(Skutky 5:31, 32)
Toho (Ježíše) Bůh vyvýšil jako Hlavního
zprostředkovatele a Zachránce na svou pravici, aby dal Izraeli pokání
a odpuštění hříchů. A my jsme svědkové těchto záležitostí
a stejně i svatý duch, jehož Bůh dal těm, kdo ho poslouchají jako
panovníka.
jenom malickost -- muzes mne prosim napsat - proc porad jenom zidi? To Buh nemel rad zrovna tak cinani nebo arabi - germani - nebo cernochy v africe - proc porad jenom zidi sem zidi tam - to jiny lid neexistoval?
Bůh si vyvolil Židy kvůli slibu danému Abrahamovi, že z jeho pokolení
vzejde Mesiáš.
Součsně mu slíbil, že to přinese požehnání všem
národům, takže nepřijdou zkrátka.
Ale, jak píše Šalomoun, "pro všechno je ustanovený čas".
Dik - Takze Buh nevedel jak to s zidama dopadne kdyz daval slib Abrahamovi?
Mne se jedna pouze oto, ze vsechno co se pise v Bibli je o zidech -- Ja osobne
nemam nic proti zidum mne vubec nevadi spis naopak. Mne se jedna pouze oto proc
si je Buh vyvolil a potom zavrhnul? Tak trochu mne to pripada jako kdyby snima
Buh zil.
Muzes sem dat z Bible co presne rek Buh Mojzisovi kdyz se snim potkal poprve
pred jeskyni jako horici ker?
Jistě si to dokážeš vyhledat sám.
2. Mojžíšova 3. a část 4. kapitoly.
Opět tady vidíme, že vše vychází od Jehovy.
On vyvýšil Ježíše, on dal svého ducha těm, kdo ho poslouchají.
I Ježíš to tak učil:
(Hebrejcům 10:9)
(Ježíš) pak skutečně říká: „Pohleď, přišel jsem, abych činil tvou
vůli.“...
v TOM SE VELMI MÝLÍTE !
Není možné vyzdvihovat Jehovu, když je jen jedno jméno vyvýšeno nade všechna jména, ve kterém jediném je spasení !
A to jméno je Ježíš Kristus !
Ve své době tady byl nejvyšší nadřízený státu Brežněv a museli jsme ho poslouchat.
On ale ustanovil tady Husáka a i když byl nižší, než Brežněv, sám Brežněv ustanovil, že Husák bude ten, ke kterému budeme chodit a nebudeme jezdit do Moskvy řešit naše problémy !
Takže vaše argumenty nemají naprosto opodstatnění, jestli je Kristus nižší, jestli byl poslaný.....atd, Jahve sám ho ustanovil našim králem, naším mistrem , učitelem a hlavně spasitelem !
Takže je zapotřebí to respektovat a nelízt pořád do toho "Ruska"...Starého zákona,.....k tomu Brežněvovi, i když byl vyšší.........a odsouvat , pro tisíc důvodů, Bohem delegovaného Spasitele....., udělat z něj anděla, i když Bůh jasně říká, že je to jeho Syn, narozený, zplozený, čím alespoň pro trochu myslícího člověka je jasné, že z člověka se rodí člověk a z Boha se rodí jenom a jenom a zase Bůh !
Když Bůh a Brežněv někoho ustanovili, .....co je to za hrůzu, že pořád chcete uctívat jen je a lízt za něma........a přehlížíte, že je tady někdo, za kým musíme chodit, ke komu se musíme modlit, u koho hledat očištění od hříchů......, zvlášť když chudák zaplatil nejvyšší cenou, svým životem !
I sám Kristus říká, a ty verše pomíjíte, nehodící se škrtněte zřejmě......: v Janovi 8.kap:
28Ježíš jim řekl: „Teprve až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem .....
24Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já jsem, zemřete ve svých hříších.“
Nemýlíme se, vycházíme z Písma.
Z citovaného textu je jasně vidět, že Bůh vyvýšil
Ježíše a Bůh dal svého ducha jeho poslušným
následovníkům.
Když Ježíš kázal VŽDY zdůrzňoval klíčovou úlohu svého Otce.
To další, co píšeš, hodnotím jako velkou drzost a podobně jako Jirkovi (jste oba stejní) ti dávám týden na to, abys svého "ducha" naučila slušnosti a korektnosti.
"Otče náš, jenž jsi na nebesích, buď posvěceno tvé jméno..." Znáš to?
Ano, Ježíšovo jméno je vyvýšeno nad každé jméno. Asi kromě toho,
kdo ho vyvýšil, ne? Koho Ježíš sám označil za jediného pravého Boha?
Ježíš sám se nikdy nechtěl ani rovnat Bohu, natož aby ho převyšoval!
Ano, modlíme se k Bohu Jehovovi, a to vždy ve jménu Ježíše Krista, jehož oběť uznáváme a jehož ctíme jakožto svého Pána a spasiotele.
Gospodina Brežněva nám sem, prosím, nepleť.
Znovu a znovu musím opakovat, že pokud se z Boha rodí Bůh, vzniknou ti dva Bohové. Navíc "Bůh" je titul, a ne druh bytosti.
Pokud chceme jít za Kristem, měli bychom následovat jeho šlépěje, a to i ve způsobu uctívání. Mrkni se někdy, koho uctíval Ježíš, ke komu se modlil Ježíš, komu byl Ježíš podřízen a ke komu nás učil se modlit. Děláme to jako on.
Věříme všemu, co je psáno o Ježíšvi, víme, že je a kdo je. Oba ty verše, co jsi vypsala, plně akceptujeme.
PŘIPUSTILA SIS NĚKDY, ŽE BY SES MOHLA V NĚČEM MÝLIT TY?
Pokud j Bůh jeden nemohou vzniknout dva Bohové již z podstaty. Tedy tento argument nejde použít.
Taky Ježíš neoslovuje Boha žádným jménem nýbrž mu říká Otče. Tedy jméno Ježíše je nad každé jméno. Ježíš uctíval Otce a tedy i my se spolu s Kristem (neboli v Kristu) obracíme k Otci.
No, viď? Tak je divné operovat myšlenkou, že Bůh zplodí zase Boha.
I my se obraccíme k Ježíšovu i našemu Otci, přičemž Otec je pro nás
stejně jako pro Ježíše jediným pravým Bohem a jeho jméno je Jehova. My s
tím fakt nemáme problém.
