A ještě jsem slíbila, že tady dám informace, kdy došlo ke změně formulace na Otce, Syna a Ducha Svatého při křtu a že tak v raném křesťanství nebylo.
Takže slib chci dodržet a citují.
Encyclopaedia Britannica, 11. vydání, svazek 3, strana 365-366:
Křestní formule byla změněna ze jména Ježíše Krista na slova Otce, Syna
a Ducha svatého Katolickou církví ve 2. století.
Svazek 3, strana 82:
Staré prameny všude uvádějí, že vodní křest byl vykonáván ve jménu
Ježíše Krista.
Katolická encyklopedie, svazek 2, strana 263:
Zde katolíci potvrzují, že křest byl změněn Katolickou církví.
M. A. Canney, Encyklopedie náboženství, strana 53:
První církev stále křtila ve jménu Pána Ježíše až do zrodu učení o
„trojici“ ve 2. století.
F. M. Colby / T. Williams, Nová mezinárodní encyklopedie, svazek 22,
strana 477:
Termín „trojice“ se poprvé objevil ve spisech Tertulliana ,
římskokatolického církevního otce, žijícího přibližně v letech 150
až 220 po Kristu.
J. Hastings, Encyklopedie náboženství a etiky, svazek 2, strana 377:
Křesťanský křest byl vykonáván slovy „ve jménu Ježíše“.
Svazek 2, strana 378:
Používání jakéhokoliv druhu trojiční křestní formule v rané historii
církve neexistuje
Pokud jde o křestní formuli, mohlo to tak být.
Pokud jde o význam podle Matouše 28:19, 20, tak tam není žádná změna
prokázána, protože nejde o nějakou formuli.
margo nic nedopsali. Jen změnili výklad.
Nevím proč mají lidé problém porozumět Ježíšova slova u Matouše.
Hlava mi to nebere.
Po pravdě mi to připadá, jak bych komunikovala s negramotnými ( nemyslím to osobně ) a nebo Bůh v tom případě zaslepil lidí.
Přece každý normálně inteligentní člověk musí formulaci pochopit.
Kdybych to přeložila do řeči s mým synem. ( příměr ) a řekla bych
mu....ve jménu mé matky, tvé babičky, této ženy.....jdi a vyřiď
půjčku. Tak určitě nepůjde na úřady a neřekne, přišel jsem tady ve
jménu matky, babičky, ženy ...... víte já vím o koho jde a vy si s tím
poraďte. ...V takovém případě úkol nikdy nesplní ani nikdo nebude
reagovat. Pokud neřekne jméno daného titulů, tak nic nezařídí i kdyby
matkoval, babičkoval......a to stejné je s Ježíšovým příkazem.
Pokud budete Otcovat, Synovat.... jste mimo Božího příkazu.
Myslím, že tuto formulací pochopí i dítě školou povinne.
Já myslím, že si tu uměle bvyrábíme problém. A víš, co je
zajímavé? Ohledně jména Božího Jehova vám nebrání otcovat, hospodinovat
jsemovat...
Jinakl bych ti k tomu ráda řekla, že ze všeho nejdůležitější je pochopit, proč se člověk křtí, co tím dává najevo.
krtem je podle mne dan clovek - mimino na stpravnou cestu k Bohu z krze Jezise - ktery nas tou cesto vede.
Ne, křtem se z mimina křesťan nestane. Musí ho někdo k Bohu a Kristu vést.
A pak se stejně jednou člověk sám rozhoduje, jestli se chce Bohu oddat, nebo ne. To je smysl křtu.
margo, já nefilozofují.
Petr, Pavel.... nám jasně ukázal jak máme se křtít, co křest znamená...je to o odpuštění hříchu, o přijetí Ducha Svatého....
Je to Slovo Boží! A pokud člověk hlásá jiné evangelium, říkal Pavel, ať je prokletý. Pokud někdo přidá, ubere taký ponese svou odplatu.
Taký jsem tady napsala, kdo toto pozměnil, takže máte to i historický doloženo, že od počátku tak nebylo.
Teď už to je na vás s čím se budete identifikovat.
A co se týče jména Božího Jehova s tím nemám problém. Bůh své jméno mění podle toho s kým komunikuje, podle období.... podle toho co vyjadřuje......to stejné dělá i s člověkem. Má pro něho připravené nové jméno. To staré jméno pomine.
