(Matouš 20:25-28)
Ale Ježíš je k sobě zavolal a řekl:
„Víte, že panovníci národů se nad nimi vypínají jako páni a že
velcí muži nad nimi vykonávají autoritu. Mezi vámi to tak není; ale
kdokoli se chce stát velkým mezi vámi, bude vaším služebníkem, a kdokoli
chce být první mezi vámi, bude vaším otrokem. Právě jako Syn člověka
nepřišel, aby mu bylo slouženo, ale aby sloužil a dal svou duši jako
výkupné výměnou za mnohé.“
Je nekde v Bibli napsano, ze se ma zakazovat nekomu neco rict - Umlcel nekdy
Jezis nekdy nekoho z jinym nazorem? Drz se pisma svateho a tim je
tadyto co pises je hezke -- ale kdokoli se chce stát velkým mezi vámi, bude vaším služebníkem, a kdokoli chce být první mezi vámi, bude vaším otrokem. Tak se zkus ty vykladniku Bible podle toho vylozit.
Ježíš musel své učedníky opakovaně napomínat, aby se nesnažili urvat nějaké vedoucí postavení. Citovanými slovy reagoval na přání matky bratrů Zebedeových, která svým synům chtěla zajistit "zasklené místečko" v nebi. Pokud by nějaký starší uplatňoval autoritu ve sboru nevhodně, brzy by jako starší skončil.
ja ale pisu co uplatnujes na forech - svoji narazenost a moznost vladnout a to je proti Jezisovu uceni.
Ja vim moc dobre co pisu - kdyz ti nekdo (nemyslim primo mne) napise svuj
nazor a vi moc dobre co pise tak z pozice sve moci - pouze internetove - ho
smazes nebo dokonce vyloucis z diskuze -- co znamena to tvoje - Vím, co
píšeš.
Zatím to ignoruji. - To je jako co? Tohle by udelal Jezis? Takle se nechova
diskutnik ale narazena osoba - ja vim a je mne to jastne, ze jako starsina musis
mit respekt ale ten ziskas i svoji inteligenci a ne narazenosti - ja to chapu
Margo ti poklonkuje a toka coz je normalni ale jinak mimo rosseho nic moc -- Ja
te neurazim poze ti chci ukazat co jsi a jak se nemas chovat aby jsi dodrzel to
ocem pises nahore.
Ještě někdo jiný si přisvojil postavení, které mu nepatří...…, ten sklon je opravdu velmi rozšířený dodnes.....
Margo píše na tématu Svědkové Jehovovi:
. Máme sice všichni po světě stejné učení, ale každý se k němu
stavíme jinak, jinak ho chápeme, jinak se s ním popasováváme. Jsme docela
dost různorodí. Stejně to bylo v prvním století: učení bylo jedno,
učedníc vykonávali jedno dílo, ale měli různé povahy, různé podmínky,
jiný náhled.
Není to pravda, Margo. Vy nesmíte změnit ani jedno slovo, ani v mysli, které vám VRO napíše. Všechno je vlastně dogma.
I první křesťané měli dozorce:
Ano, jen je rozdíl v obsahu toho co dělá.
Váš dozorce je součástí systému a podléhá mu. Hlavně dohlíží, aby
nikdo neřekl ani jedno slovo jinak a proti VRO.
Dozorci v prvním století byli ustanoveni v konkrétních městech a místech,
pouze s touto působností a rozhodně s jinou pracovní náplní.
Nikomu nejsou předepisovány žádné hodiny, každý dává Jehovovi
tolik času, kolik chce - někdo třeba přes sto hodin služby, někdo třeba
dvě, a někdo taky žádnou. Každý podle svých okolností a podle svého
chtění.
Margo, vzpomínáš, jak nikdo nenutil nikoho jít do průvodu. Každý šel
"dobrovolně a rád"...., že....?!
Je to v nastavení systému, ten kdo nemůže má pocit viny......a ten kdo
má hodně hodin a splnil kvótu je odměněn a srdečně přijímán....
Nic takového u prvních křesťanů nevidím.
. O Berojských je třeba řečeno, že denně pečlivě zkoumali Písma, a na základě toho uvěřili.
Ano, ale zkoumali, jestli ten, který je jim zvěstován je opravdu ten předpovězený Kristus...., nestudovali dva roky naprosto speciální a přesnou doktrínu z Písma......
I první křesťané měli "ústředí", tedy vedoucí sbor starších bratrů v Jeruzalémě. Ten se staral o ta "světla" Viz 15. kapitola Skutků.
V Jeruzalémě nebyl žádný vedoucí sbor, to vyučují jen katolíci a
svědkové.
To, že rozsuzovali jeden plošný problém a jedenkrát rozeslali dopisy do
všech sborů, protože všude byli křesťané z Židů a také z pohanů a
vznikaly konflikty, to v žádném případě neznamená, že to dělali každý
měsíc nebo týden a že by centrálně vyučovali přesné doktríny všechny
křesťany !
To se jen hodí některým skupinám do krámu.
A mimochodem, na shromáždění jsou ostatní zapojováni tak, že přečtou podtrženou větu ve Strážné věži, v příslušném odstavci......
Kjaro, opravdu si mám myslet, že jsi hloupá, a nebo zákeřná? O co ti
jde? Ani mi nestojíš za odpověď.
Tak dobře. Na co vůbec by měl být výklad Bible? Je tam něco nesrozumitelného? Už je to drahně let, co jsem ji četl, ale nenašel jsem tam nic, čemu bych nerozuměl. Je vůbec nějaký důvod, Bibli vykládat?
Ano, výklad Bible je nezbytný, protože při zběžném čtení uniká kontext. Takže i když nějaký text pochopím "na první dobrou", o čemž si dovolím pochybovat, tak souvislosti nepostřehnu.
Jistě.
Žalm 104:5
Zemi jsi založil na pilířích, aby se nehnula navěky a navždy. (Ekumenický
překlad)
a:
To je verš, který sám rád používáš jako důkaz nepravdivosti Bible.
Přečetl jsi, zajásal a stále dokola opakuješ.
Ke skutečnému pochopení ti chybí několik kroků.
Žalmy jsou texty písní, jedná se tedy o poezii. Básnický
jazyk se hemží podobnými výrazy. Nakonec i v dotyčném žalmu jich je
použito několik.
Dotyčný výraz bývá přeložen také jako základ, podstavec,
pilíř. Všechny tyto výrazy popisují něco stabilního, pevného,
neměnného. Ta stabilita může být doslovná nebo dynamická, jako v
případě země.
Nakonec návod k pochopení najdeme i v knize Job, která byla napsána asi 500
let před Žalmy.
