Rozcestník >> Náboženství >> Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty

Informace

Název: Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty
Kategorie: Náboženství
Založil: visitor77
Správci: visitor77 , soucet
Založeno: 09.01.2020 20:14
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 1188276x
Příspěvků:
68874

Předmět diskuze: Ateismus vs víra v Boha vs věda, argumenty - Věčné otázky věčného člověka: co je pravda? - ateismus? teismus? biblický (žido-křesťanský) nebo filosofický Bůh? je náš svět a Vesmír výsledek náhody? nevyhnutelnosti? Big Bang? - nebo stvoření nějakou sílou, či rozumovým osobním principem?... ateismus/teismus a jejich vztah k vědě a vice versa...kreacionismus? evolučný kreacionismus? theistický evolucionismus? je/není možná evoluce druhů? - je/není pro ní dostatek věděckých důkazů?...zjevil se Bůh člověku, nebo si ho sám vytvořil? je/není Bible "Boží slovo" či "Zjevení osobního Boha" pravda nebo mýtus? existuje život po pozemském životě?...historický nebo biblický Ježiš? Má/nemá žido-křesťanská víra v Boha nějaký smysl? význam?...jaká je-, a co znamená víra v jiných náboženstvích? sektách? ...spása? věčný život? - věčné zavrhnutí? - je/není mravní systém?, je přirozený člověku, nebo je od Boha? ...Život v míru - proč vznikají a jsou občanské a mezinárodní konflikty? války? Co je spravedlnost? co je národ? jaké jsou atributy národa, jeho existence?... Fórum je pro smysluplné a obohacující příspěvky a reakce k dané tématice, je tu vítán každý - je přípustná i konfrontační argumentační diskuze bez osobných animozit.. fórum není pro náboženské doktrinární/reklamní/propagandistické/pomlouvační/konspirační příspěvky, články a videa s protináboženskou tématikou a propagandou...pozn.: o isláme debatujeme jen všeobecně (v rámci srovnání špecifit náboženství), bez obrázků, karikatur, videí a jakýkoli interviews, ...prosím, na začátek fora dávat jen novou tému s prezentací svého názoru - z případného linku (i videa) uvést i jeho krátké "copy" (podstatu) , resp. + jeho krátký komentář...OT/spamy, hádky a reakce jenom smajlíky zde nemají místo...
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět:
13.11.20 01:09:23 | #16902

Pozor, atejista není od slova jistota. Je to také jen člověk věřící. Věřící, že nic néni. *17341*



| Předmět: RE:
13.11.20 11:46:56 | #16906 (1)

ty asi na tyto diskuze nechodíš, toto je profláklej argument. Ateista v klidu řekne, že tomu nevěří ale ví stejně jako vodník nebo ježíšek každý ví že neexistují. Ty přece neřekneš že věříš že vodník Česílko neexistuje ty to víš. *27179*


 #16902 

| Předmět: RE:
13.11.20 12:12:58 | #16907 (1)

ad Selen:
mohu te prosim pozadat o klarifikaci tveho prispevku? zajimalo by mne, jakym zpusobem si vlastne dospel k nazoru, ze atheista (neverici v Boha ci nadprirozeno) je ve skutecnosti "člověk věřící" v to, ze "nic neni".. diky


 #16902 

| Předmět: RE: RE:
13.11.20 12:27:13 | #16909 (2)

ak môžem: všeobecne sa v sekulárnej spoločnosti verí/predpokladá, že ateisnus je viera, - ako opačný/protipól veriaceho v Boha, čo pokladám za nezmysel...ateismus nie je viera, je to len negativistický (opozičný) názor smerom k Bohu, Kristovi, a pod...pozn: viera má svoju doktrínu/y, je predmetom viacerých humanitných vied (filozofie, teologie, biblických vied, jazykovedy, sociologie, a pod.),i polemík v prírodných vedách, operujú ňou teológovia i filozofi, je aj viera je predmetom vedeckého skúmania - má objekt viery (Boh, Kristus,...) metódy výskumu viery (rôzne ankety o viere, získavanie viery, znovuzrodenie vo viere, meditácia, modlitby, liturgia, náboženské spevy, úkony, rôzne náboženské aktivity založené na viere, tradícia národov, a pod), cieľ výskumu (zmysel viery pre spásu, a pod.)...toto ateismus (ako negativistický názor k viere) nemá...


 #16907 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 17:56:59 | #16912 (3)

Ateismus není jen nějaký negativistický názor směrem k Bohu, ale prostě nepředpokládá existenci jakýchkoliv nadpřirozených bytostí. Tedy nejen Boha, Alláha, Dia, ale i vodníky, víly a Karkulku považuje v principu za jedno a totéž. Jsou to jen produkty lidské fantazie, popř. uměle pěstované mýty.


 #16909 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:02:53 | #16913 (4)

...len dokazujete, že ateismus je názor - keby nebol teismus - viera v Boha (v pohanských náboženstvách viera v bohov), ateismus by neexistoval...


 #16912 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:27:35 | #16916 (5)

Kdyby nebyl teismus, pak by nebyli věřící, všichni lidé by pak byli nevěřící, tedy ateisté. Ateista = člověk bez víry. Lidé by ke své existenci nepotřebovali nějaké vymyšlené nadpřirozené síly, byli by realisté nebo materialisté... Ale bojím se, že by si zase vymysleli nějaký ten - ismus.


 #16913 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:32:24 | #16918 (6)

teismus nemôže nebýt, lebo Boh je večný, a tak i teismus je večný...teismus nie je závislý na ateisme, bez ateismu existoval, existuje a bude existovať...ale ateismus je závislý na teisme, bez neho neexistuje.....


 #16916 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 19:15:24 | #16922 (7)

Bůh není. Je jen víra v Boha - a ta jednou vznikla a jednou zanikne. Tak jak jiné víry.
Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. *24670*
Jedinou "závislostí" ateismu na teismu je nepřímá úměra - čím míň je teistů, tím víc je ateistů... *7249*


 #16918 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:20:21 | #16931 (8)

To je pravda, zanikne po událostech Posledního soudu *32299*


 #16922 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:21:52 | #16932 (9)

presne, Cirkev zanikne až po poslednom súde, dovtedy je ani brány pekelné nezničia - kto sa pokúša ju zničiť, sám zahynie...


 #16931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:28:55 | #16938 (10)

bububu!


 #16932 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:27:48 | #16936 (9)

i vy pohádkáři, a nesežere ji třeba vlk a karkulka s otesánkem?


 #16931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:28:50 | #16937 (10)

Pohádkář jsi ty, jak vidno *30446*


 #16936 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 20:30:14 | #16939 (11)

jo, já tu vykládám o posledních soudech a podobných úchylných uchcánkách...


 #16937 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 20:33:43 | #16940 (12)

a hlavně se asi těším, jak po tom velikém kosmickém posledním soudu ti nepřátelé církve slavně zhynou a budou věčně trpět pro slávu boha v pekle a svatí v nebi se budou těšit pohledem na jejich utrpení...


 #16939 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 20:39:45 | #16941 (13)

to tvrtdíte vy, to nechte na Krista, iste tam budú veľké prekvapenia, sám to predsa povedal - nie každý, kto mu hovorí Pane, Pane vojde do Kráľovstva nebeského, že - a je možné, že ich predídu tí, ktorú mu to "Pane" nehovoria:-)


 #16940 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 20:52:54 | #16942 (14)

no právě, vy pane pane... *49*


 #16941 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:33:52 | #16919 (6)

teismus nechápu jako vymýšlelní si pohádek nýbrž jako sjednocující princip. Něco co stmeluje danou společnost v jeden spolupracující systém. Určité kulturní podhoubí na kterém je pak postavené zákonodárství, zvyky, tradice etc a jednotlivci to repektují. Tedy nikoliv jen zákon vyhlášený vládou nýbrž i nitěrná akceptace a porozumění proč.


 #16916 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:07:08 | #16930 (7)

teismus je reakce na psychickou realitu


 #16919 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:24:58 | #16933 (8)

spresnil by som to: skutočný a pravý teismus je odpoveď človeka v slobode rozumu a vôle v rozume, svedomí a v srdci na pozvanie Boha zjavenom v Kristovi...


 #16930 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 21:48:45 | #16948 (9)

Také bych to upřesnil, visitore.
Teismus je vyvolán strachem z žití a tedy potřebou pohádkové bytosti slibující věčný a blažený život po smrti.
Veškeré maléra potkávající teistu, jedno jestli jde o přírodní katastrofy, zlé sousedy, choroby, nehody jsou teistou chápány jako seslané oním vysněným bohem za účelem přezkoušení věrnosti v pobožnosti.

