Je tu návrh , povídat si o modlitbě Páně větu po větě. Proč ne? Všichni ji známe , a přesto můžeme každý přinést myšlenku, která ho oslovila osobně .
Takže : Otče náš, který jsi v nebesích ......
Je tu návrh , povídat si o modlitbě Páně větu po větě. Proč ne? Všichni ji známe , a přesto můžeme každý přinést myšlenku, která ho oslovila osobně .
Takže : Otče náš, který jsi v nebesích ......
Moc pěkný nápad: Otče náš jenž jsi na nebesích... můj Otec je na nebesích, zde na nebesích...zde se mnou. Tedy kus nebes zde přináší přímo mně touto modlitbou
ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, čo pripravil Boh pre tých, ktorí ho milujú (ap. Pavel)...
Visitore, premyslej, o kom to Pavel píše. Unikl Ti kontext, proto je i vyklad mimo...
Tak tak ,vizitore . Lépe se na takovou otázku ani odpovědět nedá. A ap.
Pavel jde ještě dál ...." ani na srdce lidské nevstoupilo" ....takže ani
sebelepší představivost na tohle nefunguje.
A víš ty co? Mi je úplně jedno , jak to tam vypadá ,život v Boží
blízkosti přesahuje všechno ...
"posvěť se jméno tvé",
Mt 5,16: Tak ať svítí světlo vaše před lidmi, aby viděli vaše dobré
skutky a vzdali slávu vašemu Otci v nebesích...
Mt 5, 13 Vy jste sůl země; jestliže však sůl pozbude chuti, čím bude
osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní
šlapali.
Oslovení Otče náš, které máme používat když se přibližujeme k Bohu , nám dává ujištění o naší příbuznosti s nebeským Otcem a zbavuje nás sobectví. Uznáváme tak všechny Boží děti za své bratry. Máme se modlit i za druhé.Člověk, který se modlí , aby získal požehnání jen pro sebe , na toto zapomíná.
Přijď tvé království.....
I když království Boží milosti se utváří už dnes a království lásky má být mezi námi , království Boží slávy nastane až 2. Kristovým příchodem. Pán Ježíš věděl, že se ho učedníci za svého života nedočkají, přesto je vyzval, aby se za ně modlili. To je důkaz, že v době, kterou Bůh určil , jeho království jistě přijde. Pán také řekl, že "toto evangelium o království bude kázáno po celém světě, na svědectví všem národům." Takže nepřijde dřív, dokud radostné poselství o Boží milosti nebude přineseno celému světu.
Posvětit Boží jméno taky vyžaduje, abychom slova, kterými o Nejvyšší
bytosti mluvíme, vyslovovali s úctou.
Nikdy si nesmíme brát Boha lehkomyslně do úst.Když se modlíme " buď
posvěceno tvé jméno", prosíme, aby bylo posvěceno i vnás. Nemůžeme
posvěcovat Boží jméno , nemůžeme být jako křesťané představiteli Boha
na světě, pokud svým životem a povahou nepředstavujeme povahu Boží. To se
nám podaří jen tehdy, když přijímáme Kristovu milost a jeho
ospravedlnění.