým právem? Jak tohleto můžete říct? Je přece velkým Darem a Milostí Boží, že Kristus žije v našem srdci, že jsme ho přijali celou svojí myslí, silou, láskou a navíc to potvrzujeme přijímáním. Přce nemůžete tvrdit, že máme či děláme méně než Vy, protože navíc proti Vám jdeme k přijímání. To je nesprávnný úsudek.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 07:30:54 | #5021 (9)

áno, v eucharistii prijímame skutočného živého Krista, taký, aký je...v protestantizme je to jen oplátka na památku, ktorá sa tu zdôrazňuje, hoci je to len dodatok/poznámka Kristovej reči (u Jana ani nie je) vo Večeradle, u protestantov nie je živý Kristus, je tam jen oplátka.. *1254*
Jn 6
52 Židé se mezi sebou přeli: „Jak nám ten člověk může dát k jídlu své tělo?“
53 Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.
54 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den.
....e to jasná reč a kkt Krista, že pred svojím odchodm k Otcovi sa nám úplne odovzdal a dal tak, že ho môžeme prijímať živého pri každomslávení liturgie do skončenia sveta... *30800*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:21:42 | #5026 (10)

Mnohokrát jsme tu už psali, že v tomto kázání Ježíš nemluvil o přijímání skuteného chleba a skutečného vína, stejně jako s ženou u studny nemluvil o skutečné živé vodě.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:23:24 | #5027 (10)

To by to křesťanství bylo hodně jednoduché, kdyby věný život závisel jen na přijímání. *2108*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:19:24 | #5025 (9)

Tak to asi, Ratko, nikdo nemyslí. Nika spíš chtěla Visitorovi vysvětlit, že účel přijímání je poněkud jiný, než on mu přisuzuje, a že přijímání nedělá křesťana křesťanem, přijímáním do člověka nevejde Kristus, a člověk tedy edy není tím víc křesťanem, čím častěji přijímá.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 11:41:19 | #5035 (10)

Opět mohu jen zopakovat, pokud věří Vizitor všemu co Nika a ještě navíc k tomu věří že přijímá tělo Kristovo, nemůže nic udělat hůře nebo špatně ve srovnání s jiným Křesťanem který k přijímání nechodí ale věří v srdci.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.05.20 08:08:18 | #5023 (8)

Niko, máš dar výřečnosti. Strašně dlouhou dobu přemýšlím, jak tohle všechno Visitororvi napsat tak, abych ho neurazila a taky nějak nesnížila význam přijímání, a tys mu to podala s grácií. Díky *17625* *20832*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:30:12 | #5040 (9)

niku chápem, vyjadruje sa biblicky, ale niekedy "nedoťahuje" veci tak,ako je to v Písme aj v kontexte...presne: prijímaním Krista (pri lámaní chleba/eucharis­tii), nielen zvestujeme /to by bolo málo), ale sa intímne zjednocujeme s Kristom a naplňujeme jeho Duchom - až eucharistické prijímanie nás dokonale zmení v duchu, stávame sa omnoho citlivejší pre Kristovho Ducha, pre lásku k blížnemu...neviem si predstaviť veriť v Krista bez lámanie chleba/eucharistii *232*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:15:21 | #5041 (9)

Margo, tak to není. Jsem už hodně stará a neumím už pohotově reagovat a formulovat myšlenky. Nemám ani vzdělání
jako třeba abuka, nebo vizitor. Nechci ani nikomu ublížit, tak než něco napíšu , prosím Pána o moudrost a vhodná slova. Takže jestli jsem něco napsala srozumitelně a má z toho někdo užitek , Bohu patří sláva, chvála i poděkování..


