Spor o Ježíšovu předkožku: Má ji
Vatikán, nebo Španělsko?
a:
Vážení katolíci,
až na nás zase budete útočit kvůli pomyslné degradaci Krista, připomeňte
si tento článek.
Spor o Ježíšovu předkožku: Má ji
Vatikán, nebo Španělsko?
a:
Vážení katolíci,
až na nás zase budete útočit kvůli pomyslné degradaci Krista, připomeňte
si tento článek.
Kvůli významu jednoho slova se latinsky opravdu učit nemusím.
Podstata věci je zřejmá.
Kromě toho reagují zcela konkrétně na řeči o defraudaci Krista a na snižování jeho role a významu. O pochopení či nepochopení tentokrát nejde.
Řeč není o Bohu, ale o kousku lidské (?) tkáně, která je na základě legend připisována Ježíšovi.
Desc, překvapuješ mně.
Bůh i často odstraňoval hroby, ostatky, aby náhodou lidé nezačali zcela modlářsky uctívat to místo.
A vy se handrkujete o předkožku !
To je neuvěřitelné svinstvo.........i jen o tom mluvit....!
"Bůh i často odstraňoval hroby, ostatky, aby náhodou lidé nezačali zcela modlářsky uctívat to místo."
Trošku se o tom víc rozepiš, díky:-).
To určitě není ono, Descu. Odstranil například Mojžíšovo tělo, a taky Ježíšovo. Aby si ho lidi nerozebrali na kostičky, které by uzavřeli do relikviářů a uctívali. Tedy oni to dělají stejně, ale s podvrhy. Možná odstranil i archu úmluvy.
No že v těch svých představách zajdete tak daleko! Tvrdit, že Bůh odstranil těla Mojžíše, nebo Ježíše, to chce notnou dávku fantazie! A věřit tomu? Neskutečné...
Mně přijde fantastičtější dochování množstvíé částí Ježíšova
těla na relikvie.
(5Mo 34:5–7)
Tam v moabské zemi potom Jehovův služebník Mojžíš zemřel, jak Jehova
řekl. 6 Pohřbil ho v údolí naproti Bet-peoru v moabské zemi a nikdo
až dodnes neví, kde je jeho hrob.
Jasně že doneslo. Ale tělo přece bylo obětováno. A v těle se
neodchází do nebe.
Těch předkožek. Zpočátku prý jich bylo až osmnáct, nakonec byly uznány dvě. Ale i jedna je moc. No a taky spousta skvrn od jeho krve se prý dochovala.
lavné Turínské plátno s otiskem Ježíšova obličeje se nyní podařilo úspěšně napodobit. Pokus má prokázat, že tkanina nesoucí podobu tváře Ježíše Krista, o níž katolická církev prohlašuje, že sloužila jako pohřební rubáš po Kristově sejmutí z kříže, je padělek.
Luigi Garlaschelli, profesor organické chemie na univerzitě v Pavii, uvádí, že k výrobě repliky použil materiály a techniky, jež byly dostupné ve středověku, například aplikování pigmentu na látku a pak její zahřátí v troubě.
Garlaschelli, který má svá zjištění zveřejnit na konferenci o paranormálních jevech, která se bude konat tento týden, říká, že mnoho lidí věří, že plátno „nese nevysvětlitelné znaky, jež není možné napodobit lidskými prostředky“. „Dosažený výsledek jasně ukazuje, že je možné to udělat s využitím levných materiálů a prostřednictvím jednoduché procedury,“ doplňuje profesor.
https://zena-in.cz/clanek/je-turinske-platno-podvod?param=rubrika&val=bulvar
Ježíš rozhodně nebyl dlouhovlasa Manicka. ...
Po hrobce Ježíše mám i hřeby z ukřižování, tvrdí filmař
Amatéři to vždy vědí nejpřesněji!
Ve středověku se víra točila hlavně kolem vytváření relikvií a
jejich uctívání.
Kdyby uctívali a milovali lidi jako ty relikvie a jiné modly, nebylo by to vůbec od věci.
No ty teda šmejdíš po pěkných webech! UFO, paranormal, konspirace,
magie..., já myslel že taková místa nenavštěvujete, protože jsou z toho
zlého, co má svět pod palcem, či jak to učíte!
A vydávat, šířit, rozebírat a stavět na informacích tam uvedených, to
už hraničí se satanismem.
Tedy nehledě na to, že je to pitomost, což musí odhalit každý soudný
člověh během pěti pikosekund!
Tebe to ani nezarazí? Ty nevíš, že tvoje církev schraňuje nejméně
dvě Ježíšovy předkožky jakožto relikvie? Tedy nehledě na to, že jde o
podvod? Tohle
jako s křesťanstvím nějak souvisí?
Já nic o nějakém zchraňivání nevím. Už jsem ti psal, že je to
pitomost a chtěl bych, abys to vzala na vědomí. Taky jsme se snad shodli na
tom, že ten pramen z kterého ta informace která vás oba tak rozvášnila je
výtvor chorých mozků.