K Bohů mužů přicházet jako k Otci, k stvořiteli, králi i Jehova, ale spasení, odpuštění....je mi dáno ve jménu Ježíše a to je jasně psáno v Bibli!
Konwalinko, a co když j to naopak. Tedy nikoliv v jménu babičky a děděčka nýbrž v jménu toho který posílá jsme křtěni ve Jméno Otce, Syna i Ducha svatého.
Jestli nikdo takto nekřtí tak by zřejmě nebylo od věci takovou církev založit :-).
Mt 3,11 Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
...kdy došlo ke změně formulace na Otce, Syna a Ducha Svatého při křtu a že tak v raném křesťanství nebylo.
https://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=338
"Didaché" neboli "Učení Pána, hlásané národům dvanácti apoštoly" je
jedním z nejstarších křesťanských spisů z poapoštolské doby, jehož
vznik se klade do přelomu 1.-2. století. Obsahuje významné informace nejen o
tehdejším liturgickém slavení či zřízení církevního společenství,
ale i cenné podněty pro osobní duchovní život.
Mt 28, 19b je predsa už od 1. st., že, a prví kresťania už poznali
evanjeliovú katechézu...
b
„Čiňte pokání,“ odpověděl Petr, „a každý se nechte
pokřtít ve jménu Ježíše Krista, aby vám byly odpuštěny hříchy. I vy
přijmete dar Ducha svatého, neboť to zaslíbení platí pro vás a vaše
potomky i pro všechny, kdo jsou daleko – kohokoli povolá Hospodin, náš
Bůh.“
Skutky 2:38-39
V Božím Slově je tento křest a ten křest je jediný, pravdivý. Kdo je
jinak pokřtěn, je pokřtěn falešně a jeho hříchy nejsou odpuštěny ani
nemá Ducha Svatého.
Až mi najdete jednoho člověka v Bibli pokřtěného na tituly Otec, Syn,
Duch Svatý, tak budu věřit Vám a vaší církvi a samozřejmě půjdu se tak
pokřtít
Ta slova je zasáhla do srdce. Začali se Petra a ostatních
apoštolů ptát: „Co máme dělat, bratři?“ „Čiňte pokání,“
odpověděl Petr, „a každý se nechte pokřtít ve jménu Ježíše Krista,
aby vám byly odpuštěny hříchy. I vy přijmete dar Ducha svatého, neboť to
zaslíbení platí pro vás a vaše potomky i pro všechny, kdo jsou daleko –
kohokoli povolá Hospodin, náš Bůh.“ Dosvědčoval to ještě mnoha jinými
slovy a vyzýval je: „Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!“
Skutky 2:37-40
Konwalinko, ty jsi chtěla tenhle text dát na rozbor? Pokud ano, napiš ho nejen tučně, ale i barevně. Pak ti ho přišpendlíme nahoru.
margo, nechtěla ( co jsem zase udělala ) musela jsem do
terénu, tak jsem příspěvky posílala v rychlostí a když píšeš z mobilu,
tak jsou v tom někdy zmatky
konwalinka, vy si selektívne vyberáte z Bible, čo sa vám hodí...nepoznáte Bibliu NZ v celom kontexte...
(Matouš 6:22)
Lampou těla je oko. Jestliže je tedy tvé oko
prosté, celé tvé tělo bude jasné;
Tady asi vyjdeme z pochopení, co je prosté oko. Těch významů je totiž několik.
To se Matousovi tohle nepovedlo -- ale to neni podstatne - podstata jev tom, ze se najdou lide co tomu dokonce i veri a nakonec se najdou i taci co v tom vidi dvoj smyslnost a dokonce i vice smyslnost coz je uplne --- normalni
co si myslim - presne to co jsem napsal - Matous byl chytry a vzdelany rozhodne mel nato aby nepsal v hadankach. Muj nazor: Kdyz neuvidis spatnosti tak tva duse bude neposkvrnena a nebudes nijak konat spatnosti.
To jsou Ježíšova slova. Jinak je to tak. Kde tam vidíš ty dvojsmysly?
Použitý řecký význam má i další významy, takže by mohl zatemnit mysl i
například tím, že by se nechal rozptylovat množstvím jiných věcí a
činnosti.
