A odkud myslís si že pochází tech 85 až 100 Kwh jednoho nabíjecího cyklu baterie elektromobilu?
A odkud myslís si že pochází tech 85 až 100 Kwh jednoho nabíjecího cyklu baterie elektromobilu?
elektriku vyrabime ruznyma spusoby,a i ta ,,nejspinavejsi,, turbina ma mnohem lepsi ucinnost nez spalovaci motor v aute.
ucinnost elektromotoru Tesly je kolem 98%,ucinnost spalovaciho motoru v realu kolem 20% . Ucinnost plynove turbiny je 60-65%
pohadky ktere ted googlic vygoogli o ucinnosti spalovaku 30-40% plati pouze v laboratorich (idealny a stabilny otacky) v realu je to opravdu 20% u auta. Nektere naftove genaratory se ale k 40% blizi...jenze to jsou zase stabilny a idealny otacky a zase vyrabime elektriku, dokonce i tak vyrobena elektrika(centralou) dokaze pohanet elektromobil nizssi spotrebou nez primo spalovaci motor
Nezapomeň vsak do svého výpočtu tez zahrnout energetickou účinnost vyroby elektriny.
V případě fosilií nejde o účinnost, ale jejich obecnou škodlivost,
jejich spalování, a vyčerpatelnost.
Kdyby se nejednalo o klima a ekologii, co by nám bránilo vyjezdit veškeré
fosilie? (na což stejně dojde)
a benzin neni fosilni? Ta ucinnost je zasadni ale dulezity je fakt ze ,,zelena,, energi v mixu vyrazne narusta a v neposlednym rade je zde otazka lokalnych emisii
Je to z fosilie, benzín, jistěže????
No já nevím, kam až může narůst ta stávající "zelená" energie
......
právě německo to vzalo hodně vážně a nějak jim to nesedlo. s nimi sežel
povezeme i my. možná později. na to přijde chvíle
Ucinost spalovaku ve clunu????? cha cha to nechci ani vedet! A valis vetsinoui na plno!
zejmena 2 takt,ja na podzim Wellcrafta prodal....tech 225hp s tim hejbalo slusne ale stezi udelal na galon 1 1/2 mile
navic parni a plynova turbina se cim dal tim casteji pouziva pouze na stabilizaci site. Zakladem by melo bejt jadro,vitr a solar.... v TX za rok 2023 vyrobili vetrniky 25% elektriky
no, závěrné elektrárny jsou plynové (závěrné, to jsou ty, které
vvyrovnávají a suplují nedostatky v síti).
Jádro určitě.
Ale vítr a slunce, alespoň zatím prostě mají uvedené problémy :
nefouká, kdy třeba (proto většinou u moře, kde fučí nejvíc) nebo ne
dost, nesvítí, kdy třeba nebo ne dost (světlo potřebuješ primárně v
noci, to ti FTV nezajistí.
čili ideální by byly přečerpávací elektrárny, které mj. fungují jako obří gravitační baterie. nebo ty tvárnicové gravitační baterie. prostě potřebujeme levné, spolehlivé baterie, kam dáš sluneční a větrní přebytky /které krom uvedneéíého i rozkolísavají siť) ze dne a vyčerpáš si je v noci. jenže na to jaksi nejsou prostředky. nejlepší by byla nějaká studená fůze nebo "vesmírná energie" .-)))
no ANO ale to jsme zase u elektromobilu...chces nabijet za 12kx kdyz nefouka a nesviti slunce? Nebo za 2kx kdyz fouka nebo je jasno? Vyber si Elektromobily to resi ale mnohem komplexneji...uz ted se zavadi system kterej imozni elektromobilum obchodovat na spotu....Kdyz bude elektrina levna tak se nabije...a kdyz bude draha proda ji do site...sam si jen nadstavis kolik ti ma zustat minimum ,,v nadrzi,, pondeli az stvrtek kdyz jezdis do prace dokazes pomerne presne urcit sve potreby a uplne v klidu obchodovat s pulkou kapacity baterie...ty sumy co takhle dokaze auto vydělat jso velice zajimavy!
čili dobíjení nevybitých baterií jen kvůli ceně zkrátí jejich životnost z cca 10 let na 6. jinak jasně, důležitý je počet cykl. ten ale taky poroste rychleji.
a navíc, když bude na spotu za draho, na výlet se nejede :-)))))
to už je takový "tlačení" .....
cyklus dnesnich baterii je cca 6000 (z nuly do 100%) nez klesnou na 80% novy kapacity,pokud nabijis z 10-90% je to jeste vic tak pocitej ...
6000 nabytí to teda není nic moc, vzhledem k tomu, že se kapacita tý
baterky snižuje a počítá se do 40% kapacity.
To vychází na těch 8-10 let, jak uvádějí zdroje.
je kaukulovano 100% nabyti, takze pokud vyuzivas 50% baterky nez nabiješ tak to bude 12000 cyklu nez kapacita klecne na 80% ! Pri realnem dojezdu Tesly kolem 450km se bavime o najezdu 2 700 000 km!!!!!
pokud pouzijes pulku kapacity na obchodovani na spotu tak zobchodujes 30kw x 6000. Coz je 180 000kwh. Prumer rozdilu na spotu v CR je kolem 10kc / kwh,auto to ,,nakupuje a prodava,, samo takze ten rozdil asi nevychyta ale na 8kc se dostane v pohode...a to jsme na 1 440 000kc za degradaci 10% baterie!!!! Tesla stoji kolem milionu...takze ti jeste zustane a auto mas zadarmo
:-))))
Princip je přijet, "natankovat plnou" a jezdit do dalšího tankování.
A ne z toho dělat brookerskou šaškárnu
snazim se ti jen vysvetlit ze Tesla neni Nissan Leaf a ze baterie je neco u ni co vazne resit nemusis
Je mi líto, ale musíš :-)))))))))))))))))))))))
Zrovna baterie je něco, co zatím nizvládl ideálně, Tesla sice zkouší
nový princip baterií, ale ty současný jsou jako každá jiná čínská
.-)))))
Aspoň 20 let, jako vydrží nádrž na benyín.
To jsou otázky, ty vole ....
Většina elektřiny, která pohání elektromobily v USA, pochází z fosilních paliv.
ano kolem 60% ale neustale to klesa,navic ta ucinnost fosilnych elektraren je uplne nekde jinde nez spalovaci motor auta + je zde 40% ,,ciste,, energie
aby jsme se rozumeli...osobne pokladam slovo ,,ekologie,, za velice sprosty slovo
dulezity je ze elektromobily muzeme nabijet z ,,odpadovy,, energie...coz je bez vijnimky energie ,,zelena,, stabilizace site je velkej problem ...a elektroauta ten problem resi