Čtyři otázky, na které hledá článek odpovědi:
Co Zlaté pravidlo znamená?
V čem je Zlaté pravidlo užitečné?
Chce Zlaté pravidlo říct prostě jen to, že máme umět najít kompromis?
Jak můžete Zlaté pravidlo uplatnit?
Čtyři otázky, na které hledá článek odpovědi:
Co Zlaté pravidlo znamená?
V čem je Zlaté pravidlo užitečné?
Chce Zlaté pravidlo říct prostě jen to, že máme umět najít kompromis?
Jak můžete Zlaté pravidlo uplatnit?
Abuko, takže takto vám "vysvětluje" každý verš v Bibli vaše ústředí........
Ale takto to nedělal ani SZ prostředník, lidé měli svobodu žít s Bohem i tehdy poměrně svobodně.
Abuko, kdybys takto předžvýkával celý život každou věc, jak žít a jednat svému dítěti, tak ho spolehlivě uchováš po celý život na úrovni pětiletého dítěte !
Kromě toho, že jsou to vnější příkazy a zákazy, které v okamžiku
překvapení v životě nefungují, nemůžeš říct, počkejte chvíli, já se
podívám, jak to píšou na stránkách org.
člověk si většinou vzpomene minimum i z Bible v těchto chvílích.
Kromě toho, jak to říct několika miliónům lidí v nejrůznějších situacích, které se jim mohou stát, jak použít toto zlaté pravidlo.
Abuko, také proto Kristus zemřel, abychom přijali Ducha svatého, ovšem pouhou vírou v Krista, a tak že na úvod víry se staneme chrámem Ducha.
Duch svatý byl dán, protože tato ..."vnější SZ pravidla" nefungovala a zvláště ne pro spasení !
Duch svatý v nás musí přebývat a uvádět do celé pravdy. On Písma
napsal, takže nám dává i porozumění Písma, takže žádný člověk nás
nemusí učit jako pětileté děcko a do smrti, co znamená který verš v
Bibli !
Lidské situace jsou rozmanité a jen Duch svatý ví přesně, jak použít
třeba i zlaté pravidlo přesně do aktuální chvíle., připomene velmi
bleskově a správně, nemusím ani lovit jak je to v Písmu, natož co vyučuje
nějaký člověk !
Tím rosteme v Kristu jako svobodní lidé do plné dospělosti v Kristu !
Dne 26. února 2021 zrušil Krajský soud v Kostromě po zvážení odvolání manželů Raymanů nejdelší podmíněný trest pro víru - 8 a 7 let. Předtím nižší soud uznal Sergeje a Valerii vinnými z organizování a účasti na extremistických aktivitách.
Odvolací soud vyloučil z obvinění obou věřících klauzuli o „organizaci“ (část 1 čl. 282,2) a změnil tresty na Sergeje a Valerii na 3 a 2 roky odnětí svobody.
Tentokrát to není název článku, ale píseň, kterou jsme poprvé
zpívali na předloňském regionálním sjezdu.
Nazpíval ji pěvecký sbor složený z francouzsky mluvících bratrů a
sester.
Vzhledem k omezením to zpíval každý zvlášť.
Muselo být náročné to navrstvit po jednotlivých hlasech a zmasterovat. ZOOM
ani další podobné programy totiž neumožňují to nahrát současně,
protože tam existuje zpoždění, někdy až 2-3 sekundy.
A je fajn, že si to všichni dokázali užít, přestože zpívat do kamery
sám v místnosti opravdu není žádný "odvaz".
Báječné, zaslzela jsem. Miluju francouzštinu. Prosím, podívejte se
všichni na ten bájený zpěv, nenechte si ten zýžitek ujít.
Kdyz je Jehovah vasi radosti tak ho poslouchej ja radeji normalni muziku.
Včera jsem potkala živou kapelu, hrála na trávníků před nemocnicí pacientům, personálu a kolemjdoucím, bylo to moc dojemné a i krásné.
