Jak křtili první křesťané - ze spisu Didaché - celý
spis zachycuje věrný obraz života prvotní církve na konci 1. století:
VII.
Co se týče křtu, křtěte takto:
t. j. krstíme vodou podľa Mt 28, 19, ako to nariadil a
nám dal aj príklad Ježiš - pri jeho krste bola celá Trojica, čo aj
vyjadruje uvedený Mt verš - taká je bíblická pravda, tak krstí celý
kresťanský svet, bez výnimky, tvrdenia o krste "ve jméno Ježiš" (Sk 2,
38), je nesprávne pochopenie podstaty krstu...
V trojičnej formule Mt 28, 19 je síce jméno Ježiša Krista, Písmo však
treba brať v kontexte, krstiť ve jméno troch božských osôb - Otca, Syna a
Ducha Svätého, nie si selektovať jeden verš zo Skutkov apoštolských...
Křest (I.)
Mt 28, 19 19 Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
Jn 1, 12 Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi“
...a robí z neho dediča Božieho kráľovstva
Rim 8, 17 „A jsme-li děti, tedy i dědicové – dědicové Boží, spoludědicové Kristovi; trpíme-li spolu s ním, budeme spolu s ním účastni Boží slávy
Mk 16, 16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Ef 4, 5 jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
Kol 2, 12 S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých,
Mt 28, 19 Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého
Mk 10, 39 Odpověděli: „Můžeme.“ Ježíš jim řekl: „Kalich, který já piji, budete pít a křtem, kterým já jsem křtěn, budete pokřtěni.
Sk 10, 47 „Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“
Ef 5, 26 aby ji posvětil a očistil křtem vody a slovem.
Mk 16, 16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Tato uzavřenost, která nepřipouští, že by venku lidé mohli činit
dobro, je jako zeď. Vede nás k válkám a také k přesvědčení, že
můžeme zabíjet v Božím jménu. V dějinách se to mnozí domnívali, avšak
je to rouhání. Tvrdit, že se může zabíjet v Božím jménu, je
rouhání,“ vysvětlil věřícím papež.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/papez-ateiste-frantisek.A130524_144436_zahranicni_pul
chcelo by to presnú citaci jeho slov z radiavaticana...ja týmto mainstrream (často antikatolíckym) médiám neverím...- oni potrebujú blavne vydělat i antikatolicizmom...
tak si to zkuste najít, mě je to celkem jedno, já jim věřím, František
je prostě liberál, bububu
vy ste uviedli prvý zprávu, tak hľadajte a potvrdzujte skutočným výrokom papeže...František nie je liberál, len liberálne mainstream a bulvárne médiá vyťahujú sellekciou len to, čo je pre sekulárno.-iberálnu verejnosť vhodné, aby ju učičíkali..povedia B (to liberálne), ale vynechajú to A (vysvetľujúce, vieroučné)...
Je Bible jediná kniha na světě která je inspirovaná Bohem při jejím
sepisování?
Existují ještě další texty nebo knihy co jsou inspirovány jako Bible?
Nečetl jsem že by v Bibli bylo psáno ,že to je jediný pramen poznání Boha
.
okrem Biblie, nie sú Bohom inšpirované v plnosti žiadne knihy...diela cirkevných otcov sú však inšpirované Duchom Svätým, ale v inom zmysle ako Biblia...
východné "náboženstvá" nemajú Boha, a tak ani Ducha Svätého, a tak nemôžu byť Bohom inšpirované - sú to filosofie - sú to pohanské náboženstvá, to však neznamená, že v nich nie je Bohom "zjavené" prirodzené ľudské dobro, to je aj v pohanstve (z pohanstva sme prebrali tisíce zvykov, návykov, tradícií, praktík - a sú to dobré veci pre normálny život, nie však vieru v pohanské božstvá...
1 Kor 3, 18 Ať nikdo sám sebe neklame. Domnívá-li se někdo z vás,
že je v tomto světě moudrý, ať se stane bláznem, aby se stal opravdu
moudrým.
Jn 14, 6 Ježíš mu (Tomášovi) odpověděl : „Já jsem ta cesta, pravda i
život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Dedičný/Adamov hřích/prvý hřích
Řím 5, 17Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády
skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost
milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze
jednoho jediného, Ježíše Krista.
