..starajú sa o to len bezbožníci všetkých typov (-isti, -ové),-li) kresťania nie...takže nepaušalizujte...
..starajú sa o to len bezbožníci všetkých typov (-isti, -ové),-li) kresťania nie...takže nepaušalizujte...
to sotva, sú to aj liberálni protestanti, včetne vás...celibát tu nepleťte, s tým nemá nič spoločné...
A včíl mi vy dva poraďte, jestli zcizoložím, kdybych byl já nevěrný s touto ženou, hm?
Ajajaj! Trochu jsem rozhodila sítě.... prý: pokud už MÁŠ tripla tak směle do toho
No a jak jinak se chceš zeptat když se chceš něco dovědět? Ale já se ptala na informace pro svého kamaráda.... což je vlastně pravda.
Tak že jim přeju, ať jsou šťastni a žijí až do smrti.
Vizitore, né že je budeš jako katolík špehovat, když půjdou na rande!
Ale hobeles! Vždyť sám tady věčně vykřikuješ že protestanti jsou v
otázkách sexu velice liberální, právě to: co, kdo, s kým, kde, kdy a jak
dělá v posteli nijak moc neřeší!
To jenom nadržení katolíci tyhle otázky řeší! A nejspíš přitom
onanují....
podsúvate a zavádzate, katolícka morálka (Morální teologie) jasne a presne definuje hriech smilstva a cudzoložstva, a presne ho definuje v rôznych hetero manželských, v mimomanželských a hmsx vzťahoch (i tých, žijúcich "na hromádce"/v konkubináte, či v hmsx zväzku)...tí, ktorí žijú v smilstve a cudzoložstve, sú na ten čas, kým takto žijú (a neurobia pokánie pred Cirkvou so záväzkom Bohu, že s tým navždy skončia), exkomunikovaní z Cirkvi princípom latae sententia , a tak aj vylúčení z prijímania sviatostí (nemôžu byť krstení, nemôžu uzavrieť manželstvo pred Cirkvou/v kostole, a sú vylúčení aj z prijímania eucharistie)...
iste, ale vierouka a morálna teológia R(KC (platí pre všetky katolícke cirkvi, je ich 23) idú ruka v ruke s kánonickým právom - tie prvé učia podľa evanjelia, to druhé to definuje v paragrafoch...
Však právě o tom píšu! Co se týká sexu tak to má ŘKC dopodrobna
"vychytané"!
Jiné hříchy takhle striktně vymezovány nejsou!
Přitom v Bibli (v NZ) najdeš spoustu návodů/příkazů jak se nvzájem
chovat - ať už jsou to vztahy mezi manželi, k rodičům, k dětem,
zaměstnavatelské vztahy, vztahy ke zvířatům a podobně - je toho mnoho.
Jenže katolicismus augerechnet bazíruje na SEXU.
Všechno ostatní sice občas, jen tak mimochodem, připomene ale nijak se tím
nezabývá. Nezajímá je když se muž opíjí, mlátí ženu a děti, dělá z
ní otroka. To se jenom ženě řekne "jste mučednice" - ale - dál to už
církev neřeší! Jenom aby si náhodou nezahnuli! Jó, to je pak mazec! Útisk
zaměstnanců/ oteroků, zlodějny, týrání lidí či zvířat... a tak dále
- to jseou jenom podřadné věci.
Pro ŘKC je důležitý sex.
SEX
prostě. ten chtíč má v římskokatolické církvi prioritu.
Katolíci vytvořili pro své ovečky svět plný útrap a mučednictví -
slzavé údolí. Bolest je dotykem Ježíše,
radujte se, propagovala jedna katolička.
Radost ze sexu je pro katolíky škodlivá, odvádí je od utrpení
křižovaného, které se neustále a do nekonečna musí připomínat.
No jo, ideologie nabírají někdy podivné směry a zákruty. Jediné blaho, které katolíci uznávají je blaho smrti a vysněného posmrtného života.
Celá ta křesťanská ideologie má v podstatě pochmurný ráz, včetně toho, že symbolem křesťanství je popravčí zařízení s přibitým mučedníkem. A to nezmiňuji kanibalismus, byť jen symbolický.
Jasně a takhle ponurá spiritualita je také jedním z důvodů, proč se lidé od církve odvracejí.
Gabriel Chevalier to trefně v jednom svým románu popsal Pane biskupe, ten farář, co ste nám ho poslal, má kázání jen samý hřích, peklo a zatracení. Když svým chlapům nedáme, jak zakazuje, tak jdou za holkama do města a přinesou nemoci. .. (volně, omlouvám se, je to dávno, co jsem to četl).
Děj toho svého románu umístil do meziválečného období, tedy do doby před stovkou let. Líčí tam velmi trefně a nadčasově psychogramy protagonistů.
Vystihuje to jeden starý vtip:
Muž přijde do nebe a Svatý Petr jej provází po nebi. Přijdou k vysoké
zdi a Svatý Petr říká: V celém nebi se můžeš radovat a hulákat jak
chceš ale tady u té zdi musí být TICHO.
Muž se diví: "Proč?" A Sv. Petr na to: "Víš, za tou zdí jsou KATOLÍCI a
oni si myslí, že tady jsou sami."
Křes´tanská ideologie pochmurný ráz nemá. Naopak, je plná radosti. A to radosti i v bolesti.
Katolická církev to obrátila naruby. Radost podmínila bolestí a odříkáním a to je pitomost.