Bůh věčně plodí Boha... Otec věčně plodí Syna. Někde jsem to již slyšela. Taky s tím nemám problém.
Taky jsem to už tady někde četla. Nemáš s tím problém. Na rozdíl od Písem. Vidíš, jak moudré je věnovat se čtení Bible a posuzovat myšlenky, které k tobě přicházejí, podle ní, abys náhodou jimi nebyla zavlečena někam pryč?
Podsouváš mi že se nedržím Bible? A pak se budeš divit že jsem na tebe příkrá. Mám plné právo chápat Bibli tak jak ji chápu a vyložit si ji jak si ji vykládám. Taky ti nepodsouvám že se mýlíš.
Bavíme o duchovních věcech, vyměňujeme si myšlenky. Jednu takovou jsi nadhodila, já s ní nesouhlasím a odkazuju tě na Písma. Něco takového tam prostě není ani z ničeho nevyplývá. Tvoje právo ti neberu. Přišla jsi sem diskutovat, tak diskutuju. Nic ti nepodsouvám, jen prostě nesouhlasím.
Tak tet napiš kde je v Písmu a nebo z čeho vyplývá že máme mít k Bohu vztah.
Ale Otec o sobě vyhlásil jak se jmenuje v Exodus 3/14, to je jméno nad každé jméno.
Což naplńuje i tuto boží podstatu :
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
ve skutečnosti to ale není jméno jako jiné... je to označení osobního Bytí.
Tedy nelze pojmenovat Boha nějakým konkrétním lidským jménem s výjimkou Ježíše Krista který se člověku ukázal jako člověk. Proto je Ježíš Kristus jméno nad všechny jména.
Boha lze pojmenovat jménem, které si sám dal, a očekává, že ho tak
budeme oslovovat.
Ježíšovo jméno je "nad každé jméno" vyjma jména Božího.
O Ježíšovi je to psáno právem pro jeho úlohu, kterou sehrál a dále hraje
v posvěcení Božího jména a záchraně člověka.
Proč se domníváš že očekává, že h budeš oslovovat jako Jehovu. To taky není v Bibli.
Pokud jsme věřící a patříme Kristu, je pro nás Otec. Pokud ho chceme přímo oslovovat.
Proroctví o matce:
Izaiáš 66
9 Což bych já, kterýž otvírám život matky, neplodil? praví Hospodin.
Což bych já, kterýž činím to, aby rodily, zavřín byl? praví Bůh
tvůj.
10 Veselte se s Jeruzalémem, a plésejte v něm všickni, kteříž jej
milujete. Radujte se s ním velice, kteříž jste koli kvílili nad ním,
11 Proto že ssáti budete, a sytiti se z prs potěšení jeho, ssáti budete,
a rozkoš míti v blesku slávy jeho.
12 Nebo takto praví Hospodin: Aj, já obrátím na něj jako řeku pokoj, a
jako potok rozvodnilý slávu národů. I budete ssáti, na rukou pěstováni a
na klíně rozkošně chováni budete.
13 Jako ten, kteréhož matka jeho těší, tak já vás těšiti budu, a tak v
Jeruzalémě potěšováni budete.
14 Uzříte zajisté, a radovati se bude srdce vaše, a kosti vaše jako
bylinka zkvetnou.
Takto se vyjadřuješ o Slovu Božím z Bible?
Jsi jako visitor77 ten Bibli taky nesnáší.
To je o Jeruzalému, který byl centrem uctívání Jehovy. Tedy měl být, protože ve skutečnosti se až na několik poměrně krátkých období potácel mezi formálním uctíváním a vyloženým modlářstvím.
Ano o Jeruzalému, něco se tím mění?
Má přijít Nový Jeruzalém, který je matka všech nás:
Ga 4,26 Ale ten svrchní Jeruzalém svobodný jest, kterýž jest matka všech nás.
Ano, je pro nás Otcem, a také ho tak oslovujeme.
Stejně tak ho oslovujeme jménem, které bylo v Písmu původně uvedeno
mnohokrát. A také tam čteme, jak si Bůh ne svém jméně zakládá.
Ale tak je nám to vhodně přeloženo i do češtiny :-), jen si nad tím nezatvrzovat srdce.
Ježíš se jmenoval od mala ale Bůh mu dal jméno nad každé jméno až když podstoupil smrt na kříži.
To tak bylo ale sem se dočetla že mu Bůh dal jméno nad každé jméno až
když:
Filpským 2
7nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z
lidí. A v podobě člověka
8se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
9Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno,
Aha, to je super argumentoovat božím lidem :-)) nejlépe tím před tisíci lety. asi telepatie.
No to je super. Protože o tom, jak se choval a vníma Boží lid, máme záznamy v Písmu,. A víš, proč máme záznamy v Písmu?
(Ří 15:4)
Všechno, co bylo napsáno dřív, bylo napsáno pro naše
poučení, abychom díky své vytrvalosti a povzbuzení z Písma
měli naději.
vidíš jen nějaké záznamy, vnější obrysy zapsané tehdejšími pamětníky. Nevíme co lidé měli v hlavě, jen to odhadujeme. a Boží lid není jednolitá masa, každý měl svůj individuální život a své vlastní myšlenky a postoje.
Z toho, co lidi té doby napsali, je jasně patrné, že pro ně jméno jejich Boha bylo důležité a že ho běžně používali.
Mně ano. Tebe může mást absence Božího jména ve tvé Bibli, tak její text dostává v tomto ohledu poněkud jiný smysl.
Třeba že Bůh žádné jméno nemá. Nebo že na něm
vůbec nezáleží. A že ho lidi nevyslovovali.
Exodus 3
15 ..toť jest jméno mé na věčnost, a tať jest památka má po všecky
věky.
(3. Mojžíšova 16:10, 21, 22)
Ale kozel, na něhož vyšel los pro Azazela, by měl
být živý postaven před Jehovou, aby bylo za něj vykonáno smíření tak,
aby byl poslán pro Azazela pryč do pustiny.
...
A Áron vloží obě ruce na hlavu živého
kozla a vyzná nad ním všechna provinění izraelských synů a všechna
jejich vzbouření ve všech jejich hříších, a vloží je kozlovi na hlavu
a vypustí ho do pustiny rukou přichystaného muže. A kozel na sobě ponese
všechna jejich provinění do pouštní země, a vypustí kozla do
pustiny.
