Rozcestník >> Náboženství >> Výklad Bible

Informace

Název: Výklad Bible
Kategorie: Náboženství
Založil: -
Správci: margo , abuka
Založeno: 11.02.2020 09:02
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 311738x
Příspěvků:
22048

Předmět diskuze: Výklad Bible - Porovnávání různých výkladů, hledání shod a vyjasňování rozdílů ve výkladu biblických textů ve světle různých překladů. Diskusi spravují a moderují svědkové Jehovovi, nicméně je tady vítán každý slušně vyjádřený názor. Kdo chce dát nějaký text k rozboru, napíše ho tučně a barevně, a já to přišpendlím.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:29:36 | #9843

(Matouš 23:5-10)
Všechny skutky, které činí, činí [proto], aby se na ně lidé dívali; rozšiřují totiž pouzdra [obsahující text Písma], která nosí jako ochranný předmět, a prodlužují třásně [svých oděvů]. Mají rádi nejvýznamnější místo na večeřích a přední sedadla v synagógách a pozdravy na tržištích a aby je lidé nazývali Rabbi. Ale vy se nenechte nazývat Rabbi, protože jeden je váš učitel, zatímco vy všichni jste bratři. Kromě toho, nikoho na zemi nenazývejte svým otcem, neboť jeden je váš Otec, Ten nebeský. Ani se nenechte nazývat ‚vůdci‘, protože váš Vůdce je jeden, KRISTUS.



| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:30:30 | #9844 (1)

to je teda preklad, uf!:-)


 #9843 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:40:33 | #9848 (2)

Uved vers v původním jazyce a predved překlad!!!!
Plivat umíme všichni!


 #9844 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:42:54 | #9849 (3)

musíte uznať, že ten predložený preklad je hrozný...uveďte ho napr. z ČEP (iste ho má každý v záložkách, http://www.biblenet.cz/), tam je výborný, zrozumiteľný...


 #9848 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:45:49 | #9852 (4)

Uveď ho sám, snad to umíš, ne? A možná by to chtělo připojit vlastní výklad, v čem se oba překlady liší, jak mění smysl a možná po odborné stránce co je v PNS špatně... *3409*


 #9849 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 20:21:37 | #10134 (5)

Všechny své skutky konají tak, aby je lidé viděli: rozšiřují si modlitební řemínky a prodlužují třásně,
mají rádi přední místa na hostinách a přední sedadla v synagógách,
líbí se jim, když je lidé na ulicích zdraví a říkají jim ‚Mistře‘.
Vy však si nedávejte říkat ‚Mistře‘: jediný je váš Mistr, vy všichni jste bratří.
A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský.
Ani si nedávejte říkat ‚Učiteli‘:váš učitel je jeden, Kristus.


 #9852 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 20:22:36 | #10135 (6)

zvykneme pridať aj citaci...


 #10134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 20:54:37 | #10137 (6)

A něco konkrétního bys měl?


 #10134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 23:11:31 | #10142 (6)

Jak to je, mohou děcka říkat ve škole Pane učiteli? Nebo doma tátovi Otče?


 #10134 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 05:39:34 | #10143 (7)

S jedním překladem si opravdu nevystačíš:-), měl by jsi nahlížet do vícero.

Taťka, táta, otec v rodině to je něco jiného:-).
Deut. 5
16 Cti svého otce i matku ..


 #10142 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 08:31:38 | #10144 (7)

Oslovení "pane" ve spojení se jménem, titulem nebo označením profese nemá nic společného titulem "pán" , který vyžadovali náboženští vůdci.
Když Ježíš své následovníky varoval, aby si nenechávali říkat "otče", určitě to nevztahoval na oslovení biologického otce.
Ona je to od tebe jen hloupá provokace, že? *596*


 #10142 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 08:57:21 | #10148 (8)

A ještě svatý otce, to uz je vrchol!!!!


 #10144 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 09:02:39 | #10149 (9)

Jojo, vzpomínám si že Matouš 23/9 bylo jedno z prvního co jsem v Bibli četla a hned mne to navigovalo.


 #10148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:38:01 | #10179 (10)

Kam tě to navigovalo?


 #10149 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 22:15:06 | #10224 (11)

Že se děje v církvích něco špatně.


 #10179 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 19:36:53 | #10178 (7)

A co kdybys nám ty, Metatrone, vysvělil, co ten text znamená?


 #10142 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:43:10 | #9850 (2)

Dej jiný, máš-li.


 #9844 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:44:01 | #9851 (3)

iste, napr. z http://www.biblenet.cz/ - máte ho iste v záložkách:-)


 #9850 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:45:54 | #9853 (2)

OK, uděláme si jazykový rozbor. *33084*
Tady je znění z JB.
V čem se konkrétně liší?
Jednají ve všem tak, aby u lidí vzbuzovali pozornost. Takto si dělají zvláště široké modlitební řemínky a zvlášť dlouhé třásně. Rádi obsazují přední lehátko na hostinách a první sedadla v synagogách, mají rádi, když je na veřejných prostranstvích lidé zdraví a oslovují ‘Rabbi’. Vy však si nedávejte říkat ‘Rabbi’, neboť máte jen jednoho Mistra a vy všichni jste bratři. Nikoho na zemi nenazývejte svým ‘ Otcem’, neboť máte jenom jediného Otce, nebeského. Také si nedávejte říkat ‘ Učitelé’, neboť máte jediného Učitele, Krista.


 #9844 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:50:33 | #9855 (3)

no vida, asi sám uznáte, že ten váš preklad je k ničemu...toto je už lepší:-)


 #9853 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:55:02 | #9858 (4)

Nic si nepochopil, žel!!!!!
Mají oči a nevidí..


 #9855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:57:12 | #9860 (5)

Otázka zněla, kde vidíš nepřesnost! Zkus se soustředit!


 #9858 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:04:47 | #9866 (6)

Tady to máš z textus receptus, Tak prosím, prekladej:
5 σαλμων δε εγεννησεν τον βοοζ εκ της ραχαβ βοοζ δε εγεννησεν τον ωβηδ εκ της ρουθ ωβηδ δε εγεννησεν τον ιεσσαι
6 ιεσσαι δε εγεννησεν τον δαβιδ τον βασιλεα δαβιδ δε ο βασιλευς εγεννησεν τον σολομωντα εκ της του ουριου
7 σολομων δε εγεννησεν τον ροβοαμ ροβοαμ δε εγεννησεν τον αβια αβια δε εγεννησεν τον ασα
8 ασα δε εγεννησεν τον ιωσαφατ ιωσαφατ δε εγεννησεν τον ιωραμ ιωραμ δε εγεννησεν τον οζιαν
9 οζιας δε εγεννησεν τον ιωαθαμ ιωαθαμ δε εγεννησεν τον αχαζ αχαζ δε εγεννησεν τον εζεκιαν
10 εζεκιας δε εγεννησεν τον μανασση μανασσης δε εγεννησεν τον αμων αμων δε εγεννησεν τον ιωσιαν


 #9860 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 09:07:23 | #9871 (7)

Dal jsem si tu práci, ti to pěkně srovnat do řádku, teď se predved! Když to bude dobré, určitě Ti zatleskam!


 #9866 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:00:06 | #9863 (4)

To sis špatně vyložil.
Uveď, v čem konkrétně a věcně se oba překlady liší.
Nejsi tady od toho, abys hodnotil tímto způsobem.


 #9855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:00:47 | #9864 (4)

V čem je rozdílný - obsahovo je de facto - zhodný.
Že jsou tam použita doslovne přeložena slova-významy??
*145*
Jak může napsat vzdělaný člověk,za kterého se zde prezentuješ,něco tak "plochého"/ne­profesionální­ho.
*3440*


 #9855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:02:14 | #9865 (5)

je předpojatej:-)


 #9864 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:31:14 | #9893 (6)

Děsně. *19969* *3438* *5812*


 #9865 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 10:28:10 | #9900 (7)
*32537*

 #9893 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:06:54 | #9870 (5)

ale prosím vás, to chcete hovoriť mne? ja netvrdím, že v texte je nejaký diametrálny významový rozdiel, ale tvrdím, že ten preklad (ligvisticky) je hrozný, nic víc, nic méně...


