Z jakého důvodu stvořil Bůh v rajské zahradě strom poznání dobrého a
zlého?
Kdyby tento strom nestvořil, bylo by po problému. To chtěl Bůh za každou
cenu dostat z ráje Evu a Adamem a proč?
Z jakého důvodu stvořil Bůh v rajské zahradě strom poznání dobrého a
zlého?
Kdyby tento strom nestvořil, bylo by po problému. To chtěl Bůh za každou
cenu dostat z ráje Evu a Adamem a proč?
aby otestoval, nakoľko i v ráji dokázali A + E podriadiť svoju slobodu vôli zvrchovaného Boha...nepodriadili, a tak boli vyhnaní...
Tedy zavedl zákon, který je následně usvědčil z hříchu. Pokud není zákon není i hřích. Bůh je nemusel testovat oni nic neporušili, kdyby nebylo stromu.
jo, možno by sa to dalo nazvať zákonom = ktorým je zvrchovanosť Boha...strom bol len nástroj jeho testu (a je jedno, či je to obraz alebo skutočnosť):-)
No jako Bůh to věděl, že neodolají - tak proč je vlastně testoval.
Ráj mohl úplně vynechat.
zrejme sa rozhodol tak, že v ráji ním vytvorenom si "otestoval" vernost/nevernost človeka k Bohu v jeho slobode rozumu a vôle...
myslíš že by to od něj vzali, že by jim řekl ,že je trestá i když nic nespáchali?
tak!, uvedomili si svoj hriech! - vyhnanie z ráje prijali s pokorou - ale súčasne dostali prisľúbenie, že sa môžu k Bohu vrátiť, že Boh na nich nezanevrel...
:-) no, nevieme, či to bola nejaká hmotná "struktura", alebo to bola nejaká "duchovná sféra" (Boh, andělé boli duchovné bytosti, Adam a Eva s duchovným telom (ako Ježiš po vzkriesení) , - prví ľudia dostali hmotné telo až po vyhnaní z ráje:-)
Cože, Visitore? Jak jsi přišel na takovou myšlenku? Můžeš to nějak biblicky vyložit, prosím?
1Mo 2:7)
Potom Bůh Jehova vytvořil člověka z prachu země, vdechl do
jeho nosu dech života a člověk se stal živou bytostí.
(1Mo 3:19)
V potu tváře budeš jíst chléb, dokud se nevrátíš do země, protože
z ní jsi byl vzat. Jsi totiž prach a do prachu se
vrátíš.“
(1Mo 1:30)
A všem divokým zvířatům, všem nebeským ptákům a všemu, co se pohybuje
po zemi a v čem je život, dávám jako potravu všechny zelené
rostliny.“ A stalo se to.
(1Mo 2:19, 20)
Bůh Jehova vytvořil ze země všechna divoká zvířata a všechny nebeské
ptáky a přiváděl je k člověku, aby viděl, jak je nazve.
Každý živý tvor dostal takové jméno, jaké mu člověk dal. 20 A tak dal
člověk jména všem domácím zvířatům, nebeským ptákům a všem divokým
zvířatům, ale pro člověka se nenašla pomocnice, která by ho
doplňovala.
(1Mo 2:8, 9)
A Bůh Jehova vysadil zahradu v Edenu, na východě, a tam
postavil člověka, kterého vytvořil. 9 Bůh Jehova tedy nechal ze
země vyrůst všechny druhy stromů, které byly krásné na pohled a
dobré k jídlu, a také strom života uprostřed zahrady a strom poznání
dobrého a špatného.
(1Mo 2:10–14)
Z Edenu vytékala řeka, která zavlažovala zahradu a potom se
rozdělovala na čtyři řeky. 11 První se jmenuje Pišon. Obtéká celou
zemi Chavila, kde je zlato. 12 Zlato z té země je velmi kvalitní. Je tam
také klejopryskyřice a onyx. 13 Druhá řeka se jmenuje Gichon a obtéká
celou zemi Kuš. 14 Třetí řeka se jmenuje Chiddekel a teče na východ od
Asýrie. A čtvrtá řeka je Eufrat.
To všechno svědčí o hmotné, pozemské, a nikoli o duchovní, nebeské existenci.
tvrdím niečo iné? ..na tomto fore citujte s klasických prekladov, PNS nikto neuznáva, ani ja, na PNS nereagujem..tu citujte z ČEP, resp. z JB. tie prijíma a uznáva každý, PNS tu nechcem......- pozn.: po vyhnaní z ráje už všetko bolo pozemské, nie duchovné...takže neviem, čo chcete tvrdiť, a prečo tie masívne citácie..
Adam byl stvořen z prachu země až po vyhnání z ráje?
Pokrm byl Adamovi a Evě dán až po vyhnání z ráje?
Bůh stvořil zvířata a dal je Adamovi pojmenovat až po vyhnání z ráje?
Až po vyhnání z ráje byla stvořena Eva?
Zahrada Eden byla vytvořena až po vyhnání Adama a Evy z ní?
Prosím, mohl bys mi odpovědět podle své Bible?
Na základě těchto veršů pochybuju o tvém tvrzení:
(1Mo 2:7)
(1Mo 3:19)
(1Mo 1:30)
(1Mo 2:19, 20)
(1Mo 2:8, 9)
(1Mo 2:10–14)
To všechno svědčí o hmotné, pozemské, a nikoli o duchovní,
nebeské existenci.
Nejjednodušší odpovědí je zpochybnění oponentovy Bible, viď? Nejednáš
rovně, Visitore.
veci sa dajú formulovať stručne, tak sa stručne vyjadrujte, a nepodsúvajte mi x- SZ-nných textov...nemám čas na trávenie desiatok min. nad bibl. textami...človek má aj názor, tak prezentujte najprv svoj názor, stručne a jasne v 1-3 vetách...- a jednu kľúčová vetu z ČEP a na ńu názor...všímajte si, ako sa ja na forach vyjadrujem......
No to si všímám docela dobře. Chceš, abych tu napodobila tvoji
rétoriku?
Myslím, že jsem se vyjádřila stručně až až.
Kde jinde sehnat informace o prvních lidech než v SZ?
Prosím, a ty neumíš odpovědět na ty otázky, které jsem ti k tomu tématu
položila? Taky jsou stručné.
