Jestli jsou bytosti ty lidé a zvířata, co vystupují v Bibli.
Jestli jsou bytosti ty lidé a zvířata, co vystupují v Bibli.
Podívej se, umíš rozumně uvažovat? Co je to člověk? Není to ze své
podstaty bytost?
A co zvíře? Není to také ze své podstaty bytost?
Takže jsou v té Bibli bytostmi i když to tam o nich není napsáno, že?
V Bibli jsou bytosti o kterých se to píše že jsou bytostmi ale o Bohu to napsáno není že by měl být bytostí ani osobou ne.
No nerada by jsem měla víru postavenou na JPP (jedna paní povídala alias jeden pán povídal):-).
To ja vím k čemu mne chceš dokopat:-), to aby jsi mohl nazvat i Boha
bytostí a nebo osobou ale do této tramvaje se mi ne a nechce nastoupit:-).
Kdo vi kam by mne zavezla :-).
Četla jsem o slovu "bytost" ve Wikině a tam píšou že se to slovo "bytost" používá víc a víc na vícero způsobů to i s volami se zaužívalo nazývat člověka volem ale pravda to není že by člověk byl vůl i když volové lidi docela často jsou:-)
Podívej, jak přistupuješ k lidem a zvířatům v Bibli, o nichž tam není psáno, že jsou to bytosti? Jak je bereš? Jako bytosti nebo jinak?
No víš bytosti jsou a nebo mohou být pohádkové třebas a nebo máš v občance napsáno že jsi bytost?
To jako že když nemám v občance napsáno, že jsem bytost, tak bytost nejsem?
Mně jiné zvíře nenapadlo.., ještě jsou v Bibli i jiná zvířata ?
Teť si hned neumím vzpomenout, už jsem asi unavená, dobru noc.
Jeé už je svatého Martina:-)
A na co má odpovědět a jaké pravdy ?
Víš že na Seznamu jim vypadlo že má dnes svátek Martin?
No většinou je základní rozdělení na muže a ženy ale i něco mezi nimi.
Ty nerozumíš pojmu bytost? Bytost je živý tvor. Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Bytost
No ale v Bibli se to diferencuje co bytosti jsou a co ne a ja si tvořím biblickou víru asi že
Bible slovo "bytost" nijak nedefinuje. To slovo jen prostě používá s tím, že čtenář zná význam toho slova. Tak jak je to u všech ostatních pojmů.
Ale jo bytosti jsou tam například různé zrůdičky.
Tak že mám Boha zařadit mezi ty zrůdičky ?
Přečti si znova, co to je bytost. Bytost je "jedinec jevící známky života a vlastního myšlení". Neboli živý tvor. To je definice toho pojmu a takhle k tomu přistupuje i Bible, tj. bytost je pro ní přesně tohle.
Tak že Boha mám považovat za jedince jevícího známky života a vlastního myšlení neboli za živého tvora?
Všude. Neprojevuje snad znaky života a myšlení? Například když hovoří.
Jo Bůh může hovořit ke každému člověkovi zvlášť a tak ke všem lidem na světě v jednu chvíli a ke každému úplně něco jiného:-) i proto je i psáno že je nade všemi, prostřednictví všech a ve všech nás.:).
A neprojevuje snad tím, že hovoří, nebo vůbec tím, že jedná (má názor, požadavky apod.), znaky života a myšlení?
A to ho stvořilo nějaké naše psychické nadjá (mé, tvé, nebo čí)? To ti dává smysl?
Jo no Bůh stvořil svět i nás ale nejdříve svět to aby jsme měli co jíst a pít a dýchat?
No a když Bůh je nějaké naše psychické nadjá, tak to ten svět stvořilo naše nadjá?
No ale nadjá, to je přece nějaká naše psychická součást (něco jako podvědomí). Ta přece nemohla stvořit svět!
Tak proč ten pojem používáš, když nevíš, co označuje?? To je přece úplně nesmyslné.
Aha tak ja si to nastuduji co to je to nadjá a tak Bůh to být nemůže?
