Neukulovali ale pribili na jeden kus dreva. Mas i prime svedectvi primo v textu Boziho slova kde je i v pripade svedecke vypovedi apostolu pouzito stejne slovo xulon jake pouzil i ap.Pavel odvolavajic se a citujic text SZ.
" Sk 5:27 KLP Když služebníci přivedli apoštoly a postavili je před
veleradu, začal je velekněz vyslýchat:
Sk 5:28 KLP »Přísně jsme vám přece přikázali, že v tom jménu už
nesmíte učit. Přesto však Jeruzalém je plný toho vašeho učení a chcete
na nás přivolat pomstu za krev onoho člověka.«
Sk 5:29 KLP Ale Petr a ostatní apoštolové na to řekli: »Více je třeba
poslouchat Boha než lidi.
Sk 5:30 KLP Bůh našich otců vzkřísil Ježíše, když vy jste ho pověsili
na dřevo a zabili."
http://www.obohu.cz/bible/index.php?styl=PR&kap=5&k=Sk
Jak vidis to obvineni apostolu nesmeruje k rimskemu mistodrzitelovi Pilatovi, ktery dal Krista podle rimskeho prava pouze zbicovat za poburovani, ale smeruje k teto zidovske velrade jako nejvyssimu zidovskemu soudu co vynesl rozsudek smrti, ktery pouze Pilat jako rimsky mistrdrzitel potvrdil s tim, ze samozrejme nedovolil Zidum kamenovani co povazovali rimani za barbarsky spusob usmrceni. Rimani to nemeli v rimske provincii kde zili Zide nijak jednoduche a jiste je nepotrebovali v case miru zbytecne poburovat a snazili se tedy i v urcite mire dodrzovat jejich zvyklosti. Bez prime podpory zidovskych knezu by to rimani vubec nemeli lehke a kdyz byl Pilat clovek co je nemel moc v lasce vedel, ze se s nimi nejak musi dohodnout. Pilatovi ale i z politickeho hlediska vyhovovalo, ze Jezis Kristus spochybnoval autoritu techto zidovskych knezu, nebo nepotreboval, aby jejich mocensky vlyv a autorita byla vecsi nez je jeho vlastni mocenske postaveni a autorita jako mistodrzitele Rima. Jezise popravit nechtel, ale nakonec vyhovel pozadavce Zidovskeho nejvyssiho soudu vedeneho knezi.
Poprave Krista i dalsich 2 zidovskych zlocincu tedy probehla v plnem souladu se zvyklostmi zidu.