Jezis mluvil recky? Nevim kolik toho znas o prekladani? Jsou pasaze slovni
zvraty ktere nelze prelozit -- to vi a zna kazdy politik proto kdyz se primo
preklada do jine reci tak politik mluvi jednoduse a nepouziva zadne fraze jinak
to strati smysl - hodne frazi nelze prelozit do jine reci a hlavne filozofickych
uvah.
Ty se ptas kde vidim dvojsmysli a sam napises -- Těch významů je totiž
několik. Podle mne je to velkou chybou, ze Bible nebyla napsana k jasnemu
pochopeni a hlavne NZ od pocatku o Jezisovi - Hned na zacatku nepochopitelna vec
byla napsana.
On nepotřeboval mluvit více jazyky, protože kázal prakticky výhradně
Židům, k těm byl poslán.
Ano, aramejština byla v Palestině Ježíšových dob velmi rozšířená i
mezi Židy.
No jo ale jak s rodiči utíkali - cestovali, byli v emigraci, před Herodesem tak mohli pochytit víc řečí, celá jeho rodina.
V Egyptě byl jako dítě, ve dvanácti letech byl už dávno zpátky.
Kromě toho byla v Alexandrii početná židovská komunita, takže nejspíš
žili v ní.
A i kdyby uměl deset jazyků, vyučoval hebrejsky/aramejsky.
(Matouš 15:24)
Odpověděl a řekl: „Nebyl jsem vyslán k nikomu jinému než ke ztraceným
ovcím izraelského domu.“
Mimochodem, jaký má smysl to řešit?
Já si myslím, že jakožto Boží Syn zvládl všechny jazyky světa. Aůe
jaký by mělo smysl mluvit s Židy jazykem, kterému nerozuměli, netuším.
No, viď? Tak tedy je asi jasné, jakým jazykem mluvil na území Izraele s
Židy, že?
migrantů děti mnohem rychleji se učí řeči v dětských kolektivech než li dospělí, ale nevíme jak to probíhalo to jejich putování
No jo no nechce se mi přemýšlet o Kristu tak že tyto schopnosti dorozumívat se neměl:-)
Ja ale netvrdim, ze to Jezis potreboval - ja pouze poukazuji neto, ze prekladem se straci dost casto presny vyznam a jeste k tomu kdyz je to napsano tak je to je ve versich
No ale v překladu to převeršované není - tedy nenutí se to do rýmů. Tím pádem to může být přeloženo přesně.
Mohl mít takový dar od Boha rozumět mnoha řečem i jimi mluvit, někteří lidi to tak mají, je to i od hudebního sluchu a paměti odvozeno.
Ježíš mluvil hebrejsky a asi i částečně aramejsky.
Matoušovo evangelium bylo původně napsáno hebrejsky a pak bylo (možná
samotným Matoušem) přeloženo do řečtiny.
O významu použitého slova nejsou žádné pochyby.
Když už jsme u toho významu slov: "Dvojsmyslný" neznamená mající více
významů, ale obsahující skrytou, většinou vulgární nebo oplzlou
narážku.
Ježíš někdy zcela záměrně používal obrazy a podobenství, a svými
učedníkům vysvětlil proč:
Oddělil tím přemýšlivé posluchače od těch povrchních. Funguje to i
dnes.
Ja verim, ze Jezis byl takovy jak pises ale prave prekladem se straci v mnoha poripadech presny vyznam. Nevim jaky byl duvod to prekladat do rectiny? V te dobe bylo asi 90% lidi negramotu - vedsinou se to sirilo vykladem a tim se straci presny presny vyznam -- bylo to dopisovano protoze se vse nezachovalo napsane -- Tak kdyz napises, ze to jsou slova Jezisova tak je to na povazenou ikdyz ja verim, ze jsou. Proto jsme verici a ne vedomi si a znali pravdy.
I kdybys měl s tou gramotností pravdu, evangelia a dopisy kolovaly v mnoha opisech a četlo se z nich. Řečtina koiné byla v Palestině univerzálním jazykem, ke kterému inklinovali dokonce i Židé.
O potřebné písemnosti se postaral Buh a hifi byli vesměs gramotni. Co tyden, se chodil číst zákon do synagog!
No jo, Kiwi, pokud tedy víra znamená nevědomost, pak asi záleží na
každém, čemu chce věřit, a to potom nechápu, proč se Ježíš namáhal
kázat. Tedy jestli Ježíš vůbec existoval a jestli vůbec jexistuje Bůh...
