Projekt nové italské pobočky pokračuje navzdory překážkám
Vizualizaci projektu najdete v tomto článku:
V Itálii se staví nové budovy
betelu
Projekt nové italské pobočky pokračuje navzdory překážkám
Vizualizaci projektu najdete v tomto článku:
V Itálii se staví nové budovy
betelu
Jak vyplývá z 2. odkazu, nová pobočka už byla zapotřebí.
V roce 1948, kdy se pobočka přestěhovala z Milána, bylo v Itálii něco
přes 200 svědků.
V současné době je nás tam 250 tisíc.
To vedlo k postupnému přikupování a stavně dalších objektů, takže
nakonec měla italská pobočka v roce 2006 nejvíce budov na světě - 99.
Soustředění všeho do jedné budovy pobočky a jedné překladatelské
kanceláře byl tedy logický krok.
K zamyšlení:
(Sef 3:9)
V té době změním národům jazyk na čistý, aby všichni mohli
vzývat Jehovovo jméno a sloužit mu bok po boku.
Když poprvé potkáš někoho, kdo neuctívá Jehovu, kolik toho o něm víš? Možná to, jak se jmenuje a jak vypadá, ale to je nejspíš všechno. Něco úplně jiného je, když poprvé potkáš nějakého svědka. Víš, že miluje Jehovu. Víš, že Jehova viděl něco dobrého v jeho srdci, přitáhl ho k sobě a takový člověk se stal součástí jeho duchovní rodiny. (Jan 6:44) Je úplně jedno, odkud pochází nebo jakou měl výchovu. Už toho o něm víš hodně a on ví hodně o tobě! Jakmile potkáš nějakého jiného svědka, víš, že ty nejdůležitější věci máte společné. Víš, že i když mluvíte každý jiným jazykem, používáte oba „čistý jazyk“ biblické pravdy. Co to znamená? Oba věříte v Boha, žijete podle stejných morálních měřítek a máte stejnou naději do budoucnosti. Tyto věci vám pomáhají si vzájemně důvěřovat a jsou základem pro kvalitní a trvalé přátelství. w18.12 21 ¶9, 10
texty:
(Jan 6:44)
Nikdo ke mně nemůže přijít, pokud ho nepřitáhne Otec, který mě poslal,
a já ho vzkřísím v posledním dni.
Pokud za uniformitu považuješ slova "aby všichni mohli vzývat Jehovovo jméno a sloužit mu bok po boku", tak asi jo.
A to není uniformita, když jsi psala, že vy "chrámy ducha" rozumíte všichni Bibli stejně?
Margo, to člověk úplně brečí........
Nikdo nás neučí centrálně a přesto základní věci vnímáme stejně, i když se setkám s někým z Argentiny, kterého jsem nikdy neviděla....
Jde o to, že nesmíme být tak totožní. Ztratili bychom lidskou individualitu a Bohu se o to jedná, aby zůstala zachována. To dělá člověka člověkem. Každý člověk je originál drahokam a naprosto jiný a to musí zůstat zachováno i pro proměně našeho charakteru....
Nepíšeš mi nic nového, Kjaro. Ale udivuje mě, že podle tebe stejná
víra u vás uniformitou není, a u nás jo.
Margo, ty si neuvědomuješ jak totožně a přesně jste ..."opracováváni"......, promiň......
Jo, máš na mysli tvarování hlíny samotným Bohem? No tak to si
uvědomuju až až.
(Iz 64:8)
Ale ty jsi náš Otec, Jehovo. Jsme hlína a ty jsi náš Hrnčíř, všichni
jsme dílo tvých rukou.
(Jer 18:6)
„‚Copak s vámi nemůžu udělat to, co udělal tento hrnčíř, izraelský
dome?‘ prohlašuje Jehova. ‚Jste v mých rukou jako hlína v rukou
hrnčíře, izraelský dome.
Ano, Bůh nás stvořil a nakonec jsme pouhou hlínou a on může i soudit, jak to mnohdy dělal.....
Ale jinak nic takového s člověkem nedělá. Od Adama respektuje vůli a rozhodování člověka, protože by jinak člověk přestal být člověkem.
Ale člověk na něco takového jako tvarování,..... i dítě má svoji osobnost a je zapotřebí to respektovat. .... jiného nemá nárok. Může ovlivňovat, ale ne ovládat a manipulovat !
Jehova člověka tvaruje stejně, jako rodiče tvarují své dítě. Ve velké míře je na dítěti, jak moc se od rodičl tvarovat dá, stejně tak je to s námi a Bohem. On nás chce tvarovat, ale když my se tvarování nepoddáme, on to za nás neudělá.
Přesně tak. Jenže to tvarování Bůh dělá jen dnes skrze Krista, Margo..........., ne že my se rozhodneme.......
My se musíme rozhodnout se tomu tvarování poddat, stát se tvarovatelnou hlínou v jeho rukách.
Ano, Margo, my se musíme rozhodnout.........., ale bez Krista, který nás musí očistit dokonale,......, to Bůh neudělá......
A ty si
myslíš, že jako nevíme, že Ježíš svou smrtí vykoupil naše hříchy?
Fakt si to myslíš?
Margo, ne to si fakt nemyslím ani náhodou.
Jenže vědět to nestačí....!
Já taky vím, že si myslíte, že to víte.
Margo, jenže já to nemyslím tak, že musíš i něco dělat. Krista následovat a žít podle Bible.
Já to myslím tak, že ty naše hříchy musí skutečně být přibité spolu s Kristem tak, aby v tu chvíli byla uvolněna cesta k Bohu a ty ses mohla smířit s Bohem a on ti to dokázal tím, že způsobí, že se z něho narodíš.
Víš co? Napiš mi, z kterých biblických textů tahle tvoje představa vychází. OK?
mARGO, PSALA JSEM JICH MNOHOKRÁT A HODNĚ, JENŽE TY TO NEVNÍMÁŠ A NEDÁŠ SI TO DOHROMADY.
Jan 5.kap.
24Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.
Margo, kdo může mí, v přítomném čase věčný život, než ten koho Bůh vidí čistého a přijal ho.....
Jen tak může také přejít ze smrti do věčného života......, v minulém čase....
A kdo jiný je takový člověk, než křesťan. Skrze Krista smířený s Bohem.
Margo, až mi najde jediný další verš, kromě jediného, který neplatí,...že dary Ducha skončily v 1.století, vyhledám ti taky další verše.
Jehova je verbálny SZ SJ anachronismus, výmysel, ktorý nemá oporu v Písme, naviac do NZ nepatrí......
Verbálny anachronismus jsi ty sám. Jsem unavena z
těchhle tvých neustálých nanicovatých výjezdů.
Kjaro, ještě mi dlužíš výklad Zjevení, první věty první kapitoly. Nezapomeň, prosím.
Zjevení 1.kap.:
1Zjevení, které Bůh dal Ježíši Kristu, aby ukázal svým služebníkům,
co se má brzo stát; naznačil to prostřednictvím anděla svému služebníku
Janovi.