 #9864 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:09:17 | #9874 (6)

Promiň, tady se ztrapnujes!!!
O lingvistice asi moc nevíš. Středověk uz skončil, asi uniklo vaši pozorností.....


 #9870 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:13:09 | #9879 (6)

Podívej se znovu na ten textus receptus a prekladej, prosím! Dobrou práci ocením! *10501* *10501* *10501*


 #9870 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:29:40 | #9892 (6)

Jo lingvisticky! Najednou! Ty jsi takový lingvista přes češinu? No tak vyprávěj, zajímají mě postřehy fundovaného lingvisty. *20832*


 #9870 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 09:35:32 | #9894 (7)

lingvista v češtine nie som, ale čestinu ovládám velice dobře, a slovenčina a čeština sú v tomto naprosto stejné...a rovnako biblické texty - aj laik spozná že ten preklad je proste, mierne povedané, špatný.....


 #9892 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 09:36:56 | #9895 (8)

Buď, prosím, konkrétní ve své zaujatosti. OK? *19753*


 #9894 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
05.09.20 20:25:00 | #10136 (8)

ten překlad fakt zní hrozně, dal jsem vám tam jiný, který zní normálně přirozeně


 #9894 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 21:05:15 | #10138 (9)

A prosím, který ty vlastně jsi? Soudě podle ikonky... *118*


 #10136 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:15:49 | #10162 (10)

Ty si slunečnice plná semene a já vzpomínáš na Diskutníky? selenova šaškovská čepička? jsem od nich.


 #10138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:24:57 | #10205 (11)

To není Selenova šaškovská čepička, ale Santova čepička. Prostě Hovadova Selena, tedy Hovado, tedy Jonatan, Od nich, no. Hlavně si nepopleť role. *2108*


 #10162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:13:07 | #9878 (4)

........mají rádi, když je na veřejných prostranstvích lidé zdraví a oslovují ............
Něco takového se děje dnes i v ŘKC - a možno i ve větším "množství",nebo s větší "pompéznosti" - např.pokleknu­tím,líbáním prstene a atd.,atd..


 #9855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 18:02:10 | #9916 (5)

Tradice, ale nemusí je to těšit. Moji kamarádku řádovou sestřičku poznala jedna paní a hned ji chtěla líbat ruku a poklekala před ní, kamarádka ji prosila ať to nedělá, bylo jí to nepříjemné. Přehnaná úcta až závislost je lidem na obtíž.


 #9878 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:56:35 | #9971 (6)

Jak ta tradice vznikla? Asi tak, že to po dlouhá staletí někomu příjemné bylo... Vlastně to bylo církví předepsané.


 #9916 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:00:02 | #9862 (3)

tento text je dosť jasný, nie je potrebný nejaký obšírnejší výklad: ide (ako hovrí text) o pokrytectvo k Bohu, vystatovanie sa, akí sú mnohí "dokonalí", zanietení pre Boha, dokonca časť majetku poskytujú chudobným (ale z majetku im nič neodbude, naopak, ešte si robia reklamu a ich kontá narastajä), vyhľadávajú a stavajú sa na popredné miesta, vystatujú sa vernosťou Bohu, sú radi, keď si ich ľudia všímajú, glorifikujú, akí sú "výnimoční"a dokonca ich pokladajú za svojich učiteľov, vzory vo viere a správaní, hoci sú to uči pokrytci - srdcia majú skazené,svedomie pošpinené, zdevastované.­..Ježiš apeluje, že máme len jedného nebeského Otca, tomu máme byť verní, k nemu sa modliť, a len jemu slúžiť...stručne, je to o pokrytectve človeka vo vzťahu k Bohu - navonok "dokonalí", v srdci a vo svedomí skazení:-)


 #9853 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:06:44 | #9869 (4)

Ty jsi na svého otce volal jménem?
Nebo jak jsi ho oslovoval?
*65*
Proč se používá(?) : "Otče, zhřešil jsem."
*3440*


 #9862 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 09:10:00 | #9875 (5)

to je tá pomýlenosť, škrupulózoznoť pre literu v sola Scriptura...nie je otec ako Otec- niektorým to nevysvetlíte...


 #9869 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 19:53:14 | #9924 (5)

Ježíš doslova řekl:
"nikoho na zemi nenazývejte svým otcem, neboť jeden je váš Otec, Ten nebeský."
Z toho je zřejmé, že Ježíš ani náhodou nechtěl zakazovat oslovovat vlastního otce jako otce, tátu apod.
Jasně ale označil jako nepřijatelný zvyk nechat se takto titulovat v případě náboženských duchovních učitelů.


 #9869 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:27:41 | #9926 (6)

to sú také škrupulantské pomýlené reči...ak nazvem svojho kňaza napr. "otec František (kňaz sa volá František), tak je to len v duchovnom zmysle, je to "duchovný" otec, podobne, ako nazvem svojho otca/rodiča otcom - nemá to nič spoločné s Nebeským Otcem...je neuveriteľné, v akých nepodstatných veciach sa vŕtate, na nich bazírujete, to by kresťanovi nikdy ani na um neprišlo...nuž - SJ-vi! ...nedivte sa, že vás všetci /kresťania, nekresťania, pohania) považujú za sektu, a ani nijak inak vás nenazvú...


 #9924 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 20:29:22 | #9927 (7)

To není nepodstatná věc, vy neberete Bibli vůbec vážně.


 #9926 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 20:31:03 | #9928 (7)

Jistěže to jsou nepodstatné věci.
Proto o nich přece Ježíš mluvil. *7271*


 #9926 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 20:33:57 | #9929 (8)

A jinak jsem rád, že "potrefená hus zagágala". *2*


 #9928 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 10:24:02 | #10151 (9)

na vyfabulované nezmysly sa musí zagágat!


 #9929 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:06:04 | #10161 (10)

Hele, potrefena husa!!!


 #10151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:40:59 | #10181 (10)

To bychom se tu ugágali při čtení tvých příspěvků! *15238*


 #10151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 10:37:56 | #10152 (8)

Ježiš mluvi o niečom inom,: o nebeskom Otci v tom zmysle, že pozemskému otci nemôžeme prisudzovať atribúty Nebeského Otce, že...a tak ani svatý otec, ani náš otec, ktorý ná zplodil, ani kňaz, ani vychovávateľ dieťaťa v detskom domove nemôže byť Otec, ale otec...vaše chápenie Písma, to proste zmrzne reč, všetko účelové, aby ste provokovali katolíkov, nič iné, nemáte čisté srdce, ale plné podsúvaní, antikatolíckych fabulácií a zášti ku katolicizmu - Ježiš bude súdiť srdce, ako za pozemského života hovorilo a písalo, aké skutky lásky k blížnemu robilo - srdce vždy indukuje k pravde alebo k lži, nič medzi tým neexistuje - vaše ano, nech je ano, ne -ne...uvedomte si, čo píšete, a ako (zaujate zneužívaním) rozumiete Písmu...


 #9928 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:43:51 | #10182 (9)

A ty sem chodíš proč, Visitore? *3199*


 #10152 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:54:27 | #10184 (10)

to bola reakcia na príspevok?


 #10182 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:57:25 | #10187 (11)

Ano. Zajímaly by mě tvoje pohnutky. S jakým cílem chodíš na naše fóra?


 #10184 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:58:59 | #10189 (12)

aby sa ukázala pravda:-)


 #10187 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:01:34 | #10192 (13)

Pravda o čem? O tobě?


 #10189 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:55:22 | #10185 (10)

aby sa ukázalo, ako zavádzate s tým Otcem/otcem,,,


 #10182 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:58:22 | #10188 (11)

Ptala jsem se obecně.


 #10185 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:59:56 | #10191 (12)

prečo by som vám mal odpovedať? ste mojím spovedníkom?


 #10188 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:02:05 | #10193 (13)

Protože je tu diskuzní fórum.


