Niko, myslím si, že to tak je.
Víš i Židům na poušti bylo nabídnuto Královské kněžství, ale oni se
báli, když se začala třást země a volali, ne, ne Bože, ať za nás mluví
Mojžíš.
A Bůh se hodně rozzlobil a kněžství jim odňal.
Toto Královské kněžství jsme přijali teď v Kristu my a děje se znovu,
že se ho vzdáváme tím, že sedíme pasivně v lavicích a čekáme, že to
udělá většinou jeden člověk.
Nevoláme, ale děláme to.
Já to vidím jako hřích Niko. My všichni jsme přijali Ducha a všichni
máme sloužit jeden druhému, jak je psáno v 1.Kor.14.kap:
26Co z toho plyne, bratří? Když se shromažďujete, jeden má žalm,
druhý slovo naučení, jiný zjevení od Boha, ještě jiný promluví ve
vytržení a další to vyloží. Všecko ať slouží společnému růstu.
27Pokud jde o mluvení jazyky, ať promluví dva nebo tři, jeden po druhém, a
někdo ať vykládá.
28Kdyby neměli vykladače, ať ve shromáždění mlčí, každý ať mluví ve
vytržení jen pro sebe a před Bohem.
29Z proroků ať promluví dva neb tři a ostatní ať to posuzují.
30Dostane-li se zjevení jinému ve shromáždění, nechť ten první
umlkne.
31Jeden po druhém můžete všichni prorocky promluvit, aby všichni byli
poučeni a všichni také povzbuzeni.
32Prorok přece ovládá svůj prorocký dar.
*
Takto má vypadat naše shromáždění.
Nemyslím si, že Boha známe plně, to bude až budeme stát tváří tvář
Kristu.
V církvi by měli být i učitelé, jakože tam nejsou většinou, ale
neměli by vyučovat starozákonním způsobem jako jediní prostředníci, tím
se církev dostává taky pod zákon.
V denominacích je to trochu rozmělněno tím, že je tam velké procento
znovuzrozených a přece jen to drobně proniká navenek. I když hodně, hodně
málo.
Tohle, že už nebude učit druh druha a bratr bratra, není myšleno
bezezbytku, ale především je to varování před návratem pod starozákonní
vyučování skrze prostředníka !!!!