Až skončí šábes ukážeme co dosud nepochopili, strpení než padne tma
Je sice o vás známo, že jste se už na počátku tohoto letopočtu v době
Krista vždy cítili jako polobohové a on vaši ješitnost znal. Ani Herod
nebyl jiný. Já bych nechtěl být vašim příbuzným.
Ale co má společného Izrael s tímto geopolitickým svinstvem?
Již mnoho let se trmacime po této kamenité planetě, konečně jsme doma, země mlékem a strdím oplývající, jak nám byla přislíbena, vy jste kdo ?
Toto diskuzní fórum není o náboženských tématech.Příp.výhrady přes vzkazník.
Někdy je to zajímavě, ale nesmí toho být moc. Někdo nezná míru, dříve třeba intago, nyní desc.
No právě.Být to např. p.Vitásek,neměla bych jedinou výhradu a klidně bych se odchýlila od polit.ématu.Nestalo by se to poprvé.Ačkoliv otázka víry je téma citlivé,spíš soukromé.
Jistě, víra je naprosto osobní věc, Ale pojem náboženství, konfese nebo církev nikoliv, to jsou entity veřejné, tak navrhuji hlídat tu míru.
Česká společnost je považována za atheistickou, jenže náboženské otázky vyvolávají značné emoce. Takže lidem náboženství zas tak lhostejné není.
Za týden jsou Svatodušní svátky. Nejen křesťanství, ale i ostatní
náboženství, taky filosofické systémy jako byl ten Marxův, nabízelly a
nabízejí osvobození člověka.
V křesťanství se tím osvobozením myslí osvobození člověka od prvotního
hříchu. Uplynuly miliony let a člověk se svým úsilím neosvobodil.
Nedokázal ten prvotní hřích a jeho důsledky z lidstva vygumovat. Ani s tou
racionalistickou a osvíceneckou filosofií.
Odpuštění a osvobození tak stále závisí na Bohu.
Je lépe uvažovat o člověku,než lidstvu.Nelámat takto nad lidmi hůl a již nově narozené zatížit jakýmsi prvotním hříchem."Můj" Bůh je vlídný a spravedlivý.
Ano, ale ten prvotní hřích tam furt je. Z Bible to nevymažeme. Jinak bychom byli jako novodobí pozitivisté a aktivisté, kteří určité aspekty náboženství přehlížejí. S tím nesouhlasím :)
Pokud pokládáme Evino a Adamovo konání za hřích,tak prosím.Ale proč
tou -vinou- zatížit celé lidstvo,vč.narozených,nevinných dětí?
(Do aktivismu a dalších ismů mám hodně daleko a právě proto mi toto
nesmlouvavé katolické dogma jaksi nesedí.Co křest? Ostatně jiná
náboženství dědičnost hříchu odmítají- lidská přirozenost zůstává
okamžikem narození taková, jak byla stvořena, tedy nevinná a čistá.Nemoc
a smrt jsou této lidské přirozenosti vlastní od stvoření a nejsou to
následky prvotního hříchu..)
Prvotní hřích je realitou, kterou se za desetitisíce let existence
lidské společnosti nepodařilo zprovodit ze světa.
Ti, kteří texty Starého zákona považovali za bajky, nedokázali navzdory
všem ideologiím osvobození, na této realitě nic změnit.
Pokud by nebylo prvotního hříchu, mohl být zakladatelem křesťanské církve Ježíš Kristus, který by se dožil dlouhého života, měl velmi prosperující tesařskou dílnu a svým učedníkům by vykládal veselé historky jako Miroslav Donutil.....
Jesua ben Juusuf, tedy po našem Ježíš, zvaný Kristus (čistý) neměl žádnou dílnu. Byl to aramejský Žid, který se vzepřel farizejům a byl něco, co bychom dnes nazvali disidentem. Taky podle toho skončil na popravišti.
Poslední pravděpodobné místo pobytu je pouštní klášter v Kumránu, odkud s Janem (křtitelem) utekli a pohybovali se pak mezi nomády. Archeologové (nikoliv teologové) se domnívají že Jesua žil nějakou dobu v hinduistických klášterech odkud vzal svoje myšlenky (odpuštění bližnímu a pokoru), chybí totiž popis asi 12 let jeho života.