Vůbec nechápu co po mně chceš vyložit.
Jestli to, že Bůh dal Ježíši Kristu......., to je poměrně častá věta..........
Margo, Bůh má naprosto jiné vztahy a jiné podstaty. Už jen to že jsou duchovní podstaty.
My jako tělesní lidé nemůžeme být jedno tělo třeba s manželem, i když je to psáno.
Ale Bůh může být jedno tělo i doslovně. Otec a Syn mají stejnou podstatu, ale v sobě, ne odděleně. Přitom jsou to dvě oddělené bytosti.
Já chápu tvoji averzi vůči trojici, měla jsem ji patnáct let taky. Ale
uznej konečně, že vnímáš věci tělesně, nejsi chrámem Ducha, nejsi tedy
pomazaná a nemůžeš rozumět věcem Božím do hloubky a nejsi schopná to
pochopit.
Jeví se ti to pochopitelně jako bláznovství......zvláště kdy trojice
byla velmi zneužitá....., já nikdy neříkám trojice dodnes, ani to tak
nevnímám......
Možná je to tím, že mi Bůh ukázal v Duchu totožnost i oddělenost jen
mezi Kristem a Duchem svatým.....Otce jsem tam neviděla........., ale to
proto, že Otec sporný není......
No vidíš, že nerozumíš. Jde tam normálně o posloupnost: Bůh dal vidění Kristu a ten ho Janovi zprostředkoval skrze anděla. Proč by zrovna Bůh a Ježíš měli být jeden, když anděl a Jan nejsou jeden nebo Bůh, Ježíš, anděl a Jan nejsou jeden...? To je něco podobného, jako je psáno, že Bůh je hlavou Krista - stejně jako Kristus je hlavou muže a muž je hlavou ženy. Jak prosté, Kjaro. Jak mám věřit, že jsi pomazaná duchem a máš od něj poznání slova, když nerozlišíš takovovu jednoduchou věc a necháš se ovlivňovat náboženskými dogmaty?
Margo, já mám k náboženským dogmatům daleko jako severní pól k jižnímu..........
Tomuto jednomu otrocky podléháš, Kdybys rozuměla Bibli, jak nám tu neustále tvrdíš, měla bys v tomto jasno.
Kjaro, fakt jsi mě
rozesmála! Ty tady o sobě prostě oznámíš, že jsi chrámem ducha, a tím
máš zaklínadlo na všechno, jo?
Proč je vyloučení láskyplné opatření
Z článku:
Jak to, že vyloučení křesťana je láskyplné opatření, když způsobuje
tolik bolesti? Z jakých důvodů je podle Bible nutné udělat něco tak
drastického? A co přesně vede k tomu, že je křesťan vyloučený?
Aby byl svědek Jehovův vyloučený, musí se zároveň sejít dva faktory. Za
prvé, pokřtěný svědek se dopustí vážného hříchu. A za druhé,
nečiní pokání.
Visitore, očistec je tady na zemí! Pokud tady nečinis pokání, nedáš se pokřtít, tak jak křtil Petr, Pavel....na jméno Pána Ježíše tak jsi ztracený. Smrt na tvém charakteru, tvém já nic nezmění. Tady jsi hříšník, po druhé straně budeš hříšník. Nečekej na nějaký očistec! Nemůžeš stanout před Bohem v takovém stavu.
myslím, že šťastný by mal byť ten, kto bol vylúčený - získal šancu zachrániť si dušu:-)
no, viera je len jedna...a tá u SJ je absolútne nekompatibilná s vierou Cirkvi...
Nesmysl je to cos napsal ohledně záchrany duše! Něco takového by křesťan vůbec neměl psát! Jsi ty vůbec křesťan? (vtip)
nevím co se ti nelíbí - záchrana duše je len v pravej kresťanskej viere, ako máme evanjleium k dispozici, ak ho poznáme...záchrana pohanov, ktorí (nie vlastnou vinou) nepoznali evanjelium, je v skutkoch podľa dobrého svedomia/riadenie sa srdcom...
Záchrana dušeje záležitost Pána, jeho milosti. K e spáse své duše nemůžeme udělat nic, všecko už bylo uděláno na kříži.
(Flp 2:12)
Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní – nejen v mé
přítomnosti, ale ještě víc teď v mé nepřítomnosti –
pracujte dál na své záchraně s bázní a chvěním.
No ale fakt, Pavel tomu nerozuměl jako ty...
*le: margo:
(Flp 2:12)
Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní – nejen v mé
přítomnosti, ale ještě víc teď v mé nepřítomnosti – pracujte dál na
své záchraně s bázní a chvěním.
No ale fakt, Pavel tomu nerozuměl jako ty... *
*
Margo, neposmívej se. Jste na tom katolíci i vy docela stejně blbě.
Katolíci si myslí, že už nemusí nic dělat a vy zase všechno řešíte prací.......
Ano, je pravda, že Kristus udělal vše pro naše spasení, pro smíření s Bohem, pro vejití do věčného života teď. A k tomu nelze nic přidat a nesmí se nic přidat.
Verš, který je citován z PNS je zase jiný, pochopitelně. Jinde je psáno toto: Fil 2:12
12A tak, moji milí, jako jste vždycky byli poslušní – nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti – s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení.
Uvádějte ve skutek své spasení,....to rozhodně neznamená "pracujte dál na své záchraně !
Ale je to pochopitelné, protože nejste chrámy Ducha a netušíte, že se to dělá jinak než pracovat a pracovat svojí vůlí....!
Už jsem to psala, spasení je dokonáno v plnosti vzhledem k Bohu v duchovní rovině.
Ale naše duše, to znamená cítění, myšlení a vůle musí být, s touto velkolepou pomocí našeho narozeného ducha a Ducha svatého v něm bydlícího, do konce našeho života tady na zemi proměňována na základě našeho rozhodování,.
Takže zase žabomyší ...hádka,.......nemáte pravdu ani jeden, ani druhý......
Žabomyší války tady provokuješ ty, Kjaro. A pořád a pořád dokola tady předvádíš svoje předpojatosti. Svedkové Jehovovi neučí ani si nemyslí, že by si kdokoli mohl zasloužit spásu svými skutky. Ale taky vědí, že víra bez skutků je mrtvá. Prostě pláčeš na špatném hrobě.
Tak které Bible to ještě mají účelově přeložené?
Fp 2:12
CSP Proto, moji milovaní, jako jste vždycky poslouchali, nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti, s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu.
MPCZ Tudíž, moji milovaní, podle toho, jak jste vždy uposlechli, nejen jako v mé přítomnosti, nýbrž nyní mnohem spíše v mé nepřítomnosti, uskutečňujte s bázní a chvěním svou záchranu.