1 Kor 15, 22 jako **v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou
života
Dnes se říká prvotní hřích aby se předešlo představě že máme
tento hřích osobně.
Jinak na ovci Dolly která byla klonována se projevilo to že její buňky si
pamatovali stáří z původní ovce takže je stáří člověka litováno
geneticky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dolly_(ovce)
ad.: jediná, ktorá bola Bohom uchránená pred deidičným hriechom, bola
je Panna Mária - Cirkev preto prijala učenie o jej Nepoškvrnenom počatí:
"Blahoslkavená Panna Maria v prvním okamžiku svého početí, díky
zvláštní milosti a výsadě ze strany všemohoucího Boha, s hledem na
zásluhy Ježíše Krista, Spasitele lidského rodu, byla uchráněna od
jakékoli poskvrny dědičné viny" .
Cirkev vychádza z Písma:
Ĺk 1, 28 Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostiplná, Pán s
tebou.“
to je biblické učenie, a Cirkev má právo z Mt 16, 19 stanoviť a predkladať učenie k viere veriacemu ľudu Cirkvi, nie sme náboženská spoločnosť...plnosť milosti dostala od Boha len Mária, a tak bola počatá bez poškvrny dedičného hriechu - uvedená dogma /text) vysvetľuje a zdôvodňuje prečo (pre budúce zásluhy že sa stala matkou Ježiša Krista - Spasiteľa sveta)...
To si církev špatně vysvětluje, Visitore. Bible nic takového neříká
ani se to nedá z ničeho vyvodit. Církev je snad nad Boha, že může měnit
jeho slovo?
Cirkev nie je nad Boha, ale má od Boha právo přijmout-odmítnout na zemi, a to bude přijato-odmítnuto v nebi. (Mt 16, 19)...
To by tedy nad Boha byla, kdyby si mohla vytvářet své vastní "pravdy",
které s Božím slovem nemají nic společného.
naopak, sú vždy 1. ako Božie slovo, alebo 2. v súlade s Božím slovom (avšak často nie vo vašom preklade)...
Ano? A co je ve vašem překladu jinak než v našem, že by to podporovalo
nauku, že Mária bez poškvrny dedičného hriechu?
v tomto kontexte je zaujímavá a legitímna otázka, či iMária bez poškvrny dedičného hriechu - teda v bezhriešnom stave potrebuje Spasiteľa? - odpoveď: potrebuje, lebo plnosť milosti nemá za svoje vlastné zásluhy, za svoju aktivitu pre spásu ľudstva, ktoré by pramenili v nej a z nej samej, - ale bola vyvolená a povolaná Bohom pre tieto zásluhy (ako matka Spasiteľa) svojím zvolením "fiat voluntas tua" ("nech sa stane vôľa tvoja")...je teda bez hriechu ale potrebuje Spasiteľa, svojho Syna, rovnako ako my všetci...teda aj Mária bola vykúpená svojím Synom...
V tomto kontexte je zaujímavá a legitímna otázka, jak jste
přišli na to, že Mária bez poškvrny dedičného hriechu!
je to v apokryfech, které katolická církev zavrhla, přesto z nich čerpá
své nauky...
http://www.fatym.com/abcd/k/000088.htm
výživné čtení, Marie tančí v chrámu na oltáři, ve dvanácti (!) letech
je dána vdovci Josefovi...
tak to Mohamed si vzal Aišu v pěti letech a ulehl s ní, když jí bylo
devět...
nádherné morální vzory pro dnešní dobu!
