Felix je venku, ale bude deportovan!
Podle jména, může být Kazach, nebo Azerbajdzanec a to je z louže pod
okap....
Первый отсидевший за веру — и первый
лишенный за веру гражданства. Феликс
Махаммадиев покинул колонию, но не получил
свободу....
https://jw-russia.org/news/2020/12/12.html
Výbor OSN pro lidská práva se postavil na stranu svědků Jehovových v Ázerbájdžánu
Z článku:
Jsme rádi, že se situace v Ázerbájdžánu zlepšuje a že státní orgány v
posledních letech respektují právo našich bratrů uctívat Jehovu. Doufáme,
že tato dvě rozhodnutí přispějí k zákonnému prosazování dobré zprávy
v Ázerbájdžánu. (Filipanům 1:7)
Margo, abuka tvrdí, že nám o sobě Bůh sdělil spoustu vcí, ale nedovede jmenovat ani jednu. Nechceš mu s tím pomoct hnout? Podle mně, co o Bohu víme, víme od Ježíše. Ale možná jsem něco přehlédl a řekl nám to sobě sám Bůh. Pomůžeš mně?
Ne že nedovede vyjmenovat, ale nelíbí se mu tvůj způsob komunikace. Ano
mně se nelíbí, tak se opravdu nehodlám angažovat. Jak Abuka psal, najdi si
jiného ňoumu.
Nedovede a ani ty to nedovedeš. Ptal jsem se slušně a mé komunikaci nejde nic vytknout. Když si abuka uvědomilů že přestřelil, použil klasickou obranu o nevhodné komunikaci a ty mu zdatně sekunduješ. To je váš oblíbený styl ústupu. hodit vinu na protistranu.
Víš co? Zkus použít novou funkci "Vlastní příspěvky", ona ti je všechny hezky srovná, a pouvažuj nad tím, jak by se ti líbilo, kdyby s tebou někdo komunikoval tímto stylem. OK?
Ty si vážně myslíš, že neumíme najít místa, kdy Jehova mluví o
sobě?
Tak proč se tomu oba dva tak bráníte? Abuka tvrdí, že nám o sobě hodně věcí sdělil Bůh sám osobně. Tak mně jich pár najděte!
Margo ti to napsala, a já to pro jistotu zopakuji, i když nevěřím, že
to bude něco platné.
Jestli s námi chceš diskutovat, budeš muset změnit rétoriku.
Nechci s vámi diskutovat. V souladu s popiskem fóra se ptá. Normálně, slušně ptám. A je směšné jak se oba kroutíte a neumíte napsat jednu jedinou věc, kterou nám o sobě řekl Bůh.
OK, tak se zasměj a smiř se s tím, že na tvé hulvátské vykřikování reagovat nebudeme.
Nebudete, protože jste se sami nakormidlovali do pati. Opakuju, všechno co o Bohu víme, víme od jeho Syna Ježíše Krista. Čím dřív to přiznáš, tím líp pro tebe.
Musíš si někdy přečíst Bibli celou. Zjistíš, že nemáme co
přiznávat.
Děkuju za radu, když ale já bych chtěl trochu navést na příslušné
verše. Protože ať vzpomínám jak vzpomínám, nedaří se mně si žádnou
vybavit, kde Bůh o sobě mluví. Snad jenom to "Jsem který Jsem"! No a to teda
nevím, ale to mně nijak obzor poznání nerozšíří.
A dokonce nemůžu nic najít na vašich stránkách, nic o tom že Bůh o sobě
řekl něco bližžšího. No a kdo jiný, by od něho měl mít info, než jeho
praví svědkové?
Až na ně dopadne můj vztek, poznají, že jsem k nim mluvil já, Jehova,
protože vyžaduji výlučnou oddanost.
Vždyť já jsem Jehova, váš Bůh; a posvětíte se a prokážete se [jako]
svatí, protože já jsem svatý. Neznečistíte tedy své duše žádným
hemživým tvorem, jenž se pohybuje po zemi. 45 Vždyť já jsem Jehova,
který vás vedl z egyptské země, abych se vám prokázal [jako] Bůh;
a prokážete se [jako] svatí, protože já jsem svatý.
Měli byste se prokázat [jako] svatí, protože já, Jehova, váš Bůh, jsem
svatý.
14 proto jsem to já, Ten, kdo bude s tímto lidem opět jednat
podivuhodně,
Já, Jehova, jsem ten první
a zůstanu stejný až do poslední generace.“
13 Vždyť já, Jehova, tvůj Bůh, tě držím za ruku
a říkám ti: ‚Neboj se, pomůžu ti.‘
17 „Trpící a chudí hledají vodu, ale žádná není,
jazyk jim vyschl žízní.
Já, Jehova, jim odpovím.
Já, Bůh Izraele, je neopustím.
18 Způsobím, že po holých kopcích potečou řeky
a v údolích vytrysknou prameny.
Pustinu změním v rákosnatou tůň
a bezvodou zemi v prameny vod.
8 Já jsem Jehova, to je mé jméno.
Nikomu jinému nedám svou slávu,
svou chválu nepřenechám vytesaným modlám.
3 Já jsem totiž Jehova, tvůj Bůh,
Svatý Izraele, tvůj zachránce.
Jako výkupné za tebe jsem dal Egypt,
místo tebe jsem dal Etiopii a Sebu.
