(1. Timoteovi 6:13-15)
Před Bohem, který všechno udržuje naživu,
a před Kristem Ježíšem, který vydal vynikající svědectví Pontiu
Pilátovi, ti nařizuji, abys čistým způsobem, kterému se nedá nic
vytknout, dodržoval to, co ti bylo přikázáno, až do doby, kdy se objeví
náš Pán Ježíš Kristus. Tento šťastný a jediný Vladař se objeví ve
stanoveném čase. On je Král těch, kdo kralují, a Pán těch, kdo
panují.
Ekumenický překlad tomu dává zcela jiný smysl. Tedy první část je
podobná:
13Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život, a Kristem Ježíšem,
který vydal svědectví svým dobrým vyznáním před Pontiem Pilátem,
14abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho
Pána Ježíše Krista.
A teď je druhá část, která píše o něčem jiném než ta Vaše:
15Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král
králů a Pán pánů.
16On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z
lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen.
to psal Pavel Timoteovi, jak se to týká nás, když víme, že Timuteus zemřel a nedočkal se ?
Pavel byl prorok, Timoteus to měl plnit než kristus přijde no a Timuteus se nedočla, proč Pavel jako prorok nebyl přesný ? plň to do konce života, nebo tak nějak ..
Pavlova slova nebyla určena pouze Timoteovi, ale všem, kteří měli a
mají na starosti péči o sbory. A to až do Ježíšova příchodu.
Timoteovou smrtí platnost Pavlových rad a pokynů opravdu nekončí.
Shrnuto:
Pavel povzbuzoval Timotea, a tím i všechny, kteří mají odpovědnost za
sbory, aby sami vytrvávali a druhé povzbuzovali a usměrňovali ve skutcích
víry a zbožném chování.
Podobných výzev je v dopisech řada.
Jedna z nich:
(Juda 20, 21)
Ale vy milovaní, tím, že se budujete na své nejsvětější víře
a modlíte se se svatým duchem, zachovávejte se v Boží lásce, zatímco
čekáte na milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista s vyhlídkou na
věčný život.
Vyhlídka na věčný život je časově omezená až příchodem Ježíše jako
krále, takže všechna tato slova platí i pro nás dnes.
*(Hebrejcům 10:24, 25)
A dbejme jedni o druhé, abychom se podněcovali k lásce a znamenitým
skutkům, a neopouštějme své shromažďování, jak někteří mají ve
zvyku, ale povzbuzujme jeden druhého, a to tím více, když vidíte, že se
ten den blíží.
Abuka píše: (Juda 20, 21)
Ale vy milovaní, tím, že se budujete na své nejsvětější víře a
modlíte se se svatým duchem, zachovávejte se v Boží lásce, zatímco
čekáte na milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista s vyhlídkou na
věčný život.
*
Abuko, v Judovi je to takto:
20Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v
Duchu svatém,
21uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána
Ježíše Krista k věčnému životu.
Máme se modlit v Duchu svatém......ne modlít se se svatým duchem,
Máte to ve vašem PNS zkresleně přeloženo, protože vy se .....v Duchu......modlit nemůžete.
To by musel Duch svatý ve vás přebývat a to se neděje.
Pak je zkresleno toto: s vyhlídkou na věčný život........
Správně je to takto: ** očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše
Krista k věčnému životu.
**.
My už totiž věčný život žijeme už teď.....jen musíme vytrvat v
očekávání, takže nemáme jen vyhlídku na věčný život, jak mají
svědkové přeloženo, protože nejen že nepřijali Ducha savtého, nepřijali
ani věčný život a také nepřijali Boží lásku, nebyla vylita do jejich
srdcí , protože se nalévá.....skrze Ducha svatého. Řím.5:5.
Proto je zase psáno, že máme lásku uchovat, už jsme ji také
přijali....
Je to účelově, podle učení svědků zkresleno.
Takže ze správného překladu ve všech Biblích jasně vyplývá, co neustále píšu a Abuka to nesnáší........., že nejdříve musíme být očištěni Kristem, být chrámy Ducha, pomazáni.......a až pak se na nás vztahují všechna slova Nové smlouvy !
Nemůžeme se jen tak rozhodnout a začít se chovat podle Bible. Pro náš užitek jistě, ale ne pro věčný život a Boží přijetí.
Tyto dva překlady to mají podobně:
OP Ale vy, milovaní, stavte svůj život na své přesvaté víře, modlete
se ve spojení s Duchem svatým,
KLP Ale vy, milovaní, stavte svůj život na své přesvaté víře, modlete se
ve spojení s Duchem svatým,
Strong: G1722
ἐν [en]
(předl. s dat.) 1. (místo; i přen.) v(e), na; mezi; u; do (=
εἰς); před; v přítomnosti; (přísahání)
při ¦¦ ἐν ἡμῖν v nás; mezi námi ¦ ἐν
ἐμοί ve mně; na mně; v mých očích (viz i 4.) ¦ ἐν Ἠλίᾳ
(*Ř 11:2) (ve vyprávění) o Eliášovi ¦ ἐν τῷ Ἠσαΐᾳ τῷ
προφήτῃ (*Mk 1:2) u proroka Izaiáše 2. (čas) během, za, v(e), při
¦¦ ἐν ᾧ (sc. χρόνῳ) zatímco, když 3. (nástroj a příčina) s
(pomocí), pro, skrze; na základě; = instr.