Podle tebe si asi každý může vymyslet, čemu bude chtít věřit, hlavně to
nesmí být pravda, nic prokazatelného, protože pak už by nešlo o víru...
naopak, je to od Mt jasný vynikajúci text, v súlade s iným textom: nepoohršuje to, čo vchádza zvonka do tela (skrze oko) ale to, čo vychádza zo srdca človeka...
Právě naopak, visitore.
Ježíš varuje, že pokud naše vnímání světa nebude prosté (jiné
významy "nezkalené, zaměřené jedním směrem, zaostřené, velkomyslné),
je tady riziko, že své tělo (neboli myšlení a jednání) "zatemníme"
věcmi, které nás mohou odvést od víry.
Koresponduje to s jinými Ježíšovými slovy (Matouš 6:33):
Neustále tedy hledejte nejprve království a [Otcovu] spravedlnost, a to
všechno [ostatní] vám bude přidáno.
iste, dá sa to chápať aj takto, ale i mnou uvedenom zmysle, lebo oba sú v súlade...
Kdyby nezáleželo na tom, co do nás vstupuje zrakem, nepovzbuzoval by nás Pavel, albychom si udrželi oko prosté.
naopak, práve to prosté (a čisté oko) neprenesie do srdca to zlo a pohoršenie/hriech...stačí, aby nebolo prosté/čisté, a hneď to zlo vznikne aj v srdci...
Jo, s tím by se dalo souhlasit. A kdy je oko "prosté"? Když je zaostřené na Boží království.
Možná by bylo dobré, Visitore, kdyby sis ten text vždycky našel ve slovenské Bibli, abys líp rozuměl jemným nuancím řeči.
Kdyz ctes kontext z toho i primo vyplyva, co je tim mysleno.
24... Nemůžete sloužit Bohu i bohatství....27 Kdo z vás může svůj život prodloužit o jedinou chvíli tím, že si dělá starosti? ...33 Dávejte tedy na první místo Království a to, co Bůh považuje za správné, a on vám dá to všechno ostatní....
I pozdeji dal v teto souvislosti Jezis podobenstvi o rozsevacovi a tam taky
zminil i tuto vec
"...Pokud jde o to zaseté mezi trní, to je ten, kdo slyší slovo o
Království, ale starosti spojené s tímto systémem a podvodná moc
bohatství slovo dusí a ono nepřináší žádnou úrodu..." (Mat 13:22)
Ano, Ježíš měl na mysli především vztah k majetku, ať už jeho hromadění, nebo naopak starosti o zajištění těch nejzákladnějších potřeb.
Jo On se nestaral ale jiní a nebo jiné jo:
1Potom Ježíš procházel městy a vesnicemi a přinášel radostnou zvěst o
Božím království; bylo s ním dvanáct učedníků
2a některé ženy uzdravené od zlých duchů a nemocí: Marie, zvaná
Magdalská, z níž vyhnal sedm démonů,
3Jana, žena Herodova správce Chuzy, Zuzana a mnohé jiné, které se o ně ze
svých prostředků staraly.
A bránilo jim to nějak v zaměření se na duchovní věci?
To je totiž podstata věci.
To nevim ale líbilo by se mi kdyby se o mně po hmotné stránce někdo staral že by jsem to mohla hodit za hlavu :-) ale na druhou stránku, ráda hospodařím :-)
Jestli on si Ježíš nemyslel že je v království když se o něj starají ženy:-).
Hehe :-)
A Otec a Syn to nic?
A Ruach je ženského rodu a to se proč vytratilo?
Stale se tu bavime o duchovnich bytostech a ne o lidech.
Jn 4:24
BKR Bůh duch jest, a ti, kteříž se jemu modlí, v duchu a v pravdě musejí
se modliti.
2Kor 3:17
BKR Nebo Pán (JHVH) jest Duch ten, a kdež jest ten Duch Páně, tu i
svoboda.
A pak ti napíše, ze na biblenet slovo bytost neni a proto kecas.....
To už tady bylo 1000x.
Slovo bytost nechápe, ani to, ze duchovní svět nemá pohlaví.
Život v parech a plození, je vynález Boha až pro materialni svět!
Bytost ani osoba v Bibli v souvislosti s Bohem není.
Bůh je Duch a vyznávat jej máme v Duchu a v pravdě.
