My jsme ale parta!
Až budeme spolu bloumat po světě a zvěstovat lidem Lásku Boží, to bude na nás pohled!
My jsme ale parta!
Až budeme spolu bloumat po světě a zvěstovat lidem Lásku Boží, to bude na nás pohled!
Hezké odpoledne!
Před chvílí jsem se vrátil od jezera, které vzniklo těžbou písku, kde jsem si hezky zaplaval. Přičteme-li k tomu pěší procházku tam a zpátky, je zřejmé, že Bůh Otec můj na mé zdraví myslí...
U nás jich je také více, ale já většinou chodím tam, kde ukončili těžbu písku jako poslední...
Mnozí dogmatikové tvrdí, že bible je prý boží slovo
Slovo boží??? Boha nikdy niukdo neviděl. Mojžíš ho viděl zezadu....
Mnozí boha viděli a jedli u toho.... 10Uviděli Boha Izraele. Pod jeho nohama
bylo cosi jako průzračný safír, jako čisté nebe.
11Ale nevztáhl ruku na nejpřednější z Izraelců, ačkoli uzřeli Boha; i
jedli a pili. Exodus 33:11 B21
Hospodin mluvíval s Mojžíšem tváří v tvář, jako mluví člověk se
svým přítelem. Mojžíš se potom vracel do tábora, ale jeho pomocník,
mladý Jozue, Nunův syn, od Stanu neodcházel.
Tyto vzájemně se vylučující texty mají být boží slovo?
Jan 1, 18Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí
Otcově, nám o něm řekl.
1. Janův 4, 12Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem,
Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
Koho Bible nazývá Bohem?
https://bozijmeno.webnode.cz/clanky/koho-bible-nazyva-bohem-/
Bible nepoužívá slovo Bůh výhradně na nejvyššího Boha, ale jsou jím v Bibli nazvány i jiné mocné bytosti. Základ hebrejského slova 'ĕlôhîym' překládaného jako Bůh má totiž v hebrejštině význam: MOCNÝ, SILNÝ.
1. Bohem je nazván Mojžíš.
Sám Nejvyšší Bůh Mojžíšovi říká: „.dal jsem tě faraonovi za Boha (ĕlôhîym) a tvůj bratr Áron bude tvým prorokem“ (Exodus 7:1)
a jinde mu říká „On (Áron) bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem (ĕlôhîym)“ (Exodus 4:16)
Mojžíš měl být bohem, tedy tím, kdo je mocný, pro faraona i pro Árona.
Upozornění: HEBREJŠTINA A ŘEČTINA, jimiž je zapsáno Písmo, NEROZLIŠUJÍ VELKÁ A MALÁ PÍSMENA. To zda bude v české Bibli napsáno Bůh nebo bůh rozhodují překladatelé.
2. Bohem (ĕlôhîym) jsou nazváni andělé.
Genesis 32:2, 25-31 I Jákob šel svou cestou. Tu se s ním potkali Boží andělé... Pak Jákob zůstal sám a zápasil s ním nějaký muž až do východu jitřenky. Když viděl, že ho nepřemůže, udeřil ho do kyčelního kloubu, a Jákobovi se vykloubil kyčelní kloub, když s ním zápasil. Pak muž řekl: Pusť mě, neboť vyšla jitřenka. Jákob odpověděl: Nepustím tě, pokud mi nepožehnáš. I řekl mu: Jaké je tvé jméno? Odpověděl: Jákob. Nato řekl: Tvé jméno již nebude Jákob, ale Izrael. Protože jsi zápasil s Bohem (ĕlôhîym) i s lidmi a obstál jsi....Jákob to místo pojmenoval Peníel, neboť řekl: Viděl jsem Boha (ĕlôhîym) tváří v tvář a můj život byl zachráněn.
Soudců 13:21,22 Více se už Jehovův anděl Manóachovi a jeho ženě neukazoval. Tehdy Manóach poznal, že to byl Jehovův anděl. Tu Manóach řekl své ženě: Jistě zemřeme, protože jsme viděli Boha.
Jákob i Samsonův otec nazvali Bohem Božího anděla.
3. Bohy jsou nazvýni také někteří synové Nejvyššího.
Žalm 82:6 mluví o blíže neurčeném počtu Božích synů, které sám Nejvyšší Bůh nazývá Bohy (v originále opět použito slovo ĕlôhîym)
Žalm 82:6 Řekl jsem: Jste bohové (ĕlôhîym), všichni jste synové Nejvyššího...
4. Bohem je nazván i Boží Syn.
V Žalmu 45:6,7 se píše o Bohu, který má svého Boha. Apoštol Pavel jej cituje v Židům 1:8, 9 a ztotožňuje jej se Synem Božím. Boží Syn je tedy Bohem, který má svého Boha. Pro Nejvyššího Boha i pro Božího Syna je použito stejné ĕlôhîym jako ve výše uvedených příkladech pro Božího anděla i pro Mojžíše.
Žalm 45:6,7 Tvůj trůn, Bože (ĕlôhîym), je věčnost a trvání, žezlem tvého kralování je žezlo upřímnosti, miluješ spravedlnost a nenávidíš zlovůli, proto tě pomazal Bůh (ĕlôhîym), tvůj Bůh (ĕlôhîym), olejem veselí nad tvé společníky.