To co uvádím je z římských pramenů, zveřejněno v US. Dnešní křesťanská liturgie se začala rodit až kolem roku 70 po vypálení Říma, kdy byli křetané obviněni ze založení požáru a krutě stíháni a popravováni.
Zapomněl jsem napsat "by", mělo tam "měl by". Tedy ne, že měl dílnu, nebo eseróčko. :)
Predpoklada se, ze Jezis se zdrzoval v Indii od 13 do 16 let. Rok stravil cestovanim a pobytem v Persii.Zdrzoval se i v Egypte v essejske skole v Heliopolisu, kde slozil zkousky, opravnujici ho k vykonu knezskeho povolani, stejne jako Jan.
Což jak se zdá farizejové věděli a proto těžce nesli jeho návrat. Ovšem sami pod okupací Říma nic dělat nemohli.
Toto dogma zdaleka nesdílejí všechny církve! Pojetí, které spojuje zlo s bytím a nepovažuje je za důsledek svobodného rozhodnutí člověka, nýbrž chápe je jako nutně spojené se vznikem každé věci.
Nedá se vůbec říci, že spojuje zlo s bytím. Jen mluví o vysvobození, stejně jako buddhismus. Kdyby nebylo potřeba vysvobození ( spasení ), nebyla by potřeba církev a náboženství..
O spasení prosí člověk,uvědomující si svoje event.hříchy.V tom prvotním je nevinně. Ostatně prosit se dá o mnohé - kupříkladu zdraví.Církev je instituce se svými více,či méně moudrými vykladači.
Babiš může třeba prosit u Jezulátka o funkci prezidenta. :)
To jsou velmi složité otázky, dle mého nepříliš vhodné do internetového chatu. Odpověď na ně já nemám. :)
Souhlasím,už jsem na to (neúspěšně) upozorňovala.Teď to byl projev dobré vůle.
Za dluhy ve státní pokladně jsme odpovědni všichni a tím pádem jsme i vinníky tohoto stavu.
Podobné je to i s tím hříchem prvotních lidí. Eva přemluvila Adama aby
snědl jablko ze zakázaného stromu. Za to byli vyhnáni z ráje, Kain pak
zabil Abela a tak to pokračovalo dál.
Příčina a následek.....
Ze současné ekon.situace už ovšem nemůžeme vinit dávné generace.
Ani hnát k odpovědnosti za politiku jednotlivce,kteří žili v nesvobodné
zemi.
(Biblické příběhy vnímám jako alegorii,resp.podobenství.)
Veškerá moc pochází z lidu. To platilo i pro otrokářskou společnost.
Touto rituální frází začíná každá ústava západních států ,avšak v celém zbytku textu dávají dosavadní ústavy (s výjimkou Švýcarska) ve skutečnosti moc do rukou politickým stranám.No a politická strana je v podstatě zájmová organizace, která se snaží získávat hlasy od určité kategorie občanů, nikoli od občanů všeobecně. Např.sociální demokracie se uchází o hlasy zaměstnanců v průmyslu a veřejném sektoru.Pravicové strany se obracejí hlavně na soukromé podnikatele a příslušníky institucí velkokapitálu.Aagrární strany hájí zájmy zemědělců,křesťanské strany prosazují respektování náboženských principů ap.
Touto rituální frází začínala i ústava ČSSR. Asi i ta sovětská. A podobné mínění měl i ten Marx před 150 lety.
Však píšu,že tak začínají všechny ústavy.Zní to krásně! (Jen Mao k tomu dodával,že všechna moc pochází od pušky.)
Někde jsem četl, že někdy na začátku Protektorátu se Hácha o něčem přehadoval s K.H. Frankem. Jakým právním argumentem podpírá svůj požadavek ? Frank prý vytáhl z kapsy pistoli, položil ji na stůl a řekl: "To to je argument ! " Mao nebyl první.