 #10191 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
06.09.20 13:23:01 | #10163 (6)

Uveď příklad náboženského duchovního vůdce, který je tak titulován. Neznám takového, ani neznám titul táta.


 #9924 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 20:33:18 | #10207 (7)

Svatý otec, Páter


 #10163 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:21:41 | #9925 (4)

Pokrytectví určitě, ale také pýcha.
Tito lidé se považovali za něco víc než ostatní, pro které měli pohrdavé označení ʽam ha·ʼaʹrec, neboli "lidé země". Původně to bylo uctivé označení pro vlastníky půdy, ale v průběhu historie, a hlavně díky náboženským vůdcům v Ježíšově době, se význam změnil na, jak bychom dnes řekli, "venkovský buran".
Samozřejmě, že to všechno má své analogie v dnešní době, počínaje okázalostí, vnějšími znaky zbožnosti, všemožnými vznešenými tituly, a konče pohrdání těmi, kteří nedosáhli oficiálního duchovního vzdělání.


 #9862 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:37:56 | #9931 (5)

myslím, že každý by sa mal pozrieť do zrkadla - kto je, komu a čomu slúži, čo učí, či jeho náuky sú v súlade s Písmom, a tým aj s vierou Cirkvi...myslíte, že viera, ktorá vnikla pred nejakými 100 rokmi na základe amatérskych štúdií samozvaných študentov mimo Cirkvi, ktorú nikto vo svete nezdieľa, je tá pravá? Kristova? - je to viera, ktorú posväcuje Boh? ...čo pre vás vôbec znamená pojem Kristova cirkev?


 #9925 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:40:45 | #9933 (6)

To proto tolik otálela ta vaše církev s překladem Bible aby se lidi nedozvěděli jako to má a nemá být?


 #9931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 20:44:46 | #9934 (7)

čo to tárate? RKC prvá zostavila /uzákonila jej kánon kníh ako aj rozdelenie do veršov) a preložila Bibli - Vulgata! - to ste tak nevzdelaná?


 #9933 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 20:46:58 | #9936 (8)

A do češtiny kdy to bylo?


 #9934 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 20:47:52 | #9937 (8)

Vulgata je pozdně antický latinský překlad bible, který je převážně dílem církevního otce Jeronýma z přelomu 4. a 5. století.


 #9934 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:54:04 | #9942 (9)

no a? v angličtene to bolo až v 15. st.


 #9937 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:55:55 | #9945 (10)

No a je teprve vidět jak se církev odklonila od učení Bible.


 #9942 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:57:36 | #9946 (11)

Proto začali vznikat reformační církve.


 #9945 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:59:26 | #9948 (11)

odklonili ste sa vy, zlodej vždy kričí, chyťte zlodeja!


 #9945 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:59:58 | #9949 (12)
*19557*

 #9948 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 20:54:50 | #9943 (9)

keby nebol Hieronym a RKC, biblia by neexistovala!....


 #9937 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 21:17:04 | #9957 (10)

Byl by někdo jiný. Bůh by se o to jistě postaral.


 #9943 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:59:03 | #10167 (11)

možno, ale Boh sa postaral, aby prvý bol Hieronym...bez neho by to bola možno iná Bible, nie tá, ktorú poznáme...


 #9957 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:35:05 | #10210 (12)

A třeba lepší... *447*


 #10167 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 23:09:10 | #9988 (9)

No jasně. A to už KC stála pevně na svých mocenských nohou ve spolupráci se světskou mocí. Tak by bylo divné, kdyby se v překladu Bible nezrcadlilo nahrávání nově vzniklým aprosazeným náboženským představám, že? *24611*


 #9937 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 20:53:40 | #9941 (8)

O překlad do češtiny se postarala Jednota bratrská, od vaší církve by jsme se toho asi nikdy nedočkali:-), pane vzdělaný:-)


 #9934 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 21:00:25 | #9950 (9)

jo, v staročeštine skopírovai a skomolili Hieronyma - aká to zásluha!


 #9941 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 21:02:32 | #9951 (10)

Jsou v ní Boží synové a ne děti.


 #9950 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.09.20 21:07:53 | #9954 (11)

Tak že máme Otce, potom mnoho otců, Syna a děti hm, a kde je že všichni máme být bratři?


 #9951 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:59:57 | #10168 (11)

Boží synové a Boží deti sú vo všetkých "prekladoch"....


 #9951 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 14:17:53 | #10169 (12)

"Boží děti" je novotvar, dřív se tak lidem neříkalo .


 #10168 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 14:32:39 | #10172 (13)

Jak se tedy tomu říkalo v původních jazycích? Citům hebrejsky, nebo řecky!


 #10169 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 14:44:09 | #10176 (14)

To nevim ale v Kralické je synové..


 #10172 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:45:28 | #9935 (6)

V Ježíšově době se jednalo o "fungl novou" víru. Takže ve stáří to asi nebude.
Ale zkus být konkrétní.
Uveď, co z Ježíšových slov se vztahuje na SJ.
Já pak uvedu totéž o ŘKC.


 #9931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 20:50:00 | #9938 (7)

podstatný problém je v tom, za koho SJ pokladajú Ježiša, a za koho ho pokladá RKC...


 #9935 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 23:04:04 | #9987 (8)

No to tedy podstatný rozdíl je. A ty si snad myslíš, že je ještě důležitější než následování či nenásledování Ježíše? Nakonec ten, kdo ho následuje, taky věří jeho vlastním slovům o jeho totožnosti a o totožnosti jeho Otce. *20832*


 #9938 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 20:58:27 | #9947 (7)

vám nevadí, že arianizmus bol v kresťanstve zavrhnutý? prečo ho presadzujete?


 #9935 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 21:12:55 | #9955 (8)

Visitore, neodváděj řeč.
Ještě jednou:
Uveď, co z Ježíšových slov se vztahuje na SJ.
Já pak uvedu totéž o ŘKC.


 #9947 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 22:50:55 | #9983 (8)

A kdo ti nakukal, že prosazujeme arianismus? Kromě toho - kdo ho zavrhl? Jaké křesťanstvo? Ti spojení se světskou mocí? Poslali Aria do vyhnanství, a bylo vystaráno, viď? *34003*


 #9947 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 12:34:49 | #10086 (9)

vo vzťahu ku Kristovi podstatne vyznávate arianizmus, tak sa vyjadril v minulosti abuka (+ niečo k tomu doplnil), keď sme o tom debatovali na Diskutnících, tesne pred ich zrušením:-) - viete, ja mám výbornú pamäť, zattm:-)...kresťanstvo musí byť autonómne v učení, v postojoch k mravnosti národa, nemusí súhlasiť so všetkým, čo presadzuje štátna moc, - ale je vždy spojené so svetskou mocou, keďže sme občania štátu, a štát má správcovskú funkciu - a aj ako kresťania sme súčasťou tejto moci v rámci parlamentarizmu...


 #9983 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:01:47 | #10120 (10)

No to v historii předvádíte docela úspěšně.Vy jdete světské moci na ruku, a když potřebujete někoho odklidit, udělá to na vaše přání světská moc. Ale stejně to udělali i židé s Ježíšem, historie se opakuje pořád dokola. A teď voláš po odklizení svědků Jehovových, viď, z titulumoci své "etablované" církve. Že ti není aspoň stydno. Tohle kázal Ježíš? Takhle se má šířit evangelium? Hrubou silou? *15184*


 #10086 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 10:47:02 | #10153 (11)

co vy předvádíte na těchto forach roky? - samé fabulácie, zášť ku katolicizmu, preferovanie samého seba, vyčleňovanie sa, masírovanie si svojho SJ ega...pre vás žiadny kresťan neexistuje, už ste ho dávno poslali do Armagedonu...vy ste (a SJ) kresťanka? - paródia na kresťanstvo!...ja som vás niekedy posla do pekla? - tak ako vy poseilate všetkých kresťanov do Armagedonu, lebo: citujem: "všichni, celé křesťanstvo, smilní s králi země", že - jw.org sa ani nijak inak nevyjadruje...kde je pýcha, zášť, nenávisť, pohŕdanie.?