Apoštol Pavel napsal, že Zákon byl "stínem budoucích věcí". Čeho stínem bylo vyhnání kozla do pustiny?
Stinem toho, ze od pocatku NZ nebude vice existovat jmeno Boha JHVH aby se prednej postavil nevinny kozel a byl lidma tiran - bez tresne. --- Uhod?
beztresne --- nekterym kdyz to clovek nenapise polopaticky tak nechapou
Demoni v kozli podobě.....
Jak se zobrazují všichni čertíci? Ne jako rohati?
co ma chudak kozel co spolecneho s certem? Cert je na pohled inteligentni nema rohy a nosi kravatu
Kozel, na kterého byly naloženy hříchy a s nimi zahynul v poušti je stínem naložení hříchů světa na Krista a jeho smrt s nimi.
Čímž zaplatil za hříchy světa a my když za ním přijdeme a poprosíme
o sejmutí hříchů, Kristus to udělá !
A my se můžeme smířit s Bohem, protože jsme očištěni.
Takže to v žádném případě není jen o ...."dokonalost za dokonalost".........
Ano, "kozel pro Azazela" je předobrazem výkupní oběti Ježíše Krista,
která se vztahuje na každého, kdo se k ní hlásí.
Skutečně to není "jen" o dokonalosti za dokonalost. Ve skutečnosti
dokonalost předloženého lidského života byla podmínkou,
aby výkupné byla odpovídající.
Abuko, bohužel výkupné se nevztahuje na každého, kdo se k ní hlásí.
Už jenom tady se k ní hlásí mnozí, kteří ho nepřijali
Očištění od hříchů člověk přijímá pouze tím, že přijde za
Kristem a poprosí ho o prominutí a nevědomost a poprosí o sejmutí
hříchů. A vydá mu svůj život, jako on ho vydal za nás.
Kristus to udělá během několika vteřin, zadarmo. Člověk přejde ze smrti
do věčného života k Bohu a narodí se z Boha. Narodí se lidský duch a v
něm začne bydlet Duch svatý.
To se narodí křesťan , skrze Krista smířený s Bohem.
Kristus zaslibuje, že když za ním někdo přijde, toho nevyžene ven, ale
nicméně on je svrchovaný Bůh a rozezná, že to někdy není možné.
Ne kvůli hříchu, ten sejme, ale většinou jsem zažila, že to bylo to, že
člověk skrze nějakou církev nebo organizaci se nějak sám očišťoval a v
srcdi to není schopen opustit.
Kristus zaplatil nevyšší cenu pro to aby mohl sám dokonale a úplně
očistit člověka, ale nebude se dělit o očištění s ničím.
Ani jedinou údajně pravou církví nebo organizací nebo sám svojí lidskou
snahou..
Pro tebe je Ježíš svrchovaným Bohem? A posloucháš ho, vnímáš jeho slova? Co tedy když on sám řekl, že jediným opravým Bohe, je jeho Otec? Jak se k tomu postavíš?
Já vím jak to je.
Běž za Kristem, přijmeš Ducha a budeš to vědět taky, budeš sama rozumět
Písmu a nebudeš muset věřit výkladu člověka.
Nedůvěřuj člověku, v něm záchrany není......., je psáno
Tak napiš, jak to je? Já podle toho poznám, jaký duch ti to našeptává.
A toto není urážka snad a otevřený projev nepřátelství.........
Kristus označil to, že farizeové tvrdili, že vyhání démony z moci
démona, jako.....HŘÍCH PROTI DUCHU SVATÉMU....!
Buď opatrná Margo s označováním něčeho nebo někoho, že to našeptává
někdo jiný, než Duch svatý......
Nerozumím. Netozumím, co a proč mi píšeš. Mohla bys mi to nějak ujasnit?
Nepoznáš Margo. A psala jsem to mnohokrát.
Kromě toho, že věci Ducha svatého jsou přirozenému člověku
bláznovstvím.
Promiň, Kjaro, ale já mám docela dost rozumu, abych poznala, jak moc je to, co vykládáš, v souladu s Písmem. Zachovám se jako Berojští. Ti taky uvěřili až poté, co si ověřili Pavlova Slova v Písmech. A jsou za takový postoj chváleni!
Margo, Berojským bylo řečeno evangelium. Ne vaše, ale evangelium o
Kristu, který snímá hříchy a vrací lidi zpět k Bohu.
Berojští si pouze ověřovali z Písma, jestli je to ten Kristus , o kterém
bylo prorokováno.
Oni nestudovali speciální nauky dna roky, aby se mohli stát členy skupiny, která má stejné názory a tím je jediná pravá.
Zkus se soustředit, Kjaro, taky na něco jiného než na tu svoji dokola
omílanou koledu. Jo, jsi jako stroj, nebo spíš jako kolovrátek. Nedokážeš
zpracovat snad jedinou myšlenku, abys nespustila pořád to samé, pořád to
samé, pořád to samé. Jen jse ti chtěla říct, že to, co ty předkládáš, si
ověřuju Písmem - jako Berojští. O ostatním nebyla řeč. A to už vůbec
nebereš na vědomí, když tě ubezečujeme, že to máme jinak, než si chceš
myslet a biješ nás kvůli něčemu, co je jen ve tvé mysli.
už nevím co s
tebou.
margo - kdyz nechces behat - tak to nejsi behna -- kdyz nebehas tak se couras - kdyz se couras tak jsi --- zajimave jak je ta cestina ve vyrazech dokonala -- to do jineho jazyku sveta neprelozis -- pouze ukazka, ze prekladat Bibli neni snadne
Margo, když říkám, že máš jít za Kristem a že je ti to zakazováno.
Tak tvrdíš, že ne.
A pak vidím, že modlit se ke Kristu nemůžete.
Přijít ke Kristu jde pochopitelně pouze modlitbou.
Je to logické, že vám to není dovoleno, jestliže je Kristus anděl, pak by
to bylo modlářství.
Proč ti to všechno píšu ?
Protože nemáte tušení co je to křesťanství, co to je být křesťan ....vaše evangelium není evangelium.a tolik spěcháte na příchod Krista.......to by bylo hodně zlé, kdyby pravdu přišel.........