4 Vždyť jsi v mých očích drahocenný,
vážím si tě a miluji tě.
Proto dám za tebe lidi,
za tvůj život národy.
5 Neboj se, vždyť jsem s tebou.
Od východu přivedu tvé potomky
a od západu tě shromáždím.
6 Řeknu severu: ‚Vydej je!‘
a jihu: ‚Nezadržuj je!
Přiveď mé syny zdaleka a mé dcery z končin země,
7 každého, kdo nosí mé jméno
a koho jsem stvořil ke své slávě,
koho jsem vytvořil a udělal.‘
11 Já, já jsem Jehova a kromě mě není žádný zachránce.“
12 „Já jsem oznamoval, zachraňoval a rozhlašoval,
když mezi vámi nebyl žádný cizí bůh.
Jste tedy moji svědkové,“ prohlašuje Jehova, „a já jsem Bůh.
„Já, Jehova, jsem stvořil všechno,
sám jsem roztáhl nebesa
a rozprostřel zemi.
7 Tvořím světlo i tmu,
působím pokoj i neštěstí,
já, Jehova, dělám všechny tyto věci.
Ať se otevře země a urodí záchranu
a spolu s ní ať dá vyrůst spravedlnosti.
Já, Jehova, jsem to vytvořil.“
18 Vždyť toto říká Jehova,
Stvořitel nebes, pravý Bůh,
ten, kdo vytvořil zemi, její Tvůrce, který ji upevnil,
ten, kdo ji nestvořil zbytečně, ale proto, aby byla obydlená:
„Já jsem Jehova a není nikdo jiný.
19 Nemluvil jsem na skrytém místě, v zemi temnoty,
neřekl jsem Jákobovu potomstvu:
‚Hledejte mě, ale bude to zbytečné.‘
Já jsem Jehova, říkám, co je správné, a mluvím pravdu.
20 Shromážděte se a přijďte.
Přistupte blíž, vy, kdo jste unikli z národů.
Ti, kdo nosí své vytesané modly
a modlí se k bohu, který je nemůže zachránit, nic nevědí.
21 Promluvte, předložte svůj případ.
Poraďte se spolu.
Kdo to už dávno předpověděl
a odedávna to oznamoval?
Nebyl jsem to já, Jehova?
Kromě mě není žádný Bůh.
Kromě mě není žádný spravedlivý Bůh a zachránce.
22 Obraťte se ke mně a zachraňte se, všechny končiny země.
Vždyť já jsem Bůh a není nikdo jiný.
23 Přísahal jsem sám při sobě,
z mých úst vyšlo pravdivé slovo
a nevezmu ho zpět:
Každé koleno přede mnou poklekne
a každý jazyk mi bude přísahat věrnost.
24 Řekne: ‚Jehova vždycky jedná správně a je silný.
Všichni, kdo jsou na něj rozzuření, před něj přijdou s hanbou.
25 Díky Jehovovi se celé potomstvo Izraele prokáže být v právu
a budou se jím chlubit.‘“
17 Toto říká Jehova, tvůj Výkupce, Svatý Izraele:
„Já, Jehova, jsem tvůj Bůh,
který tě vyučuje k tvému dobru
a vede tě cestou, po které bys měl jít.
18 Kdybys tak věnoval pozornost mým přikázáním!
Tvůj pokoj by byl jako řeka
a tvé dobré skutky jako mořské vlny.
19 Tvého potomstva by bylo jako písku
a tvých potomků jako jeho zrnek.
Jejich jméno by přede mnou nikdy nebylo vyhlazeno ani zničeno.“
Zběžně jsem přelítla kousek Izajáše, a třeba jen tohle tam o sobě říká Bůh. Nežádáš snad po mně, abych vypisovala všechno z celého Starého zákona, viď? Jestli opravdu chceš vědět, co všechno o sobě Bůh říká, nejlepší cestou je přečíst si to přímo v Bibli, přece tu nebudeme zahlcovat fórum.
Oceňuju snahu, poctivě jsem si to přečetl
Celá ta řeč vznikla když abuka napsal: Chci říct, že to, co o sobě Bůh
sdělil, je pochopitelné.
Krásně je tak vidět hranice mezi Božím slovem a lidskými naukami. Takže
jestli ten seznam cos sestavila vám nějak blíž dává poznat Boha, tak jste
dobří. Já - kdybych o Bohu nikdy nic neslyšel, chtěl se dozvědět něco o
jeho vlastnostech a přečetl si to cos vybrala, tak zjistím pouze to, že je
pouze jeden Bůh. Což jsem už věděl, nějací ti bohové slunce, války,
moří atd. mně nezajímají.
Jaký Bůh je, milostivý, milosrdný, spravedlivý, odpouštějící, to se
dozvím až od Ježíše, který o Otci často mluvil.
Ale to už jsem psal včera a nezdá se, že byste to uznali. Takže na závěr.
Děkuju za snahu, za ten výpis a zkus se prosím zamyslet nad tím, jestli bys
o Bohu po přečtení toho seznamu zjistila něco bližšího, než že Bůh
prostě JE.
Já jsem věděla, že to nemá cenu.
Ptal ses takto:
Reakce na příspěvek #53782
Děkuju za radu, když ale já bych chtěl trochu navést na
příslušné verše. Protože ať vzpomínám jak vzpomínám,
nedaří se mně si žádnou vybavit, kde Bůh o sobě mluví.
