Ocel a beton má teoreticky vydržet i zář hořícího leteckého paliva
Teoreticky. Otázka je, jestli architekt dokáže spočítat všechny tlaky a faktory, které se uplatňují v momentě takové události jako je náraz letadla.
Jaký tam byl žár?
Letecký petrolej + proud vzduchu(kyslíku).
Při kolika stupních měkne ocel??
Rozsah tavení oceli je mezi 1425°C a 1540°C. Přesná teplota tání závisí
na tom, zda je ocel nelegovaná nebo legovaná, a proto v tomto teplotním
rozmezí kolísá. Mimochodem, beton taje při teplotách mezi 1150°C a
1200°C.
Takže k změknutí a "povolení postačí i nižší teplota.
Povím ti to asi tak ten mrakodrap po nárazu stále stál tedy konstrukce vydrželi a jen oheň a žár rozpumpumpoval právě další konstrukční detaily, které se v tom mrakodrapu vytvořili a tím narušili statiku mrakodrapu.Dokonce ty mrakodrapy se stavěli v době kdy se nepřemýšlelo o tom že by se na ně mohlo spáchat teroristický čin a do pádu dvojčat se stavěli mrakodrapy jinak jak teď.