¦¦ ἐν δόλῳ (*Mk 14:1) lstí ¦ ἐν τούτῳ
πιστεύομεν (*J 16:30) proto věříme ¦ ἐν χαρᾷ s radostí
4. někdy jen podtrhuje dat.: δεδομένον ἐν ἀνθρώποις
(*Sk 4:12) dané lidem ¦ ἐν ἐμοί mně, pro mne; skrze mne (sr. 1.)
[2752]
Kromě toho si myslím, že význam je stejný, tedy aspoň já mám úplně
stejnou představu, ať to čtu v jakékoliu verzi. Pokud tedy v tom nechci
hledat něco, co v tim není, že...
Zase trochu jiných variant:
NK v lásce božského se hlídejte, přijatí k milosti panujícího našeho Ježíše anointujícího do života věčného.
KLP uchovejte se v Boží lásce a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista pro věčný život.
ROH modliac sa v Svätom Duchu, strážiac zachovajte sa v láske Božej očakávajúc milosrdenstvo nášho Pána Ježiša Krista cieľom večného života.
SKP Zachovajte sa v Božej láske a očakávajte milosrdenstvo nášho Pána Ježiša Krista pre večný život.
SEP Udržujte sa v Božej láske a očakávajte milosrdenstvo nášho Pána Ježiša Krista pre večný život.
SEVP Udržujte sa v láske Božej a očakávajte milosrdenstvo nášho Pána Ježiša Krista na večný život.
BOT zachovajte sa v Božej láske, pripravení prijať milosrdenstvo nášho Pána Ježiša Krista pre večný život.
Strong: G1519
εἰς [ejs]
(předl. s ak.) 1. (místo) do, na, mezi, k(e)
¦¦ ἐγγίζειν εἰς Ἰεριχώ přibližovat se k Jerichu 2.
(čas) do, až do, na ¦¦ εἰς τὸ μεταξὺ
σάββατον (*Sk 13:42) příští sobotu 3. (určení, vztah) na,
pro, vůči; proti; ohledně; vzhledem k(e); pro; při (u přísahy);
téměř dat. ¦¦ εἰς μνημόσυνον αὐτῆς (*Mk 14:9) na
její památku ¦ εἰς οὐδὲν ἰσχύει (*Mt 5:13) k ničemu se
nehodí ¦ εἰς πάντα τὰ ἔθνη (*Mk 13:10) všem národům ¦
εἰς τό + inf. (s ak.) = věta účelová n. důsledková, popř.
předmětná: εἰς τὸ εἶναι αὐτὸν πρωτότοκον (*Ř
8:29) aby byl prvorozený ¦ εἰς τὸ εἶναι αὐτοὺς
ἀναπολογήτους (*Ř 1:20) takže nemají omluvu ¦
ἐπίστευσεν εἰς τὸ γένεσθαι αὐτὸν
πάτερα (*Ř 4:18) uvěřil, že se stane otcem ¦ εἰς τί k čemu,
proč ¦ εἰς τοῦτο k tomu, proto 4. (se subst. v přísudku může
odpovídat prostému nom. n. instr.) καὶ ἔσονται οἱ δύο
εἰς σάρκα μίαν (*Mt 19:5) a ti dva budou jedním tělem / jedno
tělo 5. (místo ἐν) v(e) ¦¦ έπέσχεν ... εἰς τὴν
Ἀσίαν (*Sk 19:22) zůstal v Asii ¦ ὕπαγε εἰς εἰρήνην
jdi v pokoji [1767]
Divím se, Kjaro, jak jsi najednou ochotná pitvat literu!
Jan 14
„Pane, jak to, že se chceš dát poznat nám, ale ne světu?“
23Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo.
Krista je člověk schopen milovat, až když jsou sejmuty jeho hříchy a je vylita Boží láska do našeho srdce skrze Ducha, který nám je dán Řím.5:
Že když člověk něco přesně zná, tím si to nezamiluje !
.
A tojá si zase myslím, že abys někoho mohla milovat, musíš ho dobře znát, abys milovala skutečně jeho, a nikoli jeń jakousi svoji představu. Jinak jde o pouhou zamilovanost.
Jenže Bůh chce být poznán skrze to, že nechal umučit svého Syna.
On ví, že dávno nejsme schopni milovat, jaký je v nás suchopár. Je to
napsáno v Timoteovi, že naše láska vystydne.
Takže kdybysme se krájeli na nudle a přesně a přesně znali každé
písmenko Bible, Boha nejsi schopná milovat, tak, jak on to žádá.
Teprve přibitím našich hříchů spolu s Kristem,.......můžeme projít k
Bohu.....a tam ho poznat skutečně ve vztahu. Jeho láska, kterou nás obejme
zapálí jiný druh lásky, než jakou jsme poznali v popelu na zemi.
A co pak, když je vylita Boží láska do našich srdcí, skrze Ducha, který nám je dán....
Jen tato láska je pro Boha přijatelná.
O tom víme dávno! Proto jsme křesťané!
Se svým prapodivnym duchem, víš určitě přesně kolik mi je let, tak prozrad. Tos nakousla, tak pokracuj, misto te mravokarnosti.....
O téhle lásce nevíš ani ťuk......., to bys musel být chrámem Ducha.......protože tahle Boží lásky je vylita skrze Ducha do nás......