24
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:48:26 | #5042 (10)

L. Pasteur raz povedal: "chcel by som mať tak silnú vieru, ako tá jednduchá bretónska žena, ťažko pracujúca na poli" - a vy ju máte *1254*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 22:06:40 | #5046 (10)

To je moc hezké. Dík. *17625*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:24:32 | #5039 (8)

iste, ale pri lámaní chleba nielen "zvestujeme...", ale sa hlavne (jeho prijímaním) zjednocujeme s intímne s Kristom, a tak i naplňujeme jeho Duchom - o to ide vo veršoch Jn 6, 53-55 *1254*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Efezanům 6:14-18
01.05.20 15:59:25 | #4999 (5)

Napsala jsi to moc hezky.



| Předmět: Jeremjáš 10:23
26.04.20 20:33:51 | #4810

Jeremjáš 10:23
Dobře vím, Jehovo, že není na člověku, aby si určoval cestu. Ten, kdo jde, ani nedokáže řídit své kroky.



| Předmět: RE: Jeremjáš 10:23
26.04.20 21:00:46 | #4811 (1)

Jer 10, 23 Vím, Jahve, lidé nemají v moci svou cestu a kráčejícímu není dáno, aby řídil své kroky!


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 10:23
26.04.20 21:08:24 | #4812 (2)
| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 07:15:38 | #4819 (3)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
28.04.20 17:41:26 | #4901 (4)

Dal neumí!!!


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
30.04.20 14:15:40 | #4973 (3)

Jahve, nie Jehivo *232*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
30.04.20 17:10:48 | #4976 (4)

Ty jsi snad nemocný. *5620*


n/a
n/a

| Předmět: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 07:21:29 | #4820 (1)

Krásný verš.Člověk nemá ve své moci svou cestu. Je hodně vlivů, které můžou úplně zvrátit všechno, co jsme si naplánovali, vysnili. To neznamená, že bychom plánovat a snít neměli, ale je nutné při všem spoléhat na Jehovu, učinit hlavním cílem své cesty jeho, ať se děje, co se děje.

To je jen jedna stránka úvahy, doufám, že od vás přijdou i další pohledy. *10235*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:01:35 | #4838 (2)

Hlavně člověk nemá v moci svoji životní cestu.
Natož svoji cestu s Bohem.
A vy si myslíte, že svoji logikou si můžete vytvořit svého Boha, svoji logikou z biblických veršů přesně všechno o něm vědět, svoji logikou přesně pochopit, jak a z čeho je složený, a svoji logikou být zachráněný pro věčný život !
Nemáme v moci jediný svůj krok a vy jste si jisti, že Bůh nemůže být jiný a jednat jinak, než ho máte zavřeného ve své malé lidské logice a mysli.

Tak jako nebesa převyšují zemi, tak myšlení Boží převyšuje vaše !

Krista skutečného, to nejdůležitější v našem životě a na tomto světě nemáte, dnešní archu Noemovu !
On se nedá zavřít do vaší krabičky.

Můžete se naposmívat všem až do bezvědomí...….., takto se k vám Kristus nikdy nepřizná.....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:07:01 | #4839 (3)

Hlavně že tu někdo může mluvit za Krista... *15238*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:12:20 | #4843 (4)

A kdo jiný, než vyslanec Krista a jeho svědek.....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:13:11 | #4846 (5)

No to pak je jiná! *19753*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:13:40 | #4847 (5)

Za koho mluví váš trvalý posměch...….., je to snad ovoce Ducha ?!

Nebo ducha.....


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:24:49 | #4853 (6)

A z koho prýští tvoje věčné jedovatosti? Z Ducha? *11334*

Humor je zdravý, a tady často velmi potřebný, aby člověk byl nad věcí a nezblánil se z vás nadobro. *2*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10…
27.04.20 10:25:56 | #4856 (7)

to není zdravý humor, je to humor takový ateistický, výsměšný... typu jací jsme to my katolíci pitomci.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:28:46 | #4858 (8)

No není to lepší, než když tu nběkdo napíše natvdoa bez známky humoru, že pitomci jsme my? *15238* *15238* *15238*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:31:13 | #4861 (9)

to jsem si nevšlimla. Existuje kritika vašeho překladu (nikoliv výsměch) a vašeho výkladu (nikoliv výsměch). Ale to je jen kritika výkladu. Nic osobního, žádné posměšky.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 11:18:28 | #4876 (10)

Ovšem kritika podložena jenom náboženskými předsudky a jazykovým zpatecnictvim. Nic odborného! Odborníci mluví jinak:
EDGAR J. Goodspeed, překladatel řeckého „Nového zákona“ v An American Translation, napsal ve svém dopise z 8. prosince 1950 v souvislosti s Křesťanskými řeckými písmy — Překladem nového světa toto: „Zajímá mne misijní práce vašich lidí a její celosvětový rozsah a tento nenucený a mocný překlad se mi velmi líbí. Projevuje se v něm ohromná škála zdravých a vážných vědomostí, jak mohu dotvrdit.“