ZP Proto, moji milovaní, jako jste vždycky poslechli, nejen když jsem přítomen, nýbrž mnohem více nyní, když jsem nepřítomen, pracujte o své spáse s bázní a strachem.
OP Proto, moji drazí, jako jste vždycky projevovali poslušnost, tak i teď pracujte s úzkostlivou bázní o to, abyste došli spásy; a to nejen když jsem u vás, ale hlavně teď, když jsem daleko.
BKR1 A tak, moji milí, jakož jste vždycky poslušni byli, netoliko v přítomnosti mé, ale nyní mnohem více, když jsem vzdálen od vás, s bázní a s třesením spasení své konejte.
NBK98 Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní, nejen když jsem byl přítomen, ale nyní mnohem více, když jsem nepřítomen, s bázní a chvěním uskutečňujte spasení svých duší.
NBK06 Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní, když jsem byl s vámi, buďte mnohem spíše poslušní i teď, když jsem pryč. S posvátnou úctou uvádějte svou spásu ve skutek.
B21 Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní, když jsem byl s vámi, buďte mnohem spíše poslušní i teď, když jsem pryč. S posvátnou úctou uvádějte svou spásu ve skutek.
JB Proto tedy, moji milovaní, pracujte s bázní a chvěním na uskutečnění své spásy, s onou poslušností, jejíž důkaz jste stále podávali a jež se musí projevovat nejen, když jsem přítomen, ale ještě více nyní v mé nepřítomnosti:
NK Takže milující moji, podle toho jak jste vždycky poslechli, ne jako v mé přítomnosti jedině, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti si dopracovávejte svoji záchranu uprostřed strachu a chvění,
COL Proto, moji miláčkové, jako jste vždycky poslechli, pracujte nejen v mé přítomnosti, nýbrž mnohem více i nyní v mé nepřítomnosti s bázní a třesením o své spáse!
KLP A tak, moji drazí, jako jste vždycky projevovali poslušnost, tak i teď pracujte s úzkostlivou bázní na tom, abyste došli spásy; a to nejen když jsem u vás, ale hlavně nyní, když jsem daleko.
SYK Proto, miláčkové moji, jako jste vždycky poslechli, pracujte s bázní a třesením o své spáse, nejen jako v mé přítomnosti, nýbrž i nyní mnohem spíše v mé nepřítomnosti;
SKR Proto, moji drazí, jak jste vždycky poslechli, pracujte s bázní a s chvěním o své spáse, nejen jako v mé přítomnosti, nýbrž mnohem více nyní v mé nepřítomnosti.
ROH A tak, moji milovaní, jako ste vždycky poslúchli, nie len ako v mojej prítomnosti, ale tým väčšmi teraz v mojej neprítomnosti, s bázňou a s trasením pracujte na svojom spasení;
SKP A preto, moji milovaní, ako ste vždy poslúchli, a nielen v mojej prítomnosti, ale oveľa viac teraz v mojej neprítomnosti, s bázňou a chvením pracujte na svojej spáseŽabomyší hádky tady provokuješ ty, Kjaro. .
SEP Preto, moji milovaní, ako ste vždy boli poslušní, a to nielen v mojej prítomnosti, ale ešte väčšmi teraz, v mojej neprítomnosti, s bázňou a chvením pracujte na svojej spáse.
SEVP A tak, moji milovaní, ako ste vždy boli poslušní, nielen v mojej prítomnosti, ale ešte viac teraz v mojej neprítomnosti, s bázňou a s chvením konajte svoje spasenie.
BOT A preto, moji milovaní, ako ste vždy poslúchli, a nielen v mojej prítomnosti, ale oveľa viac teraz v mojej neprítomnosti, s bázňou a chvením pracujte na svojej spáse.
Jenže tito překladatelé dobře věděli co to je pracovat v Duchu svatém a ne tělesně, proto je to jen ve vašem překladu kámen úrazu......
V Duchu svatém, v chrámu Ducha a s nově narozeným naším duchem se pracuje úplně jinak.
Nemusí řecký text, stačí rozbor. Taky bych byla zvědavá, jak to Kjara dá.
Poznání hloubky verše není ve vědeckém rozboru.
A vám to nejde vysvětlit v Duchu svatém, protože to je pro vás
bláznovství......, ale zkusím to.....
My už spasení máme a musíme si ho jen uchovat......., proto je mnohem lepší výklad, který nepoužívá slovo pracovat.....
Jan 5.kap.:
24Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který
mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti
do života.
A jak už jsem psala, jedná se o naši duši /city, myšlení, vůle,/, která plně spasená není.
Ovšem, pokud není něco v pořádku, Bůh nás sám v čase, který vidí
jako on dobrý..../jsme připraveni/...., nás sám usvědčí z hříchu, skrze
Boží slovo většinou.....
My pak prosíme o odpuštění a o pomoc Boha.
Neděláme to svoji tělesnou silou a svojí vůlí, že bychom to tlačili
sami ke změně.
Bůh nám pomáhá, při stálé modlitbě, sám a my to vnímáme. Buď to
zevnitřně nebo skrze okolnosti.
Zevniřně vnímáme hlas Ducha svatého......., mám na mysli ten zápis
přímý na desky našeho srdce....
Pokud bychom to změnili svoji silou a vůlí, byl by to hřích před Bohem........a návrat pod zákon.
Pavel sice říká, že buší do svého těla a vede ho jako otroka, ale on byl Chrámem Ducha a dělo se to v intenci Ducha.
Ale vy chrámem Ducha nejste, takže se sice můžete modlit o pomoc, ale
musíte to udělat tělesně......, protože Bůh má jen možnost, kterou
vybojoval Pán Ježíš Kristus........pro proměnu svého lidu....a to za cenu
svého života......
Myslíte, že existuje ještě jiná cesta....?!
To je neskutečnééé!
Co z vás je tedy u vás plně spasené, když duše ne???
Jak si to spasení uchováte, když pro to nesmíte nic dělat? Už jen když
prosíš o odpuštění, děláš konkrétní kroky pro svou spásu.Stejně jako
i Pavel. Samozřejmě že bušil do svého těla s Boží pomocí, ale on si
musel hřích uvědomit a on se musel chtít nechat usměrňovat.
Prosila bych ten výklad Zjevení, zatím první věty. Kjaro, proč neodpovídáš?
Plně spasený je jen náš duch, narozený z Boha a spasení je ospravedlnění, dokonalé očištění Kristem pro vstup do Boží náruče. Do jeho přijetí a tudíž spasení.
V tu chvíli jsme očištěni, ale naše duše není zastavená v tom, že
má sklon k hříchu i naše tělo. Takže s tímto musíme jednat my, do své
smrti.
Margo, čti pořádně, psala jsem, že jsme usvědčeni z hříchu DS.
Výklad Zjevení jsem ti napsala.
Prosím, můžeš mi tohle nějak opřít o P9smo? Kde je psáno, že plně
spasený je jen náš duch? A JAK HŘEŠÍ NAŠE TĚLO NEZÁVISLE NA DUCHU?