Já nemám žádné zjevení ducha o tom kdo jsi. Soudím podle tvého nevycválaného chování na to kolik ti je let............
Jak může někdo jít za Kristem, když ani neví, že existuje?
Jak má vědět, že Kristus existuje, kdyžse o jeho existenci
nepřesvědčí?
Proč by si člověk nemohk Krista zamilovat dřív, než "za ním přijde"?
A vlastně jak ví a uvěří, že má za Kristem jít a jak to udělat?
Jak někdo vůbec může uvěřit, že Ježíš za něho zemřel, když k tomu
nemá žádné přesvědčivé důkazy?
Říkáš, že my bídní, co nejsme pomazáni duchem, nejsme schopni milovat.
Ae já schopna milobvat jsem - jak to?
Jistě, někdo je ještě schopný trochu milovat, ale naše láska
stydne.........podle Timotea, Že ...."vystydne láska mnohých".
S Boží láskou se to nedá srovnávat.
Margo, Bůh není závislý na vysvětlování. On všechny uvedené body hladce vyřeší během několika minut, že se lidí dotkne a oni okamžitě vědí , kdo je.........a je to tak velká láska......., že člověk nemusí mít nacpanou hlavu důkazama.....
Když zmizí z mých útrob útlak hříchů,.......nemusí mi nikdo vysvětlovat,.......že za mně Ježíš zemřel.....a vzal moje hříchy....
A on to dělá. Udělal to mně i mnoha lidem........, které jsem znala......
Tak jako to udělal s apoštolem Pavlem.
Ale většinou je zapotřebí říct evangelium a tam je vše. A Kristus se dotýká skrze to.
Někdo se potřebuje o Kristu a Bibli dozvědět více, proč ne........, ale to poznávání musí vést k přijetí Krista......, ne k tomu, že stačí poznat Bibli a přečíst si tam o Kristu.......
A tady snad někdo tvrdí, že stačí poznat Bibli a přečíst si tam o
Kristu?
Vystydne láska mnohých, nikoli všech.
A tu ostatní tvoji omáčku už známe nazpaměť. Kjaro, já si snad začnu
myslet, že o Bohu a jeho slovu nevíš nic víc, než to, co tady točíš
pořád dokola. I to mi přijde poněkud bezobsažné. Já jako nevěřící
bych takové evangelium nepřijala.
Já bych nepřijala ani to vaše a ani Kjarino i když Kjare rozumím, ale ten nátlak by mě odpudil.
(Filipanům 1:9-11)
A za to se stále modlím, aby vaše láska
ještě víc a více oplývala přesným poznáním a plnou rozlišovací
schopností; abyste se ujišťovali o důležitějších věcech tak, abyste
byli bez kazu a nepřiváděli jiné ke klopýtání až do Kristova dne
a abyste byli naplněni spravedlivým ovocem, které je prostřednictvím
Ježíše Krista, k Boží slávě a chvále.
Nechápu proč si překladatelé alespoň trochu nepomohli původními
překlady, vypadá to jak přeložené přes překladač cizincem.
A za to se modlím, aby se vaše láska ještě víc a více rozhojňovala a s
ní i poznání a hluboká vnímavost;
10abyste rozpoznali, na čem záleží, a byli ryzí a bezúhonní pro den
Kristův,
11plní ovoce spravedlnosti, které z moci Ježíše Krista roste k slávě a
chvále Boží.
Překlad může být buď přesný, nebo líbivý. Obojí nelze, tak se
hledá kompromis.
PNS klade důraz na přesnost.
Například v 9. verši uvádí ČEP, ze kterého cituješ, lásku a poznání
zvlášť.
PNS, stejně jako KB, Studiní překlad, Jeruzalémaská Bible a možná i
další překlady, dává lásku a poznání do vzájemného vztahu, a tak je to
správné.
Tedy já nevím, Ratko, ať čtu kterýkoli překlad, docela rozumím, o co
jde. No - leda že bych bla předpojatá, pak by mi mohl každý z nich přijít
jako z překladače...
PNS A za to se stále modlím, aby vaše láska ještě víc a více oplývala přesným poznáním a plnou rozlišovací schopností
CSP A za to se modlím, aby se vaše láska ještě víc a více rozhojňovala v důkladnějším poznání a ve vší vnímavosti;
MPCZ A modlím se za toto: Aby se vaše láska ještě více a více rozmáhala v plném poznání a vší vnímavosti,
ZP A za to se modlím, aby se vaše láska ještě víc a více rozhojňovala v důkladnějším poznání a ve všem cítění; to vás uzpůsobí,
OP A za toto se modlím: ať roste stále víc a více vaše láska a s ní i poznání a všestranný úsudek,
BKR1 A za to se modlím, aby láska vaše ještě více a více se rozhojňovala v známosti a ve všelikém smyslu,
NBK06 Modlím se, aby i vaše láska stále víc a více rostla spolu s poznáním a hlubokou vnímavostí,
B21 Modlím se, aby i vaše láska stále víc a více rostla spolu s poznáním a hlubokou vnímavostí,
JB A takto se modlím: ať vaše láska více a více roste, aby se rozhojnila do pravého poznání a jemné vytříbenosti,
NK A toto se modlím: aby vaše láska ještě více a více zvyšovala nadbytek v uznání a veškerém rozpoznání
COL A o to se modlím, aby vaše láska víc a více vzrůstala v poznání a všelikém porozumění,
KLP A za to se modlím: ať stále víc a více roste vaše láska a s ní i poznání a všestranný úsudek,
SYK A za to se modlím, aby láska vaše víc a více se rozmáhala v poznání a veškerém cítění,
SKR A o toto se modlím: Nechť se vaše láska víc a víc rozmáhá v poznání a ve všeliké zkušenosti,
ve všech případech (kromě PNS) je prvotní láska a tato má růst či se rozhojňovat v souladu s poznáním či pravdou, ovšem u vás je hlavní důraz na poznání nezávisle na lásce, ta tam nějak je ale nemusí ani růst ani se rozhojňovat či rozmáhat.