Vůbec jsem něco takového nečekala, všichni byli z toho paf sedla sem si na lavičku a vyhrkli mi slzy do očí, tedy ja nevim jak tam u vás ale tady v Čechách se už druhým rokem žádná kultura neděje kvůli covidu, říkali že tam budou hrát každou sobotu.
to mne oprvadu mrzi, ze jste natom tak jak jste :-(( na hodne lidi to pusobi dost spatne -- SJ dokonce uz pomahaji svym dusevne postizenym sestram bratrum -- ja to uz pozoruji delsi dobu na abuka i margo, ze jim chybi kontak s bratrama a sestrama v jejich hale ale snad to vydrzi a uplne se neshrouti -- - proto neni dobre donich v teto tezke situaci prone nejak ryt --
Máš asi potíže s chápáním českého textu. Nebo to překrucuješ
schválně? Jestli je mi z něčeho zle, Kiwi, tak nikoli z covidu, ale z tebe.
Možná, že v reálu nejsi až tak špatný člověk..., no ale který dobrý
člověk se záměrně prezentuje jako neřád, viď?
margo ty to nevis?? -- Ale je hezke, ze podle sebe nesoudis jine -- jsi proste dokonala.
To jo to dodržovali asi třímetrové ale byli roztomilí mladí lidi v kabátech a v čepicích i ruce měli co to šlo co nejvíc skryté jim se nesmějí nachladnout, dostali by do nich reuma.
Bůh je láska a kdo nemiluje nepoznal lásku, podle SJ je Bůh sám
jednojedinný,
nemůže tedy znát lásku, když nemá koho milovat, až když zplodil Syna
atd. tak mohl svou lásku projevit,
kterou ovšem nemohl znát a jelkož je neměnný tady něco nehraje a SJ to
ignorují
není sám je na de všechny skrze všechny a v nás všech.(Efezským 4/6)
Najednou se tady tvrdí, co Bůh může či nemůže?
Descu, tohle jsou už takové filosofické úvahy na úrovni (kolik andělů se
vejde na špičku jehly". Trojiční nauka vás připravuje o svobodné
poznání Boha, protože většina vašeho snažení padne na vymýšlení
všelijakých kliček, jak si ji potvrdit. Tak to vidím.
pokusil jsem se to napsat co nejstručněji a pokud možno srozumitelně, zkus si to přečíst ještě jednou a pochopit pointu, jinak vás opravdu začínám podezírat, že máte oslepenou mysl a s tím by už asi šlo těžko něco dělat
Pokud si nemyslíme to, co si myslíš ty, musíme mít nutně slepenou mysl?
Co když ji
máš oslepenou ty sám?
já narozdíl od vás, jsem ochoten připustit, že máte možná "pravdu", možná jí mají ti druzí a možná to dosud nikdo správně nepochopil a "pravda" je jiná, to vůči čemu se "vymezuji" je vaše neochvějná jistota v něco, kde se dá nalézt spousta "trhlin", které nejste schopni vidět
Možná se pleteš, Descu. Jsou věci napsrosti jasné, které má člověk
prozkoumané a prožité, a od těch se fakt neustupuje. A kromě nich je
spousta dalších nitek o různé síle, a ty můžou být ještě neusazené,
nejisté..., a další z nich se teprve předou. Nikdo nemá poznání "hotové"
a neměnné. A my to ani netvrdíme, že takové máme. Jo, to sem přicházejí
jiní borci s namakanými svaly kolem pusy, kteří vědí všechno a nejlíp,
protože právě oni mají na rozdíl od ostatních Ducha - nebo za nimi stojí
Magistérium.
to nevím, které věci jsou naprosto jasné, když se nemůžem shodnout ani
na středobodu písma Ježíši kristu
a to tu ještě nejsou zastánci toho, že Ježíš byl jeden z mnoha avátarů,
nebo že je to smyšlená postava
To bnebylo o věcech, na kterých bychom se měli shodnout třeba my dva, ale o těch, které jsou jasné pro mě, které jsou z mého pohledu neoddiskutovatelné. Třeba právě Ježíš. Píšu ze svého pohledu, odpovídám ti na to, co jsi psal.
Když už je řeč o Kristu, můžeš mi odpovědět na poněkolikáté položenou otázku, jak přišel Ježíš ke jménu "nad každé jiné jméno"?
Přečetla jsem si to znovu a svůj názor jsem nezměnila. Napsala bych to stejně jako prve.