Ptáš se, jestli mně MNOŽSTVÍ relikvií dochování množstvíé částí
Ježíšova těla na relikvie nechává klidným. Předkožky jsme už
vyřešili a tak tě žádám, abys z toho MNOŽSTVÍ aspoň tak čtyři, pět
vyjmenovala.
Těmi částmi jsou ony předkožky. Osmnáct je jich na jednoho člověka
docela dost velké množství, ne? I dvě jsou neuvěřitelně mnoho!
Choré mozky nepatří autorům článku, Volmane. Podíval ses na
odkaz, který jsem ti poslala?
Jiné části Ježíšova těla se dochovat nemohly.
"Oslavené" fyzické tělo (o kterém není v Bibloi ani slovo)
muselo jít do nebe kompletní.
Nebo ho Buh vysublimoval, o tom víme houby. Bytost nedělají jeho buňky, které se stejně nahrazují!
Z článku:
Oslavy Obřezání Páně
Slavit Obřezání Páně začali křesťané zhruba v šestém století v
oblasti Galie a Španělska a datum svátku stanovili na prvního ledna. V
Římě byl tento den připomínán až od třináctého století. V roce 1960
však byl název svátku změněn na slavnost Matky Boží Panny Marie a
zároveň se připomíná, že Kristus dostal jméno Ježíš. O obřízce jako
takové se už od počátku dvacátého století příliš nemluví. Proč? Inu,
může za to jistý, zřejmě pro církev poněkud nevhodný, kousek Ježíšova
těla.
Jeden kousek nám zůstal...
Nebyl by to středověk se svou zálibou v relikviích, kdyby nenašel něco, co
nám na této zemi po Spasiteli zůstalo. Jistě, máme zde tolik třísek z
kříže, že by se z nich dala postavit pomalu Noemova archa, trny z trnové
koruny by vystačily na pořádný keř a z hřebů by šlo vybavit průměrné
železářství, také skvrnami krve je potřeno mnoho sáhů pláten, ale to
bylo středověkému člověku málo. Jak k tomu přijdou věrní
následníci, že Ježíš byl vzkříšen v těle, a tak nám tu nezůstal ani
kousek, který bychom mohli uctívat, říkali si jistě zbožní mužové. A
přece... Jeden kousek tu přece zůstal...
Kolik měl Ježíš předkožek?
Po chlapečkově obřezání prý Marie uložila jeho předkožku do
alabastrové nádobky. Později snad tuto vzácnost darovala Máří
Magdaléna Janu Křtiteli. U něj se však stopa tohoto kousku Spasitelova těla
ztrácí. A tak se ve středověku k sadám malíčků, holení, obratlů a
lebek svatých přidala další kuriózní relikvie - Svatá předkožka
(latinsky prepucium) Ježíšova. Zpočátku prý dokonce v počtu
dosahujícím až osmnácti kousků, z nichž jeden byl i v majetku
českého Otce vlasti Karla IV. Svaté Kateřině Sienské zas prý Kristus dal
svou předkožku ve snu jako mystický svatební prsten. A v
sedmnáctém století prohlásil teolog Leo Allatius, že předkožka Kristova
vstoupila s Ježíšem na nebesa a teď je viditelná jako Saturnovy
prstence. Postupem doby však byla řada exemplářů
prohlášena za falsa. Přesto nám zde zůstaly nejméně dvě předkožky
Ježíšovy, jejichž pravost nebyla zpochybněna - jedna z nich je ve
vlastnictví známého poutního místa - katedrály v Santiago de Compostela,
druhá, kterou prý věnoval papeži Lvovi III. anděl, je uložena v
Lateránské basilice.
Uctívání Předkožky Páně se ovšem moderní církvi do repertoáru
příliš nehodilo, a tak dokonce každému, kdo by o tomto objektu byť jen
promluvil, hrozil na počátku dvacátého století trest exkomunikace. V roce
1954 byl trest poněkud zmírněn, přesto však byl svátek Obřezání Páně
posléze pro jistotu přejmenován. Aby zas někoho nenapadlo uctívat Svatou
předkožku...
Abuka nikde nešmejdil, ale normálně na něj "vyskočil" odkaz z ENIGMY.
Tys samozřejmě taky nikde nešmejdila a "vyskočil" na tebe odkaz z žena.in ,
kde ausgerechnet náhodou psali o osmnácti předkožkách...!
Ne, já jsem si to zadala do vyhledávače. Protože jsem chtěla vědět víc. První vyskočil tenhle článek. Vysmíváš se zdrojům, ale k onomu předmětu uctívání jsi nenapsal nic. Nebo to snad není pravda?
Přesně tak, Volmane.
Je celkem běžné, že se na stránce, kterou prohlížíme, objeví dole
řádka odkazů s podobnou tématikou. Asi by se dalo najít ve vyhledávači,
kde jsem "šmejdil", ale dalo by to moc práce s nejistých výsledkem.
Kromě toho se "vyskytuji" na dvou noťasech.
Nás nic nerozvášnilo.
Jen si myslím, že čím dřív se ŘKC jasně distancuje od těch všech
kostí svatých, trnů z Kristovy koruny a třísek z jeho kříže, tím
líp.
