O to nejde, já jen že většina těch biblických příběhů a mýtů má
zrod v nějaké reálné události, většinou takové, která vyvolala strach
nebo jí v dané době nedokázal nikdo pochopit, doložit..
Ostatně, náboženství je na strachu vybudované, ať už v přímé
příčinnosti, tedy "dostaneš se do pekla", nebo nepřímé, tedy "nedostaneš
se do nebe".
Jinak co se týče podoby Boha, tak vycházím zásadně z tvrzení Bible a věřících, tedy že Bůh "stvořil člověka ku obrazu svému!. Tohle má samozřejmě víc vysvětlení - třeba že člověk je jen hračkou Boha. Nebo na druhé straně že člověk je jen o málo jiný než Bůh. Veškerá škála těch možností "obrazu Boha" však mne nijak nenutíse k němu modlit nebo ho uctívat :
- podle mne to je velký pokrytec - protože když vyháněl Adama a Evu z ráje, jako entita vševědoucía všemocná musel vědět, jak to dopadne (i přes údajnou možnost člověka provádět vlastní rozhdonutí - jenže v silně sevřených mantinelech možností - poté, co Bůh sebral člověku nesmrtelnost - přičemž když se člověk rozhodoval, zda Ráj opustí, měl zkušenost jen s nesmrtelností). V podstatě mi z toho plyne, že Bůh musel vědět o všem, co se po vyhnání z Ráje s člověem a člověku stane.
- Věřící často argumentují Ďáblem/Satanem, který svede člověka z cesty k Bohu. Já tvrdím, že Ďábel je jen jiná podoba Boha. Vyjdu-li z premisy, že vše co známe stvořil Bůh a nic nevzniklo samo od sebe, pak Bůh stvořil i Ďábla (padlého anděla), tedy i mechanismus, kterým se Anděl utrhl z poslušnosti k Bohu. Současně to tedy ale logicky znamená i to, že Bůh není jen hodný, dobrý, ale nesporně i zlý, protože kdyby zlo nebylo jeho součástí, nemohl by ho stvořit v jakékoli podobě. Nicméně zlo existuje - tedy my ateisti vnímáme, že to je jen subjektivní pojem, kdy co někdo považuje za zlo, jiný považuje za dobro, ale opět vycházeje z náboženství, zlo je v něm celkem pregnantně definováno právě jako sejití z cesty k Bohu (dobrotě a lásce). No ale jak vysvětleno i tuto cestu a možnost, sejít z cesty k Bohu, Bůh sám vytvořil a umožnil člověku se tak rozhodnout.
- Taková ta hříčka, zda-li by Bůh, když je všemocný, dokázal stvořit kámen, který by sám neuzvedl, to už jsou jen třešinky na dortu logických ateistických úvah