Ano opravdu je mocnou duchovnou bytosti, ale ma i svoji osobnost a charakteristiku, ktera se i projevuje jistym chovanim a vlastnostmi, kde nektere z nich muzeme mit stejne tak i my nebo sme byli stvoreni jako osoby na Bozi obraz.
"Vždyť Kristus nevstoupil do svatého místa udělaného rukama, které je napodobením skutečnosti, ale do samotného nebe, aby se nyní za nás objevil před osobou Boha." (Hebrejcum 9 kap 24 vers.)
Slovo prelozene jako osoba ma i tyto dalsi vyznamy.
Strong: G4383
πρόσωπον, ου, τό [prosópon]
1. tvář, obličej 2. vnějšek, vzhled; povrch (τῆς γῆς země) 3. přítomnost 4. osoba 5. (význ. podle hebr.) κατὰ πρόσωπον do tváře; osobně; v přítomnosti ¦ ἐν προσώπῳ navenek, v přítomnosti ¦ ἀπὸ προσώπου (+ gen.) od ¦ πρὸ προσώπου (+ gen.) před ¦ εἰς πρόσωπον do tváře, před (očima) ¦ πρ. εἰς πρόσωπον tváří v tvář
Židům 9
24Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako
napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil
před Boží tváří.
No a rekni, jak muze mit nejakou treba i duchovni tvar nekdo kdo neni osobou ? Jinak jak uz sem ti to uvedl vyse tak to slovo pouzite v danem textu se pouziva i ve smyslu, ze se mluvi primo o osobe.
To jako jo, Moc má, ale nikoho jsem neviděla, nijakou osobu ni bytost, tak že to neřeším:
Deut. 5/12I promluvil k vám Hospodin zprostředku ohně. Slyšeli jste zvuk slov, avšak žádnou podobu jste neviděli; slyšeli jste jen hlas.
12 A Jehova k vám začal mluvit zprostřed ohně.+ Slyšeli jste zvuk slov, ale neviděli jste žádnou podobu+ — nic než hlas.+
A říkat Kristu a nebo Bohu bytost a nebo osoba mi přijde být i nedůstojné :-)
Bytosti i osoby v Bibli jsou aha :
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=bytost&search=Hledat
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=osoba&search=Hledat
Ale Bůh a nebo Kristus takto označeni, pojmenováni nejsou.
Jojo, říkat a nebo psát o Bohu že je bytost a nebo osoba může být zavádějící, to si člověk hned přestavuje jak taková bytost a nebo osoba vypadá a to už je špatně a nebo má vztah k bytosti a nebo k sobě a to už je asi že taky špatně, nebod: Efezským 4/6
A nebo :
Jan 17
26Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska,
kterou máš ke mně, a já abych byl v nich.
A navíc sousloví "vztah k Bohu" se v Bibli taky nenachází, tak že taky
proto to zpochybnuji, když je v nás..
Vztahy máme s bližními a Bůh přeci není jeden z našich bližních
:-).
Milovati máme Hospodina "Boha svého" celým svým...a bližní své tak jako sebe.
Ty ho jako clovek videt nemuzes. Na to uz sem ti odpovedel uz i nize. I Mojzis o kterem je zprava, ze s nim mluvil tvari v tvar ve skutecnosti nevidel jeho oblicej a to co videl byla pouze cast jeho slavy, kde mohl vnimat intenzivneji jeho pritomnost. Ten od koho je VSE ale ve skutecnosti neni daleko od nikoho z nas a diky jeho moci existujeme i my sami.
Jako clovek ani Boha od ktereho je VSE ani videt nemuzes nebo je pro nas lidi neviditelnou bytosti. Muzeme ho videt pouze v nejakem videni, ale fyzicky to proste neni mozne se k nemu priblizit nebo je zdrojem veskere energie co muzeme videt i ve vesmiru a bylo by to dost podobne snazit se fyzicky priblizit k nejake hvezde, ktera je diky jeho obrovske energii pouze jeho nepatrnym vytvorem.
z výsledků vyhledávání fráze "duchovní bytost " (celkem 0 veršů - 0
stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=duchovn%C3%AD+bytost+&search=Hledat
Kristus přišel v těle(1.Jan 4/ 1-4) a Jeho tělo jsme mi (1,Korinstkým 12/27), chrámem jeho těla jsme mi.(1.Korinstkým 6/19-20)
U ní je to nemoc. Vubec to neres, nebo se rozjede, ze Buh musi mit manzelku!