V Jobovi 38:6 je otázka "Do čeho byly zapuštěny její
základy a kdo položil její úhelný kámen", zatímco
v Jobovi 26:7 čteme, že "On roztahuje severní oblohu nad prázdným
prostorem, zavěšuje zemi na ničem."
Porozumění najdeme i v 1. Timoteovi 3:15, kde Pavel nazývá sbor "sloupem
a oporou pravdy".
Takže asi tak...
Jb 37,18 dovedl bys jako on vzklenout oblohu pro mraky, pevnou jak lité
zrcadlo?
Jak je třeba vykládat tohle?
A jak bys vyložil toto:
"Po modrém blankytu bělavé páry hynou..."
Jako popis ozónové díry?
Používání poetických obrazů je běžné i v moderní literatuře,
natož u orientálců.
Celá 37. kapitola Joba je oslavou Boha a zejména jeho stvořitelké
činnosti.
Nakonec ani dnešnímu člověku by nezaškodilo se občas podívat na oblohu
jinak než skrz učebnici fyziky.
Odpovídáš otázkou. A ten verš, který jsem uvedl, má do poezie daleko.
Odpověděl jsem ti.
Tak ještě jednou:
Používání poetických obrazů je běžné i v moderní literatuře,
natož u orientálců.
Celá 37. kapitola Joba je oslavou Boha a zejména jeho stvořitelké
činnosti.
Nakonec ani dnešnímu člověku by nezaškodilo se občas podívat na oblohu
jinak než skrz učebnici fyziky.
Jak vidíš, psal jsem o poetických obrazech, nikoli o
poezii.
Rozumím. Tím, že označíš, tvrzení v Bibli za poezii, maskuješ nesmysly v Bibli tak, aby nevypadaly jako nesmysly. Tak kdo má potom pravdu? To, co je v Bibli, nebo mají pravdu ti, co tvrdí, že je tam vlastně něco jiného?
Mluvíme o konkrétních textech.
Nevím o nikom, kdo by byl ochoten je chápat doslovně.
Tedy kromě tebe.
No a ty konkretní texty, jsou psány v době kamenné, s odpovídajícími
znalostmi té doby, které byly ještě menší než v době Galileově, kde se
argumentovalo: Každý, kdo má oči, přece vidí, že Slunce obíhá Zemi, a
ne naopak. A když Galileo nabídl církevnímu žalobci, ať se podívá
dalekohledem na měsíce Jupitera, tak ten dobrý muž víry, to označil za
"mámení pekelné", jenom proto, že v Bibli, o tom nic není. Jak by taky
mohlo, když v době kamenné, žádné dalekohledy neměli.
Řekl bych, že tohle vysvětlení, je přínosnější, než kterékoliv
jiné.
Od věci!
V tv zprávách i dnes rikaji: slunce vychází a zapadá. To žijeme v době
kamenné?
Že Slunce vychází a zapadá není totéž, jako tvrzení že Slunce obíhá Zemi.
Ještě jednou a pomalu.
Řeč je stále o konkrétním textu z knihy Job.
Tak do toho, prosím, neplať Galilea a katolickou církev.
Otázka zněla, jestli ti tvoje duševní výbava opravdu neumožňuje
rozpoznat, jestli jsou ty myšlenky míněny doslovně, nebo jestli to jsou
poetické obrazy.
Hebrejské slovo šaʹchaq (obloha) je také překládáno jako „vrstva prachu“, „oblak“ nebo „oblačné nebe“; zjevně pochází z kořene, který znamená „roztlouci najemno“. (2Sa 22:43) Jehova o sobě mluví jako o tom, kdo ‚tepá oblohu dotvrda jako lité zrcadlo‘. (Job 37:18) Částečky tvořící atmosféru jsou skutečně pod působením gravitace, jejich vnější hranici vymezuje řada zákonů a gravitace jim brání uniknout od země. (1Mo 1:6–8) Tyto částečky odrážejí sluneční světlo způsobem, který se dá přirovnat k zrcadlu. Obloha proto vypadá jasná, zatímco bez atmosféry by člověk ze Země viděl na obloze pouze čerň se zářivě svítícími nebeskými tělesy, jak je to při pohledu z Měsíce, který atmosféru nemá. Z vesmíru mohli astronauti pozorovat zemskou atmosféru jako osvětlený, zářivý kruh.
To je stejné, jako tvrzení, že v jiném jazyce slovo pelyněk, označuje Černobyl. Měnění významů slov, aby se maskovaly starověká nesmyslná tvrzení. Obloha není pevná, jako lité zrcadlo, a nestojí na žádných sloupech. A o tom, proč je obloha modrá, a oblaky někdy červené, neměli nejmenší potuchu.
Ještě stále řešíme tvůj problém, zda jsi schopen rozlišit, jestli
jsou popisy stvoření v Jobově knize obrazné nebo doslovné.
Tak, prosím, neodváděj řeč ke zmateným botanickým teoriím.
Jen tak na okraj:
Černobyl není jiný název pro pelyněk.
Pelyňků existuje asi 20 druhů, u nás jsou nejznámější pelyněk pravý
(většinou pěstovaný) a divoce rostoucí pelyněk černobýl.
Myslím, že základním problémem je tvoje neschopnost rozlišit, co je
obrazné, a co je doslovné.
S tímto nedostatkem se dá žít, stačí, když s tím nebudeš otravovat
ostatní.
Tak dobře. Je pravda, že bohy si lidé začali vymýšlet už od úsvitu
dějin, na vysvětlení dějů v přírodě?
Je možné, tihle šimpanzi "kamenují Satana", stejně muslimové?
https://www.expres.cz/viral/simpanzi-ritual-vira-pokus.A160304_085930_dx-viral_pali
Neodváděj řeč, prosím.
Stále řešíme tvoji neschopnost rozlišit doslovné od obrazného, a to i v
takových triviálních případech jako je 37. kapitola Joba.
Tak jak?
Uznáš, že ses mýlil?
Člověk zpravidla hledá jiné informace v učebnici astronomie, a jiné v
poetických obrazech o stvoření.
Průšvih nastává, když v básni hledáme exaktní informace o uspořádání
vesmíru a v Keplerových zákonech poezii.
(1. Petra 5:8)
Uvažujte střízlivě, bděte! Váš
nepřítel, Ďábel, chodí kolem jako řvoucí lev a hledá, koho by
pohltil.
Efezským 6:12 Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla.
tohle je dobré mít neustále na paměti, protože když pomyslně vyhráváme např. slovní bitvy s lidmi, může nás to uspokojit, ukolébat a ďábel, který se umí převlékat mimo jiné i za anděla světla s námi bude mít snadnou práci
zajímavé, budu nad tím uvažovat. Je tam jasně napsáno že nikoliv lidé jsou naši protivníci.
nazval bych to žabo myší války, v intencích tohoto příměru, ve skutečném světě pro žáby je nepřítel čáp a pro myši kočka
ale no tak,.. já nemám připravené odpovědi, že bych je sypal z rukávu, dočkej času, jako husa klasu
Kazatel 7:8 Lepší je zakončení věci než její počátek, lepší je trpělivost nežli povýšenost.