Ježíš taky po vzkříšení vypadal normálně a přitom procházel
zavřenými dveřmi, takže jeho tělo bylo sice jeho ,ale bylo proměněné.
Stejně tak lidé a celý ráj byli dá se říci podobné Ježíšovu tělu po
vzkříšení. navíc příběh o stromu jabku a hadovi je jen znázornění
toho, co se stalo mezi Bohem a člověkem. ten strom byl dán jako příklad
toho, co se stalo. Pokud by si to brala doslovně, tak si z toho stromu
uděláš kouzelný strom a z toho jabka čarovné jabko a byl by to vynález
ďáblův a ne Boží
Taky nikomu nediktujeme, z jakého překladu má citovat. Pokud se ti něco
nezdá, můžeš dát k porovnání text ze svého oblíbeného překladu.
Ty jsi nikdo?
opakujem, PNS tu nechcem, je to účelovo zmanipulovaný plagiát Písma...nemienim sa dohadovať (nemám na to čas), čo je v texte správne/nesprávne, ako to je/nie je v inom preklade, a pod....mnohokrát ste napísala, že ČEP vám nevadí, - a nevadí nikomu, tak citujte z neho, aby to bolo pre všetkých...handrkovanie sa o správnosti preloženia textu tu nebude...
A já se zase nebudu dohadovat o legitimnosti PNS. Jsou snad texty, které
jsem citovala, nějak překroucené? Ano? Jsou? Jak, prosím? Ptala jsem se tě,
kde ty jsi vzal jaký biblický podklad pro svá tvrzení, a odpověděls mi
otázkou, namísto abys citoval ze svého překladu Bible. Jedinou tvou
biblickou argumentací je odmítnutí PNS. Trapné, fakt. ůžu ti ale
posloužit tak, že budu udávat jen odkazy na příslušné texty, a ty si je
vyhledáš ve své ibli. To by šlo? Nebo ti jdespíš o to, abys mě mohl odsud
vyhnat?
ne, je to vaša zarputilost, citujte z ČEP, je všeobecne (ako ekumenický) uznaný naprieč všetkými cirkvami v našich krajinách...ušetrí sa hodne času, bez dohadovania sa....
Jestli je tady někdo zarputilý, tak jsi to ty. Nebudu tancovat, jak ty pískáš. A nebudu snižovat PNS, jako by byl nějakým podřadným překladem. Je naopak lepší než tebou preferovaný ČEP. Namísto věcné diskuze vedeš velmi malichernou hádku, abys nemusel odpověděl na otázky, které jsem ti položila. Celý problém vůbec není závislý na znění veršů, které jsem citovala, ve všech Biblích mají stejný význam , tak co tady argumentujeě nějakým dohadováním se o překladech? Umíš obhájit ta svá tvrzení, a nebo ne? Cituj mi, prosím, ze své Bible texty, z nichž vycházíš.
PSN není bible nakonec se tak ani nejmenuje. Je to zfalšovaná Bible podle
ideologie VRO. Žádný křesťan tento falešný text přeložený z
ne-originálu neuznává jako Bibli. Kdo tento falzifikát uznává, tak jste to
jedině vy, ale vy nejste křesťané. Vy se nekřtíte, ale jenom máčíte
v kádích na stadionu. (Nepoužíváte křestní formuli.)
na svojich forach citujete výlučne z PNS, tak si prajem, aby na mojich forach sa citovalo z ČEP (prípadne z JB alebo z NovaVulgata), ktorý je všeobecne akceptovateľný v kresťanskom prostredí v CZ i na SK...
ano, MY citujeme převážně z PNS. A nikoho nenutíme to dělat taky.
Jestli sis všiml, každý u nás používá citace ze svých oblíbených
překladů.
V křesťanském prostředí je PNS nejakceptovatelnější.
Nemusíš si mých textů z PNS vůbec všímat, stačí, když napíšeš, z
jakých podkladů vychází tvoje teorie o duchovním původu Adama a Evy. NA na
ty moje otázky můžeš odpovědět taky bez ohedu na PNS.
v kresťanskom prostredí je PNS naprosto neakceptovateľný, tak nezavádzajte...
Právě křesťanské prostředí ho akceptuje. Nezavádzaj ty.
Mohli bychom se radši věnovat tématu?
je to plagiát, kompilovaný preklad z viacerých starších anglických
prekladov /vie sa presne z akých), zo žiadnych pôvodných textov - naviac
robili ho účelovo nekresťania, SJ nie sú kresťanmi, lebo neveria v božstvo
Krista, nemajú eucharistii/Večeři Páně podľa Jn 6, 53-55, či
1 Kor. 11,
26 Kdykoli tedy jíte tento chléb a pijete tento kalich, zvěstujete smrt
Páně, dokud on nepřijde.
27 Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti
tělu a krvi Páně.
28 Nechť každý sám sebe zkoumá, než tento chléb jí a z tohoto kalicha
pije.
29 Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám
sobě odsouzení.
Přijde ti to normální, Visitore? Jsi schopen udržet nit diskuze? Bavíme
se o formě existence provních lidí. Můžeš si vyběhnout nahoru po vlákně
a zjistit si, na co jsem reagovala. Tomuhle, co tu předvádíš, říkáš
výklad Svatého Písma?
vo vlákne je aj zmienka o PNS, tak diskusia je aj o tom...jednoducho, PNS tu nedávajte, a budeme kvit...na vašich df si ho dávajte...
A odpovíš mi, konečně, nebo tu budeme donekonečna rozebírat tvůj vztah k PNS? Jsi tady přece od toho, abys vykládal Písmo, máš na to nějakáý glejt, tak bych prosila fundovanou odpověď.
dajte konkrétnu otázku jednou vetou - stručne, mne nemusíte rozvádzať veci Písma...
Ty se snad nevyznáš v naší krátké diskuzi? Nebo jsi ji schálně
zacyklil? Zkus mi odpovídat na moje jednoduché otázky odshora, tak jak jsem
se postupně ptala - není nic jednoduššího. Nebo to tady zruš. K čemu je
výklad Svatých Písem, kde se nic nevykládá?
a jak mohou vest diskuzi SJ " Výklad bible" když samy mají falzifikát a
ne Bibli?
to tam vykládáte samé nesmyslné pohádky zvláště o armagedonu
Margo nenní schopna opsát jedem verš z Bible (ne z té vaší falešné) a
dát jednoduchý dotaz. Stojí si na vedení
všímate si, ako sa vyhýbate niektorým biblickým textom?, napr. tým o prijímaní tela a krvi Kristovej?
