Rozcestník >> Koníčky a zájmy >> 3D tisk

Informace

Název: 3D tisk
Kategorie: Koníčky a zájmy
Založil: LuRy
Správci: LuRy
Založeno: 03.03.2018 04:50
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 2402x
Příspěvků:
26

Toto téma sledují:


Předmět diskuze: 3D tisk - Vše o 3D tisku, RepRap, Průša, Anet aj..
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

| Předmět: Co je lepší?
26.05.21 19:22:39 | #39

Co je lepší? Filament (vlákno) 3- milimetrové a nebo 2- milimetrové.
Můj syn přešel na to druhé a moc to chválí.
Dokonce používá i 0,3mm trysku (já si vystačím s 0,5 i tak trvají ty výtisky kolikrát i hodinu).



| Předmět:
29.03.20 16:26:39 | #38

.

.



| Předmět: Hladký povrch výtisku.
16.02.20 02:26:54 | #32

Jak jej lze docílit?
Používám střídavě PLA, ABS a nově PC.



| Předmět: RE: Hladký povrch výtisku.
16.02.20 03:49:52 | #34 (1)

Zalezi co si predstavuejs pod "hladky vytisk" .. ABS jde postprocesovat acetonem dohladka (uzavrena sklenice s vytiskem do ktery hodis navlhceny ubrousek napusteny acetonem a samozrejme to hlidas aby to nebylo moc.. protoze to naleptava ale docilis lesklyho hladkyho povrchuú.. na PLA taky neco je ale nevim ted z hlavy co


 #32 

| Předmět: RE: RE: Hladký povrch výtisku.
16.02.20 04:46:50 | #36 (2)

Četl jsem to v internetu, akorát jsem to vyzkoušel a sice bezvýsledně. A to na PLA a na ABS s acetonem a toluenem a to ještě i za zvýšené teploty (cca 60°C) ze zlosti nechal to v té sklenici i několik dní.
No, musím to zopakovat, páč jsem to neprotokoloval a teď si už nejsem jist co a jak jsme přesně dělal.

Ten toluen rozpouští akryl (plexisklo) na príma lepidlo. A dá se tím lepit i PLA a ABS, akorát jsem nedělal trhací testy, tak nevím jak pevně.

No a na 3D foru jsem se dočet, že se dá ten povrch také natřít pro tenhle případ vyráběným lakem, nebo jiný radil použít Epoxyd. Jen na zkoušku jsem aplikoval bezbarvý lak na nehty. Vypadá to sice líp ale to, čeho bych rád docílil, to není. Jde konkrétně o krytku na LED a proto jsem použil ten PC (polycarbonát) v bezbarvém provedení a doufal, že výtisk bude čirý jako sklo. Není. Tou vnitřní a vnější strukturou filamentu se světlo láme. Celý to s tou LED pěkně září, ale úplně s tím spokojen nejsem. Nad tou LED je kupole o tloušťce 1,25mm, opěrná struktura (ze vnitř té kupole) je ručně odfrézovaná kulovou rašpličkou s diamantovými zoubky,

Na tisk používán trysku extruderu o 0,5mm a výška vrstvy je 0,25mm.


 #34 

| Předmět: RE: RE: Hladký povrch výtisku.
10.03.20 02:38:43 | #37 (2)

Zkusil jsem bezbarvý lak na nehty ... no, nic moc. Asi by to chtělo aspoň tři vrstvy. No a pak jsem se nedočet informaci o tom, jak je lak na nehty rezistentní proti UV záření (pro venkovní použití).

Jo a ještě poznámka k té nepevnosti mezi vrstvami ... myslím že se to dá vylepšit vypnutím ventilátorku u trysky.


 #34 

| Předmět: Polycarbonat
25.01.20 03:18:25 | #24

Teplota extruder 255°C, deska 97°C, layer výška 0,25mm.
bez problémů.
To mi spadl šutr ze srdce.



| Předmět: RE: Polycarbonat
25.01.20 12:49:07 | #26 (1)

To PC?


 #24 

| Předmět: RE: RE: Polycarbonat
25.01.20 14:49:14 | #30 (2)

Ano. Polycarbonat = PC.
Stabilita tak do 110°C, tekutost (měknutí) od 113°C, rozpad od 130°C, pevnost 60MPa (asi 20°C) .

Rychlost tisku max 40mm/s.

Tu svou vitrínku jsem odvětrával ven z okna, jinak by to bylo zakrítko v místnosti na padnutí. Stačilo těch pár minut na vyndání výtisků a očištění lože před další várkou.


 #26 

| Předmět: Stavění domů na zemi i ve vesmíru :)
14.05.19 02:44:21 | #11
Už jsou i navržené projekty na vesmírné budovy, které chtějí stavět díky 3D tiskárnám. :)


| Předmět: RE: Stavění domů na zemi i ve vesmíru :)
14.05.19 02:45:40 | #12 (1)
| Předmět: Ukazky vyrobku
12.03.18 23:52:21 | #4

Bezová hůlka (Harry Potter)



| Předmět: RE: Ukazky vyrobku
12.03.18 23:52:54 | #6 (1)

Kvetináč


 #4 

| Předmět: RE: Ukazky vyrobku
12.03.18 23:53:23 | #8 (1)

Držák na xBox ovladač


 #4 

| Předmět: RE: Ukazky vyrobku
16.03.18 22:32:42 | #10 (1)

Zmenšená dino naběračka :-D


 #4 

| Předmět: 3D tisk
03.03.18 04:50:33 | #2

Zajímá se tu někdo o 3D tisk?



| Předmět: RE: 3D tisk
18.01.20 14:44:31 | #13 (1)

Potýkám se se záludnostmi této techniky skoro denně.