COŽPAK NEPOTŘEBUJEŠ DUCHA, ABYS MOHLA VŮBEC NĚCO DĚLAT NEBO SI MYSLET?
Vždyť tělo bez ducha je mrtvé!
Naše tělo nehřeší nezávisle na našem duchu. I náš duch se může poskvrnit, protože je psáno, že máme uchovat ducha, duši i tělo neposkvrněné.
Dělá naše duše a myslí naše duše, ne duch. Náš duch je spojka mezi
námi a Bohem a měl by ovlivňovat k dobrému.
Zvláště když v něm bydlí Duch svatý.
Náš duch se rodí znovu až přijetím Krista ! Jak lidé žijí bez narozeného našeho ducha ?!
Nějak žijí Margo, .........mohla bych dále přemýšlet, ale nebudu......
Co chceš doložit, myslím, že je to vše doloženo......
Kéž by ti ten tvůj duch jednou dal prozřít, Kjaro, abys tu nepsala
takovéto...
nie je to tak, žiješ v omyle - ako keby si tvrdil, že je možné hlásaž bludy, ale Božia milosť ma zachráni, nemýlim sa?
Mýlíš, to jsem samozřejmě netvrdil. Čti pozorně, znova a pomalu. V případě že ti to nedojde, tak mně prozraď, co pro svou spásu můžeš udělat ty sám na vlastní pěst.
Beru to tak, že podmínka ke spáse byla splněna smrtí Krista na kříži
Naše viny vzal tím na sebe, jejich následky nechal dopadnout na sebe a
odpustil je. To samé chce po nás. Milovat a odpouštět. Spásu si nejde
zasloužit, odpracovat. Můžeme ji jedině přijmout, nebo odmítnout. Adam
když viděl že je zle, tak se schoval,. Kdyby, když na něho Bůh
zavolal:"Adame, kde jsi", on odpověděl: "tady, Bože já jsem udělal
strašnou věc, je mě to líto" tak by to možná všechno dopadlo jinak. Ale
to filosofuju, v každém případě myslet si, o sobě, já jsem pašák,
dělám všecko co Bůh chce, jsem dobrej, ne jak tam ten, nebo tady
ta...prostě to je špatně, to je moc špatně.
To je můj názor.
Ano Volmane souhlasím. Buď přijmeš nebo odmitnes spasení, jak jsi to psal. Marie s tím nemá nic společného. Žádná její přímluva se nepočítá. Pokud by záleželo na přímluvě Marie, tak Ježíšova smrt by byla nedokonalá
Mě to ratko nedráždí. Ale mě to naopak udivuje. Jak může někdo něco
tvrdit a nemá k tomu žáden základ v Božím Slově a nebojí se že právě
dělá něco proti Božímu Slovu, proti Duchu Svatému.
My věříme že svatí jsou v nebi, tedy nepřijde mi to divné. Dokonce i zločinci na kříži řekl Kristus: Dnes budeš se mnou v ráji. Tedy v nebeském ráji. Když zločinec dostal tento příslib, proč by také Panna Maria nemohla být v nebi u Krista. Prostě m to nepřijde až tak přitažené za vlasy, dovedu si představit že lidé svatí jsou Milostí spaseni a tedy v nebi.
No mě to taky nepřipadá divné ratko. Duše spravedlivého je teď na jiném " světě" ( jednoduše napsáno ) ale ona nekomunikuje teď s Ježíšem. Ježíš je úplně jinde.
V té době, když Ježíš byl se zločincem v ráji to bylo před jeho zmrtvýchvstáním.
Po zmrtvýchvstání Ježíš odešel na jiné místo, sedí po pravicí Boží.....a tam nemá přístup zločinec z kříže ani Marie. Oni jsou úplně na jiném místě.
No z Bible. Přece Štěpán viděl Ježíše po pravici Boží! Ježíš sám říká, že odchází tam kde my nemůžeme, že jde ke svému otci......
Přesně říkal "odcházím k Otci svému a Otci vašemu a k Bohu svému a Bohu vašemu ..." Zajímvá slova, viď?
Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.
Jžíš řekl zločinci, že bude v ráji s ním. No a kde byl Ješ týž den, co zemřel? V ráji?
Ne, to jsem nechtěla ani naznačit. Spíš nás to vede k přemýšlení, co
těmi skovy myslel. A nevím, jestli je vhodné se o Ježíšovy vyjadřovat
takhle pejorativně.
Tak o nich nepochybuj a věř jim.Když Ježíš řekl lotrovi, že ještě dnes s ním bude v ráji, tak tam s ním asi bude! Já o tom nepochybuju, tak jako svědci.
záchrana toho, kto poznal evanjelium, ale si ho vedome alebo pod nejakým doktrinárnym vplyvom prekrúca (nerešpektuje jeho výklad Cirkvou), je sporná...Písmo nikto nemôže vykladať mimo Cirkvi, lebo mimo Cirkvi prekrúca aj textovo jazné q zrozumiteľné veci evanjeliovej viery....máe o tom to x-dôkazov...
A tohle je zajímavé, Visitore! V KC se musejí zachovávat doktríny, mimo
církevní výklad nemůže nikdo mít jiný názor, kdežto svědkům
Jehovovým se kvůli jednotnému učení vysmíváš?
názor /i veriaceho) je jedna vec, učenie Cirkvi je iná vec...názory v Cirkvi, ktoré sú mimo vierouky a mravouky, sú irelevantné,nemajú žiadnu cenu, podstatné je to, čo je vo vierouke a mravouke (to každý veriaci musí šíriť a učiť), a tá sa nikdy nemení...u vás si doktríny meníte v čase, podľa toho, ako "objavíte" v Písme "nové veci"...a tieto veci sú drtivo mimo učenia Cirkvi, proste učenie Cirkvi neuznávate...
No vždyť to potvrzuješ: "podstatné je to, čo je vo vierouke a mravouke
(to každý veriaci musí šíriť a učiť".
I některé vaše nauky se mění s čase, ne že ne. Už od počátku KC se
vyvíjejí. Cožpak neznáš ani tohle? Bible není taková kniha, kterou by
člověk přečetl a hned měl ve všem jasno.
učenie o Trojici (katechéza v kresťanských spoločenstvách) je od počiatkov kresťanstva, spory o toto učenie s ariánmi predsa boli od počiatku...pochopiteľne, že Konstantinovi se to nelíbilo (v ríši mal nepokoje) a iniciovall (ako pohan) riešenie tejto otázky, a vieme, že Nicejský koncil/325 a Konstantinopolský koncil/381 to vyriešili na večné veky, a ariáni prehlali tento vieroučný spor - i Arius pred smrťou prijal vieru o Trojici...