Ono je to tak kamaráde, že tady musíš psát tak, aby se tvé myšlenky nedaly vysvětlovat jinak, než je skutečně myslíš. Ty jsi napsal že Bůh nemůže znát lásku, když nemá koho milovat. Svědci vědí, co tím chceš říct, ale to nebrání tomu, aby ti Margo „pohotově“ nenapsala, že najednou Bůh něco nemůže. Chybu jsi tedy udělal tím, že jsi to nenapsal nějak takhle. Bůh, kdyby byl sám, tak by nemohl znát lásku. Je to stále stejný obsah toho co jsi chtěl říct, a Margo by neměla čím hrát ten slovní ping ponk. :-)
tak to se mýlíš. I na toto můžu odpovědět stejně. Ta argumentace
prostě na ničem rozumném nestojí. Tímto dokládat, že Bůh musí být
trojjediný...
Pokud je jeden, a ne tři, pak by stejně šlo o sebelásku, nemyslíš? Spíš
bys tím dokázal, že věříš v božstvo o třech bozích.
Bůh nemusí být trojjedinný. Ale nám se dal poznat ve svých třech osobach. Nic víc a níc méně k tomu říct nemohu.
Trojjedinost i Boha ve třech osobách si vymyslet Tertuliánus, biblické učení to ani zdaleka není.
Učení o Nejsvětější Trojici formulovala církev na prvních čtyřech ekumenických koncilech a je zahrnuto v křesťany obecně uznávaných vyznáních víry, zvláště v nicejsko-konstantinopolském vyznání.
Mezi významné trinitární spisy patří De trinitate Hilaria z Poitiers ze
4. století a De trinitate Aurelia Augustina z první třetiny 5. století. V
Augustinově trinitární teologii hraje klíčovou úlohu jeho teorie
vnitrobožských vztahů. Boží podstata je jednoduchá, nepodléhající
žádné změně, není v ní případkové bytí. Proto Augustin hledal
rozlišení Otce, Syna a Ducha Svatého pomocí kategorie vztahu (nebyl prvním,
toto řešení má svůj počátek v teologii sv. Řehoře Naziánského).
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Trinit%C3%A1rn%C3%AD_teologie
Adversus Praxean (Proti Praxeovi) je nejjasnější přednicejská ukázka církevní nauky o Trojici zaměřená proti patripasionistu Praxeovi. Poprvé se užívá pojmu trinitas, tj. trojice.
Nauku o Trojici nalezneme v díle Adversus Praxean, kde Tertullianus tuto
nauku hájí a kde vyjadřuje zcela jasně trinitární termíny běžné v
ponicejské teologii; Tertullianus sám je tvůrcem latinského slova Trojice:
trinitas:
Connexus Patris in Filio et Filii in Paracleto tres efficit cohaerentes, alterum
e altero. Qui tres unum sunt, non unus (25)
tres unius substantiae et unius status et unius potestatis (2).
Trinitas unius Divinitatis, Pater et Filius et Spiritus Sanctus. (De pudicitia
21)
Alium (…) personae, non substantiae nomine, ad distinctionem, non ad
divisionem (Adv. Prax. 12)
Quintus Septimius Florens Tertullianus (kolem 160 v Kartágu – kolem 220 v Kartágu)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tertullianus
máš pravdu, vypadá to tak, že byl mezi prvními, kdo to učil...
Přesně tak, trojiční nauka se vyvíjela.
O Tertulianovi čteme:
Tertulian (asi 160–230 n. l.) byl prvním, kdo použil latinské slovo
trinitas. Jak poznamenal Henry Chadwick, Tertulian navrhoval, že Bůh je
‚jedné podstaty, jež spočívá ve třech osobách‘. To však neznamená,
že tím měl na mysli tři sobě rovné a stejně věčné osoby. Přesto
však jeho myšlenky posloužily jako základ pozdějším pisatelům, kteří
na nich stavěli a propracovávali se k nauce o Trojici.