Máme chodit "vírou a ne viděním". Předvádět věřícím pozlacené
schránky s kdoví čím je těžký anachronismus
Jestlipak si uvědomuješ že za podobné hodnocení vaších náboženských zvyků následuje varování a trest vyloučení z diskuze. Uznáš to?
A to ne! Ty jenom nevnímáš, že se taky vyjadřuješ pejorativně. Jenom
při tvorbě přepneš do jiného módu a klidně píšeš tak, jak u druhých
odsuzuješ a mažeš. Já osobně snesu hodně, ale to samé žádám od
protistrany.
Rovnost na vašich fórech ovšem nikdy nevládla, vystupujete z pozice síly:
"My můžeme mazat a případně blokovat všechno,co se nám nelíbí"
Tak to prostě je, toto děláte.
Já i to nemyslím, já to vím. A víto každý, kdo se diskuzí navašich fórechzúčastnil. Samozřejmě ty, kteří přicházeli pouze prudit,jste vyrazili oprávněně. Ostatní, visitora, selénku, bažantnici, ti jenom oponovali, což vy nesnesete.
Visitoruv hrubý posměch pronasledovaným křesťanům, to uz bylo
dost....
Fanatismus a násilí.....
Mne sliboval ocistec a ze na mne by postval inkvizici!
Covid19 se vyskytuje podle viery v Márii!
Na stránke katolíku, s tím prorazí!!!!
Jojo to visitorovic křesťanství je opravdu podivné..co i ja jsem s i s ním zkusila.
Myslím, že nechápeš co jsem napsal, nechápeš že si visitor myslí, že je správný křesťan, ba troufám si tvrdit, že ani netušíš, o čem křesťanství vlastně je!
U mě to prohrál schvalováním pronásledování našich bratrů v Rusku. A
ještě je hrdý na svůj spravedlivý postoj. S takovou se tady neohřeje.
Už mne zase napadá v ateistické společnosti, ve svých diskuzích si mne zablokoval a jinde mne napadá to je povaha, ale modlám by neublížil:-)..
Visitor je fundamentalista, s tím nic neuděláš. Takoví třeba v Polsku volí Dudu a domnívají se, že zachraňují ve své zemi křesťanství! Jestli chceš žít jako správný křesťan, musíš i s takovými vycházet, debatovat a pomáhat jim. To samé u svědků! Nevím jestli se to k tobě doneslo, ale oni si takového, co třeba propadne alkoholu, co začne kouřit, nebo kdo začne nesouhlasit s oficiálním učením sj byť v jednom bodě pozvou před právní výbor a klidně ho z organizace sj vyloučí. To by se ještě teoreticky dalo snést, takový vyvrhel může klidně dál věřit soukromně, ale když on ho nikdo z bývalých bratrů ani nepozdraví, klidně přejde na druhý chodník, aby ho nepotkal! No dovedeš si představit, že by takový člověk přišel za Ježíšem, a ten by se mu schoval třeba za strom, nebo by přešel schválně na druhý chodník, aby ho nemusel potkat? No řekni, dovedeš si to představit?
Nemáš pravdu, Volmane. Já ti rto ale nemůžu dokázat, protože si nedělám záznamy.
Víš co, Volmane, já ti sem celé to stádo vpustím. No a uvidíme, jak
dlouho tady každý z nich vydrží. Taky si pečlivě zaznamenám situaci, za
které nás budou jeden po druhém opouštět. Tak tedy: teeeeď!
O to níže budeš hodnotit, až budou jeden po druhém odcházet. Tedy pokud vůbec
někdo z nich přijde.
Jo, Vaše představa rovnosti je: nám nadávat a my máme soupat nozickama.
....
Svědkové se přeci nemůžou ohradit, musí všechno vydržet, jsou to
řádkovací panaci!
zatímco vám se líbí, když nám na vašem fóru nadává někdo jiný, ty se můžeš roztomiloučce chichotat za pomoci řady smajlíků a abuka zmizí
Nešmejdím. Prostě mi vyskočil odkaz.
Neboj se, vím, co je Enigma zač, jako web i jako časopis.
Proto jsem si informaci ověřil z několika zdrojů.
Doporučuji ti udělat totéž, aspoň se na pár pikosekund zabavíš.
Ale jinak s tebou souhlasím. Opravdu je to celé pitomost.
Z toho, co je k dispozici na internetu jsem získal pocit, že ŘKC už
neklade takový důraz na relikvie, je spíš tendence je moc nezdůrazňovat.
Což je dobře, protože k víře opravdu nejsou potřeba a celek je poněkud
morbidní.
Faktem je, že svátek Obřezání Páně byl v roce 1960 nahrazen
svátkem Slavnost Matky Boží, což poněkud ironicky komentoval pan
Putna.
Církve řeckokatolická a pravoslavná svátek dál slaví.
Možná, že v prostředí církve se o tom nemluví, což neznamená, že by to
musela být pitomost.