No jak můžeš tvrdit, že Bůh je nadjá, když nemáš ani představu, co to nadjá je?
kroky
před 10 hodinami | #1366
Reakce na příspěvek #1365
No ale ke každému osobně tak že je to nějaké naše nadjá?
Napiš prosím svůj názor, svůj pohled na to, jako co Boha vnímáš. Máš vůbec nějaký?
Hospodin je staročesky "Pán". V českých Biblích se toto slovo používá jako náhrada za Boží jméno Jahve. Ctí se tak židovská tradice o nevyslovování Božího jména.
když tedy je, tak sloveso JE je přítomný čas od slovesa BÝT....takže Bůh je BYTOST...ať je to v Bibli napsáno nebo není
Můžete Boha vnímat jako bytost je to každého věc, jak Boha vnímá, v
Bibli ale o Bohu se to takto nepíše že by měl být bytost asi proto že je a
nebo měl by být v nás a v nás se nachází nějaká bytost ?
Že vo tom ale nic nevim?
V Bibli se to takto o Bohu píše, poněvadž Bůh, jak vystupuje v Bibli, naplňuje definici pojmu "bytost".
Ono totiž - pro tebe je to asi příliš složitý úsudek - ale jestliže Bůh stvořil svět, tak to musí být něco, co se nachází mimo člověka (a to že by měl nějak být i v člověku, je pak věc jiná). A samotné slovo Duch je nicneříkající, protože to jenom označuje stav, že je nehmotný.
A co bylo dřív Bůh a nebo definice ?
Opakuji, bytosti v Bibli jsou, ale Bůh bytostí v Bibli nazván není, tak že
to má asi že nějaký důvod proč není, asi je něco nějako jinak než
bytost.
můj názor je, že Boha si naši praprapraprapředci vymysleli, protože si neuměli vysvětlit některé přírodní zákonitosti.... a pak se z víry v Boha stala tradice, která se předávala a předává z generace na generaci
Takhle jsme se to učili. Přesto si představ, že člověk, který
prodělal celý vývoj na zemi si náhle nedovede vysvětlit některé
přírodní zákonitosti a hledá za tím někoho tam nahoře. Já si myslím,
že došlo ke kontaktu s neznámem a to neznámo zase nebylo tak éterické, jak
je nám předkládáno různými náboženskými skupinami.
Bůh či bohové (nebo jejich pomocníci) mají lidské způsoby chování.
Bůh. Jaký má taková otázka smysl?
Nazván bytostí v Bibli není ani člověk a přesto bytostí je. Z toho plyne,
že to že to není napsáno o Bohu, není nijak vypovídající. Bytost je
živý tvor a Bůh v Bibli vystupuje jako živý tvor, tj. jako bytost.
Sem si zadala živého tvora do vyhledávače :-)
https://search.seznam.cz/obrazky/?q=%C5%BEiv%C3%BD%20tvor
Ono taky není jisté kolik Bohů tvořilo svět, dřív totiž bylo Elohim / Bohové a Bůh o sobě mluvívá v množném čísle několikrát v knize Genezis v několika kapitolách tak to taky proto je slovo "bytost" na Boha jako definice zavádějící.
Množné číslo Boha:
Genezis 1/26 „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby.
Genezis 3/22 „Teď je člověk jako jeden z nás,
Genezis 5 Bůh stvořil člověka, učinil jej k podobě Boží.
2Jako muže a ženu je stvořil
Genezis 11/7 Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč.
Tam je patrné, že se mluví i o armádě andělů (Sitchinových Anunaků), kteří mají určité vedení - hierarchii, pravomoci. Protože, když se vzepřou svému úkolu - dají lidem poznání, slehnou s dcerami lidskými, nedá se s nimi zatočit, takovým způsobem jako s lidmi. Vlastně ten boj se satanem pokušitelem trvá neustále.
Ono jde taky o to že je asi že i Paní Bohová jejímžto obrazem a podobenstvím jsme mi ženy, původně Eva, mátě všech živých.
