některe ženy jsou vyjimečne:-)https://canopus.cz/alexandra-david-neel-20170427085646
některe ženy jsou vyjimečne:-)https://canopus.cz/alexandra-david-neel-20170427085646
když už se tu piše o krali Šalamounovi tak jistě znate onen přibeh o dvou ženach jak chtěly jedno ditě a on je rozsoudil,ale zajimave je že tento přibeh je i v buddhistickych přibezich dokonale stejny :-)
1. Samuelova 25:
Abigail
3 Tento muž se jmenoval Nábal a jeho žena se jmenovala Abigail. Byla to
velmi chytrá a neobyčejně krásná žena, ale její muž byl hrubý a choval
se zle. Byl to potomek Kálebův. 4 Když se David na poušti doslechl, že
Nábal stříhá své ovce,
5 poslal deset mládenců a řekl jim: „Jděte do Karmelu, navštivte Nábala
a pozdravte ho mým jménem:
6 ‚Buď zdráv. Pokoj tobě, pokoj tvé rodině, pokoj všemu, co máš.
7 Jak slyším, střiháš právě ovce. Víš, že tví pastýři byli s
námi. Chovali jsme se k nim slušně a za celou dobu, co byli v Karmelu, se
vůbec nic neztratilo.
8 Zeptej se svých mládenců a potvrdí ti to. Prokaž tedy mým chlapcům
laskavost, přicházíme přece ve šťastnou chvíli. Dej tedy prosím svým
služebníkům i svému synu Davidovi, co máš po ruce.‘“
9 Davidovi mládenci tedy šli za Nábalem a promluvili Davidovým jménem
přesně, jak jim řekl. Když se odmlčeli,
10 Nábal se na ně rozkřikl: „Jaký David? Jaký syn Jišajův? Všude je
teď plno sluhů, kteří utíkají od svých pánů.
11 To mám vzít svůj chleba, svou vodu a maso, které jsem připravil pro
své střihače, a dát to lidem, o kterých ani nevím, odkud jsou?“
12 Davidovi mládenci se tedy otočili a vydali se zpátky. Jakmile dorazili k
Davidovi, vyřídili mu všechna Nábalova slova.
13 David svým mužům řekl: „Každý si připásejte meč.“ Všichni
včetně Davida si tedy připásali meč a asi čtyři sta mužů vyrazilo za
Davidem. Dvě stě jich zůstalo u zásob.
14 Jeden z Nábalových mládenců mezitím řekl Nábalově ženě Abigail:
„Víš, že David poslal z pouště k našemu pánovi posly s pozdravem, ale
on jim vynadal?
15 Ti muži na nás byli velmi hodní, chovali se k nám slušně a po celou
dobu, kdy jsme s nimi byli na pastvinách, se nám vůbec nic neztratilo.
16 Ve dne i v noci nás chránili jako hradba, celou tu dobu, kterou jsme s
nimi strávili, když jsme pásli stáda.
17 Rozmysli si teď dobře, co bys měla udělat, protože náš pán i celý
jeho dům se řítí do neštěstí. Jenže je to takový ničema, že s ním
není řeč.“
18 Abigail rychle vzala dvě stě chlebů, dva měchy vína, pět
připravených ovcí, pět měr[1] praženého zrní, sto sušených hroznů a
dvě stě hrud fíků a naložila to na osly.
19 Potom řekla svým mládencům: „Jděte napřed, já jdu za vámi.“
Svému muži Nábalovi ale nic neřekla.
20 Vsedla na osla a sjížděla do horské rokle, když tu proti ní
přichází David se svými muži. (Než je potkala,
21 David si právě říkal: „To jsem tedy na poušti hlídal všechen jeho
majetek zbytečně – vůbec nic se mu neztratilo, a teď mi za mou dobrotu
oplácí zlem.
22 Bůh ať Davida[2] potrestá a ještě mu přidá, jestli ze všech, kdo k
Nábalovi patří, nechám do rána jediného pacholka!“)
23 Jakmile Abigail uviděla Davida, rychle sesedla z osla, padla před Davidem
na tvář a poklonila se až k zemi.