Jako katolík si nejsem vědom, že bych na svědky někdy útočil kvůli pomyslné degradaci Krista.
Jo? Dokonce tvrdíš, že nejsme křesťané, když Krista nepovažujeme za
Boha.
To jo. Ale neřekl bych nepovažujete, vy nevěříte. Vy se od křesťanů odlišujete v tolika dalších věcech, že skutečně lze říct, že nejste křesťané.
Křesťan je ten, o kom se to říká, nebo pro to existují nějaká jiná kritéria?
Descu, docela mě otravuješ. Je to záměrné? Jsi velmi nečitelný,
hážeš sem hlášky, z nichž těžko odhadovat, co si vlastně myslíš.
Buďto svoje názory formuluj jasně, nebo se radši zdrž komentářů.
Proč by měla být? Spíš prosba, abys byl čitelnější a mohli jsme
normálně diskutovat.
Skutečně?
Odpovědi ve stylu vyštěknutí jednočlenné věty jsou tedy naopak známkou
zasvěcených a fundovaných odpovědí?
Náročnější je cist tve předsudky, o nametu vime dost!
Když nás chaba argumentace nepřesvědčí, uchylis se k nadavkam?
Co to je za způsob debaty?
Kdo je pokřtěn platným křtem, tedy křtem ve jméno Otce, i Syna i Ducha
svatého, ten se tím stává křesťanem.
To je obecná pravda, kterou uznávají všechny křesťanské církve.
Vaše dupání nožkou že to tak není, působí přinejmenším směšně.
Ovšem pokud si dobře pamatuju, ty i abuka jste tento platný křest kdysi
dávno přijali a proto jste křesťané.
Nikoli, Volmane. Nejprve jsem byla pokřtěna jako mimino. V katolickém kostele. Ale to mě skutečně nedělalo křesťankou, protože jsem neměla ani víru v Boha, natož abych následovala Krista. Křesťanství toziž znamená následování Krista. Skutečné následování. Ani víra nestačí, natožpak křest.
Pravda není ve většině.
Ježíš vyučoval o křtu až potom, co je někdo vyucovan. Kolik bylo
Jezisovi, když se dál pokřtil, myslíš, ze miminko? To nám zanechal jako
vzor!
Křesťan je ten, kdo se skrze očištění od hříchů Kristem smíří s Bohem a Bůh mu to dosvědčí tím, že se z něj narodí !
V Písmu není nic, co by se dalo nazvat definicí křesťana.
Jediná zmínka je ve Skutcích 11:25, 26.
Odešel tedy do Tarsu, aby důkladně pátral po Saulovi, a když ho
našel, přivedl ho do Antiochie. Tak došlo k tomu, že se po celý rok
s nimi shromažďovali ve sboru, vyučovali značný zástup, a v Antiochii
to bylo poprvé, kdy učedníci byli božskou prozřetelností nazváni
křesťané.
a:
Nazváni byli učedníci (všichni), tedy ti, kdo se rozhodli následovat Krista
(viz např. verš 24.)
No vidis, to si myslíme o katoliciich. S učením Krista to už nemá společného nic!!!
Hezké by bylo kdyby jste se uznávali navzájem jako křesťané, no co už no, voda je jenom jedna.
Pokud jsou propastne rozdíly v učení a praktikovani, nemůže být pravda všude!
K zamyšlení:
Všechno je odhalené a vystavené očím toho, kterému se budeme zodpovídat. (Hebr. 4:13)
Mojžíšův zákon určoval, že jmenovaní starší muži mají posuzovat nejenom záležitosti týkající se uctívání Jehovy, ale také různé konflikty a zločiny. Uveďme si několik příkladů. Pokud Izraelita někoho zabil, nebyl automaticky popraven. Starší města, ve kterém žil, prozkoumali okolnosti případu, a teprve pak rozhodli, jestli je trest smrti namístě. (5. Mojž. 19:2–7, 11–13) Starší také posuzovali nejrůznější oblasti každodenního života – od majetkových sporů po manželské rozepře. (2. Mojž. 21:35; 5. Mojž. 22:13–19) Když byli starší spravedliví a Izraelité poslouchali Zákon, všem se dobře dařilo a celý národ přinášel čest Jehovovi. (3. Mojž. 20:7, 8; Iz. 48:17, 18) Z toho je vidět, že pro Jehovu je důležité, jak se chováme v každé oblasti života. Chce, abychom nikomu nekřivdili a se všemi jednali s láskou. A všímá si všeho, co říkáme nebo děláme, a to i když jsme o samotě. w19.02 23 ¶16–18
texty:
(Heb 4:13)
Není žádné stvoření, které by před Bohem bylo skryté. Všechno je
odhalené a vystavené očím toho, kterému se budeme zodpovídat.
(5Mo 19:2–7)
měl bys v zemi, kterou ti Jehova, tvůj Bůh, dává, vybrat tři města.