No jasně, jak jinak taky. Někdy bych ráda udělala takový testík, že bych ti sem
takhle hezky vypsala verše z různých překladů, ale bez označení, a
schválně, co z toho bys označila jako špatné.
Já tam nic nesrozumitelného a nelogického nevidím, čtu tam to samé jako v ostatních překladech, rozumím všem stejně. Prostě asi nemám předsudky.
To nejsou předsudky. U vás se píše o poznání nikoliv o lásce, ta je vedlejší.
Radko, nejen to,......věta ....."aby vaše láska ještě víc a více
oplývala přesným poznáním a plnou rozlišovací
schopností.........je přeložena cíleně účelově.
To není jen kostrbatý překlad,........do něj se dobře dá nacpat
nenápadně ....učení svědků....., spásu z ....."přesného
poznání......
Přesné poznání v lásce neexistuje a nemůže existovat.
Ani člověka nelze v lásce ..."přesně"....poznat, natož Boha !
Poznat v Písmu znamená vztahové poznání......!
Skrze Krista vstoupím k Bohu a on mně obejme, můžu ho poznat nejlépe vztahově.
Nepoznám Boha tak , že budu přesně znát každý verš v Bibli !
Tato téměř neznatelná změna verše, má podpořit svědky v této druhé ,....přesné....,verzi poznání, které k Bohu nevede, a to je tragédie obrovských rozměrů !
Kjaro, prosím, umíš vyložit smysl toho verše? O čem je?
Jinak to je opravdu zaujatá odpornost, co jsi napsala.
Verš v tomto překladu, třeba ?
KLP A za to se modlím: ať stále víc a více roste vaše láska a s ní i poznání a všestranný úsudek,
Jak roste láska ?
Tím, že stále blízce komunikuju, že vím že Bůh se mnou, že mi odpovídá, podepírá mně, pomáhá mi a já mu dělám radost tím, že je součástí mého života, že dělám to co mu dělá radost.
Samozřejmě komunikace se týká i čtení Božího slova a spolu s láskou, která nás uzdravuje, bystří smysly, se zvětšuje moje vnímavost, mé poznání i mé reakce v životě i ve vztahu k Bohu.
z výsledků vyhledávání fráze "vztah k Bohu" (celkem 0 veršů - 0
stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=vztah+k+Bohu&search=Hledat
1.Jan 4
15Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.
16Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh
je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm.
kroka, vztah je vtah, i když je Bůh v nás. Je to natahování se,
vztahování k někomu.
I kdy je Bůh v nás, nepanuje nad námi, ani nás neovládá, nežije místo
nás......
hehehe "I kdy je Bůh v nás, nepanuje nad námi":-)
Neměla by jsi víc přemýšlet o čem to píšeš?
Když dovolíte, tak já přeskočím plané dohady o znění různých
překladů, protože význam je u všech stejný.
Křesťané mají prostě přinášet chválu Bohu především na základě
lásky, neboli vše, co děláme vzhledem k Bohu, stojí na lásce k němu.
Aby tomu tak skutečně bylo, musí být upevňována, rozvíjena, ale i
korigována právě tím poznáním, rozlišovací schopností a dalšími
"důležitějšími věcmi".
Zde je totiž řeč o a·gaʹpe, neboli lásce založené především
na zásadách.
Jako jeden z projevů lásky ke druhým, je tam uvedena snaha nepřivádět
je ke klopýtání.
Konkrétní příklad uplatnění uvedl Pavel v 1. Korinťanům 9:26, 27:
Běžím tedy způsobem, který není nejistý; mířím svými ranami tak,
abych nebil do vzduchu; ale tluču do svého těla a vedu je jako otroka, abych
potom, když jsem kázal jiným, sám nebyl nějak neschválen.
to se mi líbí, takhle se mi to líbí. Existuje v bibli hodně málo srozumitelných míst, člověk je přeskakuje nebo si něco domyslí... ale co je ve skutečnosti myšleno? Jak je to myšleno? Takže se těším na výklad.
Pokusím se o nějaký nástin i když jsme si vědoma že je to jen můj lidský nástin:
Ono je to v podstatě o úsloví vodu káže víno pije.
S tím během souhlasím.
Těmi ranami myslel ukázňování sebe sama. Do vzduchu by tloukl, kdyby to
bylo neúčinné, možná formální, řešil by zástupné problémy. Možná
by řešil maličkosti a do podstatných věcí by se mu nechtělo. Teba by se
nechtěl vzdát nějakého zlozvyku. Jo, mohl by se tím dotknout někoho
jiného.
