Je pozdě, nejsou mistři oboru, nejsou žáci kteří chtějí makat i když propadají, nějak nám to sametovka vše zamotala k naší záhubě...
Mistři by byli, ale nejsou ty programy a zkoušky. Zkoušel jsem před léty s jistou ředitelkou grafické školy zavést soukromé dvouleté nástavbové kurzy, tedy že by si je účastníci platili a že by byly zakončené odbornou řemeslnou zkouškou v některé renomované tiskárně.
Přivedlo mně na to zjištění, že někteří absolventi té školy si po maturitě u nás a po roce praxe v Rakousku požádají tam o mistrovskou zkoušku, udělají ji tam v němčině a pak to u nás znamená velmi dobrou kvalifikaci přesto, že de iure je to jenom našim státem neuznávaný papír. Zaměstnavatelé to ale uznávají.
Nápad neuspěl a paní ředitelku z Mnisterstva školství v Praze s její iniciativou doslova vyhnali.
Jo, ta sametovka.
Správně cinkat klíčenkou, zvolit do čela státu postupně nemakačenka, pak
kleptomana a pozděj alkoholika.
Hlavně hlaholit "máme demokracii a tak si každý může dělat co chce".
Nemusím dodávat, že slovo "demokracie" vyjadřuje něco jiného, než
parazitování na těle národa a státu.
Naše jednotné školství řízené jednotně Ministerstvem s jeho Cermatem vychovává jednotné lidi. Už stačí jenom doplnit ty uniformy. Kdo není jednotný, skončí v zahraničí nebo ve státní správě, od natěrače po vědeckou sílu. Pro koho je taková jednota uřitečná?
Osobně fandím spíš systému praktikovaného v USAmerickém školství - studenti si volí předměty výuky a jen z nich skládají zkoušky a získají diplom.