Noe- biblická báje (pohádka) Pohádkou je například potopa, tak, jak je líčena v bibli...Potopa... Jakpak se dostli tučnáci z Antarktidy do Archy? Rostliny a zvířata Amerického kontinentu, Austrálie, ale i třeba lední medvědi a podobně... A kolik jen druhů rostlin existovalo.... Co by slaná voda udělala z mořskou půdou?.. A co sladkovodní ryby...?. Ano, hypotetický bůh je mohl zachrtánit. Nebo vymazat jen špatné lidi.... A veškerá potopa by byla zbytečná.-... Takže, buď mohl udělat zázraky, přemístit zvířata z celého světa k arše, a miliony rostlin a hmyzu, o kterém se v bibli ani nepíše.... Nebo hmyz přemístil zázračně, další zázrak musel vykonat po potopě, aby se zvířátka správně namnožila.... Neboť z jednoho páru by mohly nastat nežádoucí mutace.... Prostě nejjednodušší bylo vymazat špatné lidi, a nebo kvanta zázraků a to jen proto, aby Noe plul na lofi 40 dní.,,,, A ještě hlídat loď, aby nenajela na útes..... Fascinuje mě, že tomu může věřit někdo, s IQ vyšším, než 80. Doslovnému příběhu o potopě.... A pokud to přesně tak nebylo, je ještě nějaký důvod slepě věřit bibli?
Je prokázáno, že dinosauři se po povrchu zemském pohybují kolem 150 milionů let. Bylo by zajímavé vědět, kdy si první opice byly schopny sdělovat mezi sebou představy, včetně představy vymyšleného, všemocného vládce, kterému dnes věřící říkají Bůh.
Kdosi, kdo si říká Roman Bronner uveřejnil na fb toto: Než sa začnete
zaoberať otázkami ohľadom pekla, alebo neba, je určite vhodným a hlavne
rozumným, si upresniť a zracionalizovať použité pojmy.
Začnem preto tým najdôležitejším vo Vašom príspevku, a tým je samotný
pojem večnosť. Ak chcete tento pojem správne používať, je potrebným, si
ho aj správne zadefinovať. Samotná definícia večnosti je jednoduchá a
znie: nemajúca počiatku ani konca. Čo je však dôležitejšie než samotná
definícia, je to, čo z tejto definície plynie.
Ak večnosť nemá počiatku, nemôže v žiadnom prípade ešte len vzniknúť.
Vznik večnosti je preto protirečením. Samotná večnosť tu preto musí byť
neustále prítomná. Bola tu dávno dávno pred vznikom vesmíru, a bude tu aj
po jeho zániku a opätovnom vzniku, atď.
Preto, ak niekto tvrdí, že existuje peklo spolu s večným utrpením, musí
logicky a nerozporne vysvetliť niekoľko podstatných vecí.
Kto stvoril večného starozákonného boha, spolu s večným rajom a večným peklom?
Táto otázka sa zdá byť nezmyselná, ale nie je. Starozákonný boh je považovaný za prvotnú príčinu všetkých príčin, kde on sám, žiadnu predchádzajúcu príčinu nemá. Áno, pretože to, čo je naozaj večné, nemôže, a ani nemá žiadnu predchádzajúcu príčinu. Je to nestvorené. Ak preto existuje večné peklo, ako aj večné nebo, taktiež nemôžu mať prechádzajúcu príčinu. Ak by ich stvoril starozákonný boh, mali by predchádzajúcu príčinu a nemohli by už byť večné. Ako sa tu potom objavilo večné peklo a večné nebo, ak ich nestvoril starozákonný boh?
Akým spôsobom sa "premiestňuje" pominuteľné do večnosti, nech už je táto večnosť peklom, či nebom?
Nech už by bola odpoveď na túto otázku akákoľvek, nemohla by disponovať ničím logickým ani racionálnym, keďže sa jedná o niečo, čo je logicky nemožným, ako napríklad krvavo biely smútok popíjajúci pivá.