R(KC) apokryfy nikdy nezavrhla, naopak, váži si ich a používa infórmácie z nich k mnohým katolíckym článkom viery, resp, k vysvetľovaniu reálií kresťanske/katolíckej viery ( i v homíliách pri omšiach) ...neberie ich však (nezrovnáva ich s-) ako evanjleliá, lebo je v nich množstvo i "balastu" - legiend, pohádkových, romantických i neromantických príbehov, rôznych pseudohistorických a iných vsuviek, ktoré s realitou kresťanskej/evanjeliovej viery nemajú nič spoločné...ide o diela diela pochybných autorov, pochybnej hodnovernosti alebo zámerne podvrhnuté i falzifikáty...proste apokryfy boli účelovo (za nejakým cieľom) napísané až v neskorších storočiach ako evanjeliá, ale zdieľajú i hodne reálií s evanjeliami...takže v prístupe a v používaní apokryfov (k ich vierohodnosti) treba byť opatrný, a Cirkev to robí...
používa jich jako zdroj svých dogmat, ale do bible nepatří, patří na hranici se všemi kacíři...
nepatrí na hranici, naopak sú veľmi cenené ako zdroj mimoevanjeliových zpráva, napr. z toho evanjelia jakubovho vieme o detstve a rodičoch Panny Márie, vieme napr., že sa volali Joachim a Anna...
nepatří, přesto nebýt šťastných nálezů jako u Kumránu nebo Nag
Hammádí, tak o nich ani nevíme, protože mnohé opisy na té hranici
skončily, díky vaší církvi svaté...
no jistě, po celá staletí jsou jich plné knihovny!
nebýt nálezů v Kumránu a Nag Hammádí, tak ani nevíme, že existují...
nevyzobávajú, získavame z nich (celé kresťanstvo) niektoré cenné úvecné i historické) informácie, o ktorých by sme nevedeli...- ale nie sú v 4 (kanonizovaných) evanjeliách...v Cirkvi nie je možné kanonizovať (ako celok) to, čo je napr. legenda, mýtus, povesť - proste nedôveryhodné vecne a historicky sporné informácie, čo i profánna historiografia, včetne Cirkvi, vie vyhodnotiť, má k tomu profesionálov (historikov, biblistov,, a i.)...
čo je napr. legenda, mýtus, povesť - proste nedôveryhodné vecne a historicky sporné informácie
jako třeba neposkvrněné početí Marie? anebo její nanebevzetí?
to nie je vecou apokryfov, Nepoškvrnené počatie je dogma/vierouka KC - je k nej historicky i biblicky mnoho indícií a dôkazov...táto dogme bola prijatá až v r. 1854 po veľkom "tlaku" viery celej Cirkvi, viery celého pospolitého veriacehu ľudu celých dejín Cirkvi už od počiatkov kresťanstva, minimálne od 4. st |úranné kresťanstvo) ....na zač,. 14 st. ju hlásal na Parížskej univerzite už Jan Duns Scotus...Mária jje jedna jediná milostiplná, a tak počatá v lone matky Anny bez dedičného hriechu, lebo porodila bezhriešnoho Spasiteľa...hriešna žena nemôže porodiť bezhriešneho Spasiteša, že, jednoduchá logika...
ústupky údajnému tlaku věřících mas je obyčejné pohanství, kterým
tak pohrdáte...
lid chce bohyni, dáme lidu bohyni
nikdy som sa nevyjadril, že by som pohŕdal pohanstvom, naopak, mnohokrát som napísal, ako si ho kresťan a kresťanstvo váži a cení - s nádhernými zvykmi a návykmi, ktoré súčasťou prirodzeného ľudského žitia celých dejín, ktoré sú dobrom, a ktoré v mnohom prijalo i kresťanstvo...rád podsúvate...
No ale tpo máš pravdu. Křesťanstvo je plné pohanských zvyků a uctívání. Co myslíš, jak se na tohle asi může dívat Bůh?
zasa prekrúcate! - dobré zvyky z normálneho prirodzeného života ano, uctievanie nie...tak nelžete!
Co třeba pokládáš za ty "dobré zvyky"? Třeba že si myjí ruce před jídlem? To asi ne, viď? Jaké dobré zvyky tedy máš na mysli?
pohanství je vlastně fajn, byť mám matné vzpomínky, že jste na
pohanství nadával, jako správný fanatik, že je to všechno od satana a
démonů...
jinak je mi jasné, že nejde o to, co kázal jakýsi ten židovský prorok
ježíšek, jde spíš o nějakou tu církev svatou posranou, která na toho
ježíše zvrchu prdí... hálelújá...