Znalec hebrejštiny a řečtiny Alexander Thomson napsal: „Překlad je zřejmě dílem zkušených a bystrých učenců, kteří se snažili odhalit tolik pravého smyslu řeckého textu, kolik jen angličtina může vyjádřit.“ (The Differentiator, duben 1952, strany 52–57)

Profesor Benjamin Kedar, izraelský znalec hebrejštiny, v roce 1989 řekl: „Ve svém lingvistickém bádání ve spojitosti s hebrejskou Biblí a překlady se často uchyluji k anglickému vydání toho, co je známo jako Překlad nového světa. Přitom se stále utvrzuji v názoru, že toto dílo zrcadlí poctivou snahu dobrat se toho nejpřesnějšího porozumění textu, jaké je možné.“


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:49:47 | #4864 (8)

Jsi opravdu "nezaujatá".
Kjara vůči nám nešetří odsouzením a pohrdáním, a my se nemůžeme bránit ani humorem?
Uvědomuješ si například, že ona v podstatě stejným způsobem odsuzuje i katolíky? *2003*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:52:05 | #4866 (9)

to nie je novinka, kjara má väčšiu zášť ku katolíkom, ako ku SJ (z ktorých zrejme vyšla).. *2726*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:54:02 | #4868 (10)

Ano, to je zřejmé.
Což se ale vrátit zpátky k tématu?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.05.20 18:21:32 | #5006 (10)

TO SE TI TAK ZDÁ, vISITORE, PROTOŽE JAKO KATOLÍK TO ZA KATOLÍKY CÍTÍŠ INTENZIVNĚJI. *11334* *3357*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:54:05 | #4869 (9)

Kjara pohrdá i mnou přece, i katolíky a všemi kolem. To přece je jasné, proč se ptáš zda jsem si to všimla? Nechápu tvůj komentář. To že jeden člověk se tady takhle prezentuje, neznamená přece že budu jednat ještě hůř. Co člověk nechce aby dělali jiní,nemá dělat ani sám.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:55:35 | #4870 (10)

Souhlasíš s ní.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:56:35 | #4871 (11)

To bylo jen v jednom jediném konkrétním případě, abych ukázala že jsou i momenty kdy by to šlo.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 11:00:37 | #4873 (12)

A ukázala jsi to.
Ale dost.
Nepřipustím zahrabání dalšího tématu nekonečným handrkováním.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10…
27.04.20 10:29:18 | #4859 (7)

Je Kjaru uz dlouho nečtu a mám klid. Ona fórum chápe jako výlevku žluče. Vnitřní hodnota 0...


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 10:32:02 | #4862 (8)

*3357* Tedy vy najednou hýříte vtipem! *3357*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 11:23:14 | #4878 (9)
| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 10:52:23 | #4867 (3)

Jak vidíš, Kjaro, slova z Jeremjáše bereme vážně.
I proto jsem sem ten verš dal k úvaze.
K ÚVAZE, rozumíš tomu dobře?
Ne jako klacek k mlácení druhých po hlavě.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 12:45:56 | #4881 (4)

Abuko, tento verš byl desítky let mým nejoblíbenějším. Nemám žádnou nenávist, ani nikým nepohrdám. Jen říkám svůj názor, což se na veřejných diskusích dělá.
Ratko, dík za odvahu.
K úvaze se to dává na bohoslužbě...…..


35
n/a

| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 11:05:29 | #4874 (2)

On ten verš dost koresponduje s jiným Jeremjášovým výrokem, který už tady byl:
(Jeremjáš 17:9)
Srdce je zrádnější než cokoli jiného a je schopné všeho. Kdo se v něm vyzná?