R. Dawkins zmínil v jednom svém díle výrok jakéhosi anglického vyššího klerika ve smyslu, že Židům v době nacistické hrůzovlády poskytl jejich bůh nádhernou příležitost ověřit jejich pevnou víru v Jahveho a zřejmě i ve věčný život v nebi po zplynování v Osvětimi. I takováhle šílenství pobíhají v mozcích předávkovaných náboženstvím.


 #16933 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 21:59:56 | #16950 (10)

To je úžasné, co vy si všechno nedokážete vymyslet. Znáš osobně nějaké věřící? Jeví se ti, jako že by měli strach z žití?


 #16948 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 01:03:25 | #16955 (11)

Ty, které znám jsou rozumní lidé a to náboženství moc nežerou. Moji přátelé z dětství a ze škol jsou také celkem v pohodě. Jediné čeho se na mě dopustili, to bylo ve 4. třídě, že mi dali hobla za to, že jsem měl v pátek ve škole na svačinu jitrnici. *15238*

S nerozumnými lidni, jedno jakého vyznání, bych se zajisté nekamarádil. Psal jsem o masách pobožných, zejména těch, kteří to povinnými návštěvami základní školy dotáhli tak akorát na malou násobilku a pletou si hyperbolu s parabolou. *15238*


 #16950 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 06:56:33 | #16957 (12)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16955 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 06:57:26 | #16958 (12)

Takže ani o jednom věřícím, kterého znáš, nemůžeš říct, že by měl strach z žití? Tak jak jsi na to tvrzení teda přišel, když ti to empirie nepotvrzuje?


 #16955 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 14:47:46 | #17007 (13)

Řekl bych, že jde o psychiku lidí, kteří s gustem líčí ateistům, jak budou v poslední minutě svých životů zelenat strachy ze smrti, což se jim, pobožným stát nemůže, protože sjejich smrt je jen začátek blažené budoucnosti v ráji.

Lidé, jedno jestli ateisté, nebo teisté, mají jen jediný život a to ten tady v tomto pozemském ráji. Smrt je jen okamžik, je to pouhé zakončení kraťounké fáze biologické existence ve Vesmíru. Takže jde o život a o to, že pobožní se vlastně permanentně připomínají modlitbami a myšlenkami svému vysněnému bohu a jeho "království", aby na jejich osudy zde na zemi dohlédl a dlouho jejich život zachovati ráčil. Pobožní delegují zodpovědnost za své bytí zde na Zemi na vyšší instance ve vysněném nebi a na jejich samozvané zástupce zde na Zemi.

Jedna z hlavních lidstých potřeb je bezpečí a jistota, to hledají pobožní ve svém náboženském spolku asi jako ji hledají špačkové, nebo sardinky ve svém hejnu.Můžem klidně použít slepice kterým dominuje kohout a také je ochraňuje. Mezi savci splňují potřebu oné jistoty a ochrany formace stáda, nebo smečky, se silnými a inteligentními vůdci.

A opakuji, lidé jsou různí a ani ve Vatikánu nenajdeš dvě identické osoby. To neznamená nic jiného, než že každá osoba má aspoň trošku odlišný přístup k té výše zmíněné tématice.


 #16958 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 19:03:29 | #17023 (14)

aby na jejich osudy zde na zemi dohlédl a dlouho jejich život zachovati ráčil.

Jak jsi na tohle přišel??

bezpečí a jistota, to hledají pobožní ve svém náboženském spolku

Jak jsi na tohle přišel??

Ale znovu: napsal jsi, že Teismus je vyvolán strachem z žití. Říká se tím tedy, že každý, kdo věří v Boha, má strach z žití. Protože kdyby ho neměl, tak by v něm přece nebyla tato víra vyvolána. Platí to tedy per definitionem i o těch tvých známých věřících. Bez ohledu na to, jak jsou rozumní, mají strach z žití. Tohle tvrdíš.


 #17007 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 21:04:31 | #17035 (15)

Napsal jsem brachu, že lidé jsou různé, jak pobožní a bezbožní, tak celá paleta variací mezi těmito extrémy.

Osobně si myslím, že v existenci reálného boha v katolickém podání věří jen málo lidí na Zemi. Zkrátka má každý pobožný vlastní verzi boha.


 #17023 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 21:15:18 | #17036 (16)

v katolícke podanie Boha verí 1,2 mld katolíkov, 500 mil pravoslávnych a kresťanov iných východných cirkví + 100 mil anglikánov (to nie sú protestanti), 400 mil protestantov = 2,2 mld kresťanov...


 #17035 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 21:59:15 | #17037 (16)

Tvoje tvrzení se vztahuje obecně na každého věřícího v Boha bez ohledu na to, v jakou verzi věří.
Vytváříš si o věřících pohádky a považuješ je za realitu. Není tohle podle ateistů atributem věřících?


 #17035 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 21:39:11 | #16947 (17)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16946 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 20:34:41 | #17702 (17)

Společným jmenovatelem věřících, je neochota přijmout pravdu, že žádný vymyšlený Bůh, nemůže nic udělat.


 #17037 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 20:38:05 | #17704 (18)

To je opět omyl. Věřící uznávají, že vymyšlený Bůh nemůže nic udělat. I samotná Bible to explicitně tvrdí.


 #17702 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:56:03 | #16943 (8)

Teismus je reakce na psychickou realitu?
No reakce na psychickou realitu můžou být různé - stres, schizofrenie, deprese, agresivita, fobie, různé závislosti a psychické poruchy, falešné vidiny a přeludy, útěk od reality...
Nevěděl jsem, že sem patří i teismus. Nakonec, proč ne...?


 #16930 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:59:23 | #16944 (9)

*49* jejda! doufám, že ne...


 #16943 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 21:09:24 | #16945 (9)

Zajímalo by mě, kde jsi vzal, že to cos vyjmenoval, jsou reakce na psychickou realitu *30446*


 #16943 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 21:19:57 | #16946 (10)

Tak mě to napadlo. Psychická realita je taky třeba nějaký problém, zátěžová situace, pocit osamělosti nebo ohrožení, nejistota - a ty reakce pak mohou být takové, jaké jsem vyjmenoval.
Ale jinak - zdálo se mi, žes mně tak trochu nahrál na smeč... *16638*


 #16945 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 22:14:30 | #16952 (11)

Takhle vzato se nabízí otázka, proč se ti vybavili pouze negativní stavy. Že bys ty pozitivní neznal?
Ale hlavně, to cos uvedl jako reakce nejsou asi kromě jednoho reakcemi. Nejspíš si to tak představuješ, ale schizofrenii nebo fobii si člověk nijak nevytváří; ty se mu dějí.


 #16946 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.11.20 20:26:21 | #17699 (8)

Kde končí rozum, tam začíná víra,


 #16930 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
18.11.20 20:35:34 | #17703 (9)

To je pěkná blbost, nějakou víru (víru v určitých věcech) máme všichni.


 #17699 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 21:56:06 | #16949 (7)

Podle mého názoru nacházíš radost a uspokojení v klubu určitého kulturního podboubí (nevím sice, co si pod tím představuješ, ale zní to zajímavě), lidových zvyků a tradic ... a hlavně přátelsví a vzájemná výpomoc členů tohoto klubu. To je dobře ratko, těší mne to.


 #16919 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 19:18:55 | #16923 (6)

Ateista = člověk bez víry tak proč tam máte ve svém názvu slovo Bůh? To jste na něm tak závislí, že jste si ho dali rovnou do názvu? *6554*


 #16916 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 19:43:01 | #16927 (7)

Nerozumím. Kde máme v názvu slovo Bůh?
Teista = věřící, ateista = nevěřící


 #16923 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 20:26:03 | #16935 (8)

však aj v tom druhom názve je Boh....


 #16927 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 18:16:15 | #16914 (3)

Každá věda, která předpokládá existenci Boha, je jen pseudovědou, stojí na vodě, protože se zabývá něčím, co neexistuje. Její praktický přínos je asi takový, jako diskuse o tom, kolik andělů se vejde na špičku jehly, nebo jestli Bůh je jedna osoba nebo tři atd.
Ateismus je jednoduchý racionální přístup, výchozí bod každé přírodní vědy, je to normální stav, který nepotřebuje žádné vědecké zkoumání. Jeho důkazem je každý reálný vědecký poznatek.


 #16909 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:17:01 | #16915 (4)

pokud staví na Bohu, není to věda nýbrž filosofický systém.


 #16914 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 18:31:42 | #16917 (5)

No, dá se to snad tak nazvat. Idealistický filosofický systém.


 #16915 

| Předmět: RE: RE: RE:
14.11.20 07:44:19 | #16962 (3)

Ateismus je poznání, že lidé si vymýšlejí bohy už od doby, kdy začali myslet, aby měli vysvětlení pro příčiny dějů v přírodě. A každá společnost si vymyslela svoje bohy. Ne proto, že by tušili něco vyššího nad námi, ale protože nic neznali. Společným jmenovatelem vzniku bohů, je tedy liská neznalost.