Tomu říkáš diskuze? Máš tady nějaké téma, já zareaguju na tvůj
výrok k tomu tématu, ty mi odpovíš otázkou, já ti na ni biblicky odpovím
a žádám tvoje vyjádření, a ty najednou z nějakého důvodu téma
opustíš a začneš kritizovat PNS, diktovat mi, z jakých překladů můžu
citovat, pochybovat o našem křesťanství, tedy všechno, jen ne se pokusit
obhájit ten svůj počáteční výrok. Je to normální? Asi ne. To je, jako
bys přišel do obchodu a zeptal se, jestli mají vypečené makované rohlíky,
a prodavačka by tě místo odpovědi začala peskovat, ať jí tam nelezeš v
modré bundě, že pro ni je přijatelná jen hnědá nebo černá, a proč tak
dlouhý název, stačí říct jen rohlíky, a kdoví, co jsi vůbec za
člověka, a strčí ti místo rohlíků mrkev, a když ji odmítneš s tím,
že jsi přišel pro rohlíky, obviní tě, že se vyhýbáš mrkvi. To je na
palici, fakt.
asi už trčíš dlouho doma, zajdi se projít ven, koronáka nechytneš,
máš přece Armagedon.
Mimochodem tvůj příklad je mimo Visitor jen chtěl, aby jsi necitoval z těch vašich bludů, ale
z normální Bible, asi nerozumíš česky.
Opakuji: OK, tak se mi odpovědi na mou otázku ani odborného
výkladu nedostalo, jen urážek a útoků na mou víru. Taky k něčemu dobré
- aspoň jsem poznala úroveň tohoto fóra.
Možná, Visitore, že namísto tohoto mého příspěvku bys měl smazat ty
útočné, včetně svých. Je na pováženou, jak se chováš k diskutujícím.
to vím že ty texty jsou podobné, ale Visitor chce jen jeden text z
normální Bible a dotaz.
To s tím máš takový problém?
Je logické, že se křesťané nebudou zaobírat Překladem nového světa,
který je špatně přeložen a plný sfalšováních textů. Proto chce Visitor
něco s čím se dá pracovat.
Zde budeš používat pravou Bibli. Ten brak si můžeš nechat pro své
soukmenovce.
Tvojí víru nikdo urazit ani nemůže i kdyby chtěl, protože ty nemáš
víru, ty máš totiž falešnou víru, která zmizí z tohoto světa za
přispění křesťanů.
svědkové Jehovovi mají nesprávný teologický výklad i té své
zfalšované Bible. Příběh o ráji Adamovi a Evě je jen podobenství.
Dokonce i věda popírá, že by se mohl jeden pár rozmnožit po celé
planetě, na rozmnožení je třeba nejmíň 60 párů lidí jeden nemá šanci
přežít. Bůh tedy musel stvořit minimálně 60 Adamů a 60 Ev. Navíc první
lidé byli duchovní bytosti s dnešní hmotou neměli nic společného. V
podstatě takto vypadal celý svět-jako Ježíš po vzkříšení. A celý
svět se na konci věků v ten duchovní i promění.
nie je to podobenství, je to to skutočnosť, i keď ťažko interpretovateľná pre nejakú konkrétnu predstavu... - Bible neobsahuje pohádky alebo mýty...veríme tomu tak, ako je to napísané, a je zbytočné špekulovať...
toto je pohádka.
Jonáš 2:1 Hospodin však zařídil, aby Jonáše spolkla jedna veliká ryba, a
Jonáš v jejím břiše strávil tři dny a tři noci.
bible obsahuje jak mýty tak pohádky v podstatě všechny literární
žánry.
strom poznání dobrého a zlého, ani had ani ovoce co pojedla Eva neexistovali
fizicky, je to přirovnání nebo podobenství.
Jonášov príbeh (fyzikálno-biologickú podstatu (v bruhu veľryby)) nerozumieme, je mimo našich predstáv, nezaoberám sa touto skutočnosťou/neskutočnosťou, v príbehu o Jonášovi je podstatné niečo iné...
no právě jsou příběhy v Bibli ve formě pohádky ve kterých je
podstatné ukryto v tom příběhu. Nelze všechno co je psáno v Bibli brát
tak jako by se to doopravdy stalo je to psáno na pochopení daného problému
formou příběhu
z důvodu chybějících výrazů tehdejší mluvy vyjádřit něco
abstraktního a navíc tenkrát se vyjadřovali příběhy.
Margo asi neví že Ráj jako takový nikdy neexistoval, ani ten strom, lidé byli duchovní povahy. Vztah s Bohem a to co lidé učinili, je popisováno podobenstvm o hadovi, Adamov a Evě. Takovýchto podobenství je v Bibli mnoho a je to pro to, aby to lidé tenkrát před tisíci lety pochopili o co jde. Vše se odehrávalo na duchovní rovině.
neviem, na základe akých údajov tvrdíš, čo tvrdíš...tento biblický príbeh je zrozumiteľne popísaný, i keď je ťažko interpretovateľný tak, aby sme ho reálne pochopili, je mimo našich konkrétnych/reálnych predstáv...
V tomto příběhu je vyjádření porušení vztahu mezi Bohem a člověkem. Jinak ta událost se stromem se fyzicky nikdy neudála, ani neexistoval žádný strom, je to jen pro vysvětlení toho porušení vztahu. Proč by Bůh asi stvořil strom s ovocem když se nesmělo jíst? To je nelogické. Je to tedy umělý příběh jen na pochopení toho co se událo.