26 A Bůh* přikročil k tomu, aby řekl: „Udělejme*+ člověka* k našemu obrazu,*+ podle naší podoby,+
27 A Bůh přistoupil k tomu, aby stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu;+ stvořil je [jako] muže a ženu.+
Bůh je Duch. Kdyby nás stvořil ke své skutečné podobě, byli bychom snad taky duchové, ne?
Řekla by jsem že obraz Boha a podobenství Boha je člověk muž a žena, to se tam v tom Genezis 1/26,27 píše.
Aha. Tak tedy dva lidi, muž a žena, stvořili celý vesmír, na zemi
založili život a jako třešničku na dortu potom svoje dvojníky Afama a Evu.
. Jo, dobré, Kroky, jen tak dál...
To v Bibli to takto napsáno není ale Bůh oslovuje k učinění člověka koho, když jejich obraz a podobenství je člověk, muž a žena?
No ale zase za boží rodinu, potomstvo alias děti v Bibli vyhlášeni jsme a nebo ne?
Přsně tak... jsme duchové s hmotnými těly. Tedy ta podoba je duchovní nikoliv tělesná. Tělesně jsme savci
Izaíáš 66
11 Proto že ssáti budete, a sytiti se z prs potěšení jeho, ssáti budete,
a rozkoš míti v blesku slávy jeho.
12 Nebo takto praví Hospodin: Aj, já obrátím na něj jako řeku pokoj, a
jako potok rozvodnilý slávu národů. I budete ssáti, na rukou pěstováni a
na klíně rozkošně chováni budete.
13 Jako ten, kteréhož matka jeho těší, tak já vás těšiti budu, a tak v
Jeruzalémě potěšováni budete.
Lukáš 13
34„Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kdo
byli k tobě posláni, kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, tak jako
kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, a nechtěli jste!
Když jsi ńouma co nezná Bibli tak ti nebývá nic jiného než takovéto.
Ty radeji nepis o znalostech Bible - ty ani nevis co to je modla -- drz se sveho kopyta
ale to neni modla
nikdo se nemodli ke krizi ale prednim a zkrze nej se modli k Bohu - Jezisi --
Modla je to co uznavas za sveho Boha a modlis se k tomu - nikdo s RKC nepovazuje
kriz nebo obraz za sveho Boha -- zkus si to nahore srovnat
snad si devce nemyslis takovou hloupost, ze nekdo zada kriz o odpusteni hrichu a nebo obrazu a rekne klecici prednim dekuji ti obraze 2x1m olejem namalovany za pomoc pri uzdraveni meho ditete?
Uplně normálně někteří věřící klekaj pod kříž a modlej se před ním a nebo pod ním, a nebo jej tisknou v ruce, nemůžeš za všechny mluvit že ne, že to nedělají.
to jo ale porad se nemodli k tomu krizi chapes? Modlit se k necemu je zavrhnuti Boha stvoritele a dat prednost pren nim necemu - nekomu jinemu a modlit se k te veci a ne k Bohu. Porad nechapes co je modla?
mas naprosto nesmyslnou predstavu co to je modla -- proste nevis a nechces vedet -- Modla je to k cemu se modlis a prestanes uznavat Boha a zacnes uznavat pouze modlu a nic jineho a modlit se k tomu -- ale kdyz pred krizem poklakrnes a modlis se k Bohu tak ten kriz neni modla ale kriz
Můžeš se kroutit jak chceš, Kiwi, v tomhle má Krokina pravdu. Vaše náboženství je samá modla. A zdaleka nejde jen o kříže.
Že bys mohla z fleku přednášet teologii toho jsem si všiml už dříve. Ale úplně mi uniklo, že jsi nějaká ptakopysk. Tedy, jestli tě tvůj bůh stvořil podle obrazu svého.
nie sme duchové - sme ľudskí jedinci s telom, dušou a duchom...- všetky tri sú biologickej jednote a tvoria rozumovú mysliacu a uvažujúcu osobu so svedomím a mravnou zodpovednosťou pred Bohom a človekom (ľudským právom ako súčasťou Božieho práva) v slobode rozume a vôle...
jasně, jen jsem navázala na Margo :-) normálně bych něco takového netvrdila... náš duchovní svět by bz našeho těla a duše neexistoval.