 #16909 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.11.20 14:16:09 | #17302 (4)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16995 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 08:06:32 | #16966 (4)

To není poznání, nýbrž přesvědčení.


 #16962 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 09:58:06 | #16972 (5)

Proč??
Poznání znamená jak proces nabývání znalostí(poznávání) o reálném světě, tak i jeho výsledek (poznatek, vědění) *3440*


 #16966 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 11:57:07 | #16993 (6)

No vždyť sis na to odpověděl. Koleníkem napsané není ani jedno.


 #16972 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 11:26:35 | #16989 (5)

Popírat to můžeš jak chceš, ale je to poznání. Tušíš alespoň vzdáleně, kolik bohů už zaniklo, protože na činnost, na kterou byli vymyšlení, se našlo odpovídající vysvětlení?


 #16966 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:52:31 | #17503 (6)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17448 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 12:05:27 | #16995 (6)

Jestliže jsou ta jednotlivá tvrzení poznáním, tak pro ně existují důkazy. Tak je prosím všechny předlož - ke každé větě hezky ať je to přehledné.


 #16989 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:31:10 | #16974 (7)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16970 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.11.20 14:17:21 | #17303 (7)

Že si bohy lidé vymýšleli, je neoddiskutovatelný fakt., a že jich už desítky zanikly, protože na činnost, pro kterou byli vymyšleni, se našlo odpovídající vysvětlení, to je taky fakt. Pořád to nechápeš, že?


 #16995 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.11.20 14:23:33 | #17306 (8)

Seš trapnej. Nejdřív něco tvrdíš a pak to začneš překrucovat.


 #17303 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.11.20 14:41:24 | #17308 (9)

Zase to chápání textu? Neustále tvrdím,, že Bohy si lidé vymýšleli, a překrucuji to tím, že na tom trvám? *3816*


 #17306 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.11.20 14:47:20 | #17309 (10)

že Bohy si lidé vymýšleli nebylo celé tvrzení. Seš trapnej sedmilhář a překrucovač.


 #17308 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 15:56:46 | #17445 (11)

Dej vědět, až pochopíš, o čem je debata.


 #17309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 15:59:15 | #17448 (12)

Dej vědět, až budeš schopen chápat psaný text.


 #17445 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 15:18:51 | #17658 (13)

A ty mně taky! *27179* *27179* *27179*


 #17448 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 09:49:16 | #17061 (4)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17051 

| Předmět: RE: RE:
13.11.20 17:43:43 | #16910 (2)

To by musel nejdřív pochopit význam slova - ateismus. *65*


 #16907 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 17:55:46 | #16911 (3)

veľmi dobre ho chápem...nechápete ho zrejme vy...


 #16910 

| Předmět: RE: RE:
13.11.20 18:49:20 | #16920 (2)

Nejde dokázat, že něco neexistuje, jako nejde dokázat, že něco existuje. Diskuse nemá řešení.


 #16907 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 19:22:00 | #16924 (3)

To, co existuje, lze dříve či později dokázat.
To, co neexistuje - třeba vodník, anděl nebo Bůh - dokázat opravdu nelze. Proto my ateisté o jejich existenci neuvažujeme, jen se podivujeme věřícím, proč s tím ztrácejí čas...My to s nimi myslíme dobře...


 #16920 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 07:47:57 | #16963 (4)

Pašák! *27179* *27179* *27179*


 #16924 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 19:28:39 | #16925 (3)

I na to mají ateisté argument a to sice že první přišli věřící s tím že Bůh existuje, tak májí oni přinést důkaz existence. Není tedy na ateistech, aby oni dokazovali že není ,míč je na straně věřících.


 #16920 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
13.11.20 19:36:52 | #16926 (4)

Ano. Je to tak. Je to zcela logický přístup.


 #16925 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 13:21:38 | #16999 (5)

ak je to tak, tak ateismus v ľudskom žití nemá význam, nič nebudue, na ničom nestavia, nedáva žiadnu nádej, proste ži a zomri, nič po tebe neostane, si nihilizovaný (rozumný človek v láske chce byť nihilizovaný?) ... len negativistický názor (smerom k Bohu) je proste irelevantný, je nic!...ako je potom možné žiť v ateisme, keď tam nie je nádej? - je možné žít bez nadéje? - nádej je len tam, kde je viera a láska, tieto trii idú ruka v ruke, sú neoddeliteľnou "trojičkou"- aký význam alebo zmysel má potom v ateistickom presvedčení život?


 #16926 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 19:16:14 | #17026 (6)

Proč by neměl mít pro ateistu život smysl? Smysl má přece život sám o sobě, ve svých nekonečných proměnách. Co má věřící navíc? Jen neskutečnitelnou falešnou naději na nějaký posmrtný život, naději, která není ničím víc než fatamorgánou, přeludem, jež se při bližším zkoumání ztratí.


 #16999 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 19:24:24 | #17028 (7)

To se ukáže právě až po té smrti, jestli je ta naděje falešná, fatamorgánou a přeludem. Do té doby má stejné atributy i toto tvé stanovisko.


 #17026 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 19:31:15 | #17029 (7)

Ateista si naopak víc váží života, neboť ho považuje za jedinečný a neopakovatelný. Nespoléhá na nějaké iluze o věčnosti, neztrácí drahocenný čas velebením neexistujícího Boha, návštěvou náboženských obřadů a modlitbami, které nenajdou cíl ani odezvu.
Ateista nepotřebuje mít nad sebou pomyslný bič božího trestu ani vymyšlenou odměnu po tzv. posledním soudu k tomu, aby se choval slušně a podle racionálních morálních zásad.


 #17026 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 22:26:17 | #17039 (8)

To jako že ateista si váží života víc než věřící?

Neztrácí drahocenný čas? Ale jdi! To jako že ateista je v neustálém shonu? Nebo že si nedopřává odpočinek? Nekouká se na filmy? Nechodí do hospody?

Taky proč by ateista velebil Boha, když v něho nevěří. A proč by taky navštěvoval náboženské obřady a modlil se, když to podle něj nenajde cíl ani odezvu. Proč by dělal něco, co pro něho nemá smysl, že? Věřící to dělá, protože to pro něj smysl má.

To nepotřebuje mít nad sebou nikdo, k tomu, aby se choval slušně a podle racionálních morálních zásad (co to je?). Ale věřící je programově orientován a motivován k překonávání sebe sama. K zušlechťování se. Což ateista není. Ten si naopak může stanovit morálku takovou, jaká mu vyhovuje, přičemž nad svými poklesky může klidně jenom mávnout rukou. Protože, o co jde, že?


 #17029 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 00:43:42 | #17046 (9)

Pro ateistu (nelze samozřejmě mluvit za všechny) je život jedinečný a neopakovatelný. Nic po něm není. Proto mu přikládá větší cenu. Pro věřícího to může (a nemusí)znamenat jen to "slzavé údolí" a hlavní naději vidí v životě věčném.
Ten drahocenný čas vyplývá z výše uvedeného. Není to žádný shon, ale všechno krásné co můžeme prožít, třeba i odpočinek s rodinou, setkání s přáteli, chvíle s milovanou osobou, třeba i to posezení v hospodě a dobrá knížka nebo film. Nikdy nevíme, kolikrát to ještě prožijeme.
I zdejší militantní věřící zde nejednou uznali, že ateisté se často chovají líp než mnozí křesťané. Takže nějaká "programová motivace k překonávání sebe sama a k zušlechťování se" na většině věřících není vůbec vidět.


 #17039 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 01:54:54 | #17051 (10)

Pro věřícího má tento život výraznou cenu, protože na něm, tedy na tom, jaký život zde povede, závisí naplnění té naděje, k níž se upíná - do čehož kromě mravních kvalit patří i míra pokory a lásky k Bohu, která se mj. projevuje i vděkem ke všem Božím darům, mezi něž patří i ten život. Tudíž, věřící si života váží víc než ateista, neboť má pro něho opravdovou cenu. *32299*

A co takhle do toho krásného, co můžeme prožít, započítat i velebení Boha, návštěvu náboženských obřadů a modlitbu?

Kolik věřících z těch 2,2 miliard znáš, že dokážeš říct, že to na většině z nich není vůbec vidět?


