Před půl rokem?
Řeší se to od té doby co byly tyto buzerační kontroly zavedeny, tedy asi
40 let.
Původní účel byla jen ta buzerce, páč to zavedli ještě komunisti,
napřed jen pro "firemní" vozidla a později téměř na všechna.
Po revoluci se z toho stal byznys, prošel kdo zaplatil a postupně se
zpřísňují kontroly kontrol, takže protáhnout estékáčkem vrak je čím
dál obtížnější, ale jak píšou novony, pořád to jde.
Ubylo některé buzerace řidičů, například už se neřeší stáří
obavazu v lékárničce, nebo dostatečná oranžovost žárovky v blinkru.
Naopak se víc buzeruje na emisích, což byla donedávna jen šaškárna,
kterou projel každý i bez protekce, či úplatku. Už to asi nejde, tak občas
někoho vyhodí, většinou se starým autem, které prostě smrdí z principu,
bylo tak ve své době vyrobeno.
Na kontrolu emisí, kde technik na zánovních autech sleduje setiny něčeho si
vzpomenu vždy, když na silnici dojedu starou Tatrovku, Ventru, nebo něco
podobného a z šedesát let starého vehiklu lítají snad i saze, ale emise
má v cajku. I takové stroje lze stále potkat, mají to třeba hasiči,
silničáři atd. V zimě jesem potkal ještě i ZIL s vrtací nástavbou, tomu
snad emeise ani není čím změřit, bylo to nějaké stavební firmy. Proto se
musím smát té kontrole skoro nových aut. Je to jen byznys, nic jiného.