Ještě se mluví někdy o Lilith. Také byla stvořená z prachu země, jako
Adam, ale nechtěla poslouchat ani jeho ani Boha. Byla dost emancipovaná a
nepřizpůsobivá. Dál se můžeš mrknout sem.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lilith
když máš někoho ráda, tak ho přece taky máš v sobě, i když nejste zrovna spolu...a ten, koho máš ráda, je většinou lidská bytost....máš ho v srdci a v duši...
Možná by jste měli Boha na BYTOST nechat přejmenovat a v Bibli by potom bylo místo Bůh Bytost :-) A byla by to vyřešená věc:-)
No a příznivci Trojjediného Boha by si tam zase mohli nechat vepsat Boha
ve třech osobách :-).
Kdo to má porád řešit :-).
Vůbec to není na mne složitý :-)
Slovo "trojjediný" se v Bibli nenachází a tři osoby Boha to taky ne.
Lidi si to všechno vymysleli.
To řešil Nikájský a Chalkedonský koncil. Je pravda, že na tom se domluvili lidé, nebo spíše nedomluvili, což způsobilo veliký rozkol, ale to není předmětem našeho povídání.
Ty jsi doteď nepochopila proč?? Několikrát jsem to přímo napsal, proč je brán jako bytost.
Už vím proč potřebuješ aby Bůh byl "bytost" to proto aby jsi k němu
mohl mít vztah :-).
Ale ani jedno ani druhé v Bibli není:-)
No, ale došli jsme k tomu, že ne všechno v Bibli musí být výslovně napsáno, protože některé věci se rozumí sami sebou. K tomu je ale potřeba ta určitá míra chápání, která je u tebe snížená.
Už zase mne urážíš ?
Jiný způsob diskutování neumíš ?
To asi tobě to přestalo přemýšlet:-).
jako ja tu psala fakta a ty jsi začal útočit, tak že co myslíš jak se lze vrátit k nějaké věcné diskuzi?
Jenže u toho, co je v Bibli, taky musíš uvažovat (tj. vyhodnocovat to). K tomu nám slouží rozum.
Což znamená, že jestliže víš, co to je vztah a bytost, tak taky právě na základě úvahy víš, že se v Bibli píše o tom, že máme mít vztah k Bohu a že je tam Bůh pojímán jako bytost.
To právě že takto to v Bibli vůbec napsáno není.. jsou to jenom lidské výmysly :-)
píšu "na základě úvahy". Jenže ty tu úvahu nedokážeš provést. Pročpak asi?
Ty žádné nemáš. Ty si nedokážeš logicky spojit souvislosti. To co v Bibli není napsáno výslovně, to ty prostě neuznáš. Na některé věci člověk musí přijít sám, ale ty na ně nepřijdeš, protože uznáváš jenom to, co je tam výslovně napsáno a jakýchkoli úvah se zdržuješ.
Budeš se muset smířit s něčím takovýmto:
Jan 14
23Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj
Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.
Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou – případně tak ohroženou – že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
promiň,ale když na otázku, co znamená odevzdat se Bohu sakum pikum (já říkám sakum prdum), ty odpovíš, že i s tím pupínkem, co máš na zádech, tak co jako si o tom mám myslet?
Nechci vám do toho kecat vy tři ,ale nebyla bible psána před x staletími a Boha berou jako človíčka na nebi,tedy to co tam je dle vás Bůh jako bytost, že ti co četli Bibli nebo lépe psali, pojímali Boha jako človíčka , akorát ho nazývali bytostí?
Tak nic neukazuje na to, že by Bůh byl pojímán jako človíček na nebi.
Přiznávám se bibli jsem nečetl,i když je Bibli mnoho verzí,je to jen mé uvažování v čem se tu topite a jako neplavec vás jdu vytáhnout na břeh.
Tak já to napíšu po Hrabalovsku,jen si to upravím do vlastního originálu: Tato diskuse o Bohu,je poměrně zvláštní guláš.
To ja ráda vařím takové rýžové guláše, to se tam dá co dům dá a je z toho guláš :-) Olivy, cibule koření atd.