Snad jenom to "Jsem který Jsem"! No a to teda nevím, ale to
mně nijak obzor poznání nerozšíří.
A dokonce nemůžu nic najít na vašich stránkách, nic o tom že Bůh
o sobě řekl něco bližžšího. No a kdo jiný, by od něho měl
mít info, než jeho praví svědkové?
Tak tohle přesně byl tvůj problém. Původně jsem ti poradila, aby sis
sám Bibli přečetl. Je plná Božích výroků. Chtěl jsi "trochu navést".
Tedy abych tě na něco z toho "trochu navedla", nikoli abych vytvořila
seznam. Věděla jsem, že to takhle nějak dopadne, že vyvineš zase
nějaký další problém, abys aspoň vytvořil dojem, že jsi zůstal sedět
na svém koni.
Takže já bych zůstala u své původní rady: Přečti si
Bibli.
Nemyslím si, že mám s Biblí nějaký zvláštní problém. A dokonce si
ani nejsem vědom toho, že bych popíral, že je v Bibli řeč o Bohu. Je! Ale
to přece není to, co řešíme. Řešíme abukovo tvrzení, že Bůh o sobě v
Bibli sděluje bližší informace, jaký je. NESDĚLUJE!
Bible není Boží slovo ve smyslu, v jakém ji chápete. Myslím, že na to
jednou přijdeš sama. Teda doufám. Přál bych ti to.
Takže přímou řečí, kdy Bůh o sobě něco sděluje, o sobě nic nesděluje! To je vskutku převratná myšlenka, Volmane! Kam na ně chodíš?
(Akorát mě začíná mrzet, že jsem ti nakonec těmi výpisky odpověděla. Opravdu to nemělo smysl.)
A v jakém smyslu tady Bible Božím slovem je? Jak to (špatně) chápeme my, a jek to (správně) chápeš ty?
Vy berete Bibli doslova, jako autenticky zachycenou řeč Boha. Nesnaž se
mně přesvědčit že to tak není, přišla na to řeč už mockrát a z
vašich reakcí je zjevné, že je. Dokazuje to vaše hádání o slovíčka,
uvádění původních textů atd. Což je poněkud úsměvné, když
uvážíme, že třeba evangelia byla psaná 20,30, nebo až padesát let od
Ježíšovy smrti, například třeba tisíc kilometrů daleko v Římě
člověkem, který se s Ježíšem nikdy nesetkal. V takovém případě
bazírovat na nějakém výrazu, že ho přesně tak použil Ježíš, je přece
nesmysl.
To samé v případě starozákoních textů, které než je někdo "hodil" na
pergamen, kolovaly dobrých 1500 let ústně.
Takže: Bible je Boží slovo do té míry, že na autory textů působil Duch
svatý. A když Bibli čtu, tak mně napadají pod vlivem toho stejného Ducha
svatého myšlenky, které jsou prospěšné pro můj život v situaci, v které
se právě nacházím.
To je všecko, co ti k tomu jsem schopný říct. Přeber si to jak chceš.
Nic jiného netvrdíme, než že Písmo je psáno pod inspirací Božího
ducha. TAle to jsi úplně otočil směr naší debaty, ne?
A jak jsi tedy přišel na srovnání, že ve SZ nám o sobě Bůh neřekl
vůbec nic, ale v NZ nám o něm řekl Ježíš? HJak to souvisí s touhle
tvojí přednáškou? Řekla bych, že nijak.
Otočil??? Dej si mokrý hadr na hlavu! Odpověděl jsem ti na otázku, kterou jsi mně položila!!!
Podívej se k začátku vlákna, tam se dočteš, s čím jsi na nás
přišel.
No a co říkáš tomu textu ze Starého zákona? Jen tak ho pomineš? Snažila
jsem ti na konkrétní námitku dát konkrétní odpověď, a ty ji
přehlídneš jak družstevní lány?
Margo, abuka tvrdí, že nám o sobě Bůh sdělil spoustu věcí, ale
nedovede jmenovat ani jednu. Nechceš mu s tím pomoct hnout? Podle mně, co o
Bohu víme, víme od Ježíše. Ale možná jsem něco přehlédl a řekl nám
to sobě sám Bůh. Pomůžeš mně?
Začátek vlákna je toto!
A taky toto:
Děkuju za radu, když ale já bych chtěl trochu navést na
příslušné verše. Protože ať vzpomínám jak vzpomínám,
nedaří se mně si žádnou vybavit, kde Bůh o sobě mluví. Snad
jenom to "Jsem který Jsem"! No a to teda nevím, ale to mně nijak
obzor poznání nerozšíří.
A dokonce nemůžu nic najít na vašich stránkách, nic o tom že Bůh
o sobě řekl něco bližžšího. No a kdo jiný, by od něho měl
mít info, než jeho praví svědkové?
Radila jsem ti, ať si to vlákno přečteš celé.
No a co mi tedy povíš na mnou vypsaný text ze SZ? Fakt nic? To mě tedy
opravdu nemotivuje se příště angažovat.
Ani bys nedokázal napsat "promiň, mělas pravdu"?
Začátek ano. Od začátku se někam pokračuje, vysvětluje se, jak kdo co myslel... Radila jsem ti přečíst celou tu debatu. A prosím, dostanu konečně tu tvoji odpověď? Byla to taková tečka za tím naším případem... Nerada bych, aby se vypařila bez užitku.
