Vděčnost je dost moc důležitá na rozdíl od pýchy která předchází pádu :-).
Vděčnost je dost moc důležitá na rozdíl od pýchy která předchází pádu :-).
No to právě že často není žádná vděčnost a ty výsledky vědy nebývají vždy jenom pozitivní ale bývá i špatný dopad vědy na společnost i na životní prostředí, kdyby se až tak moc nebádalo a žilo se skromněji nebyl by svět až tak moc zničený ?
Svět je v bídném stavu přelidněním - hodně lidí znečistí hodně
svůj životní prostor.
Také mizeným vzděláním a výchovou - proto ti zoufalci neví, co
činí.
Aha tak že vědecké výzkumy a zavádění jich do praxe nikdy nikomu
neublížilo ?
Vše je zaviněno přelidněním, mizeným vzděláním a výchovou ?
Jak jsme už psal, každý vědecký poznatek, pokud se dá zneužít, tak
zneužit bude. Velice často i právě kvůli přelidnění.
Třeba atomová bomba - byla principielně vymyšlena a popsána (fyzikální
mechanismus), byla vymyšlena její konstrukce, sestrojena použita - města
hirošima a nagasaki nad tím vývojem jistě radostí neskotačí, ostatní
svět ale zjevně pak hledal primáně jak se jejich použití vyhnout, těžko
říct, jak široký pozitivní přínos to mělo ....
jinak vzdělání a výchova jistě hrají velkou roli ve světovém dění, asi největší.
Píšeš : Aha tak že vědecké výzkumy a zavádění jich do praxe nikdy nikomu neublížilo ?
Ty trpíš milá kroky stejnou tendencí v obracení významu slov a vět jako jiní pobožní.
To že vědecké výzkumy a zavádění jich do praxe nikdy nikomu neublížilo jsem nikdy netvrdil. Jestli bylo v pravěku zvládnutí ohně uvedeno do praxe vědeckým výzkumem, tak přesto neuchránilo lidi před popálením, před upálením a před ničením majetku a životního prostředí požárem.
Vynález, přesněj řečeno, používání páry, elektrického proudu,
automobilů a letadel také zabilo spoustu lidí a napáchalo velké škody.
Proč to tedy není zakázáno? Odpovím si - protože benefit těchto
vynálezů a objevů naprosto převýší ony škody.
Pochopitelně jsou vědecké vynálezy zneužity psychopaty k ničení
životního prostředí a k zabíjení lidí - jak je dnes a denně vidět v
kriminalistice a ve válečných konfliktech. Záleží to jen na lidech, na
nás, hledat cesty, jak tomu bránit.
A co se týče přelidnění - hodně lidí znamená hodně odpadu, hodně rabování přírody, šáření nakažlivých chorob, razatního ničení životního prostředí ... a také hodně konfliktů a válek.
Tak že ty si tu píšeš červeně že ja něčím, čím si trpím když
jsi reagoval na můj příspěvek:
"výsledky vědy nebývají vždy jenom pozitivní ale bývá i špatný dopad
vědy na společnost i na životní prostředí" tak, že jsi to svedl na
přelidnění a špatné vzdělání a výchovu ?
Červeně opravují chyby jenom učitelé ve škole tak že nevím na co si to
tu hraješ a zamysli se raději nad tím čím že to trpíš ty :-)