 #10120 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:55:49 | #10186 (12)

Já bych byla ráda, Visitore, kdybys mi odpověděl. Přímo. Dokážeš to?

A s tím Armagedonem se docela pěkně pleteš. Už jsem tam někoho poslala, nebo co to píšeš za smotaniny? Vždycky jsem psala, že právě proto, z lásky ke všem lidem, kážeme Boží království, ukazujeme lidem cestu k záchraně. Naopak bychom si přáli, stejně jako Jehova, aby nikdo nezahynul v Armagedonu, ale aby se všichni obrátili a byli zachráněni. To ty ve své předpojatosti asi nejsi schopen pojmout.

Ano, peklem už jsi nám vyhrožoval.

Že křesťanstvo smilní s králi země, je fakt. Chápeš vůbec, co to znamená? Nebo mi ten verš vylož sám a líp. Kdo je nevěstka, s níž smilnili králové země, a co to smilstvo vlastně znamená? Co je smilstvo s králi, prosím?


 #10153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:04:16 | #10194 (12)

Si precitlivelý. *10235*


 #10153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
05.09.20 12:16:08 | #10083 (8)

Visitore, ještě jednou:
Uveď, prosím, co z Ježíšových slov se vztahuje na SJ.
Já pak uvedu totéž o ŘKC.


 #9947 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 12:37:37 | #10087 (9)

nevidím v evanjeliách nič, čo by sa vzťahovalo z Ježišových slov na SJ...Ježišove slová sú o jeho nasledovníkoch-kresťanoch, ktorých je pastierom - o tých, ktoré veria v jeho božstvo i človečenstvo tak, ako to čítame v Jn 1, 1 a Jn 1, 14, ich viera je v spoločenstve Cirkvi., nie v náboženskej spoločnosti ...jeho slová sú aj o neveriacich-stratených ovciach, ktoré hľadá a vždy bude hľadať...takéhoto Ježiša SJ nevyznávajú, nemajú vo svojej vierouke, už v základe/pilíři viery je diskrepancia, takže na jej základe nemôžeme nájsť nič spoločné: Ježiš je pre mňa Slovo-Boh, ktoré sa stalo tlelom, pre vás nie, takže veríme v naprosto rozdielneho Ježiša/Ježišov - tí majú len spoločné jméno, ale nie podstatu...aj môj brat sa volá František, ale sme rozdielni vo všetkom, hoci máme spoločnú krv rodičov...tak je to aj s vierou Krista u kresťana vs SJ...


 #10083 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 12:43:08 | #10088 (10)

Myslím, že jsi poněkud mimo.
Řeč je stále o myšlenkách v Matoušovi 23:5-10.


 #10087 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 13:00:56 | #10089 (11)

ja viem, či a kedy som/nie som mimo, mimo ste vy a zamlouváte...pod­statu viery v Krista máme inú - ja verím v jeho božstvo, vy nie, a tak naša viera v Krista nemá nič spoločné, lebo jeho božstvo je základom každého názoru a viery o ňom...inak sa všetko rozpadá, Ježiš bez božstva je obyčajný potulný kazateľ, rebel, filozof, možno s dobrými morálnymi zásadami, nie je Spasiteľom, nič viac, nič menej...a takého zrejme beriete, lebo nosný pilier vašej vašej viery je Jehova, našej Kristus - Boh z Boha, pravý Boh z pravého Boha, zplozen, nie stvořen, ako vyjadruje Nicejsko-carihradské vyznanie kresťanskej viery...viete dobre, že arianismus, ktorý vyznávate, bol zavrhnutý do priepadliska kresťanských dejín, rozkladal Konstantinovu ríšu, a nikto nikdy ho nevyznával po 4. st., - tak nikdy nepochopím, prečo sa ho vaši nedávni predkovia (100 rokov dozadu), a rovnako vy snažíte oživovať, a de facto živíte, a iste budete živiť...


 #10088 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:04:08 | #10121 (10)

Myslím, že Abuka chtěl, abys našel něco společného nás s rozebíraným textem.


 #10087 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 22:00:39 | #9972 (6)

Už si sa pozriel? *4363*
Kristova církev, nebo tedy sbor, je ten, který Krsta následuje - ve slovech i skutcích. Či nie?


 #9931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
05.09.20 13:13:24 | #10090 (7)

SJ nie sú Cirkev, - je to náboženská spoločnosť, regionálne náboženský sbor SJ...nikdy som ani nepočul, žeby SJ hovorili o sebe ako o "cirkvi"...


 #9972 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
05.09.20 15:08:20 | #10122 (8)

Prosím, kdyby ses věnoval myšlence mého příspěvku, a nemoralizoval o nepodstatných věcech. Vy říkáte církev, my říkáme sbor, ale to podstatné ti v mém příspěvku uniklo.


 #10090 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:21:03 | #10125 (9)

Cirkev a sbor sú dve rozdielne veci, Cirkev má vedenie, hierarchiu, štruktúru, veľké spoločenstvo ľudí jednej viery, RKC aj pozemskú hlavu Cirkvi. -1. biskupa Cirkvi...sbor, to môže byť aj náhodná spoločnosť, spoločenstvo, vytvorená za určitým účelom i ad hoc (napr. spevácky, divadelný sbor), ktorá nemá jasné (kodifikované) pravidlá pre dlhodobú napr. vieroučnú, mravoučnú, organizačnú) disciplínu...sbor môže dnes vzniknúť, zajtra nemusí existovať, že...Cirkev nikdy, Cirkev je večné spoločenstvo veriacich jednej viery naveky, nezničiteľná, neotrasiteľná, ktorej duchovnou Hlavou je Kristus, Cirkev vedie dejinami ľudstvo na ceste spásy do Božieho kráľovstva, Cirkev zanikne v momente II.príchodu Krista...o čom je sbor?:-)


 #10122 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:22:44 | #10126 (10)

Někdy bych byla radši, kdyby ses mi jen zdál... *34109*


 #10125 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:28:05 | #10131 (11)

Jeho chování je někdy zlý sen.


 #10126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 10:51:58 | #10154 (11)

o tom nepochybujem, lebo o týchto principiálnych veciach (Cirkvi) nemáte ani páru...


 #10126 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 19:59:32 | #10190 (12)

Tak tohle fakt není důvod mého přání.


 #10154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:23:39 | #10127 (9)

Ježiš založil Cirkev, nie sbor ani zhromaždenie veriacich...


 #10122 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:26:25 | #10129 (10)

Kde se dva tři sejdou v jeho jménu je s nimi, tedy nemusí to být ani církev ani sbor..


 #10127 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 10:53:10 | #10155 (11)

kde sa zhromaždia 2-3 v Kristovom/Božom jménu, tam je modlitbové spoločenstvo ich vyznavačov, nie Cirkev...


 #10129 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 11:23:10 | #10158 (12)

Církev je shromáždění Pánovo a shromáždění se počítá od dvou - tří, protože sám člověk je nic:-).


 #10155 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:55:36 | #10165 (13)

nezmyslel!


 #10158 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 14:18:54 | #10170 (14)

Víte o tom houbelec :-).


 #10165 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:56:08 | #10166 (13)

to by neexistovala žiadna cirkev vo vete, že...


 #10158 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 09:35:43 | #10302 (14)

...svete...


 #10166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 09:39:11 | #10306 (14)

Právě že je všude kde se sejde několik lidí, stačí i dva a nebo tři..

Jeden člověk to už shromáždění není:-)


 #10166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 15:31:02 | #10133 (10)

Kde to máš? Ukaž! *30466*


 #10127 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 08:35:42 | #10146 (10)

Visitore, mohl bys nás poučit a uvést etymologický původ a význam toho slova? *20832*


 #10127 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 10:55:18 | #10156 (11)

uvedl jsem základné atribúty/podstatu Cirkvi!...samoz­rejme, o Cirkvi, jej ďalších atribútoch, by som tu napísal aj 5 strán A4...