3 Zemi, kterou ti Jehova, tvůj Bůh, dává do vlastnictví, rozděl na tři
části a uprav cesty, aby každý, kdo někoho zabil, mohl do těch měst
uprchnout. 4 Ten, kdo někoho zabil, tam může uprchnout a zůstat naživu
jen v případě, že svého bližního udeřil neúmyslně a necítil
k němu předtím nenávist. 5 Například šel se svým bližním do lesa na
dřevo a rozmáchl se sekerou, aby sekl do stromu, ale hlava sekery odletěla
z topůrka, zasáhla jeho bližního a on zemřel. Ten, kdo zabil, by měl
uprchnout do jednoho z těch měst, aby zůstal naživu. 6 Mstitel krve by ho
totiž mohl v zuřivém hněvu pronásledovat a kvůli tomu, že je město
příliš daleko, by ho mohl dostihnout a zabít. On si ale nezaslouží
zemřít, protože předtím ke svému bližnímu necítil nenávist. 7 Proto
ti přikazuji: ‚Vyber tři města.‘
(5Mo 19:11–13)
Ale pokud by nějaký muž nenáviděl svého bližního, počíhal si na něj,
smrtelně ho zranil a on by zemřel a ten muž by uprchl do jednoho z těch
měst, 12 pak ho starší z jeho města nechají odtamtud přivést, vydají
ho do rukou mstitele krve a bude muset zemřít. 13 Nebudeš ho litovat.
Zbavíš tak Izrael viny za to, že byla prolita nevinná krev, a dobře se ti
povede.
(2Mo 21:35)
Pokud něčí býk zraní býka někoho jiného a zvíře zemře, pak živého
býka prodají a rozdělí si peníze i to mrtvé zvíře.
(5Mo 22:13–19)
Když si muž vezme manželku a má s ní pohlavní styk, ale pak ji začne
nenávidět, 14 obviní ji ze špatného jednání a pošpiní její pověst
tím, že řekne: ‚Vzal jsem si tuhle ženu, ale když jsem s ní měl styk,
zjistil jsem, že není panna‘, 15 otec a matka té dívky by měli
předložit důkaz o jejím panenství starším v městské bráně.
16 Dívčin otec řekne starším: ‚Dal jsem svou dceru za manželku tomuhle
muži, ale on ji nenávidí 17 a obviňuje ji ze špatného jednání.
Říká: „Zjistil jsem, že tvoje dcera nebyla panna.“ Ale tady je důkaz
jejího panenství.‘ Pak látku rozprostřou před staršími města.
18 Starší města vezmou toho muže a potrestají ho. 19 Uloží mu pokutu
100 šekelů stříbra a dají je dívčinu otci, protože ten muž pomluvil
izraelskou pannu. A bude dál jeho manželkou. Do konce života se s ní
nesmí rozvést.
(3Mo 20:7, 8)
Posvětíte se a stanete se svatými, protože já jsem Jehova, váš Bůh.
8 A budete dodržovat má nařízení a řídit se jimi. Já jsem Jehova,
který vás posvěcuje.
(Iz 48:17, 18)
Toto říká Jehova, tvůj Výkupce, Svatý Izraele: „Já, Jehova, jsem tvůj
Bůh, který tě vyučuje k tvému dobru a vede tě cestou, po které bys měl
jít. 18 Kdybys tak věnoval pozornost mým přikázáním! Tvůj pokoj by byl
jako řeka a tvé dobré skutky jako mořské vlny.
Krtit ve jménu třech, znamená, at krtici se chápe, co to znamená. Ježíš nikde nepredepsal, ze se při samotném křtu, musí přinášet tato formulka!
Jako za komunismu....
Росфинмониторинг вносит в список «экстремистов» 6 верующих из Владивостока в возрасте от 29 до 59 лет. Из них 5 женщин и один мужчина. Никто из них не знает о том, что они в отношении них возбуждено уголовное дело. Все они проходят свидетелями по уголовному делу против Елены Бармакиной.
Rosfinmonitoring vstupuje na seznam „extremistů“ 6 věřících z Vladivostoku ve věku 29 až 59 let. Z toho 5 žen a jeden muž. Nikdo z nich neví, že proti nim zahájili trestní řízení. Všichni jsou svědky v trestním řízení proti Eleně Barmakině.
Rusko mlati duchodce, ukazuji svoji zoufalost a odpor Bohu, tomu pravému!
В Тавричанке, расположенной на побережье Амурского залива, проживает примерно 8 тысяч человек. Поселок входит в состав Надеждинского района Приморского края. Это не первое уголовное дело за веру в данном муниципальном образовании. В настоящее время в Надеждинском районном суде слушаются два процесса — против 77-летнего верующего Владимира Филиппова и 73-летней верующей Людмилы Шуть. Примечательно, что обыск у Владимира Филиппова проходил трижды. В ходе одного из рейдов силовики избили его за веру.
V Tavrichance, ležící na pobřeží Amurského zálivu, žije asi 8 tisíc lidí. Vesnice je součástí okresu Nadezhda v Primorsky Krai. Nejedná se o první trestní případ pro víru v tuto obec. V současné době jsou u okresního soudu v Nadezhdě slyšena dvě soudní řízení - proti 77letému věřícímu Vladimírovi Filippovovi a 73letému věřícímu Lyudmila Shutovi. Je pozoruhodné, že prohledávání u Vladimíra Filippova proběhlo třikrát. Během jednoho z nájezdů ho bezpečnostní zbili za víru.