Jíét za Kristem neznamenná se k němu modlit. Neznám v Písmu příklad, že by něčí evangelium spočívalo v tom, že by apoštol někomu řekl "pomodli se ke Kristu a popros ho, aby ti sňal hříchy..."
Říká to sám Kristus, ale to je ti málo, když nějaký podřízený a menší ti něco říká.........asi.....
Třeba nemáš tušení ty, Kjaro. Tímto směrem jsi nikdy neuvažovala?
Sám Ježíš se modlil k Bohu, tak asi těžko byl sám onen Bůh, k němuž se
modlil.
Myslím, že nikdo by si neměl dovolit drze určovat, kdo může uplatnit
Kristovu oběť, a kdo "nemá nárok".
Beru to jako otveřený projev nepřátelství.
Já jsem nepsala, kdo může uplatňovat nárok.
Kristus zemřel pro každého člověka.
Jen jsem sloužila desítkám lidí k přijetí Ježíše Krista a mám
zkušenost, že Kristus to skoro vždy udělá, ale někdy se očištění, ani
smíření a narození z Boha nestalo. Není to automatika, v žádném
případě.
Ale byly tam tyto znaky, které jsem vypsala.
Stejně netvrdím, že těmto lidem, kteří se sami očišťují Kristus
hřích nesejme. Já to zvenčí neposoudím co mají ti lidé v srdci, to je na
Kristu.
Dobrý den, já si myslím, že to nebylo zas až tolik o oběti, jako spíš o tom, že nám chtěl ukázat cestu, cestu, která nás má osvobodit z okovu strachu, dogmat, nenávisti atd. A ukázat nám, kudy se dostat k Bohu. Nemyslím si, že bylo v jeho záměru, aby jeho počin byl základem pro politiku Říma, ale stalo se a na druhou stranu, možná i díky tomu ten odkaz stále je. Z mého pohledu sice pořádně předělany pro potřeby církví, ale je tady a při správném výkladu má stále velkou cenu
Bez té oběti by to všechno přišlo vniveč a šlo by o nějakou filodsofii nebo ideologii, v jejímž rámci by se volně přemítalo, jak ta cesta k Bohu má vypadat, co nám může přinédt, co je to ta svoboda atd.
Samozřejmě, že to, co udělal, vyžadovalo opravdu velkou lásku k lidem, ale stejně si myslím, že z jeho pohledu to nebyla oběť, vždyť on přeci věděl... Věděl to, v co my jen věříme, nebo se o to aspoň snažíme. On tu cestu již znal a z jeho pohledu asi již jiné cesty nebylo. Každopádně uznávám, že strach s fyzické bolesti, které podléhal, mít mohl
Bez té oběti cesta k Bohu končila závorou v podobě naší hříšnosti.
Ano, Konstantin byl první panovník, který pochopil politický potenciál
náboženství ochotného kvůli politickému vlivu přijmout jakýkoli
kompromis.
Z původního křesťanství tak toho moc nezbylo.
Že se může stát, že hřích nesejme jsem psala hlavně proto, aby to někdo nepochopil jako automatiku a nebyl zklamaný, když to Kristus neudělá. Protože on říká, že nikoho nevyžene ven.
Ano, je zapotřebí za ním přijít v modlitbě......
Pokud to nevidíš v Písmu, tak to udělej po vzoru 1.Kor.1.kap, 1-2 verš.
Tam je napsáno, že vzývají Kristovo jméno všechny sbory, vlastně. No tak vzývej Kristovo jméno, je to prokazatelně Boží slovo, ať chápeš význam vzývání jako modlitbu nebo ne.
Vzývání nutně nemusí být modlitba:
MPCZ A nyní - co váháš? Vstaň a dej se pokřtít a obmýt si své hříchy,
odvolaje se na jeho jméno.
NK A nyní, co má být? Zvedni se, buď ponořený a okoupaný od tvých
hříchů, jsa volaný přes to jméno panujícího!
Strong: G1941
ἐπικαλέω [epikaleó]
(aor. ἐπεκάλεσα, pf. pas. ἐπικέκλημαι, plpf. pas.
ἐπεκεκλήμην, aor. pas. ἐπεκλήθην) 1. (akt.)
nazvat, pojmenovat; vyvolat 2. (med.) přivolávat,
vzývat; odvolávat se (τινά na koho),** dovolávat se**
(τινὰ μάρτυρα koho za svědka) 3. (pas.) být nazýván /
vzýván; jmenovat se [30]
Nakopírované to tu je dvakrát. A jinak, nemusíš čekat, až se ti to
ukáže, ale když naskočí reklama, stačí znovu klikout nahoře na odkaz a
on naskočí hned. Vyzkoušej si to, bude se ti to hodit. P|řišla jsem na to
svojí netrpělivostí.
Takže to nakonec není ani jednou.
Tvůj výklad vzývání můžeš použít jako modlitbu. Z výkladu je jasné, že to modlitba je.
To je sice pravda, ale z těch 10 sekund reklamy, která se tam zobrazí,
tento web žije.
Možná ale máš víc trpělivosti podporovat existenci chatujme.cz
finančními dary.
Právě jsem našla na wiki:
Již v Novém zákoně nalezneme různé podoby modlitby: žalmy, prosby, díky, přímluvy, vzývání.
Demagogie tu pravdu nezmění. Podívej, je to vcelku jednoduché porovnat, když už se tady oháníš zkoumáním textů epištol; tak srovnej:
Dovol? Tohle mám číst? To je trochu moc, co si dovoluješ. Krista kážeme jen
tehdy, když o nm rozhlaujeme, že je Bůh?
Neskutečné!
A to se dočtu kde,
Jiro? To je biblická myšlenka, nebo sis ji právě vycucal z prstu?
Zřejmě mi nerozumíš, tak tedy trochu jinak- vezmi si Nový zákon a
porovnej listy apoštolů a jejich obsah (frekventace jména Ježíš Kristus) s
tím co kážete vy. A prosím, mně nemusíš přesvědčovat, já totiž ty
vaše brožůrky (Strážní věž a Probudte se), co rozdáváte lidem na
ulici, četl. Vy o Kristu nic nerozhlašujete, ani rozhlašovat nemůžete,
protože o něm neučíte. A neučíte o něm právě proto, že nevěříte,
že je Bůh. Je to jednoduché a evidentní, nač si něco namlouvat.