 #17046 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 09:51:37 | #17064 (11)

Proč je Zem jenom taková "přechodní" stanice do Království nebeského??
Proč si Bůh rovnou neudělal dokonalé lidi, co mu tam budou sloužit??
Zj 21 :
3 A nebude tam nic proklatého. Bude tam trůn Boží a Beránkův; jeho služebníci mu budou sloužit,
4 budou hledět na jeho tvář a na čele ponesou jeho jméno.
5 Noci tam již nebude a nebudou potřebovat světlo lampy ani světlo slunce, neboť Pán Bůh bude jejich světlem a budou s ním kralovat na věky věků.
*2527* *145*


 #17051 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 11:24:53 | #17076 (12)

Zem není žádná přechodní stanice pro přechod někam. Nevím jak jsi na to přišel? Člověk byl do Božího království (ráje) postaven, ale po své vzpouře vůči Bohu mu bylo odňato. Tak holt žije v podmínkách, jakých žije. Přičemž má možnost se do něj zase navrátit.

No Bůh stvořil dokonalé lidi, ale chtěl je mít jako samostatně jednající a rozhodující se "jednotky" a nikoli jako roboty, stvořil je tedy "ke svému obrazu", a člověk prostě učinil špatné rozhodnutí.


 #17064 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 20:55:34 | #17709 (13)

Ty jsi taky müslitel. V Ráji pramení mimo jiné, i řeka Eufrat. Tak si tam zajeď, jestli tam ten Ráj najdeš i z cherubíny, mávající plamenými meči! *27179* *27179*


 #17076 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 21:05:28 | #17713 (14)

no ty seš teda müslütell *30434*


 #17709 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 23:45:07 | #17040 (8)

Křesťané mají Ježíše a to není byč *5679*
Jinak ateisté mohou mít podle nich takovou morálku jakou si samy určí,
protože nad nimy není nikdo, který by ji určil.
Takto pojatá motálka už není morálkou, když nemá určenou strukturu.
Proto jsou ateisté jako zvířata, která se také neřídí žádnou moráloku.
Pokud ovšem má někdo pocit, že nejsou ateisté zvířata,
je to dáno tím, že převzali morálku od Boha který ji definoval.


 #17029 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 01:13:42 | #17047 (9)

Křesťané nemají Ježíše, ale víru v něho.
Víra je symbolicky jako cukr a bič. Bič je hrozba trestu za hříchy, třeba strašení peklem. Cukr je slib odměny, pomyslná spása. Pokud je tohle důvod jejich morálky, ta někým určená pravidla a definice, tak jejich morálka není lepší než morálka malých nerozumných dětí nebo odsouzených delikventů, podřizujících se jen řízení trestem nebo odměnou.
Morálka ateisty(pokud se ovšem slušně chová, výjimky se najdou všude) je na vyšší úrovni. Je podmíněna tím známým - nedělej nikomu nic, co bys nechtěl snášet od jiných. Vychází z toho, že prostě musím dodržovat nějaká pravidla, abych já i moje okolí mohl nějak fugovat. Vyplývá z empirického a racionálního poznání, co je dobré a prospěšné a co je zlé a škodlivé pro mě i moje okolí. Nějaký Bůh nemá s morálkou co dělat, ta se utvářela postupně a dávno před tím, než si ho lidé vymysleli.


 #17040 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 09:31:01 | #17058 (9)

No měl bys s tou trávou přestat,
A když už hulíš, tak sem nepiš ty své hovadiny.
*33648* *4475*


 #17040 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 10:59:12 | #17070 (10)

Tak ona to zas tak úplná hovadina není, protože když indián napsal, že morálka ateisty je podmíněna tím známým - nedělej nikomu nic, co bys nechtěl snášet od jiných, tak takto formuloval základní morální princip Ježíš Kristus (čili je to morálka převzatá od Boha který ji definoval, jak píše Jonatán).


 #17058 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 11:04:47 | #17072 (11)

*2*
Tak taková definice už byla dávno před Kristem - dokonce i před Desaterem v Egyptě.
*3440*


 #17070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 11:07:46 | #17074 (12)

samozřejmě...


 #17072 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 11:28:53 | #17077 (12)

Fakt? A kdo ji definoval?
*32438*


 #17072 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 13:16:03 | #17108 (11)

Ten základní princip - Nečiň jinému to, co nechceš aby činil on tobě - vůbec nepochází od Krista. Formuloval ho už Konfucius víc jak o pět století dříve! *10736*
Musí si křesťané opravdu tolik vymýšlet, aby dokázali, že aspoň něco opravdu pochází od Krista, potažmo od Boha?


 #17070 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 13:23:51 | #17109 (12)

tak Bůh na zemi se přece nebude od někoho učit, že? *31941*


 #17108 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 13:33:32 | #17111 (13)

On ne, ale jeho stoupenci - věřící, ti by aspoň občas mohli.


 #17109 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 13:34:20 | #17112 (14)

to ano...


 #17111 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 13:30:49 | #17110 (12)

Bylo to i v prokřesťansky ovlivněných učebnicích dějepisu (vydaných po listopadu 89) pro 6. ročník základní školy. Proto Jonatanovi občas doporučuju návrat do školy, doplnit si základní vzdělání a nezpochybňovat všeobecně známé věci - čímž křesťanské víře prokazuje medvědí službu.


 #17108 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 14:31:47 | #17123 (12)

Jo? Kdes to vzal?

S tím vymýšlením pozor, už mnohokrát jsem vás ateisty nachytal při vymýšlení si.


 #17108 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 14:47:02 | #17129 (13)

zase ta tvá pýcha? *34572*


 #17123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:08:44 | #17132 (14)

ne, proč?


 #17129 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:35:42 | #17140 (15)

já věrný a moudrý křesťan jsem vás přistihnul při lži, ateisti! no tak...


 #17132 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 16:52:52 | #17147 (16)

Takového mě děláš ty (resp. tvůj komplex), já jenom uvedl fakt v reakci na indiánovo poznámku.


 #17140 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:16:37 | #17134 (13)

Tóbit - Tóbijáš 4 :
15 Co sám nenávidíš, nikomu nečiň! Nepij víno až do opilosti, a nechť s tebou po tvých cestách nechodí opilství.


 #17123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:30:18 | #17137 (14)

No vždyť Ježíš také říká, že v tom je celý Zákon a proroci. Ale pořád to pochází od Boha.


 #17134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:38:23 | #17141 (15)

Ale tato "formule" se formovala ještě předtím - od počátků lidstva.
Přejdi si dějiny náboženství jiných národů např. - Egypt
*3440*


 #17137 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 16:54:14 | #17148 (16)

no a?


 #17141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:47:43 | #17143 (15)

ten to ale dřív řekl konfuciovi, hinduistům , budhistům a podobně, nakonec i židům... *49*


 #17137 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:08:09 | #17151 (16)

Proč nakonec i židům? Vždyť je to leitmotiv Starého zákona.


 #17143 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 18:05:31 | #17177 (17)

protože ty jmenované kultury, aspoň některé, to měly dřív, už asi proto, že byly starší...


 #17151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:35:27 | #17138 (13)

Najdeš to na mnoha místech, od učebnic dějepisu až po internet. Konfuciovy citáty, z šestého stol. př. n. l.
Nesvádějte všechno na Boha, hlavně ne morálku. To byste kreditu křesťanské víry moc neposloužili.


 #17123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 16:47:48 | #17146 (14)

Tak koukal jsem se a našel jsem dohromady 9 takových výroků od různých lidí z různých dob. Např. V Talmudu stojí: Co nechceš, aby ti jiní činili, nikomu nečiň. To je celá Tóra, všechno ostatní je jen komentář. Takže v každém případě je tento základ morálky "Božím slovem".


 #17138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 16:55:58 | #17149 (15)

Kategorický imperativ se objevuje u Immanuela Kanta:

„Jednej jen podle té maximy (zásady), od níž můžeš zároveň chtít, aby se stala obecným zákonem.“

Neboli: „Jednej podle zásady, o které bys chtěl, aby se stala obecným zákonem


 #17146 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:22:18 | #17154 (16)

jj, ten to trochu vylepšil


 #17149 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:13:28 | #17152 (15)

To je možné, ale dokazuje to jen, že ten výrok byl už mnohem dříve základem obecné morálky a že ho nelze připisovat jen Kristovi, potažmo tedy křesťanskému Bohu. Což jsem taky od začátku tvrdil.


 #17146 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:30:57 | #17156 (16)

Reagoval jsem na tuto tvou poznámku:

  • " nedělej nikomu nic, co bys nechtěl snášet od jiných, tak takto formuloval základní morální princip Ježíš Kristus (čili je to morálka převzatá od Boha který ji definoval, jak píše Jonatán) -"

Čili, Ježíš nic takového neformuloval, nanejvýš to odněkud převzal.
Myšlenka, že Bůh něco takového definoval, je pochopitelně pro ateistu nepřijatelná.


 #17152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:39:29 | #17161 (17)

Ježíš to formuloval, když to pronesl. Převzít to klidně mohl z toho Starého zákona, což je nanejvýš pravděpodobné, když sám říká, že o ničem jiném neni.