Katolická církev učí, že chléb a víno se zázračně proměňují v Kristovo doslovné tělo a v jeho doslovnou krev. Toto učení se nazývá nauka o transsubstanciaci neboli přepodstatnění. Tato nauka se vyvíjela postupně, přičemž slovo transsubstanciace bylo poprvé definováno a použito ve 13. století. V období protestantské reformace byly určité stránky katolické eucharistie zpochybněny.
ne, nebyly od počátku, ale až po cca tři sta letech, jak sám
píšete...
a vaše svatá Helena (ta, co našla kříž) i její povedený syn byli do
konce života ariáni...
píšete nezmysly, Konstantin sa dal pred smrťou pokrstiť v trojičnej viere, a jeho matka Helena je svätorečená v Cirkvi, ktorá vyznáva trojičnú vieru...- keby Helena nemala trojičnú vieru, nebola by v Cirkvi svatorečená...
Konstantin nič nezaložil, ani nerozhodol spor o Trojici, nelžete...opakujete stále tú istú lož..pohan nemohol nič rozhodnúť, len apeloval na iných (koncil) , aby o tom rozhodli, lebo mal problémy s ariánmi v ríši, čo viedlo k veľkým nepokojom, to je vše...
To mi, Visitore, vysvětli, proč byly kvůli této nauce takové nepokoje,
když je přece nad slunce jasná? Dokonce prý na ni každý laik přijde z
Bible úplně sám!
No právě: víra Církve je absolutně nekompatibilní s vírou svědků
Jehovových. A správně - víra může být jen jedna. Co s tím budete dělat?
máte len jedno východisko, urobiť pokánie, vrátiť sa do Cirkvi, a prijať jej učenie...
no, keby som celý život nemohol pristúpiť k eucharistii, tak by to so mnou zatriaslo..- zvlášť, keď je to ježišov príkaz pre všetkých, ktorí sa s ním chcú zjednotiť, byť vzkriesení a spasení - vy ne? - ako vôbec chcete/SJ byť vzkriesení a spasení? - keď Ježiš jasne povedal: Jn 6, 53-56 a Pavel tvrdo zaklincoval: 1 Kor 11, 24, 27, 28, 29..- to sa predsa nedá len tak opomenout, ignorovat...
Teď vážně. Ty si opravdu myslíš, eucharistie je jediný způsob jak přijímat Krista?
je to rozhodujúci, finálny spôsob, inak je to len taká filozofická viera, v ktorej figuruje filozofický Kristus, je to de facto mŕtva viera...Ježiš a Pavel to jasne povedali v uvedených textoch...prijatie Krista je na odpustenie hriechov, vzkriesenie a večný život, že...čo sa dá k tomu dodať? dá sa s tým polemizovať? špekulovať? - keď je to jasne - 5x (vo všetkých evnajeliách + 1 Kor) v Písme uvedené? - preto je pre mňa nepochopiteľné, že SJ nemajú eucharistiu, a ani ako protestanti - Večeru Pánovu (aspoň v zmysle symboliky)... ja si napr. neviem predstaviť isť do kostola, len tak tam pasívne sedieť, počúvať Božie slovo, liturgické modlitby, spievať - ale neísť k eucharistii - je to potom len taká komédia viery - a mnohí (i katolíci) hrajú pred Kristom túto komédiu...ale zdá sa mi, že v KC kostoloch (aspoň na Slovensku) takmer všetci (všímam si, že asi 90%) zúčastnení na liturgii prijímajú aj euchraristického Krista...je to krásne pozorovať tak dlhé rady, kedy sa prakticky v tom momente vyprázdnia lavice kostola:-)...
Kde máš v Pismu liturgicke modlitby.
Právě kvůli jenom takové filosofické víře v Krista, jsem katolíky
zanechal....
už prví kresťania vo svojich spoločenstvách lámali chlieb/eucharistia, oslavovali Boha/Krista spevmi a modlitbami - mali prvú liturgiu - okrem vašich stránok občas čítajte aj cirkevných otcov...
Ať je tomu jakkoli, Ježíš nemohl mít na mysli to, že by jeho následovníci měli doslovně jíst jeho tělo a pít jeho krev. Jak to? Když po potopě v Noemově době Bůh člověku dovolil jíst maso zvířat, výslovně mu zakázal požívat krev. (1. Mojžíšova 9:3, 4)
Lámání chleba, jak se vyskytuje v Bibli, znamená jen společné jídlo. O eucharistii, tedy svátosti oltářní, není ani slovo.
Mám dojem, žes dobře neposlouchal evangelium minulé neděle. To bys něco takového nemohl napsat...!
katolíci s tým nemajú problém, máte ho vy...katolíci sa vám predsa nebudú spovedať, že...
práve v Cirkvi sa hriechy riešia - sviatostným pokáním/spoveďou u kňaza...
vyznanie hriechov/spoveď u kňaza, pristúpenie k eucharistii (to by ste mala vedieť, máte katolícky krst)...
JAK SE VYLUČUJE? Když normálně dál kamarádí se svými
spoluvěřícími, chodí s nimi na sport, do hospody, do kostela...
No tak je asi v pořádku ne? Pokud se lidé k sobě chovají hezky, mají se rádi, podporují se tak je to v pořádku. Pokud se nesnáší, dělají rozbroje, škodí si tak se vyloučí sami.
Asi ne, Ratko. Znám docela dost idí z jiného náboženství, kteří se z kolektivu vůbec nevyloučili tím, že žijí v hříchu - třeba mění partnery, dopouštějíé se nevěry, rozvádějí se, kradou, opíjejí se, hádají se se sousedy, pomlouvají..., a vůbec nejsou ze společenství spoluvěřících vyobcováni, mnozí se naopak těší velké oblibě.
\Je přece odpovědností těch, kteří vedou, aby takové věci řešili a vyloučili ze sboru nekajícné hříšníky, aby se jejich hřích nerozšířil jako kvas mezi ostatní věřící.
Jak myslíš, pokud někdo dělá potíže tak je dělá konkrétní skupině lidí. Pokud si to nechají líbit...sami na to doplácí. Ale to je opravdu věcí soužití, kolikrát můžeš udělat špatné rozhodnutí. Někoh ovyobcovat protože tě k tomu někdo nutí a být nespravedlivá. Pak tě tíží svědomí.
Takhle církev nikdy nebude čistá, Ratko. Ale jen jsem ti chtěla ukázat, že hříšník se sám z kolektivu spoluvěřících nevyloučí. \A je nebezpečné s tím nic nedělat, protože většina spouvěřících si to vezmen jako zástěrku pro svou špatnost, jako normu pro své jednání: "Když to může dělat on, tak proč ne já?"
Vysvětlila jsem to jasně. Můžeš se se zmýlit, vylučuješ někoho kdo není o nic horší než ty sama. Jen si namlouváš že je.
Ratko, o čem jsem psala? O vyloučení nekajícných hříšníků. Takových, kteří se dopouštějí vážných přestupků proti Bohu, a nechtějí se změnit. Písmo to neformuluje tak, že máme vyloučit ty, kteří jsou horší než my.