Špatná logika. Spíš nedostatek porozumění, Visitore. Začíná už vírou v Trojici, od té je všehno odvozeno xchybnou logikou.
chybná logika je vo vymytých hlavách SJ...a neprovokujte, toto df nie je na vylievanie vašej neviery v Ttojicu...
samo, nemusí to být řečeno výslovně ani v těch apokryfech, však od čeho je "bádání" a zbožná fantazie církevních otců, papežů a všelijakých papalášů?
poznám tie "evanjeliá" - však je to v kontexte toho, čo píšem o apokryfoch....
v ktorej kapitole evanjelia Jakube menšího je to Nepoškvrnené počatie?)
úplně doslova to tam není, nicméně to naznačují okolnosti, krůček ke
katolickým dogmatům...
jednoho Boha budeš mít, ale modli se k Marii, svatým, ke kde komu, kdo se
církvi zlíbí...
Ap. Pavel hlása márnosť viery ak Kristus nevstal zmrtvých, hlása
vzkrieseného Krista
1 Kor 15,
12 Když se tedy zvěstuje o Kristu, že byl vzkříšen, jak mohou někteří
mezi vámi říkat, že není zmrtvýchvstání?
13 Není-li zmrtvýchvstání, pak nebyl vzkříšen ani Kristus.
17 Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná, ještě
jste ve svých hříších
Sk 17 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit celý svět
skrze muže, kterého k tomu určil. Všem lidem o tom poskytl důkaz,
když jej vzkřísil z mrtvých.“
Ap. Pavel, hlásá vzkrieseného Krista: Pavel mal s touto zprávou u pohanov na
svojich 4 misijných cestách (viac ako 20 tis km) najväčší problém -
výstižne to popisuje v Skutkoch /Sk 17, 15-34), čo zažil napr. v athénskom
Areopagu s gréckymi vdelancami (epikurejci, stoici) - hlásanie Kristovho
zmrtvýchvstania bolo pre pohanoiv spočiatku neprijateľné, ale po určitom
čase sa stalo hlavným bodom jeho hlásania o Kristovi - a mnohí a mnohí
uverili, ale mnohí nie. ....zmrtvýchvstanie Krista je alfa i omega
kresťanskej viery, pretože je na odpustenie hriechov, ospravedlnenie
a večný život - ...
...vieme, že keď Pavel hlásal len umučenie a smrť Krista pre spásu, mnohí
jeho poslucháči boli sklamaní, priam zdesení, a pochopiteľne to neprijali:
- to akože len umučenie a smrť Kristova nás má spasiť? - až hlásaním
Kristovho zmrtvýchvstania prinieslo Pavlovi veľké úspechy v šírení
Kristovej radostnej zvesti o našej spáse...
Kto je Boh?, aká je vnútorná podstata Boha?
1 Jn 4
8 Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska
16 Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni.
Bůh je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a
Bůh v něm.
17 V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den
soudu – neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.
V: stačí si predstaviť, čo spôsobí v živote jednotlivca i spoločnosti
len záblesk lásky k sebe a hlavne k inému - nastáva totálna zmena
osobnosti, ktorý miluje, má lásku, vzťahov v súkromí i v spoločnosti -
zmierenie, končia války, začína dobrota a ochota jedného k druhému,
každý sa začína o druhého zaujímať, starať, nastáva jednota,
spolupatričnosť, dobrota, láskavosť, svornosť, odpustenie, - jednoducho zlo
sa stráca, vytráca, pominie,
...a predstavme si tento záblesk lásky v absolútnom a v nekonečnom stave -
vtedy už nastáva kvalitatívna premena lásky v absolútnu
lásku s absolútnou mocou, láska ako božská osoba, láska v jednote
troch božských osôb - lebo Otec je láska, Syn je láska i Duch Svätý je
láska - ale je to len jeden Boh-láska, ktorá tvorí svet a Vesmír, ktorá je
večná, univerzálna. ktorá odpúšťa všetko všetkým, náodom, celým
dejinám, - láska ktorá sa rozhodla spasiť človeka, svet a Vesmír slrze
Syna, ktorého zrodila -- a to môže urobiť len absolútna láska - Boh;
V tomto kontexte však nikdy nehovoríme, že láska je Boh (to je zradné, lebo
lásku si každý môže predstaviť inak), ale že, ako nám zjavil ap. Ján:
Boh je láska!