Tertulianovo pojetí Otce, Syna a svatého ducha bylo velmi vzdálené od
Trojice křesťanstva, protože byl subordinacionista. Syna považoval za
subordinovaného Bohu. V díle Proti Hermogenovi napsal:
„Neměli bychom si myslet, že kromě Boha existuje ještě nějaká jiná
bytost nezplozená a nestvořená. . . Jak by bylo možné, aby něco,
s výjimkou Boha, bylo starší, a v důsledku toho vznešenější než
Boží Syn, jediné zplozené a prvo-zplozené Slovo?. . . ten [Bůh],
který nepotřebuje nějakého Tvůrce, který by mu dal existenci, bude mnohem
vyvýšenější v postavení než tento [Syn], který měl původce, jenž ho
uvedl v bytí.“
Také v díle Proti Praxeovi ukazuje, že Syn je odlišný od Všemohoucího
Boha a subordinovaný, když říká:
„Otec je úplná podstata, avšak Syn je odvozením a částí tohoto celku,
jak také On sám připouští: ‚Otec je větší než já.‘. . . Otec
je tudíž odlišný od Syna, je větší než Syn, protože Ten, kdo plodí, je
jeden a Ten, kdo je zplozen, je druhý; také Ten, kdo posílá, je jeden
a Ten, kdo je poslán, je druhý; a opět, Ten, kdo činí, je jeden a Ten,
skrze něhož je věc učiněna, je druhý.“
Tertulian navíc v díle Proti Hermogenovi uvádí, že existovala doba, kdy
Syn jako osoba neexistoval. Tím ukázal, že Syna nepovažuje za věčnou
bytost ve stejném smyslu, v jakém je jí Bůh. Kardinál Newman řekl:
„Tertulian musí být považován za stoupence heterodoxního [neortodoxního]
pojetí v nauce věčného zplození našeho Pána.“ Ohledně Tertuliana
Lamson prohlašuje:
„Tento rozum neboli Logos, jak byl nazýván Řeky, byl později, jak
Tertulian věřil, přeměněn ve Slovo neboli Syna, tedy v opravdovou bytost,
která existovala od věčnosti pouze jako vlastnost Otce. Tertulian mu však
přičítal postavení subordinace vůči Otci. . .
Bylo by beznadějné pokusit se Tertuliana uchránit před odsouzením [jako
heretika], kdybychom ho posuzovali podle dnes přijímaného výkladu Trojice.
Ve zkoušce by neobstál ani na okamžik.“
Ono to tenkrát vůbec nebylo tak, že trojiční nauka byla okamžitě a s
nadšením přijata v podobě, v jaké ji známe dnes.
A Arius nebyl jediný, kdo měl výhrady, ale ostatní se nechali ukřičet, a
když později na Ariově exemplárním potrestání pochybovači viděli, co by
je čekalo, nakonec "sami rádi museli uznat", že tedy ta trojice asi bude
správně.
Ostatně tehdy už šlo o úřady a prebendy, takže plavat proti proudu nebylo
"rozumné".
Ono to asi že nikdy není rozumné, ale co se dá dělat, nepravdy by se neměli podporovat.
Mám tet v profilu obrázek (2) včera jsem jej našla v jedné pozůstalosti, co sem kreslila když mi bylo asi 17let ,ta postava za sebou táhne meč a ten meč to je asi že Slovo boží, nikdy jsem nevěděla co sem to nakreslila, to je asi že nějaký můj prorocký obrázek jak táhnu do boje :-).(jsem dřív kreslila hodně než jsem se dočetla že se to nemá dělat.)
Kreslení nevadí. Vadí kreslení model. Mně se nejvíc líbí ten obrázek s chaloupkami. Taky jsem dřív malovala, ale jak přijde rodina, tak jdou takvéhle věci stranou.
Ty sem kreslila když sem měla malé děti ve školce, ne nemá se spodobńovat nic co je..
Ne, Kroky, ten zákon se týkakl modlářství, tedy uctívání čehokoliv, co je zpodobněním něčeho.Neboj se vytvářet krásno.
Na co žárlivý? Na to, že jeho obdivujeme a že je předmětem naší umělecké tvorby? To asi ne, viď?
Píšeš blbost - je to jen tvůj výmysl z nepochopení přikázání.
Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi
nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu
sloužit.
Namalovaný dům, strom, květ atd. není Bůh.
Jako že dům, strom, květ není nikde na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí?
Neumíš číst?
Nezpodobníš si ničím takovým Boha a nebudeš se tomu klanět.
Ty se klaníš domům a stromům???
Oni si to katolíci přepsali na Boha:
Kralický překlad:
8 Neučiníš sobě rytiny , ani jakého podobenství těch věcí, kteréž
jsou na nebi svrchu, ani těch, kteréž na zemi dole, ani těch, kteréž jsou
u vodách pod zemí.
