zalezte, keď tomu nerozumiete!
Vy se odstěhujte do slovenských diskuzích tam na Vás asi budou zvědaví :-).
na tom není čemu nerozumět, prostě jste si tu mařku zbožštili po vzoru
pohanských bohyň, královen nebes...
protože v ortodoxním židovství a ranném křesťanství ženský božský
prvek chyběl...
mně je třeba ortodoxní chápání Panny Marie jako Borodičky bližší srdci než to katolické.
Jestli tě to opravdu zajímá a nechceš jen vyrývat, tak naznačím něco a zbytek si musíš dohledat sám
U katolíků je Panna Marie zbavena hříchu od počátku a je vyhlášeno i
dogma o neposkvrněnm početí Panny Marie.
U ortodoxních je Panna Marie žena včetně prvotního hříchu, která žila
tak čistě a svatě, že si ji Bůh vyvolil a posvětil svoji Milostí.
Očistění proběhlo sestoupením Ducha svatého.
Jen jestli k tomu nepatří : Ko 2,8 Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl prázdným klamem filosofie založené na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu.
Jen škoda že ji Ježíš v evangeliích nezboštil, kdyby něco k tomu blížeji pronesl, byli by oponenti ticho, ale ještě i řekl že kdo nemá v nenávisti otce, matku nemůže být jeho učedníkem. L 14,26
L 14:26
CSP „Přichází-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce a matku,
manželku a děti, bratry a sestry, ano i vlastní duši, nemůže být mým
učedníkem.
MPCZ Jestliže kdo přichází ke mně a nemá v nenávisti svého otce a matku a ženu a děti a bratry a sestry a ještě i své žití, nemůže být mým učedníkem;
ZP „Přichází-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce, svou matku, ženu, děti, bratří a sestry, ano i svůj vlastní život, nemůže býti mým učedníkem.“
OP »Přichází-li kdo ke mně, a svého otce, svou matku, ženu, děti, bratry a sestry - ano i sám sebe - neklade až na druhé místo, nemůže být mým učedníkem.
BKR1 Jde-li kdo ke mně, a nemá-li v nenávisti otce svého, i mateře, i ženy, i dětí, i bratří, i sestr, ano i té duše své, nemůž býti mým učedlníkem.
BKR Jde-li kdo ke mně, a nemá-li v nenávisti otce svého, i mateře, i ženy, i dětí, i bratří, i sestr, ano i té duše své, nemůž býti mým učedlníkem.
BKRS Jde-liG1487{COND} G2064{V-PNI-3S} kdoG5100{X-NSM} keG4314{PREP} mněG3165{P-1AS}, aG2532{CONJ} nemá-liG3756{PRT-N} v nenávistiG3404{V-PAI-3S} otceG3962{N-ASM} svéhoG1438{F-3GSM}, iG2532{CONJ} mateřeG3384{N-ASF}, iG2532{CONJ} ženyG1135{N-ASF}, iG2532{CONJ} dětíG5043{N-APN}, iG2532{CONJ} bratříG80{N-APM}, iG2532{CONJ} sestrG79{N-APF}, ano G2089{ADV} G1161{CONJ} iG2532{CONJ} téG3588{T-ASF} dušeG5590{N-ASF} svéG1438{F-3GSM}, nemůžG3756{PRT-N} G1410{V-PNI-3S} býtiG1511{V-PXN} mýmG3450{P-1GS} učedlníkemG3101{N-NSM}.
NBK98 "Jde-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce i matku i ženu i děti i bratry i sestry a dokonce i svou vlastní duši, nemůže být mým učedníkem.
NBK "Jde-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce i matku i ženu i děti i bratry i sestry a dokonce i svou vlastní duši, nemůže být mým učedníkem.
NBK06 "Kdo chce přijít ke mně, ale nepřestane lpět na svém otci a matce, ženě a dětech, bratrech a sestrách a dokonce na vlastním životě, nemůže být mým učedníkem.
B21 "Kdo chce přijít ke mně, ale nepřestane lpět na svém otci a matce, ženě a dětech, bratrech a sestrách, a dokonce na vlastním životě, nemůže být mým učedníkem.
B21P „Kdo chce přijít ke mně, ale nepřestane lpět na svém otci a matce, ženě a dětech, bratrech a sestrách, a dokonce na vlastním životě, nemůže být mým učedníkem.
JB ,,Přichází-li ke mně někdo a nemá přitom v nenávisti svého otce, matku, ženu, děti, bratry, sestry, ba i svůj vlastní život, nemůže být mým učedníkem.
NK Jestli někdo přijde ke mně a nedrží v nenávisti svého otce a matku a ženu a děti a bratry a sestry, ale ještě i svoji duši, nemůže být mým učedníkem!
COL „Jde-li někdo ke mně a nemá v nenávisti svého otce a svou matku i manželku a dítky a své bratry i sestry, ano i sebe samého, nemůže býti mým učedníkem.“
KLP »Když někdo přichází ke mně a neklade svého otce, svou matku, ženu, děti, bratry a sestry - ano i sám sebe - až na druhé místo, nemůže být mým učedníkem.
SYK „Jde-li kdo ke mně a nemá v nenávisti otce svého a matky své i manželky a dítek a bratrův i sester svých, ano i života svého, nemůže býti mým učeníkem.
SKR „Přichází-li kdo ke mně, a nemá v nenávisti svého otce a matku, manželku a děti, bratry a sestry, ano i svůj život, nemůže být mým učedníkem.
a Bohorodička nie je katolícky teologický termín Panny Márie bez teoloickej závislosti na pravosláví? - ratka, no! - občas treba najprv si vec overiť, myslieť, a až potom hovoriť, či písať...ženy to často robia opačne, vidím to aj na mojej žene - musím jej to vždy dať najavo nepozorovateľne, inak sa vytáča:-)
jen tak pro zajímavost:
V oktávě narození Páně, v den obřízky Ježíše, je slavnost svaté Bohorodičky (Theotokos) Marie. Tak ji nazvali Otcové na 3. ekumenickém koncilu v Efezu, který svolal císař Theodosios II. Důvodem bylo vyjádření k nauce, kterou šířil Nestorius, popírající, že Panna Maria porodila Božího syna. Jeho Božství i Mariin titul Bohorodička obhájil na koncilu Cyril Alexandrijský (pam. 27. 6.). Definoval, že Kristus je totéž věčné Slovo, Bůh z Boha, a jako Syn je věčně plozen Otcem. Zároveň, že podle těla se tento jediný pravý Boží Syn v čase narodil z Marie Panny na základě osobnostního spojení a ona má proto právo na titul Bohorodička (dnes s názvem Matka Boží) - srov. DS 251
je to odsud:
http://catholica.cz/?id=1
No jo ale Ježíš je Pán a On nic takovéhoto takto neřešil, kdyby měl zájem řešit to takto řekl by o tom ale neřekl, spíš něco jinak řešil.
jak to není do písmenka podle katechismů, tak to máš špatně celé, to sis nevšimla?