Tvrdenie "Boh je láska" (1 Jn 4, 8, 16) je najradostnejšia zpráva celých
dejín človeka pre človeka - nič dôležitejšie neexistuje - lebo len táto
správa indukuje v človeku vieru, nádej a lásku - ap. Pavel: viera a nádej
pominú, ale láska je večná (1 Kor 13, 8) - a tak len v Bohu-láske je
spása,...
"....neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě."
No a když ti napíšu, že je Zlo tak odporuješ.
Kolik myslíš pod "my"?
..ak v neho uveríme a ho následne prijmeme do srdca - tak on je ako my, a my sme ako on...
..lebo ich viera je viac-menej formálna, nie je v srdci, je to často "filozofická" viera (nikomu neubližujem, tak som dobrý človek), viera len naoko (z rôznych príčin), a často mimo Cirkvi...- tak de facto neprijali Boha/Krista do srdca...
Dnes se bráchovi narodil vnuk - potencionální příslušník KC - doufám,
že bude dobrý křesťan
sláva!, tešíme sa, bude zrejme krstený - bude požehnaným Božím dieťaťom! - ono sa dnes stáva i paradox, že deti evanjelizujú rodičov, dokonca i starých rodičov!:-)
????????????????????
Důvod?
Nic jsem si nevšiml.
Žijí si spolu v pohodě už víc než 30 let.
spletla jsem se, myslela jsem si že syn :-)) Představovala jsem si jak je uremcaný:-)
...no je to zázrak, - je však isté, že veriaca stránka to v živote s neveriacou nemá ľahké - takíto manželia do kostola zrejme spolu nechodia.. problém je aj vo výchove detí k viere, pristupovanie detí k sviatostiam - riieši sa to často tak, že sa v rodine 1. na veru de facto kašle (veriaci i neveriaci), alebo 2. sa to nechá na deti v neskoršom veku...myslím si, že nie je dobrý ani sexuálny vzťah v takomto manželstve - ...tak či tak, hlavne veriaca (hlavne) žena viac-menej trpí v takomto manželstve, chce to od nej (ak si chce zachovať vieru) silu ducha, alebo skĺzne do liberálneho/laxného prístupu k viere...ale na druhej strane, keď je partner neveriaci, môže byť hodne k viere partnera tolerantný, - aj to sa stáva...ale nie je to proste ono, je fajn, keď sú obaja veriaci v jednej viere Cirkvi, všetko sa rieši v rodine lepšie...ad. môže to fungovať pri neviere (ale tolerancii k viere) muža (veriaca žena), v opačnom garde manželstvo (ak vznikne) sa asi nedá udržať...
Někdy je tělesný strach (úzkost) tak silný že vyřadí působení Ducha svatého. člověk dělá největší blbosti ze strachu a strach ho paralyzuje a ovládá.
no, nie je to vždy tak,...blbosti človek robí hlavne z pýchy, nevedomosti, pomýlenosti, prekrútenia morálnych hodnôt, samoľúbosti, nelásky...iste, aj zo strachu (v panike), ale to je sekundárne....
věřící jsou zlí, protože je v tom podporuje jejich náboženství, v
jádru je sice láska a milosrdenství, ale to sere pes, zajímá je ten obal,
kde je povyšování, pohrdání jinými, nenávist, demagogie, slepý
fanatismus a tmářství!
jak tady na některých vidíme...
a takový islám, ten má nenávist přímo v programu, to by mělo zaniknout!
je to atak věŕících, je to často tak, ale do jedného vreca by som ich nehdzal - ale viera/evanjelium je o niečom inom...pochopiteľne nevěŕící sú anjeli...
krudoxy to co píšeš ,to je od počátku do konce lež aspoň vidí do
tvého zkaženého srdce jak šíříš pomluvy.
Tedy kromě islámu tam si měl pravdu
visitor77 [Uživatel je offline]
Předmět: RE: RE: RE: RE: smazání příspěvku |
30.11.2020 14:02 | #45463
Reakce na příspěvek #45462
prečo píšete tak dlhé príspevky? myslíte, že to niekto číta? neviete sa kratšie vyjadrovať? - kradnete nám čas!
