Za zřeknutí se kritického myšlení a za nekritické přijetí jediného neověřitelného narativu za pravdu. Sorry, to fakt není zadarmo. Zvlášť když je to ještě ke všemu bez záruky…
Za zřeknutí se kritického myšlení a za nekritické přijetí jediného neověřitelného narativu za pravdu. Sorry, to fakt není zadarmo. Zvlášť když je to ještě ke všemu bez záruky…
Kdyby tak víra stála, tak by věřícími nebyli lidé, kterým kritické myšlení funguje velice dobře (např. jsou v klubu Sisyfos). To cos napsal vychází z mylného chápání náboženské víry jakožto nějakého intelektuálního tvrzení, jako je třeba víra v existenci mimozemšťanů čí víra, že vyhraje Slávie nad Spartou.
Jak tedy chápou ti SPRÁVNÍ (PRAVÍ) pobožní tu jejich náboženskou víru ... a jak ji chápou ti falešní pobožní?
To já ti neřeknu, to se musíš nějakých těch správných a falešných pobožných zeptat.
Co se týče klubu Sisyfos - tam je fakt zvláštní situace. Na jednu stranu dokazují neexistenci zázraků, ale na tu druhou připouštějí stvoření Vesmíru a lidí nadlidským stvořitelem.
... existence stvořitele není z vědeckého hlediska vyloučená.
existence stvořitele není z vědeckého hlediska potvrzená.
Takže je na tom bůh stejně jako ta Schroedingerova kočka - existuje i neexistuje současně.
Na této jistotě o nejistotě se dá stavět, ale i bourat a zabíjet. Když pobožní nařídí jinejm pobožnejm - zabíjejte! , tak jsou si jistí, že ten jistej/nejistej bůh s nimi souhlasí a nesouhlasí současně.
Proto asi potřebujeme ideologii neexistujícího/existujícího boha aby lidi směli vraždit lidi, kteří jim nepoložili ani to stéblo napříč jejich cesty za bohem/nebohem.
Řekl bych, že v té neexistenci/existenci boha má spousta lidí guláš. Ne obyčejnej, ale velmi ostrej guláš.
To že není potvrzená, nic nevypovídá o tom, jestli existuje nebo neexistuje. Guláš v tom máš jenom ty, protože stejně jako Visitor se neumíš vyrovnat se skutečností (že Bůh může existovat).
Já vím a Země může být středem Vesmíru. Také vím, že bůh/bohové
mohli sestrojit Slunce a planety, rostlina, hmyz a zvířata na Zemi.
Pohádky mají tu výhodu, že nejsou omezeny realitou.
Může existovat, ale ne tak jak je zde podívám - protože to by nebyl
bůh, ale jedno sadistický, oplzlý, sexuchtivý, vražedný hovado, které si
uctívání a provolávání na slávu nezaslouží.
Nechápu, jak může někdo někoho takového milovat.
Asi nečetli SZ, který ho tak "pěkně" opisuje.
Jo to je pravděpodobné, že Bůh existuje jinak, než jak si ho my lidé představujeme.
Spíš jsi nečetl důkladně SZ ty, když tvrdíš, že Boha SZ takto opisuje.
ad soucet:
.."existence stvořitele není z vědeckého hlediska vyloučená"..
veda predevsim nema "postupy/metody", ktere by mohly dokazat ci vyvratit
existenci Boha, protoze studuje a pokousi se vysvetlit pouze "prirozeny" svet,
zatimco Buh je ve vetsine nabozenstvi "nadprirozeny"
ateisté mají selektivní kritické myšlení.
Když se ale začne jednat o jejich ideologii (nevíru), přestanou myslet
kriticky. A vymýšlí všelijaké konstrukce, jak by to šlo bez Boha-Jak
vysvětlit že něco existuje.
ad jonatan1:
.."ateisté mají selektivní kritické myšlení. Když se ale začne
jednat o jejich ideologii (nevíru), přestanou myslet kriticky. A vymýšlí
všelijaké konstrukce, jak by to šlo bez Boha-Jak vysvětlit že něco
existuje"..
vzdyt to zde uz prece zaznelo Xkrat - nekdo je kuprikladu naklonen existenci
zakladni "samoexistujici" reality, ktera nema zadnou pricinu, duvod ci
vysvetleni v cemkoli jinem - jelikoz je "vysvetlena" vnitrne, nepotrebuje vnejsi
explanaci (Buh) - ale chapu, ze koncepty vlastni existence v nazorove
konfrontaci theistum vetsinou zrovna moc "nevoni", protoze strategii je omezeni
zbytecnych vyzev k vysvetleni / odstraneni vsech atributu implikujicich
zavislost