To nic nemění na tom, že byla Abrahamovou ženou.
To nic nemění na tom, že byla Abrahamovou ženou.
Abraham řekl : řekl jsem si , že na tomto místěnení bázeň Boží a
že mně kvůli mé ženě zabijí. Ona také vskutku je má sestra. je to dcera
mého otce ,ale ne dcera mé matky. Stala se mou ženou.Gen. 20, 11.12.
Z těchto veršů jsme vycházeli.
OK, ale vieme, že v rabínskej tradícii sestra i dcera majú význam blízkeho príbuzenstva - sestrenica, neter...takže , tú "sestru, dceru", by som bral s rezervovu (príklady v Genesis máme viaceré, - napr. že "bratia" boli bratranci)....
I když Abrahamova slova, jak je tu uvádí Nika, jsou dost přesvědčivá. Proč by Sára nemohla být Abrahamovou nevlastní sestrou, že?
za Abraháme sa už v takomto blízkom príbuzenstve nebrali (v manželstve)...ide pravdepodobne o sestrenicu alebo neter...
príbuzenské manželstvá boli Bohom povolené len na začiatku dejín človeka (v niekoľkých málo generáciách v 2-3-och? (len v Gen)...u Abraháma to už (rabínska tradícia) nebolo povolené, takže Sara bola zrejme jeho neter alebo sesternica...
Kdo to povoloval-nepovoloval, když nebyl Zákon?
Kromě toho Sára byla jeho sestrou polovlastní.
ie je to tak, Zákon je 5 Mojžišových kníh, povolené to bolo len v rámci začiatku Genesis...
No a právě podle Pentateuchu bylo zakázáno manželství pokrevních příbuzných až poté, co to Bůh dal Izraelitům do Zákona, a to bylo hodně dlouho po Abrahamově svatbě se Sárou.
To už je jedno. Důležité je, co si z toho příběhu vezmeme do našeho osobního života s Bohem.