Abuka si především myslel, že tobě nemá smysl předkládat jakékoli
argumenty.
A myslí si to stále, a proto na rozdíl od margo ušetřil spoustu času.
Napsal jsi, že nesděluje nic.
A co tedy o sobě Bůh například o sobě nesděluje?
To, co nám o něm sdělil jeho Syn. Už jsem příklady uvedl, máš to ve vlákně.
Přečíst si vlákno by bylo užitečné hlavně pro tebe - aby sis
uvědomil, jak měníš svá tvrzení. Ale na to bys musel být míň
namistrovaný.
Napsal jsi:
"Jaký Bůh je, milostivý, milosrdný, spravedlivý, odpouštějící, to se
dozvím až od Ježíše, který o Otci často mluvil."
Ale dobře, zkusím tě ještě jednou poučit:
2. Mo 34:6 Jehova před ním prošel a oznámil: „Jehova, Jehova, Bůh
milosrdný a soucitný,
trpělivý a plný věrné lásky a pravdy,
7 projevuje věrnou lásku tisícům, promíjí
provinění, přestupek a hřích, ale **viníka rozhodně nenechá
bez trestu... "
Hospodin řekl Mojžíšovi: „Vytesej si dvě kamenné desky jako ty
první, já na ty desky napíšu slova, která byla na prvních deskách, jež
jsi roztříštil.
Připrav se na ráno; vystoupíš zrána na horu Sínaj a postavíš se tam na
vrcholku hory ke mně.
Nikdo s tebou nevystoupí, a též ať se na celé hoře nikdo neukáže, ani
brav nebo skot ať se nepase poblíž té hory.“
Mojžíš tedy vytesal dvě kamenné desky, jako ty první. Za časného jitra
vystoupil na horu Sínaj, jak mu Hospodin přikázal, a do rukou vzal obě
kamenné desky.
Tu sestoupil Hospodin v oblaku. Mojžíš tam zůstal stát s ním a vzýval
Hospodinovo jméno.
Když Hospodin kolem něho přecházel, zavolal: „Hospodin, Hospodin! Bůh
plný slitování a milostivý, shovívavý, nejvýš milosrdný a věrný,
který osvědčuje milosrdenství tisícům pokolení , který odpouští vinu,
přestoupení a hřích; avšak viníka nenechává bez trestu, stíhá vinu
otců na synech i na vnucích do třetího a čtvrtého pokolení .“
Nevymýšlej si. Po přečtení textu je jasné, že mluvil Mojžíš, ne Bůh. Musíš si dávat příště pozor...Takže zase nic, Bůh o sobě nesdělil nic, hovořil Mojžíš. Ještě se podívám do vaší Bible, aby bylo jasno....
Aha, v tom vašem "překladu" jste to, co říkal Mojžíš napsali tak, že to vypadá, že to říkal Bůh. No a teď kde je pravda? Navrhuju počkat na Siouxe, popř. visitora.
CSP Hospodin prošel kolem něho a zavolal: Hospodin, Hospodin, Bůh soucitný a milostivý, pomalý k hněvu, hojný v milosrdenství a věrnosti,
MPCZ ano, Hospodin přešel mimo jeho tvář a zvolal: Hospodin, Hospodin, BŮH soucitný a milostivý, zdlouhavý k hněvu a oplývající laskavostí a věrností,
CRP Když míjel Hospodin před ním, zvolal: Hospodin, Hospodin jest Bůh milosrdný a milostivý, shovívavý, pln milosti a pravdy.
BKR Nebo pomíjeje Hospodin tvář jeho, volal: Hospodin, Hospodin, Bůh silný, lítostivý a milostivý, dlouhočekající a hojný v milosrdenství a pravdě,
NBK06 Hospodin prošel kolem něj a volal: "Hospodin, Hospodin! Bůh soucitný a milostivý, věčně trpělivý, nanejvýš milosrdný a věrný,
B21 Hospodin prošel kolem něj a volal: "Hospodin, Hospodin! Bůh soucitný a milostivý, nesmírně trpělivý, velmi laskavý a věrný,
JB Jahve kolem něho prošel a on zavolal: „Jahve, Jahve, laskavý a slitovný Bůh, pomalý ke hněvu, bohatý milostí a věrností;
KLP Potom Hospodin prošel kolem něho a zvolal: „Hospodin, Hospodin, Bůh milosrdný a milostivý, shovívavý, velmi laskavý a věrný!
VS Prošel tam mimo něj a zvolal: „Jsem Jahve, Jahve, slitovný bůh, milostivý a pomalý v hněvu, milostí oplývající a věrný.
PKM Hospodin přešel kolem něj a zvolal: „Hospodin, Hospodin, Bůh soucitný a milostivý, dlouho ovládající svůj hněv a velký milostí a pravdou!
ROH A JeHoVaH idúc popri ňom volal: JeHoVaH, JeHoVaH, silný Bôh ľútostivý a milosrdný, dlho zhovievajúci a veľký čo do milosti a pravdy,
SKP Potom Pán prešiel popred neho a volal: „Pán, Pán je milostivý a láskavý Boh, zhovievavý, veľmi milosrdný a verný.
SEP Hospodin prechádzal pred ním a volal: Hospodin, Hospodin! Milosrdný, láskavý, zhovievavý, veľmi milostivý a verný Boh!