Emoce dokážou výrazně ovlivnit "řízení našich kroků" a dost často špatým směrem.



| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 11:17:32 | #4875 (3)

preto Ježiš apeluje, aby sme sa naplňovali Duchom Svätým, Duchom pravdy, ktorý nás poučí o celej pravde, bzdí pojašené srdce, usmerňuje naše kroky, brzdí nezriadené a ad hoc indukované emoce *2726*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 11:56:45 | #4879 (4)

On je to dlouhodobý a postupný proces, který moc hezky popisuje Petr:
(2. Petra 1:5-7)
Právě proto vynaložte veškeré úsilí, abyste přidali ke své víře ctnost, ke ctnosti poznání, k poznání sebeovládání, k sebeovládání vytrvalost, k vytrvalosti oddanost Bohu, k oddanosti Bohu bratrskou lásku, k bratrské lásce lásku ke všem.

To bez Božího ducha nedává smysl.

Jinak jsi svým překlepem nechtěně udělal dobrý fórek.
Místo "budí" jsi napsal "bzdí". Bzdít ja zastaralý výraz pro "prdět". *2*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 12:49:25 | #4882 (5)

:-) pochopiteľne "brzdí":-)


n/a
n/a

| Předmět: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 14:04:24 | #4885 (1)

Celé je to o pokoře, s jakou člověk přijímá Boží vedení, ať už přichází skrze Slovo nebo skrze Božího ducha.
Dokonce i některé příspěvky byly konstruktivní. *33121*



| Předmět: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 14:36:58 | #4886 (2)

Slovo (Jn 1, 1) a Boží Duch sú tej istej podstaty...ak učí Slovo, učí súčasne i Boží Duch a vice versa *7647*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Jeremjáš 10:23
27.04.20 22:48:09 | #4888 (3)

Tím Slovem jsem tentokrát myslel Písmo.
To je vedení od Boha, které je k dispozici v jasně formulované podobě.
Vedení Božím duchem by mělo být v souladu právě s Písmem, na což někteří jaksi zapomínají.
On ten duch, který je vede, totiž nemusí být vůbec Boží.



| Předmět: inkarnácia Slova, pečať Ducha Svätého…
26.04.20 09:34:43 | #4787

Inkarnácia Slova, pečať božstva, vykúpenie
inkarnáciiou Slova, ktoré bolo Boh sa Kristus stal Bohom (v plnosti božstva) i človekom (v plnosti človečenstva, Jn 1, 1; Jn 1, 14), čím sa sa Boh sklonil k človeku, stal sa človekom, a tým je jedným z nás - a rovnako v vo svojom božstve i človečenstve vstal zmrtvých a vystúpil do neba, kde je v sláve Otcovej - takto sme v Kristovi (ako čítame v liste Ef) vykúpení, - a v Duchu Svätom sme dostali pečať božstva, že patríme Bohu, a stali sa dedičmi Božieho kráľovstva pre slávu Otca a jeho Syna...
Ef 1
12 abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.
13 V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha Svatého..
14 jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl k chvále své slávy.


n/a
n/a

| Předmět: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
26.04.20 10:14:21 | #4795 (1)

Boha „žádný člověk nikdy neviděl“. (Jan 1:18)
To anuluje celou tu nesmyslnou debatu o vymyšlené inkarnaci. Bible nic podobneho neuci!!!


n/a
n/a
 #4787 

| Předmět: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
26.04.20 11:17:51 | #4800 (2)

...večné Slovo-Boh (Kristus v nebi pred inkarnáciou) sa stalo človekom (Jn 1, 1; Jn 1, 14) *32299* ...


n/a
n/a
 #4795 

| Předmět: RE: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať…
26.04.20 13:31:01 | #4803 (3)

Precti Si Znovu Jan 1:18
Boha nikdo nikdy neviděl => Ježíš není Bůh, jeho lidi viděli!
Inkarnacia je nebiblicka filozofie!!


n/a
n/a
 #4800 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať…
26.04.20 19:59:23 | #4809 (4)

inkarnácia Slova do človeka = vtelenie (Slovo-Boh sa stlao telom, Jn 1, 1, Jn 1, 14)) sa bežne používa v teologii - nemá nič spoločné s hinduistickou reinkarnáciou...


n/a
n/a
 #4803 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia Slova,…
27.04.20 04:20:29 | #4813 (5)

slovo INKARNACE, si použil ty, Bible ji nepoužívá. Slovo se stalo telem ale ne, že Bůh se stal tělem!


n/a
n/a
 #4809 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
27.04.20 04:26:44 | #4815 (6)