Moc piješ, Jirko. Zklidni, OK? Tohle fakt není normální, to už hraničí
s..., no. Jdi na jw.org a počítej si, kolikrát je tam Ježíš! Tedy jestli
na tom počtu stojí tvoje víra . To jako čím víc vyslovuju Ježíšovo jméno, tím víc
jsem křesťanem?
Já tě nebudu přesvědčovat, zůstaň si ve svém omylu, když je ti v něm
dobře a přesvědčuje tě o správnosti tvé cesty. Asi to potřebuješ. Ale
já zase takovéhlůe fantasmagoriue nemusím číst, viď?
Jo - a Ježíš není Bůh Stvořitel - to je Jehova. Ježíš je Boží Syn,
který obětoval sám sebe, abychom my mohli žít v jeho království. To je
naše i biblické evangelium a tvoje povídačky na tom nic nezmění.
Proč mi podsouváš, že piju? Musí být alkoholik každý, kdo s tebou nesouhlasí? K čemu jsi ochotna se snížit. Jinak, předstírat nechápavost nebo slepotu k rozdílu nic na tom nezmění. Apoštolé jméno Ježíše měli neustále na jazyku proto, že byli naplnění Duchem svatým. Který jim o Kristu pravdu zjevil. Duch pravdy je do ní zasvěcoval. Neříkal jim, že Ježíš je anděl.
Duchg jim říkal, že Ježíš je Boží Syn. Mesiáš.
Matouš 16:15 Pak se jich zeptal: „A co si myslíte vy? Kdo jsem?“ 16 Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Kristus, Syn živého Boha.“ 17 Ježíš mu na to řekl: „Jsi šťastný, Šimone, synu Jonáše, protože ti to neodhalil nějaký člověk, ale můj Otec v nebesích.
Však je to v pořádku. Mesiáš je spasitel. A když se podíváš do Starého zákona, tak tam nenajdeš, že by byl spasitel někdo jiný, kromě Hospodina. A výraz Syn živého Boha je potřeba chápat správně. Ten význam sdělení je daleko hlubší a rozsáhlejší, než se může jevit tělesné mysli, která čte jenom tu tvrdou skořápku - literu.
26 Ale vy nevěříte, protože nejste z mých ovcí.
27 Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou.
28 A já jim dávám věčný život : nezahynou navěky a nikdo je z mé ruky
nevyrve.
29 Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všecky, a nikdo je nemůže
vyrvat z Otcovy ruky.
30 Já a Otec jedno jsme."
_____
Asi vám brání v uvěření potřeba uplatňovat logiku (často nelogickou) v
teologii, ve vyšších věcech, rozum člověka přesahujících ("co ani na
mysl člověka nepřišlo"), což není nic jiného, než znak tělesnosti.
Zjevení těla a krve, nikoli Ducha.
Vím, že se ti to nelíbí, ale daleko horší by bylo, utvrzovat tě v
omylech.
OK, už to stačí.
Tvoje drzost a arogance je opravdu mimořádná.
Vezmi si týdenní dovolenou od našich fór, aby ses zklidnil.
Jak že evangelium je přímo Bůh? Tím myslíš co? Apoštolové předně kázali Krista proto, že uvěřili, že je slíbeným Mesiášem.
Co jiného učíme? Můžeš mi prozradit? Co míníš výrazem "milost v Kristu"?
Docela jsi mě nadzvedl, Jirko. Je to dost troufalé tvrzení. Následujeme Krista ve všem - i v tom, že on byl absoulutně podřízen Bohu, byl s ním myšlenkově zajedno, uctíval ho jako Boha. Děláme to s ním. Přijít ke Kristu neznamená zavrhnout Jehovu a Krista vyvýšit nad něj. V tom se pleteš ty - o tom křesťanství skutečně není.
Roven Bohu, když už to tak chceš překládat. Když je někdo roven Bohu,
tak je ten Bůh? Opravdu? Když se s někým rovnáš, tak asi jsi někým
jiným než on, ne? Mysli, Jirko, mysli.
Jak jsi přišel na to, že jsme bez Božího ducha? Cio si to vůbec
dovoluješ posuzovat? Nám aspo|ń Boží duch říká pravdu o Bohu a Krustu,
víme, kdo je kdo.
A od koho a jak jste Ducha přijali? Snad na některé z přednášek od vašich manažerů v Sále království? Budu hádat - oni vám to řekli - a vy tomu věříte, viď. Kdybych byl jako ty, tak ti sem teď udělám aspoň dvacet smajlíků. Jenomže já se posmívat nechci a nebudu, spíš mi to přijde jako velké neštěstí, nechat se takto svést.
No, a myslím, že už jsem ztratila chuť s tebou komunikovat. Jsi drzý až hanba. Chvíli přemýšlej o svých způsobech, a pak to zkus znovu.
Margo, Pavel posílá pozdravy do mnoha sborů, kde křesťané vzývají Kristovo jméno. 1.Kor.1.kap. 1-2verš.
Myslím, že jsou pro nás příkladem.
Děláš to tedy takto ?
Že Krista vyvoláváš, přivoláváš, dovoláváš se Krista, ........?! Není tam psáno, že se dovolávali Jehovy !
Ano, dělám to takto. Kážu Krista. Ale bez Jehovy to jaksi nejde. Všimni si třeba Pavlova svědectví na Areopagu.
MPCZ Božímu shromáždění, jež je v Korintě, posvěceným v Kristu
Ježíši, povolaným svatým, se všemi, kdo se na každém místě
dovolávají jména našeho Pána Ježíše Krista - i jejich i našeho:
NK shromáždění vyvolaných božského, jsoucímu v Korinthu, těm
zasvěceným v anointujícím Ježíšovi volajícím světícím, se všemi
těmi volanými přes jméno panujícího našeho Ježíše anointujícího v
každém místě, i jejich i našem.
Strong: G1941
ἐπικαλέω [epikaleó]
(aor. ἐπεκάλεσα, pf. pas. ἐπικέκλημαι, plpf. pas.
ἐπεκεκλήμην, aor. pas. ἐπεκλήθην) 1. (akt.)
nazvat, pojmenovat; vyvolat 2. (med.) přivolávat,
vzývat; odvolávat se (τινά na koho), dovolávat
se (τινὰ μάρτυρα koho za svědka) 3. (pas.) být
nazýván / vzýván; jmenovat se [30]
Takže žádná modlitba.
Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstalo; a Otec vám dá oč byste ho prosili v mém jménu.
Filip odešel do Samaří a zvestoval tam Krista
A Izajáš má odvahu říci : 'Dal jsem se nalézti těm, kteří mě nehledali, dal jsem se poznat těm, kteří se po mně neptali.
Pavel, z vůle Boží, povolaný apoštol Krista Ježíše, a bratr Sosthenes církvi Boží v Korintu, posvěcením v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista, ať jsou shromážděni kdekoliv, jinde či u nás.
Ale on, plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží a řekl: "Hle vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží.
Ale u tebe je odpuštění, tak vzbuzuješ bázeň. Skládám naději v Hospodina, má duše v něho naději. Čekám na jeho slovo.
Já, já sám vymažu kvůli sobě tvoje nevěrnosti, na tvé hříchy nevzpomenu.
Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: "Synu, odpouštějí se ti hříchy." Seděli tam někteří ze zákoníků a v duchu uvažovali: "Co to ten člověk říká? Rouhá se! Kdo jiný může odpouštět hříchy než Bůh"?
V něm jsme vykoupeni jeho obětí a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou milost, kterou nás zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti, když nám dal poznat tajemství svého záměru svého milostivého rozhodnutí, jímž si předsevzal, že podle svého plánu, až se naplní čas, přivede všechno na nebi i na zemi k jednotě v Kristu. On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle dostalo podílu na předem daném poslání, abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy. V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého.
(Hebrejcům
3:12-14)
Dejte si pozor, bratři, aby se v někom z vás
někdy nevyvinulo ničemné srdce bez víry tím, že by se odtahovalo od
živého Boha; ale dále každý den jeden druhého vybízejte, dokud lze
říkat „dnes“, aby se někdo z vás nezatvrdil podvodnou mocí hříchu.
Vždyť se skutečně staneme podílníky KRISTA jedině tehdy, jestliže se
pevně až do konce přidržíme důvěry, kterou jsme měli na
počátku
To je pěkný verš, i když opět ten překlad na mě působí divně. Necítím se jako podílník Krista nýbrž věřím že jsem v Kristu.
Opravdu nechapes co to znamena bit v Kristu?? Co dotoho pletes nejake telo?
rosse toť otázka? Ve které části těla......
Bůh je věčnost a do našeho srdce vložil Bůh věčnost o tom píše Šalamoun. My jsme byli v Bohu než jsme přišli na svět!
A teď je Bůh v nás.
Boha nikdy nikdo neviděl. Když ale milujeme jedni druhé, Bůh v
nás přebývá a jeho láska v nás došla naplnění.
1 Jan 4:12
Je čas rodit se a čas umírat, čas sázet a čas sadbu vytrhat, čas zabíjet a čas uzdravovat, čas bořit a čas budovat, čas plakat a čas se smát, čas rmoutit se a čas tancovat, čas házet kamení a čas kamení sbírat, čas objímat a čas objímání zanechat, čas hledat a čas pozbývat, čas chovat a čas odmítat, čas trhat a čas sešívat, čas mlčet a čas povídat, čas milovat a čas nenávidět, čas boje a čas pokoje.
Co tedy má ten, kdo se snaží, ze všeho svého pachtění? Vypozoroval
jsem úkol, který dal Bůh lidem, aby se jím zabývali. On sám vše dělá
včas a krásně a lidem vložil věčnost do srdce,člověk
však nevystihne Boží dílo od počátku až do konce.
Kazatel 3:2-11 B21
Co je věčnost? Přece Bůh! To je ta část Boha která je v nás člověk
ji pojmenoval duše.
Někteří, ale tu část Boha, duši pry nemají......
Tady na zemi žijeme v čase, ale tam uvnitř v nás volá věčnost, po té Boží části.....z které jsme " vypadli "....
Jen Ratka mela problem se slovem "podilnik". Proto ta reakce.
Mzsi se podívat do rectiny a najít si vhodný překlad!
Už jsem ti psala, že řečtina není originál. Bible byla psána v hebrejštině, bez interpunkci pod inspirací Boží.
rosé má obzvlášť potřebu se druhým vysmívat, jakoby si něco musel kompenzovat.
rose : nic ve zlem a nic ve spatnem spis naopak ber to jako politovani: mne to uz delsi dobu pripada, ze se ti muselo stat neco spatneho v zivote a nevis jak z toho a tve mysleni - proste dvuj duch je rek bych omezeny a zije pouze v nejake kleci a nemuze jinam. Tim te nechci nijak ponizovat to vubec ne zato clovek nemuze a ver mne, ze takovych lidi pomerne dost -- zkus se zacit venovat necemu jinemu nez tomu cemu se venujes -- treba technice malovani nebo zivotu v hlubinach more --- jinak to bude horsi a horsi. Ber to jako radu a ne jinak.
Tak ty šklebící smajlíci ti o tobě hodně napovídají rosse.
Jinak, Matouš, Marek, Lukáš, Ján psali v Řečtině....oni byli Řekové?
Ano, to jsi psala, ale nezakládá se to na pravdě.
Jediné Matoušovo evangelium bylo s největší pravděpodobností napsáno
hebrejsky, ale poměrně brzy bylo přeloženo do řečtiny.
Celý NZ byl tedy napsán řecky, a sice v obecné řečtině zvané koiné.
Byl to jazyk, kterým zcela běžně hovořila a psala mnohojazyčná
společnost Malé Asie.
abuko, myslíš, že Bible je tak psána,aby jsme se tady hádali o
slovíčka?
Vždyť Ježíš hovořil nářečím ( určitě nehovořil řečtinou ) což by
ti mělo napovědět, proč farizeové Ježíše nepochopili.
Čím víc budeš kombinovat abuko, tím víc se budeš oddalovat od Boží jednoduchostí.
Když chceš, zůstaň u řečtiny, je to tvoje věc, ale mě tím neuchvátite, naopak mě to vždy něco připomene.....
OK, zeptám se jinak:
Odkud čerpáš jistotu, že BZ původně nebyl napsán v řečtině, zatímco
všichni odborníci se shodují, že byl?