Jako že to nemaluješ proto, aby ses tomu klaněla, tedy uctívala to. Ty v tom fakt nevidíš rozdíl? Bůh lidi varuje před vytvářením obrazů čehokoli, k čemu by se klaněli. Prostě model.
Když sem si vzala do ruky tušku a papír tak už sem musela přemýšlet o tomto přikázání že nezobrazíš.
Slovo na cestu:
8 Nebudete si vytváret napodobeniny cehokoliv v nebi, na zemi nebo hluboko pod
zemí.
V Bibli je
Deut 27
15 Zlořečený člověk, kterýž by udělal rytinu aneb věc slitou, ohavnost
Hospodinu, dílo rukou řemeslníka, by ji pak i do skrýše odložil. I odpoví
všecken lid a řekne: Amen.
Tak že když něco nakreslím a dám do šuplíka tak jsem zlořečená.
Deut.
8 Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi
nebo ve vodách pod zemí.
9 Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já Hospodin, tvůj
Bůh, jsem Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech i do
třetího a čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
To si upravili na takto katolíci aby mohli zobrazovat Panenky Marie atd.
Kralický překlad:
8 Neučiníš sobě rytiny , ani jakého podobenství těch věcí, kteréž
jsou na nebi svrchu, ani těch, kteréž na zemi dole, ani těch, kteréž jsou
u vodách pod zemí.
Slouží se tomu už jenom tím že se něco takového tvoří, potom ještě se to musí někde uložit a opatrovat to což je další služba
Já když namaluji obraz tak ho někomu dám dceři, bráchovi a pod. - ten
ho někam pověsí - on ho nenamaloval a nemodlí se k tomu.
To je v pořádku??
Ja to měla celý život tak at sem přišla kam jsem přišla tak jsem řešila obrázky na zdích, no tak že by jsem řešila asi že i ty Tvoje:-).
Proč těžký?
Zanechala jsem této činnosti což ano bylo to docela těžký, neb zvyk je
železná košile.
Tak mohla jsem jít ke svědkům a malovat jim obrázky do časáků to je fakt, jen nevim jestli by jsem s tím byla spokojená :-)
A jak víš že to co se nakreslí nebude jednou někdy někdo někde uctívat?
kroky, to bys musela nic nedělat, kdybys řešila, že někdo jednou bude uctívat tvé dílo.
Co takový dům, který jsi například postavila s tvým manželem i to
někdo jednou může v budoucnu uctívat jako historický objekt. Nebo
kuchařské umění, umění ušít něco, každou látku musel někdo
navrhnout, nebo nakreslit na něm vzor. Co takové ozdobné písmo, kterou
vytvořil člověk....snad mi nechceš říct, že to je hřích? Hřích je to,
když z toho učinis to co Boha uráží co ho znesvěcuje.
kroky, Bůh po nás nic nechce složitého, on chce abys žila normálně. On
chce tvůj odpočinek a když ti dělá radost malování. Tak maluj to co je v
tobě to namaluj na papír. Jestli je v tobě Bůh, tak na tvém obrazu to bude
vidět. Nebude tam žádná ohavnost, svinstvo bude to vyjadřovat Boží
podstatu a může dokonce někoho přivést na otázku, kdo je Bůh, kde je
Bůh. Nemusíš kázat, psát dlouhé knihy, časopisy o Bohů, můžeš o něm
malovat, tiché vyznání jeho milostí ve tvých obrazech.
Tet sem v poslední době háčkovala lněné tašky sítovky i jiné praktické drobnosti, pomáhala jsem tím ekologickému boji proti igelitkám :-).
Nedělá mi radost v malování, dělá mi radost když mi tady lidi za Slovo
boží které sem občas vložím nenadávají, to člověka potěší :-).
Opak toho je peklo.
Asi by ses mne ráda zbavila :-) co by diskutérky?
Měli by jste ode mne tu pokoj že:-), malovala by jsem někde nějaké obrázky
a měla by jste tu ode mne klid :-)
Tímto způsobem to nevyřeší kroky. Tady nejde o nás, ale o tebe. Nám to
může být jedno. Já jsem ti chtěla jen ukázat, že dle Bible to tak není
jak ty to vykládas.