Boha nikdo neviděl!!!


n/a
n/a
 #4813 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
27.04.20 11:20:57 | #4877 (6)

opakujem, je to (angl. incarnation, lat. incarnatio) legitímny názov pre "vtelenie"...


n/a
n/a
 #4813 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
27.04.20 11:57:07 | #4880 (7)

Opakujem: Boha nikdo nevidel!
Pro vteleni cituj verš z Bible! Apokryfy není Bible, ty vynech!


n/a
n/a
 #4877 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 12:49:31 | #4883 (8)

Jan 1
1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
2 To bylo na počátku u Boha.
14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi.


n/a
n/a
 #4880 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 12:59:54 | #4884 (9)

1J 4:1 Nejmilejší, ne každému duchu věřte, ale zkušujte duchů, jsou-li z Boha; nebo mnozí falešní proroci vyšli na svět. 2 Po tomto znejte Ducha Božího: Všeliký duch, kterýž vyznává Jezukrista v těle přišlého, z Boha jest. 3 Ale všeliký duch, kterýž nevyznává Jezukrista v těle přišlého, není z Boha; nýbrž toť jest ten [duch] antikristův, o kterémž jste slýchali, že přijíti má, a jižť jest nyní na světě.


n/a
n/a
 #4883 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 14:37:48 | #4887 (8)

zamlouváte, predmet veci bola "inkarnácia"... *7647*


n/a
n/a
 #4880 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 10:39:33 | #4892 (9)

Cituj inkarnaci z Bible...
Přesně to slovo!


n/a
n/a
 #4887 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 16:20:34 | #4893 (10)

v Bibli je ""Slovo sa stalo tělem" (Jn 1, 14) = verbum caro factum est = vtělení = incarnatio
Jn 1, 14 et Verbum caro factum est et habitavit in nobis et vidimus gloriam eius gloriam quasi unigeniti a Patre plenum gratiae et veritatis
"vtělení" = lat. incarnatio, angl. incarnation...je to legitímny teologický názov pre vtelenie Slova...


n/a
n/a
 #4892 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 17:59:42 | #4902 (11)

Slovo se stalo tělem, řecký tam nebyla ani inkarnaci, ani vteleni!
14Καὶ And ὁ the λόγος Word σὰρξ flesh ἐγένετο became καὶ and ἐσκήνωσεν tented ἐν in ἡμῖν, us, καὶ and ἐθεασάμεθα we viewed τὴν the δόξαν glory αὐτοῦ, of him, δόξαν glory ὡς as μονογενοῦς of only-begotten (one) παρὰ beside πατρός,


n/a
n/a
 #4893 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 18:04:32 | #4903 (12)

Slovnik rectiny koine:
The verb γίνομαι has a basic gloss of ‘I become’ and is
(1) a very common verb in the New Testament (671 uses by one count), and
(2) deponent in the present, future, and aorist systems.
In this post I will give examples and translations of one form of this verb
https://koineworkbook.wordpress.com/2017/09/03/vocabulary-the-verb-form-%E1%BC%90%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%BF/

Co tam napsal Jeronym je tady nepodstatné a zavádějící!


n/a
n/a
 #4902 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 18:10:38 | #4904 (13)

Vatikansky codex:
14και ο λογος σαρξ εγενετο


n/a
n/a
 #4903 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 17:18:39 | #4943 (14)

Inkarnace = 0!


n/a
n/a
 #4904 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 18:14:01 | #4907 (12)

On Bibli asi málokdo takto chápe jak je tu dnes v pozdní odpoledne opsáno, Trojjediný Bůh tomu asi že nadělal paseku.a Řekové asi taky to nepobrali tak o čem je Písmo, Ti měli bohy vždy na Olympu.


n/a
n/a
 #4902 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.04.20 16:52:40 | #4938 (12)

Slovo-Bo sa stalo telem = vtělení = incarnatio/in­carnation....


n/a
n/a
 #4902 

| Předmět: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
26.04.20 14:24:54 | #4805 (2)

Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi.