SEVP I prešiel Hospodin popred neho a volal: Hospodin, Hospodin, Boh milosrdný a ľútostivý, zhovievavý a hojný v milosti a vernosti,
BOT Jahve prešiel popred neho a volal: "Jahve, Jahve, láskavý a milosrdný Boh, zhovievavý, plný milosti a pravdy;
Výborně. Už nemusíme čekat na nikoho, je jasné, že mluvil Mojžíš. Děkuji.
Potřebuje si dokázat, že nemáme pravdu, ať už jde o cokoli.
A jde mu to skvěle, protože vidí jen to, co chce vidět, a své omyly si
zásadně nepřipouští.
Nic nedokazuju, ani vám, ani sobě. Ustupuju, klidně se opájejte pocitem vítězství. Kdo si dá práci a celou polemiku si přečte, se pobaví.
To fakt čekat nemusíme.
Svoji schopnost porozumět českému textu jsi osvědčil měrou vrchovatou.
Azerbajdžán sa usiluje o vsup do EÚ, a tak musí plniť určité podmienku vstupu...
Ano, zřejmě se chce vymezit vůči orientálně-komunistickému feudalismu,
který vládne na východ od karpatského oblouku, a který ti tolik imponuje.
Já především vím, jakou nenávist vůči nám prezentuješ na jiných
fórech, a s jakou ochotou nasloucháš hnusným pomluvám a urážkám na
"sektách".
Proč sem vůbec chodíš, když jsme podle tebe taková sebranka?
Proč nezůstaneš na "sektách" a nerochníš se s jonatanem a selenem v jejich
prasečinách?
"Z hojnosti srdce mluví ústa", a když je to srdce pokrytecké, mluví někde
tak a jinde jinak.
žiadna nenávisť, vy osobný názor pokladáte za nenávisť...chápem, že ma máte v zuboch, lebo neladím vašim kruhom - a ani nebudem - nie som SJ, to treba akceptovať - a ak sa mi niečo vaše nelíbí, tak to poviem otvorene...mimochodom, ak je balík nenávisti, tak je to na vašich stránkach - proti všetkým: veriacim, neveriacim, a hlavne katolíkom...
Povieš otvorene?
Možná někde na jiném fóru. A děláš dobře, protože ho nedokážeš
vyjádřit bez urážek, nepodložených výmyslů a podezření.
Patříš na "sekty", tam se hodíš se svými projevy a participování na
oplzlostech.
No mohli byste trochu načichnout... Tady se můžete vyráchat tak akorát v
duchovních myšlenkách, a ty nádherně voní!
Smrádeček? Tady snad rozebíráme nějaké oplzlosti, vyrábíme pomlouvačné mystifikace, intriky, častujeme nadávami a podobně? Jestli se tu necítíš dobře, opravdu můžeš změnit lokál, Ratko. Každý si mže vybrat, čím chce načichnot. Ale škoda tě.
no tak puch :-) jen jsem použila podobný obrat (zrcadlo) To s pak ukáže že ráda jiné počastuješ u sebe to pak moc nejde :-)))
Přesně tak jsem to pochopila, že stačí být minutku v virtuální blízkosti a páchnu jak starý kozel :-)) zatímco tady jsem navoňaný pudl
Ne, Siouxi. To nikdo nepsal ani neměl na mysli. Přečti si debatu od
začátku, prosím. Visitorovi jsem chtěla něco vysvětlit jednoduše a
přesně, a tak jsem použila přirovnání, aniž bych tušila co se kolem toho
rozjede. Měla jsem pocit, že s Ratkou už pak jen lehce žertujeme, ale asi se
to tu nebere. OK, namísto svého původního přirovnání bych mohla použít
biblický text:
„Špatná společenství kazí užitečné návyky.“ (1. KOR. 15:33)
Takhle je to lepší a stravitelnější? Ale není to přesně to, co jsem
chtěla vyjádřit.
Žertování by to bylo kdybych věděla že žertuješ. že to jsou jen takové leegrácky, taky vtipkuji. Jak já tak Vizitor jsme na sektách Jonatána napomenuli, řekli jsme že mele blbosti. JInak si nmyslím že by tam někdo smrděl. Tedy více než smrdím já nebo kdokoliv jiný z nás, tedy psal oplzlosti.
No pak máš asi hroší kůži. Tedy tam - u nás ne, u nás se tě dotkne cokoli, co se jen trochu dotknout může. A ještě znovu: tím přirovnáním jsem chtěla Visitorovi naznačit, že člověk je takový, jakoje společnost, kterou vyhledává. Víš, nejsem pravidelnou čtenářkou toho fóra, ale téměř kdykoli tam nakouknu, není mi z toho dobře (když se tedy vyhnu citovému zabarvení použitého výrazu). Jestli tohle je pro tebe norma, OK, je to tvoje věc, ale já si snad taky můžu myslet svoje.
To j v pořádku, chodím taky na forum o vaření, také na forum o komunismu, ateismu či politice, můj zájem není omezen diskusí o náboženství. v posldní době jsem i na zahradniční. To ž někdo napíš nějaký provokativní příspěvek, nní pro mě důvod abych toho člověka zapudila a nikdy se tam neukázala. Takový člověk by mě omezil a manipuloval v mém jednání. Faticky ovládal. Kdyby psal to co se mi líbí, tak bych tam chodila a když to co s mi nelíbí nechodila, udělal by ze mě cvičeného pejska.