Už jen si uvědom, že máš všude obrazy jak v televizi, tak v počítači,
tak na potravinách, které nakupujeme.....a pokud myslíš, že to je to co ty
tady nám vykládas, tak jsme všichni ztracení.
kroky....citujes ... zlořečený člověk, kterýž by udělal rytinu a neb věc slitou, ohavnost Hospodinu....ono je velký rozdíl mezi obrazem a obrazem. Velký rozdíl mezi rytinou.....
Bůh nám nezakazuje mít obrázky krásy přírody, našich děti, naše umění ........( přece každý malíř si musel přinést do vínku dar od Boha, ten dar nepochází od člověka ) ale jak jsem psala je rozdíl jaký to je obraz a nač slouží člověku.
Bible 21 století nám jasně píše, že si nemáme zhotovovat modlu, ohavnost.... nevidíš rozdíl mezi obrázkem, který ty msmalujes a mezi modlou?
„Zlořečený, kdo vytesá či odlije modlu, ohavnost před
Hospodinem, výtvor šikovných rukou, i kdyby ji schoval do skrýše!“ A
všechen lid odpoví: „Amen!“
Deuteronomium 27:15 B21
Vešel jsem tedy a rozhlédl se: Kolem dokola byly po stěnách vyryty obrazy
všelijaké ohavné havěti a zvěře a všelijaké hnusné modly domu
Izraele.
Ezechiel 8:10 B21
promluvil Samuel k celému domu Izraele: „Obracíte-li se k Hospodinu
celým srdcem, odstraňte ze svého středu cizí bohy i obrazy Aštarot.
Přimkněte se srdcem k Hospodinu a služte jen jemu! Pak vás zachrání z ruky
Filištínů.“
1 Samuel 7:3 B21
Oni se ale proti mně vzbouřili a nechtěli mě poslouchat. Nezahodili ty
nechutné obrazy, ke kterým upírali oči, a neopustili egyptské modly. Řekl
jsem si tedy, že na ně vyliji svůj hněv, že proti nim vybuchnu
rozhořčením v Egyptě.
Ezechiel 20:8 B21
kroky nevidíš v těch větších oč jde, jakých obrazů a model se to týká?
Jaké jsou nechutné modly a obrazy? kroky uvědom si že ďábel vždy všechno dobré přebral a zničil, převrátil. Z krásného umění, které má člověku zpříjemnit život.....učinil zvrhlost ( pornografii ) nechutnost, lež...... taková Sixtinská kaple je názorným důkazem, nechutnost, zvrhlost....
Naopak pokud je tady nechutnost, svinstvo.... měla by tady převládat Boží krása, něco co vyjadřuje Boží lásku, pokój, pravý opak zla, hříchu.....
A co když jsi dostala dar od Boha malovat a ty jsi ho zahodila? Co když se tě jednou Bůh zeptá, co jsi udělala s tím darem? Co když jsi úplně mimo a právě se musíš vrátit, tam, kde jsi z cesty zabloudila a dostat se znovu na tu správnou cestu. I to se stává v našem životě, že zabloudime.
Bůh mne určitě pochválí že jsem se vynasnažila dodržovat Desatero přikázání :-)
Nejsme spasení z dodržování desatera a ani nejsme schopní ho dodržet. Jsme spasení z milostí.
tak kdyby evangelium napsal sám Ježíš, tak se tak lehce podporovat nemusely, jenže z nejasných a rozporných tvrzení musely vznikat nejasné a rozporné interpretace...
Krudoxi, mám k tomu asi tři námitky.
K pochopení jeho učení opravdu není třeba blouznit o jeho cestě do
Indie a dalších excesech.
Pokud je řeč o Trojici, tak v jeho slovech o ní nenajdeme ani náznak. Vždy
důsledně mluvil o své Otci (Bohu) a o sobě (Božím synu), přičemž
zdůrazňoval svou podřízenost.
Ale možná máš na mysli něco konkrétního, tak by asi bylo lepší mluvit o tom.
Wikipedia je pavlacova, to prosím neví tun, jako dukaz....
to není důkaz!
Tak si ověř, jestli je ten článek pravdivý. Asi tam budou nějaké odkazy...
To není můj úkol, pisatel na uvádět důvěryhodný zdroj. Tak tady nebude dokazovat pravdivost něčeho citací JPP.
A o co Ti jde že Trojjedinost - Boha ve třech osobách nepodstrčil na svět Tertuliánus?
Trojice bozdtev měl už Babylon, jako původce největších náboženských
omylů......