 #17156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:33:49 | #17157 (16)

No dobře, od Krista ho známe my. Ale já nemluvil o Bohu křesťanském. Tyhlety základní morální zásady jsou ve všech kulturách stejné. Což tak nějak dává za pravdu Jonatánovo slovům.


 #17152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:48:14 | #17168 (17)

Pokud jsou tyto zásady ve všech kulturách stejné, pak je ovšem nelze upírat ateistům, jak jsem psal v tom textu o jejich nazírání na smysl života.
(A pokud jde o Jonatána, ten má pravdu, jen když se splete... *16638* )


 #17157 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:54:20 | #17171 (18)

Já ho nikomu neupíram.


 #17168 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:35:15 | #17159 (16)

Pokud je to tzv kategorický imperativ a tedy atribut obecné morálky, nemůže ho vynechat ani Kristus.


 #17152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:41:48 | #17163 (17)

Taky si všimněte, že morální imerativy Krista platí pro každého! Nikdo není vyjmutý jakože má extra postavení a nemusí ho dodržovat. Každý, i vládce.


 #17159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 15:22:17 | #17659 (18)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17455 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:37:02 | #17160 (13)

A kdyby jsi měl uvést jediný příklad, tak shoříš jak papírový Čert.


 #17123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:47:32 | #17167 (14)

Opravdu? Právě na jedno takové vymýšlení si reaguju. Nepřijdeš si fakt trapný?


 #17160 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:02:11 | #17452 (13)

Spi dál! *27179* *27179* *27179*


 #17123 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:03:54 | #17455 (14)

Jdi prosím ze sebe dělat blázna někam jinam.


 #17452 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 07:58:53 | #16964 (4)

Pro tebe je logika asi jenom nějaké sprosté slovo. Už učenci starého Řecka věděli, že nejde dokázat to, co neexistuje. A teď si spočítej, kolik století, jsi za nimi zaostal. *4316*


 #16925 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 08:46:05 | #16968 (5)

Opatrně. Dokazování, že něco neexistuje, je běžné - například v matematice nebo v oblasti práva. (a "nejde dokázat to, co neexistuje" není šťastná formulace. To zní jako že protože Vy jste přesvědčen, že něco neexistuje, tak obecně platí, že nelze dokázat, že to existuje. )


 #16964 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 09:14:38 | #16969 (6)

ad JeanLoren:
kolega Kolenik mel zrejme na mysli dokazovani neexistence neexistujiciho


 #16968 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 09:24:56 | #16970 (6)

presne, ateista je presvedčený, že niečo neexistuje, ale nedáva k tomu dôkaz...


 #16968 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:12:58 | #16973 (7)

Jak řečeno, důkazní břemeno není na naší straně.

Ale já myslím, že ani n vaší. !Je to otázka víry" odpověď stačí.


 #16970 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 19:39:29 | #17030 (8)

ano, dôkazy nemá ani jedna strana, ale jedna zo strán má skúsenosť viery u všetkých národov v celej histórii, a to nie je zanedbateľné, to nie je irelevantné - ak by nebola táto skúsenosť, neviem, aké by boli dejiny, - je isté, že by nebola tradícia viery u všetkých národov, etník, rás, kultúr...to povedomie a tradícia viery národov svedčí (i keď nie je empirický dôkaz) o existencii transcendentna, judaismus/kres­ťanstvo/islam to/ho nazýva Boh, pohanské národy majú pantheon bohov...je podivuhodné, že ap. Pavel riešil túto otázku v gréckom Areopagu v dišputách s aténskymi vzdelancami - epikurejcami a stoikmi, uznal ich túžbu po bohu/bohoch, ako aj po neznámom Bohu, ktorého mali tam tiež vystaveného, a pochválil ich za túto vieru, - ale súčasne im vysvetlil, že im prišiel zvestovať práve toho "neznámeho Boha"... tým sa chce povedať, že túžba po Bohu je odjakživa, od počiatku ľudstva - a teda nie je možné tvrdiť, že Boh i ilúzia človeka...


 #16973 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:32:46 | #16975 (7)

Ad visitor77:
tak jsem to nemyslel.. to, co popisujes, totiz neni atheismus (nevira v existenci), ale antitheismus (vira v neexistenci) - samozrejme to vsak neznamena, ze by atheista nemohl prezentovat antitheisticky argument, protoze mnohe theisticke definice Boha obsahuji kontradikci, ktera umoznuje existenci takove entity vyloucit.. uvedu proto nejakej klasickej priklad - jeste na diskutnicich se treba rozsirilo tvrzeni, ze “Buh je mimo nas cas a prostor” - tato definice vsak z podstaty samotne vylucuje koncept krestanskeho Boha, tedy v nami zite realite se projevujici entity - zrejme tedy doslo k opomenuti skutecnosti, ze se nejedna o theisticky, ale deisticky argument, protoze cokoliv mimo “nas cas cas a prostor” se projevit nemuze


 #16970 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:34:23 | #16976 (8)

může a to skrze živé společenství.


 #16975 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:54:47 | #16979 (9)

ad ratka:
*27179* kdyby se dle tveho Buh mimo nas cas a prostor projevil “skrze živé společenství”, tak by bud nebyl mimo nas cas a prostor, nebo se projevit proste nemohl.. jelikoz je tedy takove tvrzeni v rozporu s elementarni logikou, nemuzes se divit, ze vira v neco takoveho je oznacovana jako iracionalni


 #16976 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:59:08 | #16982 (10)

není "mimo" nás, to se symbolické vyjádření... jelikož je mimo čas a prostor (prosím chápat jako symboliku) můžeme říct že není nikde a je všude. Pokud chceš porozumět "kde" tak jedině skrze tvojí mysl a jednání.


 #16979 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 11:01:03 | #16984 (11)

tady jde spíš o to, že pokud stvořil čas i prostor, tak musí být ještě "nad" tím...


 #16982 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 11:03:25 | #16986 (12)

nad tím nebo v tom. Dám příklad, někdy vyjadřujeme že je něco mimo nás... jakože venku a pak je naše tělo. Přitom je naše tělo plně integrováno do "toho mimo nás", dýcháme, trávíme, miliardy bakterií, smysly jsou adaptované tak aby vyhodnocovaly venku i vevnitř (bolest etc) ale nám se jeví jakoby naše tělo bylo něco jiného než zbytek. Iluze, pořád samá iluze.


 #16984 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.11.20 12:06:24 | #16996 (11)

ad ratka:
nemam zrovna potrebu se zde bavit o "symbolickych vyjadrenich" co se definice Boha tyce, ale o apologeticich zastavanych pozicich, ktere jsou na akademicke pude predmetem polemiky, a ktere verici, aniz by chapali jejich prime implikace, pouzivaji.. neber to prosim osobne, ale tve nic neznamenajici "můžeme říct že není nikde a je všude. Pokud chceš porozumět "kde" tak jedině skrze tvojí mysl a jednání", je presne ten typ prispevku, ktery od jiste doby radsi nekomentuji..


 #16982 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:41:21 | #17162 (11)

Jestli je mimo čas a prostor, tak straší jenom v hlavách věřících.


 #16982 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:42:07 | #17164 (12)

a ty strašíš tady :-)))


 #17162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:49:44 | #17169 (13)

jj *27179*


 #17164 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 10:57:20 | #16980 (9)

pak by Bůh nebyl úplně mimo čas a prostor....


 #16976 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 11:01:08 | #16985 (10)

jak to chceš vyjádřit jinak? předpokládám že jsem dospělí a nebudeme se chytat za slovíčko. Prostě není z tohoto světa a tedy není hmotný. Taky se označuje jako Duch. Ale to je opět jen lidské vyjádření protože jiank to neumíme. Pokud něco popisujeme, dáváme tomu nějakou formu, představu a to je již mimo. Tedy je třeba si tento paradox uvedomit.


 #16980 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:44:50 | #17166 (11)

Jaký duch?
Da 7,9 Viděl jsem, že byly postaveny stolce a že usedl Věkovitý. Jeho oblek byl bílý jako sníh, vlasy jeho hlavy jako čistá vlna, jeho stolec – plameny ohně, jeho kola – hořící oheň.


 #16985 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:52:02 | #17170 (11)

To je to krásné na náboženských pohádkách, ve kterých se píše, že jsou to bytosti pro člověka nepředstavitelné a nepochopitelné. Tím je zaražena snaha si představit konkrétní tvar boha a členů jeho dvora. I přesto, že se traduje, že Ježíš byl oním bohem (aspoň v lidském převleku).


