Ne, to je jméno Boha živých, všichni se tak jmenujeme a milovati máme Boha svého(svou) a bližní své tak jako sebe, o tom je Bible.
Ne, to je jméno Boha živých, všichni se tak jmenujeme a milovati máme Boha svého(svou) a bližní své tak jako sebe, o tom je Bible.
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
(jen Bible je pro něco psána jenom v rodě mužském, ale ony ženy do nedávna číst a psát vůbec neuměli, ženy nestudovali Písmo, to byla mužů věc, ale dnes už je asi vše jinak)
Myslím, že je etickým, mravním kodexem. Faraon stanovil principy své
moci
Tak čtyřicet let na poušti a při tom jíst jen to co přinesl vítr, tedy
výpotky mšic pasoucích se na tamaryšku (božská mana). Já bych to nedal
Myslím, že část Bible je plná násilí (Starý zákon) a vyzdvihuje nad
ostatní jen jeden národ. Nový zákon je už o něčem jiném, spíš o
Ježíšovi, jako učiteli a reformátorovi židovské víry. Což bylo v té
dobé určitě velmi odvážně, protože to židé neměli lehké, co se týče
anexe země zaslíbené. Z podobných nálad vznikli i sikarioni a podobně.
Myslím, že celé je to o nespokojenosti a sílící touze po svobodě,
návratu ke kořenům. Něco jako Mahátma Gándhí v Indii a jeho
nenásilí.
Co s tím udělal Pavel s Tarsu a jak změnil výslednou podobu Kristova
učení, to už je věc jiná.
Copak Pavel ale co ostatní v historii křesťanství, za pár století vzniknul Trojjediný Bůh i uctívání Panenky Marie, Ježíška na křížku atd..