24 Padla mu k nohám a zvolala: „Je to jen má vina, pane můj! Ale dovol,
prosím, své služebnici promluvit; vyslechni laskavě má slova.
25 Kéž si můj pán vůbec nevšímá toho ničemy Nábala. Jak se jmenuje,
takový i je – jmenuje se Nábal, Hlupák, a hlouposti má dost. Já, tvá
služebnice, jsem neviděla ty mládence, které jsi, můj pane, poslal.
26 Teď ale, pane můj, jakože je živ Hospodin a živ jsi ty – protože ti
Hospodin zabránil prolít krev a vzít pomstu do vlastních rukou, ať tvoji
nepřátelé a všichni, kdo mému pánu chtějí ublížit, dopadnou jako
Nábal!
27 A tento dárek, který tvá služebnice přinesla svému pánu, ať se
rozdá mládencům, kteří jdou ve šlépějích mého pána.
28 Odpusť prosím provinění své služebnice. Hospodin mému pánu jistě
zbuduje trvalý dům, neboť můj pán vede Hospodinovy boje a za celou tu dobu
se na tobě nenašlo nic zlého.
29 Kdyby se někdo rozhodl tě pronásledovat a usilovat ti o život, tvůj
život, můj pane, zůstane pevně ve svazku živých, při Hospodinu, tvém
Bohu. Život tvých nepřátel však Bůh jako z praku odmrští.
30 A potom, až Hospodin prokáže mému pánu všechno to dobrodiní, které
ti zaslíbil, a přikáže ti být vůdcem Izraele,
31 tehdy, můj pane, nebudeš mít výčitky ani špatné svědomí, že jsi
daremně prolil krev, aby ses pomstil. Až Hospodin prokáže mému pánu
dobrodiní, vzpomeň si na svou služebnici.“
32 David řekl Abigail: „Požehnán buď Hospodin, Bůh Izraele, že mi tě
dnes poslal vstříc.
33 A požehnána tvá moudrost, ty sama buď požehnána, žes mě dnes
zadržela, abych neprolil krev a nevzal pomstu do svých rukou.
34 Jakože je živ Hospodin, Bůh Izraele, který mi zabránil ublížit ti,
věz, že kdybys mi nepřišla tak rychle vstříc, do rozednění by Nábalovi
nezůstal jediný pacholek!“
>cink<
1. Královská 11.
1 V tom král Šalomoun zamiloval ženy cizozemky mnohé, i dceru Faraonovu, i
Moábské, Ammonitské, Idumejské, Sidonské a Hetejské,
2 Z národů těch, kteréž zapověděl Hospodin synům Izraelským, řka:
Nebudete se směšovati s nimi, aniž se oni budou směšovati s vámi, neboť
by naklonili srdce vaše k bohům svým. K těm přilnul Šalomoun milostí,
3 Tak že měl žen královen sedm set a ženin tři sta. I odvrátily ženy
jeho srdce jeho.
4 Stalo se tedy, že když se zstaral Šalomoun, ženy jeho naklonily srdce
jeho k bohům cizím, tak že nebylo srdce jeho celé při Hospodinu Bohu jeho,
jako bylo srdce Davida otce jeho.
>cink<
šalamoun byl evidentně závislej na pornu, ale tehdy to byl luxus a existoval jen ve 3D☺♦☺ sjel tisíc videí a tak tomu propadnul, že úplně ztratil víru☺
Př 5,18 Budiž požehnaný pramen tvůj, a vesel se z manželky mladosti
své.
Př 5,19 Laně milostné a srny utěšené; prsy její ať tě opojují
všelikého času, v milování jejím kochej se ustavičně.
Př 5,20 Nebo proč bys se kochal, synu můj, v cizí, a objímal život
postranní
Př 5,21 Poněvadž před očima Hospodinovýma jsou cesty člověka, a on
všecky stezky jeho váží?
