bez lásky a milosrdenství by zde nebylo nic z toho co je stvořeno,ale nebylo by možné ani vysvobození-láska a milosrdenství jsou poslední dva stupně k Pravdě na cestě k Bohu můžeš jen ztěží vynechat lásku.milosrdenství nikdy
bez lásky a milosrdenství by zde nebylo nic z toho co je stvořeno,ale nebylo by možné ani vysvobození-láska a milosrdenství jsou poslední dva stupně k Pravdě na cestě k Bohu můžeš jen ztěží vynechat lásku.milosrdenství nikdy
Láska je Boží - ano - LÁSKA je Dar Boží.
V Lásce je vše, co skutečně potřebujeme!
můj dědeček mi říkal-děvenko.mnoho lidí mluví o bytí a nebytí-někteři se přiklánějí jen k byti a jiní jen k nebytí-přiměr vody a ledu a´t je ti příkladem,nebot byti tu není jen tak náhodou a hlavně toto tělo-máti sloužit spojit ono Nebytí s bytím-přikloníšli se jen k nebytí a zavrhneš bytí .tak se staneš chladnou a rozumovou-přiklonišli se jen k byti a neioznaš Nebytí,staneš se jen materialistickou-a´t je laska jako zlatá nic vinoucí se vším,ale ať láska se nestane povrchní,aby ses moc nevznášela jen v nebesích a nohama nestála na zemi.spoj nebesa se zemí láskou a uctou a pokorou děvenko-nemluv moc o Bohu a varuj se použivat často slova Bůh ,nebot je už mnohdy nepochopeno pokřiveno zprofanováno a není se čemu divit děvenko.ty raději buď v Bohu a Bůh at je v tobě ,aby se vše prolnulo-
Moudrý člověk se nikdy nevměšuje do záležitostí těch, kdo setrvávají v temnotě?
Asi jsem hlupák, ale máme-li k dispozici láskyplně zářivé světlo, nepatří lidem všem?
Podle mne ano, podle Vašeho dědečka, je-li to pravda, ne!
Ano, Bůh
miluje i Tebe osobně!
Bůh je i
Tvým milujícím Tatínkem!
Bůh je
skutečně Láskou lásek pro celé lidstvo!
Bůh
Stvořitel, Otec, Pán a Spasitel náš umí být přísný, ale neumí někoho
nemilovat!
Bůh je
Živým Bohem veškerého tvorstva v nebi i na zemi.
Bůh je jeden
jednojediný!
Človíček je už vyspinkaný!
Človíček se tu v srdíčku usmívá i na Tebe!
Človíček je i Tvým bratrem a přítelem.
ELEMENTÁRNÍ HRA
listopadu 1979
Maharadž: Příčinou tohoto zrození, tohoto těla, je rozkoš muže
a ženy. Pro někoho je pak tento důsledek celoživotním utrpením.
Jen málokdo přijde ke Guruovi, který mu objasní důsledek této
rozkoše. Nastaví žákovi zrcadlo, které odráží skutečný obraz. Pro
Džňánina je smrt největší blažeností. Jakmile se vědomí hne, mysl
vytvoří vesmír. Stvoření (vesmír) je Prakrti. Puruša (vědomí) a Prakrti
(příroda) jako takové nemají žádné jméno či formu.
Toto tělo cítí, že se blíží konec. Já vím, že tělo je výtažkem
pěti
elementů. Pět elementů je neustále v pohybu ve vztahu jeden k druhému.
Tělo vychází z jejich výtažku. Individualita považuje tělo za
své vlastní. Domníváme se, že vidíme a slyšíme pomocí našich očí
a uší, ale to, co ve skutečnosti vidí a slyší, je pocit bytí.
Pět elementů nikdy neumírá. Ztotožňujete-li se se svým tělem,
hřešíte a v momentu smrti budete trpět. Středem vědomí je vrcholek vaší
hlavy. Vědomí je podstatou pětielementární činnosti, a tato
podstata žádnou smrt nezná. Pocit bytí není osobností. Pochopte
pocit bytí a smrt. Nakonec, vy Absolutno, nejste pocitem bytí. Pět
elementů je ve vás i všude kolem v neustálém boji. Konflikt je
nepřetržitý, prostor bojuje se vzduchem, vzduch s ohněm, oheň s vodou,
voda se zemí atd. A toto vše je vyjádřeno v těle.
Vzájemné působení čtyř elementů skončí v zemi. Poté vyroste
vegetace, různé druhy potravy a tak máme individuální formy. Elementární
spor je vyjádřen v lidském těle a člověk řekne: „Postihlo
mne neštěstí.“ Čtyřelementární působení sestoupí do zemské
půdy.