 #10146 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 13:45:22 | #10164 (12)

Jen to ne. .....


 #10156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:06:12 | #10195 (12)

etymologický původ a význam toho slova!


 #10156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 10:52:43 | #10328 (13)

nájdete si to v každej encyklopedii, vysvetľovacom slovníku...


 #10195 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 14:39:47 | #10355 (14)

A ty snad nevíš? Budeme se tady navzájem posílat k samostudiu? *5620*


 #10328 

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 08:34:10 | #9845 (1)

Jak dlouho trvalo, než Ježíšovi následovníci zapomněli na jeho slova?
Sto let? Sto padesát?


 #9843 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:51:54 | #9939 (2)

na Ježišove slová jeho nnsledovníci nikdy nezapomněli - existuje predsa apoštolská tradícia, tradícia cirkevných otcov.tradícia celých dejín Cirkvi....


 #9845 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:19:06 | #9959 (3)

 #9939 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:20:29 | #9961 (4)

iba totálny amatér tu podsúva Wikipedii...


 #9959 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:22:47 | #9963 (5)

OK, najdu ti o církevních titulech info z oficiálního katolického webu
Máš zájem?


 #9961 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:26:50 | #9965 (6)

čo je zlé na cirkevných tituloch/funkciách biblicky nelegitímne? - biskup? kňaz? diakon? - ap. Pavel nemenoval a nesvätil biskupov? diakonov?


 #9963 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 21:32:13 | #9968 (7)

Mluvíme o vznešených titulech, které si farizeové nárokovali, a které Ježíš odsoudil.
Chceš připomenout tu přehlídku svatých otců, monsignorů, svatostí a "jen" otců?


 #9965 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 21:34:49 | #9969 (8)

A ženy ty degradovat úplně, všude blokovat a nebo poslat do postele hm..


 #9968 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 22:07:21 | #9973 (8)

Už to, Abuko, není tak horké. To u nás šla jedna stará kostelní paní a vedle ní mlaďas, který dělal ministranta, a potkali kněze. Strará paní se ukloní a zdraví: "Pochválen buď Pán Ježíš Kristus, Velebný pane... *34689* ". A ministrant pokyne rukou a: "Čau, Vojto!" *18535*


 #9968 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 22:45:32 | #9982 (5)

To víš, nějaký amatér si ty ošklivé tituly asi vymyslel a přilípnul do Wikiny, aby ztrapnil církev... *2*


 #9961 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:21:14 | #9962 (4)

To si jdu uložit:-).


 #9959 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:27:42 | #9966 (5)

uložte sa do postele, bude to lepší:-)


 #9962 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:29:42 | #9967 (6)

Máte nejapné poznámky.


 #9966 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 23:00:59 | #9985 (3)

Tradice odporující Božímu slovu? Tím se chlubíš? *24590*


 #9939 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
06.09.20 20:10:58 | #10198 (4)

tradice odporuje Božiemu slovu? - iste, ale len u SJ, urobili ste si z toho zaujatý slogan, ...tradice Cirkvi je v Duchu Svätom, ak viete, o co jde....


 #9985 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
06.09.20 20:19:28 | #10203 (5)

Vím, o co jde. Celá Bible byly napsaná z Božího ducha. Takže pokud je jakákoli tradice v rozporu s Biblí, je v rozporu s Božím duchem, a tudíž je Bohu nepřijatelná. Mám vyjmenovat pár takových tradic, nebo už víš, o co asi jde?


 #10198 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
06.09.20 20:21:13 | #10204 (6)

aká tradice KC je v rozporu s Biblí?


 #10203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 20:31:38 | #10206 (7)

křest dětí
sedmero svátostí
transsubstanciace
neposkvrněné početí a nanebevzetí Panny Marie
očistec
uctívání mučedníků a světců, jejich ostatků či soch a obrazů
Modlitby ke svatým a Marii

To například.


 #10204 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 20:34:00 | #10208 (8)

všetko je v Bibli priamo i nepriamo, ale zrejme nie v PNS . nie je môj problém, že vás tak učia - bludy!:-)


 #10206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 20:35:03 | #10209 (8)

To je všechno v pořádku, nevidím žádný rozpor. Vše co uvádíš vede k Bohu.


 #10206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:59:45 | #10215 (9)

áno, všetko, čo privádza k Bohu, je Bohom povolené a posvätené:-)


 #10209 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 21:29:34 | #10220 (10)

Tohle právě k Bohu nevede, protože je to v odporu vůči němu.


 #10215 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 21:21:48 | #10216 (9)

náboženské spoločenstvo/spo­ločnosť, ktoré nemá tieto atribúty, nie je Cirkev, je to len fiktívna náboženská organizácia, ktorá sa len hrá na vieru v v Boha a Krista, ale v skutočnosti žiadnu vieru v Boha ani v Krista nemá - a je, ako sa vyjadrujú niektorí teológovia, cbladná ako smrť, zaoberá sa pre vieru a spásu nepodstatnými vecami, marginalitami:-)


 #10209 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 21:26:01 | #10219 (10)

Niektorí teológovia to musia vedet! *3476*


 #10216 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 20:42:02 | #10213 (8)

sú to nádherné príklady kreťanskej viery 1. krst detí je naprosto potrebný, dostávajú od Boha krstnú milosť, krst zmýva dedičný hriech, 2. sedem sviatostí je priamo i nepriamo v Bibli, sú pre posvätenie človeka, 3. transubstanciace je vo výroku Krista (Jn 6, 53-55), 4, Nepoškvrnené počatie Panny Márie je biblické - hriešna žena by nemohla porodiť bezhriešneho Krista, 5. očistec je v nepriamo v Bibli: je to dielo Božej spravodlivosti, k Bohu nič nikto neprijde hriešne, v hriechu, nič/nikto, čo/kto je nečité, 6, úcta mučeníkov je biblická, je to viera Cirkvi, to nie je uctievanie, ako uctievame Boha, 7. modlitby k svätým sú prímluvné a prosebné modlitby k tým, o ktorých veríme, že sú už v nebi, a môžu sa primlúvať za nás u Krista....aký máte problém?


 #10206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:56:46 | #10214 (9)

ad.: je to viera Cirkvi od prvých kresťanských storočí, je to aj tradícia v Duchu Svätom...pocho­piteľne, Cirkev neuznávate, a tak ani tých 7 bodov vám nič nehovorí...


 #10213 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 21:24:35 | #10218 (10)

Uznávám Bibli, Visitore. Ta mi hovorí... *32594*


 #10214 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 09:37:17 | #10304 (11)

neuznávate, - nemôžete uznávať to, čo nepoznáte, resp. si prispôsobujete internej potrebe...


 #10218 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 14:14:25 | #10350 (12)

Rád bys to tak viděl, ale opravdu se mýlíš. Naše poznání vznikalo na základě studia všech možných překladů Bible. Bratři, kteří v ní hloubali, měli jedinou snahu: poznat pravdu.To je naše interní potřeba dosud.


 #10304 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 21:23:41 | #10217 (9)

Nevím, co je sedm svátostí. O ničem takovém jsem v Písmu nečetla. Všechno tohle je proti Božímu slovu. Ale asi nemá cenu to tady rozebírat, protože jsme to diskutovali několikrát, a stejně to bylo zbytečné. Prostě ti není dáno to pochopit.


 #10213 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 09:38:29 | #10305 (10)

no, ten, kto pozná a rozumie Bibli, to tam nájde, explicitne i implicitne:-)


 #10217 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.09.20 14:17:37 | #10351 (11)

 #10305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
06.09.20 22:02:48 | #10222 (5)

To spíš v pohanskom duchu:-).


 #10198 

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 10:55:14 | #9901 (1)

proc jsou tam nektere pasaze v zavorkach?


 #9843 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 10:59:24 | #9902 (2)

Predsadka Bible vysvetluje


 #9901 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 11:45:34 | #9905 (2)

Vysvětlení smyslu.


 #9901 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:53:17 | #9940 (3)

jo, ty z áovrky, to je fakt zábavné, SJ unikát!....