Na tom není NIC vymyšleného


145
n/a
 #4795 

| Předmět: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
26.04.20 10:27:49 | #4799 (1)

Z uvedených veršů vůbec nevyplývá, ze by se Bůh stal člověkem. Uvazuj, než něco zavalis! *33648* *33648*


n/a
n/a
 #4787 

| Předmět: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
26.04.20 18:30:14 | #4806 (2)

presne to vyplýva *4409*


n/a
n/a
 #4799 

| Předmět: RE: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať…
27.04.20 04:24:37 | #4814 (3)

Je tam je o prichode Ježíše na zemi, ne Boha! Verš 18, stejné kapitoly, popírá, ze by přišel Bůh.


n/a
n/a
 #4806 

| Předmět: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať Ducha…
28.04.20 16:23:12 | #4894 (2)

v Písme máme Slovo-Boh sa stalo telom (Jn 1, 1, Jn 1, 14)...


n/a
n/a
 #4799 

| Předmět: RE: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať…
28.04.20 16:31:28 | #4896 (3)

A taky je v Písmu:
Jan 6
56 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jan 14
20 V onen den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve mně a já ve vás.
Efezským 4
6 Jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech.


n/a
n/a
 #4894 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: inkarnácia Slova, pečať…
28.04.20 17:00:19 | #4897 (4)

uff, mne je špatne, napísal som, že je v Písme Jn 1, 1, a Jn 1, 14 - na to reagujte!...že je nie čo iné o inom v Písme, to viem každý...


n/a
n/a
 #4896 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia Slova,…
28.04.20 17:13:59 | #4898 (5)

Vy porád nechápete že jste úd Kristova těla?
A nebo nejste, to by byla ještě taky takováto možnost.


n/a
n/a
 #4897 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
28.04.20 17:32:38 | #4899 (6)

do ri-- Paľovej, hovoríme tu o Jn 1, 1, a Jn 1, 14 - pochopila? *3789*


n/a
n/a
 #4898 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
28.04.20 17:37:57 | #4900 (7)

A ono ve vás není a nebo nebývá slovo boží?


n/a
n/a
 #4899 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
28.04.20 18:23:39 | #4908 (7)

Jeste zacni


n/a
n/a
 #4899 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.04.20 18:25:31 | #4909 (8)

Mluvit sprostě a jsme doma!!!!
Zadelas si na blok!


n/a
n/a
 #4908 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: inkarnácia…
28.04.20 21:50:40 | #4914 (7)

Neklej, Visitore, to je nekřesťanské. *17622*


n/a
n/a
 #4899 

| Předmět: Skutky 16:16-18
25.04.20 07:54:49 | #4746

Skutky 16:16-18
A když jsme šli k místu modlitby, přihodilo se, že nás potkala nějaká služka, [která měla] ducha, démona věštby. Opatřovala svým pánům velký zisk tím, že provozovala umění předpovídat. Tato [dívka] stále následovala Pavla a nás a volala slovy: „Tito lidé jsou otroci Nejvyššího Boha, kteří vám zvěstují cestu záchrany.“ Dělala to mnoho dnů. Pavla to nakonec omrzelo, obrátil se a řekl duchu: „Nařizuji ti ve jménu Ježíše Krista, abys z ní vyšel.“ A právě v tu hodinu vyšel.

Dalo by se v tom najít nějaké aktuální poučení?



| Předmět: RE: Skutky 16:16-18
25.04.20 16:56:27 | #4777 (1)

nevěř nikomu, i když mluví pravdu, může z něj mluvit démon ,o)


6
n/a

| Předmět: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 12:40:43 | #4801 (2)

Tak jednoduché to asi není. Přinejmenším ještě záleží na souvislostech, v jakých ta pravda zazní.
(2. Korinťanům 11:14)
A není se co divit, protože sám Satan se převléká za anděla světla.



| Předmět: RE: Skutky 16:16-18
25.04.20 17:25:01 | #4778 (1)

*65*
Do té doby se chodí se džbánem na vodu,až se ucho utrhne.
*145* *145*


100
n/a

| Předmět: RE: RE: Skutky 16:16-18
27.04.20 04:43:15 | #4818 (2)

Do te doby se chodím s uchem pro vodu, až se džbán....


n/a
n/a

| Předmět: RE: Skutky 16:16-18
25.04.20 21:36:44 | #4781 (1)

Mohu si dovolit trochu "svatořečnění"? :-)

To byla satanova lest. Všichni věděli , že ta služka byla věštkyně. Pod vlivem jejích slov mohli lidi dospět k názoru, že muži kteří zvěstovali evangelium v Boží moci , mluví pod vlivem stejného ducha jako ona.
Po jejich odchodu by nebyl problém pomíchat učení apoštolů s pohanstvím a Boží dílo v tomto kraji tak zničit.