Museli bychom se jako první vyloučit sami. Hoď první kamenem, kdo je bez viny. To je postoj Ježíše Krista!
Ano, ratko?
Všichni se svévolně dopouštíme závažných hříchů bez snahy o
pokání?
ano, většinou si je vůbec neuvědomíme. Pokud se domníváme že jsme bez viny, tak jsem ještě horší než ti Židé co chtěli kamenovat hříšnici.
To jako že si neuvědomíme, že se dopouštíme smilstva? Že krademe? Že
vraždíme? Opravdu si to myslíš? A že si to neuvědomujeme, ani když nás
na to spolukřesťané upozorní a když nám v Písmu ukazují, jak velký je
to před Bohem hřích, a prosí nás, abychom se ho zbavili?
to zavádíš, vybíráš schválně případy kdy se jedinec dostal do hraniční situace ve které jsme my nikdy nebyli a tedy ani nevíme jak bychom se zachovali. Ale jsme v jiných situacích, né tak zjevných a taky máme máslo na hlavě. Nedostatek soucitu, nelásku, lhostejnost, neschopnost druhému pomoci.
A co ty? Nezapomněla jsi poněkud, že vyloučení je zrovna tak hraniční krok?
Cože? Nepíšu snad, že se duchovní bratři snaží takovému člověku
pomoct? Ovšem pomoct mu napravit vztah s Bohem, a nikoli ho nechat páchat
hřích dál. Ratko, ta prostě musíš oponovat za každou cenu, i kdyby ses
měla dostat do takovýchto absurdit.
Ne, tohle je mé přesvědčení od počátku diskuse s vámi. není to za každou cenu. Jsem si moc dobře vědoma vlastní křehkosti a jak těžké je neklesat na duchu. Nikdy bych se na druhého nepovyšovala tím, že bych mu zakázala přístup do společenství.
Jste pro mě nedůvěryhodní, právě vašimi pravidly ohledně narozenin, velikonc, transfuze krve a tak dál. Takže neberu vážně vaše pravidla. Ale vím že vy naše katolické taky ne :-) takže jsme si kvit.
Nebo jsi předpojatá. Stavíš se proti něčemu z principu, protože tomu nerozumíš a rozumět nechceš. A kvůli věcem, které nepřijímáš, zatracuješ úplně všechno, co napíšeme.
To je možné. Je to jako když mi švagrová volá o pomoc a pak zjistím že potřebuje aby ji někdo dělal službičky, udělá to víckrát a když pak opravdu potřebuje pomoc, může se stát že nepřijedu. Prostě ji nebudu brát vážně, řeknu si zase chce nějakou blbost.
Připadáme ti nedůvěryhodní, protože prakticky ničemu nerozumíš.
Nechápeš základní věci.
myslím, že ona dobre rozumí, ale divím sa vám, kam ste sa to vy vieroučne dostali...
Nerozumí, stejně jako nerozumíš ty.
To byste se museli oba "snížit" k přečtení a hlavně uvažování o
materiálech, které sem dávám.
Zkus konkrétně k jednotivým článkům víry - a biblicky. Tohle je jen takový výkřik do tmy.
Jak na začátku cituji myšlenku z článku:
*Aby byl svědek Jehovův vyloučený, musí se zároveň
sejít dva faktory. Za prvé, pokřtěný svědek se dopustí
vážného hříchu. A za druhé, nečiní
pokání.
Jak velké procento takových jednotlivců předpokládáš u svědků?
Ja osobne nepredpokladam nic - ale jedno vim urcite spousta SJ se boji odejit - treba kvuli strate kamaradu problemama v rodine - nechapavosti Boha a jeho dani svobody cloveku.
Citujes s veršů, které někdo di Bible přidal. Ježíš to nikdy neřekl!
Margo, a zase.
Vy vylučujete ty, kteří nesouhlasí v jednom verši s výkladem z Ameriky, což v Písmu není !
Katolíci nevylučují vůbec, což v Písmu není.
Kdo to dělá hůř !
A přitom ani jedna strana nejste křesťané.......
Hlavně nevylučujeme na základě nepochopení jednoho verše z Bible.
Ty si nedáš s těmi útoky pokoj, že?
Kjaro, pokud nepřestaneš s těmi dezinformacemi, asi tě budu mazat. Fakt
mě nebavíš.
Ty jsi dal Kjaře BL? To mi nedělej, potřebuju její odpověď. Ten útok na Visitora jsem jí ale smazala.
Na co potřebuješ odpověď Margo ?
No, je pravda, že jsem to trochu přehnala..........omlouvám se.....
to akože nezhoda vo viere s priateľom vylučuje človeka z ich priateľstva? - uf, to je proti Bohu!
Ty to v Bibli nemáš?
„Toho zlého vylučte ze svého středu.“ (1. Korinťanům 5:11–13,
Bible21)
Ze všech zmínek je vidět, že je to sbor, který je nějakým způsobem aktivní, nečeká, až jestli se nekajícný hříšník vyloučí sám.
to v RKC neexistuje - nekajúcnik/bludár sa z Cirkvi vylúči sám princípom latae sententiae...vylúčenie z Cirkvi biskupom alebo pápežom je len u všeobecne známych heretikov (teolģov, spisovateľov, politikov, hercov, a i.) , ktorí sa pokúšajú rozbiť Cirkev svojím verejným učínkovaním (hlásaním in=ho evanjelia, publikačne, mediálne, a i.)...
On je nějaký rozdíl mezi všeobecně známými katolíky a obyčejnými katolíky? Kde je v Bibli nějaké poučení o vyloučení latae sententiae? A jak píšu: církev se kazí tím, že v ní setrvávají kdejací hříšníci, kteří dělají křesťanství ostudu a šíří v ní nemravné jednání.
e rozdiel, veriac, ktorý je verejne neznámy a hreší proti Cirkvi nerobí takú škodu Cirkvi ako napr. verejne známy teolog - ako bol napr. Hans Kung, ktorý šíril svojím učením niektoré bludy (napr. spochybnil neomylnosť pápeža vo veciach viery a mravov), a jeho spoluštudent a priateľ z Univerzity p. Benedikt XVI. ho exkomunikoval z Cirkvi...neviem, či exkomunikácia stále trvá, alebo už bola zrušená...
Ten rozdíl tady opravdu je.
Názory Hanse Kunga nezná z běžných katolíků skroro nikdo, ale názory
Tondy od rybníka znají ve vesnici všichni. A určitě to nezapomenou
vyprávět tetě z Horní Dolní a dalším.
A ti všichni se budou ptát, jestli je to ještě katolík, a pokud ano, tak
proč.
iste, možno u SJ nie je známy..., ale je hodne zýmy - niečo si prečítajte o prof. Hansovi Kungovi...trebárs vo wiki...
Je známý mezi běžnými věřícími?