 #9905 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 19:24:17 | #9922 (2)

Slova v hranatých závorkách slouží k doplnění textu, aby byl srozumitelný.
Je třeba si uvědomit, že hebrejština, ale i řečtina mají odlišnou stavbu věty a některá slova vypouštějí.
Druhým důvodem může být nečitelnost části textu v původních rukopisech.


 #9901 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 20:55:49 | #9944 (3)

ach jo, "znalci" hebrejčiny!


 #9922 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:16:11 | #9956 (4)

Visitore, při podrobnějším zkoumání možná zjistíš, že ty tvoje oblíbené překlady uváídějí totéž, jen bez závorek.
PNS je v tomto směru poctivý a závorkami odděluje text, který byl jako vysvětlující do textu vložen.


 #9944 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:18:05 | #9958 (5)

o PNS so sa mnohokrát podstatne vyjadril, opakovať sa nebudem, riskoval by som blokaci, že:-)


 #9956 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 21:19:56 | #9960 (6)

Ne, riskoval bys, že ze sebe opět uděláš ignoranta.


 #9958 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
04.09.20 21:23:36 | #9964 (7)

o PNS sa vyjadruje odborná biblistika...však jeho autori si prajú byť v anónymite proč asi? - je to vôbec možné v publicistike? - aká je relevancia literálneho a iného diela, keď jeho autor/autori sú v anonymite? - napoviem vám - žiadna!


 #9960 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 21:35:19 | #9970 (8)

Visitore, je dost velký rozdíl mezi anonymním autorem a kolektivem autorů, za nimiž stojí mezinárodní společenství.


 #9964 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.09.20 20:12:03 | #10199 (9)

čo viete o tom kolektíve autorov?:-)


 #9970 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
04.09.20 22:09:59 | #9974 (8)

Myslíš stejné ignoranty, jako jsi ty? *6578*


 #9964 

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 12:07:47 | #9911 (1)

Proč se tedy neustále chlubíte počty zvěstovatelů. Počty svědků v jednotlivých zemích. Počtem rozdané literatury, počtem pokřtěných i u pohanů.

Proč děláte sjezdy, aby všichni viděli, proč se chlubíte skvěle postaveným domem ve Warwicku.......
Co všechno děláte ve světě.....!

Proč se váš vůdce nazývá otrok, to nezastře to, že on je skutečný vůdce, protože jen on píše veškerou literaturu, vy ji jen čtete a posloucháte......a chováte se podle ní.

A navíc, bratři jsou pouze ti, kdo se narodí z jedné krve, krve Kristovy.

Vy nejste narozeni z jeho krve, takže si bratři můžete jen říkat, ale nejste.


 #9843 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 19:42:22 | #9923 (2)

Myslím, že bys těžko označila za chlubení uvedení počtu pokřtěných o letnicích, nebo počtu zázračně nasycených Ježíšem. Pro nás to jsou povzbuzující čísla, která svědčí o tom, že v naší evangelizační činnosti nejsme sami.
Sjezdy neděláme proto, "aby všichni viděli", ale abychom si užili společenství s bratry zblízka i z daleka, abychom zažili radost a vědomí sounáležitosti. A také abychom načerpali poučení a povzbuzení.
Informace o naší činnosti (i té stavební) svědčí o požehnání, kterého se nám dostává navzdory skuhrání některých lidí, že naše dny se chýli ke konci. A přiznám se, že je sem dávám rád, protože si představuji, kolika z vás na diskusích nebude chutnat oběd. *7271*
Samozřejmě máme vedení a poučení z jednoho zdroje. To ale Ježíš nekritizoval, že? Varoval před honosnými tituly tehdejších náboženských vůdců.

Na tvoji obligátní "koledu" v závěru příspěvkureagovat nebudu.


 #9911 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 22:10:29 | #9975 (3)

Super, Abuko!


 #9923 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 22:12:30 | #9976 (4)

co je na tom super? že nám nebude chutnat oběd?


 #9975 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 22:42:16 | #9981 (5)

Že skvěle odpověděl. Ten oběd jsem na mysli neměla, no, ale když ses mezi ty, kterým nebude chutnat, zahrnula... *3312*


 #9976 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 07:03:28 | #10003 (6)

Je to velice pohrdlivé vyjádřen. Víc k tomu nemám co dodat.


 #9981 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
05.09.20 07:46:01 | #10022 (7)

"Ste precitlivelá". *32742*


 #10003 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
05.09.20 07:51:22 | #10024 (8)
*30466*

 #10022 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
05.09.20 07:54:17 | #10027 (8)

to určitě, mám velice jemné kontrolky a anténky :-))


 #10022 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.09.20 08:03:00 | #10032 (9)

Rozeznáváme antény širokopásmové a směrové. *7271*


 #10027 

| Předmět: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 10:05:43 | #10073 (3)

Abuka píše:
Myslím, že bys těžko označila za chlubení uvedení počtu pokřtěných o letnicích, nebo počtu zázračně nasycených Ježíšem. Pro nás to jsou povzbuzující čísla, která svědčí o tom, že v naší evangelizační činnosti nejsme sami.
*
O letnicích se nepíše o žádném počtu lidí !
3000lidí uvěřilo později a je to napsáno jen jednou. Není nikde psáno, kolik bylo lidí v Efezu v Krintu ani nikde !

Takže polopravda.
Abuku, jestliže jsou to povzbudivá čísla pro vás, proč to kopíruješ sem pro jiné lidi, když ne pro chlubení !

¨*
Sjezdy první křesťané nedělali, oni se nepotřebovali povzbudit ?
A zase, jestliže je to jen pro vaše povzbuzení, proč to dáváte sem ?!

Vaše stavební úspěchy mají dokonce sloužit k tomu, aby lidem nechutnal oběd. Myslíš, že lidem chutnal v prvním století oběd, když se farizeové prošli ve svém drahém třásňovém hábitu ?!

Vedení a poučení z jednoho zdroje v prvním století neexistovalo.

Abuko, to že si někdo říká mistře, to není tak nebezpečné jako když si říká Otrok a skrytě funguje jako mistr a učitel !
A kdo je větší učitel, než ten kdo jediný píše a všichni ostatní musí všemu věřit a chovat se podle toho !
Ten, kdo si jen tak říká....?!

Říkat ...."koleda".­....něčemu, co spojuje několik set miliónů křesťanů dnes, a to je..... narození z Kristovy krve......, není jen komické, ale popíráš tím Boží slovo a zavíráš si tím přístup do Božího království !

Protože Kristus jasně říká, .......v Janovi ve třetí kapitole:3 a 5.verš:, že Kdo se nenarodí znovu Boží království ani nespatří !

A že kdo skutečně přijme Krista, ten se narodí z Boha.......Jan 1.kap. 12-13.

Tomu říkáš koleda !


 #9923 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 12:10:52 | #10082 (4)

Koledou nazývám tvé stále dokola opakované výmysly.


 #10073 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 13:54:20 | #10099 (5)

Citace z Božího slova nejsou koleda.

Měli byste si jít více popovídat s lidmi z denominací, abyste byli trochu více v realitě "křesťanstva".....

Já vím, že nesmíte, váš vůdce ví proč, ale byli byste ve větším obraze, koho jste to odsoudili k soudu v nevěstce........

Povídáním s katolíky si udržujete velmi falešnou představu, ale chápu, že u nich je to velmi snadné a vám to potvrzuje váš výklad.....a vaši iluzi, že jsou všichni v háji a že je dokážete potopit na lžíci vody.........

Ale já jsem sice uvěřila sama doma, ale rozhodně nejsem sama, kdo říká tyto "koledy" a ty je neumíš vysvětlit, tak se tomu posmíváš........

Ale je to Bible a ty tyto verše ignoruješ, protože, podle výkladu VRO platí jen na ty "pomazané"...­......a na vás neplatí a nerozumíte jim...........vy jste ty jiné ovce, co budou žít na zemi a nepotřebují být chrámy Ducha.

Kdybyste to alespoň otevřeně přiznali......., je to příliš velký nesmysl.......?