Vidíš, ten verš jsem četl mnohokrát, ale toho protikladu mezi
trpělivostí a domýšlivostí jsem si nevšiml.
Protože ti to nepředložil VRO. Zkus někdy nezaujatě přemýšlet o biblických textech. A ne si všechno nechat nabulíkovat od VRO.
Domečku, on snad každý biblický verš obsahuje minimálně dvě vrstvy informací. Je fakt, že jsem zvyklý uvažovat a používat především první část toho verše, a jsem rád, že jsem si díky Descově poznámce uvědomil i tu druhou část.
A pokud jde o to bulíkování od VRO, našel jsem hezkou myšlenku v
článku o trpělivosti ve Strážné věži z 15. 6. 1995. Cituji:
Někdy je to náš vlastní chybný úsudek, co způsobí, že ztratíme
trpělivost. Povšimněte si, jak moudrý král Šalomoun popsal spojitost mezi
ukvapeným, nesprávným uvažováním a netrpělivým, hněvivým
vystupováním: „Lepší je ten, kdo je trpělivý, než ten, kdo je
domýšlivý v duchu. Neukvapuj se ve svém duchu, takže by ses urazil,
protože urážlivost spočívá v náruči hlupáků.“ (Kazatel 7:8, 9)
Když nějakou dobu počkáme, abychom o situaci získali úplnou, správnou
představu předtím, než budeme reagovat, pravděpodobně budeme mít pro
druhé více porozumění, soucítění a trpělivosti. Povýšené a sobecké
uvažování může naopak způsobit, že budeme úzkoprsí, netrpěliví
a zaujatí jako ti reptající, tvrdošíjní Izraelité, kteří tak trápili
Mojžíše. (4. Mojžíšova 20:2–5, 10)
a:
Osobně bych to bulíkováním nenazval.
Reaguju na toto: …..") Když nějakou dobu počkáme, abychom o situaci získali úplnou, správnou představu předtím, než budeme reagovat, pravděpodobně budeme mít pro druhé více porozumění, soucítění a trpělivosti. Povýšené a sobecké "
Abuko, ty nevíš, že se satan převléká za anděla světla ?!
Je to psychologická rada, založená na jednom verši. Těch veršů je v Písmu velmi mnoho, které říkají třeba něco jiného.
Ale vést centrálně z Ameriky jinak nejde.
V Duchu svatém vypadá vedení jinak.
Jednak jedná individuálně a v době, kdy jsme na jeho vedení nebo
usvědčení připraveni. On to vi, vidí do srdce.
Pak vede a radí vždycky jinak, nikdy to není stejné, ale vždy v intencích
Písma.
Pokud máme problém pochopit, přidává životní situace, ve kterých to
lépe chápeme.
Když uděláme pokání s prosbou o odpuštění, vede nás dále a podpírá
nás, připomíná v konkrétních momentech, že tady je zapotřebí být
opatrný...….on pomáhá i proměňovat vnímání našeho
srdce...….proměňuje ho na masité a píše přímo na naše desky srdce.
Tady je změna možná....
To ale může dělat, jen když v nás uvnitř přebývá, když jsme chrámem Ducha.
Když nejsme křesťané, musí nás někdo vést Starozákonním způsobem nějaký lidský prostředník a zprostředkovávat Boží vůli.
Je to zase příkaz zvenčí formou rady. Těžko budeš v situaci, kdy
budeš ztrácet trpělivost hledat, jakže to vlastně ten VRO psal a kde.
Takto se to dělalo pod Starou smlouvou a takto se člověk není schopen
změnit !
Něco se vůlí uhraje u silných jedinců.
Ale to by Kristus nemusel umírat, kdyby to šlo dělat takto !
A navíc tyto skutky dělané tělesně, ze své síly, ze své vůle , i s prosbou o pomoc svatého ducha nejsou před Bohem přijatelné.
Ještě bys to ………..".osobně bych to bulíkováním nenazval"....?
Píšeš:
V Duchu svatém vypadá vedení jinak.
a:
Ano. Jak takové vedení vypadá, vidíme na každém tvém příspěvku.
Tak řekni konkrétně, co je v rozporu s Duchem svatým...….biblicky.....
Ve Strážné mvěži z roku 1981 se o lvím řevu píše:
V rozporu s obecnou domněnkou lev obvykle neřve, když loví divoká
zvířata. Když se však pokouší lovit domácí zvířata v ohradě, často
řve. Děsivý zvuk má sloužit k tomu, aby vyvolal paniku, ve které
zvířata prorazí ochranný plot a stanou se jeho kořistí.
To nám připomíná slova apoštola Petra. Napsal spolukřesťanům: „Váš
protivník, ďábel, obchází jako řvoucí lev a hledá, koho by pohltil.“
(1. Petra 5:8) Jako křesťanské „ovce“ bezpečně chráněné
„znamenitým pastýřem“ Ježíšem Kristem uděláme dobře, když budeme
věnovat pozornost Petrovým slovům. (Jan 10:14, 15) „Buďte střízliví,
bděte,“ říká apoštol, aby hrozivý řev ďábla nezpůsobil, že někdo
v panice prchne do oblasti duchovního nebezpečí.
Petr si přirovnání ke lvu nevymyslel. V jeho době v Palestině žil
lev perský.
Je vidět, že Petr byl Ježíšův pozorný učedník i pokud jde o
přirovnání a podobenství.
(Juda 4)
Vklouzli totiž mezi vás jistí lidé, které
Písmo už dávno určilo k soudu. Jsou to bezbožní lidé, kteří
nezaslouženou laskavost našeho Boha používají jako omluvu pro nestoudné
chování a kteří svými skutky zapírají našeho jediného Majitele
a Pána, Ježíše Krista.
Dalo by se označit za "nestoudné chování," když někdo nalezne něčí závěť a ve snaze udělat si věci po svém ji prohlásí za neplatnou? Někde jsem četla, že to udělal Rutherford s Russellovou závětí. (Hledám důkaz ve vaší knize " SJ - Hlasatelé...", ale asi jsem to četla jinde. Nicméně bylo to ve vaší literatuře, takže žádné "lži odpadlíků."
Ano, dalo by se to tak nazvat. Ale nevím, o čem píšeš, jestli je na tom aspoň zbla pravdy.
Dalo by se nestoudným chováním nazvat šíření informace, kterou si "někdo někde" přečte, a s jasným úmyslem škodit ji roznáší jako drbna po pavlači?
Kromě toho knihu "Hlasatelé" jsi označila jako podvod na svědcích.