Je mi jedno, kam chodíš. Taky si občas přečtu, co se kde píše, když mám čas. Ale fakt je, že o člověku leccos vypovídá, jakou společnost si vybírá.
Př 1:1
Šťastný je člověk, který se neřídí radami špatných lidí,
nestojí na cestě hříšníků
a nesedává s posměvači
Výborně, tak si to příště vem k srdci až se budou vysmívat tví přátelé diskutujícím
Já to zas tak moc neřeším :-)) nejsem z cukru. přežiju i nějaké pochechtávání. Myslím že to přežije každý z nás. Dnešní doba neumožňuje totální zákazy čehokoliv i pochechtávání. Tedy nezakazovat, nevylučovat druhé ze spoelčenství protože se někomu uchechtli nebo s někým cheechtajícím komunikují. Spíše si udržet zdravý rozum.
Ano, s chechtajícími se tady komunikujeme každý den. Ovšem všechno má
své meze a člověk by si společnost vybírat měl, protože 1. výběrem
společnosti ukazuje, jaký je, 2. jeho společnost na něj určitě má
vliv.
Tedy tvoje dnešní reakce mi přijdou, že to tak trochu řešíi. Tedy aspoň
někdy a někde. A buďme konkrétní: tady a teď.
A Ježíš, kterého - jak pořád ujišťujete že je to váš vzor a že ho následujete, ten si taky společnost vybíral?
Samozřejmě.
Do špatné společnosti chodil kázat, protože "zdraví nepotřebují
lékaže, nemocní ano".
Co myslíš, když Ježíš dejme tomu přišel na oběd mezi vulgární lidi, které jeho řeči nezajímaly, kolikrát tam šel znova?
Fakt neumíte nic jiného, než neodpovědět, ale reagovat otázkou? Já se tě ptám, proč odsuzujete "špatnou společnost". Děláte se čistí jak lilie, tak máte strach abyste se neušpinili?
Ano, Písmo na mnoha místech varuje před znečištěním se špatným
chováním.
Neděláme se čistí jako lilie, na druhé straně se nechceme brodit blátem
vulgarit a oplzlostí.
Nedávno jsi psal, že nevíš, co píšou na "sektách". Tak se tam buď
podívej, o čem je řeč, nebo se nevyjadřuj k něčemu, co neznáš.
Reaguju na to co píšeš. V Písmu je varování před ÚČASTÍ se špatností ve špatné společnosti. Třeba takoví bezdomovci, špinaví, mnohdy opilí, sfetovaní, to asi není zrovna dobrá společnost, že? Křesťanské organizace mezi ně chodí a pomáhají. Vy taky?
Chodíme, pomáháme a hlavně od lidí nic nevybirame !
Žádné placené svatby, krty a pohřby!!!
Do válkou zmitaneho Sarajeva, přijeli s nasazenim vlastniho zivota s humanitární pomoci jenom svedkove! Videl jse video z domacnosti, kde jich zilo asi 40 v 1 byte, nebot tam jeste bylo trochu dreva. Plakali radosti. Sebehli se sousede jine viry, take jidlo dostali a ptali se, kde jsou jejich knezi....kterym kazdy tyden plati v kostelich....
Ano. Chtěla jsem tím říct, že za nimi nechodíme proto, abychom se s nimi opíjeli.
Pochopily smysl doplňujících otázek?
Aby se pochopilo, v čem je problém?
Když příjdeš k doktorovi :"je mi špatně, co mi je?" Nezačne se dál
vyptával, aby pochopil přesněji, co Ti je?
Proč Ježíš používal navedejici otázky místo odpovědi?
Pochopily smysl doplňujících otázek?
Aby se pochopilo, v čem je problém?
Když příjdeš k doktorovi :"je mi špatně, co mi je?" Nezačne se dál
vyptával, aby pochopil přesněji, co Ti je?
Proč Ježíš používal navedejici otázky místo odpovědi?
Matouš 22
15 Tehdy se farizeové šli poradit, jak by ho mohli chytit za slovo. 16 A tak k
němu poslali své učedníky spolu s Herodovými stoupenci, aby řekli:
„Učiteli, víme, že jsi pravdomluvný a vyučuješ o Bohu podle pravdy a
nesnažíš se druhým zalíbit, protože ti nezáleží na tom, jaké má kdo
postavení. 17 Řekni nám tedy, co si myslíš: Je správné platit daň
císaři, nebo ne?“ 18 Ježíš ale znal jejich zlý úmysl, a tak řekl:
„Proč mě zkoušíte, pokrytci? 19 Ukažte mi minci, kterou se platí
daň.“ Podali mu denár. 20 Zeptal se jich: „Čí je to obraz a
nápis?“
Cožpak to neděláme?
Je rozdíl vyhledávat takovou společnost k pobavení a přitakávání tomu,
co se v ní děje, a nebo se pokusit v ní najít někoho, kdo zareaguje na
Boží věci.
Určitě. Pokud chceš narížet na nevěstly a celníky, tak mezi ně chodil kázat, zachránit je. Jinak trávil čas se svými učedníky, těmi, kdo mu chtěli naslouchat.