Stromem se myslí svobodná vůle člověka postavit se proti svému stvořiteli a zároveň toto porušení důvěry ve stvořitele. pokud by si to bral doslovně, tak věříš na nějaké jabko co je čarovné a dokáže Evě povědět nějaké informace co nesmí vědět. A z Boha uděláš pokušitele co na lidi nastražil past, aby je mohl potrestat.
nie, tento biblický príbeh nie je v obrazoch, ak by tomu bolo tak, máme nejaký náznak obrazu v Bibli...je popísaný ako skutočťná udalost/príbeh, i keď nemáme jasnú predstavu, nevieme to interpretovať v dimenziách nášho mnyslenia, vnímania, predstáv, skutočnosti...áno, je to "vyjádření porušení vztahu mezi Bohem a člověkem" navíc,ktorý , který zhřešil..tým stromem nie je slobodná vôľa človeka, ten strom je nástroj skúšky človeka, či zachová vernosť Bohu, alebo nie...poz.: v ráje bol duchovný život v spoločenstve Boha, prvých ľudí (v tele) a anjelov...Boh je Duch, a vieme, že existuje ako osoba, anjeli sú čistí duchovia - tak existuje aj duchovný život, v ktorom môže existovať aj človek s "duchovným" telom (v akom bol vzkriesený, a aké má v nebi aj Ježiš) - vlastnosti a predstavy duchovného tela sú nám (našim zmyslom) neznáme...
A do te doby, měl Adam zvířata v nebi? I jídlo, které mu dál Bůh za
pokrm?
Šílená myšlenka!
a v čem je problém, jídlo nebyl to jídlo co znáš a zvířata byla nehmotné povahy.
Sobota vs nedeľa, Pánov deň
Mt 12, 8 Vždyť Syn člověka je Pánem nad sobotou.
Mk 16, 2 Brzy ráno prvního dne po sobotě, sotva vyšlo slunce, šly k
hrobu.
Mk 16, 9 Když Ježíš ráno prvního dne po sobotě vstal, zjevil se nejprve
Marii z Magdaly, z níž kdysi vyhnal sedm démonů.
Jn 20, 1 První den po sobotě, když ještě byla tma, šla Marie Magdalská k
hrobu a spatřila, že kámen je od hrobu odvalen
1 Kor 15, 17 Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná,
ještě jste ve svých hříších,
Sk 24, 21 kromě toho, že jsem mezi nimi zvolal: ‚Pro víru ve
zmrtvýchvstání jsem dnes od vás souzen.‘“
Mt 27, 51A hle, chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země
se zatřásla, skály pukaly,
- to znamená koniec SZ, nastala nová Kristova doba, v ktorej naším Pánom je
Kristus, - a to platí pre celý nový kresťanský ľud, ľud Kristov, sobota
je už niečo staré, čo pominulo, a už to pre nás kresťanov neplatí...a
tak tento slávny deň dejín a celého Vesmíru Cirkev slávi a svätí ako
sviatočný deň, čím je aj jeho legitimita aj v Desatore...
Reaguji jenom proto, že na toto téma vykládáš Písmo. Nezlob se, ani
jeden z těchto veršů neříká , že by Pán Ježíš nebo Otec sám zrušil
nebo změnil tuto část Desatera. Pán Ježíš v sobotu odpočíval v hrobě.
Ženy šly k hrobu pomazat jeho tělo až v neděli ráno , aby nerušily
sobotu. To, že se roztrhla chrámová opona mezi svatyní a svatyní svatých
má dva významy. KOnec obětí, protože byla přinesena největší oběť na
kříži , na kterou všechny oběti dosud ukazovaly. Ten druhý význam -
otevřel se pohled do místa, kam nikdo nesměl vejít ani nahlédnout , jen
velekněz a to jen jednou za rok. Pán Ježíš svou obětí otevřel přístup
do nejsvětějšího místa - skrze Něho můžeme přistupovat k Bohu.
Den vzkříšení je opravdu nejslavnější den v dějinách lidstva. kdyby
nebylo vzkříšení Pána , neměli bychom žádnou naději .Bylo to
vyvrcholení plánu spásy. Přesto tu
Přesto tuto změnu v desateru udělal člověk - ať jakkoli vysoko
postavený- přece jen člověk .
Nikoli Bůh. A Pán Ježíš řekl , že ani písmenko z Jeho zákona nepomine,
dokud nepomine nebe a země.
Ano , křesťanský svět slaví neděli místo stvořitelské soboty, ale Písmem ji neobhájíš.
Píšeš:
"To, že se roztrhla chrámová opona mezi svatyní a svatyní svatých má dva
významy."
Arogantně si přisvojuješ jen dva významy a to právě tvoje. Visitor má ale
třetí, který bezdůkazně popíráš.
Co se týče změny v desateru ze Soboty na Nedělu v textu taková změna není
,ale je to tradice křesťanů podpořená písmem. Navíc křesťané mají
domluveno, že cokoliv změní na zemi bude změněno i v nebi.
nepodala si protiargument a uchyluješ se k osobnímu útoku, tedy pomluvě
nika,
Ano, sám říkáš , že slavení neděle je křesťanská tradice , že to
ustanovila Církev.
Dobře. Církev tedy rozhodla , že tento Boží příkaz neplatí , aniž by ho
On sám zrušil.
Co je tedy výše - Církev nebo Bůh sám?
Křesťanská nebo církevní tradice - nebo Boží přikázání?
A proč právě toto přikázání desatera je "židovčení" a zbývajících
devět ne?
POkud dobře čtu , tak Bůh požehnal a posvětil sobotu už při stvoření a
Adam s Evou přece Židé nebyli?
v Mt 16 čítame:
19 Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude
odmítnuto v nebi , a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi.“
Cirkev má teda právo pŕijat a odmítnout...a to platí aj u Boha...
to je všeobecné, Cirkev má moc od Krista ustanoviť, prijať, odmietnuť, zmeniť...
nič sa nepridáva, nič sa neodoberá...kto rozumie Písmu, tak vie, o čom hovorím...
Má právo odmítnout přímý Boží příkaz a nahradit ho svým
ustanovením?
To by se přece stavěla nad Boha !
Upřímně - z toho mi běhá mráz po zádech .
Ten verš má jistě jiný význam.
Velmi se mýlíš , vizitore.
Kristus naopak řekl : Kdo by zrušil jediné z nejmenších přikázání a
učil by tak lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího.
Mat.5,19.
v Desatoru slávenie sviatostného dňa nie je zrušené - len židovský sabbath je nahradený kresťanskou nedeľou, dôvody som uviedol...z akej ste protestantskej cirkvi? adventistka? (kolik kresťanských/protestantských cirkví slávi sobotu? - mám dojem, že ich nie je viac ako prstov na ruke...)...celé kresťanstvo slávi nedeľu!
to je ich problém...nás zaujímajú kresťania, potažmo židia, lebo sú našimi predchodcami vo viere...