Dobrý den, já myslím, že všichni do jednoho se můžeme maximálně domnívat, jak to bylo nebo nebylo ve skutečnosti
abuko, já neřeším Bibli přes odborníky ( díky Bohů za všechny překladatele i ty řecké....) ale tady jde o Boží zjevení a je jasně psáno v Bibli, že na cestě za Bohem nezbloudi ani hloupý...
Povede tudy také stezka, která se Svatou cestou bude nazývat.
Nepůjde po ní nečistý, bude určena jen pro poutníky – ani hloupí na té
cestě nezbloudí.
Izaiáš 35:8 B21
Neduchovní člověk ovšem nepřijímá věci Božího Ducha, neboť
jsou pro něj bláznovstvím, a nemůže je pochopit, neboť se jim dá rozumět
jen duchovně. Kdo však je duchovní, může rozumět všemu, ačkoli jemu
nikdo nerozumí. Vždyť: „Kdo poznal Hospodinovu mysl, kdo by mu mohl
poradit?“ My ale máme mysl Kristovu!
1 Korintským 2:14-16 B21
Pokud člověk nemá mysl Kristovu, nepozná mysl Hospodinovu i kdyby četl řecké překlady Bible.
A tohle psal kdo?
konwalinka Uživatel je online | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Hebrejcům
3:12-14před 3 hodinami | #17026
Reakce na příspěvek #17023
Už jsem ti psala, že řečtina není originál. Bible byla psána v
hebrejštině, bez interpunkci pod inspirací Boží.
Já to jako hádání o slovíčka nevidím.
Vědět, ke kterému jazyku se obrátit jako k původnímu, když se objeví
nějaká nejasnost, považuji za důlěžité.
Poznání Boha a všeho kolem něho by se mělo odvíjet od poznání, a nikoli
od dojmů.
Asi si to neuvědomuješ, ale tento tvůj, a celkově váš SJ vědecký přístup k Bibli, vytýká Ježíš v J 5:39, že to je špatně. Několikrát jste tady tvrdili, že se držíte slov Ježíše. To ani zdaleka.
(Jan 5:39)
Zkoumáte Písma, protože si myslíte, že jejich prostřednictvím budete mít
věčný život; a právě ta vydávají svědectví o mně.
Ježíš vyčetl farizeům, že v Písmu nenašli svědectví o něm.
My jsme tady naopak mnohokrát upozorňovali na starozákonní protoctví,
která se týkala Krista.
Takže když dovolíš, nebudu tvoje slova brát vážně.
Když myslíš. Ono to totiž pokračuje dál -
40 Ale vy nechcete přijít ke mně, abyste měli život.
...takže ne že moje slova, ale Ježíšova slova neberete vážně. A opět -
neříkám to já, ale říká to Bible, říká to Pán.
A dále také :
45 Nedomnívejte se, že já budu na vás u Otce žalovat; vaším žalobcem je
Mojžíš, v něhož jste složili svou naději.
A dále :
46 Kdybyste opravdu věřili Mojžíšovi, věřili byste i mně, neboť on psal
o mně.
(5Mo 18:15)
Jehova, tvůj Bůh, pro tebe povolá z tvých bratrů proroka, jako
jsem já. Jeho budete poslouchat.
(1Mo 49:10)
Žezlo se od Judy nevzdálí ani velitelská hůl od jeho nohou, dokud nepřijde
Šilo, kterého budou poslouchat národy.
Myslíš toto?
(Jan 5:39)
Zkoumáte Písmo, protože si myslíte, že jeho prostřednictvím získáte
věčný život, a právě Písmo svědčí o mně.
Ježíš nekritizuje zkoumání Písma, ale spíš fakt, že zkoumají marně, protože tam nenašli svědectví o Ježíšovi - on je ten věčný život, který marně v Písmu hledají. Prostě se minuli cílem.
Sykora:
12hleďte, bratři, aby snad nebylo v některém z vás zlého srdce
nevěrného, takže by odpadlo od Boha živého,13nýbrž povzbuzujte se
vespolek každého dne, pokud se říká „dnes“, aby se nezatvrdil některý
z vás klamem hříchu.14Neboť jsme se stali účastníky Kristovými, ačli
pevně zachováme počátek bytnosti až do konce.
Tam he slov k ucastnik, takže originálu nemohlo byť he v Kristu.....
P. Dr. Pavel Škrabal O. P. (1951) - New Testament
12Dejte pozor, bratři, aby snad v některém z vás nebylo zlé, nevěřící srdce, takže by odpadl od živého Boha,13ale povzbuzujte se jeden druhého každodenně, pokud se říká to „Dnes", aby se z vás nikdo nezatvrdil klamem hříchu.14Vždyť jsme se stali účastníky Kristovými, zachováme-li si ovšem přesvědčenost, jaká byla na počátku, pevnou až do konce.15Když se tam praví: Uslyšíte-li dnes jeho hlas, nezatvrzujte své srdce, jako v onom Rozhořčení,16kdo pak byli ti posluchači,
Ten ma účastníčky, kdo ma špatný preklad? Hazet blato je nejlehci...
v pohodě, tak jak rozumíš tomu účastníku, podílníku či účastníčky. co to znamená?
podilnik je ten kdo ma nekde nejakou cast neceho - svuj podil - podilet se na zivote spolecne v nebeskem kralostvi zname to, ze mu podilnik muze doporucovat radit jak ten zivot v nebi se povede - je podilnikem --- bez tohoto prava se jedna o soucast neceho - to znamena ze je v nem - jak spravne napsala klara
Porovnej si více překladů a neopakuj frází, ze my jsme si Bibli
prizpusobili.....
To je nejlehci....
A bez znalostí původních jazyků......
´Ratko, všechny překlady, do kterých jsem se díval, jsou srozumitelné,
a vyjadřují totéž.
Máme být Kristovými účastníky, druhy, máme mít účast na Kristu nebo
mít s ním společenství.
Pokud "být v Kristu" znamená totéž, proč to tak nevyjádřit, i když to v
tomto verši v žádném překladu nenašel.
Vy ale nejste žádnými Kristovy účastníky. A než mi zas napíšeš, že mně to nenáleží hodnotit, tak ti řeknu, že to hodnotí Písmo, ne já.
Chceme tady diskutovat na poněkud jiné úrovni, než jakou tady prosazuješ
ty.