Kniha "Hlasatelé" věnuje vzrušené době po Russellově smrti celou 6. kapitolu. Zřejmě jsou ale pro tebe uvedené informace málo skandální, tak jsi je přešla bez povšimnutí.
Přešla jsem je "bez povšimnutí," protože ukazují, že na základě omylů a falešných proroctví o konci světa a událostech předcházejících konci světa si Bůh ze všech věřících vyvolil právě tyto chybující svědky. Na to skutečně NENÍ CO ŘÍCT!
(Filipanům 4:8)
Konečně, bratři, o všem, co je pravé, co
si zasluhuje vážný zájem, co je spravedlivé, co je cudné, co je hodné
lásky, o čem se dobře mluví, o jakékoli ctnosti a o čemkoli
chvályhodném, o tom dále uvažujte.
Je to krásná ukázka pozitivního myšlení.
Pavel nezakazuje, ale doporučuje.
Připomíná to Ježíšovu radu, která bývá zkresleně citována. Lidé
často říkají:
"Co nechcete, aby lidé dělali vám,
nedělejte vy jim".
Ježíš to ale řekl opačně:
Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak
jednejte ve všem vy s nimi. (Matouš 7:12a)
Křesťanství je o aktivitě.
Bible jde mnohem dále, než jen tímto pozitivním nastavení.
Byl tady diskutován první hřích člověka.
A už tady dochází k nedorozumění ve vašem výkladu. Proto Desc reagoval, jak reagoval a vy jste tomu nerozuměli.
Abuka píše:
Chápu to tak, že strom symbolizoval dvě věci:
Tyto dva body vylučují jeden druhý.
Aby člověk mohl žít svobodně, musí mít lásku a naopak.
Popisování Stromu poznání, jako práva Boha dávat přikázání !
On má zcela jistě právo dávat přikázání, ale život v přikázáních je život otroka. Jak správně už uvedl z Písma Desc.
Vy situaci v Edenu popisujete "státnicky", ale Bůh chtěl být Otcem a žít v láskyplném vztahu se svými dětmi.
To obnáší svobodu a svobodné rozhodování, proto mohli volit !
A oni zvolili poznání dobrého a zlého...….
Tím se rozhodli pro otroctví a Zákon …...usvědčil celý svět z hříchu...….
A vy pokračujete na tomto ďáblem podsunutém základě, máte založené náboženství......NA POZNÁNÍ.....A NA OTROCTVÍ... PŘÍKÁZÁNÍ....NEBER, NEJEZ, NEDOTÝKEJ SE...…
Ale je psáno:
Galatským 5:1 Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte
si na sebe znovu vložit otrocké jho.
Galatským 5:4 Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít
ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti.
Princip zákona zní: Kdo toto bude činit, bude živ !
Kristus a křesťanství je o něčem jiném.
1. je sejmut hřích.
Tím se vracíme okamžitě do náruče Boží, do jeho lásky. Rodíme se z
Boha jako jeho vlastní děti.
A začínáme žít s Bohem ruku v ruce , smíření s ním.
Když se mi to stalo pár měsíců jsem ani nedýchala, abych tomu nádhernému Bohu neublížila svojí chybou natož hříchem.
Toto jsou verše Margo, které uvedla:
Jestliže mě milujete, budete zachovávat má přikázání. Kdo má moje
přikázání a zachovává je, ten mě miluje.“ (Jan 14:15, 21
Jedině láska dává svobodu milovat, jak z pozice Boha, tak z pozice naší...….
I naše děti na zemi milujeme , protože jsou naše děti a ne proto, že nás poslouchají...….., To bychom byli kupci a ne rodiče.....
Kristus nás vysvobodil z otroctví příkazů a zákazů, které přinášelo smrt !
Kol.2.kap:
20Jestliže jste spolu s Kristem zemřeli mocnostem světa, proč si necháváte
předpisovat:
21neber to do rukou, nejez, nedotýkej se – jako byste stále ještě byli v
moci světa?
On naše hříchy sejmul, abychom mohli Boha poslouchat svobodně a z
lásky......v Duchu svatém a ne zištně....., že když budu poslouchat, tak
mně Bůh příjme...….
Tak to v Edenu nebylo postaveno ......
Rozhodování bez poznání Bůh určitě neměl na mysli.
Opravdu je to zbytečná debata, ledaže bys nám zase chtěl něco dokazovat.
.
To napsal Abuka a chtěla jsem tím jen zdůraznit tu volbu.Adama ....POZNÁNÍ...…, která byla nabídkou ďábla....a kterou jste přijali i vy...….
Dobrý otec, který žije v láskyplném vztahu s dětmi, Dává těm dětem hranice a učí je, co je správné a nesprávné. Děti, které svého otce milují a dvěřují mu, rády tato omezení přijímají. Kdysi jsem četla myšlenku, že děti, kterým rodiče nedávají hranice, se necítí ani svobodné, ani milované.
A jinak si taky myslím, že jde o zbytečnou debatu. Pořád nám
podsouváš nějaké jiné uvažování, a mě to nebaví.
Ne, Margo, nic nepodsouvám.
Určování hranic je oblast výchovy, tam můžu nastavit odměny a tresty. To je jistě důležité.
Ale není možné přijetí dětí a dávání lásky na základě poslušnosti !!!!
Toto dělá právě zákonické vyučování a výchova !
I u dětí je zapotřebí spíše vychovávat , podle věku, spíše dáváním následků chování dětí a dávání postupně svobodu rozhodování.
A věř mi, že následky takové výchovy podle "Bible", zákonicky, jsou velmi tragické !
Není to jen u vás, toto existuje v různých zákonických skupinách !
Naštěstí většina těchto lidí pod zákonem postupuje podle svých
návyků a případně dobrých způsobů a lásky v rodině, takže se to
nějak srovná !
Ale pokud někdo vyrostl třeba v Dětském domově a pak začne nastolovat u
svého decka výchovu podle...."Bible".....způsobem zákona, příkazy a
zákazy...…..tak to dopadá strašlivě,...…
Margo, vím o čem mluvím, zažila jsem to zblízka...…
A CO TEPRVE, KDYŽ JE NA TOM POSTAVENO NÁBOŽENSTVÍ...….
To rozhodně není z nenávisti, proč to píšu...…...viděla jsem spoustu utrpení......u dětí i u rodičů.....
Milující výchova nestojí na odměnách a trestech. To je o tom, že rodič informuje dítě, že si nesmí hrát na silnici, aby ho něco nepřejelo, že si musí mýt ruce, aby nedostalo nějakou infekci, že když si bude hrát se zlými dětmi, můžou mu ublížit... Dítě, které rodiče neposlechne, může se dostat do problémů nebo dokonce přijít o život. To se stalo prvním lidem.