Př 5,22 Nepravosti vlastní jímají bezbožníka takového, a v provazích
hříchu svého uvázne.
Př 5,23 Takovýť umře, proto že nepřijímal cvičení, a ve množství
bláznovství svého blouditi bude.
>cink<
Píseň písní 5, 4Můj milý prostrčil otvorem ruku a celé mé nitro se zachvělo před ním.
Ezechiel 16, 17Vzala jsi překrásné předměty z mého zlata a stříbra, které jsem ti dal, udělala sis obrazy mužského pohlaví a smilnila jsi s nimi.
Výroba ženských er. pomůcek
Ř 1:28 Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na
pospas jejich zvrácené mysli.
>cink<
.Mojžíšova 21:
10 Když půjdeš do války proti svým nepřátelům a Jehova, tvůj Bůh, ti
je vydá do rukou a zajmeš je 11 a uvidíš mezi zajatci krásnou ženu, která
tě bude přitahovat, a budeš si ji chtít vzít za manželku, 12 můžeš ji
přivést do svého domu. Měla by si oholit hlavu, upravit nehty 13 a
svléknout oděv, ve kterém byla zajata, a bude bydlet ve tvém domě. Bude
plakat pro svého otce a matku celý měsíc a potom s ní můžeš mít
pohlavní styk. Staneš se jejím manželem a ona se stane tvojí manželkou. 14
Ale pokud se ti znelíbí, necháš ji odejít, kam si bude přát. Nesmíš ji
ale prodat ani s ní zacházet hrubě, protože jsi ji pokořil.
>cink<
ano, proti její vůli a ona tě bude nenávidět...Je jasné, že jehova je krvežíznivý démon, který dával mučit lidi.. Poradím ti vřele, jehovu si strč rovnou za klobouk
Ef 5:19-20 plni Ducha zpívejte společně žalmy, chvalozpěvy a duchovní
písně. Zpívejte Pánu, chvalte ho z celého srdce a vždycky za všecko
vzdávejte díky Bohu a Otci ve jménu našeho Pána Ježíše Krista.
>cink<
Koukám že tu ještě stále žijete záští intrikami a pomluvami :-)
Dobre došli :-)
Ty zase všude stále cpeš hospodinku...
Jenže problém je, že u nás je to jen zdánlivě to samé
Jo ale je to docela důležité Bůh živých i rodu ženského :-).
Kdežto vaše pomluvy a intriky jsou k čemu ?
To máš El Ruach (ženský rod), bohyně větru, která se překládá jako boží duch... Ale je to ta duch
je lepši se vyhnout mužskemu a ženskemu rodu ve vztahu k Bohu a použitradeji neutralni Ono:-)a je klid at si to každy z leve nebo prave strany matriarchatu nebo patriarchatu vyřeši:-)
nemužeš přeci lidi desit a ukazat jim obrazek pana Šivy vertilkalně rozdelneho kdy jedna puka je ženska a druha mužska forma:-)
to by nepochopili a jejich zmatek by jim jen pusobil tryzen a hnev:-)
pozor mate asi na straně 495 ohnuty ružek stranky:-)slepeny nudlovou polevkou od obeda ale to nevadí nic netrhejte nechte to tak a listujte dale.)
bylo by zajimave jaky des by ve vas zpusobilo,kdyby jste při vašem listovani v bibli zjistila že tam chybi např strana 558 a vas by desilo že jste o neco přišla:-)
Ja už papírové knihy dávno nečtu :-)
Neb mám alergie na roztoče a tak je nenavštěvuji ani z polévkou :-).
existuje studie, že papírových knih se lidé nejvíce naučí.....