 #16985 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 12:43:20 | #16997 (8)

to "“Bůh je mimo náš čas a prostor” znamená (tak to vo viere chápeme) existenci Boha v zmysle, že ten "čas a prostor" vytvoril a aplikoval do existenci sveta a Vesmíru, - a nie je na čase ani prostore závislý - tvůrce není závislý na svém díle...nie je to ani symblika (ratka) , je to v zjavených náboženstvách (judaismus, kresťanstvo, islam), istota viery, presvedčenie, proste dogma, o ktorej veriaci v týchto náboženstvách ani nedebatuje, berie to ako fakt...znova poznamenávam, viera nie je povera, ale silné presvedčenie o skutočnosti, o existencii tejto skutočnosti...my veriaci vieru chápeme ako:
Źid 11,
1 Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme.
2 K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím.
3 Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného.


 #16975 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 14:01:29 | #17114 (9)

Zase opomíjíš fakt, že bohy si začali lidé vymýšlet už od úsvitu dějin, na vysvětlení dějů v přírodě. A vymyšlený bůh nemůže nic stvořit. Akorát se někdo může vydávat za jeho syna.


 #16997 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 14:04:41 | #17115 (10)

aký mali dôvod si ich vymýšľať? ako prišli na to, že existujú bozi? ako sa objavili v ich mysli? ako prišli vôbec na myšlienku existencie jedného Boha? - mali k tomu nejaký dôvod? jenom tak ich to napadlo?


 #17114 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 14:34:07 | #17124 (11)

Proč? Protože si lidé rádi vymýšlejí.
Proto si vymyslili skřítky a vodníky, plejády bohů a duchů, polednice, tátošíky, zlaté ryby ...
Vymýšlení si povídek, pohádek, bájí, dramat a komedií, zkrátka kreativita patří do vlastností našeho živočišného druhu. Podívej kolik bylo lidskými výmysly popsáno papíru a to včetně náboženských knih a biblí.
Podívej kolik je na světě podvodníků vymýšlejících si metody a historky, jak obrat jiné lidi o jejich důvěru a posléze i o majetek. To víš, že prezident USA si vymyslel jako omluvu pro rozpoutání války v Iráku a v Afganistánu a milionová lidská neštěstí, že poslechl nařízení boha? Zřejmě mu bůh řekl, že Iráčané vyrábějí ZHN.
Vítej v reálném světě, visitore.


 #17115 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 14:38:04 | #17126 (12)

OK, ľudia si vymýšľali na dedinách/mestách všeličo, ale ako vymysleli jedného Boha? - dá sa to vôbec vymyslieť?


 #17124 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:24:01 | #17135 (13)

Vymyslet jednoho Boha bylo mnohem jednodušší než třeba řeckou sestavu bohů, z nichž každý má na starost nějakou oblast činnosti a mají mezi sebou velmi složité vztahy.


 #17126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:56:16 | #17172 (13)

To by ti mohl vysvětlit nejspíš mazaný Žid - Eliáš. Ten zjistil, že je nepraktické uctívat celé hejno Bohů na kde co, protože když se slavilo, tak práce stála, a tak všechny Bohy sloučil do jednoho Boha na všechno.
A tím byla připravena půda pro to, aby se někdo začal vydávat za jeho syna. Což se také stalo.


 #17126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 19:20:29 | #17684 (13)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17667 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 18:20:31 | #17181 (13)

Bez sebemenší námahy, naopak je to racionalizace (zjednodušení) náboženství.
Představ si, že bohové jsou něco jako dnešní pojišťováci. Kdysi, za polyteismu musel obětovat opatrný člověk ke spoustě bohů, aby mu blesk nezapálil chajdu, aby mu vichřice neodnesla střechu, aby měl při lovu zvířat štěstí a dobrou mušku ...
No a to se zdánlivě redukovalo na jednu oběť jednomu bohu. Pochopitetelně se to všem kněžím zprvu nelíbilo, protože chrámy pro konkrétní bohy ztrácely zájemce, turistický ruch vázl a nebo udělal panovník čistku a kdo se nechtěl přidat k mono-bohu, tak byl zavřenej až zčernal a jeho chrám byl zprivatizován a vytunelován. Další generace kněží však v mono-bohovi našla zálibu protože to zlepšilo a stabilizovalo jejich příjmy.
Ve středověkém křesťansví byli houfně tvořeni svatí jako náhražka za chybějící bohy, proto máme asi tak 5000 svatých a ti jsou, podobně jako kdysi bohové, specializovaní na ochranu před bleskem, na ochranu před vychřicí, nemocí lidí, nemocí zvířat, štěstí v obchodě, v řemesle ... Na dotvrzení funce svatého byly v chrámech ukládány v relikviářích kousky jejich mrtvol a turistický ruch se opět rozproudil. Prostě se dá říct, jako z bláta do louže. Lidi prostí touží po hromadě bohů, ze kterých si mohou pak vybrat své favority. Lidé touží také po divadle pořádané kněžími po zázracích při kterých citlivější povahy upadají do slastných mdlob.
I to je pochopitelné, protože je to lidská vlastnost a touha po naplnění tužeb za pomoci boha, nebo křesťanského svatého.

Zamiloval-li se antický Řek do antické Řekyně, přinesl na oltář Amorovi tučného kapouna a hle dívka s do něj , ne do kapouna, také zamilovala. Starověký Říman obětoval Cupidovi no a ke komu se modlí křesťan když touží po milované osobě? Nevím který svatý je v tomhle kompetentní.


 #17126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 14:47:25 | #17130 (12)

Že si lidé rádi vymýšlejí, to je sice pravda, ostatně seš toho sám nejviditelnějším důkazem, ovšem je dokázáno, že víra v duchy a duše nebyl nějaký folklór a tedy projev nějaké kreativity, nýbrž prožívaná skutečnost. Lidé jednoduše popsali a vyjádřili fenomény, s nimiž se setkávali.


 #17124 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 15:59:12 | #17145 (13)

Včetně bílých myšek, pavouků a jiných představ, se kterými se také setkávali v různých psychických stavech...


 #17130 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:21:39 | #17153 (14)

Ano, jsou to fenomény tohoto druhu, ovšem setkávali se s nimi v běžném stavu vědomí.


 #17145 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 17:58:03 | #17173 (15)

Takže to byli scizofrenici.


 #17153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 18:01:56 | #17175 (16)

Chceš říct, že všechny kultury na zemi ve všech dobách byli schizofrenní? *17574*


 #17173 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:11:39 | #17465 (17)

Jestli viděli duchy, tak ano.


 #17175 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:17:45 | #17474 (18)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17176 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:14:11 | #17469 (18)

Oni je nemuseli přímo vidět, vnímání se neomezuje jenom na zrak.


 #17465 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:20:19 | #17479 (19)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #17474 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 16:11:57 | #17667 (19)

Jestli ty duchy čichali, tak je to pořád stejné. *27179*


 #17469 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 19:21:08 | #17685 (20)

Vskutku racionální reakce...


 #17667 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 21:06:36 | #17715 (21)

Došly ti rozumy? Nic si z toho nedělej, nejsi sám kdo nemá žádné argumenty. *27179* *27179*


 #17685 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.11.20 21:14:46 | #17719 (22)

Rozum došel tobě, jak tu neustále potvrzuješ svými "vstupy".


 #17715 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 14:34:53 | #17125 (10)

Zase zaměňuješ fakta za přesvědčení. Jsi schopný se vůbec učit?


 #17114 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 18:00:07 | #17174 (11)

Faktem je, že Bohy si lidé vymýšleli. Jsi schopný to pochopit?


 #17125 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.11.20 18:02:45 | #17176 (12)

Jestliže je to fakt, tak jaký máš pro to důkaz?


 #17174 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.11.20 16:19:02 | #17477 (13)

Nesmyslný požadavek. Ty jsi vážně nikdy nic neslyšel o antických bozích? To jsi v dějepise čučel z okna?


 #17176 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 11:18:27 | #16988 (6)

Dokazování, na příklad toho že rovnice nemá řešení, je dokazování existence.


 #16968 

| Předmět: RE: RE: RE:
13.11.20 22:09:32 | #16951 (3)

ad Selen:
kde vidis souvislost mezi nemoznosti predlozit dukaz o neexistenci neexistujiciho a tim, ze neverici jsou podle tebe verici?


 #16920 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 20:00:55 | #17031 (4)

No všichni jsme věřící. Jeden věří, že Bůh je, druhej věří, že žádnej není.


 #16951 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
14.11.20 20:03:16 | #17032 (5)

nie, u neveriaceho to nie je viera - jeho nevíru v Boha nie je možné nazývať "vírou" - je to negativistický názor.., popřetí víry v Boha..