Židům 1:8,9 zato o Synu však: Tvůj trůn, Bože, je do věčného věku a žezlem tvého království je žezlo přímosti; zamiloval sis spravedlnost a v nenávist jsi pojal bezzákonnost - pro tuto příčinu tě Bůh, tvůj Bůh, pomazal olejem jásotu nad tvé druhy;
5. Bohem jsou nazývání i falešní bohové.
Stejným hebrejským slovem ĕlôhîym je označen i falešný bůh, který měl jméno Baal a také jiní falešní bohové.
Soudců 6:31 ... Cožpak vy povedete při za Baala? .....Jestliže on je bůh (ĕlôhîym), povede při za sebe...
Exodus 23:32,33 Neuzavřeš smlouvu s nimi ani s jejich bohy (ĕlôhîym).... Když bys sloužil jejich bohům (ĕlôhîym), stalo by se ti to léčkou.
Podobné je to i v Novém zákoně. Bohem je označován nečastěji Bůh Otec, několikrát Boží Syn, několikrát také bůh tohoto světa, satan ďábel. V Novém zákoně je Bohem nazváno dokonce i břicho a také falešní bohové a bohové udělaní lidskýma rukama.
Filipským 3:19 ....jejich koncem je zahynutí, jejich bohem (theos) je břicho....
1.Korintským 8:5 ... Neboť i když jsou takzvaní ‚bohové‘, ať už v nebi nebo na zemi -- jakože jsou mnozí ‚bohové‘ a mnozí ‚páni‘...
Skutky 19:26 ...vidíte a slyšíte, že tento Pavel nejen v Efesu, nýbrž téměř v celé Asii přesvědčil a svedl značný zástup. Říká, že bohové, kteří jsou děláni rukama, nejsou bohové.
Závěr: Termín Bůh (hebrejsky 'ĕlôhîym' a řecky 'theos') není Biblí používán jako výhradní označení Nejvyššího Boha, ale je třeba pozorně sledovat kontext, abychom rozlišili zda dané místo Písma opravdu mluví o Nejvyšším Bohu, nebo o někom jiném.
Pozn.: Slovo Bůh (ĕlôhîym a theos) je Biblí velmi používané slovo, vyskytuje na více než 3 200 místech. Boží svaté jméno JHVH (yehôvâh) je však mnohem častější. Vyskytuje se v Bibli více než 6 800 krát. Pro toho, kdo by si sám chtěl ověřit všechny výskyty slov 'ĕlôhîym', 'theos' nebo 'yehôvâh' v Bibli připojuji tyto odkazy: ĕlôhîym (H 430), theos (G 2316), yehôvâh ( H 3068).
Více zde: https://bozijmeno.webnode.cz/clanky/koho-bible-nazyva-bohem-/
Kopírovat umí každý a v jiných článcích je to zase jinak, Elohim je Bohové, Bůh někoho oslovuje k učinění člověka, zřejmě svoji partnerku, když obraz Boha a podobenství Boha je člověk, muž a žena.
Již genesis 1,1 hovoří o elohim, tedy bozích....
Proto jsou celé teologické výklady mimo.....
Vubec ne, ale vysvetluji prave ty zdanlive rozpory o kterych ty sam pises vyse. Ono totizto kdyz vidis ty andely, ale se o nich mluvi jako o bohu, tak je uplne jina osoba, ktera sice boha zastupuje a je jim poslana, ale neni primo tim jedinym Bohem od ktereho je vse i kdyz je za toho boha i primo v textu Boziho slova takto oznacena.
ano, v tomto bodě, i ten fanatický lorak, umí myslet víc, než ty-) úsměve-)
https://magazin.gnosis.cz/podstata-archontu/
22. Tedy řekl Hospodin Bůh: Aj, člověk učiněn jest jako jeden z nás, věda dobré i zlé; pročež nyní, aby nevztáhl ruky své, a nevzal také z stromu života, a jedl by, i byl by živ na věky, [vyžeňme jej].
Jeden z NÁS Kdopak jsou to ty NÁS???
I zde to zůstalo....
Nafoukanec si myslí že přeplaval lamač a dokáže jen prudit hňup ani na krávu by nesáhl a pije mliko6z Tatra krabice
Právě, že nejsou, ale ty neumíš myslet-))) a tady to neustále předvádíš...je mi tě vlastně líto.
to,m že otrocky vykládáš biblické texty, je jen tvůj problém, viz archontii
Je to ale vecsinou takove povrchnejsi o te zamilovanosti o tom vnejsim a pominutelnem. Mit vlastnit a pod.
Lidé musejí udělat chyby, které udělají. Protože je vynucuje příčina a následek. To ovšem vede k dalším následkům...
Musejí.... Jinak by je neudělali... co se stalo, muselo se stát (příčina, následek)
Děkuji za milý pozdrav!
Vždy mě potěší, když si na mne někdo hezky vzpomene!
Před chvílí jsem se vrátil z příjemné procházky k jezeru, kde jsem si asi půl hodiny zaplaval...
A i já Vás pozdravuji! Přeji Vám lásku a pohodu na všech Vašich cestách...