O dávání lásky na základě poslušnosti tu nikdo nepsal, tedy kromě
tebe.
Jak jinak by měl křesťan vychovávat svoje děti než podle Bible? Proč by
taková výchova měla být zákonická? Co konkrétně si pod tím slovem
vlastně představuješ? Bible totiž není jen o příkazech a zákazech, vede
k rozumnosti, moudrosti, lásce k Bohu. Víš o tom vůbec něco?
Margo píše: Bible totiž není jen o příkazech a zákazech, vede k rozumnosti, moudrosti, lásce k Bohu. Víš o tom vůbec něco?
Ne, Margo nevím. Jen znám Písma přes čtyřicet let a žiju je.
Margo, vždyť tady zcela jasně neustále píšete, co je zapotřebí dodržovat a ukazujete své..... POZNÁNÍ...., které je jedině správně a jediné rozsáhlé a přesné.....nemusím nic podsouvat....
I situaci v Edenu prezentujete, jako nedostatek poslušnosti....a proto odsouzení.....
I Židé znali z Písma více než jen zákon a přesto tento způsob záchrany byl uzavřen a nevedl k životu.
Život dává Kristus pouhým sejmutím hříchů.
To přece nemusím podsouvat......
K:
Ne, Margo nevím. Jen znám Písma přes čtyřicet let a žiju je.
M:
Tak potom nevím, proč píšeš tak, jak píšeš.
K:
vždyť tady zcela jasně neustále píšete, co je zapotřebí dodržovat a
ukazujete své..... POZNÁNÍ
M:
No a snad není potřeba dodržovat? Proč o tom jak Ježíšm tak apoštolové
tak často mluvili? Jen tak pro srandu králíkům?
K:
I situaci v Edenu prezentujete, jako nedostatek poslušnosti....a proto
odsouzení.....
M:
Ale to je přece jasné, že šlo o neposlušnost. Tohle znáš?
(Ří 5:12)
Skrze jednoho člověka vstoupil do světa hřích a skrze hřích smrt, a tak
se smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili.
(Ří 5:19)
Vždyť jako se neposlušností jednoho člověka stali mnozí hříšníky, tak
se poslušností jednoho stanou mnozí bezúhonnými.
K:
I Židé znali z Písma více než jen zákon a přesto tento způsob záchrany
byl uzavřen a nevedl k životu.
M:
Ale to je přece jasné, a taky víme proč. Na tom přece stojí význam
Ježíšovy výkupní oběti. Tady nikdo netvrdí, že si skutky Zákona
můžeme vysloužit věčný život.
Jistěže je zapotřebí přikázání dodržovat, jenže pod Novou smlouvou
pouze v Duchu svatém, jak neustále píšu !
Jinak je to pro Boha nepřijatelné a je to jen k užitku tomu, kdo je
dodržuje, ne pro Boží přijetí !_
V Edenu se neposlušností Adama stali mnozí hříšníky, ale ne to, že
kvůli neposlušnosti ho Bůh odmítnul. I když toto rozhodnutí ohrozilo
lidstvo, takže v tomto případě mohlo toto jednání být potrestáno i
odmítnutím Božím..
Ale v podstatě jednání Adama byl nedostatek důvěry a lásky k Bohu !
A ani Kristus tím, že byl poslušný a vzal hříchy člověka na sebe a tím
lidstvo zachránit, nezačal být kvůli tomu milovaný Otcem a přijatý ! Byl
milovaný tak jako tak.
Ano netvrdíte to, že by vám skutky mohly dát věčný život, ale prakticky to děláte,Protože naprosto netušíte, že nestačí si jen přečíst v Písmu, že Kristus položil výkupné za mnohé !
Představ si, Kjaro, že problematice kolem starého a NOVÉHO ZÁKONA DOST DOBŘE ROZUMÍM. OPRAVDU PLÁČEŠ NA ŠPATNÉM HROBĚ. KROMĚ TOHO UŽ MĚ ZAČÍNÁŠ NEBAVIT, PROTOŽE SI POŘÁD JEDEŠ TO SVOJE, ANIŽ BY SES SNAŽILA POCHOPIT, CO K TOMU PÍŠEME MY.
No a víc k tomu nemám, protože už tě opravdu mám dost. Víš houby, co
děláme či neděláme, natožpak co si myslíme či nemyslíme, prostě sem
jen chodíš vyprázdnit svůj žlučník.
Oprava: Jedině láska dává svobodu milovat.....
Ne milovat, ale respektovat tu bytost...........
Ano, když člověk uvažuje o pozitivních, bohulibých věcech, zaplní si jimi mysl a už se mu tam nevejde žádné neřádstvo.
Například při výběru zábavy.
(Žalm 101:3)
Nebudu se dívat na nic bezcenného. Nenávidím skutky těch, kdo odbočují ze
správné cesty, nechci s tím mít nic společného.
Jen já ne?
A měl bych si připadat jako "trubka"?
(Římanům 12:2)
Už se nenechte tvarovat tímto světem, ale přeměňujte se přetvářením
své mysli, abyste se přesvědčili, co je Boží vůle, tedy co je dobré,
přijatelné a dokonalé.
Ale je fakt, že ten tlak může být někdy nepříjemný.
Zejména, když si uvědomíme, že nás to přitahuje.
Míval jsem v oblibě Mela Gibsona.
Teď už ne, je příliš fascinován násilím a krví.
Ono nejde jen o zábavu.
Můžeme se třeba ptát, jestli k tomu, "co si zasluhuje vážný
zájem", patří všelijaké pseudofilosofie, různé konspirační teorie
apod.
Jasně že ne. Člověk by mohl vědět, co to obnáší, to zase ano, ale neměl by tomu věnovat "vážný zájem".
(Lukáš 14:28)
Když chce například někdo z vás stavět
věž, copak si nejdřív nesedne a nespočítá náklady, aby viděl, jestli
má dost na její dokončení?
Ježíš určitě nefušoval do stavebnictví.
Jedná se o podobenství se širokým uplatněním.
Zahájení podnikání, zadlužení se úvěrem, leasingem nebo hypotékou,
výběr zaměstníní, školy atd. K tomu všemu je třeba si sednout a
spočítat náklady, a to nejen finanční.
Týká se to ale např. i manželství, kdy křesťan vstup do manželství
musí zvážit, protože je to "na furt". Tady samozřejmě zdaleka nejde jen o
peníze, ale i o povahy, zájmy, životní cíle apod.
Stejně tak musí "spočítat náklady" každý následovník Ježíše
Krista.
Tady nejde o zvažování, jestli se jím stát, ale o to, že počítá s
případnými problémy, které dodržování křesťanských zásad může
přinést.
A pocitat s tim, ze ten 2. take zestarne a bude jeste víc nesnesitelný. ....
