- křest, to uz je čtveřice.
Jo jo špatně to spočítali, osob je v Bohu mnoho a Bůh v nich, to proto se slovo "trojjediný" v Bibli ani nikde nevyskytuje.
Copak, copak, kokrhá ti kohout jako Petrovi když Ježíše zrazoval?
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=kohout&search=Hledat
1.Jan 4
12Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás
zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
13Že zůstáváme v něm a on v nás, poznáváme podle toho, že nám dal
svého Ducha.
14A my jsme spatřili a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, aby byl Spasitelem
světa.
15Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.
16Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh
je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm.
Koloským 2
..na Kristu.
9V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
10v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.
Efezským 4
6 jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech.
V ženách se ale projevuje mateřsky, jako matka, neb obraz a podobenství Boha je člověk, muž a žena.
Řecké slovo τρίας (trias, trojice) se objevuje až ve 2. století u
apologetů, např. u Athenagory z Athén:
V západní církvi se objevuje latinské slovo trinitas (trojice) na počátku
3. století u Tertulliana. Jedná se o neologismus, který Tertullianus vyvinul,
aby zároveň postihl trojici i jednotu (tres + unitas). Tertullianus také
zavádí pro Otce, Syna a Ducha svatého označení persona, osoba.
Ke Slovu božímu se nemá nic přidávat.
Přísloví 30
5Všechna Boží řeč je protříbená, on je štítem těch, kteří se k
němu utíkají.
6K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš shledán
lhářem.