Pro víru jsou nejdůležitější velká písmena. Máš pravdu,
Visitore, ostatně jako vžýdy!
Nejde o to jestli má manželku ale to že si jsou muž a žena jedno tělo si Bůh nevymyslel ale je to zřejmě taky obraz a podobenství Boha, tak to prostě jenom je.
Vám se to všem řekne, vy jste si přišli do nějaké církve a nebo do
nějakého společenství a přijali jste jejich učení ale mne tohoto nebylo
dopřáno:-).
Vyrůstala jsem v ateistické rodině něco jako Ondiho nauky mi byli od mala
vštěpovány a studovala jsem Bibli ale až v dospělosti, tak že dohodnout by
jsme se na něčem časem i měli :-).
O ne ty jsi pokřtěná jako mimino u KC a tvůj dědeček byl farník, jsi pod vlivem KC a ještě i SJ.
No to sice pokřtěná u KC jsem byla, ale nikdo mě nikdy k víře nevedl.
Akorát i pamatuju, že mě jako mrně ani ne tříleté učila maminka
odříkat "andělíčku, můj strážníčku...". Ale to jsem tomu tenkrát
houby rozuměla.
Dědeček nebyl farník, ale katolický farář. Farníci jsou, myslím, lidi,
kteří patří pod určitou faru, ne? Nechce se mi po tom pátrat, ale Visitor
nám to určitě rád vysvětlí.
Pro mě to není žádný duchovní zisk, protože dědeček mě opravdu
nevychovával. Ani mého tatínka. Nebo snad myslíš, že to mám v genech?
Těžko - taťka byl neznaboh.
Z KC se dá vystoupit ale to jsi asi že neučinila, tak tam zapsaná jako křtěná jsi, to nejde smazat ani vystoupením z církve asi že ne.
RKC nepožaduje oznámenie o vystúpení z nej - stačí odejít/prerušiť akýkoľvek kontakt a šmitec, čím sa sám exkomunoikuje (na základe "latae sententiae") - nikto si to ani nevšimne (možno rodina, sna priatelia)...ale krst ostáva, nedá sa "zmyť", či zavrhnúť, lebo je to nezmazateľná pečať Ducha Svätého...odkrstiť sa jednoducho nedá...
Platí ten platný! Ten, který spolnil svůj účel, pro něž jsem se sama
rozhodla.
Tak tohle vlákno totálně ujelo od tématu.
Budu muset být důslednější.
(2. Korinťanům
4:7)
Máme však tento poklad v hliněných nádobách, aby
moc, která je nad to, co je normální, byla Boží, a ne
z nás.
Co myslel Pavel těmi hliněnými nádobami?
Nejprve je třeba si říct, co je myšleno tím pokladem.
Z předcházejících Pavlových slov je jasné, že měl ny mysli kázání
evangelia.
A teď k těm nádobám.
Je asi jasné, že tím jsou myšleni lidé. Chtělo by to ale biblický
argument:
(Skutky 9:15)
Pán mu však řekl: „Jdi, protože tento muž je pro mne vyvolenou nádobou,
aby nesl mé jméno národům i králům a izraelským synům.
Hliněné nádoby jsou křehké, lidé jsou zranitelní a slabí. Tím, že
přesto hlásají evangelium ukazují na Boží velikost a moc.
Neznamená to ale, že tato výsada je dostupná úplně každému.
(2. Timoteovi 2:20, 21)
Ve velkém domě jsou nádoby nejen ze zlata a stříbra, ale také ze dřeva
a hlíny, a některé k čestnému účelu, ale jiné k účelu, který
postrádá čest. 21 Jestliže se tedy někdo zachová čistý od těch
druhých, bude nádobou k čestnému účelu, posvěcenou, užitečnou svému
majiteli, připravenou pro každé dobré dílo.
Kázání evangelia je bezpochyby čestný účel, proto by se každý měl
snažit, aby se neznečistil. Samozřejmě ne pouze tělesně, ale především
mravně nebo duchovně.
Nj, já vždycky čekám, jestli někdo s něčím přijde.
Když nepřijde, tak něco napíšu, a zase čekám.
Pak přijde na řadu princip "udělej si sám".
Asi není o širší téma zájem. To je pořád dokola Trojice, kříž (ten už dlouho nejel), chrámy ducha, eucharistie, zplození Ježíše... Napadne tě ještě něco dalšího?