K zamyšlení:
Jedině ty opravdu znáš srdce člověka. (2. Par. 6:30)
Jehovovi záleží na pocitech jeho služebníků, i když se na věci vždycky nedívají správně. Vezměme si třeba proroka Jonáše. Bůh ho poslal, aby oznámil rozsudek nad obyvateli Ninive. Ti svého jednání litovali a změnili se, a tak se Bůh rozhodl, že je nezničí. Jonáš z toho ale šťastný nebyl. Kvůli tomu, že se jeho proroctví o zkáze nesplnilo, se „rozpálil ... hněvem“. Jehova měl ale s Jonášem trpělivost a pomohl mu přemýšlet jinak. (Jon. 3:10–4:11) Časem prorok pochopil, co ho Jehova chtěl naučit, a Jehova ho dokonce použil, aby svůj příběh zaznamenal k našemu užitku. (Řím. 15:4) To, jak Jehova jednal se svými služebníky, nás ujišťuje, že s nimi soucítí. Ví o bolestech a trápeních každého z nás. Chápe naše nejvnitřnější myšlenky, naše nejhlubší pocity i naše omezení. A „nedovolí, [abychom] byli pokoušeni nad to, co [můžeme] snést“. (1. Kor. 10:13) To je opravdu nádherné ujištění! w19.03 16 ¶6, 7
texty:
(2Pa 6:30)
kéž nasloucháš v nebesích, ve svém příbytku, a kéž odpustíš.
Každému odplať jeho jednání, protože znáš jeho srdce (jedině ty opravdu
znáš srdce člověka).
(Jon 3:10–4:11)
Když pravý Bůh viděl, co udělali, jak se odvrátili od špatných skutků,
změnil své rozhodnutí a nepřivedl na ně neštěstí, o kterém mluvil.
4 Jonášovi se to ale vůbec nelíbilo a rozzlobil se. 2 Modlil se tedy
k Jehovovi: „Ach Jehovo, přesně toho jsem se bál, když jsem byl ještě
ve své zemi. Proto jsem chtěl utéct do Taršiše. Vždyť jsem věděl, že
jsi soucitný a milosrdný Bůh, trpělivý a plný věrné lásky a je ti
líto způsobit neštěstí. 3 Jehovo, prosím, ukonči můj život! Je pro
mě lepší, abych zemřel, než abych žil.“ 4 Jehova se ho zeptal:
„Myslíš, že ses rozzlobil právem?“ 5 Pak Jonáš vyšel z města
a posadil se na východ od něj. Udělal si tam přístřešek, sedl si pod
něj, aby byl ve stínu, a čekal, co se s městem stane. 6 Bůh Jehova pak
nechal nad Jonášem vyrůst lahvovitou tykev, aby měl hlavu ve stínu
a ulevilo se mu. Jonáš z ní měl velkou radost. 7 Ale další den za
svítání poslal pravý Bůh červa, aby tykev napadl, takže uschla. 8 Když
vyšlo slunce, poslal Bůh také spalující východní vítr a slunce pražilo
Jonášovi na hlavu, až omdléval. Prosil, aby mohl zemřít, a říkal: „Je
pro mě lepší, abych zemřel, než abych žil.“ 9 Bůh se Jonáše zeptal:
„Rozzlobil ses kvůli té lahvovité tykvi právem?“ On odpověděl: „Ano,
právem. Jsem tak rozzlobený, že se mi ani nechce žít.“ 10 Ale Jehova
řekl: „Tobě je líto tykve, která tě nestála žádnou námahu ani jsi
neměl zásluhu na tom, že vyrostla. Za noc vyrostla a za noc uhynula.
11 A mně nemá být líto Ninive, velkého města, kde žije víc než
120 000 lidí, kteří navíc neumí rozlišit dobré od špatného, a také
spousta jejich zvířat?“
(Ří 15:4)
Všechno, co bylo napsáno dřív, bylo napsáno pro naše poučení, abychom
díky své vytrvalosti a povzbuzení z Písma měli naději.
(1Ko 10:13)
Nezažíváte jiné zkoušky, než s jakými se lidé běžně setkávají. Ale
Bůh je věrný a nedovolí, abyste byli zkoušeni nad to, co můžete
zvládnout. Ukáže vám východisko, abyste zkoušku dokázali snést.
Židům 12:6 Koho Pán miluje, toho přísně vychovává, a trestá každého, koho přijímá za syna.´
«Администрация колонии выбрала странный повод для того, чтобы посадить Кристенсена в ЕПКТ как особо опасного нарушителя. Перечень злостных нарушений приводится в статье 116 Уголовно-исполнительного кодекса, и в нем нет ничего из того, что сделал Кристенсен. По мнению администрации колонии, выходит, что находиться в футболке в бараке — это одно и то же, что устроить в колонии бунт или принимать наркотики»,— говорит представитель Европейской ассоциации Свидетелей Иеговы Ярослав Сивульский.