Ano, Ježíš vyzývá k zodpovědnosti, aby se člověk bezhlavě nevrhal do čehokoli, ale aby ve všem postupoval s rozmyslem. Ovšem neznamená to, že by si takový rozvážný člověk mohl vypočítat životní dráhu. To prostě nelze, protože člověk nedokáže řídit svůj krok, postihují ho totiž "čas a nepředvídané události". Měl by ale zvažovat, jestli to, co plánuje, je v souladu s Boží vůlí, jestli ho to duchovně posílí, nebo naopak srazí, jestli ho to neomezí ve službě Bohu atd. I když se mu to pak nějak zvrtne, může s klidným svědomím říct, že jednal v souladu s Bohem a že má čistý štít.
Co je alibistického na názoru, že určité věci člověk nemůže ani naplánovat, ani ovlivnit, a počítá s tím jako s "neznámou ve hře"?
že mu jde o ten vlastní čistý štít. Přitom je noormální, že se člověk prací ušpiní (občas něco nevyjde-neznámá ve hře)
Přesněji řečeno nejde o nic menšího než o čistě svědomí před
Bohem, lidmi a sebou samým. To bych alibismem nenazýval.
Alibismus je snaha vyhnout se odpovědnosti, politika dvojí tváře,
distancování se a přesouvání osobní odpovědnosti.
třeba typický případ, někdo si vezme život či jinak hluboce trpí, protože je např.vyloučen ze společenství či vyhozen z domova pro nějakou svoji slabost. (kouří či pije) a ten který ho odmítl má svědomí čisté protože mu řekl že nemá pít či kouřit a on neposlechl. Tak ho vyhodil. A je to... zcela čistá vesta.
Anebo jiný příklad, někdo vychovává dítě a dělá vše (dle svého názoru) správně a to děcko je frustrované a nedokáže se uplatnit v životě, zlyhává či je excentrik. Rodič je v pohodě, že všecko udělal správně a k děcku se nehlásí nebo dokonce se za něj stydí.
Nevím, který rodič by se s čistým svědomím zřekl dítěte, které v
životě selhalo.
Ledaže by kontakt s takovým dítětem rodiče ohrožoval.
Bylo by asi dobré si uvědomit, že do rodinných vztahů zdaleka nevidíme
tak, abychom mohli rodiče obviňovat z alibismu.
jj.mohu mít čisté svědomí (udělala jsem co jsem mohla či co jsem si myslela že můžu) ale čistý štít mi nezůstal,mohla jsem jednat jinak, rozvážněji nebo méně (správněji)
Čistý štít z pohledu koho?
Těch, kdo kloužou po povrchu problému?
To by mě fakt netrápilo.
Jestliže to někdo dotyčnému jen řekl, určitě by svědomí čisté mít neměl. Pokud ale vystřídal všechny dostupné možnosti, může čisté svědomí mít.
třeba nebylo v jeho silách to změnit, tedy dostupné možnosti byly k ničemu. Jde mi o to že pravá láska je bez podmínek.
Řeč není o lásce, ale o čistém svědomí na základě využití
dostupných možností.
Kromě toho projevem lásky mohou být i kroky, které bolí obě strany.
Mluvím o skutečné lásce, ne o té nekritické "opičí".
OK, právě taková pravá láska někdy vede ke krokům, které mohou zvenčí vypadat jako nelaskavé.
Ratko, já jsem tuhle diskuzi rozjela, ovšem neplánovaně, protože mě
nenapadlo, že by se někdo chtěl chytit myšlenky o čistém svědomí.
Ježíš tady mluví o počítání nákladů. Znamená to, že se do věcí
nemáme vrhat bezhlavě, bez uvážení, bez modlitby o vedení Božím duchem,
bez hledánní Jehovovva stanoviska. Když tohle všechno splním a jdu do toho
s pocitem Božího požehnání, můžu mít čisté svědomí, že jsem pro
onui věc udělala, co jsem mohla, a to i v případě, že přijde nějaká
nepředvídaná událost, a výsledek nebude dobrý. Zkus mi, prosím,
porozumět.
Ano,chápu. Máš čisté svědomí i když štít čistý být nemusí. Daná věc se mohla udělat jinak, lépe ale prostě jsme na to neměli schopnosti nebo neviděli správně
Ani tak to nemusí být. Prostě člověk NIKDY nemůže konat odle neotřesitelného plánu. Vezmi si tu "Ježíšovu" věž. Zaměň si ji třeba za dům. Spočítáš všechny náklady: kolik máš na účtu, kolik je tvůj plat, kolik je manželův plat, jakou unesete hypotéku, kdo všechno vám může pomoct... A pak přijde závažná nemoc, a všechno se zhroutí. Nebo přijde přírodní kalamita. Nebo cokoli nečekaného. Všechno jste mšli dobře spočítané, ale přišla nenadálá překážka.
Anebo,ale to je také o štěstí. Třeba vzít si hypotéku je riziko.Tedy potenciální nebezpečí že cokoliiv....podaný prst ďáblu a pokušení
Ratko, hlavě to byl příměr. O tom, že ani dobré spočítání nákladů nemusí být tutovka.
ale to je samozřejmost :-) Každý kdo někdy něco dlouhodobě plánuje a dělá, ví že výsledek je nejistý.
To je o prozíravosti... že ve věcech pozemských prozíraví jsme, takže máme rozvažovat i nad věcmi nebeskými.
A u věcí nebeských to vždycky vyjde podle našich plánů? Mohla vbys uvést nějaký příklad?
Nevím co myslíš, Ježíš nabádal k prozřetelnosti, něříkal nic o tom jestli něco vyjde nebo ne.
To už byla moje úvaha. Prostě mě napadlo, že ani s největší prozřetelností nemusí naše počítání nákladů vyjít, a že ale můžeme mít čisté svědomí, že jsme v tom ohledu udělali maximum, i když to nevyšlo, než kdybychom se na nějaké počítání nákladů úplně vybodli.
Asi nás to bude mrzet tak či tak :-) ale nakonec budeme rádi, že slunce svítí a žijeme.
Skutky 19:8, 9
Vstoupil do synagógy a tři měsíce mluvil
se smělostí, přednášel a přesvědčivě hovořil o Božím království.
Když se však někteří zatvrzovali, nevěřili a před množstvím
urážlivě mluvili o té Cestě, vzdálil se od nich a oddělil od nich
učedníky a denně přednášel v [posluchárně] Tyrannovy
školy.
Snažil jsem se zjistit, co to bylo, ta Tyrannova škola, ale
bezvýsledně.
Našel jsem jen, že podle některých rukopisů Pavel v Efezu vyučoval 5 hodin
denně, což v průměru znamenalo 125 hodin měsíčně.
Takže lépe porozumíme slovům ve Skutcích 19:10:
Vyučoval tam dva roky, takže všichni, kdo žili v provincii Asie, Židé
i Řekové, slyšeli Pánovo slovo.