Z výtažku vegetace se zrodí různé druhy, a formy pak přijmou svou
totožnost. Takto máme 85 milionu druhů, to je příběh této země.
Jaká bude kvalita toho, kdo tento princip rozpozná? Ten, kdo
pochopí vědomí, bude před vědomím, před pěti elementy. Pro něj
se stane smrt oceánem blaženosti. Ostatní, kteří se považují za tělo
a mysl, podstoupí traumatickou zkušenost útrpného konce. Výsledkem rozkoše
trvající zlomek vteřiny je totožnost s tělem a myslí.
Porovnejme blažený stav Džnánina s rozkoší muže a ženy. Světec
Džňánéšvar napsal komentář k Bhagavadgítě (kniha zvaná
Džňánéšvari). Napsal také knihu Amruta Anubhava – Prožívání
Nesmrtelnosti (Mrit – smrt, Amrita – žádná smrt) – bezedný oceán
blaženosti.
Pět elementů a tři guny způsobují ve vesmíru spoušť. Ale jak je
tím vším dotčen Džňánin? Poté, co pochopil tuto elementární hru,
ji transcendoval. Toto vidění a viděné, pozorovatel a pozorované
odejde a nic nezůstane. Prostě buďte, buďte tiše. Nenechte se vyrušit
a mysl nechte být. U kterého principu dojde k poškození? Jen v čase,
a čas zmizí. Může se měnit ten, kdo pozoruje změnu? Změnu může
vidět pouze to neměnné.
2. NEBYTÍ/NEPŘÍTOMNOST POCITU BYTÍ
1. prosince 1979
Maharadž: Můj pocit bytí zde nebyl, objevil se a je dočasný. Nemám nad
ním žádnou kontrolu. Nejsem zákazníkem toho, co dává
Bůh, nechť je velký, já o to nemám zájem. Poznání nemůže být
předáváno všem. Adept totiž ztrácí zájem. Ztrácíte-li zájem,
dokonce
i svět přestává existovat. Je to kvůli chemické látce (pocitu bytí),
sattva guně, že jsou pořízeny snímky, podle toho entita roste. Všechny
činnosti jsou mechanické, vše se tedy děje podle plánu.
Ve vztahu k čemu hovořím? Na čem to stojí? Na pocitu bytí.
Poté, co pocit bytí odejde, je tu Nebytí, jež je věčné. Není tu
žádné
poznání, Bůh ani Íšvara. Co mohu říci? Pocit bytí zmizí. Já vždy
přebývám v Nebytí.
Z Nebytí se objeví pocit bytí. Je třeba poznat, jak k tomu došlo.
Někteří lidé mne velebí, říkají, že jsem jako hora. Já vím, že
nic
neexistuje, jména a formy jsou kategorie. Nikomu se nemůže stát
nic dobrého nebo špatného, nikdy předtím se nestalo a ani se nestane. Tak
proč se tím vzrušovat? Forma a pocit bytí se přihodily
nevědomky. Jinak řečeno, proč bych vstupoval na devět měsíců do
tak nečistého prostoru? Člověk běží pryč, i jen když spatří mrtvou
krysu.
Lidé hovoří o duchovnu, ale během toho neberou v potaz své
Já. Setrvejte ve svém Já, a pak mluvte. Prozkoumejte sebe sama.
Absolutno je věčné, je „stavem“ Nebytí (tj. stavem, kde není přítomen
pocit bytí) a je skutečné. Pocit bytí je dočasný a spolu s ním
se objevuje pět elementů atd. Není-li tu pocit bytí, není tu nic. Nic
v tomto světě vám nemůže nabídnout společnost na věky. Lidé na
mně budou mít vzpomínky, někteří šťastné, jiní budou naštvaní, na
mně to má nulový dopad.
http://www.advaita.cz/wcd/e-knihy/nisargadatta/nezrozen-sazba-4-dvojstrany.pdf
V rodině jsme měli zrádce,
byla to má tchýně,
teď už hnije na zahrádce,
rostou na ní dýně.
Ano, LÁSKOU k Tatínkovi v sobě nalezneš mír!
V Lásce k Tatínkovi pochopíš, že jsi Božím dítětem!
Miluješ-li Boha Otce svého, potom nemůžeš nenávidět jeho děti!
Inu věděl,jako věděl i o tom že bude pandemie covid 19,cesty Boží jsou nevyspitatelné a Bůh nás učí že vše nedostaneme za pusinku,ale musíme si to zasloužit.