Protože to tak chceš vidět. Na "špinavou" práci tu máte vždycky lidi. Momentíálně rosáka.
Made in Visitor:
Reakce na příspěvek #52969
existuje výraz "zarputilosť v lži a v polopravde", a niektorí si v tom
libují - nikdy nepriznajú pravdu iného, nedajú si nič vysvetliť, a keď im
to človek v pravde vysvetlí (lebo je v tom doma, má omnoho viac
informácií), neprijmú to, ale naopak, vytáčajú sa a prekrúcajú to ako
had a naviac posmeškujú - a zarputilo tvrdia svoje...- takéto správanie mám
hodne "rád"...
Ani kapka nenávisti?
ani kapka! - mám to "rád" (nelíbí se mi to - tieto vlastnosti), bez toho, aby som človeka nenávidel, súdil, odsudzoval, ako to robíte vy....naopak, aj takého ho mám rád....
siouxi, to ale Ducha musím nejdříve mít........., nemají ho všichni, kteří to o sobě tvrdí.........
To si nikdo pamatovat nemusí. Ti, kteří Přímluvce přijali se mezi sebou snadno poznají. Ti, kteří ho nepřijali nevědí o čem je řeč a mají tendenci to bagatelizovat. Kam se přikloníš ty?
Takhle to chápat je veelice nebezpčné a zrádné. Rozděluj lidi na "my kteří s poznáme" a "ti ostatní". a to je zdroj neporozumění a konfliktů mezi lidmi.
To by byl také Ježíš zrádce, když hovořil o meči, který přinesl? Já jsem přesvědčen, že ten, kdo je s Duchem v kontaktu, by se zachoval stejně jako přávě Ježíš,při svém zatčni, když byl proti použití toho meče v reálu.
Myslíš jako, že ten, kdo je s duchem v kontaktu, by nešel bojovat? Do
armády? Di války? Tak to je od tebe moudré.
V prvé řadě si nemyslím, že někdo je schopen být v kontaktu s Duchem
svatým nepřetržitě. Naprosto všichni opakovaně hřešíme a Duch svatý
nemůže být podílníkem na našich nedostatcích. Dokázal by to jen v
případě, že by nebyl osobní, ale byl by pouze nějakou energii. Ta by
nepřetržitě působit mohla. Protože Duch svatý je živá a moudrá bytost
která je láskou, je jisté, že v čase poklesku člověka, nemůže člověk
být s Duchem svatým v žádném kontaktu. Takže například vraždění, nebo
jakýkoli jiný hřích, prohlašovaný za čin prováděný jménem Boha, je
satanova lež a autoři těchto prohlášení sloužili v čase těchto
prohlášení zlu a ne Bohu. To však neznamená, že člověk nemá právo
hájit život svůj nebo životy svých blízkých.
To, že člověk není v kontaktu s Duchem svatým nepřetržitě, ti mohu
naznačit třebas popisem toho co se zde občas stává. Napíši sem nějaký
názor s tím záměrem, že se mi snad povede něco lépe vysvětlit. Vaše
reakce je odmítavá, a to je v pořádku. Jenže pak mi začnete oznamovat
jaký jsem a jak mě znáte a že dobře víte, jak co myslím a že jsem
takový nebo makový. Jelikož se pravidelně netrefujete, poznávám z toho,
že vaše slova nemohou být inspirovaná Duchem svatým, protože On ví, a dal
by vám vědět, z jakého důvodu vás tady oslovuji. Řekl by vám, abyste
takhle předpojatě nepsali, že tím ubližujete jen sami sobě, protože
nemáte pravdu v tom co zveřejňujete. A když nemáte pravdu tak v době, kdy
píšete své nepravdivé dojmy a vydáváte je za skutečnost, kde je Duch
svatý, že vám to napsat dovolí? Ale jak jsem zmínil, nejsem lepší než
vy, protože ani se mnou Duch svatý nevydrží být nepřetržitě.
Souhlasím s tím, že jsme na tom všichni stejně, co s týče našich těl a tělesnosti. Stejně trpíme, stejně jsme dotčeni. lítostiví i či úzkostní pokud se něco nedaří. pak reagujme často přirozeně a upřimně jako lidi.
Vzhledem k tomu, že Bible říká, že máme o Božího ducha prosit neustále, potvrdila bych, co k tomuto tématu píšeš. Akorát tedy s výhradou, že je úplně mimo tvrdit, že neosobní duch by byl "jen nějakou energií". Ty jsi tohle napsal "jen nějakou energií", nebo svým duchem?
Ty bys zařadila energii nad život, do stejné roviny jako život nebo níže než život? Co má ve tvých očích jakou hodnotu?
Nic neposuzuju, nenadřazuju a nepodřizuju, píšu o Božím duchu a lidském duchu tak, jak to podává Bible.
Ovšem s tím, že některé verše jsi prozíravě opomenula, abys mohla tvrdit, to co tvrdíš.
Jestli jsi sám před sebou jistý, že jsi to poznal, tak se s tím nedá nic dělat. Platí, že máme říkat ano, ano nebo ne, ne. A za to co říkáme, neseme svou vlastní zodpovědnost. To znamená, že když říkáme pravdu, nikdo nám to později nebude moci přičíst ke hříchům.
Když v Tojici nevěřím, nemůžu Ducha přijmout, logicky! Můžu na sebe nechat pouze působit sílu. Činnou sílu. Ne?