Jenom že muslimové obsazují Evropu a budeme se muset i tomuto jejich svátečnímu dni brzy přizpůsobit.
Velmi se mýlíš nika1 verš Mat.5,19 nepojednává o dni odpočinku
protože toto přikázání nikdo nezrušil.
Píšeš: " Má právo odmítnout přímý Boží příkaz a nahradit ho svým
ustanovením?"
19 Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude
odmítnuto v nebi , a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi.“
Tady se nepíše nic o tom, co se může nebo nemůže zrušit, prostě mám
klíče a odmitnu to co odmítmu a příjmu to co příjmu, okamžitě se to
stává Božím přikázáním. Bůh rozhoduje podle církve co ta ustanoví.
Není to tedy už jejich rozhodnutí, ale je to rozhodnutí Boha. Proto se Niko
stavíš na odpor Božímu rozhodnutí, když odmítáš neděli. a vykazuješ
arogantní postoj vůči Bohu.
Největší odpadlici od Boha jsou v tomto směru Adventisté 7dne. Ti blbnou
se sobotou odjakživa v rozporu s Božím nařízením, kterým je neděle. církev tak rozhodla,
Bůh uvedl okamžitě v Boží nařízení. proto je každý křesťan povinen
slavit neděli, kdo tak nečiní neplní Boží vůli
O tom nerozhodujeme mi lidi kdo je odpadlík:
Lukáš 3
17 Jehožto věječka v ruce jeho, a vyčistíť humno své, a shromáždí
pšenici do obilnice své, ale plevy páliti bude ohněm neuhasitelným.
znova: sobota v kresťanstve stratila význam, lebo Kristus vstal zmrtvých v nedeľu - je to najdôležitejšia udalosť dejín spásy, najslávnejší deň (vzhľadom k spáse) v dejinách...Kriistovo zmrvýchvstanie znamená odpustenie hriechov a večný život...
Je to jedno, Ježíš to změnil na to že syn člověka je pánem i dne svátečního, tady na netě není svátek žádnej.
ak by ap. Pavel nehlásal na svojich 4 misijných cestách (od Jeruzalema rôznymi smermi po Rím, 20 tis km) ukrižovaného a vzkrieseného Krista, nikto by mu neuveril, neurobil by ani krok...
Mě by zajímalo čistě fyzicky, zda ten den, kdy je neděle je doopravdy
přesně vypočítaný den, jestli v tom není chyba a my slavíme jako neděli
třeba středu.
No!
Odkud bereš, že vstal z mrtvých až v neděli??
V neděli objevili prázdný otevřený hrob.
"Vypařit" se mohl už před půlnocí.
(mimochodem - jiným vyčítáš množství DF - no a ty? - toto mohlo být
součástí DF - ŘKC)
tu ide len o výklady biblických textov z pozície všeobecného kresťanstva (viem, aká je aj vierouka protestantských cirkví - na TF sa študuje aj "Porovnávací teologie v krešťanství"), na df RKC ide o teologii a reálie RKC...
ano v nedeli ráno...podľa židov, nedeľa (žid.: den po sobote) začínala už v našu sobotu po 18. hod.
Nevím jestli si uvědomuješ ve který den byl ukřižován.
V neděli ráno bylo objeveno, že tam není.
Mohl se "ztratit" už v sobotu ve 12:00
Takže není prokázáno, že byl vzkříšen až v neděli.
bol vzkriesený v nedeľu (deň po sobote) , ktorá začínala podľa židovského počítania dní už v (dnešnú) sobotu po 18 hod.
Izajáš 45:7 Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj
a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.“
Jak může Bůh tvořit zlo když je láska?
Genezis 3
2 Tedy řekl Hospodin Bůh: Aj, člověk učiněn jest jako jeden z nás, věda
dobré i zlé; pročež nyní, aby nevztáhl ruky své, a nevzal také z stromu
života, a jedl by, i byl by živ na věky, vyžeňme jej.
Jojo čekala jsem že se budete zlobit, ale ten verš je tak silný že nevim jak to okomentovat, nevěděla jsem, co tím je myšleno "jako jeden z nás"?
taky bych tě na něj nepustil , protože největší bordeláři sou baby, po záchodě rozházené krvave vložky a ucpaný záchod, to bylo pravidelně za komunistů po zábavě.
Máš v tom přehled :-)
To jsi měl za komančů takovouto nějakou profesi?
je to v zmysle: "dopouští zlo"(ponecháva nás v tom zle (ktoré si generujeme sami, lebo žijeme v hriechu, prestupujeme Božie prikázania) , pretože je to spravodlivé...za hriech je spravodlivá sankcia (utrpením i smrťou)... ...
dopouštět a tvořit to jsou úplně rozdílná slova visitorovo vysvětlení nemůže být pravdivé.
ak má Boh všetko vo vojej moci, a je Pánom dejín, situácií a času (čo je), tak je jedno, či ide o tvoŕení, či dopouštění....zlo tvorí človek voi svojej slobode, a Boh do toho nezasahuje (výmnimočne ano, keď sa zlo extrémne nahromadí), - a produkt zla/hriechu je vždy chaos, anarchia, násili, krutosť, vraždy, smrť - ak sa človek rozhodne pre zlo, Boh ho v tom drtivo ponechá (do jeho slobody nezasahuje), aby premenil zlo na dobro, má k tomu metody, (pred)pozná/va minulosť, súčasnosť i budúcnost...
Bůh je taky spravedlnost. Výkon spravedlnosti vyžaduje trestání přestupků a trest je ze své podstaty zlo.
Duch Svätý je Boh: (dôkaz T. Akvinského z Písma)
... ak sa človek narodí z Boha, a ak sa človek narodí aj z Ducha, tak potom
Duch Svatý je Boh -
Ve slovech pak: „nenarodí-li se kdo znovu z vody a z Ducha Svatého" (Jn 3,
5) je jasně ukázáno, že Duch Svatý je Bůh. Dříve totiž
(Jan) řekl: „kteří se narodili ne z krví, ani z vůle těla, ani z vůle
muže, ale z Boha" (Jn 1,13). Z toho pak vyplývá následující argumentace:
Tím, z koho se lidé duchovně znovu rodí, je Bůh. Lidé se ale duchovně
rodí skrze Ducha Svatého, jak je zde řečeno, tudíž: Duch Svatý je
Bůh.
https://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=2803
Jn 1, 13 Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských
otců, nýbrž narodili se z Boha.