 #10082 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5-10
05.09.20 15:17:23 | #10124 (6)

No, a už je to ti zase, Kjaro. Co pořád vrtáš do věcí, kterým absolutně bnerozumíš a vůbec nic o nich nevíš? My snad nesmíme mulvit s lidmi z jiných děmńominací? A co asi děláme tady? A v kazartelské službě si snad vybíráme jen katolíky? Oni mají na zvonku napsáno "karolíci\", viď, abychom šli jen k nim. Myslíš trochu? *3477*

A jestli je něco nesmysl, tak to, co jsi tvrdila ty, totiž že budete vládnout z bnebe nad pohany.


 #10099 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš 23:5…
06.09.20 12:11:43 | #10160 (7)

Ty dobře víš, jak to myslím.

Nemůžete jít na bohoslužby denominací.

Ve Zjevení je to napsáno, takže tvrdíš, že Boží slovo je nesmysl........


 #10124 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 20:12:15 | #10200 (8)

Původně jsi o bohoslužbách nepsala.
Ne, to bych doopravdy nemohla. Jak bych se mohla účastnit uctívání jiného boha než Jehovy? Nepřipadá ti to nesmyslné? Vždyť by to byl hřích! Já bych to svému Bohu nikdy neudělala. Ty něco tzalkového provádíš? *3199*


 #10160 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Matouš…
06.09.20 20:14:34 | #10201 (8)

Teď jsem si všimla: zase mi podsouváš? Co si to vlastně dovoluješ psát mi, že vím, co jsi tím myslela? To jako že lžu? Už teď mě mrzí, že jsem ti vůbec odpověděla. *17622* *17622*


 #10160 

| Předmět: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 23:00:30 | #9984 (1)

abuka - psat do *17163* svuj nazor je podle tebe normalni? Kdyz tam napises do zavorky nejake vysvetleni oco se jedna tak to je tvoje osobni vnucovani nekomu svuj nazor oco vlasne jde. Tim padem ne ze se provinujes vuci pismu svatemu ale dostavas lidi tam kam chces a to neni hezke ani z lidskeho pohledu natoz z katolickeho.
Ja osobne jsem proti takovemuto ovlivnovani lidi.


 #9843 

| Předmět: RE: RE: Matouš 23:5-10
04.09.20 23:03:33 | #9986 (2)

V pohodě.
Uveď konkrétní příklad takového ovlivňování a můžeme si o tom popovídat.


 #9984 

| Předmět: dotaz
03.09.20 00:57:45 | #9685

jenom bych potreboval neco vysvetlit -- Je podle Bible andel nejakeho rodu? Vim, ze je to duch ale neznam jeho rod ( zena - muz nebo odboje ) a jestli se andel nekomu zjevi - jestli se muze prevtelit do tela zeny nebo muze? Dik



| Předmět: RE: dotaz
03.09.20 01:06:53 | #9686 (1)

Všechny postavy se oficiálně píšou mužským rodem ale ve skutečnosti jsou to i ženy.


 #9685 

| Předmět: RE: RE: dotaz
03.09.20 03:58:58 | #9687 (2)

Tedy ja si myslím, jsem o tom přesvědčena že takto je to i s Bohem, oficiálně mužský rod a jeden, (tak jako člověk) ale ve skutečnosti muž a nebo i žena.


 #9686 

| Předmět: RE: dotaz
03.09.20 08:32:38 | #9691 (1)

Andělé jsou duchovní bytosti, takže mluvit jejich případě o pohlaví nedává smysl.
Gramaticky jsou snad ve všech jazycích rodu mužského. Je to dáno Božím uspořádáním, které dává andělům určitou autoritu, která přísluší mužům.
Pokud vím, tak démoni, vzbouřenci proti Bohu, na sebe podle učení černé magie a podobných okultních věd, na sebe mohou vzít i ženskou podobu.


 #9685 

| Předmět: RE: RE: dotaz
03.09.20 08:37:59 | #9693 (2)

Ne jenom démoni ale :
Efezským 1
23 který je jeho tělem+ a je naplněný jím samotným, tím, který naplňuje všechno ve všem.


 #9691 

| Předmět: RE: RE: dotaz
03.09.20 08:41:27 | #9694 (2)

Dik tak nejak mne to kdysi vysvetlila babicka -- ale rekla jeste, ze nejsou ani muz ani zena - pry to nepotrebuji tak nevim -- nejedi nechodi na zachod nedychaji proste je to jina bytost nez clovek. Verim, ze muzou vypadat jak zena nebo muz ale ve skutecnosti to asi tak nebude. -- Nevim


 #9691 

| Předmět: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 08:47:09 | #9696 (3)

Ano, jsou to duchovní bytosti, takže řešit, jakého jsou pohlaví, opravdu nedává smysl.
Anděl mužského vzezření tak dává najevo svou autoritu.
Pokud by se zjevil jako žena, porušil by tím Bohem daný princip a stal by se vzbouřencem.


 #9694 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 08:53:06 | #9697 (4)

Dik


 #9696 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 09:08:11 | #9700 (4)

Ja ještě anděla neviděla, tak že nevím:-).
Ty jsi anděla viděl?


 #9696 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 09:12:12 | #9701 (5)

Neviděl.
Vycházím z popisu událostí zaznamenaných v Bibli.


 #9700 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 09:33:33 | #9718 (6)

No jo no :-) Tak že všichni jsme synové :-).


 #9701 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 10:00:13 | #9740 (7)

Ty jsi abnděl? *19364*


 #9718 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: dotaz
03.09.20 10:01:44 | #9741 (8)

Reaguji na to co a jak je v Bibli.


 #9740 

| Předmět:
02.09.20 08:08:49 | #9501
*19753*


| Předmět: RE:
02.09.20 08:54:27 | #9542 (1)

to je moje chyba -- dole jsi se radovala, ze prijde brzo konec sveta - posledni den. Ja se te zeptal jestli po armogedano kdy budou zachraneni pouze - vsichni SJ jestli se zmenis - v hezkou mladou zenu nebo zustanes stejna jak si ted? Zmeni se tvoje nazory nebo budes porad stejna? Ted to nemuzu najit -- abych znal tvoji pravdivou odpoved.


 #9501 

| Předmět: RE: RE:
02.09.20 08:56:51 | #9543 (2)

promin uz jsem to nasel muzes to smazat - kraso nesmirna *27179*


 #9542 

| Předmět: RE: RE: RE:
02.09.20 09:06:13 | #9549 (3)

Ty snad máš představu, že každá babička musí být stará, tlustá, s prsama na břicho, vrásčitá, bezzubá, nemocná, chodící o berlích...? Tedy nic ani proti takovýmhle ženám, protože i ty můžou být svým způsobem krásné.

Náhodou moje vnoučata všude říkají, že mají mladou a hezkou babičku. Já jim to věřím! *35094*


 #9543 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:12:38 | #9557 (4)

Tak on ten armadegon zatim neprichazi a za par let budes tam jak pises *27179* ale spravne krasa zeny je jinde nez ji vedsina muzu vidi -- muzes byt hezka jak a tvarovana jako anfora ale taky tak duta - takze krasu zeny hledej jinde


 #9549 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:46:03 | #9575 (5)

No však. le dobré je mít krásu obojího druhu, viď? *30440*


 #9557 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:53:24 | #9582 (6)

*27179* *27179* *27179* *27179* vybrane slov po P *27179*


 #9575 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:00:36 | #9585 (7)

Nevím, co tím myslíš. Ale už léta, co sem chodíš, si všímám, že nemáš jiný cíl než chodit se nám poťouchle vysmívat. *32456*


 #9582 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:12:50 | #9590 (8)

bez toho slova potouchle by to neslo - zkus ho nahradit hezky slovem - opravnene *27179*


 #9585 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:21:03 | #9599 (9)

Ne, "poťouchle" je slovo na správném místě. Opravdu nemám radost z diskuze s tebou, požouchlost zu tebe jen pryští. *5689*


 #9590 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:40:05 | #9618 (10)

koncim dle tveho prani *2614* *3789*


 #9599 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.09.20 10:42:21 | #9621 (11)

Děkuji uctivě. *34689*


 #9618 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:41:09 | #9571 (4)

*3484*
To máš pravdu.
Je to v genech - některá 80-tnice má vrásky jen jako nějaká 40-tka a taky naopak.
*20*


 #9549 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:48:14 | #9577 (5)

V genech a v údržbě. Ale důležitější je nitro. Kromě toho - vrásky můžou být hezké, když jsou to vrásky radosti a vlídnosti. *20832*


 #9571 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 09:59:14 | #9583 (6)

hlavne v te udrze -- holka dermakolka *27179* ted z tebe udelaji mladici -- ale kdyz se vykoupes sliknes a prijde do postele - to je jina -- ale nic proti tomu to jsou leta - mne slo otom jestli potom v tom vasem vysnenem nesmrtelnem zivote budete takove jak v ten posledni den? Otom to je starnout asi nebudete - jak to bude s praci? Budete neco delat? Ja se budete zivit? Kdo bude uklizet? Nebo jak pujde normalni zivot??