Pak je důležité se s touto činnou sílou ztotožnit, uvědomovat si ji jako svůj vlastní život. Jstli ji budu říkat Boží síla nebo Boží Duch je vlastně druhořadé. Působí tak jako tak.
Kolik ateistu si dobře uvědomují svůj život!
Je to dukaz Božího duchu v nich?
Jak můžeš přemýšlet takhle povrchně - poté co jsme si o tom ráno
psali. Prostě můžeš na sebe nechat působit Boha jeho duchem, ne?
Dá se přece řícr i u lidí: "Povzbudil mě svým zaníceným duchem." ""Rozesmutněl mě svým zkroušeným duchem". Jeho dílo má povznášejícího ducha." atd.
Tak tohle beru. S tím souhlasím. A kdybych měl odvahu to ještě zdůraznit, tak bych mohl dodat, „to je celý on, dal do toho sebe, jako bych ho slyšel, viděl před sebou“ atd. Doslova si dotyčného zpřítomňuji, jako by byl živý, v mé blízkosti. Ale myslet na něj jako na nějakou činnou sílu by mě asi nenapadlo.
No tak nemysli na činnou sílu, ale na ducha. Na podobného ducha, jako máš ty. Zeptám se tě: "Co je tvůj duch?" Zkusíš mi odpovědět?
Tak zpátky. Proč bych měl být já jiný, než ostatní lidé? I já jsem hmota, oživená Božím duchem. Ten Boží duch je dar od Boha, který je mi opravdu darován, ne pouze propůjčen, s tím abych si ho užíval a utvářel z něj svou osobnost, své ego. Ten dar, který dostal svobodu být sám sebou a má tedy vlastní identitu, to je to jsoucno, které samo sebe nazývá „JÁ“ a dočasně přebývá v mém těle. Ty si snad takové své „JÁ“ neuvědomuješ? Tebe netvoří tělesná a duchovní složka?
Kde mas ze to je dočasně ja?
Cituj prosim z Bible a dej do souladu s ni:
Kazatel 3:19
19 Lidi i zvířata totiž čeká stejný konec. Jako umírají jedni, tak
umírají druzí a všichni mají stejného ducha. Člověk tedy není nijak
nadřazený zvířeti. Všechno je marnost.
Jestli je všechno marnost, tak co tady chceš řešit? Na podobné téma jsi už cosi nedávno napsal a pak jsi od toho utekl a nechl jsi Margo, aby to za tebe zkusila vysvětlit. Tak jak je to s tou marnosti?
Takhle ne, Siouxi. Když tady někdo není, tak tady není, a je ošklivé mu
připisovat nějaké falešné pohnutky.
Nikomu nic nepřipisuji, to co jsem napsal jsem prožil a jestli chceš, můžeš to popřít. Takže takhle opravdu ne, to s tebou souhlasím.
Ostatně před hodinou tady Rose byl a k té „marnosti“ se opět nehlásí, přestože tady ta moje připomínka visí už hodiny dvě. Tak nevím o co ti jde.
Biblický slovník A. Novotného (1956) pod heslem „Duše“ uvádí: „S[taro]z[ákonní] názor na duši . . . liší se podstatně . . . od názorů řecké filosofie . . . [V Gn 2,7] se nepraví, že člověk má duši, nýbrž že celý je duší . . . Kraličtí namnoze už překládají [neʹfeš] slovem lidé nebo slovem život.“ Jiný komentář k témuž textu říká: „[Člověk] nedostal živou duši, jak se pod vlivem řeckého myšlení často vykládá toto místo.“ (Nový překlad Písma svatého, sv. 1: Starý zákon — Genesis)
To sice ano, ale pokud chceš získat souvislejší přehled, musíš se také podívat na hesla „duch“ „člověk“ a spoustu dalších. A pak si z toho odvodit nějaký srozumitelný závěr.
Když píši, že nevím, co si o něčem mám myslet, tak je od tebe předpojatost, když mi přisuzuješ připisování špatných pohnutek. Toho jsi se dopustila ty vůči mně.
Sioux:
"Na podobné téma jsi už cosi nedávno napsal a pak jsi od toho utekl a nechl jsi Margo, aby to za tebe zkusila vysvětlit."
Sioux:
"Na podobné téma jsi už cosi nedávno napsal a pak jsi od toho utekl a nechl jsi Margo, aby to za tebe zkusila vysvětlit."
Ano a je to pravda. V tu dobu tady byl ale dělal mrtvého brouka. My se o tom dohadovali dva dny. Jak to s Rosem vidím jsem sem napsal ale to se vám nehodilo do krámu, tak jste to smázli. Jenže to na pravdivosti toho co vím nic nezmění. A vy dobře víte, že jsem pravdu měl.
Nikoli, pravdu jsi neměl.
A trefovat se do nemocného člověka je pro mě hodně "přes čáru".
Nemusím ti snad vysvětlovat, že když je člověku blbě, napíše třeba jen
krátkou glosu, ale rozhodně se nepustí do nějaké složitější úvahy.
Také mívám občas nějaké problémy, tak vím, o čem mluvím.
Na tvém místě bych sklopil uši a nerozmazával to.
Já si v poslední době taky nejsem jistá, jestli jsem odpověděla na všechno. Je tu hromada příspěvků v různých rozvětvených vláknech a stává se to velmi nepřehledným.