Ten nedostatek lásky vidím v tom, že by byl nepříkladným a
nedůvěryhodným učitelem, a mohl by někoho odradit od té Cesty, po
které se snažil běžet.
A byl by neschválen nejen lidmi, ale především Bohem.
Myslím, že jsme se v podstatě shodli.
Dobře, ale není vyloženo proč běží a kam, taky není vyloženo jaký vztah mají rány k tlučení někam. Proč márány a proč tluče? Jsou lidé zranění (proto rány) kteří tyto rány bezmyšlenkovitě vracejí. Ježíš nikdy nevracel žádnou ránu. Tedy nebil do vzduchu. Tady nejde o zlozvyk, tady je napsáno že rány a to zlozvyk není.
V té vaší verzi zní poslední verš takto: abych potom, když jsem kázal jiným, sám nebyl nějak neschválen.
a to nesouvisí nijak s tvým výkladem, jaký nedostatek lásky? o lásce se nemluví, předpokládám že schválení je u vás zvláštní pojem pro Milost Boží, tedy ze zkušenosti. Již si nějaké pojmy dávám dohromady, ale pro neznalého je to neuvěřitelně zavádějící.
Rány do vlastního těla znamenají úsilí co nejvěrněji se podřizovat Boží vůli, ovládat svou mysl a srdce tak, aby dělal to, co je před Bohem dobré, a neodbočil. Boj s hříšným tělem.
Vždyť to tam Pavel jasně píše:
tluču do svého těla a vedu ho jako otroka
A odkud jsou ty rány? Vůbec ti nerozumím. Proč by měly být rány od Boha
Kde se tam píše o ranách od Boha?
Těmi ranami Pavel myslí sebeukazňování.
na začátku textu píše že má rány... tedy to jsou rány ze sebeukázňování? jakože se bičuje nebo proč?
Když někdo do něčeho tluče, tak míří svými
ranami.
Ono to sebeukázňování nebývá o pohodě.
Mně to přijde docela jednoduché na pochopení, pokud v tom ovšem nehledáš
něco, co tam není.
To je přece příměr. O sebeovládání, sebeusměrňování... Opravdu to nechápeš, nebo nás zkoušíš?
anebo je to lingvisticky nejednoznačné. že je to myšleno jakože někdo druhého uhodí v přeneseném smyslu. Nikoliv že máš nějakou ránu a tu předáš dál, nýbrž že někoho udeříš.
Především se opravdu nejedná o doslovné rány (například pěstí), ale
o ukázňování, navíc sebe samotného. Pavel psal o nekompromisnosti
takového jednání, které přirovnal k ranám, neboli úderům.
Dále psal o svém těle, které "vede jako otroka", takže
nemůže být řeč o tom, že by rány rozdával ostatním.
K těm se naopak choval laskavě, pokud okolnosti nevyžadovaly razantní zásah
(1. Kor 5:11-13).
Jeho převládající postoj, ke kterému povzbuzoval i ostatní starší
muže, vyjádřil v 1. Tesaloničanům 2:7, 8:
Stali jsme se naopak uprostřed vás jemnými, jako když kojící matka
něžně chová své vlastní děti. Protože jsme k vám tedy měli něžnou
náklonnost, velmi se nám líbilo, že jsme vám předali nejen Boží dobrou
zprávu, ale také své vlastní duše, protože jste se stali našimi
milovanými.
Pavel píše, že tluče do svého těla. To znamená, že on sám usměrňuje sebe samého, aby byl co nejvíc v souladu s Boží vůlí. Ještě jednou:
24 Copak nevíte, že v závodě běží všichni běžci, ale jen jeden dostane cenu? Běžte tak, abyste ji získali. 25 Každý, kdo závodí, se ovládá ve všem. Oni to dělají proto, aby získali pomíjivou korunu, ale my korunu, která nepomíjí. 26 Neběžím tedy bezcílně. Mířím svými ranami tak, abych nebil do vzduchu. 27 Tluču do svého těla a vedu ho jako otroka, abych potom, co jsem kázal jiným, sám nepřišel o schválení.
Nedostatkem lásky by bylo, kdyby Pavel káral ostatní a sebe ne.
Vysvětluju to výše.
Nemusí se v nějakém textu skloňovat láska ve všech pádech, a
přesto to o ní může být.
já nevím, aby mohl být nedostatek lásky tak nějaká vůbec musí existovat... v těch verších se ale píše spíš o Milosti tedy ve smyslu schválení. nepíše se o nedostatku lásky. Stratilo se mi to ze stránky, takže nemám ten text před sebou. Snažila jsem se to vyložit ale zamotalo se to. Vy máte asi výklad již hotový, ale měl by sedět s textem.
Uvedl jsem to jako příklad projevů lásky, která člověka vede k určitému jednání, aniž by se o ní mluvilo. Brát na druhé ohledy, nechtít je zklamat atd. jsou projevy lásky.
(Jeremjáš 29:11)
‚Vždyť já dobře vím, co pro vás chci
udělat,‘ prohlašuje Jehova. ‚Chci pro vás pokoj, a ne neštěstí, chci
vám dát budoucnost a naději.