Může to být dobrý já mám rád Indickou kuchyni a fascinuje mě když si dávám Indický dhal a fakt dobrý,je to omáčka luštěninová smetanová a k tomu buď capati či rýže.
Tak indická kuchyně je něco jiného než guláš. Ale možná to beru moc striktně.
Ano je ,ale umím uvařit i vege guláš a cítím se po něm lépe jak po masu.
Znáš seitan?Ten je místo masa. Dáš restovat cibuli do zlatova, přidáš seitan lehce orestujes, přidáš shoyu sójovou omáčku, sůl,sladkou a pálivou papriku,protlak, pepř, česnek a kurkumu,promichas a necháš dvě minutky zhruba spojit koření a vše podlijes, necháš uvést do varu a zahustis , já zahušťují hraškou,ta je bezlepku.A ještě degustujes dle své chuti, přidá se ještě hořčice.
Ne seitan neznam. To je zajímavý guláš, ta kurkuma a hořčice mi tam nesedí.
Hořtici dávám naučený od babičky dávala když zahušťovala amerikou a kurkumu dávám že je zdravá .Vůbec nepoznáš že ty dvě ingredience tam jsou.Seitan je výrobek, dám odkaz, dá se koupit hotový nebo vyrobit.
Jej díky. Je to zajímavé, určitě bych to rád ochutnal. I když stejně
si radši dám radši to pravé maso.
Přestoupil jsi k vegetariánství z vlastního rozhodnutí nebo ze zdravotních
důvodů?
Já třeba vařím něco podobného:Orestuji zeleninu, někdo říká co dům dá, já co můj žaludek rád a přidám vařené fazole,kari,česnek,protlak,kurkumu, osolíme a pepř,pidlejeme vodou uvedeme do varu, přidáme červenou čočku a necháme čočku rozvařit,cirka 12 minut.Zamichame rýží uvařenou a hotovo.Jo sorry zakapneme citronem.
Ale jo, nic proti. Ale já bych pro sebe tu chuť ještě obohatil masem.
Občas do toho indického dávám i uzený tempeh, když už maso ,aby nechyběl pocit že to je bez masa
To znáš ten vtip: Topí se člověk v rybníku a volá hilfe,hilfe .Jde kolem člověk a jak prochází a už je na konci rybníka, otočí se k němu a řekne:Kdyby jsi se místo němčiny učil, raději plavat.
Kdybych nevěděl že jsi chlap, řekl bych si ten součet to je ženská, člověk napíše laso a ty hned na co nemyslíš.
co víš...třeba je mnichal kovboj, jezdí na koni po pastvině s lasem a chytá krávy
Tady u nás ve Špindlerově Mlýně mají krávy s dlouhou srstí.Hezky se tu pasou na Svatém Petru.
No právě jistě že laso a pozor sprosťárny až po 22 hodině co když nás čtou mladistvé lidi.
Ty jo mně se na dnešek zdálo o dlouhých copech, tet jsi mi to připomněl, byla to taková móda, nosili to motorkáři v tom snu, dlouhé silné copy ale byla to paruka nakonec se ukázalo.
už jsem někde psala, že člověk je tak krásný, jak krásnou má duši....takže možná jsem krásná, možná ne...blondýna nejsem a modelka taky ne
člověk je tak krásný, jak krásnou má duši
moje řeč... (a moje zkušenost)
Mám vlastní názor, to zase mi tedy křivdíš a četla jsem Bibli no a co jako a tak alespoň vím co v ní je a co v ní není a to je jako špatně ?
Jo to asi :-)
A to mám jako takovýmto velice "duchaplným" vašim úvahám alias útokům
poklonkovat?
A není on tobě součet nějakej bůh ?
Ty ho máš asi že za boha:-), podle toho jak fandíš všem jeho zdejším
podlostem:-).
No to od člověčky která psala že ji nikdy nečetla asi že nemohu přijat:-)
Obojí je v Bibli, už jsem to vysvětloval. A vztah můžu mít úplně ke všemu, nejenom k bytosti, už jsem to taky psal.