Kristus - súčasne Boh i človek v jednej osobe
Kol 2, 9V něm je přece vtělena všechna plnost božství (EP)
Kol 2 9 Vždyť je to on, v kom je ztělesněná veškerá plnost božské
podstaty.(PNS)
Kol 2, 9 Vždyť v něm tělesně přebývá veškerá Plnost Božství,
(JB)
4. základní pravda tvoji víry říká, že "Syn Boží se stal člověkem,
aby nás svou smrtí na kříži vykoupil a na věky spasil."
Syn Boří stal se člověkem - ne Bůh stal se člověkem.
...a to Slovo-Boh sa stalo telom/človekom, ktoré prebývalo medzi nami (Jn 1, 1; 14)...
Šestero základních pravd
1.Je jeden Bůh.
2.Bůh je nejvýš spravedlivý.
3.Jsou tři božské osoby: Otec, Syn a Duch svatý.
4.Syn Boha se stal člověkem, aby nás svou smrtí na kříži vykoupil a na
věky spasil.
5.Duše lidská je nesmrtelná.
6.Milosti Boží je k spasení nevyhnutelně potřeba.
Žádné SLOVO
božské osoby - ne Bůh v osobách otec syn a duch
To co jsi dal jako příklad je jednoduše přenesený význam, že přes
křest(od Jána) se stali lidé "dětmi Boha"
A toto taky - přenesený význam(Slovo(Boží) se stalo tělem a přebývalo
mezi mámi ústami Ježíše) a Jan to ještě potvrzuje
14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu,
slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
15 Jan o něm vydával svědectví a volal: „To je ten, o němž jsem řekl:
Přichází za mnou, ale je větší, protože tu byl dříve než já.“
1.Jn 1 :
3 Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste se spolu s námi
podíleli na společenství, které máme s Otcem a s jeho Synem Ježíšem
Kristem.
výklad Jn 1, 1; 14: to večné Slovo = Ježiš Kristus-Boh (predtým, ako sa stal človekom prebýval večne u Otca v nebi) - a teda to Slovo-Boh sa stalo na zemi telom (= Kristus splodený Otcom sklrze ženu Máriu) a prebývalo medzi nami (Ježiš bol na zemi v plnosti Boha i človeka - žil na zemi s apoštolmi 2,5 roka), kým nebol ako Slovo-Boh i človek ukrižovaný a na 3. deň vstal zmrtvých ako Boh i človek (ale už s osláveným !duchovným" telom...
Jn 1,
1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu,
slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
1. Korintským 12
13Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli
jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni
týmž Duchem.
14Tělo není jeden úd, nýbrž mnoho údů.
to nepatrí k diskutovanej téme, už sa konečne naučte rozlišovať, o čom je podstatne debata...
Sedí to všechno dokonale.
Téma je zda je Ježíš Bůh a ne kolik osob a těl kdo má.
Ale ten guláš co máš v hlavě, tak to je tím, že nepoznáš jaký je
rozdíl mezi tělem a osobou.
Ty to patláš všechno do jedné bytosti, jenže ono je to tak, že je Otec,
Duch a Ježíš a ten potom samostatně má údy jeho církve. Nebo též
ratolesti. Takže ty nejsi ani Otec ani Duch, nejsi Bůh, mohla by si patřit k
Ježíši ,ale to by si musel sníst asi tunu vtipné kaše.
Je to uplně jednoduchý :
1.Korint12
27Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.
Což je osob mnoho:-).
J 1:1 Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh.
Bůh=Slovo a Slovo je to proto, že nás Bůh přímo oslovuje online v
Ježíši člověku.
začala tu asi pred mesiacom písať margo, ale štýlom, ktorý se mi nelíbil: citovala dlhé pasáže z PNS a šimrikovala Jehovom pořád /i v NZ textoch) - tak som ju vyzval, aby citovala z klasických prekladov Písma - ČEP/Vulgata/JB (prípadne porovnala preklady), na čo sa rozzlobila, a opustila toto df...abuka tu nebol ani raz...
