Tomu učinila přítrž demokracie.
Bohužel nikoliv. Naprosto kacířskou otázkou, za kterou budu viset hlavou dolů je, zda je demokracie v aristotelovském pojetí vůbec možná a hlavně, jestli je vůbec k něčemu dobrá.
Svoboda dnešního jedince, který je závislý na příjmu z práce pro někoho jiného je sice pro život lépe přijatelný modus, než práce za feudalismu, ale svoboda v antickém slova smyslu to není.
Svoboda je poznaná nutnost.
Hezký citát, ale pro 9999 z deseti tisíc lidí neplatí.
Nejdůležitější je zdraví ! K čemu je vám svoboda - když vám utírají zadek na smrtelné posteli !?
To je fakt.Ale i ta demokracie nám nadělila mnohem větší možnosti,jak si ho udržet.
Nesmíš být egoista, nejsi na světě sám. Na tu postel se dostaneme všichni, plno z nás budou utírat prdel. Ale to není dáno politicky a to snad není celý tvůj život, ne?
Svoboda je především dobrovolná dohoda na dodržování pravidel. V tom smyslu je svobodná každá včela nebo mravenec.
Podle Ayn Rand, "zakladatelky" filosofizkého směru "Objektivismu", je svoboda "stav bez iniciace násilí". Z mého pohledu je to nejvýstižnější definice, protože i popis stylem "poznané nutnosti" vlastně neznamená nic jiného, že pokud chci být i já svoboden, nesmím sám iniciovat jakékoli násilí vůči druhému a dodržovat to základní pravidlo, že "svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého"
Já přeci netvrdím,že demokracie je lék na všechno! Sami vidíme,jak
záleží na lidech,kteří ji realizují.
Já mám na mysli výhradně možnosti,které nám demokracie-na rozdíl od
feudalismu- nabízí.A je jenom na nás(společnosti),jak je dokážeme
využít.