To vůbec není pravda používáš hodně špatné praktiky, takto se seriozně nediskutuje.
Ale já se ptám na to, jaký typ jsoucna to podle tebe je. Jestli bytost či co?
Bůh když je v nás a projevuje se skrze nás tak skrze mne jako hospodinka.
Kroky, já se přece ptám na to, co to je podle tebe za druh jsoucna, když ne bytost, jak jsi řekla.
No když je v nás i prostřednictvím nás tak to jsoucno jsme v konečném důsledku mi s tím že je i nade všemi.
Podívej, kroky, soustřeď se a uvažuj rozumně: Bůh stvořil svět. Tj. Bůh tu byl ještě dříve, než jsme tu byli my. Byl tedy jediné existující jsoucno a otázka zní, co za typ jsoucna byl. Říkáš, že bytost ne, tak co tedy?
No to je Tvoje představa ale moje ne a v Bibli se to asi také takto nenajde.
Co vím tak si nic nepředstavuji ale "jsem", to mám dědičně po Bohu:-).
Bůh živých se jmenuje JSEM a mi máme všichni to ono JSEM od Boha, tedy "nadjá" z našeho pohledu ale z pohledu Boha JSEM jako že je i na de všemi ale i v nás a prostřednictvím všech.(Efezským 4/6)
Ale milovati máme Boha svého celým svým..., a bližní své tak jako sebe.
Vždyť jsem TI dodala seznam co je v Bibli nazváno bytostmi :
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=bytost&search=Hledat
Dnes se bytostí nazývá kde co i Bůh a taky se o Bohu říká že máme mít k němu vztah a nebo že je třemi osobami, ale v Bibli nic takového není a ráda by jsem postavila svoji víru i stavím na tom co je v Bibli a ne na tom co v ní není.
Jo přibásńovat si k Bibli lze kde co, a ty chceš ode mně aby jsem Ti k
tomu dala zelenou :-)
no tak si přibásňuj ale mně z toho vynech :-)
Člověk je lidská bytost, zvíře je zvířecí bytost, Bůh je duchovní bytost...takhle to chápu já...Bibli jsem nečetla
No vím že se to dnes takto nazývá ale v Bibli to takto není, řeč se změnila, ja mám pod bytostima většinou jenom pohádkové bytosti, tedy něco co není ani člověk ani zvíře ani Bůh, třeba víly nebo rusalky tedy něco co se nám zdá..
No mám vlastní názor, dokonce jakýsi ůkol, nenaletět falešným zavádějícím nebiblickým učením, odhalovat pravdu o čem ta Bible ve skutečnosti je a ne co mi nakukají někde v nějakém náboženském společenství a že jich je na světě.
Mám vlastní názor, odhalila jsem že Bůh je i rodu ženského :-)
Říkám ji Hospodinka :-).
Protože Eva je také obraz a podobenství Boha tak jako i Adam.
Bůh totiž mluvívá o sobě v množném čísle až do zmatení jazyků pod babylonskou věží.
Aha:
Genezis 1
26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby. Ať lidé panují nad..
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil.
Bůh i člověk je číslo jednotné pomnožné ?
Slovo bytost je odvozeno od slova bytí = jsoucnost.....jestli Bůh je, je to bytost
V Bibli bytostí Bůh nazván není a mně jde o to rozuzlit otázku co a nebo kdo je Bůh a ne Bohu dát jakousi zobecnělou nálepku:-) a neřešit to, přijat nějaké nebiblické asi že falešné učení, o to mi vůbec nejde. lidi si toho navymýšleli, to by jsem mohla vstoupit do nějaké církve a všechno jim tam odkývat ale Pravda by mi zůstala utajena.
Bytost je přesněji řečeno živé jsoucno, (živý) tvor. Kámen třeba není bytost.
To právě že se o Bohu v Bibli nepíše že je a nebo měla by to být bytost.
No když potom lidi vnímají Boha jako nějako osobobytost někde vedle sebe anebo daleko od sebe, tak to potom důležité je.