Kristov kríž: nie je modla, nie je to ani symbol, je to
nástroj spásy..Kristov kríž si ctíme, neklaniame (drevu)
sa mu, klaniame sa Kristovi zavesenému na jeho Kríž.......v Kríži sa z
nástroja popravy stal nástrojom zmierenia a znamením víťazstva nad
smrťou.
Uctievanie kríža má takmer 2000 ročný vieroučný základ. V listoch ap.
Pavla Kríž je:
1 Kor 1, 18 Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k
záhubě; nám, kteří jdeme ke spáse, je mocí Boží
O svojom vzťahuku Kríži ap. Pavel píše: „
Gal 6,.14 Já však se zanic nechci chlubit ničím, leč křížem našeho
Pána Ježíše Krista, jímž je pro mne svět ukřižován a já pro svět.
Podľa Pavla Kristus na Kríži zmieril človeka s Bohom:
Ef 2,16 Oba dva usmířil s Bohem v jednom těle, na kříži usmrtil jejich
nepřátelství “ ...
ad.: V křesťanství je kříž znakem/nástrojem Kristova vítězství nad smrtí a hříchem.Katolíci a pravoslavní užívají od raných dob znamení kříže pravou rukou na svém těle; tato praxe byla běžná už v době sv. Augustina. V katolické i pravoslavné tradici má své významné místo svátek Povýšení svatého Kříže (14. září), které připomíná zasvěcení baziliky na místě, kde stál Ježíšův kříž, který měla roku 326 najít svatá Helena, matka císaře Constantinova. Kolem r. 325 sv. Helena vykonala významnou pouť do Svaté země, údajně na pokyn ve snu. Na Kalvárii se prý setkala s pohanstvím v podobě uctívání Venuše. Její modlu dala zničit a nechala očistit Golgotu od nánosu zeminy a smetí. Nalezla přitom, s přispěním Jeruzalémského biskupa Makaria, Kristův kříž, trojici hřebů i Spasitelův hrob. (Dle tradice k potvrzení pravosti Kristova kříže došlo dotekem mrtvého, který ožil.) O její zásluze na nalezení kříže mluví v témže století sv. Ambrož, který Helenu nazval "Velkou ženou svaté památky". V Palestině, na hoře Olivetské, nechala postavit basiliku Nanebevstoupení a basiliku Narození v Betlémě. Velmi cítila s lidmi v nouzi, s trpícími a pomáhala jim. Mnozí byli od ní obslouženi u jejího stolu, jiní propuštěni z vězení nebo z nucených prací. Helena zemřela 18. 8. 330 v Nikomédii (dnešní Izmir) v Turecku. Sv. Helena je pohřbena na Kapitolu v chrámu S. Maria in Aracoeli v Římě. K uznání její svatosti došlo aklamací lidu i schválením církevní autoritou.
V dobových věroučných sporech se přikláněla spíše na stranu
ariánství a nikoli ortodoxie.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Svat%C3%A1_Helena
jak by asi poznala, z 300 let starého kusu dřeva, že to je ten Kristův kříž a ne jiný z těch desetitisíců ukřižovaných, zejména po židovské válce?
čítajte pozorne:
Na Kalvárii se prý setkala s pohanstvím v podobě uctívání Venuše. Její modlu dala zničit a nechala očistit Golgotu od nánosu zeminy a smetí. Nalezla přitom, s přispěním Jeruzalémského biskupa Makaria, Kristův kříž, trojici hřebů i Spasitelův hrob.
jo, sorry, na tom mieste je postavená aj Basilika Božieho hrobu...ale to neznamená, že Ježiš je tam pochovaný - bol tam pochovaný pred svojím zmrtvýchvstaním...
mě přijde nelogické, že by to mělo být přímo na popravišti - na
Golgotě, copak jsou tam skalní hroby nebo jeskyně?
a ještě k tomu v těsné blízkosti kříže? je to prostě vybájená
legenda, Josef z Arimateje, farizej, vážený člověk určitě neměl hrob na
popravišti, hm?
tady sice píšou, že to bylo poblíž, ale nevím, hrob měl být v zahradě...
tak studuju mapy, je to poblíž sebe:
https://www.google.com/search?q=mapa+jeruzal%C3%A9ma+golgota&tbm=isch&ved=2ahUKEwiMibnw34ntAhVE16QKHTwqClIQ2-cCegQIABAA&oq=mapa+jeruzal%C3%A9ma+golgota&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQHlC5jQRYgKcEYKCrBGgAcAB4AIABpAKIAeULkgEFMC40LjSYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=v9izX8ytF8SukwW81KiQBQ&bih=657&biw=1366#imgrc=6x8pO9LG3KrNSM
ale i tak, po 300 letech, moc se mi to nezdá, může to být úplně jiný kus dřeva a jiný hrob...