Já tvrdím, že známější a tím pro čistotu církve škodlivější je
místní opilec nebo smilník, kterému to prochází, nebo někdo, kdo všude
kolem sebe trousí kritické připomínky a posměšky na adresu církve.
A pokud je to člověk, který má v dané komunitě neformální autoritu, je
to ještě horší.
A církev se bude utěšovat řečmi o tom, že se vlastně vyloučil sám?
je známy meddzi katolíckymi (i protestantskými) intelektuálmi, a tými, ktorí sa zaujímajú o teologii...v 70. a 80. rokoh to bola veľká aféra...
Ono jde o každého jednotlivce, o jeho duchovní zdraví. Obyčejné lidi
necháte topit v hříchu , a řešíte jen pohlaváry?
vy nie ste hriešníca? a poriadna? - vaše tvrdenie stojí na vode...Cirkev je aj hriešna, ale očisťuje sa denným pokáním...
My tady diskut ujeme o těch, kteří pokání nerobí!
Pokání z těžkých hříchů!
Neexistuje těžký hrich, jenom tezce zatvrzely postoj. Je horší ukrast 1kč a nelitovat, než smilstvo a vražda Davida, které hořce litoval a bylo mu odpuštěno.
S tím souhlasím, zejména zatvrzelost je hrozná, zejména když si člověk na ní zakládá a považuje ji za přednost.
žebrák, který ukradl kus chleba pro své děti, by toho měl ještě litovat?
mluvíme, mluvíme obecně, tedy o všech případech, nebo jsi snad chtěl říct, že tvoje kategorizování hříchu platilo jen pro někoho?
Tak jsem to nemyslela, spíše naopak. Kdyby někdo zatvrzele lpěl na potrestání žebráka. Prostě někdy člověk jedná tak jak jedná z dobrého srdce, a zatvrzelost druhých lpí na nějaké liteře či předpisu.
Zase se ti podařilo odklonit debatu jinam. Jak ty to děláš, Ratko? Řeč byla o těžkém hříchu a o vyloučení takového křesťana, který ho nekajícně páchá, ze sboru.
Slovo eucharistie znamena poděkování Bohu za jídlo, to dělá každý věřící....
„Když dále jedli, Ježíš vzal chléb, a když vyslovil požehnání, rozlámal jej, dával jej učedníkům a řekl: ‚Vezměte, jezte. To znamená mé tělo.‘ Také vzal pohár, a když vzdal díky [řecky eu·cha·ri·ste΄sas],........"
slovo "Eucharistie" znamená prijatie tela a krvi Krista (disponovaný vo
viere) v podobe chleba a vína pdoľa Jn 6, 53-56 a 1 Kor (být disponován k
přijetí)
1 Kor 11, 24, 27, 28, 29:
24 vzdal díky, lámal jej a řekl: „ TOTO JEST MÉ TĚLO, KTERÉ SE ZA VÁS
VYDÁVÁ; to čiňte na mou památku.“
27 Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně NEHODNĚ, PROVINÍ SE PROTI
TĚLU A KRVI PÁNĚ.
28 Nechť každý sám sebe zkoumá, než tento chléb jí a z tohoto kalicha
pije.
29 Kdo jí a pije a NEROZPOZNÁVÁ, ŽE JDE O TĚLO PÁNĚ, JÍ A PIJE SÁM
SOBĚ ODSOUZENÍ.
...
Tak znovu z rectiny:
„Když dále jedli, Ježíš vzal chléb, a když vyslovil požehnání,
rozlámal jej, dával jej učedníkům a řekl: ‚Vezměte, jezte. To znamená
mé tělo.‘ Také vzal pohár, a když vzdal díky [řecky
eu·cha·ri·ste΄sas], dal jim
Eucharistie, je poděkování Bohu.....
Což je každá modlitba před jídlem, jakéhokoliv krestana. ...
čitajte to, čo je vyššie - dodržujete to? úak sa deklarujete kresťanom?) - to vaše slovíčkárení a "znalosť" rečtiny sú zatloukání podstaty veci, mimo podstaty veci...Cirkev vie, čo je eucharistie...
teď nevím, jestli podle vás existuje nebo ne, ale na to máte snad to
peklo - na těžké hříšníky, ne?
a jinak, co takový mexický drogový mafián, který sadisticky vraždí jako
na běžícím pásu, to je taky jen lehký hříšník na úrovni toho, co
ukradl korunu?
Ale ne, Visitore. Myslíš, že něco takového jako odpustky odpovídá
Ježíšovu učení?
iste, odpovídají, kto pozná Písmo, tak vie...vy chcete poučovať Cirkev?
Ne, Visitore. Ani u SJ. Ale důležité je, jak se k to,mu hříchu člověk staví. Bůh může odpustit úplně všechno.
tvrdí niekto, že Boh neodpúšťa vše? - iste, odpúšťa, ale chce zadosťučinenie...rovnako ako pozemský otec odpúšťa deťom vše, ale aj kárá i tresce svoje deti rôznym spôsobom (žiada zat'dosťučinenie za ich vylomeniny), že - nedostala ste od otca na zadok alebo pohlavek? - nás bolo 5 detí na dedine, takmer každé rok po sebe, myslíte, žeby to rodičia zvládli aj bez adekvátnych detských trestov/pokarhaní? - od poplácanie po zadku rukou, remeňom, palicou po zákaz hrať sa načas s ostatnými deťmi, pozerať TV, a pod.? tak sa správa ja náš nebeský Otec - všetko odpúšťa, ale chce zo spravodlivosti zadosťučinenie za hriech (inak by to bolo nespravodlivé), a ak to nie je možné na zemi (nestihol, žil v neviere, nežil podľa svedomia, nemal srdce), tak je k tomu očistec...vy chcete zrovnávať zlodeja, ktorý ukradne 10 Kč s masovým krutým vrahom, ktorý sa 5 min pred smrťou (z millosti Boha) obrátil (vyspovedal sa kňazovi), ale nikomu (nestihol) zadosťučiniť? myslete, lebo kto myslí, ten chápe a dopátra sa pravdy...
Hlavně tem v potopě odpustil!
V Bibli to máš jasne: neodpustitelny druh hříchu souvisí s tím, co
čteme v Židům 10:26: „Hřešíme-li svévolně po přijetí přesného
poznání pravdy, není více oběti za hřích.“
Jaké pak všechno odpustí....
Další učení církve, které nesouhlasí s Bibli.....
A tohle také znamená, ze ve své opičí lásce všechno odpustí?
