Jak a proč bny měla a mohla nabrat větší rychlost sama? sAMO SE NENAKOPE. vŽDY TAM MUSÍ BÝT NĚJAKÁ VNĚJŠÍ SÍLA, KTERÁ NĚCO ZRYCHLÍ NEBO ZPOMALÍ
To tvé by platilo pouze ve stejné vztažné soustavě a ještě navíc za situace, že družice bude uchycena k nějakému stžáru a tento pevně spojen se zemí. pak samozřejmě platí, že vyzvedáváním družice na tom stožáru výš zvyšuje její úhlovou rychlost, jejím snižvání až třeba k povrchu země se její ryclost zpomalí
ekvivalent najdeš v průměrech kol a pneumatik. pokud budou otáčky na ose nápravy stále stejné, ujedeš s kolama R15 za stejný čas více/stejně/méně velkou vzdálenost než s R18 nebo i víc?
Nebo ta geostacionární družice :
Země se otáčí rychlostí přibližně 1667 km/h.
Pokud má geostacionární družice být stále nad stejným bodem povrchu
Země, musí letět rychlostí 11055 km/h
Aby měla stejnou úhlovou rychlost jako povrch země.
Ptám se ze zvědavosti,protože to nevim.tak se zrychluje.zpomaluje.ende.....mě napadlo,že když ji zvednu,zmensim gravitaci a zvysim tím odstredivou silu.no a obezna draha už je sama o sobě ,otaciva sila.,,vzdyt tam litaj předměty sami o sobe.bez postavení.tak se ptám..............no tak prostě zůstanu u toho,že se buď zrychluje,nebo zpomaluje a nebudu po tom dal badat.kor kdyz o tom vím hovno.ja víc nepotrebuju
Vždycky je tam nakopnutí minimálně v podobě rychlosti nosiče, protože
i když ten nosič tu druživi - obrazně - jen "pustí z ruky", ta družice si
zachová původní rychlost toho nosiče - ten tam nemůže stát na místě s
nulovou rychlostí, ve vesmíru.
dalšími nakopnutími pak je ten vlastní pohon starlinku, kterej vagonek
starlinku posune do správné potřebné trajektorie a udělí mu potebnou
rychlost k letu, kterou celou řivotnost družice pak koriguje.
Když družici zvedneš, dejme tomu že znatelně snížíš dostředivou
sílu, odstředivá (setrvačná) je přesným opakem dostředivé (grav.
zrychlení) tedy se sníží i ta "odstředivá", nezvýší se.
oběžná dráha není v podstatě nic jen myšlenková čára v prostoru.
teoreticky bys mohl kalkulovat jen s tím, že atmosfera postrkuje tu dužici ve
směru otáčení země, ale kupiodivu, zkus si najít něco o délce letu
letadla z bodu a do bodu b za 1. při letu ve směru otáčení země a za 2.
proti směru otáčení země. zjistíš, že obě cesty budou časově stejně
dlouhé, i když by člvěk na první pohled řekl, že když letí proti směru
otáčení země, že se vlastně i bod přistání na zemi sám přibližuje k
letadlu vstříc, zatímco při letu po směru otáčení země ten bod
přistání jakoby před letadlem utíká, tedy by člověk řekl, na základě
této a celkem logické úvahy, že cesta po směru otáčení země mezi těmi
body musí trvat déle než cesta zpět v protisměru.
je to zajímavý fenomen, není lehké porozumět rovnicím, které ho
popiduji.
takže je třeba vzít v potaz, že už nosič družice má kinetickou energii danou odtartováním z rotující Země a sám pak svoji dodanou pohonou jednotkou. při vypuštění se tyto kinetické energie, "rychlosti", předávají i těm vypouštěným tlesům. a tato tělesa, družice, musí mít i nějaké svoje vlastní motory nakorekci té rovnosti mezi dostředivou a setrvačnou (odstředivou)+třecí silou atmosfery tak, aby DS=SS+TA