 #9577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:09:48 | #9589 (7)

Já vím, o co ti šlo. Ale tvoje narážka nebyla pěkná. *3422*
Poznámečka: "Dermakol" není údržba, ale překrytí nedostatků.

V Božím království bude všechno navráceno do podoby původního ráje, tak jak byl připraven pro Adama, Evu a jejich potomky. I oni měli pracovat a udělat ze země nádhernou zahradu.


 #9583 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:16:28 | #9595 (8)

tehdy to nevyslo - co si myslis ted? aby jste nebyli vyhnani z raje jako Adam s Evou a pozdeji vase potomky nebyli utopeni coz zname taky a nebyli ponechaji pouze ti dobri Noe a jeho tri synove s zenami jako cisti a nejlepsi a ted to vidis na mne co snich povstalo *27179* *27179* ceka se na amadegon a kolecko se toci.


 #9589 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:16:49 | #9596 (9)

armagedon *10156*


 #9595 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:25:26 | #9603 (9)

Ne, Kiwi. Už bude vyřešena sporná otázka.


 #9595 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:26:47 | #9604 (10)

Takže "něco jako ty" by mohlo být právěm navždy odstraněno. *447*


 #9603 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.09.20 10:38:28 | #9617 (11)

souhlasim a vubec mne to nevadi zit nesmrtelne ze stejnyma lidma co se nemeni vubec v nicem - to je nadherna predstava - smrt je vysvobozeni *17130*


 #9604 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.09.20 10:43:31 | #9622 (12)

Myslím, že pro Stvořitele nebude problém ti vyhovět. *6876*


 #9617 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:19:03 | #9598 (8)

zato, ze byla pravdiva neni pekna ?? z tresne dolu


 #9589 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:28:33 | #9606 (9)

Tys mě někdy viděl? Tvoje představy nejsou skutečností. *17622* *17622* *17622*


 #9598 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
02.09.20 10:36:45 | #9615 (10)

mozno ano mozno ne -- ale jak jsem napsal zena je hezka podle jinych veci a znam te uz nejaky patek *30907*


 #9606 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.09.20 10:41:16 | #9619 (11)

Neznáš ani tak, Kiwi. Znáš mě jen z pozice své předpojatosti. Kromě toho - tvoje narážka se týkala vzhledu.


 #9615 

| Předmět: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 07:27:42 | #9474

(2. Mojžíšova 20:13)
Nezavraždíš.

Nezavraždíš, nebo Nezabiješ?



| Předmět: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 08:42:47 | #9530 (1)

z pravniho hlediska je v tom urcity rozdil ale pro toho mrtvrho je to uplne jedno jestli byl zavrazden nebo zabit - vysledek je stejny.


 #9474 

| Předmět: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 09:01:20 | #9544 (1)

Vražda je úmyslná - zabití ne.
*65*
Můžeš si vybrat, jak bylo v té době vnímané zabití.
*20*


 #9474 

| Předmět: RE: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 09:15:28 | #9560 (2)

spravne - ale pokud vim tak pravni rozdil se zacal delat daleko pozdeji - v te dobe se bral vysledek cinu a ne umysl a provedeni -- takze podle mne zabiti a vrazda v te dobe jedno a to same


 #9544 

| Předmět: RE: RE: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 09:26:34 | #9564 (3)

vememe to ze zacatku - Kain prvni narozene dite na zemi ktere Buh stvoril pro obraz svuj - zavrazdil sveho brachu nebo zabil? Vim, ze zadal Boha aby mu pomoch z te bratrovrazdy kdyz ho vyzene z Raje tak ho budou lide pronasledovat a zabiji ho - takze ho nezavrazdi ale zabijou a Buh udelal nanem znameni (nevim jake) a taky nevim jaky lide by ho meli pronasledovat kdyz existoval pouze on -- mozno jeho segra kterou pozdeji pouzival jako svoji zenu na rozeni potomku. Takze nevidi tam zadn rozdil -- bratro vrazda a pronasledovani a zabiti - podle Bible hned od zacatku zadny rozdil.


 #9560 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 09:37:38 | #9569 (4)

Z mého hlediska Kain zabil.
Ti, co by ho pronásledovali a "zabili" by spáchali vraždu.
(Toto je z dnešního pohledu)
*65*
V té době to podle mě nerozlišovali
I když použil pisatel/překladatel slovo vražda bylo dobově asi myšleno zabití.
*33684*
Daniel 2 :
13 Když byl vydán rozkaz a mudrci byli zabíjeni, hledali též Daniela a jeho druhy, aby byli zabiti.
*65*
Tady by se v tech případech hodili slova odvozené od - vražda.
*145*


 #9564 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Mojžíšova 20:13
02.09.20 09:45:59 | #9574 (5)

je to mozne jak pises -- ale mne to spis pripada jako poprava nez jako zabiti a to je taky rozdil -- podle mne poprava neni zabiti ani vrazda - je to usmrceni na rozsudek


 #9569 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2. Mojžíšova 20…
02.09.20 09:49:33 | #9579 (6)

No jasně. Jinak by Bůh sám dával Izraelitům pokyny proti Desateru. Měli přece přestupníka ukamenovat nebo zabíjet nepřátele v boji.


 #9574 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
02.09.20 19:55:13 | #9671 (7)

A nedával ????
*33684*
Exodus 32 :
27 Řekl jim: „Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: Všichni si připněte k boku meč, projděte táborem tam i zpět od brány k bráně a zabijte každý svého bratra, každý svého přítele, každý svého nejbližšího.“
*33648*


 #9579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
02.09.20 20:42:51 | #9673 (8)

Soustřeď se: debata je o rozdílu mezi zabitím a vraždou. V Desateru, které dal Bůh, má být správně nikoli nezabiješ, ale nezavraždíš. Jinak by si Bůh protiřečil, protože v určitých situacích sám přikazoval zabíjet. V situacích, kdy bylo potřeba ubránit národ, území, a nebo když bylo potřeba ztrestat i příslušníky vlastního národa.


 #9671 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.…
02.09.20 21:01:51 | #9674 (9)

Desatoro má svoj výklad, zaoberá sa tým morálna teológia, kde sa podrobne rozoberajú všetky mnorálne nuansy tohto prikázania: - kedy je to vražda, kedy zabitie, či je možné/nemožné zabiť, za akých situácií a okolností, komu je to viac, komu menej umožnené, kto môže/nemôže nosiť zbraň, kedy ju môže/nemôže použiť, a pod. - výklad Desatora sú na TF jedny 300 stranové skriptá, resp, objemná kniha/|knihy od rôznych autorov....


 #9673 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
02.09.20 21:17:31 | #9680 (10)

Kdyby byl imperativ loʼ tir·cachʹ správně přeložen jako "nezavraždíš", mohla být ta kniha o pár desítek stran tenčí. *32742*


 #9674 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.09.20 09:57:46 | #9739 (11)

Můžeš prosím uvést zdroj(nezávislý) - svého tvrzení.
*65*


 #9680