slovíčkárenie je o niečom inom...etymologie slova, slovného spojenia rozlišuje pôvod, pojmy, a význam slov a slovných spojení, či viet...
slovíčkárenie je o niečom inom...etymologie slova, slovného spojenia rozlišuje pôvod, pojmy, a význam slov a slovných spojení, či viet...
slovíčkaření je přesně to, co používáte, kdy chcete rozlišovat
různé formy náboženské úcty...
tuhle si ctíte, tamtoho uctíváte, ale ke všem se modlíte...
ty vaše povrchní formy! zamyslete se nad obsahem...
opakujem, každé slovo má svoj význam, treba rozlišovať...etymologie slova je veda...ak mám úctu k svojej matke, tak ju neuctievam, že...
Kdyby jste dal zhotovovat její sochy a obrazy a pojmenovával jejím jménem kostely tak už by to uctívání bylo:-).
slvo úcta a uctívání nemají spolu nic společné,
kdo nezná význam slov těžko může diskutovat.
To že si někoho namaluji nebo vymodeluji sochu tomu se říká umělecké
dílo a je to buď malířství nebo sochařství. S uctíváním to nemá nic
společné.
Ledaže bychom si tu sochu tesali a mysleli si že je to Bůh.
O vytesané soše Marie si myslí, že je to Bůh jen kroky a možná krudox,
kdežto miliardy katolíků si to nemyslí.
opakováním do omrzení podstatu nezměníte...
a ke své matce se taky modlíte???
:-) modlíme sa len k tomu koho uctievame ako Boha/v jeho božstve, nie koho si ctíme ako človeka...
ad.:za (živého alebo za jeho nesmrteľnú dušu) matku, otca, blížneho sa modlíme - teda za-, nie k-...
takže je panenka Marie Bůh, když se modlíte jen k Bohu, anebo zase jen zapíráte...
znova, aby bolo jasné, opakujem to už mnohý-krát, a už si to
zafixujte:
.1. k Bohu sa modlíme modlitbou, ktorá obsahuje v sebe jeho chválu/velebu,
vďaku a prosbu - to je aj chronológia v modlitbe k Bohu-Otci/Kristovi/Duchu
Svätému (teda k troijedinému Bohu) - to je plnosť modlitby...
.2. k Panne Márii (vzhľadom na jej zásluhy pre spásu, lebo povedala bohu
"fiat" a stala sa matkou Spasiteľa) sa nemodlíme ako k Bohu, ale ju (veríme,
že je živá-nanebovzatá u Boha v nebi) vzývame, aby sa
prihovorila/primluvila za nás u svojho Syna, ktorý je prostredníkom medzi
človekom a Bohom-Otcom - teda k Panne Máriu nejde de facto o "modlitbu" ako k
Bohu (Bohopoctu), ale o prímluvu, hoci to možno nejaké náboženské
príručky, knižky nazývajú "modlitbou"...a to nie je slovíčkárenie, to je
podstata modlitby (k Bohu) vs prímluvy (u Božích
služobníkov, ktorí boli skrze Cirkev Bohom povýšení na oltár svätosti,
včetne Panny Márie, ktorá má však (skrze svoje výnimočné zásluhy)
väčšiu moc/kompetencie prihovoriť sa za nás u Boha, ako
svätí/blahoslavení,..
...pozn: je to všetko viera Cirkvi, robíme to vo všetkých apoštolských
cirkvách, kde je vo viere úcta k Panne Márii a svätým/blahoslaveným) -
je to prax viery asi u 1,8 mld kresťanov (všetci katolíci, pravoslávni a
iné východné apoštolské cirkvi) - táto úcta je aj v niektorých
pseudo-protestantských cirkvách (anglikánskej), a dokonca i v niektorých
protestantských lutherských cirkvách...
no, to bola len reakcia na váš nepravdivý príspevok...ak vás to nezaujíma, to je OK, len potom neklamte v príspevkoch, resp. nepodsúvajte nepravdy, keď o KC neviete nič...len dúfam, že už nenapíšete znova vaše "pravdy", čo sa týka modlitby...
vím zrovna to, co vy, ale nepokládám to za nic jiného než
slovíčkaření, pohané měli více bohů, vy máte pantheon svatých, kde je
rozdíl v podstatě? slovíčkaření na tom nemění nic!
můj příspěvek je pravdivý...
nerozlišujete medzi slovíčkárením a podstatou významu slova, dávate to často do jedného vreca...
to je naprosto fuk, když jde jen o formy, ale jádro pudla je stejné...