Wiki:
Politika (z řeckého polis – město, politiké techné – správa obce) je mnohoznačný pojem obvykle označující proces a metodu rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy a názory. Věda zabývající se politikou se nazývá politologie. Politika je sférou, v níž je přítomné neustálé větší či menší napětí mezi „vládnoucí“ (politika shora) a „emancipační“ (politika zdola) politikou.[1] Politiku lze chápat také jako boj o společenské uspořádání.[1]
V rámci rozhodovacích procesů je politika správa věcí veřejných, uměním řídit stát a hájit zájmy jednoho státu vůči druhému, vytvářet a udržovat vztahy mezi těmito státy.
Prostředkem politiky je politická moc, kterou lze získat buď demokratickými prostředky, nebo násilím.[zdroj?] V otevřených společnostech demokracií vstupují do politiky politické subjekty politickým přesvědčováním (argumentací zúčastněných stran) a vyjednáváním (často kompromisní dohodou) a tak vytvářejí či spoluvytvářejí politická rozhodnutí. Mezi takové subjekty mohou patřit jednotlivci (občané), stejně jako organizace (politické strany a hnutí, spolky a jiné zájmové skupiny). Vynutitelnost politického rozhodnutí je zajištěna autoritou (která vykonává politickou moc).
Tato slova nechal Jehova zaznamenat vo době, kdy byli Židé v zajetí.
Věděl, že je přivede zpátky a také to udělal.
I dnes můžeme věřit Božím slibům o životě v novém světě.
To je argument či důkaz že církev má u nás politickou moc a řídí státní zájmy?
Ano, to je pravda, že můžeme důvěřovat Božím slibům.
Jen Bůh má své podmínky pro to, aby se mohly jeho sliby vztáhnout i na nás.
Především musíme být jeho novozákonním lidem.
A jím se stáváme přijetím Ježíše Krista, jeho dokonalým
očištěním, smířením s Bohem a narozením z Boha.
Starozákonní Boží lid, se kterým tehdy Bůh jednal, se rodil v rodové
linii Abraháma, podle Boží vůle.
Novozákonní Boží lid se musí taky narodit podle Božích podmínek,........a to přímo z Boha.
Ne, to je k tomu, co vlastně je politikou, a tedy že my svědkové se ničeho takového neúčastníme, když jsme v kontaktu se státními službami a využíváme je.
Smilnění s králi země, to jsou třeba státnické návštěvy církevních představitelů, dosazování a sesazování vládců, ovlivňování lidí při volbách, vstupování do politických záležitostí a snaha ovlivnit dění, hraní na ruku politickým vůdcům, žehnání míru či válce podle politické potřeby apod.
Rozumím, když tedy nějaký církevní představitel dá najevo že souhlasí s nějakým politickým rozhodnutím, tak smilní. Když odmítá, tak nesmilní.
Přesně tak Margo.
Jestli toto Margo, má být tvoji největší překážkou, tak to je hodně
smutné a je mi to moc líto.
Ne, Ratko. Když se třeba snaží ovlivnit politická rozhodnutí, podporuje určitou vládu (často pro vlastní prospěch) apod.
No mně taky to přijde smutné. Protože asi nejdůlejžitější ze všeho je, jestli uctíváš toho pravého Boha. Jinak je všechno k ničemu.
Margo, přesně tak.
Tohle je ten nejpodstatnější důvod, proč Židé nepřijali Krista.
Měli jen jednoho Jehovu a najednou se tady prezentoval Kristus jako Boží Syn.
Oni tomu dobře rozuměli co to znamená. že by to měl být další Bůh.
A to bylo pro ně naprosto nepředstavitelné a bylo to rouhání.
Margo, vy děláte totéž !
Já jsem patnáct let taky odmítala trojici.
Buď opatrná, jestli tvůj odpor nespočívá v katolickém pojetí a toho, že
je to člověku odporné ve spojitosti s jinými strašlivými úlety KC.
Pak se to dá zapasovat do jiných historických záležitostí.........a je
to velmi moderní popírat trojici.......velmi to lechtá uši
lidí,........................kteří to velmi rádi slyší v
odporu vůči KC a svým zklamáním z ní.......
Jo? A jak ty by sis představovala smilstvo s králi země? Zkus to nějak vyjádřit.
Ježíš učí milovati Hospodina Boha svého a mi by jsme měli vyznávat
Trojici?
A to proč jako ?
Lukáš 4
8Ježíš mu odpověděl: „ Je psáno: Budeš se klanět Hospodinu, Bohu
svému, a jeho jediného uctívat.“
12Ježíš mu odpověděl: „Je psáno: nebudeš pokoušet Hospodina Boha
svého.“
Matouš 22
36„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“
37On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou
svou duší a celou svou myslí.‘
38To je největší a první přikázání.
39Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘
40Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“
Ratko, ale neber jen dnešek - ber to od počátků.
Nejznámější příklad(mimo dnešního Polska) :
Armand-Jean du Plessis de Richelieu - kardinál Richelieu.
kroky, já uctívám jen jednoho jediného Boha, ale to ti onen démon, který tě vede k výkladům Bible,....neřekne jak to je. To je poznatelné jen v Duchu svatém.
Dříve jsme taky někde hopsali kolem Radegastu či obětovali v Býčí jeskyni... počátek je prostě počátek. Nezapomínej na vývoj.
Co je na Hospodince démonského prosim tě?
To bys mi náhodou nemohla vysvětlit?