Kromě toho tam ještě napsal 1. dopis Korinťanům.
(Přísloví 12:18)
Bezmyšlenkovitá řeč je jako bodání
mečem, ale jazyk moudrých uzdravuje.
K tomu se pojí jiné přísloví:
(Přísloví 15:28)
Srdce dobrého člověka přemýšlí, než odpoví, ale ústa špatných lidí
chrlí zlo.
Je zajímavé, že k tomu nikdo nic nemá. Přitom na velkém množství
příspěvků je bezmyšlenkovitost a ukvapenost patrná. O snaze "seknout
jazykem" ani nemluvě. U někoho je to charakteristický projev, ale občas k
tomu sklouzneme všichni.
Kolik názorového balastu bychom mohli být ušetřeni, kdybychom "počítali
do deseti", než se vrhneme na klávesnici...
K praktickým křesťanským zásadám většinou nikdo nic nemá.
Lepší je donekonečna probírat "vznešená" teologická témata. To je méně
ohrožující.
Ježíš ale mluvil o běžných životníchn situacích.
proto si ty bezne zivotni situace vymyslite, samozrejme ve spojeni s vasi organizaci, pak vznikaji pribehy plne patosu, pripitomele popisujici jak jehovista ke stesti prisel
Ty příběhy jsou skutečné, ale chápu, že pro nenávistného člověka tvého formátu jsou patetické a připitomělé.
predpokladam, ze podle jehovistu, ti moudri jsou jehoviste🤪... ale staci je par dni, tydnu, mesicu nebo roku cist, aby se ukazalo, ze jehoviste jsou nemyslici fanatikove, zmanipulovani americkym vernym a rozvaznym otrokem
Předpokládáš špatně, bezmyšlenkovitých výroků se může dopustit
každý.
Ostatně proto sem ten verš dávám.
18 Někdo tlachá, jako by probodával mečem, kdežto jazyk moudrých hojí.
Ano.
Jaký je důvod uvedení jiného překladu?
Objevila jsi v něm něco nového?
Ráda bych na toto odpověděla, tak to sem výjimečně přenesu.
margo | Předmět: RE: RE: RE: Rossiq
30.05.20 14:45:39 | #24233 (3)
Ano, správně, Abuko. Kde se jen v lidech bere tolik zášti a necitelnosti?
Kolik z nich by sáhlo po násilí při prosazování svého náboženství,
kdyby k tomu měli prostor? Až mě z toho mrazí
Ano, když visitor schvaloval ruskou mašinerii a skoro to vypadalo, že by se i s chutí přidal, aby svět zbavil heretiků. Taky mi z toho bylo až špatně a mrazilo mně...…
Ale naprosto nechápu, kde vidíte, že schvalujeme pronásledování
věřících lidí...…
Já nesnesu utrpení živého tvora a je jedno jestli je věřící, jak si
představuju...….
Chápu, když jste to zažili od visitora, že pak je člověk háklivý a lehce vztahovačný...…, ale veřte, že to takto nebylo myšleno ani náhodou.....jako to myslel visitor…..
Možná, že jste pronásledování pro Jehovu...…….to zní z vašeho náboženství...….
Jen jsme chtěli říct, že to není zcela jistě pro víru v Krista...…., nejste Kristovci…….., nemáte plnou pusu Krista...….
Možná, že si prostě potřebujete jen od nás odpočinout...….., chápu...…
Ale rozhodně to pro nás neznamenalo, že bychom nějaké pronásledování schvalovali...…….
Z vašich vyjádření to vyplývalo.
Dala jsem si práci a našla to:
Kjara [Uživatel je offline]
Předmět: RE: Rossiq |
30.05.20 13:29:47 | #24217
Nesnáším zlo a krutosti, je to strašlivé a dnes se dějí i často
bezdůvodně, protože je někdo sadista a člověk , který má moc k tomu
inklinuje.
Ale vy nejste pronásledováni pro Krista.
Ve vašem životě je tak málo Krista, že o něm lidé zvenčí a neví a
nikomu nemůže překážet !
Vy nejste křesťané rose...….
No tak to je docela dost hnusné, nemyslíš? Myslím, že to byla poslední
kapka.
A Jirka:
Jjiirrkkaa [Uživatel je offline]
Předmět: RE: Rossiq |
30.05.20 12:32:29 | #24212
Reakce na příspěvek #24198
Rose, vy si snad vážně věříte tomu, že jste pronásledováni pro víru. To si ale jenom namlouváte, protože pronásledování pro víru může být jenom pro jméno Kristovo, což váš případ není. U vás nejde o žádnou nespravedlivou perzekuci, ale o stíhání pro porušování zákona dané země, kde jsou sekty zakázané. Jak prosté.
Oba příspěvky jsou zlé, příšerná reakce na zprávu o nespravedlivém pronásledování našich ruských bratrů, o podrazech a násilí na nich páchaných. Projevujete stejný cynismus jako Visitor, jako Kiwi. BL byl víc než zasloužený.
Nežebrám o návrat, jen nechápu, jak je možné srovnávat nenávist
visitora a jeho přiložení polínka na tu hranici v Rusku s tím co říkáme
my.
Asi to bude to konstatování, že nejste kristovci.
To chápu, to je horší...….
Ale nejedná se v žádném případě o nenávist...…..
Každé nespravedlivé prpnásledování je zlé, a kdybych si přečetla
podobné zprávy o příslušnícívh jiných náboženských uskupení,
určitě bych se o tom nevyjádřila takhle cynicky jako vy dva, i když bych
sitřeba taky myslela, že nejde o pravé náboženství. Důvodem k mojí
účasti je přece lidské utrpení. Co se týče těch trapných poznámek o
Kristu v našem životě, tak to je od vás taky dost drsné.
A co zajímavé - proč jsi Visitorovi k tomu něco nenapsala, když tě z
toho mrazilo?
Margo, to není nic cynického, z mé strany určitě ne. Když něco
takového slyším, tak mně to pronásleduje celé dny...……
Napadlo mně, že když pak píšu, že nejste kristovci, že to může vyznít
tak, že tím pádem vám to patří.
Ale to jsem ani ve snu nemyslela.
Nemůžete házet všechny do jednoho pytle s visitorem...…
Pro visitora jsme heretici, kteří podrazili KC, zradili ji a jsou tedy
pořád v rovině hranice a polínka, které alespoň takto
přikládají...….tam někdy prosákne opravdu hnusná vražedná
nenávist...…
Ale to zažívám i vůči mně.....
Já osobně nemám žádný důvod k nenávisti vůči vám. Vy vidíte v Bibli, že je možné jako křesťan někoho nenávidět ? Já tedy ne !