 #17031 

| Předmět:
12.11.20 12:35:18 | #16860

Jinak - máte tady zajímavou debatu o tom, kdo je jaký křesťan, kdo lepší, kdo horší.... Není to zbytečné? Já nevím, ale představa Boha jako účetního a přísného soudce, to je tak devatenácté století! Kdybych byl mladší, tak toto vidět kolem sebe, stanu se ateistou taky!



| Předmět: RE:
12.11.20 13:05:22 | #16867 (1)

zdejší ateisti říkají, že je to něco logického, že neexistuje Bůh. Přitom ateisty jsou z poloviny, protože mají s církví nebo věřícími nějaký problém. Možná nesnáší Boha, který jim byl prezentován. Asi hledají nějaký dokonalý ideál člověka co jim ho bude připomínat a neuvědomují si, že nejsou v ráji jako Adam s Evou. *5675*


 #16860 

| Předmět: RE:
12.11.20 13:09:48 | #16868 (1)

plati: Boh je spravodlivý sudca, dobrých odmieňa a zlých tresce - teda k zadosťučineniu spravodlivosti je potrebný aj trest äide ruka v ruke so spravodlivosťou) ....ale aj vieme, že Boh je láska (1 Jn 4, 16)
Řím 2, 5 Svou tvrdostí a nekajícnou myslí si střádáš Boží hněv pro den hněvu, kdy se zjeví spravedlivý Boží soud.
1 Jn 4, 16 "....Bůh je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm".
v Cirkvi platí (veríme) Šesť hlavných právd :

  1. Boh je len jeden.
  2. V Bohu sú tri osoby: Otec, Syn a Duch Svätý.
  3. Boží Syn sa stal človekom, aby nás vykúpil.
  4. Boh je spravodlivý sudca: dobrých odmieňa a zlých tresce.
  5. Duša človeka je nesmrteľná.
  6. Božia milosť je na spásu potrebná.

 #16860 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 13:29:04 | #16870 (2)

Visitore já jsem nemyslel definici Boha, ale ti lidé se v životě s něčím setkali a to ovlivnilo jejich myšlení. Normální ateista tu s námi diskutovat nebude, protože nás bude považovat za bandu bláznů, co jsou zmatení.
Zdejší ateista si řekne, takovýto Bůh přece nemůže být a nevěří v něj, což bych udělal taky. Může číst něco v Bibli, potkat nějakého náboženského fanatika nebo si číst dějiny nebo něco jiného a pak s toho vyvodí, že je ateista, že to bude to nejlepší rozhodnutí. *7897*


 #16868 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 13:42:59 | #16871 (2)

Nemyslím si že Bůh někoho terestá, Každý se trestá sám. Bůh je především láska, proto Ježíš ten trest vzal na sebe. Pokud by Bůh trestal, tak tím popíráš Ježíšovu oběť na kříži.


 #16868 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 14:54:03 | #16879 (3)

vieme, že Boh netrestá silou svojho ramena, nie je "kladivom" - ale dopúšťa trest - t.j. ak predpozná, že hriešnik sa nechce polepšiť, vstúpiť do seba, uznať svoju vinu/nespravo­dlivosť, Boh ho v tom ponechá, a človek sa sám "dobehne", zamotá sa do osídiel svojho zla, čím mení situácie a okolnosti osobného a spoločenského žitia, - i.e. dobehne ho spravodlivosť, a jeho nespravodlivosť ho sama potrestá...- lebo dobro, láska, spravodlivosť má vždy navrch, presadia svoje, svoju (Božiu) pravdu, ktorá vždy v konečnom dôsledku zvíťazí:-)...


 #16871 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 13:47:14 | #16872 (2)

ani ty pravdy nemáš správně jsou to tyto:
Bůh je jeden.
Bůh je nejvýš spravedlivý.
Jsou tři božské osoby: Otec, Syn a Duch svatý.
Bůh Syn se stal člověkem, aby nás svou smrtí na kříži vykoupil a navěky spasil.
Duše lidská je nesmrtelná.
Milosti Boží je k spasení nevyhnutelně potřeba. *691*


 #16868 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 14:19:44 | #16874 (2)

plati: Boh je spravodlivý sudca
*65* Určitě??
Spíš by se hodilo :
"verím, že Boh je spravodlivý sudca"
*2527*


 #16868 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 14:38:17 | #16875 (3)

Bůh plní přání lidí, kteří samy sebe odsoudí,člověk je soudce ne Bůh. Bůh jen zajištije zpravedlivou odměnu.


 #16874 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 14:44:47 | #16877 (4)

Dám příklad:
Když někoho zavraždím je ve mě nenávist k člověku. Kdo nenávidí člověka nenávidí i Boha jelikož je člověk obrazem Boha. Kdo nenávidí Boha nechce s ním být v přítomnosti. Proto dobrovolně odchází do pekla a Bůh mu toto jeho rozhodnutí umožní a tím zajišťuje spravedlnost. Bůh tedy nikam nikoho nenutí je to na člověku, jak se rozhodne. *4099*


 #16875 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 14:50:17 | #16878 (5)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16875 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 15:02:09 | #16880 (5)

je zrejme pravda, že moc Boha ide tak ďaleko, že scitlivuje, aktivuje svedomie človeka, a tak v takomto scitlivenom svedomí, ktoré vyjde na povrch, každý dokonale spozná svoju vinu/hriech - a ak v pozemskom živote odmietal uznať svoje viny, zlé skutky, a hlavne odmietol pred Bohom/svedomím činiť pokánie, sám sa odsúdi pri poslednom súde - mnohí biíblisti sú tak názoru, že posledný súd bude súd svedomia, ktoré odhalí všetko, čo človek v života vykonal (dobro vs zlo), a nakoniec ho nebude výslovne súdiť Boh/Kristus, ale sám sa odsúdi pre nebo alebo peklo...uf!:-)


 #16877 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 16:43:50 | #16887 (6)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16880 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 16:45:44 | #16888 (6)

má tu jistou šanci po smrti, že sice jeho dílo komplet shoří, ale on vyvázne s odřenejma ušima. Také se říká jaký život vedl zde na zemí, takový ho čeká na onom světě.


 #16880 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 19:19:31 | #16889 (7)

Boh je láska, spravodlivý, dobrotivý, láskavý - a aj milosrdný (hodne sa v Cirkvi hovorí o nádeji v Božie milosrdenstvo - máme k tom uaj modlitby, informácie zo zjavení sv. Faustyny Skalskej, známy je obraz Božieho milosrdenstva):
https://www.milosrdenstvo.sk/matka-bozieho-milosrdenstva/
...takže aj Božie milosrdenstvo bude pri poslednom súde veľkou mierou uplatnené, ale iste len tam, kde to bude možné zo spravodlivosti /spravodlivosť pozná milosrdenstvo) - avšak pravdepodobne nie tam, kde bolo vedomé rúhanie sa Bohu, nenávisť, krutosť, bezcitnosť, vraždenie...


 #16888 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 19:24:18 | #16890 (8)

V Biblii v SZ se Bůh nejeví jako láska - spíš jako nepřítel národů mimo toho židovského a tento národ naváděl, aby tyhle národy vybíjel. *65*
Nechápu, že můžeš něco takového napsat.


 #16889 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 19:27:31 | #16891 (9)

SZ-nný Izrael nevnímal Boha ako lásku - i keď v Dávidových žalmoch je to už vidieť...Boh-láska je zjavením Nového zákona, menovite Ján dostal túto informáciu od Krista...


 #16890 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 19:46:59 | #16897 (10)

A to je jiný Bůh?
Ježíše splodil jiný Bůh než ten co vedl izraelity.
Vždyť tvrdíš, že je jenom jeden Buh.


 #16891 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 00:03:23 | #16901 (11)

Bůh měnil svoji morálku a přizpůsoboval se Izraelcům v průběhu dějin. Zároveň je vychovával stále k dokonalejší morálce, která vyvrcholila příchodem Krista, který už hlásal ne oko za oko ,ale nastavení tváře a darování pláště a lásku.


 #16897 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 15:46:08 | #16884 (11)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16868 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 22:48:04 | #16900 (10)

Izrael přece vnímal Boha jako lásku a to už od počátku, je to tam deklarováno na mnoha místech, např.
Ex 34,6 Hospodin prošel kolem něj a [Mojžíš] volal: „Hospodin, Hospodin! Bůh soucitný a milostivý, nesmírně trpělivý, velmi laskavý a věrný,
a někde tam je i zvolání, že "Hospodin je náš milující otec".


 #16891 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 09:09:27 | #16905 (11)

hej, ale je rozdiel medzi prisudzovať Bóhu -Jahve názvy/vlastnos­t/tituly "milujúci Otec, láskavý, dobrotivý, verný, spravodlivý, a pod." vs Boh je láska - v prvom prípade ide o atribúty/vlastnosti Boha /ktoré môže mať aj človek), ale to neznamenalo tvrdenie, že "Boh je láska" - lebo tu už ide osobu ako takú, jej vlastnú entitu, vlastnú identitu Boha ako lásky. Boh, ako taký, je laska!- a to je podstatný rozdiel...jan to vyjadril vo svojom zjavení v Duchu Svätom (mal to iste od Krista, jeho Ducha) jasne, stručne a v plnosti pravdy: Boh je láska" - amen! - tu nie je čo dodať....