Jedná sa skutočne o večnosť v jej pravom význame?
Je starozákonný boh vyberajúci si "hovorcov" pre vlastné zdelenia
odovzdávané ľudstvu, neschopným v ich výbere, alebo je sám neschopným
týmto "hovorcom" vyjaviť jasné, stručné, nemetaforické, bez
viacvýznamových slov zdelenia, ktoré by boli zrozumiteľné po všetky
časy?
Ak je záverom, že sa nejedná o skutočnú večnosť, je taktiež otázkou,
či sa potom skutočne jedná aj o peklo a nebo, ako sú nám mnohými
"zvestovateľmi" predkladané.
Ani věčný život, ani věčné peklo, či nebe nejsou možné:
Sláva logice...
Je to jinak:-)
Ta prý stojí na Petrovi:-)
Matouš 16
23 Ale on (Ježíš) se obrátil a řekl Petrovi: „Jdi mi z cesty, satane! Jsi
mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z
člověka!“
v zachovalém textu je slovo Petros...
18 I jáť pravím tobě, že jsi ty Petr, a na téť skále vzdělám církev svou, a brány pekelné nepřemohou jí.
ve skutečnosti v textu, který se v Řečtině zachoval, je petra(česky
sklála), kdežto Petros (Petr)je úlomek skály....
Čili zatímco skutečná církev je stavěna na skále, tak jde o diametrálně
jiný význam.....
Pokud ďábel bibli pozměnil, tak se na ní logicky lidé nemohou odvolávat....
to je známé, bigotní katolíci přesto dodnes opakují, že ta jejich církev stojí "na Petrovi", fakt trapná manipulace...
Bible začíná První Mojžíšovou knihou zvanou Genesis, ve které je popisováno stvoření světa Bohem v šesti dnech, včetně prvního člověka jménem Adam. Genesis dále pokračuje vyjmenováním Adamových potomků, u nichž v mnoha případech udává věk, ve kterém měli děti a věk odchodu na věčnost. Pokud se tyto události a stáří poskládají jak jdou v bibli za sebou, je možné vystavět chronologii jednotlivých událostí ve Starém zákonu v závislosti na době stvoření.
Někteří učenci však šli dál a pokusili se provázat tuto chronologii se zaznamenanou historií a zjistit tak datum stvoření vzhledem k modernímu kalendáři. Přestože jsou v bibli části, kde nejsou uváděna data, chronologie může být interpretována pomocí různých cest, jejichž důsledkem jsou různé odhady data stvoření.
Při použití takových modelů hledání data biblického stvoření se došlo v převládající míře ke dvěma dominantním datům – roku 5500 př. n. l. a roku 4000 př. n. l. Tato data byla vypočítána ze dvou různých verzí bible a většina vzniklého rozdílu mezi nimi pochází z její nejstarší části, Genesis. Starší datum má základ v řecké Septuagintě. Pozdější datum je odvozeno z Masoretského textu. Patriarchové od Adama po Teracha, Abrahámova otce, měli často více než sto let, když zplodili v bibli uvedeného syna, jak je zaznamenáno v Septuagintě nebo ve Vulgatě (Genesis 5,11). Čistý rozdíl mezi těmito dvěma genealogiemi v Genezi byl 1466 let (ignoruje nejasná „podružná léta po potopě“), což je fakticky rozdíl 1500 let mezi daty 5500 př. n. l. a 4000 př. n. l. ......
Celé to bádání je jen o výmyslech a obhajobě neobhajitelné víry v Boha, který údajně stvořil svět včetně prvního člověka. Není v tom ani trochu logiky. Je až s podivem, že se těmito pohádkami mohou duchovní živit bezpracně dodnes.
Co se týká konkrétně toho biblického příběhu, tak ten je dle mého názoru velmi nelogický a s tím co vím dnes nepřijatelný ....
Skvělý Větvička, jako vždy. Miluji ostravštinu.
https://www.novarepublika.cz/2021/09/krach-dnu-nato-v-ostrave
to sedí