Jn 3 5Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li
se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království
Božího....
Tomáš Akvinský jasne dokazuje, že v oboch prípadoch ide o stejné narození se - z Boha a Ducha! - logika jasne hovorí, že Duch Svätý je Boh (stejné narození se, má teda identitu božstva, nie síly jako také, hoci pôsobí (okrem iného) aj sílou ...nehovorí sa tam o nejakej sile, ale o identite Ducha Svätého s božskou podstatou...
tak asi jde o ty obřady a rituály, každý křesťan zažil křest vodou, ale měl jste už na hlavě nějaké ty ohnivé jazyky? nebo stačilo vložit ruce na čelo a jiskřička přeskočila? stal se z vás potom ze dne na den nový člověk?
prijatím Ducha Svätého (u katolíka pri birmovke - svátost biřmomání) sa nad jeho hlavou "objavia" /nevidíme ich) ohnivé jazyky ako znak jeho prítomnosti...ano, prekočí iskrička naplnenia sa Duchom Svätým, vyskúčajte si to - viete ako sa to prejaví? - napr. aj tým, že hodne z vašej rétoriky uberete:-)
ak 21-ročný som prijal svátost biřmování, a viem, čo to so mnou urobilo - hoci som na niekoľko rokov (počas VŠ) vypadol z viery, ale zhrýzal ma neustály nepokoj, svedomie nebolo pokojné (zvlášť, keď som sa dostal do prekérnych - i nemravných situácií hlavne na VŠ internáte, kde v tom čase bývalo 5000 študentov (dnes ich je tam okolo 8-10 tis), z toho viac ako polovica žien - z celého Slovenska, Česka, bývalej Juhoslávie - hlavne zo Srbska/Vojvodiny, Maďarska, z celej latinskej Amerilky - to bol babylon študentov z celého sveta na tom internáte ...(vtedy, spomínam si, ste v Česku nemali farmaceutickú fakultu ani virológiu na prír. fak., a celé Česko študovalo farmáciu v BA (niekedy v v 90.? rokoch ste ju zriadili v Hradci Králové).....proste Duch Svätý mení svedomie, scitlivuje ho, mení celkovo psychiku....
škoda jen, že Duch Svatý nijak nepotlačuje fanatismus a nábožnou slepotu...
aha, takže fšeci máte toho svatého Ducha, ale nerešpektujete, bo fanatismus a dogmata jsou pro vás důležitější...
v čom vidíte môj "fanataizmus"? - definujte to!...chcete sa hádať na tomto df, ktoré je absolútne o niečom inom - nútim niekoho, aby tu prispieval? aby veril? - čo vám vlastne na veriacich vadí? - že majú svoju vieru, a vy ju nemáte, presvedčujú niekoho?- to niekomu virtuálne vymývajú hlavy? - nie ste slobodný? tak, o čo vám konkrétne ide?
vždyť jsme o tom mluvili dost, to jste už musel pochopit dávno, v čem
vidím fanatismus...
ale máte pravdu, není třeba lozit po deseti forech, stačí se bavit na
jednom...
ono veľmi často platí: zlodej kričí, chyťte zlodeja!, ...zamyslite sa...aj soucet vám to naznačuje...
objavija, ale nevidíme jich, no tak to je jasné a nezpochybnitelné
znamení...
mluvíte o pokoře, to je jistě kladná vlastnost, jen jestli je vždy na
místě, třeba u pálení knih anebo lidí je na místě spíš hlasitý odpor,
stejně tak dnes proti náboženskému tmářství...
proč zakládáte tolik nesmyslných diskuzí, na kterých kopírujete ty
samé pitomosti?
předháníte se s jehovisty, kdo jich tady nafláká víc?
sú to témy aj pre toto df (ne všetci chodia na všetko df), vás to nemusí zaujímať...inao večer toto vymažem, to tu nepatrí, zvlášť na začiatok df...nie je to nová téma...
kolik těch for o jednom a tom samém dokola už máte? onehdy jste nadával
jehovistům, nač zakládají další forum, ale sám to děláte taky...
vidím tady stejné pindání jako na jiných vašich forech, nemajú
výmluvu, mravný zákon, Pavlovy "moudra"...
jo, sú to vážne biblické témy, o tom sú tieto fora (s výnimkou jedného...Ateismus,...), niekomu nevoní, ale to už nie je môj problém:-)
co nevoní? vám nevoní, když vám oponenti vyvrátí vaše teze, tak
založíte jiné forum a tam je zopakujete bez oponentů...
to rovnou můžete dělat nástěnku, bez možnosti, aby tam jiní zasahovali,
když vám diskuze nevoní...
nič nové som nezaložil, mal som niekoľko mesiacov BL na "Výklad Bible", v ktorom sa niekedy lživo vysvetľujú niektoré biblické verše (pre mňa je normou kresťanská biblistika, ktorú veľmi dobre poznám)...tak som založil svoje df ("Kŕesťanský výklad...."), a práve vtedy mi BL zrušili...neviem, co se vám nelíbí, založte si svoje df, a uvidíme, ako bude fungovať...vidíte, že nie som lenivý, snažím sa, aby fora férovo fungovali, ponúkam témy, a to df "Ateismus,...." je najúspešnejšie po SJ, ale tam sú tisíce reakcií smajlíkami a prázdnych príspevkov (jednoslovných bonmotov), naviac, nie je tam sloboda, viacerí tam majú BL.....
Rim 2,
13 Před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo zákon slyší;** ospravedlněni
budou, kdo zákon svými činy plní.
14 Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon
žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají.
15 Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, **mají napsáno ve svém srdci,
jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky je jednou
obviňují, jednou hájí.
16 Nastane den, kdy Bůh skrze Ježíše Krista bude soudit podle mého
evangelia, co je v lidech skryto.