 #16900 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.11.20 12:26:35 | #16908 (12)

No dobře, nebylo to tam řečeno takhle explicitně, ale bylo to tam víceméně obsaženo. Že Bůh je milující a pomalý k hněvu.


 #16905 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 22:26:02 | #16899 (9)

Ale vždyť to přece není pravda! Bůh nebyl nepřítel okolních národů a nevybíjel je. Postupoval jenom proti těm, které byli mravně pokleslé. Protože vůči pýše a z ní plynoucí mravní pokleslosti je nepřátelský, což se mnohokrát projevilo i na Izraeli - samotném jeho vyvoleném národu. Když Izrael svévolně, dobyvačně napadl nějaký národ, tak se Bůh postavil na stranu onoho národa a udělil mu výhody, zatímco Izraelitům odňal svojí přízeň.


 #16890 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 19:28:52 | #16892 (8)

oprava: Poľky Faustyny Kowalskej....


 #16889 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 14:08:40 | #17118 (6)

A kdo ho donutí, aby se odsoudil sám?


 #16880 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
15.11.20 14:06:50 | #17116 (5)

Aby jsi něco takového mohl tvrdit, musíš nejdříve nad vší pochybnost dokázat, že nějaké Peklo, opravdu existuje. Tak se nenech prosit, a začni dokazovat.


 #16877 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 14:43:28 | #16876 (3)

iste, j- e to viera, ale nie povera...


 #16874 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 15:51:09 | #16885 (2)

A nejlepší katolík byl Tiso a největší nepřítel je Hus a Halík. To už znám!


 #16868 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 16:16:20 | #16886 (3)

no, neviem, či je tu reč o týchto pánoch...


 #16885 

| Předmět: RE: RE:
14.11.20 08:06:08 | #16965 (2)

To teprve má být pravda.


 #16868 

| Předmět: RE:
14.11.20 11:34:53 | #16990 (1)

A co ti brání stát se ateistou? Myšlenka - co kdyby to byla pravda, že pánbíček existuje? *5187*


 #16860 

| Předmět: RE:
12.11.20 10:07:04 | #16812 (1)

Asi napíše, že to je jen hypotéza, že pro to nejsou důkazy...


 #16810 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 10:10:07 | #16813 (2)

jj, mě příjde, že srovnání lebek mluví samo za sebe, ten rozdíl je markantní...


 #16812 

| Předmět: RE:
12.11.20 11:25:20 | #16826 (1)

Nejak nechápu... Proč předpokládáš, že by s tím mohl mít visitor problém?


 #16810 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 11:29:08 | #16828 (2)

nějak jsi tady dlouho nebyl, tak nechápeš...


 #16826 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 11:32:29 | #16832 (3)

visitor něvěří v nendrtálce, v Bibli se o nich nepíše, takže existovat nemůžou, stejně tak ostatní hominidé nesmí existovat, od australopitéka až po neandrtálce...


 #16828 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 11:40:45 | #16836 (4)

Aha!


 #16832 

| Předmět: RE: RE:
12.11.20 11:34:14 | #16833 (2)

No protože má problém se vším, co vybočuje z Bible.
Adam + Eva a dost, oni byli první a jediný - přes to "vlak nejede".
*65*


 #16826 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 11:39:52 | #16835 (3)

Jo takhle! No to je pravda, taky mě to kdysi říkal. Myslel jsem, že už pokročil, to je přece hloupost!


 #16833 

| Předmět: RE: RE: RE:
12.11.20 12:16:22 | #16848 (3)

ad DalkoT:
covece, tim si nejsem uplne tak jistej - parkrat jsem na to dokonce visitora upozornil, protoze mne opakovane sokovalo, ze zde tak casto prezentuje theisticke argumenty, ktere jsou pritom ve vzajemne kontradikci - fakt ze uz nekolikrat dokonce prezentoval jeziska vylucujici koncept Boha *27179* predpokladam proto, ze si toho zrejme neni vubec vedom a mozna, kdyby si konfrontoval jeho viru s tou, ktere reprezentantem je kuprikladu jim momentalne zminovany Collins, tak by zrejme nevedomky vybocil z toho, cemu vlastne veri - sice jsem mu uz dvakrat nabidnul, ze velmi rad budu rozporovat jeho a Collinsovu viru, tedy konzervativni vs. liberalni pojeti, ale bohuzel mou vyzvu zrejme necetl.. *27179*


 #16833 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 12:31:11 | #16858 (4)

Aha *145*
Četl *20*


 #16848 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
12.11.20 13:16:56 | #16869 (4)

toto mě zajímá: "několikrát dokonce prezentoval jeziska vylucujici koncept Boha *27179*"
uveď příklad. Dopředu ti prozradím, že vyhoříš ja papírový čert, Visitor toto má zmákle a ty si jen vykřikl do tmy.
*16160*


 #16848 

| Předmět: RE:
12.11.20 19:32:04 | #16893 (1)

na tieto nezmysly novinek nereagujem....


 #16810 

| Předmět: RE: RE:
14.11.20 08:22:36 | #16967 (2)

Správně. Bez důkazů ani nic jiného dělat nemůžeš.


 #16893 

| Předmět: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
10.11.20 20:02:03 | #16697

Z jiného soudku - téma možnost dialogu věřících a ateistů:

ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM

existují i význační křesťanští myslitelé, kteří jsou k ateistům vstřícní, nepožadují po nich, aby uznali existenci Boha dokonce něco "přínosného" na ateistech oceňují - a dokonce nám nabízejí i určitý "ústupek" ohledně faktické existence Boha!

Kdo, například? Prezident České křesťanské akademie atd... Prof. Tomáš Halík !

Našel jsem o tom následující zmínku jakéhosi filozofa Tomáše Hříbka:

"Halík děkuje ateistům, jako byli Feuerbach či Marx, že umožnili křesťanům zbavit se prý falešné představy o Bohu jako orwellovském dohlížiteli. Tato představa je prý plodem novověkého zapomenutí na původní křesťanské pojetí „Boha, který je ve světě reprezentován ukřižovaným člověkem Ježíšem“. A na oplátku za ocenění jejich destrukce prý „hluboce nekřesťanského pojmu mocného Boha“ žádá prof. Halík po nás ateistech, abychom alespoň přijali Boha „jako hypotézu, jako možnost“, když už pro nás nemůže být „jistotou“. Ale to není všechno. V závěru článku prof. Halík připouští, že „i pro nás věřící Bůh není ‚fakt‘, nýbrž možnost“.

Hříbek (ateista) je ovšem kritický a označuje Halíkův postoj za "nic jiného než ateismus", srovnává ho s Dawkinsem, který dokonce uznává že "existence Boha je hypotéza", což je vlastně míň ateistické než ten Halík.

>>>>> vlastní článek ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM, z r. 2010: <<<<<<<<

http://halik.cz/cs/tvorba/clanky-eseje/clanek/25/

Já si téhle (mně dosud neznámé) iniciativy Halíka cením - a mmusel tušit, že se na něj spustí palba z obou břehů, což se stalo:.

http://www.distance.cz/rocnik-2010/3-cislo/podivny-svet-ateisticke-logiky

"https://www.lidovky.cz/noviny/zac-maji-byt-ateiste-vdecni.A101009_000083_ln_noviny_sko"

https://www.radiovaticana.cz/clanek.php?id=13524

http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=11046
... "Halík ateistou?"

https://www.katyd.cz/clanky/kdyz-jedni-neumeji-rozumet-druhym.html

https://www.osacr.cz/2017/05/10/15-duvodu-proc-neni-dobre-byt-krestanem/

Nelitujte času a aspoň "prolistujte" .



| Předmět: RE: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
10.11.20 21:55:05 | #16705 (1)

Těch 15 důvodů proč není dobré být křesťanem je napsáno dost dobře. *6914*


 #16697 

| Předmět: RE: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
10.11.20 21:55:06 | #16706 (1)

Obsah příspěvku byl smazán.


 #16697 

| Předmět: RE: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
10.11.20 23:01:30 | #16707 (1)

Usilují katolíci o hegemonii nad celou Zemí?


 #16697 

| Předmět: RE: RE: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
11.11.20 00:14:32 | #16709 (2)

Ano cílem katolíků je, aby všichni ateisté byli nakonec křesťany. *691*


 #16707 

| Předmět: RE: RE: RE: ZAČ KŘESŤANÉ VDĚČÍ ATEISTŮM
11.11.20 14:09:59 | #16731 (3)

*15238* *15238* *15238*
Jo, kdyby se ti tak vrátily ony staré časy a bezvěrce by věrci směli s velkou slávou upalovat. O tom se ti asi zdají vlhké sny. *15238* *15238* *15238*


 #16709