Také Egypt.
Tak něco o tom víme. Ale dobrý obrat jsou ty vnitrobožské
vzhahy! To je fakt suoer!
Jsou dva důvody pro které sem vkládám tento odkaz. Ten první je, že kvalitní humor nikdy nemůže uškodit a ten druhý je, že podobně, jako v této scénce argumentuje pán Felix, argumentujete i vy, svědci Jehovovi, proti nám, tradičním křesťanům. Vy víte přece lépe než my, že my máme modly, že věříme ve tři bohy jednoho božstva, a spoustu dalších podobných věci, o kterých my nemáme ani tušení. Ta podobnost vašeho nahlížení na nás s touhle scénkou je úžasná a také humorná. Je posuďte sami.
Nemám na jakýkoliv humor od tebe náladu, si zlý člověk.
Boha jsi svým zcela zvráceným nebiblickým myšlením amputoval od člověka
a člověka od Boha a ještě navíc jakékoliv diskuze o Slovu Božím
odmítáš.
Ježíš přišel - byl poslán aby spasil svět ale katolíci svoji trojičnou naukou tomu bránějí :-).
to snad ne, tím že je definován gravitační zákon, nepřestane gravitace fungovat i kdyby ho lidé popírali. Trojice v tobě působí nezávisle na tom jestli to akceptuješ nebo ne.
Nemůže působit když ji od člověka oddělujte a chytáte se pápěří :-).
Naopak, neodděluje. Člověk v Kristu je v Trojici (Bohu) a Trojice (Bůh) v něm.
Sama víš že Bůh je Otec, Syn a Duch svatý a je možné najít jednotu v Otci, Synu i Duchu. Kdo nechce rozumět, neporozumí. Tak přeji hezký den.
Takto to vůbec neznám tak že to vůbec ani takto jak to píšeš nevím, v
Bibli je psáno:
Matouš 28/19
"křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
Kristus nikdy neprohlásil Já Bůh i Duch svatý jedno jsme.
Toto bylo "vymyslené" 200 let po jeho smrti.
Tento příspěvek se vlastně týká toho problému co vyvstal se Siouxem:
člověk v Kristu.
Aha a člověk v Kristu jako když v Bibli ani neexistuje, hm:
z výsledků vyhledávání fráze "člověk v Kristu" (celkem 0 veršů - 0
stran)
Bodejž by jo když jest: synové Boží, děti Boží, rodina Boží atd.
Galatským 3, 26Vy všichni jste přece skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši.
Ga 3:26
CSP Neboť všichni jste synové Boží skrze víru v Kristu Ježíši.
MPCZ Vždyť jste všichni skrze víru v Krista Ježíše Boží synové;
ZP Neboť všichni jste syny Božími skrze víru v Krista Ježíše,
OP Vy všichni jste totiž Boží děti skrze víru v Krista Ježíše,
BKR1 Všickni zajisté vy synové Boží jste v Kristu Ježíši skrze víru.
BKR Všickni zajisté synové Boží jste v Kristu Ježíši skrze víru.
BKRS VšickniG3956{A-NPM} zajistéG1063{CONJ} synovéG5207{N-NPM} BožíG2316{N-GSM} jsteG2075{V-PXI-2P} vG1722{PREP} KristuG5547{N-DSM} JežíšiG2424{N-DSM} skrzeG1223{PREP} víruG4102{N-GSF}.
NBK98 Skrze víru jste všichni Božími syny v Kristu Ježíši.
NBK Skrze víru jste všichni Božími syny v Kristu Ježíši.
NBK06 Všichni jste se vírou v Krista Ježíše stali Božími dětmi.
B21 Všichni jste se vírou v Krista Ježíše stali Božími dětmi.
B21P Všichni jste se vírou v Krista Ježíše stali Božími dětmi.
JB Vždyť jste všichni Božími dětmi vírou v Ježíše Krista.
NK protože všichni jste synové božského skrze tu víru v anointujícím Ježíšovi.
COL Všichni zajisté jste syny Božími vírou v Kristu Ježíši.
KLP Vy všichni jste totiž Boží děti skrze víru v Ježíše Krista,
SYK Všichni zajisté syny Božími jste věrou v Kristu Ježíši.