24
n/a

| Předmět: RE: RE: Skutky 16:16-18
25.04.20 22:17:25 | #4782 (2)

ano, podstatné bylo z jakého ducha mluvili. Apoštolové ze svatého, a věštkyně z pohanského


145
n/a

| Předmět: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 01:09:15 | #4783 (2)

Jenom že ono se i tak promíchalo s pohanstvím..


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 07:11:02 | #4784 (3)

Nepozorny si to nechali smichat a pak to navlékl do oficiální církve. Ale věrné jednotlivce, tady Bůh vždy měl!


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 07:15:33 | #4785 (4)

Týká se to každého jednotlivce. V příběhu se o církvi nemluví. Máme být pozorní my, zajímat se. Takže se starej o svoji věrnost a nenasazuj na jiné.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 09:45:23 | #4788 (5)

O církvi mluvi dějiny! Odpovídám Odpovídám to, já to bylo pak! Soustred se.


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 09:46:41 | #4789 (6)

Oprava: Jak To Bylo Pak!


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 09:50:20 | #4790 (6)

A nenasazuj na mne!
*32842*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 16:16-18
26.04.20 10:10:17 | #4794 (6)

kdyby nebyla církev, jak o ní mluví dějiny, tak by jsi dnes neměl o čem diskutovat, neb by se písmo nedochovalo a křesťanství nepřežilo do dnešních dní


6
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky 16…
26.04.20 10:23:47 | #4796 (7)

Ciste puvodni krestanstvi by bylo lepsi!
Ale nepřítel měl zasit koukol a to se stalo!!!! *4914*


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
26.04.20 10:25:05 | #4798 (8)

Naštěstí Bůh foukne a zrno zůstane:-)


n/a
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skutky…
26.04.20 19:22:47 | #4807 (8)

A o to jde.
Koukol měla růst až do doby, kdy andělé budou sami vytrhávat a pálit.
To doufám nemusím kopírovat z Písma.

Zjevení 14.kap.:
14A viděl jsem, hle, bílý oblak, a na oblaku sedí někdo jako Syn člověka, na hlavě má korunu ze zlata a v ruce ostrý srp.
15Vtom další anděl vyšel z chrámu a mocným hlasem zavolal na toho, který seděl na oblaku: „Pošli svůj srp a začni žeň, protože nastala hodina žně a úroda země dozrála.“
16A ten, který seděl na oblaku, hodil svůj srp na zem, a země byla požata.
*

Ale svědkové nečekali, vytrhali pšenici i s kořeny a dali ji na jednu hromadu a tím odumřela jako pšenice.
Není naplněná Duchem zásluhou vyučování.

U vás přece koukol není rose, že ?!

Použili si k tomu soud nad Velkým babylonem a výzvou k vyjití Božímu lidu.

Jednak to byla výzva pro Boží lid a svědkové nikdy Božím lidem nebyli, když tak ještě skupina kolem Russela.

Koho se to týká , jestliže Boží lid je podle svědků až jejich organizace, podle nich ?

A jak vlastně mají vyjít, když koukol musí růst až do konce ?

Nikdo z lidí nemá právo vytrhávat pšenici a dávat ji do jediné čisté organizace. To rozhodně není Boží vůle.


35
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.04.20 19:25:29 | #4808 (9)

no vida, tak s tím souhlasím. nikdo nemá právo vytrhávat koukol.... s argumentem že on sám je pšenice.


145
n/a

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.04.20 07:43:00 | #4823 (9)

To podobenství se týká země, posledního soudu nad ní.
Boží lid tady byl odedávna, Kjaro, nepodsouvej nám něco, co neučíme. *17622*
No jak mají vyjít podle tebe? Co tedy znamená vyjít z Babylónu?
M\slíš, že cílem křesťanství je vytvořit společenství lidí všech možných náboženských i světských názorů? Opravdu Bible něco takového říká?