"Správa kolonií si vybrala zvláštní důvod, proč postavit Christensena do EPKT jako zvláště nebezpečného porušovatele." Seznam škodlivých přestupků je uveden v článku 116 trestního řádu a nic z toho, co Christensen udělal, není. Podle správy kolonie se ukázalo, že být v tričku v cele je to samé jako mít vzpouru v kolonii nebo brát drogy, “říká Yaroslav Sivulsky, zástupce Evropské asociace svědků Jehovových.
Что предприняли колония и прокуратура, чтобы не допустить выхода датского верующего Денниса Кристенсена на свободу?
Co udělali veznutele a státní zástupci, aby zabránili dánskému věřícímu Dennisu Christensenovi, aby se osvobodil?
Артём Кофанов, зампрокурора Курской прокуратуры по надзору за исправительными учреждениями, смягчение наказания поддержал. Но через 2 дня, 25 июня, Алексей Шатунов, прокурор той же прокуратуры, заявил, что постановление суда незаконно, потребовал отменить его и направить материал на новое рассмотрение в тот же суд. Что заставило прокуратуру изменить свою позицию — неизвестно.
Zmírnění trestu podpořil Artyom Kofanov, zástupce státního zástupce kurské státní zastupitelství pro dohled nad nápravnými zařízeními. Ale po 2 dnech, 25. června, Aleksey Shatunov, státní zástupce téže státní zastupitelství, prohlásil, že rozhodnutí soudu bylo nezákonné, požádal o jeho zrušení a zaslání materiálu pro nové soudní řízení ke stejnému soudu. To, co způsobilo změnu funkce státního zastupitelství, není známo.
Sborová shromáždění probíhají
přes videokonference
Podtitulek: JAK SE POUŽÍVAJÍ VAŠE DARY
Občas na zdejší diskusi nezaškodí připomenout toto:
K čemu svědkové Jehovovi používají
dobrovolné dary?
Nebereme? Proč o sobě mluvíš jako bys byl svědek, když svědek nejsi?
Od bývalého, dlouholetého a podotýkám pokřtěného svědka vím, že při křtu u svědků není vyslovena formule: "Já tě křtím ve jméno Otce, i Syna i Ducha svatého.
Já, stávající, dlouholetý a podotýkám pokřtěný svědek Jehovův
vím, že při mém křtu byla vyslovena formule "křtím tě ve jménu Otce,
Syna a ducha svatého".
To já nevím. Já jsem s ním na toto téma mluvil a on mě tvrdil, že žádná taková slova při jeho křtu nezazněla. A nemám důvod mu nevěřit, je to čestný, slušný člověk.
Myslím že ne, že problém je jinde. Margo byla přece křtěná ještě za
komunistů a to je dost dávno. Tehdy se prý ta formule používala. Teď je to
už několik let jinak. Před křtem dostane kandidát dvě otázky a v žádné
z nich se o Otci, Synu ani Duchu svatém nic neříká. Vlastní křest
potopením pod vodu už je bez této křestní formule.
Tak mě to ten člověk řekl a já se vás dvou ptám, jestli je to pravda?
Pravda je taková, že tzv. "formule" při křtu není předepsaná. Pokud
vím, někdo ji používá, někdo ne. Takže pravdu máte oba.
To, že je někdo pokřtěn ve jménu Otce, Syna a svatého ducha, musí být
dotyčnému jasné dávno předtím, než vstoupí do bazénku. I zde jsem
několikrát uváděl, co podle nás znamená být pokřtěn ve jménu Otce, co
znamená ve jménu Syna, a co znamená ve jménu svatého ducha. Důležitý je
význam a smysl, nikoli aktuálně pronesená slova. Ostatně my učíme, že
člověk se oddává Bohu soukromě v modlitbě, křest je pak veřejným
vyjádřením tohoto rozhodnutí. Je to závažné, skutečně životní
rozhodnutí, proto by každý měl mít jasno, do čeho jde.
Ostatně z Písma nijak nevyplývá, že by se "formule" při křtu používala,
navíc povinně.
Křest a především vše, co s ním souvisí, je slib oddanosti Bohu, a odpadlíci, kteří jsou pohoršeni, že se při vlastním aktu "nic neříká", by si měli připomenout, co se říkalo před ním, a co řekli a slíbili oni sami.
Určitě se rozebírá smysl te formulky před křtem, aby člověk pochopil, jak se dává krtit ve jménu těch třech....
Dobře. Mám ještě jednu otázku a jednu připomínku. Ty dvě otázky
před samotným křtem jsou předepsané?
A ta připomínka, jednou jsme se už o křtu spolu bavili, bylo to loni, a na
mou otázku, jestli je při křtu pronesena věta: "Já tě křtím, ve jméno
Otce, i Syna i Ducha svatého", mě odpověděls že ano, i když už to nebyla
pravda!
Ty dvě otázky jsou součástí proslovu ke křtu.
1. Činil jsi pokání ze svých hříchů, zasvětil ses Jehovovi a přijal
jeho způsob záchrany prostřednictvím Ježíše Krista?