Co myslíš že zbude Ti po obřízce srdce?
Ale ne v počátku křesťanství. Řeč je o zpronevěření se křesťanským hodnotám, Ježíšovu učení.
kroky, to ti nevysvětlím, ty bys to nepochopila a nepřijala. Vždyť to neustále vysvětluju svědkům, takže bych ti to opakovala.
Ale můžu démona vyhnat, když mi dáš svoje svolení........., mám v Kristově jménu autoritu nad démony.....
Jen aby jsem neobrátila ja Tebe:-).
Na mne totiž působíš hodně zmateně:-)
Samozřejmě že to zhodnotí sám Jehova. Ale docela je v našem zájmu se v tom trochu vyznat, ne?
Matouš 7
22 Mnozí mi v onen den řeknou: ‚Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu
neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony? Nedělali jsme ve tvém
jménu mnoho zázraků?‘
23 A tehdy jim jasně řeknu: ‚Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě vy
zločinci!‘
No, škoda, že ti ten, koho pokládáš za Ducha svatého, neřekl, že
Trojice je falešná nauka...
římská církev měla politickou moc hlavně ve středověku, tedy od
zániku římské říše po renesanci, papež mohl posvětit politiku
jednotlivých králů, leckdy i ovlivnit...
dnes už má své dny světské slávy za sebou...
No to není falešná nauka. Zajímavé že jen tak dokážete shodit křesťanskou víru a nastrčit do popředí tu vaší. Není to divné?
To je tvoje věc čemu věříš, neshazuji to. neoznačuji to jako falešné, jak to chápeš tak to máš. Jen se mi nelíbí když svědkové označují moji víru jako falešnou. Nenapadlo by mě něco takového vykládat o té jejích.
Kjara [Uživatel je offline]
Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:… |
12.11.2020 11:36 | #15429
Reakce na příspěvek #15416
kroky, já uctívám jen jednoho jediného Boha, ale to ti onen démon, který tě vede k výkladům Bible,....neřekne jak to je. To je poznatelné jen v Duchu svatém
No, zato má vlastní stát a papeže státníka. Ale smilstvo s králi se nevztahuje jen na římskou církev.
Volení není politický akt? Uctívání předmětů či čehokoli jiného než Boha není modlářství?
politický akt to sice je, ale není to smilstvo s králi země, která
provádí nevěstka - tedy falešná církev která se podíl na světské moci
- vede války atd.
vstát při hymně není uctívání předmětů, je to symbol úcty k
vlasti...
To je tvůj náhled. Já to vidím jinak. Volby jsou politickou řežbou. A
nebo vyjádřením loajality nějakému politickému systému. Křesťan
jepříslušníkem Božího království a jeho vláda je nebeská.
Úctu k vlasti můžu vyjádřit jiným způsobem než takovou "úlitbou".
směšné démonizování...
člověk žije i na tomto světě, nejen že má právo, ale snad i morální
povinost se starat svou troškou o to, jak ten svět vypadá, proto by měl i
chodit k volbám...
Bůh určitě nikoho nepotrestá za to, že stojí při hymně, to by bylo
opravdu směšné dělat z Boha takového malichrného egoistu - a určitě
ještě neuctivější...
Jenomže "křesťan" je od slova křest, ne Kristus. A jinak má ratka pravdu, urážlivě a pohrdavě se vyjadřujete k víře těch, kdo věří v jednoho Boha ve třech osobách .
To je tvůj názor, a já ti ho neberu. Ty máš pocit, že svou troškou,
tedy volebním hlasem, něco tady na tom světě změníš?
Myslím, že víc práce udělám, když se budu hezky chovat k lidem kolem sebe
a když budu žít poctivým životem. A samozřejmě když budu lidem
vyprávět o Bohu.
Jaksmě že si člověk pro všechno najde nějakou výmluvu. Ale třeba mu
nejsme věrní kvůli tomu, aby nás nepotrestal, ale proto, že ho máme rádi
a že mu rozumíme.
Ne, Volmane, křesťan je od Krista. A prosím, kdo že se tady pohrdavě a
urážlivě vyjadřuje? Najdi mi taková pohrdavá a urážlivá slova.
sám nic nezměním, volit musí všichni (nebo hodně lidí), stejně tak ale máš právo nevolit, to ti nikdo nebere, jen by to nemuselo mít náboženský podtext (zákaz)...
si děláš legraci žejo :-)))) a co slova o falešném bohu a víře etc :-) vtipné.
Kdybych nebyla křesťanka, určitě bych volit chodila - protože bych se chtěla účastnit politického boje. Teď ae vím, proč to není dobré.
Víš, na co jsem odpovídala?
Kromě toho - můžu snad mít názor? Nebo od tebe jsme tu někdy četli, že
bys Jehovu považovala za pravého Boha? Ano, Jehova je pro mě jediný pravý
Bůh, a nauka o Trojici je falešná, poněvadž nebiblická. Svědomí by mi
nedovolilo tvrdit něco jiného.
e že v ní nevěříš, to je přece tvé právo! Ale že ji očerňuješ jako falešné učení etc. Myslím že jsem to napsala jasně.
Promiň, Ratko, ale tohle je tak vážná věc, že na ni mám vyhraněný názor. Jde o identitu samotného Boha. Kromě toho jsem odpovídala Kjaře na její útok jejími slovy.
