To je to, co mám na mysli. Ta nalejvárna o tom, že bez víry to nejde. Ano, to je přesně ten šampón na mozek.
To je to, co mám na mysli. Ta nalejvárna o tom, že bez víry to nejde. Ano, to je přesně ten šampón na mozek.
agapé je aj o tom (láska na smrť) : kto obetuje aj život za svojho blížneho, je mojím priateľom,...rozdaj všetko núdznym, čo máš a poď za mnou! - kto to dnes urobí?
Aby to mělo jako argument nějakou váhu, musela by to dělat většina věřících. Což teda nepozoruju.
...preto hovorím, že sa viera stráca, resp. liberalizuje...agapé je dnes ako šafranu....
třeba chlápek, co skočí do vody pro topící se cizí dítě, aniž by byl zbožným katolíkem, to berete anebo jen pokud je katolíkem?
áno, agapé sa vyskytuje ako šafranu u veriacich (i u neveriacich - kto je vlastne dnes absolútne neveriacim? existuje taký?)...agapé nie je len o jednom dvoch aktoch obetavej lásky, ale má to byť trvalá charisma, len taká je milá Bohu....
má to byť trvalá charisma, len taká je milá Bohu....
To tvrdí především ovčáci před stříháním ovcí.
To jsou extrémní a ve své podstatě nesmyslná přirovnání.
Pro cizí dítě skákat do vody bude jen člověk věřící, že to dítě zachrání a sám pohopitelně zústane bez újmy. To není obětí vlastního života pro záchranu jiného života. Pochopitelně může nastat i případ, že zachránce při tom pokusu o záchranu zahyne, ale ne proto, že se dopředu nesmysně obětoval, ale proto, že si nebyl vědom nebezpečí nezdaru akce, a nebo že přecenil své síly a schopnosti. Katolík - nekatolík.
obětoval byste život pro heretika? pro ateistu? pro pomlouvače KC? pro vašeho psa?
to neviem, podľa svojich možností a situácie, bola by to iste tvrdá skúška charakteru a lásky, a nie som si istý - do absolútneho rizika (takmer istej smrti oboch) by som asi nešiel (napr. niekto sa v strede rozbúrenej rieky topí, a ja neviem-/resp viem slabo plávať, ...ale ako obetu (napr. "výmenu") života ("život za život" - buď ty alebo ja, možno áno, neviem (podľa toho, o čo by išlo) ...ale pre psa isto nie!