 #2 

| Předmět: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 09:49:08 | #14 (2)

Ja uz posledni dobou moc ne :D Na moji Anetku se prasi :D


 #13 

| Předmět: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 13:38:33 | #15 (3)

Tak na moji Renkforce se nepráší hlavně proto, že mám kolem ní vitrínu, ta má také jaksi odhlučňující účinek. Zdroj kraválu je ventilátorek ve el. zdroji tiskárny pod "palubou".. Vitrína je napojená přes externí ventilátor na venkovní prostředí - ubude smradu z tajícího filamentu v místnosti.

No, potýkal jsem se i s technikou tohoto přístroje s infegrovanými "nedomyšlenostmi", ale nejvíc nervů mě stojí nastavení parametrů mého slicera Slic3r celkem starší verse. V tom aktuálnějším 1.3.0 se už vůbec nevyznám. Jsou určitě lepší "mašiny" na slic-ování, ale dokud mi to jakž, takž funguje ...

No a co tisknu? Různé krabičky, udělátka a pod. Prostě zejména jednoduché věci, které se daj zkonsruovat z kvádrů, válečků, koulí a jehlanů v programu FreeCAD, oddíl PART.

A co tisneš sobě ty?


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 14:44:56 | #16 (3)

To tisknes ABS / Nilon ze to mas uzavreny? ABS jsem vzdal :D PLA nesmrdi tak neni treba odvetravani.. PET-G taky nijak extra neni citit..
Tisknul jsem kravinky, krabicky jsem vzdal kdyz mi to tenkrat tislo jeste ABSkem asi 14 hodin a byla na vyhozeni kvuli tomu ze to mezi vrstvama popraskalo.. od ty doby ABS uz nechci ani videt :D
Jinak vicemene to co tu je v obrazkach nebo neco sem dal jeste na profil https://profil.chatujme.cz/LuRy/fotogalerie/54350-3d-tisk


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 15:36:55 | #17 (3)

Jo, tisknu bez problémů ABS a PLA, no ale teď musím pro syna tisknout něco v polycarbonátu. Teplota extruderu 250--- 270°C, lože pak 90 ... 105°C. Bojím se toho,ale "kostky jsou už vrženy". Drž mi palce, bojím se toho. Extruder tiskárny dosáhne maximální teploty právě akorát 270°C, lože 120°C.

Ty ploblémy s praskáním mezi vrstvami (PLA) jem měl také, ale myslím, že vím čím to je. Používám extruder s tryskou 0,5.. a ty problémy nastaly při tloušťce vrstvy nad 0,4mm a při rychlostech tisku nad 60mm/s. Ono záleží asi také na vlastnostech filamentu. Při vrstvě 0,25mm až 0,333 (čtyři, nebo tři pro milimetr) se mi zdá, že jsou vrstvy hezky slité. Doba tisknutí je zkrátka delší.

No proto jsem zmínil tu žátěž mých nervů při nastavování parametru Slicera. Vše souvisí se vším a najít ten ideální poměr není snadné.
Od průměru filamentu, násobku extruze, přes teplotu trysky, rychlost tisku, výšku vrstvy a také intenzitou chlazení ...miliony kombinací.

Ale teď něco z úplně jiného "soudku" zábavy.
Používám zápis datumu YYYY-MM-DD. Tedy dneska je 2020-01-20 a považuji jej za to nejlepší a vlastně nejpřirozenější a nejsprávnější. Kdysi jsme o tom diskutovali mezi kolegy, protože jsme měli v archivech dokumenty datované za á různě a nad to problematicky, třeba datum revize 04:06:10, nebo 10/05/02. Každej podle své nálady i když nabízí norma prostý a nezaměnitelný formát datování.
https://de.wikipedia.org/wiki/Datumsformat#ISO_8601_und_EN_28601
https://de.wikipedia.org/wiki/Datumsformat#/media/Datei:Date_format_by_country_NEW.svg


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 15:51:53 | #18 (3)

Ty ploblémy s praskáním mezi vrstvami (PLA) jem měl také,

s PLA problem nemam, praska ABS kdyz nema stabilni teplotu tim spis okolni (proto se to zavira do boxu)


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 15:53:36 | #19 (3)

Poznamka k datumu je k cemu?


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 16:15:21 | #20 (3)

Tak, že bych uvítal, kdyby se používala ta normovaná forma i zde.


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 16:18:43 | #21 (3)

Toto tema je k 3D tisku a pouzivame vsude cesky format datumu dd.mm.yy. ISO format se pouziva jen interne vramci databazi a dat


 #14 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 3D tisk
20.01.20 16:22:45 | #22 (3)

To byl jeden z důvodů realizace vitríny (není prosklená, ale proakrylátovaná).
U nás ve fabrice v oddělení stříkání umělohmotných věcí do forem měli obrovské problémy s nestabilitou okolní teploty, s prouděním (průvanem) vzduchu otevřením oken a dveří, vykládal mi mistr. Zkrátka teplotní rozdíly byť nekolika málo stupňů měly nemalý vliv na kvalitu výlisku.


 #14