To žádáš podle mě příliš. výklad písma je věc, kterou staletí řeší významní biblisté. Znají často Bibli zpaměti a všecky souvislosti. Tedy jeden verš je vždycky vytržen z kontextu a i když si přečtu celou kapitolu, tak pořád nemám dost informací k výkladu. Komu byl text určen, proč, kdo to říká a v jaké situaci? Co tomu předcházelo etc
Takže dám pár řádku před a po i když je to žalostně málo pro výklad:
Bůh tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo
světlo evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím.
5Vždyť nezvěstujeme sami sebe, nýbrž Krista Ježíše jako Pána, a sebe
jen jako vaše služebníky pro Ježíše.
6Neboť Bůh, který řekl ‚ze tmy ať zazáří světlo‘, osvítil naše
srdce, aby nám dal poznat světlo své slávy ve tváři Kristově.
7Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby bylo patrno, že tato
nesmírná moc je Boží a není z nás.
8Na všech stranách jsme tísněni, ale nejsme zahnáni do úzkých; jsme
bezradni, ale nejsme v koncích;
9jsme pronásledováni, ale nejsme opuštěni; jsme sráženi k zemi, ale nejsme
poraženi.
10Stále nosíme na sobě znamení Ježíšovy smrti, aby i život Ježíšův
byl na nás zjeven.
Takže z toho vystupuje verš: Neboť Bůh, který řekl ‚ze tmy ať zazáří světlo‘, osvítil naše srdce, aby nám dal poznat světlo své slávy ve tváři Kristově.
Jsme hliněné nádoby, slabí a bezmocný a často plní kdejaké hlouposti a nevědomosti a najednou je "naš srdc osvíceno" a my poznáváme světlo své slávy ve tváři Kristově. Co to je ta tvář Kristova? Boží moc v nás (ti co ověříme) svítí a sláva tohoto světla (v naších srdcích) s dává poznat ve tváři Kristově. Chápu to tak že se s Kristem zpodobňujme (samořejmě jen Boží moc a sláva v nás) nemyslí se tím hliněná nádoba
Jo, to je hezké.
K těm ostatním veršům:
Křehkost těch našich hliněných nádob se ukazuje především tváří v
tvář problémům, například pronásledování. Tady se také ukazuje Boží
moc, když vyslýchá naše modlitby.
Satan jako panovník světa zaslepuje mysl lidí, kteří v Boha a evangelium
nevěří. Používá přitom metodu "cukru a biče".
viera nie je len o kázaní evanjelia, viera je o živote v Cirkvi, ktorú ježiš založil ako spoločenstvo spásy - viera je sviatostnom živote s eucharistickým Kristom...
Mohl by ses, prosím, soustředit na rozbor toho textu? Ohříváš si svoji
polívčičku za každou cenu, ať se to patří, nebo ne. Stejně jako Kjara.
nebudem sa riadiť vašim diktátom, čo chcete vidieť napísané, že...len zopakujem, viera nie je len čtení Písma a jeho výklad podľa toho, aké doktríny vyznáva vaša spoločnosť...viera je hlavne o živote s eucharistickým Kristom v \cirkvi...dnes máte zástupy ľudí, ktorí poznajú Písmo naspamäť, vedia ho aj dokonca vykladať, ale nemajú vieru...
Ty jsi permanentně naštvaný člověk, viď? Tvoje náboženství znamená
jen pokřikovat na jinověrce, jak jsou všichni špatní a nedosahují slávy
tvojí církve?
To máš tak, visitore.
Žádná solidní diskuse by neměla připomínat hospodskou hádku, kde si
každý vykřikuje to svoje. Tím méně pak diskuse na duchovní téma.
Možná se k tobě ještě nedoneslo, že diskuse bývají moderované, a
moderátor má v takové diskusi hlavní a poslední slovo.
Zkus to vzít na vědomí.
Víra je i o kázání evangelia, což je "shodou okolností" i tématem tohoto vlákna.
To téma není pouze kázání evangelia nýbrž Boží moc a sláva v hliněných nádobách. Tdy moc která se v těchto hliněných nádobách zjevuje.
Jistě, ratko, můžeme klidně postoupit k dalším projevům.
Můžeš to klidně rozvést.
(Ona ta 4. kapitola je vůbec zajímavá.)