A nejvíce hlupáků nečte papírové knihy
No jo. Co bys čekal. Proč používat samohlásky, hebrejština je také nemá (nepoužívá)
tim huře black out je nablizku:-)a pochybujeme že mate doma šlapaci dynamo abyste mohla spustiti net:-)asi by to pulzovalo a a zharmonizovat pohyb dolnich končetin s pozornosti při čteni neni snadne.-)
ale třeba byste mohla použit nahradu podle Jana:-)je Světlo ktere ozařuje každeho člověka přichazejiciho na tento svět:-)
V Bibli také není, že máš používat internet..... Tak chop se příkladu Amišů
To vis zdejsi hovnival, co pouziva prezyvku stalyusmev se velice cini a opakovene nesmysly zde lidem neustale podsouva usilujic si tim omluvit vlastni zatemnenost a tupost.
lide ze sveho pohledu se snaži hodnotit cokoliv,ale teprve až když ma člověk oko moudrosti jako např Mahaprabhudži,velky indicky světec 19. a 20 stoleti nebot opustil telo v prosinci roku 1962 ve veku myslim přes 130 let.)mohl vnimat ,když sedel se svymi žaky,že za chvili se připlazi velka kobra,aby se žaci nelekli a přesně jim řekl kym byla v minulem životě a proč k nim přišla.-)
a což teprve jeho učitel Devpuridži a učitel jeho učitele Alakhpuridži....
Ano. Nejvíc hodnotí ti, co si myslí, že snědli exkrement, jistého židovského krále.....
Ti pak ve svém fanatismu útočí na Buddy, Moojiho a na další
nediv se.-)vejit do husteho lesa a vnem nevidet stromy ,ale jen tu svou cestičku je pro mnohe jedinou jistotou jak kračet.-)mnozi lide proste nemaji karmickou vyzralou a schopnosti pojmout hlubši veci než na co jsou rozvibrovany jejich mysle a intelekt
To by nevadilo, kdyby alespon si nedělali špatnou karmou kritizováním toho, co nechápou.....
Mají málo pokory.... Pokorný muýsí uznat, že s jistotou nemůže vědět téměř nic
pochybovačnost je mnohdy vyrazem pychy a hlavně nevedomosti:-)z hlubšiho pohledu je pomrne snadne vnimat jak jsou určite nauky a směry hluboke nebo povrchni nebo dokonce dogmaticke...
ano, ale především by to mohlo vést k tomu, že si uvědomí, že jejich
dogmata nemusí být pravdivá.....
A tudíž není logický důvod,. je vnucovat dál...
nauku je dobre nejdřiv přijmout a rozumem,jak řekl pan Krišna v gitě..a kdo studuje tuto nauku ten Mě uctiva svou inteligencí-nejdřiv slyšet,dale meditovat o slyšenem a ne hned vše přimat jen z vypočitavosti a nebo strachu a lenosti...
Ale copak mají jehovisté rozum?
A hlavně, ten, kdo rozjímá o nauce, nesmí být prost soucítění.....Proto
pro jehovisty, i křesťany není problém, přijmout kamenování, i masakry
dětí....
Mnozí věřící se pravdě o bibli, jejím vzniku i chybách bojí přiznat, ze strachu.....
ono v podstate kdyby lide byli opravdu čisti a moudři tak by nemuseli ani vedet kdo bibli sepsal ale stačilo by jim jen do ni nahlednout hlavne do noveho zakona a par hlubokych poučeni tam je a vedeli by z vlastni zkušenosti že je to tak:-)
Jenže máme reální lidi...Čistí lidé by měli přímé vedení a nepotřebovali by knihy
ale přesto i on měl sve učitele .jednou z nich byla tantrička Bhajraví brahmanka....
ktera pry velice litovala že se podle tradice musel oženit.s jinou ženou.zemřela potom v pomerně mladem věku....
Spíš to je jen taková licence, pro povzbuzení.....
Totéž se traduje o 6. patriarchovi... Byl to syn úředníka , takže sotva by
otec nenechal syna se vzdělat.
Rámakršna četl a psal bengálsky... https://canopus.cz/sri-ramakrsna
přesně a starý zákon je podle Staňka minimálně dobrý návod, jak si udržet víru za každé, i té nejhorší situaci, viz. například Job..
Job je fiktivní postava.....
Samozřejmě, tyak, jako si lidé mohou vzít příklad z knižních hrdinů, tak i z fiktivních biblických