Byls tam někdy? Je zde dost velký prostor - vzdálenost mezi navrším Golgoty a hrobem, i výškově
nebyl, jak asi velký prostor? kolik toho musela ta Helena nechat odkopat, aby to všechno našla?
To je těžké říct, teď jeto všecko zastavěné. Přímo nad Golgotou (dvě patra nahoru po schodech) je postavený oltář, lidé lezou pod stůl aby se dotkly místa kde stál kříž. Tedy já klečela asi dva metry vedle zatímco běžela asi 2 h pravoslavná mše, pak se smělo asi 15 minut jít "pod stůl" ale jen projít, kdo se zdržel toho nakopli ať sebou hne :-)) Ale byla jsem nahoře na Golgotě u oltáře, a taky dole v Božím hrobě. Je to celkem od sebe. I bych věřila že se tam muselo kousek dojít a že to bylo ve skále, je tam těch zbytků skály celkem dost... celá spodní část je zabudovaná do skály, jsou tam pukliny ve skalách...vše za sklem.
Tady je to dobře vidět, jak to vypadá v průřezu:
visitor77 [Uživatel je offline]
Předmět: RE: RE: RE: RE: smazání příspěvku |
30.11.2020 14:02 | #45463
Reakce na příspěvek #45462
prečo píšete tak dlhé príspevky? myslíte, že to niekto číta? neviete sa kratšie vyjadrovať? - kradnete nám čas!
V textech eucharistické oběti KC se mimo jiné říká:
Shlédni na ně s vlídnou a jasnou tváří. Přijmi je se zalíbením jako
oběť svého služebníka, spravedlivého Ábela, jako oběť našeho praotce
Abraháma, jako oběť z rukou svého kněze Melchizedecha, jako oběť svatou a
neposkvrněnou.
Já se tu ptám jestli někdo neví kdo to byl Melchizedech. Musí to být
někdo moc důležitý když se oběť Ježíše přirovnává k obětí
Melchizedecha. I Ježíš je označován za kněze podle řádu
Melchizedechova.
Je to člověk nebo anděl? Kdo to je? kde žil, nebo odkud pochází?
když Abrahám přišel do Salemu (později Jeruzalem), vyšel mu naproti
tamní kněz (a vládce?) Melchizedech a uvítal ho chlebem a vínem, no a
chleba a víno později použil Ježíš při poslední večeři, což se dodnes
praktikuje...
tuším byl ten Melchizedech i nějaký vzdálený příbuzný Abrahama...
Židům 7:3 Je bez otce, bez matky, bez předků, jeho dny nemají počátek
a jeho život je bez konce. A tak podoben Synu Božímu zůstává knězem
navždy.
Mě jen nejde do hlavy, když je člověk, musí mít matku otce a předky.
tím nejspíš myslí, že to nebyl Žid, přesto sloužil
Nejvyššímu...
protože každý Žid měl otce už ve jméně - Joshua ben Josef (Ježíš syn
Josefa) a matku z Izraelců, která patří k tomu a tomu rodu, každý Žid
uměl vyjmenovat svůj rodokmen až snad po Adama...
to totiž píše Pavel Židům, kteří se rozpakovali přijímat křesťany z
pohanů jako sobě rovné, takže ukazuje příklad toho Melchizedeka už v
době Abrahámově...
výklad Jeruzalémské Bible: Král kněz Melchizedech je prorockým předobrazem Krista. Nezvyklé mlčení Písma o jeho předcích a potomcích napovídá, že kněžství, které on představuje, je věčné... Jestliže obdržel desátek od Abraháma, znamená to, že je vyšší nežli on a tím spíš větší než jeho potomci, kněží, synové Leviho...