...hovoríme teda o mravnom zákone vštepenom do svedomia každému - ...iná vec je, keď ho niekto nedodržuje, ignoruje, obchádza - vedome, - ak zneužíva svoju slobodu a slobodu iných - koná proti svedomiu, ktoré mu jasne hovorí, čo je dobré a čo je zlé a mravnú povinnosť a záväznosť k mravnému zákonu konať to dobré...
ad. nie je podstatné, že sa ľudia často správajú inak, že zneužívajú svoju (a iných) slobodu, ale ide o princíp,- že mravný zákon má vštepený do svedomia/srdca každý, ako to spoznal a rozpoznal aj ap. Pavel už pred 2000 rokmi ...príklad: spáchame nejaký trestný čin, prečin, urazíme niekoho, zle sa k niekomu zachováme, podrazíme ho, pomluvíme, osočíme ho nespravodlivo - necítime to vo svedomí/srdci, keď hnev, zášť, nasranost po nejakom krátkom/dlhšom čase pomine? - o tom je ten mravný zákon a jeho závaznost...
ad. k téme:
Rim 2
15 Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém
srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky
je jednou obviňují, jednou hájí.
Rim 1,
19 Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece
odhalil.
20 Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od
stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže
nemají výmluvu.
1 Kor 15,
12 Když se tedy zvěstuje o Kristu, že byl vzkříšen, jak mohou někteří
mezi vámi říkat, že není zmrtvýchvstání?
13 Není-li zmrtvýchvstání, pak nebyl vzkříšen ani
Kristus.
17 Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná, ještě
jste ve svých hříších
Sk 17 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit celý svět
skrze muže, kterého k tomu určil. Všem lidem o tom poskytl důkaz,
když jej vzkřísil z mrtvých.
Ap. Pavel, hlásá vzkrieseného Krista: Pavel mal s touto
zprávou u pohanov na svojich 4 misijných cestách (viac ako 20 tis km)
najväčší problém - výstižne to popisuje v Skutkoch, čo zažil napr. v
athénskom Areopagu s gréckymi vdelancami (epikurejci, stoici) - hlásanie
Kristovho zmrtvýchvstania bolo pre pohanoiv spočiatku neprijateľné, ale po
určitom čase sa stalo hlavným bodom jeho hlásania o Kristovi - a mnohí a
mnohí uverili, ale mnohí nie. ....zmrtvýchvstanie Krista je alfa i
omega kresťanskej viery, pretože je na odpustenie hriechov,
ospravedlnenie a večný život - ...vieme, že keď Pavel hlásal len umučenie
a smrť Krista pre spásu, mnohí boli sklamaní, zdesení, a pochopiteľne to
neprijali: - to akože len umučenie a smrť Kristova nás má spasiť? - až
hlásaním zmrtvýchvstania prinieslo Pavlovi veľké úspechy v šírení
Kristovej radostnej zvesti o našej spáse...
Kto prosí, dostane, ak nedostane, zle prosí
Mt 7, 7 Proste, a bude vám dáno, hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám
otevřeno.
Lk 11, 9 A tak vám pravím: Proste, a bude vám dáno, hledejte, a naleznete;
tlučte, a bude vám otevřeno.
Jn 16, 24 Až dosud jste o nic neprosili v mém jménu. Proste a dostanete, aby
vaše radost byla plná.
ZJ 3, 20 Hle, stojím přede dveřmi a tluču, zaslechne-li kdo můj hlas a
otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou.
Jak 4, 3 Prosíte sice, ale nedostáváte, protože prosíte nedobře: jde vám
o vaše vášně.
ad.: podstatou úspešnej/účinnej modlitby je vždy viera a láskavé, čisté a ochotné srdce, Pán skúma naše srdcia, vidí do nich...a naviac keď je tam dôvera v neho - nemôžem očakávať od Boha niečo, ak v neho neverím, ak mu nedôverujem...je však aj pravda, že aj keď prosíme Boha vo viere, v silnej dôvere vypočuje nás, ale môže "mlčať", a často hodne dlho, aj mesiace, roky...- ale to vždy preto, že vie a predpozná, že aj ak prosíme o dobré veci, nie je to pre nás vtedy vhodné, nie je čas/situácia/prostredie, aby nám naše prosby slnil, - niekedy vôbec nesplní, lebo by sme to mohli zneužiť, nebolo by to pre naše dobro...Boh plní modlitby len vtedy, keď je to v náš /i spoločenský) prospech, keď sú modlitby nesobecké ...preto skúmajme svoje srdcia, keď prosíme, a za čo-, a či vhodne prosíme...
Mal Ježiš pokrvných bratov a sestry?
1. vieme, že stará hebrejčina male pre pojmy "bratr, bratranec,
synovec" len bratr, čo sa dá dokázať z Genesis: aj Abram a jeho
synovec Lót sa nazývajú "BRATMI", hoci ide o sjehop synovcov:
Gen 14, 12: "Vzali so sebou též Abramova SYNOVCE Lota s jeho jměním, sídlil
totiž v Sodomě, a odtáhli".
Gen 13, 8 "Tu řekl Abram Lotovi: "Ať nejsou rozepře mezi mnou a tebou a mezi
pastýři mými a tvými, vždyť jsme muži BRATŘI.
Gen 14, 16: Všechno jmění přinesl zpět a nazpět přivedl též svého
BRATRA Lota s jeho jměním, i ženy a lid".
Lk 8, 21 On jim odpověděl: „Má matka a moji bratři jsou ti, kdo slyší
Boží slovo a podle něho jednají.“
2. z textov je evidentné, že Ježiš nemal vlastných súrodencov: -
jeho "bratři a sestry" boli a sú tí, čo slyší Božie slovo, čo čítame v
Písme
O Ježišových "bratoch" ďalej čítame:
Mt 12, 49 Ukázal na své učedníky a řekl: „Hle, moje matka a moji
bratři.
Mk 3, 33 Odpověděl jim: „Kdo je má matka a moji bratři?“
Mt 13,
55 Což to není syn tesaře? Což se jeho matka nejmenuje Maria a
jeho bratři Jakub, Josef, Šimon a Juda?
Mat 27,
56 mezi nimi Marie z Magdaly, Marie, matka Jakubova i Josefova, a
matka synů Zebedeových,
Jn 19, 25 U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie
Kleofášova a Marie Magdalská,
Z uvedených textov jvyplýva, že Ježišovi domnelí „bratŕi“
Jakub a Josef, boli synovia sestry Ježišovej matky Marie Kleopasovej, a nie
Ježišovej matky Márie
Mk 10, 35 Přistoupili k němu Jakub a Jan, synové Zebedeovi, a řekli mu:
„Mistře, chtěli bychom, abys nám učinil, oč tě požádáme.“...
z textu vidíme, že Zebedejovi synovia sú Jakub a Jan, a nie
Ježišovi pokrvní "bratři
Jn 19, 27 Potom řekl tomu učedníkovi: „Hle, tvá matka!“ V tu hodinu ji
onen učedník přijal k sobě.