SKR Všichni jste zajisté synové Boží vírou v Krista Ježíše;
ROH Lebo všetci sme synmi Božími skrze vieru v Kristu Ježišovi.
SKP Veď skrze vieru v Ježišovi Kristovi ste všetci Božími synmi.
SEP lebo vierou ste všetci Božími synmi v Kristovi Ježišovi.
SEVP Lebo vierou ste všetci synovia Boží v Kristovi Ježišovi.
BOT Lebo ste všetci Božími synmi skrze vieru, v Kristovi Ježišovi.
Ženy jsou asi že dcerami a matkami Božími neb Kristus ve třech
evangeliích říká že jeho bratr, sestra i matka je kdokoliv kdo koná vůli
boží.
Matouš 12/50
Marek 3/35
Lukáš 8/21
Ale bylo mne kvůli tomu třeba na "Bez Cenzury.." smazat, blokovat a nadávat mi tam, že..
No, Ratko, dalo by se říct, že v nás působí Bůh svým duchem skrze Krista. Ano, to beru. Ovšem nejde o tři osob jednoho Boha.
Jřbitovní humor nemám ráda, takže jsem to ani nedoposlechla.
No a to je fakt dobrý argument, takováhle scénka.
Že nemáš tušení o modlách ve své církvi, je na pováženou, a opravdu
nijak bych to s touto scénkou nespojovala.
Že vaše trojiční argumenty nesedí, je fakt, a že navíc podáváte každý
jiné pojetí, je taky fakt.
Teď naopak ty mluvíš jako ten hrobník, protože jsi dosud nepochopil, ře
vám dáváme biblické argumenty, abychom obhájili svou vlastní víru, na
niž stále útočíte, a to bez pochopení.
Pokud se klaníte Kristu na kříži, tak z vašeho pohledu je to
modlářství protože Syn/Kristus/Bůh/Ježíš jsou jedno - modlíte se
spodobněného Boha na kříži.
To je pravda. Pokud by se někdo klaněl nějakému předmětu a je naprosto
lhostejné jaký by to byl předmět, tak by to byl projev modlářství.
Ale dochází k tomu? U někoho možná ano, to však ví pouze ten, kdo se tomu
předmětu klání. Pozorovatel to vědět nemůže. Já osobně to mám
nastaveno tak, že vidím například ten kříž a uvědomuji si, že je to
symbol smrti Ježíše Krista. Ten kříž svou mysli přestanu vnímat, ale
myslím na Ježíše Krista a tomu se klaním, toho při té úkloně mám v
mysli. Určitě se nekláním tomu předmětu. Natolik jsem při smyslech, abych
tohle dokázal posoudit. Jak to budeš interpretovat ty, to je tvá věc. Když
ti ale opakovaně lidé vysvětluji, jak to opravdu je, ale ty stále dokolečka
budeš tvrdit, že ti, kteří se klanějí vlastně neví, čemu se klanějí,
tak jsi jako ten hřbitovní údržbář, který zasvěceně vysvětluje,
„poslyšte, vy budete nejspíš váš zemřelý bratr“. Ve scénce je to
humorné, v praxi je to trapné.
Neasouhlaím s tebou. Existuje dokonvće katolická modlitba pronášená přímo ke kříži. Pak jsou modlitby k Marii,k nějrůznějším světcům, a dokonce ani modlitba ke Keistu není před Bohem přijatelná. Je jasné, že člověk klečí u sochy Marie, ale k té soše se nemodlí, modlí se přímo k Marii. A to tedy modlářství je - stejné, jako V tom Ezekielovi je popsaná situace, kde se lidi mdlí k bohu Tamuzovi. Mají nějakou sochu, u níž padají k zemi, ale samozřejmě v mysli mají boha Tamuze. Takhle modly fungují, že za nimi se skrývají nějací bohové.
J 3,16 Nebo tak Bůh miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, kdož věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný.
A co když se Boží láska poprvé projevila v rozhodnutí dát život a umožnit radost z existence a tvoření?
Узники совести
51 в заключении 27 под домашним арестом 440
обвиняемых всего
80 дел в суде 26 приговоров вступило в силу 199
дел всего
1327 обысков 62 регионов
51 ve vazbě 27 domácího vězení celkem 440 obviněných
80 případů u soudu 26 rozsudků vstoupilo v platnost celkem 199 případů
1327 prohlídek v 62 regionech