Kjara
Reakce na příspěvek #15416
kroky, já uctívám jen jednoho jediného Boha, ale to ti onen démon,
který tě vede k výkladům Bible,....neřekne jak to je. To je poznatelné jen
v Duchu svatém.
margo
12.11.20 16:46:05 | #15446 (1)
No, škoda, že ti ten, koho pokládáš za Ducha svatého, neřekl, že
Trojice je falešná nauka...
Mohu to od Kjary chápat i jako křivé obvinění, tohle by si ve veřejných diskuzích neměla dovolovat a dovoluje si to docela často, je to od ní ubohé, nemá schopnost seriozně diskutovat a tak takto i jinako ohavně útočí.
Takhle, pokud se jedná jen o animozity mezi tebou a Kjarou, tak to akceptuji jako argumentační protiútok.
Ne, já si opravdu myslím, že Trojice je falešná nauka. Spíš jsem chtěla Kjaře ukázat, že na tom s tím duchem nebude líp než Kroky, i když si to myslí.
Takže to nepovažuješ za urážku když označuješ mojí víru za falešnou? no to koukám, ještě chybí označit církev ke které patřím za děvku a je to komplet.
Stačí si přečíst Skutky a pár Pavlovych dopisu a je jasno jaký postoj
má mít křesťan k politice!
Tom co udělala církev, s křesťanstvím ne na nic společného.
Tak, kdo/co je ta děvka ve Zjevení?
Jak to chápeš ty?
Jaké město je mezi sedmi pahorkami?
Pokud věříš v proroctví, tak se to hodí na Vatikán/Řím.
Já uz nahazoval, bez reakce!
Skutky 2: 25 Když ho ale přivázali a chystali se ho bičovat, Pavel řekl
důstojníkovi, který tam stál: „Je zákonné, abyste římského občana
bičovali bez soudu?“* 26 Jakmile to důstojník uslyšel, šel za velitelem a
oznámil mu to. Řekl: „Co chceš udělat? Vždyť ten člověk je Říman!“
27 Velitel tedy přišel za Pavlem a řekl mu: „Pověz mi, jsi Říman?“
Odpověděl: „Ano.“ 28 Velitel prohlásil: „Koupil jsem si to občanství
za spoustu peněz.“ Pavel řekl: „Já ho mám už od narození.“
Ano.
A?
Děvka=co??
7 kolik si užila slávy a hýření, tolik jí dejte teď trýzně a žalu.
Protože si namlouvá: Trůním jako královna, vdovou nejsem a neokusím
smutku
Filipanum 1
7 Je jenom správné, abych si to o vás všech myslel, protože vás mám v
srdci, vás, kdo se se mnou podílíte na nezasloužené laskavosti jak v mých
vězeňských poutech, tak při obhajobě a zákonném prosazování
dobré zprávy.
Jak to myslíš - celý systém
11 A ta dravá šelma, která byla a není, je osmý král, a přece jeden z
těch sedmi; jde však do záhuby.
Kdybys aspoň trochu "studoval" Bibli věděl bys :
6 Viděl jsem tu ženu, zpitou krví svatých a krví Ježíšových svědků.
Velice jsem užasl, když jsem ji viděl.
7 Ale anděl mi řekl: „Čemu se divíš? Já ti odhalím tajemství té ženy
i té sedmihlavé a desetirohé šelmy, která ji nese.
8 Ta dravá šelma, kterou jsi viděl, byla a není; vystoupí ještě z
propasti, ale půjde do záhuby. A užasnou ti obyvatelé země, jejichž jméno
není od založení světa zapsáno v knize života, až uvidí, že ta dravá
šelma byla a není, a zase bude.
(děvka-nevěstka-ta "žena" - 3v1)
Systém náboženský. Ten, který smilní s králi země, tedy s politikou.
Vatikán je mezi sedmi pahorky? Jdu se na to podívat, byla jsem tam ale nevšimla jsem si těch pahorků. Ještě se ozvu.
Řím se rozkládá na sedmi pahorcích . Vatikán je skoro uprostřed.
(tou nevěstkou je Vatikán)
Proč by měl být Vatikán nevěstkou? Vždyť v té době nikdo ani netušil že nějaký Vatikán bude existovat. To jsou pouhé spekulace a snaha očernit.
Nejsou : Kapitol, Aventin, Palatin, Caelius, Kvirinál, Viminál, Esquilin,
Myslím tím, že nejsou myšleny skutečné pahorky Říma, ani Řím. Pahorky v proroctvích většinou znamenají nějaké vlády nebo uctívání.
Církev se stále bratříčkovala s bohatými státy - klidně bych k tomu
navázal - G8
Když církev dělá politiku, musí dělat ústuky vůči Bohu. Nelze sloužit dvěma pánům. No, a to už jsme u toho smilstva.
To je tvůj výklad margo, ty se domníváš že sloužíš Bohu, ale můžeš se mýlit a sloužit pánum vaší organizace.
To je, jako bys řekla prvním křesťanům: "Myslíte si, že sloužíte
Bohu, a zatím sloužíte Pavlovi, Petrovi, Timoteovi...".
Ti jsou ale uvedeni v Bibli, v dopisech. Vaši pánové jsou anonymní a nutí vás k různým podivínským činnostem, zakazují vám úplně normální věci jako například slavení narozenin etc.