„Hřích a rouhání všeho druhu bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti
duchu nebude odpuštěno. Na příklad, kdo mluví slovo proti
Synu člověka, bude mu odpuštěno, kdo však mluví proti duchu svatému, tomu
nebude odpuštěno, nikoli,* ani v přítomném systému věcí, **ani v
budoucím.“ — Mat. 12:31, 32, NS;
Bůh odpustí, kyž vidí opravdové pokání, lítost v srdci. K tomu nepotřebuje žádný očistec. Očistec je výmysl církve
očistec/předpeklí je učenie Cirkvi, a je podložené biblicky, je k tomu viac veršov (už som ich x-krát uviedol) ...Cirkev má právo od Krista učiť, čo bude jej vierouka, a to bude prijaté aj v nebi, na to zapomínáte (Mt 16, 19)...nedivím sa, že takto píšete, neuznávate, a nemáte žiadnu úctu ku Kristovej Cirkvi, lebo nie ste Cirkev...Cirkev ako takú proste neuznávate, hoci ju Ježiš založil...
Proti církvi, která pro mne není autoritou a její pohled mne netrápí. ...
pro vás nie je autoritou Cirkev ako taká, lebo nie ste v Cirkvi, odmietate Cirkev, hoci je to Kristovo dielo - tu sa potvrtdzuje, že nie ste kresťan, lebo každý kresťan uznáva, berie vo vážnosť Cirkev, Kristovo dielo...
Taky nesouhlasím, Rose.
1. Jana 5:16, 17: „Vidí-li někdo, že jeho bratr se dopouští hříchu, který není k smrti, ať za něho prosí; a Bůh mu daruje život, jestliže nehřešil k smrti. Jest ovšem hřích, který je k smrti; o takovém neříkám, abyste za něj prosili. Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti.“
Tam jde právě o postoj!
Jednomu je hřích odpusten a druhému stejný ne....
To jo, ale kolik hříců uděláme, aniž bychom si je vůbec uvědomili? Kolik hříchů vůbec neřešíme, protože bychom museli celý den jen zkoumat, jakou myšlenkou , slovem či úkonem jsme zhřešili a jaký postoj bychom k tomu měli zaujmout a jak to napsŕavit..., a než bychom to všechno promysleli, udělli bychom dalč´ší a další přešlap...
(Mt 12:31)
Proto vám říkám: Jakýkoli hřích i rouhání budou lidem odpuštěny, ale
rouhání proti duchu odpuštěno nebude.
(Heb 6:4–6)
Protože ti, kdo už byli jednou osvíceni a okusili nebeský dar, kdo přijali
svatého ducha 5 a okusili dobré Boží slovo a moc budoucího systému,
6 ale přesto odpadli, nemůžou být znovu přivedeni k pokání. Oni sami
totiž znovu přibíjí na kůl Božího Syna a vystavují ho veřejné
hanbě.
(Heb 10:26)
Pokud totiž potom, co jsme přesně poznali pravdu, úmyslně hřešíme,
neexistuje už žádná oběť, která by mohla být za naše hříchy
předložena.
kdyz pokrteny SJ odejde sam od sebe z organizace - proc je povazovany za odpadlika?
Protože každý takový člověk odpadlíkem je.
Rozdíl může být v tom, že někdo prostě odejde a žije si svým životem,
zatímco jiný se pustí do boje.
ale - neni nahodou problem ve vasem krteni? Nekdo tady napsal, ze se do vody ponori cely clovek - ve vode se utopi predchozi osobnost a z vody vyleze SJ - cisty a neposkvrneny. Kdyz po case dojde k nazoru, ze v organizaci neni vse OK a bez problemu odejde tak uz prestane byt cisty a neposkvrneny?
Křest je veřejné vyjádření oddanosti Bohu.
Děláte si legraci, že když se někdo u nás rozhodne pro křest, měl by to
udělat na zákldě určitého poznání.
Pokud během doby, kdy studuje a pracuje na sobě dojde k závěru, že "není
vše OK", má možnost prostě odejít.
Pokud ovšem dá slib Bohu, je takový odchod zrada.
od neho zrada?? kdyz dojde k poznani, ze tam neni neco v poradku tak nezradis ty ale zrada je v organizaci - neda se odsoudit poznani jako zrada.
je absurdné klasifikovať odídencov od NSSJ ako odpadlíkov, odpadlíctvo je len od ortodoxie, t.j. od RKC (jej učenia - lebo odpadlíctvo musí byť definované ako odpadnutie od viery pôvodnej Kristom založenej Cirkvi na Petrovi a Pavlovi, takže de facto len od rímskej cirkvi, od ktorej kresťanstvo začalo, to dá rozum, - v žiadnom prípade od iných cirkví a náboženských spoločností, ani napr. od nejakej protestantskej cirkvi......od SJ sa dá odísť, nie odpadnúť v pravom zmysle slova...
To je tvoje ohraná deska, možná ještě na 78 otáček.
To se nedá brát vážně.
Spíš mě zajímá, jestli opravíš na "sektách" svůj výrok o smazaném
příspěku.
Jo, to se může stát každému.
Ne každý se ale běží vyplakat mezi nenávistné lháře na "sektách".
Očekávám, že to tam uvedeš na pravou míru.
Jsi fakt nemožný. Tvou silou není Boží slovo, ale útoky a pomluvy. Fakt neumíš nic
jiného?
Tak můžeme začít tvým nářkem na "sektách" kvůli údajně smazanému
příspěvku.
Odstartoval jsi tím další útoky na SJ.
Co s tím hodláš dělat?
Další myšlenka z článku:
Jehova Davidovi odpustil proto, že upřímně činil pokání. (Žalm
32:1–5) A stejné je to dnes. Když Jehovův služebník, který zhřešil,
upřímně činí pokání a přestane jednat špatně, bude mu odpuštěno.
(Sk. 3:19; 26:20) Když ale starší, kteří tvoří právní výbor, nevidí,
že křesťan upřímně činí pokání, musí ho vyloučit.
a:
Znám dva případy, kdy po smilstvu nenásledovalo vyloučení.
Oba projevili účinnou lítost.
smilstvo je v RKC ťažký hriech, a je odpustený len vo sviatostnom pokání/spovedi so sľubom Kristovi, že to už nikdy neurobí, a dostane vykonanie patričného úkonu ako zadosťučinenie za hriech...ja keď som mal medzi 20-30-kou frajerky, nechodil som na spoveď, pochopiteľne, lebo som sa ich nechcel vzdať...už som tu uviedol môj príbeh (asi v 29 rokoch) , ako som sa vrátil do Cirkvi, bolo to ťažké, pre mňa tvrdé, ako ma zosmiešnil (a vyhodil zo spovedelnice,. tá hanba!) pri spovedi jeden spovedajúci starý jezuita, profesor morálky (nevedl som, že on spovedá, poučoval som ho o svojej morálke:-)) - zažil som niečo, čo ma poznamenalo na celý život...
pochopila, lebo sa úrimne kajal...Cirkev ešte vtedy nebola, bolo to však od Dávida úprimné/srdcervúce pokánie pred Bohom, - a tých pri moci (králi) aj v synagoge...
Co je podle svědků dostatečné pokání? Co musí podle svědků udělat hříšník, aby mu právní výbor pokání uznal a nevyloučil ho?
zříct se vlastního myšlení a vlastních názorů a pak po zkušební
dobu sedět v koutě...