A to, že nejste kristovci, je jen konstatování faktu. To taky není důvod
k nenávisti, to je mi jen spíše líto.
Chápu, že to zraňuje, ale někdy není vyhnutí.
Jinak se podívej do mého tématu někdy. Teď jsem říkala visitorovi o
holocaustu katolíky ve 40.tých letech v Chorvatsku na pravoslavných
Srbech.
Protože tvrdí, že jsou s pravoslavnými v Rusku vlastně kamarádi a jen se
hádají o majetek.
Ano, Kjaro, vyznělo to tak, a to Abukovi mně. A taky si můžeš schovat to svoje konstatování faktů. Když dovolíš, posouzení, zda jsme či nejsme Kristovými následovníky, necháme na něm.
V Bibli je uvedena spousta věcí, kterré bychom měli, nebo naopak neměli
dělat. A je to tam právě proto, že jsme nedokonalí a potřebujeme to
neustále připomínat.
Tady jsme se mnohokrát přesvědčili, že ti, kteří podle svých slov jsou s
Ježíšem "jedna ruka", s tím, co kázal on i apoštolové, mají
problémy.
Ano, na tvém fóru do sebe šijete jako o život, protože si hájíte tu svoji
pravdu.
Nevšiml jsem si, že bys byla stejně aktivní pokud jde o zpochybňování
důvodu pronásledování našich bratrů v Rusku, Že tě to nepronásleduje
tady?
Právě jsem si na tom tvém fóru přečetla. Divím se, že mě tam vůbec
posíláš. Takové kydy!
(Hebrejcům 10:24, 25)
Zajímejme se jedni o druhé, abychom se
podněcovali k lásce a dobrým skutkům, a nezanedbávejme naše
shromáždění, jak to někteří mají ve zvyku, ale navzájem se povzbuzujme,
a to tím víc, když vidíte, jak se ten den blíží.
Text vcelku jasný. Když jsem jezdívala v úterý večer na modlitební setkávání, zjistila jsem, co všechno se dozvím o druhých, s čím se potýkají, atd. Jenže to mělo i svůj rub. Domů jsem se dostávala kolem 23. hodiny v noci. Tedy dost pozdě. Nakonec jsem na ta setkávání jezdit přestala poté, co jsem jednou zažila asi půlhodinovou opravu vlaku. Stát se mi to v úterý večer, když přestupuji z vlaku na autobus, tak nevím, co bych dělala. Na každotýdenní taxi bych neměla peníze. Takže už nejezdím, ale teď máme modlitební přes videokonferenci (něco jako jitsu, jitsi nebo tak nějak se to prostředí jmenuje). Kazatel nám těsně před tím pošle odkaz, a každý se může připojit. Snad to bude fungovat i po odeznění hrozby koronaviru.
Ano, ta aplikace se jmenuje Jitsi.
Také jsme ji používali. Teď používáme Zoom. Je spolehlivější a
výkonnější, protože je to placená verze (necelých 200 Kč/měsíc). Mělo
by to zvládnout 200 připojení, což je při našich průměrných 25 značná
rezerva.
Pavel považoval shromáždění za velmi důležitá, právě kvůli
kontaktu s ostatními. Zajímavé komentáře, jednotné vyučování i to, co
píšeš - vzájemné povzbuzení, pochopení, sdílení radostí i
starostí.
Křesťanství je ryze kolektivní záležitost, nedá se praktikovat o samotě
doma u kafe.
A samozřejmě platí Ježíšova slova "kde se sejdnou dva nebo tři v mém jménu..."
mel jsi snad napsat, zajimejme se o jehovisty, protoze ostatni lide vas zajimaji jen pokud je chcete lapit do jehovovy site
Pavlova slova se týkají vnitřního života každé
církve.
Nebo by alespoň měla.
No, a protože jsem na všechny tvé žlučovité útoky odpověděl, je čas se rozloučit.
Visitore, vymazala jsem tě. Tvoje "názory" nejsou nám nepohodlné, jak si
můžeš sebevědomě namýšlet, ale jsou hnusné. Nebudem ti tady poskytovat
platformu pro urážky, nařčení a pomluvy.
Jsem tu spolusprávce. Abukovi to přepošlu, a věz, že se mu to taky líbit nebude. Visitore, trochu o sobě přemýšlej, co vlastně máš ve svém srdci. Zkus si přemýšlet o tom, jak se tě týkají tyto verše:
Galatským 5
16 Říkám: Žijte v souladu s duchem, a nepodlehnete žádné tělesné
touze. 17 Vždyť tělo je se svými touhami proti duchu a duch je proti
tělu. Stojí proti sobě, takže neděláte to, co byste chtěli.
18 A navíc, pokud vás vede duch, nejste pod Zákonem.
19 Skutky těla jsou jasně patrné. Je to sexuální nemravnost, nečistota, nestoudné chování, 20 modlářství, spiritismus, nepřátelství, spory, žárlivost, výbuchy hněvu, neshody, rozkoly, sektářství, 21 závist, opilství, divoké večírky a podobně.
Tak jako jsem vás varoval předtím, varuji vás i teď, že ti, kdo takové věci dělají, nezdědí Boží království.
22 Ale ovoce ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, 23 mírnost a sebeovládání .
Proti takovým věcem není žádný zákon. 24 Ti, kdo patří Kristu Ježíši, přibili na kůl tělo s jeho vášněmi a touhami. 25 Pokud žijeme duchem, dál se duchem nechme vést. 26 Nebuďme samolibí, neprovokujme jeden druhého k soupeření a nezáviďme si.
vy popremýšľajte, čo vlastne (akú vieru) propagujete - absolútne mimo kresťanskej viery, a toto predkladáte mnohým národom, kde je už aj 1700 rokov etablovaná kresťanská viera, a pritom využívate to, čo už iní dosiahli, staviate na práci iných...a Rusi to pochopili, chápu to všetci, len mlčia, vieme prečo...viera (neoarianizmus) SJ je naprosto nekompatibilná s kresťanskou vierou - preto SJ nemajú žiadneho partnera, nie sú v žiadnom ekumenickom spoločenstve, hnutí, nestretávajú sa so žiadnymi kresťanmi, nemajú žiadnu snahu o zjednotenie kresťanov - naopak, všetko kresťanské zničiť, poprekrúcať ako zlé, a presadiť vieru SJ - Duch Svätý to však nedovolí...
Visitore, ty jsi především chorý nenávistí nejen ke svědkům
Jehovovým, ale ke všemu nekatolickému. Nehodíš se na žádné fórum, tedy
kromě toho svého, kam zase většinou nechodí nikdo jiný.
Jo, a ještě možná na "sektách, tam tě také rádi přijmou, pokud budeš
"snášet na hnízdečko" kdejakou pomluvu o SJ.
Tady pro tebe místo není.