3 je absurdné, aby Ježiš dal svoju matku do opatery Janovi
(do jej skonania, nie smrti - Mária nezomrela) ap. Jánovi, keď prý (podľa
nekatolíkov) mal pokrvných súrodencov,...bolo by to morálne? kde boli jeho
súrodenci? čo by to boli za súrodenci, keď nehali svoju matku Jánovi?
Lk 1, 48 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této
chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,
4. rodila by Mária ďalej svoje deti po tom,, keď vedela, že porodí
(a porodila) Božieho Syna- Spasiteľa? - keď o sebe vyhlásila svoje
blahoslavenstvo?:
z uvedených skutočností vyplýva, že Ježiš nemal vlastných
súrodencov
ad: aj z minulosti a súčasnosti je známy fakt, že manželia, ktorí sa dajú po vzájomnej dohode na duchovnú dráhu službe Bohu a blížnemu aj v manželstve - modlitbami, charitatívnou činnosťou, starostlivosťou o chorých, nevládnych, alebo sa sa môžu stať ako manželia rehoľníkmi (sú rehole, v ktorých môžu byť aj obaja manželia po vzájomnej dohode vzdať intímneho manželského života - a zvlášť Mária i Jozef, keď spoznali Božiu vôľu, že Mária sa stane matkou Božieho Syna-Spasiteľa - to nasvedčuje tomu, že Jozef a Mária, vedomí si tej obrovskej výsady, ktorú dostali od Boha, v manželstve ani pre počatím Ježiša ani potom nežili intímne, a už nemali deti - je to katolícke presvedčenie, na rozdiel od názorov protestantov a iných náboženských denominácií....
No to je uzasne toto jsem sem nakouk a tohle - to jsem mel znad drive -- jestli
dovolis tak to napisu abukovi at si to pozorne precte -- mel jsem snim teda vice
z margo trochu v teto otazce problem -- dik zato.
Napis sem jestli jim to muzu preposlat at si to prectou -- ja nedelam podrazi -
mozno nechces tak neposlu -- dik Kiwi - zitra rano nato mrknu
klidne im to prepošli, ...zablokovali ma na oboch ich forach, forum SJ dokonca nemôžem ani čítať (čítam ho občas ale skrze inú aplikáciu) - priznám sa, forum SJ ma už ani nezaujíma, je to niečo trápne a absurdné :-)
i kdyby žili intimně a měli děti v čem je problém ? pro víru to nemá význam
jo, ale tu ide o panenstvo (telesné i po pôrode Ježiša, i duchovné)
Panny Márie, jej blahoslavenie (Lk 1), dogmy. jej Nepoškvrnené Počatie, jej
Nanebovzatie... nie je to kompatibilné s potenciálnym intímnym životom, s
vieroukou Cirkvi...Mária proste okrem Ježiša nemala deti, dal som k tomu
(vyššie) viac dôkazov
Rim 5, 20 K tomu navíc přistoupil zákon, aby se provinění rozmohlo.
A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost,
Rim 5, 21 aby tak jako vládl hřích a přinášel smrt, vládla
ospravedlněním milost a přinášela věčný život skrze Ježíše Krista,
našeho Pána
Kresťanská náuka o milost - výkladi: V teologii ap. Pavla
ide o rozhodujúce kresťanské učenie o tom, ako si Boh človeka zamiloval už
pred stvorením sveta skrze milost, ktorá sa zjavila v jeho Synovi, Ježišovi
Kristovi-Vykupiteľovi sveta. Výraz “nezasloužená laskavost“, tak, ako ho
uvádzajú niektoré preklady Písma, je nebiblický, v kresťanstve hovoríme o
milosti (gratia gratum faciens - to, čo robí Boha milým). "nezasloužená
laskavost“ je spíš antropomorfný pojem, kým milosť je pojem len v
asociácii s Bohom (i keď ho používa aj ľudský právny systém), pramení
priamo zo samotnej entity Boha, ktorý je láska. Milost znamená opsravedlnenie
pred Bohom a večný život...
Účelom milosti je naproti tomu dobro samotného príjemcu
milosti; ide teda o reálne pôsobenie Boha v duši človeka, vnútorné
uzdravenie, zbavuje (skrze Kristovu obeť s zmrtvýcvhvstanie) hriechov,
posväcuje a pomáha mu ku spáse. Z hľadiska kresťanskej vierouky,
Božia milosť človeka vnútorne premieňa, nejde teda (na rozdiel od
protestantského pohľadu) len o nejaké vonkajšie "prkrytie hriechu"...
Žádný protestant si nemyslí, že je milost jen vnějším přikrytim hříchu. Každý ví, že díky Boží milosti nám Bůh umožňuje spoustu věcí. Boží milost je i Boží vedení v některých situacích. Zkrátka milost má mnohem větší rozsah.
Apoštol Pavel píše: "Z Boží milosti jsem to, co jsem." Tím myslí, že díky Boží milosti se stal křesťanem.
Ale píše o apoštolství:
1.Korint 15
7Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům.
8Naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně.
9Vždyť já jsem nejmenší z apoštolů a nejsem ani hoden jména apoštol,
protože jsem pronásledoval církev Boží.
10Milostí Boží jsem to, co jsem, a milost, kterou mi prokázal, nebyla
nadarmo; více než oni všichni jsem se napracoval – nikoli já, nýbrž
milost Boží, která byla se mnou.
ano, otázka zjednotenia (RKC vs protestantizmus) vo vierouke milosti je značne kľúčová v ekumenizme...myslím, že táto kauza je vyriešená, treba riešiť ďalšie rozdiely...
boli určite rozdiely v biblickom vnímaní milosti medzi katolíckou a všeobecnou protestantskou (evangelikálne cirkvi - ostatné sa touto kauzou nejak nezaoberajú) vieroukou o milosti - myslím, že v posledných desiatkach rokov táto vierouka bola značne zjednotená, i keď ostávajú niektoré malé rozdiely v ponímaní tejto veci (RKC ide v náuke o milosti teologicky veľmi hlboko, zaoberali sa ňou už cirkevní otcovia)....