Osočování, posměšky, snižování atd. k ničemu nevedou.
abuka :: Podle mne neni dobre diskutovat pouze otom co je narizeno a nekym nalajnovano takhle to musi vypat a ne nic jinehopsat. Ja si rad prectu i jiny nazor ikdyz treba snim nesouhlasim ( treba mu dostatecne nerozumim) ale podle mne to je prave to jadro dobre diskuze cist i jiny nazor ne jenom ten ktery musim cist. To potom clovek zakrni a stava se zneho pouze jednostranne chapajici -- a casem zustava mene sebeovladatelnym a zacne se nadrizovat - ja pouze ja -- protoze nezna zadny jiny nazor na danou vec.
Ty považuješ osočování, posměšky, snižování atd.
za hodnotné názory do diskuze?
Pokud má hodnotit Písmo, proč nepoužiješ srovnání s Písmem? Takhle
jen planě štěkáš za plotem.
Však jsem příslušný verš uvedl. Zkoumáte Písma, ale za mnou nechcete přijít.
(Hebrejcům 11:6)
Bez víry není možné líbit se Bohu, protože ten,
kdo se k Bohu přibližuje, musí věřit, že je a že odměňuje ty, kdo ho
usilovně hledají.
Možná by někdo mohl namítnout, že ten, kdo věří, je už k Bohu
přiblížen.
Co si o tom myslíte?
Měl jsem řadu zajímavých rozhovorů s lidmi, kteří tvrdili, že v Boha
nevěří.
Zeptal jsem se, zda by si přáli aby Bůh spíš existoval, nebo aby
neexistoval?
To je, myslím, základní otázka, kterou by si měl každý nevěřící
zodpovědět.
Bylo zajímavé sledovat, jak se někteří bránili vůbec o tom přemýšlet,
protože se báli, že by se ukázalo, že existuje. Jeden mladý muž (tehdy
skoro vrstevník) jasně řekl, že si uvědomuje, že přiznat si existenci
Boha, by pro něho znamenalo pustit si ho do života. A on zcela upřímně
přiznal, že se mu to nehodí.
Ze zkušenosti mohu říct, že právě v tom tkví ateismus, nikoli v
argumentech.
"A vo tom to je".
To nemyslíš vážně. Chceš tím snad říct, že Štěpán svou modlitbou ke Kristu se dopustil modloslužby?!
Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha." Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem : "Pane, odpusť jim tento hřích."
Jaké pro to máš vysvětlení?
Co když nešlo ani tak o modlitbu jako o rozhovor s někým, jehož měl vidění. Podobné rozhovory probíhají ve Zjevení Janově.
prozil jsem opet nadherne Vanocni svatky s oslavou narozeni naseho spasitele Jezise syna Boziho ( a ne zadneho Josefa) Dekujme Marii - matce Bozi, ze porodile Jezise a privedla na svet Boha (Jezise) z kreze DS -- podekujme za prokazani - trojedinost Bozi v kterou veri kazdy pravy krestan a ne nejaky prisluhovac co ze zanej vydava.
ucta k narozeni neni o baveni -- je to laska k Jezisovi a vtom je podstatny rozdil -- chapes rozdil mezi laskou k nekomu a mezi osobnim pobavenim?
ZAČÁTEK SLAVENÍ VÁNOC JE I V POHANSTVÍ
Pohané věřili, že jejich bůh Slunce se každým rokem opětovně rodí. Noc
z 24. na 25. prosince pokládali za dobu zrození boha Slunce. Vypozorovali
totiž, že Slunce po této noci stoupá na obzoru denně výš a výš.
Tajemný jev si vysvětlovali jako vzrůst nově narozeného slunečního
dítěte. Proto tato a další noci byly odedávna považovány za „svaté
noci“.
„Jaký je asi původ slova vánoce? Podle jazykovědců pochází z
němčiny. Jeho původní název byl „svatá noc“. Staré německé slovo
Weihnachten si naši předkové počeštili zajímavým způsobem: první
část
(vá-) převzali beze změny a druhou počeštili (weihen = zasvětit, nachten =
stmívat se, Nacht = noc).
Vědci se shodují v tom, že kořeny dnešních vánoc je třeba hledat již v pohanských oslavách zimního slunovratu. Vánoce nemají jen tradici evropskou. Slavily se v Asii, u amerických Indiánů i jinde. Ve starém Římě se nakonec oslavy ustálily na 25. prosinec. Datum zvolil r. 274 po Kr. císař Aurelián jako den „natalis solis invicti“ - den Zrození nepřemožitelného Slunce“ (Nová Svoboda 24.12.1970).
„Významný německý badatel Herman Usener doložil, že před nicejským koncilem (konaný v r. 325) se vánoce neslavily. 25. prosinec byl jako datum zrození Krista neznámý. První zmínku o dni narození Ježíšova najdeme u Jana Zlatoústého (374 - 407), ale ten ho datuje na 20. prosinec. V Římě se vánoce poprvé slavily až roku 365.“ (Kostnické Jiskry, evangelický týdeník, 20.12.1972).
https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/informace-o-vanocich-puvod-stromek-pecivo
nezlob se na mne pletes si pojem a prujem --- jak se mohlo slavit Jezisovo narozeni pred tim nez se narodil? To, ze se narodil do nejakych pohanskych svatku nema s jeho narozenim vubec nic spolecneho -- priklad - mam tady znameho zida - ten mne jeden den rek -- narodil jsem se 20 dubna zrovna jako Hitler -- muj deda byl umuceny v koncentraku -- mam zato nenavidet den svych narozenin? To nema vubec nic spolecneho s umucenim dedy zrovna tak jako slunovrat nema vubec nic spolecneho s narozenim Jezise a jeste k tomu tvrdit, ze se jeho narozeni slavilo predtim je uz opravdu za carou normalniho mysleni.
V zimě pastýři na poli nespalí.....
Ty pojme a prujme!
„Vánoce vznikly později než velikonoce. Jejich počátek leží ve 4.
století... Skutečný den narození Páně není znám! Ve 3. století se
křesťané v Egyptě domnívali, že se Ježíš narodil v květnu... Pro
křesťana, který se opírá pouze o Písmo svaté, neexistují žádné
povinnosti vůči takovýmto památkám! Nový Zákon neobsahuje ani zvyk ani
příkaz k takovýmto svátkům...“ (Heinz H., Adventecho, duben 1988).