2. Uvědomuješ si, že svým křtem dáváš veřejně najevo, že se stáváš
svědkem Jehovovým a že se připojuješ k Jehovově organizaci?
Zazní tedy veřejně a křtěnci na ně jednohlasně odpovídají, čímž
dávají najevo, že jsou s jejich významem ztotožněni.
Odpověděl jsem podle toho, co jsem věděl.
Křtil jsem jednou před několika lety, nenapadlo mě, že by to dnes bylo
jinak. Osobně bych to asi řekl znova, i když záleží na počtu křtěnců.
Když jich křtíš 10 - 20 - 30, mohla by se z toho stát bezduchá mantra.
Ostatně samotný akt považujeme za intimní záležitost, do které by neměl
nikdo moc mluvit.
Význam křtu je každému jasný, se křtěnci se probírá, aby v tom měli
především oni jasno, naposledy právě při proslovu ke křtu.
Křetěnci i ostatní vědí, že křest proběhl ve jménu Otce, Syna a
svatého ducha.
Ty dvě otázky jsou položeny na konci slavnostního proslovu před křtem. Nevím, jestli jsou formulovány stejně. Teď jsem je našla v naší literatuře, tak přeposílám, ale v každém článku to bylo napsáno jinak:
20 Dvě otázky, jimiž má být zkoumáno srdce a mysl každého křtěnce,
zní:
1. Poznal jsi, že jsi hříšník a že je ti třeba záchrany od Jehovy
Boha, a poznal jsi, že tato záchrana pochází od něj, a to
prostřednictvím vykupitele, jehož poslal, Krista Ježíše?
2. Oddal jsi se na základě této víry v Boha a v jeho výkupné
opatření Jehovovi Bohu bezvýhradně, abys nadále činil jeho vůli, jak ti
byla zjevena prostřednictvím Krista Ježíše a Božího Slova a jak byla
objasněna působením svatého ducha?
otázky,
jestli ses zasvětil Jehovovi a
jestli chápeš, že „svým zasvěcením se Bohu a křtem dáváš veřejně
najevo, že se stáváš svědkem Jehovovým a že se připojuješ
k organizaci, kterou Bůh vede svým duchem“.
Jinak já opravdu nevím, co se říká nebo neříká. Křty jsou
prováděny hlavně na sjezdech, nestojím u bazénku. Pamatuju si "zblízka"
jen svůj křest. Tak mě, prosím, nelustruj.
V Jordánu tekla jaká, když se ji Ježíš pokřtil?
A když jeho ucednici křtili další, v řekách a jezerech, jaká tam byla?
Co dělá vodu svecenou a čím se odlišuje?
Vodu dělá svěcenou požehnání. Žehnat je odvozené od latinského
"SIGNARE", což znamená česky "OZNAČIT".
Svěcená voda je označená jako Boží požehnání způsobující. Proto je
taky u vchodu do kostela svěcená voda aby si křesťan znamením kříže
připomněl křest prostřednictvím kterého mu byly odpuštěny hříchy.
Myslím, že by křesťan měl být schopen připomenout si význam křtu i
bez pomůcek.
Nebo ta svěcená voda v tom hraje nějakou zvláštní roli?
Kde to mas v Bibli, jako Boží požadavek? Kdo delal signare Jordánu, před křtem Ježíše?
Ne, není to nutné. Stejně tak není nutné se potápět. Voda má při křtu jenom symbolický význam a v případě nouze není potřeba vůbec.
S tím můžu souhlasit.
Ponořením do vody je symbolizováno to, že člověk "umírá" hříchu, aby
se (opět) symbolicky zrodil jako oddaný Jehovovi a Kristu.
To proběhne především v mysli a srdci dotyčného, symbolizovat to aktem
křtu může později, až budou k tomu podmínky.
Nelze ale přehlédnout, že každý, kdo se takto oddal, si intenzivně přeje
to dát najevo křtem.
S tím nemohu souhlasit. Člověk se křtem nezbaví své slabosti znova a znova podléhat pokušení a hřešit.
Russian Prosecutor Halts Early Release of Brother Christensen
On June 26, 2020, the Lgov prison authorities illegally placed Brother Dennis Christensen in a cell of a special punishment block (EPKT), typically used for malicious offenders. Given that his health has deteriorated, the move seems to be a calculated attempt to break him. The prosecutor's office may also be using new trumped-up charges against Brother Christensen to appeal his early release, a decision that the office supported in court just days earlier.
26. června 2020 lgovské vězeňské úřady nezákonně umístily bratra Dennisa Christensena do cely zvláštního trestního bloku (EPKT), obvykle používaného pro zločince. Vzhledem k tomu, že se jeho zdraví zhoršilo, zdá se, že tento pohyb je vypočítaným pokusem ho zlomit. Státní zastupitelství může také použít nová falešná obvinění proti bratrovi Christensenovi, aby se odvolalo proti jeho předčasnému propuštění, což je rozhodnutí, které úřad před několika dny podporoval u soudu. (Google)